Rezystancja cewki w.n. wydaje mi się za małą. Możliwe, że jest strzelona.
Odepnij ten kabelek od cewki i sprawdź czy jest iskra
Figurant-nie pisz głupot. Przeciez rocznik 91 miał zewnętrznego EDIS 4, i mimo awarii EEC IV iskra była. Poza tym EEC IV to chyba jeden z najmniej awaryjnych sterowników świata. Ja to bym szukał awarii przy nim, zainteresował bym sie grubszym brązowym kablem, a tą drogą pewnym kabeloczkiem na podłuznicy :lol:
Jeśli nie ma iskry cewka do wymiany.
cewka zapłonowa z dwoma magnesami na kole zamachowym spotyka się 2 razy drugi raz pomiędzy wydechem a ssaniem i czy w tedy też jest iskra. Prawdopodobnie dla uproszczenia układu jest ta iskra. Podobnie było w Maluchu po eliminacji rozdzielacza - cewka zapłonowa zasilała bezpośrednio obie świece w jednym cylindrze iskra zaczynała cykl pracy a w drugim...
Kiedy wymieniane świece, kable, cewka?
Skuter Qingqi Kasea, silnik z napędem na łańcuchu. Zapłon nie ma impulsatora, tylko cewkę zasilającą, dwie iskry na obrót wału. Po pierwsze, upewnij się czy to nie wina stacyjki (zwarcie do masy). Po drugie, czy stator nie jest uszkodzony, czy cewka zasilająca CDI wykazuje pewną rezystancję. Takiego modułu zapłonowego nie dostaniesz, chyba że na ebayu...
Cewka odpływa od temperatury, podmień na inną
Musiałbyś sprawdzić gaźnik, może się przypchał, albo masz problem z pompowaniem paliwa, wężyki nie są popękane? Chyba, że cewkomoduł jest wadliwy i odcina zapłon. Jakbyś miał tester iskry, to można by sprawdzić czy iskra nie zanika przy wyższych obrotach. Generalnie gdyby moduł był stałokątowy zamiast zmiennokątowego, to silnik powinien pracować.
Czujnik Hall g40 w aparacie zapłonowym jeśli masz cewkę na podszybiu.
Tak to jest cewka na biegunie /-/ też będzie plus do czasu uruchomienia silnika.
Plus na cewkę to ma być +15 czyli po stacyjce. Jeśli cewka jest podłączona jak na twoim schemacie to śmiało możesz już kupować drugą. A jak cewka spalona to nie ma iskry.
Jeśli objawy nasilają się wraz ze wzrostem obciążenia to jest to kolejna przesłanka wskazująca na problemy z iskrą . Z tym że dochodzi możliwość przebitej izolacji "na zewnątrz" . Taka cewka podczas testu "na wymontowanej" jest niby ok . Po zamontowaniu kiedy odległość miedzy przebitym korpusem cewki a głowicą silnika jest minimalna iskra czyli przepływ...
Cewka zapłonowa w silniku raket (paralotnia) Brak Iskry cewka ma oporności 1 OHm i 5 kOHm odległość cewki od magnesu jest 0,25mm. Swieca jest nowa ale nie ma na niej iskry ani na starej. Czy może mi ktoś wskazać gdzie może być przyczyna a może te oporności są niewłaściwe.
możliwe że ktoś dołożył , notując inną cewkę zapłonową ten rezystor pewnie jest dużej mocy i przez jego obecność iskra będzie słaba zastosuj dedykowaną cewkę
Najlepiej jest sprawdzic cewke na pracujacym silniku czy iskra ktora wytwarza cewka jest prawidlowa i czy w ogole jest. Podlacz do kabli wysokiego napiecia dodatkowa swiece po kolei do kazdego kabla i obudowe swiecy dotykaj wtedy do masy silnika. Jesli iskra jest najlepiej niebiseskiego koloru to jest ok. Sprawdz tez to na wysokich obrotach od razu...
Chińczyki mają zwykle zapłon CDI, więc zasilanie z akumulatora nie jest podawane na cewkę ani moduł zapłonowy. Te silniki mogą pracować nawet bez akumulatora.
Masa to cały korpus silnika, a więc i cała rama motoru. Nie bardzo wiem dlaczego pytasz w takim razie o kabel który ma być tą masą i do czego ma on służyć. zauważ ze kowadełko przerywacza leży na iskrowniku, a młoteczek jest izolowany - z niego jest pobierany prąd do kabla WN i kondensatora. Moim zadaniem, przewód o którym mówisz służył komuś wcześniej...
