Masa jest podawana do wyłączenia silnika. Przy rozruchu i pracy silnika przewód który idzie do cewek nie jest zmasowany. Przypatrz się jak jest na schemacie poniżej.
Przewód czarno-czerwony od statora, jaka rezystancja?
Sprawdź czujnik położenia wału korbowego.
Odepnij ten kabelek od cewki i sprawdź czy jest iskra
Jeśli tam przeskakuje iskra to możesz mieć przebicie między zwojami cewki lub do masy,ale stawiam na rozmagnesowane koło.Pozdrawiam.
Jaki silnik, który roczmik? Jeśli są dwie powójne cewki, to wymień cewke zapłonową.
Masa to cały korpus silnika, a więc i cała rama motoru. Nie bardzo wiem dlaczego pytasz w takim razie o kabel który ma być tą masą i do czego ma on służyć. zauważ ze kowadełko przerywacza leży na iskrowniku, a młoteczek jest izolowany - z niego jest pobierany prąd do kabla WN i kondensatora. Moim zadaniem, przewód o którym mówisz służył komuś wcześniej...
To ja dodam może to pomoże.
Problemem w tych aparatach jest nie czujnik indukcyjny, tylko moduł
Ta cewka ma wbudowany moduł zapłonowy wiec porównanie oporności nie jest miarodajne bo samego modułu sprawdzić nie można (zalany żywicą razem z cewką), ale jak na drugiej jest iskra to raczej wina cewki.
Kolego, zobacz wpierw czy na środkowym pinie wtyczki cewki jest 12V
No tak ale tylko podstawke pod cewki zmienił dobrze by było zeby cewki też wymienił
Dobry film! Ja bym to rozebrał i potwierdził że to idzie z cewki, uruchomił to na stole (najlepiej na uziemionej blasze) i obejrzał czy widać ślady osmoleń. Na moje ucho to jest zbyt mięsista iskra na taką ceweczkę, może jest tam pod tym silnikiem coś jeszcze? Ale jeśli to przepięcie od wyłączanej cewki to zastosuj gasik. Podłącz do niej (opornik-kondensator)...
Zmniejsz przerwę na świecy na 0,4 mm. Jak iskra się poprawi to winna cewki, może być zawilgocona.
Proszę o pomoc!!! Moja WSK 125 po nagrzaniu silnika traci iskrę choć kopie prądem. Nic się nie zmieniło po wymianie cewki i kondensatora. Po odczekaniu ok 10 min znowu ma iskrę. AI: Czy sprawdzałeś stan świecy zapłonowej i innych elementów układu zapłonowego, takich jak przełącznik zapłonu? w miarę tak AI: W jakich warunkach środowiskowych (temperatura,...
Zapłon typu MAGNET to nie to samo co MAGNETO! Jedna literka "o" a słowo opisuje coś innego... Pierwsze jest ideą, pomysłem metodą a drugie po prostu rzeczą. Poczytaj sobie o zapłonach nazywanych "magnet". Dla ułatwienia napiszę, że jest to układ zapłonowy bez impulsatora. Cewka ładująca jest równocześnie cewką wyzwalającą. W 4T zapłon magnet generuje...
Zrób lepsze zdjęcia połączenia kabli przy samym przerywaczu. Nie widać dokładnie czy jest tam tulejka izolacyjna. Kable mają być przyłączone tylko do sprężyny przerywacza! Jeżeli nie ma tulejki izolacyjnej, to robisz pełne zwarcie do masy! Przerywacz nie rozwiera obwodu więc jak ma być iskra?! Drugie wyprowadzenie cewki zapłonowej do masy silnika!
Jeśli objawy nasilają się wraz ze wzrostem obciążenia to jest to kolejna przesłanka wskazująca na problemy z iskrą . Z tym że dochodzi możliwość przebitej izolacji "na zewnątrz" . Taka cewka podczas testu "na wymontowanej" jest niby ok . Po zamontowaniu kiedy odległość miedzy przebitym korpusem cewki a głowicą silnika jest minimalna iskra czyli przepływ...
Może głupie się wydawać, ale sprawdź, czy na wszystkich sekcjach cewki jest taka sama (mocna) iskra.
