Nie napisałeś co to za skuter! Na rynku są ich tysiące. Trudno doradzać jak nie wiadomo z czym ma się do czynienia. O układach zapłonowych poczytaj tu: [url=http://zaplon.pl.tl]Link Jak będzie to czarna magia, to daj sobie spokój. Bez podstawowej wiedzy nie poradzisz.
Spróbuj dotykać gwintem do głowicy. Jeżeli brak iskry to prawdopodobnie zwarcie między elektrodą i korpusem (gwintem) po zanieczyszczonym izolatorze. Jeśli nie pomoże czyszczenie to świeca do wymiany. (Zakładam, że przerwa na świecy została sprawdzona, a iskra między przewodem i masą jest solidna.)
Zanikanie iskry po nagrzaniu silnika, które ustępuje po restarcie stacyjki, może być spowodowane usterką cewki zapłonowej, modułu zapłonowego lub czujnika położenia wału korbowego.
Wymień świecę, czasami jest tak uszkodzona, że iskra zanika po wkręceniu do cylindra.
Przyjrzyj się/popraw połączenie masy silnika z ramą tak na początek. Rozrusznik kręci z normalną szybkością?
Świeca nie jest przypadkiem zalana? Odkręć świece weź pilarkę do góry nogami i poruszaj rozrusznikiem. Podmień też inną świece i próbuj czasem iskra zanika po wkręceniu, ewentualnie sprawdź klin na kole magnesowym.
F1, czy FI?
Odłączyłem go przy module i dalej jest to samo.
Musiałbyś sprawdzić gaźnik, może się przypchał, albo masz problem z pompowaniem paliwa, wężyki nie są popękane? Chyba, że cewkomoduł jest wadliwy i odcina zapłon. Jakbyś miał tester iskry, to można by sprawdzić czy iskra nie zanika przy wyższych obrotach. Generalnie gdyby moduł był stałokątowy zamiast zmiennokątowego, to silnik powinien pracować.
Stawiam na podróbę cewki zapłonowej (na statorze). Może pod wpływem temperatury dostawać zwarcia międzyzwojowego. Cewka butelkowa, szczególnie podróba taka za 15 zł także może być przyczyną, aczkolwiek zazwyczaj przepala się po kilku minutach. Podobne zachowanie może sprawiać kilka innych elementów, kondensator, przerywacz, przewody...
Prawdopodobnie jest problem z ciśnieniem oleju, trzeba to zmierzyć. Wolne obroty 2 - 3,5 atm. wysokie 3,5 - 5.0 atm. Czujnik zadziała jeżeli ciśnienie oleju spadnie poniżej 1,2 atm. na wolnych obrotach jest to możliwe. Wymieniałeś zewnętrzny filtr oleju i sam olej, więc albo pompa, ewentualnie wewnętrzny filtr oleju, który jest przy pompie. W obu przypadkach...
Odkręć pokrywę zaworów zobacz co tam się dzieje.Może iskra zanika pod ciśnieniem.
Iskra nie zanika. Przynajmniej tak mi się wydaje.
Opor cewki: 233 omów, impulsatora 349 jak są zamontowane w silniku. Przy pomiarze napiecia AC impulsator wytwarza 0.1V przy kreceniu rozrusznikiem, a cewka tak jak wyżej psiałem 20-30V
Kupiłem nowy kondesator i nie ma iskry na Starym był jaka taka iskra zapłon jest ustawiony prawidłowo tak jak był wcześniej jak jeszcze palił
Witam Czujnik też siada,lecz sprawdź miernikiem (przejście na przewodzie od czujnika do modułu),też miałem kilka przypadków.
Witam. Mam problem z moim Simsonem tego typu iż po rozgrzaniu silnika (jeździe min. 15 minutowej), gdy go zgaszę postoi chwilkę, to traci iskrę na kilka godzin. Podczas jazdy wszystko jest ok. Wystarczy, że go zgaszę i koniec nie ma iskry. Jest to Simson Elektronik.
Iskra pojawia sie tylko na chwilke podczas odpalania i potem zanika, tester nie wykrywa zadnych bledow. Co moze byc przyczyna takiego zachowania?
