Instalacja jest zakładana "uniwersalna" i że są wtyczki nie wykorzystane to znaczy że samochód może być wyposażony w dodatkowe rzeczy. Wszystko zależy od wyposażenia. Inny ZX będzie miał wykorzystane bo jest bogatszą wersją. Co do iskry sprawdź czujnik na wałku. Bo to on głównie odpowiada za iskrę.
Które cylindry nie mają iskry?
Witam. Ewidentnie jak by chodził na 3 gary. Jakby jeden z nich nie pracował prawidłowo lub niepracował wcale. Sprawdź na początek czy na wszystkich świecach jest iskra. Następnie kompresję.
Sterownik silnika się diagnozuje ? Może nie ma zasilania . Kod jest w sterowniku i w klawiaturze ale ważny jest ten w sterowniku . Można odpiąć klawiaturę i wyłączyć immo w sterowniku , jeśli nie odpali to masz problem elektryczny . Jednak biorąc pod uwagę że zgasł podczas jazdy immo bym wykluczył askupił się na zasilaniach sterownika , ewentualnie...
A przede wszystkim sprawdzić czy jest iskra. Stawiam że nie ma
Kompresja jest? Co mu brakuje, iskry, paliwa?
Jak na obydwu pionach przygasa , to oznacza ,że masz kluczowanie. Teraz dalej do sprawdzenia , cewka. Nie , to oznacza - sterownik OK.
Ok, dzięki wielkie. Jak analizuję ten schemat to nadal nie widzę jakiegokolwiek związku przekaźnika (tego podwójnego) z iskrą. ;)
Zobaczymy jak zmierzy? Jeśli to iskra to wystarczy wyjąc cewkę jak będzie problem wsadzić świecę dotknąć nią do masy i spróbować odpalić od razu będzie widać czy iskra jest.
Warto spróbować wymienić przewody. Sprawdzałeś czy na świecach jest iskra ?
obejrzyj przekaźnik podwójny koło aku
Witam. Wiem że może to być trudne, ale spróbuj sprawdzić czy w czasie, kiedy nie można odpalić silnika jest iskra.
Może być czujnik wału, może byc przekaźnik podwójny
Musze sobie kupić diodę do diagnozowania silnika. Wiem, że kiedyś były problemy z silnikiem krokowym...czy to normalne, że słychać z niego charakterystyczne brzękanie...tak jakby przeskok iskry??
przecież źle podłączyłeś - pomyliłeś wtyczki..
Psiknij mu plaka to powinno coś więcej podpowiedzieć .
Tak, sugerowałem oczywiście pompę. Po otwarciu drzwi powinna się włączyć.. Raczej nie było w moich potach ignorowanie / zabawy. No, może trochę humorystycznego tonu, ale to u mnie normalne. A jak nie chce zapalić to ma iskrę ?
niech kolega sprawdzi który z tych przewodów z tej złączki jest połączony z przerywaczem zapłonu w aparacie najlepiej miernikiem (testerem przejścia) i który z tych przewodów to +12V ze stacyjki i niech kolega zmierzy opór między tymi dwoma pinami w cewce wtedy bym zalecał jednak poszukać w internecie ile ma wynosić opór oryginalnie a jeśli się okaże...
Myśle że nie jest to wina ani czujnika położenia wału, ani temeratury silnika. Trzeba by sprawdzić czy wtryskiwacz rozpyla paliwo i pare innych rzeczy, o których napisze jeśli autor zacznie się interesować tematem. Pozdrawiam
Witam drogich kolegów z portalu a w szczególności grzesia1608 pojawiam się dopiero teraz ale sprawy wyższe mnie dopadły. Mam pytanie odnośnie tego samego autka co w temacie jakie funkcje spełniają te trzy czujniki wkręcone w układ chłodzenia,które znajdują się koło głowicy za rozdzielaczem iskry(niebieski,zielony,brązowy,są umiejscowione blisko siebie)....
W takim razie pomierz sygnał z czujnika na wale jak pisze emeryt2
To teraz ciśnienie paliwa , iskrę na świecach.
W/g papugi , takie piki /około 200v/ powinny być na sterowaniu na wolnych obrotach. Wypadanie zapłonu rozumiesz - brak iskry , sprawdzałeś?
Praekaźnik A171
mogę naprawić
Cześć jeżeli jest paliwo iskra na wszystkich świecach to sprawdź kompresje mogła pójść uszczelka pod głowicą między cylindrami
Obrotów nie widzi a iskra jest ciekawe. jaki kod silnika 8 16v?