Miałem podobnie z kosiarką silnik b&s. Iskra była a okazalo się ,że walnięta cewka/moduł. Po wymianie pali na pół sznurka😉😉
No to w takim razie sterownik silnika do naprawy bądź wymiany.
w samochodach z grupy vw najczęściej padają modóły pod cewka zapłonową , wymienia sie cała cewkę z modółem bo są razem
Minimum 80-100 VAC względem masy silnika przy pracującym rozruszniku.
Witam.Podejrzana cewka jak możesz to podmień. Miałem podobny przypadek.Pozdrawiam Waldec
Sprawdz w tym czasie jak nie chce zapalić czy jest iskra i czy wtrysk pracuje. Jeżeli brak jednego i drugiego to może być czujnik położenia wału ( zależnie od silnika na wale, w aparacie zapłonowym) jeżeli nie ma iskry a wtrysk pracuje może być modół zapłonowy (częsta awaria i okresowa znajduje sie zależnie od silnika pod cewka , w aparacie) Na przyszłość...
więc co może być przyczyną mikroskopijej iskry ?? cewka w silniku dobra impulsator dobry kabel Wn nowy świece dobre cewka WN od ogara 200(butelkowa olejowa na 8v) instalacja 12v moduł orginalny do hondy shindgen czy jakoś tak .... jak to w ogóle diagnozować ??
Cewka jedna zespolona, wyjmij ją, wsadź w gumki 4 świece i sprawdź iskrę.
Zapłon typu MAGNET to nie to samo co MAGNETO! Jedna literka "o" a słowo opisuje coś innego... Pierwsze jest ideą, pomysłem metodą a drugie po prostu rzeczą. Poczytaj sobie o zapłonach nazywanych "magnet". Dla ułatwienia napiszę, że jest to układ zapłonowy bez impulsatora. Cewka ładująca jest równocześnie cewką wyzwalającą. W 4T zapłon magnet generuje...
Do sprawdzenie jak zgaśnie cewka (iskra), zasilanie silnika paliwem. Na samostarcie łapie?
to zdejmij fajkę ze świecy, przepnij szybko na inną świecę i sprawdź, czy jest iskra, Tak nie sprawdza się "iskry" !!! To pawie nic nie daje. Jedna informacja jest typu jest/nie ma czyli jakościowa a nie ilościowa. Jak należy sprawdzać "iskrę" pisałem nie raz nie dwa... Podejrzewam "kończącą" się cewkę ładującą. Trzeba zrobić pomiary na zimnym i ciepłym...
Ta cewka ma wbudowany moduł zapłonowy wiec porównanie oporności nie jest miarodajne bo samego modułu sprawdzić nie można (zalany żywicą razem z cewką), ale jak na drugiej jest iskra to raczej wina cewki.
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
problem dotyczy samochodu Opel Frontera rok 1993 kod silnika C20NE (taki sam jest w Astra, Calibra, Vectra, Omega) Silnik nie odpala,brak iskry. Sprawdzilem i nie dochodzi wysokie napiecie do rozdzielacza. Sprawdziłem - Cewka jest zasilana napięciem - 12V jak sprawdzić cewkę? Sterowanie iskrą w tym typie silnika odbywa się przez rozdzielacz, czy jest...
-Wez odlacz i odkrec 4 cewki zaplonowe i wyciag srubki. -Podlacz te cewki (tylko zlacza) i wloz je na swoje miejsca. -Zapal teraz silnik najlepiej w ciemnym pomieszczeniu. -Podnos lekko po kolei kazda z cewek i obserwuj zmiane pracy silnika. -Obserwuj tez kolor i gdzie skacze iskra po lekkim uniesieniu. Jesli ktoras cewka po podniesieniu ma od razu...
Cewka, kable, świece, komputer ? Który rok Clio ?
Dobry film! Ja bym to rozebrał i potwierdził że to idzie z cewki, uruchomił to na stole (najlepiej na uziemionej blasze) i obejrzał czy widać ślady osmoleń. Na moje ucho to jest zbyt mięsista iskra na taką ceweczkę, może jest tam pod tym silnikiem coś jeszcze? Ale jeśli to przepięcie od wyłączanej cewki to zastosuj gasik. Podłącz do niej (opornik-kondensator)...
Wtryskiwacze podają paliwo? Swieci lampka od silnika na przekreconym zaplonie?