Jeżeli masz zwarcie tego czarnego kabelka z cewki do masy to dlatego nie ma iskry. Wyłączanie silnika następuje właśnie w ten sposób. Sprawdź ten kabelek, może ma uszkodzona izolację i wyłącznik zapłonu
chodzi o to ze iskra niewychodzi z cewki ?
Chińczyki mają zwykle zapłon CDI, więc zasilanie z akumulatora nie jest podawane na cewkę ani moduł zapłonowy. Te silniki mogą pracować nawet bez akumulatora.
Jeśli silnik zgasł podczas jazdy-to odłączyły się przewody od cewki wysokiego napięcia pod zbiornikiem paliwa lub na przerywaczu.Sprawdź i ustaw przerwę na przerywaczu /ok.0,5mmm/.Kondesator-wykluczam.Możesz podać napięcie z cewki świetlnej na przerywacz /tylko celem sprawdzenia czy będzie zmiana i pojawi się iskra na świecy/ uprzednio odłączając ten...
Kolejny moduł iskra jest tylko z rozrusznika z kopki wcale... Jeżeli dołożę prąd z Aku, iskra skacze, mimo że silnik nie kręci..
A ok rozumiem bo już myślałem że te schematy są z innego silnika ... Dzięki ;-)
To jaki kod silnika?
u mnie jest silnik 1.8 112 konny Czyli masz założony silnik na digifancie z golfa II. Sprawdź iskrę na kablu królewskim (tym środkowym, idącym z cewki), jak będzie ok to do wymiany palec i kopułka
W pierwszej kolejności świeca, dalej wyłącznik zapłonu, szczególnie kabelek idący z cewki do wyłącznika. Możliwe, że styka gdzieś do masy. Następnie, wszystkie wyłączniki bezpieczeństwa. Sprawdź poziom oleju w silniku, przy niskim poziomie nie będzie iskry. Rysunek przedstawia sposób sprawdzenia cewki zapłonowej. http://obrazki.elektroda.pl/4884077100_1...
Moduł zapłonowy daje iskrę, ale bardzo słabej jakości iskrę ledwo widać a na jednym cylindrze byłoby wypadania zapłonu i strzelanie. Cewki pomiarowo dobre. Podłączyłem cewki pod silnik samochodu i iskra na nich jest piękna duża i fioletowa. Mam podejrzenia do modułu czy te kondensatory i tranzystory nie straciły swoich wartości.
Dobra silnik opanowany ale mam jeszcze jedno pytanie jak to jest z jazdą czymś takim po drogach publicznych ? czy trzeba to rejstrować oc mieć czy coś takiego??.
Bardziej zastanawiałbym się nad zastosowaniem zapłonu z typowej kosiarki. Na zdjęciu widać jeden nadlew nad cylindrem. Pytanie, czy jest też drugi (nie widać bo zasłoniłeś ręką)? Każdy zapłon CDI od skutera charakteryzuje się określoną minimalną prędkością obrotową przy której zaczyna pojawiać się iskra. Kosiarki mają tak zrobiony starter, że obroty...
Może być od innego auta. Ważne jest mechaniczne zamocowanie, zgodność zasilania, poziomu sygnału i pewne połączenia elektryczne. Ale to elektryk będzie wiedział.
W benzyniaku slaba iskra to zla praca silnika, jak podejrzewasz cewką to ją wymień, nie są drogie.
Z tego co piszemy nasuwa mi się wniosek, że każde zatrzymanie silnika (również to spowodowane czujnikami) odbywa się przez masowanie cewki i w rezultacie zanik iskry, tak? Hubert Masz rację. Odpięcie przewodu gaszenia uniemożliwi wyłączenie silnika przez układ bezpieczeństwa i stacyjkę, będziesz miał pewność, że to nie cewka zapłonowa.
Nic już nie kupuj i nic nie wymieniaj. Zacznij diagnozować.Jak nie ma iskry to sprawdź czy z samej cewki wychodzi iskra i czy do cewki dochodzi sygnał z ECM. Hall zakładam że dobry jak otwiera wtrysk.