Witam Znalazłem przyczynę. Okazała się że kostka stacyjki nie stykała. Dopiero gdy przycisnąłem kluczyk to samochód zapalił. Jutro kostka przyjdzie i zobaczymy czy to było to.
Witam Nie wiem co to jest digiplex ale wymieniłbym moduł zapłonowy. Pozdrawiam
To możę byc przestawiony zapłon, cewka nie daje za każdym razem iskry zanika pod ciśnieniem w cylindrze, wypalony zły luz zaworu wydechowego lub leje benzyne z gaźnika.
Immo jest czy wycięte?
za mało danycz co się dzieje/czy rozrusznik kręci/więcej danych pompa chodzi,etc......
Możesz zasilić z akumulatora i cewki ale czasami pod wpływem temp i ciśnienia iskra zanika w silniku to nie jest 100% miarodajne.. Świece używane i to stare pewnie szkoda czasu na takie zabawy to nie majątek kupić nowe.
A no rzeczywiście tam jest Motronic M1.5.4 a nie ten posrany Siemens :D.
Witam Będę usiłował naprawić "motocykl" marki Romet. Teraz co się dzieje: Po ok 30 min jazdy ginie iskra. Właściciel wymienił już cewkę zapłonową, ja ostatnio wymieniłem moduł gdyż został zjedzony przez kwas z akumulatora. I teraz moje pytanie czego się doszukiwać? Moje podejrzenia padają na iskrownik a dokładniej na czujnik położenia wału.
rozrusznik kreci, dioda od immo gasnie aha samochod jest w automacie alarm jest chyba fabryczny ale dziala mozna na probe zalozyc modul bez immo? na schemacie sa dwie wersje z immo i bez czy moze jeszcze cos sprawdzic dla pewnosci?
Widać są problemy z zapłonem jak iskra zanika, jak silnik chodzi to bardzo dymi ?
Kiedy samochód jest zimny to odpala i wtedy jest duża iskra. Po nagrzaniu iskra zanika i jest prawie nie widoczna. Wtedy Tico gaśnie... Jak myślicie jaka może być tego przyczyna?
Sprawdź czy magneto nie ociera o cewki. Ma być równy odstęp ok 0,5 mm. Przy okazji tzw. klin czy nie ścięty lub za wysoki (wtedy koło magnesowe bije!). Sprawdź połączenie masy silnika ze zestawem złączek masy znajdujących się poniżej kostek łączących całą instalację - strefa poniżej łożyskowania kierownicy przysłaniana czarną pokrywą. Do sprawdzenia...
Dalej to samo, simek nie odpali, ale mam wrażenie że iskra zanika na świecy, na każdej dochodzi do tego zjawiska, co jest przyczyną?
Witam, faktem jest - wynika z opisu, ze iskra zanika na swiecy od drgania silnika kilka / kilkanascie razy na sekunde, np. co druga iskra zanika - prawdopodobnie od niedokreconego jakiegos styku / kabelka w okolicy przerywacza, przez co silnik szarpie - zrywa wchodzenie na obroty... Jeszcze trzeba sprawdzic luz kabla wysok.napiecia - w gniezdzie cewki...
Witam. Mam problem polegający na pękniętych szpilkach. Chciałbym się dowiedzieć gdzie można naprawić taki problem i jak taki problem naprawić. Musiałem wymienić szpile na dłuższe bo pedały obcierałyby. Szpilki nie były wzmacniane tylko zwykłe. Proszę o poradę. http://obrazki.elektroda.pl/2860700500_1... http://obrazki.elektroda.pl/3878897800_1...
Czy wie ktoś jak sprawdzić czy cewka jest sprawna? Ponieważ tak się teraz zastanawiam, że w cylindrze najprawdopodobniej zanika iskra bo innego wyjścia nie ma Pozdrawiam
Witam, mam astre 1.6 8v 92r. Ostatnio były problemy z zapalaniem i wogóle z równą pracą silnika, a więc wymieniłem kable zapłonowe, kopułke i palec pod nią. samochód chodził idealnie, po 200km pojawił sie ten sam problem. Autko nie pali. świece sprawdzone - dobre są, czasami iskra zanika a czasami jes, jak już odpali to chodzi płynnie na niskich obrotach....