Zapłon DC-CDI wymagający akumulatora był stosowany w skuterach Yamaha od 2004 roku, a ten BWS to stary model z początku lat '90 który posiada zwykły zapłon CDI który nie wymaga akumulatora. Problem z odpalaniem na ciepłym może mieć kilka powodów. W starym statorze może zaczynać padać cewka zasilająca lub cewka WN skutkująca słabą iskrą (długość). Zużycie...
To pewnie cewka do wymiany.
Moze cewka. Sprawdz w nocy czy nie ma przebicia na przewodach WN. A w dzien popatrz po silniku czy gdzies nie oderwal sie kabel. P.S. Iskra jest slaba czy cylinder nie pracuje? Bo to dwie inne zeczy i nie moga razem wystepowac.
Nie baw się tak, cewka niskorezystancyjna.
Silniki takie same? Bo sa różnice pomiędzy caro a cari plus.
Tak poważnie zaawansowane auto diagnozuje się dosłownie w trzy minuty. Skoro rytmicznie otwiera wtrysk to brakuje mu iskry. Bierzesz starą świecę i podłączasz pod centralny kabel (ten z cewki). Jeżeli nie ma iskry to może być cewka, jeżeli jest to kopułka lub palec. A może po prostu silnik jest zalany, wykręć świece, wygrzej i spróbuj.
Sprawdź zasilanie na. cewce probówka. podczas kręcenia rozrusznika. Styk +B. .Odstęp czystych styków przerywacza na 0,45mm. Jeśli nie będzie iskry to może być cewka zapłonowa uszkodzona. Ustawienia punktu zapłonu to krok drugi.
Jeżeli koło magnesowe będzie pasowało to nie widzę problemu żeby pokombinować:) Ale zapłon od minibika będzie wystarczający, może nawet lepszy. Chodzi mi o cewki od instalacji elektrycznej . Silnik w pocket bike czy w pile to ma tylko jedna cewkę która daje tylko iskrę a chciałbym zastosować taki silnik do motorynki i potrzebuję większej liczby cewek...
Wtryski pracują? Zasialnia/masy na ECU i moduł zapłonowy zobacz i zasilanie na cewkę czy jest ECU steruje modułem?
Cewka wytwarza impuls podczas zmiany położenia magnesu a jeden przewód do cewki ja zwiera do masy? Jak wygląda schemat zastępczy tej cewki bo myślę że tam też jest elektronika. U mnie cewka ma 2 przewody: jeden cienki czarny z konektorem a drugi gruby z fajka. Nie rozumiem tego mechanizmu. Przypuszczam, że jest układ zapłonowy, podobny jak w moim agregacie...
BARDZO dziękuję za dotychczasowe wskazówki - były bardzo pomocne zwłaszcza schemat. Ale jak to w życiu bywa zawsze musi być jakaś niespodzianka Nie mam iskry na jednym z dwóch cylindrów - pomyślałem uszkodzona Cewka Zmierzyłem obie cewki i mają identyczne parametry - podmieniłem świece zresztą obydwie wymieniłem na nowe na jednym cylindrze Iskra jest...
No to się wysiliłeś na temat silnika do tego auta. Pewnie K7J. Więc cewka zespolona podwójna z iskrą traconą.
Raczej kable. Co znaczy konkretnie wypadanie zapłonu? Cewka jest na dwa cylindry? Sprawdzasz rezystancję uzwojenia niskiego napięcia i wysokiego. Wysokie do minusa po stronie niskiego. Minus jest wspólny. Nie znaczy to jednak, że cewka nie ma przebicia. Możesz tez zobaczyć kolor iskry. Miałem problem kiedyś, że silnik szarpał okazało się, że pęknięte...
Z tego co piszemy nasuwa mi się wniosek, że każde zatrzymanie silnika (również to spowodowane czujnikami) odbywa się przez masowanie cewki i w rezultacie zanik iskry, tak? Hubert Masz rację. Odpięcie przewodu gaszenia uniemożliwi wyłączenie silnika przez układ bezpieczeństwa i stacyjkę, będziesz miał pewność, że to nie cewka zapłonowa.
BANANvanDYK dziękuję za wszystkie sugestie i podpowiedzi. Całym winowajcą jest przewód wysokiego napięcia łączący cewkę i fajkę. Przewód albo jest za cienki, albo za stary i wysuwa się z cewki przez co wprowadzał mnie w błąd. Jak sprawdzałem (tzn. trzymałem go i zbliżałem do silnika iskra była ) po zakręceniu fajki, kabel się luzował i iskra ginęła,...