Jeżeli, to stary silnik, to pod kołem magnesowym może być przerywacz i kondensator, dlatego ten kabelek z cewki wchodzi pod koło zamachowe. Powodem, braku iskry, może być uszkodzony kondensator lub przerywacz. Oczywiście jeżeli to ten typ zapłonu, o którym myślę.
sprawdz cewki zaplonowe wyjmij zaloz swieczki i pokrec by zobaczyc czy jest iskra (cewkik lubia siadac) Pozdrawiam
Sprawdź cewkę podłączając ją np pod prostownik - czy daje iskrę. Jeżeli tak to zobacz czy iskra będzie bez kondensatora. Może być brak zasilania z cewki pod magnetem.
a fajka nie jest gdzie uszkodzona? Popatrz a włóż palca zamiast świecy obróc silnikiem czy kopie. Sprawdź łącza przewodu
Srawdź diodą czy masz impulsy na cewki ale przy ECU.
Sprawdź na początek odpowietrzenie zbiornika paliwa, święcę oraz odległość cewki od koła zamachowego. Na wszelki wypadek, spróbuj dokręcić śruby głowicy.
Masa na silniku jest dobra? Sprawdzić stan cewki ładującej zapłon, ewentualnie moduł.
posprawdzać rezystancję cewki można pierwotne od 0,5 do 1,5Ω wtórne 2500 do 4000Ω
Witam. Mam problem z 2 cylindrowym Briggsem. Problem polega na braku iskry, nawet po wymianie cewki. Proszę o pomoc.
Tak poważnie zaawansowane auto diagnozuje się dosłownie w trzy minuty. Skoro rytmicznie otwiera wtrysk to brakuje mu iskry. Bierzesz starą świecę i podłączasz pod centralny kabel (ten z cewki). Jeżeli nie ma iskry to może być cewka, jeżeli jest to kopułka lub palec. A może po prostu silnik jest zalany, wykręć świece, wygrzej i spróbuj.
Witam, Czy cewka zapłonowa w Skodzie Octavi 1.6, może brzęczeć na zimnym silniku? Inne objawy to przerywanie, szarpanie i czasami widać iskrę pod fajką. Pozdrawiam.
A jakie napięcie powinny wychodzić z cewki?
Co to znaczy, ze sie nie da? To slowo w moim jezyku nie istnieje. W iskrowniku masz mozliwosc obrocenia go o pare milimetrow - w prawo lub lewo. W taki sposob zaplon ustawiasz. Teraz jest kolejny watek, czy swiecy nie zalewa? Moze tak byc, I wtedy biegal bedziesz nonstop I znaku zycia nie da. Najlepiej, abys zamiescil zdjecie tego iskrownika zamontowanego...
Gaszenie, w tym motorze, odbywa się przez zwarcie wyjścia niskiego napięcia cewki do masy. Odkręć przewód idący od platynek do stacyjki przy silniku, sprawdź iskrę wtedy, jeśli będzie do sprawdzenia instalacja i stacyjka.
Ten "miernik" masz źle ustawiony... Załóż cewkę na silnik i sprawdź czy po zwarciu tych 2 przewodów od cewki, iskra na świecy znika.
-Wez odlacz i odkrec 4 cewki zaplonowe i wyciag srubki. -Podlacz te cewki (tylko zlacza) i wloz je na swoje miejsca. -Zapal teraz silnik najlepiej w ciemnym pomieszczeniu. -Podnos lekko po kolei kazda z cewek i obserwuj zmiane pracy silnika. -Obserwuj tez kolor i gdzie skacze iskra po lekkim uniesieniu. Jesli ktoras cewka po podniesieniu ma od razu...
nawet jak widzę walące iskry z obudowy cewki na silnik?
Podstaw jeszcze przewód WN (odpinając go z cewki i swiecy)z cylindra np.3 na 4 i zobacz czy pojawi iskra na 4tym.Brak iskry na 1 i 4 cylindrze w tym samym momencie może być również winą cewki. Przewody jeśli mają przebicie to i tak nadają się do wymiany.
Tutaj liczy się "moc i długość iskry" z cewki, że jest iskra na świecach, to mówi tyle co nic. Wiadomo, że inne warunki są w garze niż na zewnątrz.
W F-ce i to z 93 roku, to tam raczej ten prostszy zapłon siedzi... jeśli mnie pamięć nie myli, to dys sterowany czujnikiem wału/wałka... Cewka jest chyba sterowana impulsowo po przekręceniu kluczyka. Zdejmij przewód z cewki, dotknij silnika i niech ktoś przekręci kluczyk. Powinna pojawić się na tym przewodzie pojedyncza iskra. Jeśli się pojawi, ale...
Też o nim pomyślałem - jakie powinno być zasilanie cewki impulsatora?