Sprawdź czy podaje paliwo - pewnie na jednopunkcie więc będziesz widział wtryskiwacz w przepustnicy oraz czy jest iskra na świecy.
Musisz sprawdzić co mu brakuje do rozruchu - paliwa, iskry, ciśnienia. Pozdrawiam.
Cewka nie podaje iskry ale ma napieci 11.9V :/
Czy rano nie ma problemu z rozruchem nie zalany silnik? Pali na 4 cylindrach iskra świece? Może być coś z wtryskiem i leje wtryskiwacz.
Jest iskra, na wszystkich czterech świecach.
Witam kolego i naprawiłeś auto wiesz co było przyczyną bo u mnie też nie odpala
no mniejsza z tym zawsze tak sprawdzalem i dzialalo, a tutaj dziwne bo niby sygnaly sa ale mizerne i iskry niet. Czy ta cewka moze ma w sobie jakis wzmacniacz tych sygnalow czy takie maja byc? Z kolei jesli maja byc to cewka i swiece nowe a iskry dalej brak...
Jaki silnik? Coś kuleje na któryś z cylindrów może coś z iskrą lub wtryskiem, auto ma gaz.
Zgadzam sie i wiem, ze powinienem najpierw wiecej czasu spedzic na diagnostyce. Auto mam od wczoraj i na razie chcialem zobaczyc fizycznie silnik pod wzgeldem uszkodzen oraz potwierdzenia wymiany podzespolow. Silnik odpala bez problemow i praktycznie natychmniast zaczyna bardzo nierowno pracowac. Nie dymi, rura wydechowa wskazuje na prawidlowe dzialanie...
Zmieniłem cewkę i błąd czujnika wałka rozrządu przestał się pojawiać , w tych samochodach PSA gdzie nie ma czujnika wałka rozrządu za ten błąd odpowiada cewka, u mnie stara cewka działała dobrze, na wszystkich świecach była iskra ale ten błąd się pojawiał
Z tym "wyczuwaniem" oporu żeś wyskoczył. System nazywa się DEPHIA czyli "Détection de Phase Intégrée à l'Allumage" http://y.odoul.free.fr/TP%20CONTROLER%20... To jest odpowiedź cewki dla układu zasilania o zapłonie cewki. Cewka pracuje w parze 1-4 i 2-3 Zarówno na cylindrze 1 i 4 jest iskra jednocześnie!
Co z zasilaniem ECU ?
Wskazuje tylko model i nr. sterownika. W sterowniku ciągle błąd P0336 czujnik położenia wału korbowego. A zatem nie tylko. Zacznij od sprawdzenia dwoch rzeczy: zasilan sterownika i sieci CAN miedzy BSI i ECU . Dodano po 7 2 piny, brak napięcia. Napiecia gdzie? Na czujniku? Na wtyczce? To zwykly czujnik elektromagnetyczny.
Luzy zaworowe prawidłowe?
Brak iskry piszesz, a cewki podmieniłeś? Czujnik wału.
Zapłon jest ustawiony dokładnie tak jak było to pierwotnie. Kabel wygląda dobrze, nie jest luźny. Dodam jeszcze że samochód nigdy nie gasł podczas pracy, były problemy tylko z odpalaniem.
Na cieplym silniku brak reakcji silnika podczas gdy rozlaczyl cewke,zamienil miejscami i ten sam problem brak reakcji ciagle na 2 cylindrze. No to w końcu ustalili czy jest iskra czy nie ? Sprawdzał ktoś wtryskiwacz na tym cylindrze ? Świeca po wykręceniu była czarna , okopcona?
Witam wszystkich mam problem dzisiejszego dnia citroen normalnie chodził aż coś podkusiło mnie i dałem gaz do ocięcia zapłonu i silnik zgasł teraz nie ma iskry co si mogło stać ... Silnik jest na kopułce i mono wtrysku .
za malo informacji, rozrzad poszedl na blokady?
Brak prądu na wtryskiwaczy czyli bsm lub dodatkowy alarm odcięcie zapłonu
mogę zrobic ci immo w tym sterowniku... info na priv
ok dzięki :) jutro postaram sie go namierzyć ale to chyba bedzie wina cewki. dziwne aby tak na żadnym cylindrze nie było iskry ale wszystko wskazuje na nią
Wykrec jedna swiece i obserwuj czy znika iskra jak odpalisz.Jesli znika to cos odcina mu iskre.