Jeżeli dobrze pamiętam to są tam cewki dwubiegunowe i nie przejmowałbym się tym jeżeli jest to tylko zjawisko nieznaczne. Polega ono na tym, że podczas hamowanie silnikiem paliwo zostaje odcinane i do cylindrów dostaje się tylko niewielka jej część która jest niepalna. Lecz po kilku cyklach trochę nazbiera się go i gdy tłok jest w fazie wydechu (zawory...
Często taki objaw daje daje: -cewka z przebiciem lub zanikaniem iskry z innych powodów -kable zapłonowe z przebiciem -świeca z przebiciem Ogólnie to wygląda to tak, że w silniku masz zazwyczaj 2 cewki sterujące 4-ma świecami, więc jedna cewka daję iskrę w tym samym momencie na dwa cylindry, choć w jednym nie następuje zapłon. Koledzy z Elektrody kiedyś...
Podłączyłem czerwony kabelek do B+ na cewce a czarny do 1 i brak iskry.
ECU nie ma nic do iskry. Opisałeś to tak, że nie wiadomo w końcu o co chodzi.
Możesz spróbować (!!!??) jeszcze jednej kombinacji - zakupić ,,cewko-moduł " CDI dwuprzewodowy , są takie, podłączyć go do masy i do przewodu uzwojenia pierwotnego pozostawionej cewki, usuwając przerywacz, ale czy zadziała, będzie to zależało od położenia magnesów koła i maksymalnego napięcia generowanym na tym uzwojeniu względem GPZ tłoka. (,,Wtajemniczeni"...
Taka, sytuacja jest np. w motorach KTM jak padnie moduł. Iskra jest paliwo idzie a nie odpala. Chodzi o to że w warunkach zwiększonego ciśnienia i temperatury iskra nie ma "siły" wyskoczyć. Jak ją odkręcisz - nie ma oporów żeby odpalić. Musiałbyś pomierzyć opory na cewce i porównać z książkowymi - najprawdopodobniej cewka po tak długim okresie skorodowała...
Znowu mechanik nie umi i klient myśli za niego na forum ,bardzo ciekawe. Jak by był problem z immo, to na pewno nie było by tak że jest wtrysk a nie ma iskry. Zalewanie komory spalania i wydechu przy aktywnym immo to pomysł durny. Nie możliwe że jakiś "programista był by tak głupi by tak zaprogramować sterownik a potem to wypuścić na rynek. Ale nie...
Po zagrzaniu silnika wyskakuje błąd: Brak iskry cewka 2 i 6-tym cyl. Po zresetowaniu podobna sytuacja. Po zagrzaniu silnika błąd pokazuje się ,ale są to inne cylindry np.1 i 3-ci. Po wymianie cewki, po zagrzaniu silnika, podobna sytuacja.
Witam mam problem z zapalaeniem silnika jak próbuje zapalic to iskre widac na cewce czy to oznacza ze cewka jest do wymiany?>? jak zapali czasem to auto przerywa i przeważnie gasnie Pomocy.
u mnie ziel to napiecie.. czerw to impuls a bialy to masa.. na to wychodzi.. rowniez brak iskry.. stawiam na cewkomoduł.. chyba..
Sprawdź czujnik położenia wału korbowego.
Immo odcina tylko wtryski także iskra powinna być. Spróbuj podmienić cewkę, może cewka padnięta?
Chodzi o ten przewód od cewki do aparatu zapłonowego, wyjmij go z aparatu zapłonowego i zbliż do obudowy metalowej silnika na odległość 1 cm. powinna być solidna iskra. Oj, nie ma tam piątego przewodu. Cewka jest w aparacie.
Dziura dziurą, ale ta prawa cewka wygląda na spaloną.
Może być uszkodzona jeszcze cewka lub fajka. Sprawdź czy jest iskra podłączając na krótko. Być może problem jest w instalacji, sprawdź kill switch i stacyjkę
Na fotografii masz zdjętą fajkę ze świecy i łączony przewód zapłonowy: próba uruchomienia silnika ze zdjętą fajką, to ryzyko uszkodzenia cewki zapłonowej, zaś łączony przewód zapłonowy przy cieknącym gaźniku to pewny pożar. Pomijam ryzyko ucieczki iskry przez "izolację łączenia". Zamocuj cewkę bliżej świecy żeby nie trzeba było przedłużać przewodu zapłonowego,...