Witam forumowiczów! Kilka dni temu trafił do mnie typowy chiński silnik rowerowy. Do kompletu brakuje jedynie oryginalnego modułu z kablem i fajką. Przeglądając temat, postanowiłem użyć cewki od skutera. Niestety, brak iskry. Mierząc opór na przewodach cewki z silnika wyszło 340Ω między przewodami czarnym i niebieskim (w teorii powinno być 300Ω),...
A odległością nabiegunników cewki od koła zamachowego zainteresowałeś się? To jedyna dostępna dla użytkownika możliwość regulacji punktu zapłonu. Jak strzela w wydech, masz prawdopodobnie zbyt dużą szczelinę ustawioną.
Uszkodzony driver cewki w sterowniku silnika
Hello friend, I came across your post while looking for images of the spark unit 2PU6098-4107P1 4 by OKI that came with my 2002 Honda Deauville. While my spark unit is in fine working order as I managed to start the motor on the bench without the bike and all of its systems attached I wanted to share a bit how I did it which may help you do the same....
Jak dobrze rozumiem zamknięcie obwodu powoduje zwarcie wyjścia z cewki z masą co z kolei oznacza że iskra nie przeskakuje i silnik (a razem z tym magneto ) zatrzymuje się. Czyli wszystko jak dla mnie ok. Wciśnięcie guzika = zwarcie, Pozycja stacyjki OFF (czy jak tam jest wyłączona) oznacza to samo co uniemożliwia odpalenie na pych. Na dużym schemacie...
mam audi b3 18 silnik kręci lecz nie zapala a gdy wyłączę zapłon nastepuje przeskok iskry z cewki na aparat zapłonowy proszę o podanie przyczyny z góry dziękuje
Sprawdź jaką mieszankę (proporcję) wymaga ten silnik, paliwo powinno być świeże. Gaźnik do sprawdzenia (wszystkie dysze muszą być drożne) oraz filtr paliwa. Uruchom silnik bez korka zbiornika paliwa, może niedrożny w nim otworek. Do sprawdzenia świeca zapłonowa i "fajka" świecy, jakość iskry z cewki WN a także tłumik wydechu, który nie może być zapchany...
Stojan, impulsator i moduł sprawdzony/podmieniony?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic56...
Wiadomość niepocieszająca-nie da się tak jednoznacznie wskazać na awarię cewki w sposób inny, niż wstawienie w jej miejsce cewki sprawnej. Znam to z codzienności, że taka cewka wyjęta na zewnątrz będzie dawała piękną, niebieściutką iskrę na każdym wyprowadzeniu. Ale może jeszcze ją wyjmij, w wyprowadzenia powtykaj świece, przyłóż masowe częsci świec...
Jeśli mógł by ktoś pomóc to mam podobny problem tylko od tak auto przestało odpalać brak iskry na wszystkie cylindry :/ Wymieniłem cewki i nic prąd do oby dwóch cewek dochodzi ale silnik nie odpala :( pomocy
sprawdzałeś czy jest iskra lampą stroboskopową.mam schemat elektryki od tego silnika
Sprawdź długość iskry na samym przewodzie WN, musi ona wynosić min. 7 mm.
Auto kupiłem w 2020 r. i długo stał u lakiernika. Listwa paliwowa jest jedna na dwie strony. Poczytałem w sieci, żeby poszukać uszkodzonego palca od cewki, bo może iskra ucieka na silnik i ECU wyłącza tą połowę z tego powodu.
Jest to typowa usterka w Polonezach - moduł pada. Przyczyn ciężko się doszukać - może być wina cewki, przewodów lub zdejmowania fajek ze świec przy pracującym silniku (nie wolno tego robić). Z reguły jednak wymiana (niestety drogiego) modułu rozwiązuje problem.
Zdjąłem koło zamachowe i zaizolowałem porządnie przewody niskiego i wysokiego napięcia cewki. Do tego wyszlifowałem styki przerywacza i teraz jest porządna iskra. Dziękuję za pomoc. Od jutra ruszam dalej z tematem uruchomienia silnika, a potem prądnicy.
Cewka zapłonowa w silniku raket (paralotnia) Brak Iskry cewka ma oporności 1 OHm i 5 kOHm odległość cewki od magnesu jest 0,25mm. Swieca jest nowa ale nie ma na niej iskry ani na starej. Czy może mi ktoś wskazać gdzie może być przyczyna a może te oporności są niewłaściwe.