Ciśnienie jest ok bo mierzyłem i pokazało 9 barów. Skuter ma 3tys przebiegu i jeździ nim starszy Pan. Ale wytłumacz mi co ma to o czym piszesz do tego o co mi chodzi. Jeśli kabel jest około 1cm od fajki to pali na dotyk i iskra jest super granatowa a po przybliżeniu kabla iskra zanika. Nie pisz że to przez warunki panujące w cylindrze bo to głupoty....
Prawdopodobnie iskra zanika pod ciśnieniem sprężania.
Prawdopodobnie zakłócenia powodują niewłaściwe zadziałanie zabezpieczenia w zasilaczu, albo zakłócają generator na 555 (nie masz nawet kondensatora na zasilaniu 555) daj filtr LC na zasilaniu całości i samego 555. "Dobry" generator to nawet zakłócał mi działanie stabilizatora liniowego w zasilaczu i zegarek stojący kilka metrów dalej na szafie. A co...
Skąd pewność, że to iskra zanika? Zająłbym się w pierwszej kolejności paliwem, ciśnienie paliwa i kluczowanie wtryskiwaczy sprawdź.
Mam ten sam typ piecyka,działał kilka lat bez zarzutu od 2004r.a ostatnio nie odpala małego palnika,może paliłby ale iskra zanika po kilkunastu sekundach i klops:(przypalam zapalniczką po odkręceniu gorącej wody,odpala natychmiast.Jak trochę pogrzeje to potrafi za chwilę odpalić po odkręceniu wody ale minie 10min i koniec.Wyczyściłem wszystko co dochodzi...
Tak nie sprawdza się "iskry" !!! Wstępnie sprawdzi. Właśnie to, czy całkiem zanika, czy to tylko subiektywne odczucie autora, że tam jest problem.
Witam serdecznie, Posiadam skuter z którym od pewnego czasu pojawił się problem, mianowicie po wsadzeniu rozrusznika (nie miał izolatorów pod szczotkami) zaczęła zanikać iskra. Iskra zanika w dziwny sposób tzn raz jest raz nie. Przed wczoraj jeździłem skuterem, wczoraj już nie chciał odpalić. Jak sądzicie czy brak izolatorów na szczotkach mógł spowodować...
Świeca jest sucha, ale ją bardzo zadymia i iskra zanika. Czy może być to coś z elektroniką?
A jest u Ciebie rozdzielacz? Może gdzieś iskra zanika.
Na słabym akumulatorze jest dobra iskra, ale wystarczy trochę podładować i po sekundzie zanika
Iskra zanika przy wysokiej temperaturze- świeca do wymiany. Poszukaj oznaczeń świecy, które współpracują z Twoją kosiarką.
maksymalnie przeskakuje na 7mm. Gdy dalej oddale kabel to iskra zanika. Czy to może być uszkodzony iskrownik?
Mało informacji. Sprawdź czy iskra zanika, czy sygnał na wtryski zanika i czy immo sprawne.
Rzadko ale zdarza się że przy wkręconej świecy iskra zanika, więc przydało by się na sam początek podmienić świecę. Czy silnik przy próbie odpalenia coś się odzywa? Czy świeca jest "mokra" po kilkunastu kopnięciach czy kręceniu rozrusznikiem? Spróbuj odpalać BEZ dodawania gazu. Czy nie wyginałeś żadnych blaszek przy pływaku?
Siemanko. Mam problem z iskra. Raz znika, potem się pojawia i ładnie pali ale przerywa. Co to może być? Świece, kable, a może cewka lub nanoplex?
Jeżeli jest iskra i ciśnienie,paliwo to musi odpalić chyba że iskra zanika lub za słaba. Luz zaworowy sprawdzony?
jeżeli da się rozciągnąć iskrę na cewce żeby miała jakieś 2.5-3 cm to nie ma przebicia wewnętrznego jeżeli iskra zanika wcześniej to mogą z nią być problemy.
U znajomego w tym samym modelu było to samo. Uszkodzony był jeden z dwóch impulsatorów, po rozgrzaniu dostawał przerwy. Po wymianie na inny iskra wróciła i motocykl jeździł dalej.