jeśli na kablach jest tak jak piszesz to: 1) odłącz całkiem biały i zobacz czy jest iskra, jak sie pojawi to usterki szukaj między końcówka białego kabla i stacyjką- podanie masy na biały powoduje gaszenie iskry(i silnika..) 2)jeśli 1 nie pomoże kup drugi moduł
Sprawdź połączenia masy ( moduł , kapa z cewkami ,impulsatorem, cewka WN stacyjka ,korpus silnika). Musi być dobra. W chińskich kablach nawet prąd się gubi( o złączach nie wspomnę)
Niestety masz rację, pytanie tylko, czy ubiłeś cewkę czy jej driver w sterowniku. Na próbę możesz zamienić kable we wtyczce cewek i zobaczyć, czy na niepracujących cylindrach pojawi się iskra
Chodziło mi o to, że jak zdjemy fajkę z świecy, to nie blokuje silnika. Silnik nie odpala
sprubuj podmienic cewke-mimo ze iskra jest moze byc uszkodzona-mialem tak kiedys w Sharanie, byla ladna iskra wiec wykluczylem cewke ,pol dnia szukalem posprawdzalem wszystko,dopiero podmiana cewki i zapalil ,cos tamta cewka mieszala jakby przestawiala punkt zaplonu(ta cewke uszkodzona zostawilem sobie na pamiatke)
o czujnik halla lub jego znaki Nie opowiadaj bzdur lamerze. Jak cewka ok to albo okablowanie, albo końcówka mocy w sterowniku silnika.
Pacjent Merkury ME30ML (Tohatsu) Słaba iskra, na dolnym cylindrze zanika całkowicie. Jaki może być powód (cewka)? Próbowałem wymienić przewody WN ale mocno siedzą w cewce. Czy to jest rozbieralne?
Zamoknieta cewka zapłonowa, przebicia, zła przerwa na przerywaczu jesli występuje. Masz możliwosc zrobic foto aparatu zapłonowego? wtedy byćmoże będę wiedział jak to ugryść. Jeśli elektroniczny moduł należało by go sprawdzic czy w momencie braku iskry podaje impulsy na cewke, jesli nie podaje wtedy szukac w cewce impulsatora w samym silniku.
Witam nie wiem co robi po wymianie iskrownika na nowy pojezdze i po jakims czasie pali mi cewke od iskry nie moge dojsc co to jest pomóżcie
Na początek, na próbę odłącz przewód z czujnika oleju, gdy to nie da efektu to zamocuj cewkę WN w odległości ok. 0,3 mm od koła magnesowego. Gdy i to nie poprawi "mocy" iskry, to po oczyszczeniu sprawdź, czy magnesy nie są uszkodzone (pęknięte, wykruszone) i czy mają moc przyciągania np. śrubokrętem. Jeśli moc magnesów będzie symboliczna, to koło zamachowe...
Teraz pytanko: jak to pomierzyć bym dobrał odpowiednia cewkę?? Na pierwszej pisze 10M OA silnik 2 dwa cylindry, do jednej ze świec mam cewkę i jest na niej iskra , potrzebuje jednak dobrać cewkę drugą.
Witam. Cewka zapłonowa to jest.
To zależy bo jeśli auto było zagrzane do roboczej temperatury to buchnąć i poparzyć może nas w każdym aucie. Cewka w tym silniku ma uzwojenie 2+2, czyli jedna iskra z z pary jest stratna i jest tam jeśli się nie mylę połączenie A+C oraz B+D. Między daną parą można zamienić fajki. Są jednak małe szanse, że przerzuci się na inny cylinder z pary, ale kto...
Iskrę daje? Cewka sprawna?
Pewnie chodzi Ci o czujnik wałka rozrządu. Jak się nie mylę to jest od strony ściany grodziowej, przy skrzyni biegów. Raczej nie jest to jego wina skoro nie ma iskry. Czy jak nie ma iskry to nie ma też wtrysku - podawanej benzyny przez wtryskiwacze? Jeżeli tak to sterownik silnika pewnie nie widzi sygnału z czujnika wału korbowego. Jeżeli wtryskiwacze...
Witam. Mam problem z auutem silnik nie równo pracuje i podczas sprawdzania iskry na cewce na dwóch iskra rozchodzi się w pajęczyne a na dwóch wyjściach iskra ściąga do obudowy cewki to znaczy że cewka jest uszkodzona i może być to przyczyną nierównej pracy silnika?
Gdy nie ma iskry, również nie ma sygnałów sterujęcych cewkę.