Multimetr przy zwarciu sond pokazuje 0.000 oma, czasem 0.001 oma, dlatego te ponad 1om to już jest coś spotykanego w klasycznych cewkach zaplonowych (cewki do zapłonu elektronicznego mają ponizej 1 oma). No i pytanie ile uzwojen może mieć ta cewka? Ja przypuszczam że trzy, dwa są od klasycznej cewki zaplonowej i jedno zasilające (charging) bo ma zastąpić...
Witam, mam problem. Fiat 125p, silnik L500, brak iskry. Wszystko sprawdzane i powinno działać, tylko ja mam tak: czop akumulatora do roztusznika, znowu od czopa do cewki, z cewki do kopułki itd. - do masy. Czy problemem może być, że podczas kręcenia rozrusznikiem rozrusznik zabiera prąd i prąd nie idzie do cewki? AI: Czy akumulator jest w pełni naładowany...
To jest magneto, zabytkowe urządzenie wytwarzające iskrę w silnikach spalinowych. W dzisiejszych czasach można je spotkać tylko w starych tłokowych silnikach lotniczych. Nie ma typowej cewki WN. Naprawa tego urządzenia w dzisiejszych czasach jest wręcz niemożliwa ze względu na brak dostępności części zamiennych. Można założyć drugie magneto, jeżeli...
to co opisujesz świadczy o przebiciu wewnątrz listwy zapłonowej, jak chcesz się upewnić to zbliż elektrody na świecy w uszkodzonym wyjściu - powinno "się poprawić" przeskakiwanie iskry. nie mam schematu ale tak myślę że w tej listwie nie ma nic więcej jak 2 dwuwyjściowe cewki zapłonowe (silnik skody) i prawdopodobnie uzwojenia pierwotne po jednym odczepie...
Jest, w ogóle iskra, paliwo dochodzi? Jak nie ma to odłącz od cewki przewód gaszenia i spróbuj szarpakiem odpalić. Jak odpali, to sprawdzaj wszystkie czujniki pod względem zwarcia do masy.
Ja proponuje dokładne sprawdzenie cewki zapłonowej od niej zacznij jak dobra niestety jeden z kol. pisał znowu moduł leży jak zwykle.Zmierz ile daje zapłonowa(60--100v przy kopie)jak nie chcesz mierzyc wez czerwony idący z zapłonowej w dłon 2 dłon do silnika i depnij(strzał moze być niezły iskry w oczach)co do pozostałych kabelków niebieski nie zaiskrzy,ale...
Masz uszkodzony dalej sterownik, check miga bo nie zrobiona adaptacja koła fonicznego. Spróbuj jeszcze przełożyć cewki miejsacmi.
Jakie napięcia powinny być na tym czerwono czarnym kabelku?? i na wejściu do cewki zapłonowej??
Jak najbardziej. Nie raz w pilach miałem tak że iskra niby jest a nie odpala wymiana cewki i śmiga.
Tak - sprawdziłem wtyczkę, która dochodzi do cewki. Tam prąd jest, ale w samej cewce nie ma potem iskry. Silnik normalnie kręci, ale nie odpala.
Zrób zdjęcia kostki od iskrownika, samego silnika, cewki WN, modułu zapłonowego i stacyjki. Aby tyle o ile się rozeznać co w twoim sprzęcie siedzi, bo coś mi to pachnie byle składakiem :/ .
Jeżeli dobrze pamiętam to są tam cewki dwubiegunowe i nie przejmowałbym się tym jeżeli jest to tylko zjawisko nieznaczne. Polega ono na tym, że podczas hamowanie silnikiem paliwo zostaje odcinane i do cylindrów dostaje się tylko niewielka jej część która jest niepalna. Lecz po kilku cyklach trochę nazbiera się go i gdy tłok jest w fazie wydechu (zawory...
Chodzi o ten przewód od cewki do aparatu zapłonowego, wyjmij go z aparatu zapłonowego i zbliż do obudowy metalowej silnika na odległość 1 cm. powinna być solidna iskra. Oj, nie ma tam piątego przewodu. Cewka jest w aparacie.