Męczę się od kilu dni z zapłonem w/w aucie. Iskra zanika po sekundzie. Dokładniej - przekręcam stacyjkę próbując odpalić silnik ale iskrę mam tylko przez max sekundę potem znika, muszę znów cofnąć kluczyk i ponownie mam na starcie iskrę przez sekundę. Dodam że w samochodzie nie ma i nie było instalacji alarmowej ani odcinania zapłonu , Co mogło paść...
Czujnik obrotów silnika ,nie pisze nazwy bo nie pamiętam jaki tam występuje,
y. Przy wpiętej elektrodzie jak pojawi się płomień pilota iskra natychmiast zanika nie widzi wartości płomienia i gaśnie.
Zmień przewody do elektrowni.
Już wymieniłem świece konda,a przerwa jest OK tylko cewki nie wymieniłem. No i właśnie cewka zapłonowa może być niesprawna. Może się przegrzewać wskutek czego rośnie rezystancja uzwojenia i iskra zanika. Miałem już taki przypadek w swojej WSK. Pomogła wymiana cewki.
Witam panowie, otóż mam następujący problem z tytułowym motorkiem, gdy go kupiłem nie było w ogóle iskry więc rozebrałem moduł i okazało się że spalony jest kondensator wymieniłem go i iskra się pojawiła ale motor nie chciał odpalić z kopa więc spróbowałem wiertarką. Iskra była cały czas, aż nagle zaczęła znikać, przy szybszych obrotach, gdy lekko zakręcę...
Na jednym sprawnym czujniku powinien zapalić i wywalić błeda. Jeżlei iskra zanika może być błąd synchronizacji między czujnikami. Spowodowanym walniętym czujnikiem, przestawionym rozrządem, walniętym kompem. Do obejrzenia też kable od tych czujników, lubi izolacja obłazić.
Po uwzględnieniu uwag, tzn. dodaniu opornika i zamianie polaryzacji czujnika iskra pojawia się (wcześniej nie było jej wcale więc już sukces) i jest dość intensywna, aczkolwiek jest niestała tzn. po odczekaniu jakiegoś tam czasu iskra jest, ale tylko gdy rozkręcę silnik i na takich obrotach go trzymam jak zmniejszę obroty iskra zanika i już się nie...
Witam.Przeczyść styki pilniczkiem do paznokci i ustaw 0,35 - 0,4 mm.A.O.
Jak gasnie silnik i strzela z wydechu po przegazowaniu to oznaczalo by to zaniki iskry na swiecach, jak go przegazujesz i iskra zanika to paliwo zostaje wyplute do wydechu i tam sie spala z tad strzaly. Mysle ze dokladnej usterki Ci tu nikt nie poda, zostala Ci cewka WN, zasilanie do modulu zaplonowego pewne? Nie napisales czy silnik chodzi czasem na...
To sprawdź czy moduł zapłonowy ma zasilanie i czy ma impulsy na wejście gdy zanika iskra.
W momencie gdy się wyłączy centralka chodzi bez zmian ma zasilanie nie przełącza się nie gaśnie, a wszystkie elektrozawory nadal mają zasilanie i słysze jak leci gaz.. zatem o co tu chodzi do diabła? Najwyraźniej coś przeoczyłeś. Może wtedy łapie ci lewe powietrze lub iskra zanika.
tez na tym ustrojstwem myślałem tylko nigdzie nie mogę znaleźć jak sprawdzić to koromysło muszę znaleźć z drugiej na podmianę.Ja jadąc tym samochodem obstawiałem ze albo sie paliwo kończy albo iskra zanika jeszcze świece wymienimy bo to najtańszy wydatek jak narazie i zobaczymy rezultat dzięki za szybkie wskazówki.
Przewody od sterownika do czujnika sprawdziłem wszystko jest ok. Napiecie na wtyczce przy odpietym czujniku około 4 v. Napiecie z czujnikiem przy zimnym silniku 2.7 v opór czujnika ok (nowy). temperatura pokazywana przez komputer diagnostyczny -40 stopni. wyciągnąłem świece zapłonowe i kręcąc rozrusznikiem zauwarzyłem że iskra zanika. Cewka zapłonowa...