Nie odlaczaj więcej akumulatora bo sobie więcej kłopotów narobisz. Paliwo podawane jest prawidłowo. Polecam zapoznanie się z metodą "na plaka " tylko dwie osoby potrzebne. No i warto by sprawdzić czy jest iskra gdy nie chce odpalić.
moj silnik rowniez 1,8i ale tylko xsara. i ma tak samo nie pali na 1 i 3 cylinder, moze juz uporales sie z tym problemem jak co prosze napisz co bylo przyczyna! pozdrawiam
moduł padł.
Tam po drodze chyba jeszcze masz moduł...
Do sprawdzenia , iskry czy paliwa. Testera nie trzeba. Do rozrządu też.
Problem rozwiązany!Czujnik położenia wału poszedł;)
Czujnik wału.
Immobilaiser. I tyle.
Witam mam problem z zapaleniem Cytrynki mianowicie nie odpala na kluczyk. Powód to brak iskry. Jednak auto na zapych odpala co jest dziwne. Nie mogę sobie z tym poradzić i proszę was o pomoc. Pozdrawiam Marcin
Moduł zapłonowy-wzmacniacz podmień.
tak georgesgr ma rację nie podłączy się. a przyczyną nie odpalania był włącznik bezwładnościowy/uderzeniowy znajdujący się w narożniku komory silnika od strony prawego koła. po wciśnięciu go wszystko ok pompa paliwa i iskra powróciły i auto pali.
Tam jest zapłon na kopułce? Jeśli tak to obstawiałbym palec rozdzielacza,iskrę daję ale nie wtedy gdy trzeba.
Tak odzywa się wtedy.
Witam nabyłem sobie ax 94r. 1.1 pare dni jezdził potem przestał z tego co zdiagnozowałem to wtrysk lub kable które do niego idą ktos jest w stanie mi pomóc pompa chodzi paliwo jest iskra jest prosze o pomoc
Problem rozwiązany - uszkodzony sterownik silnika.
leć po kablach od cewki wstecz aż znajdziesz przepalony, lub ułamany kabel lub coś innego...
Witam sprawdziłem i wszystko wydaje się ok
W C5 nie ma takiego wylacznika. Opisz dokladnie uszkodzone strefy.
Dodam, że zimny rano odpala zawsze. Czyli temperatura mu nie sprzyja, byc może gdzies robi się zwarcie? Mam już dosyc tego, każdy mowi co innego, jeden czujnik położenia wału(ale przecież iskra jest) nastepny ze czujnik temperatury( ale przecież by zalewało go, a nie suszyło)
Witam , posiadam od niedawna Citroen c5 z 2006 roku i obecnie auto jest uziemione z powodu braku paliwa na wtryskach . Po przeskanowaniu Lexia pokazuje błąd: wtryskowe zwarcie do plusa, czujnik walka rozrządu niewłaściwa wartość i dodam że poprzedni właściciel zmieniał bsi. Panowie pompa podaje 3,5 Bara iskra na świecach jest , jakieś pomysły?
Witam, miałby ktoś schemat pinów do komputera IAW48P2.72 citroen c3? AI: Jaki jest rok produkcji Twojego Citroëna C3? 2004 AI: Czy możesz podać więcej szczegółów na temat problemu, który próbujesz rozwiązać za pomocą schematu pinów? brak iskry, samochód gasł podczas jazdy, nie łączy sie przez obd.
samochód teraz nie zapala a czego brakuje paliwa? iskry? jednego i drugiego? bezpieczniki posprawdzałeś ? pompa chodzi?
Iskra byla widoczna tak jakby wyskakiwała z koła i wpadała z powrotem w koło
Witam, mam "mały" problemik, mianowicie samochód nie chce zapali, raz zapali i jest ok a raz nie... sprawdzona pompa, wtryski, świecie, iskra ok, ciśnienie, Co poradzicie w tej sprawie? silnik 1.6
Czujnik znajdujący się przy kole zamachowym może być odpięty. W AX'ie na ECU BOSCH'a czujnik położenia wałka rozrządu (on jest odpowiedzialny za moment zapłonu) zanjduje się w aparacie zapłonowym, pod kopułką (tak jak np. w nowszych polonezach gaźnikowych) a sam moduł zapłonowy jest przykręcony do aparatu zapłonowego i jeżeli nie ma iskry to prawdopodobnie...