Przed silnikiem na ścianie grodziowej gdzieś nad akumulatorem a obok modułu (cewki) zapłonowego jest taka biała kostka - w większości Tikaczy styki śniedzieją i będzie wtedy wszystko poza iskrą. Przeczyść ją. Raz mi się zdarzyło że kupiłem nową cewkę i też była uwalona. Przeryłem całą instalację i nic. Po zmianie kolejnej problem ustąpił.
Silniki takie same? Bo sa różnice pomiędzy caro a cari plus.
Jaki silnik?
Teoretycznie nie powinno się dać zamontować taką cewkę inaczej niż fabryczne mocowanie. Ale jeśli nawet to: najistotniejszym elementem takiej cewki (oprócz samego uzwojenia) jest jej szczelina, (końcówki samych biegunów rdzenia) a dokładniej chodzi o to w jakim położeniu kątowym mija sam magnes taką szczelinę. Bo położenie tej szczeliny ma wpływ w którym...
Ja bym wyjął cały stator, wyczyścił styki (wszystkie), po złożeniu magneto nie ma prawa o nic ocierać! Musi być luz... Może masz klin za wysoki i magneto "krzywo" wchodzi na wał (stąd ociera). Skoro wymieniałeś już z pół zapłonu to może wina jest w samych kablach - podłącz na krótko, wypnij z cewki WN przewody i pociągnij w ogóle poza motorem... Kolejny...
sprubuj podmienic cewke-mimo ze iskra jest moze byc uszkodzona-mialem tak kiedys w Sharanie, byla ladna iskra wiec wykluczylem cewke ,pol dnia szukalem posprawdzalem wszystko,dopiero podmiana cewki i zapalil ,cos tamta cewka mieszala jakby przestawiala punkt zaplonu(ta cewke uszkodzona zostawilem sobie na pamiatke)
Witam mam problem z układem zapłonowym. Mianowicie podłączając 1 świece zapłonową pod cewke bezpośrednio iskra na niej jest. A gdy podłącze wszystko na aparacie zapłonowym to przez kopułke przez kable fajki aż na świece iskra nie dociera. Aparat zapłonowy jest na 4 cylindry w kolejności zapłonu 1 3 4 2 a w silniku instalacja elektryczna 6v. Cewka jest...
jeśli nie masz iskry to sprawdz czy w kostce od cewki masz mase.przy wymianie motoru mogła zostać nie przykrecona. jest to punkt masowy na silniku na wyskosci cewki W/N.
Najlepiej jest sprawdzic cewke na pracujacym silniku czy iskra ktora wytwarza cewka jest prawidlowa i czy w ogole jest. Podlacz do kabli wysokiego napiecia dodatkowa swiece po kolei do kazdego kabla i obudowe swiecy dotykaj wtedy do masy silnika. Jesli iskra jest najlepiej niebiseskiego koloru to jest ok. Sprawdz tez to na wysokich obrotach od razu...
Prawdopodobnie magneot generuje za małe napiecie żeby iskra przeskoczyła.Sprawdz cewki moze mają jakieś zwarcia do masy
Trzy moduły kolejno uszkodzone, trochę to podejrzane. Jesteś całkowicie pewien że niema innej przyczyny, braku iskry. Możesz dać zdjęcie koła i cewki, oczywiście wszystko zamocowane do silnika?
Kable są ok bo na kablach jest prąd a z cewki na kopułkę już nie idzie , A jak cewka nie jest sprawna to pompa nie pójdzie ?
Witam posiadam kosiarke John Deere z silnikiem kawasaki fc420v. Kosiarka nie ma iskry kupiłem nową cewkę ale to nie pomogło. Odłączenie kabelka od cewki też nie działa. Cewka generuję mały prąd . Ale jest za mały żeby wytworzyć iskrę na świecy. Jakieś pomysły co może być przyczyną ?
Trzeba pamiętać też o uziemieniu/masie na świecy. Czyli podłączenie korpusu świecy i cewki (normalnie po dobudowie silnika głowicy) inaczej iskra nie przeskoczy na elektrodzie.
iskra cewka silnik iskra silnik zaburtowy silnik tecumseh iskra
katalog transformator indel filtr cząstek stałych triak gorenje
schemat instalacji elektrycznej subaru legacy
Jak sprawdzić diodę wysokiego napięcia w mikrofalówce? Blaszki i styki w piecyku Saunier Duval Opalia - funkcje i znaczenie