Witam wszystkich. Podczas jazdy samochodem silnik zgasł i już nie odpala. Kręci ale nie ma iskry na świecach zapłonowych. Sprawdziłem komputerem błędów brak, obroty silnika czujnik pokazuję, zasilanie na cewkę zapłonową jest. Co mogę jeszcze sprawdzić dlaczego nie ma iskry?
Połączyłem instalację według schematu. Nie wiem z jakiego powodu nie ma iskry. Cewka, kondensator i przerywacz nowe.
Iskry nie ma na kablu bez fajki. No to cewka jest do wymiany tak ?
W F-ce i to z 93 roku, to tam raczej ten prostszy zapłon siedzi... jeśli mnie pamięć nie myli, to dys sterowany czujnikiem wału/wałka... Cewka jest chyba sterowana impulsowo po przekręceniu kluczyka. Zdejmij przewód z cewki, dotknij silnika i niech ktoś przekręci kluczyk. Powinna pojawić się na tym przewodzie pojedyncza iskra. Jeśli się pojawi, ale...
Silnik zgasł podczas koszenia. Rozrusznik kręci, nie ma iskry. Świeca, cewka wymienione, nie pomaga. Klin nie zerwany. Proszę o sugestie, gdzie może być problem?
Ogólnie rzecz biorąc gaszenie, unieruchomienie takiego silnika polega na tym, aby zewrzeć do masy jedną z końcówek uzwojenia pierwotnego cewki wysokiego napięcia. Po prostu chodzi o to, aby cewka wysokiego napięcia nie generowała iskry I to by było na tyle.
Przyczyną okazała się cewka zapłonowa.Po jej wymianie oraz po ustawieniu obrotów silnika samochód odpalił i jeździ prawidłowo. Dziękuje wszystkim za pomoc.
Jeśli wtryski pracują to cewka winna.
Masz rację , napięcie jest tylko kilka sekund. Przekaznik na pompę i cewkę zpł. sterowny jest z ECU , dopiero po pojawieniu się sygnału z czujnika przy wale głównym.
Sterowanie cewki idzie z modułu zapłonu, który też jest pod kopułką a sygnał moduł dostaje ze sterownika silnika. Moduł i cewka jest zasilany 12V po drodze jest bezpiecznik.
Gdy nie podłączam silnika do przekaźników, wszystko działa OK, ale gdy podłącze silnik, elektronika się resetuje przy "pstrykaniu" przekaźnikami, co jest dziwne, bo przekaźniki tworzą izolację galwaniczną od silnika, dodatkowo elektronika i silnik mają osobne zasilania. Co prawda przy włączaniu silnik potrafi szarpnąć i ze 3A, ale głównie resety są...
chyba jednak immobiliser, napiecie 12V dochodzi do cewki zaplonowej ale jak krece rozrusznikiem i przykladam przewod z cewki do silnika to nie ma iskry a cewka jest w 100% sprawna, juz zglupialem
Jeśli odległość cewki od koła magnesowego jest odpowiednia to proponuje odłączyć przewody idące do cewki i wtedy sprawdzać iskrę. W większości tego typu cewek zwarcie przewodów gaszenie silnika.
Ten "miernik" masz źle ustawiony... Załóż cewkę na silnik i sprawdź czy po zwarciu tych 2 przewodów od cewki, iskra na świecy znika.
Iskra przy cewce może powstawać z kilku powodów 1. Najbardziej prawdopodobny- luźny styk po stronie niskiej- iskrzenie powoduje przepięcia na tej stronie i stąd przeskoki iskier( cewka po strone niskonapięciowej tez ma przecież indukcyjność ) 2. Stan przewodów wysokiego napiecia ( od cewek do świec ) jak są kiepskie to tam też mogą przeskakiwać. Oba...
Zacznij od sprawdzenie jaka jest rezystancja cewki między tymi końcówkami cewki które opisałeś oraz między jedną z końcówek a fajką świecy. Odepnij na czas pomiaru przewody. Wtedy będzie można stwierdzić czy cewka jest sprawna czy nie.
zewrzeć cewka iskra słaby iskra cewka przeskakiwać iskra cewka
turbinka junkers panel rekuperator przestać działać włącznik światła
pralka ariston hydrostat ładowarka tl494
Gorenje zmywarka błąd E3 – brak grzania, diagnostyka grzałki, NTC, przekaźnik Melex – nie działa jazda do przodu, tylko do tyłu: naprawa F-N-R, styczniki, Curtis, Sevcon