1. Kontrolka silnika świeci ? 2. pompa paliwa pracuje? 3. iskra jest ? 4. na samym czujniku wałka /bez czujnika wałka/ pali? sprawdziłeś już coś ??
Tak, Lexia pokazuje obroty i wszystkie wartości. Pierwsze uruchomienie latem zwykle kończy się źle, drugie uruchomienie natychmiast... Tak, Lexia pokazuje RPM i wszystkie wartości. Pierwszy start latem zwykle zły, drugi odpala natychmiast... Iskra działa, wtryskiwacze działają... Czy to może być jednostka sterująca ME745, wydech itp.? https://obrazki.elektroda.pl/3062187700_...
Wracając do tematu samochód teraz nie odpala i sie nie łączy przez obd, zdiagnozowałem, żę nie ma napiecia na złączu k-line reszta zasilania i can ok, natomiast nie ma iskry. Na cewce jest prąd przez jakiś czas po przekręceniu kluczyka, a przy odpalaniu go nie ma i na wyjściach cewek jest zwarcie. O co tu chodzi?
Mi się zdarzyło w Peugeocie że też cewke tak sprawdzałem i iskra była na każdym cylindrze ale była za słaba niż powinna i auto nie chodziło równo.
Nie mam błędu czujnika wałka, tylko auto nie pali i przy próbie rozruchu zachowuje się jakby podawało iskrę w złym suwie tłoka. Odbija silnikiem aż rozrusznika staje dęba. Sprawdziłem rozrząd, błędów zero, iskra i wtrysk jest, a odpalić nie chce. Tak mi się wydaje że nie ma tam czujnika wałka bo go nie znalazłem nigdzie.
Gaz to gaz, ma to do siebie, że jest pod ciśnieniem i się ulatnia...i wystarczy iskra, jeżeli już chcesz coś grzebać przy tym we własnym zakresie, to rób to na powietrzu. Pozdrawiam
Komunikat, o ktorym piszesz oznacza, ze aktywowana jest funkcja automatycznego blokowania zamkow centralnych podczas jazdy i nie ma to nic wspolnego z niemoznoscia uruchomienia silnika. Sprawdz czy pompa istotnie podaje paliwo (i jakie to paliwo jest) na wtryskiwacze, sprawdz czy jest iskra, wykrec swiece i skontroluj czy nie sa zalane. Pozdrawiam
przecież nak masz gaznikowca do jakiej pompy szukasz pod siedzeniem? Jeżeli masz elektryczną pompę, to masz cytryną na szprycy, i nie wiem o jakim gaźniku piszesz. A i tak jesteś lamer, bo nie sprawdziłeś czy iskra mocna, nie ma wilgoci w kopułce, pasek siedzi na znakach.
Temat dalej aktualny ale naprawiłem jedną usterkę pracy na dwóch cylindrach wymieniłem całą listwę wtryskową a słyszałem że Peugeot Citroen jakieś tam zwarcia się robiły w tych wtryskach na rozgrzanym silniku i odcinał komputer iskrę na 2 cylindry i u mnie też chyba tak było bo po ponad rok i usterka nie wróciła po wymianie wtryskowaczy benzynowych ...
Witajcie, nasze autko to Citroen C4 2006r. silnik 1.6 100km TU5JP4. Wieczorem normalnie podjechał pod dom rano już nie odpalił (noc była deszczowa). Słychać, że pompka paliwa chodzi, paliwo na listwie jest. Na kompie brak błędów, odczyt na żywo: obroty silnika podczas kręcenia ok. 200 RPM, ciśnienie bez kręcenia w dolocie około 100kPa. Nie udało mi...
Witam, opór cewki pierwotnej: 0.5 - 1.5 omów opór cewki wtórnej: 3 000 - 8 000 omów. pozdrawiam Nie, pierwotne 0,6 oma, ale nie rezystancja jest ważna. Jak nie ma iskry, to się wysypał moduł zapłonowy
Witam cewka wymieniona czujniki świece paliwo dochodzi przepustnica czysta i nadal poprawy nie ma albo wcale nie zapala albo zapala od strzału i po krótim czasie kicha prycha przerywa jakby iskra zanikala nie mam pojęcia co dalej może to wina sterownika proszę o podpowiedź ewentualnie jakie to są koszta czy można wymienić sam sterownik silnika?
Mam citrona zx,ktury nieraz odpali za pierwszym razem a nieraz za dziesiątym razem.Nieraz nieodpali wcale.Sprawdzałem iskre raz jest raz niema.Czy wtrysk podaje benzyne w momencie właczenia zapłonu czy w momencie kiedy rozrusznik kręci.Bo gdy właczam zapłon to wtrysk niepodaje benzyny.Pompka paliwowa jest sparawna. Dodano po 59 Już znalazłem co jest.
Czujnik zmieniałem na nowy i sprawdzałem wskazuje dobrze ale zauważyłem wieczorem przeskok iskry na listwie cewki wysokiego napięcia, zmienię ją i napiszę czy pomogło bo może to wina tej listwy
Sprawdź na początek czy silnik ma iskrę gdy nie chce odpalić. Już będziesz wiedział czy to wina braku paliwa w cylindrze czy brak zapłonu.
Hej. Odłącz akumulator i po paru minutach podłącz go z powrotem. Następnie zapal autko i zobacz czy jest iskra na wszystkich 4 kablach. Zakładajac ze sa 4 iskry wymien filtr paliwka . mozesz tez wyjac pompe z zbiornika i wyczyscic . Byc moze parafina pozatykała sitka wstepne.
Witam! Chętnie poznam wasze zdanie na temat nieprawidłowego działania czujnika paliwa w citroen c4 2005 benzyna. Objawia się to tym, że nie zaświeca się lampka rezerwy, a wskaźnik przy 200km do przejechania zatrzymuje się i nie schodzi niżej co jak doświadczenie pokazuje kończy się lawetą. Samego czujnika paliwa nie można dokupić tylko w całości z pompą...
Oczywiście z tylnych drzwi. Widziałem na schemacie że przód jest inny. Po podpięciu napięcia nie było żadnego dzwięku, iskier itp. Typowy brak przejścia. Wydaje mi się zeby gdyby był zblokowany to coś bym usłyszał.
Dziś sprawdzę jak tam cewka czy druki nie sciasnily się za bardzo bo podobno przez to iskra może źle iść kto już tak miał. Szczerze oddaj auto do mechanika bo sam nic nie zrobisz masz za małą wiedzę.
Miałem podobny przypadek w Toyocie , jeździła kobieta. Przy kluczyku breloki metalowe i klucze , a dodatkowo elektrostatyka miała taką (od ubrań z "plastikowych" materiałów) ,że przy wsiadaniu , jak ruszyła się na siedzeniu , to iskry "sypało" z kluczyka do masy. Pranie ubrań w jakimś płynie pomogło.
Z ogledzin wyglada ze sa bez zanieczyszczen, a jak jest sucho to nie widze przeskoku iskry, dopiero jak lekko zrosze woda kable. GAZ to 2 gen. BRC.
:) wtrysk paliwa jest,iskra na świecach jest a silnik jak nie palił tak nie pali.szczykawką wlewałem paliwo do kolektora i silnik normalnie pracował :o .Nie mam już wjęcej pomysłów :!: :D
Słuchajcie elektrodowicze, a raczej czytajcie, co za jaja to nie uwierzycie, kupiłem dzisiaj zwykłe swiece iskry do Citroena, wąłsnie do mojego modelu z tym silnikiem, wyobrażcie sobie że wszystko wróciło do normy, silnik ma takiego kopa jak nigdy, odtłuściłem jeszcze dodatkowo styki w przewodach wysokiego napięcia pomimo że były nowe. Przejeżdziłem...
P15A121 ( Ciśnienie oleju za niskie w trybie mechanicznym) i przechodzi na tryb awartjny , 50000 przebueg - pasek rozrządu sypie się i zatyka filter? a te P103366 i P103266 (samozapłon przed iskrą) - sporadycznie niekiedy po przygazowaniu, niekiegy na niskich obrotach , nie ma zasady - wyskakuje wtedy usterka silnika , ale jedzie dalej normalnie - co...
Pompa włącza się po kluczyku, ok, czyli sterownik dostaje zasilanie i "wstaje", teraz sprawdź czy pracuje również przy kręceniu rozrusznikiem, świadczy to o tym że sterownik czyta obroty wału korbowego. Jeśli działa to: Nie ma iskry, sprawdź żarówką, a nie miernikiem czy cewka (kaseta) zapłonowa ma zasilanie 12V po włączeniu stacyjki
iskra citroen xsara immergas iskra iskra zanika
pompa wspomagać renault laguna instrukcja sterownik sprężarka zasilać lampa solarny
Genesis Mangan 200 - Pad nie wykrywa ruchu Blokada sygnału płomienia w kotłach i piecach gazowych: przyczyny i diagnostyka