Witam. Mam problem z „kangurkiem” mianowicie po nagrzaniu się silnika samochodu zanika iskra na cewce zapłonowej na dwóch przewodach. Jak mogę rozwiązać ten problem? Proszę o szybką odpowiedź. Pozdrawiam.
Mam taki problem z moim skuterkiem jadąc nim nagle mi zgasł i nie chce zapalić. Sprawdziłem więc iskrę, jest choć słaba. Więc zakupiłem nową cewkę i zamontowałem. Cewka ma taką metalową nakładkę na fajce i gdy sprawdzałem iskrę trzymając za fajkę podczas kręcenia rozrusznikiem, gdy trzymałem dźwignię hamulca, to pokopało mnie. Po zmianie fajki, na plastikową,...
Panowie czy naprawdę nikt nie wie?
Witam. Mercedes j.w bez immo (lusterko zwykłe bez kontrolek), brak dodatkowych zabezpieczeń, kluczyki zwykłe bez pilota. Prz kręceniu rozrusznikiem iskra pojawia się na 3 sekundy i zanika. Po wyłączeniu stacyjki i ponownym zakręceniu rozrusznikiem ten sam objaw za każdym razem. Sprawdziłem że przy kręceniu wtryskiwacze podają paliwo (impulsy nie zanikają),...
Witam! Sterownik hybrydowy w silniku Z16XE "wyzwala" każdy cylinder z osobna (cewka "widelec") Na zimno jeszcze jako tako, po rozgrzaniu pod obciążeniem iskra zanika (silnik przerywa - plus błąd "wypadanie zapłonu") Zamieniałem końcówki na cewce pomiędzy 2 i 3 cyl i usterka powędrowała na 3 cyl, więc sterownik uszkodzony... Czy jest to usterka typowa...
To już wszystko jasne :) Dzięki. Kolejne pytanie w jaki sposób sprawdzić poprawne działanie cewek ? bo może coś iskra zanika, ewentualnie kable. Choć bardzo możliwe że łapie lewe powietrze na obudowie plastikowej korpusu przepustnicy. Ewentualnie nie zapiąłem któregoś podciśnienia. Jutro będę dochodził i zmierzę dokłandnie GMP zegarem pomiarowym(o ile...
Witam, trafił do mnie elektryzator z uszkodzonym transformatorem WN. Czy byłby ktoś w stanie podpowiedzieć mi jaki transformator? lub co bym mógł w jego miejsce zastosować? Cewki zapłonowe testowałem różne - efekt mizerny, zbyt niska energia impulsu, po wpięciu pod ogrodzenie iskra zanika. Próbowałem też z trafem od starego telewizora, iskra odpowiednia...
Wychodzi na brak paliwa po wyłączeniu ssania.A może przypadkiem zanika iskra .Czy przewód WN gdzieś nie masuje?
Np brak paliwa lub zanika iskra.
ciąg dalszy tematu--zakupiłem świece dwuelektrodowe, czy będzie lepsze odpalanie? Na moje myślenie nieprofesjonalne to już będą dwie iskry. Wpierw napisz co się dzieje że kombinujesz ze świecami? Świeca dwuelektrodowa działa tak samo jak świeca jedno elektrodowa. Tutaj nie chodzi o wielkość iskry a wyeliminowanie zaniku iskry. Kiedyś były silniki gdzie...
Czy przy odpalaniu z rozrusznika iskra jest, nie zanika? Do sprawdzania oczywiście masa, oraz regulacja zaworów obydwa 0,05.
poproś mechanika przecież może podjechać z komputerem :)
Uszkodzony przewód WN okazał się winowajcą.
tu się zaworów nie reguluje ma hydrauliczne,sprawdz napięcie na cewce gdy kręcisz silnikiem bo na postoju po włączonym zapłonie może byc ale pod obciążeniem gdy ma wyzwolic iskrę zanika miałem taki przypadek gazownicy podłączyli się z napięciem przecinając kabel od cewki póżniej skręcili po jaimś czasie zaśniedziało i przestawało łączyc ,ale tylko pod...
stary lampowy oscyloskop niedawno wyrzuciłem, a nowy zabrał kolega który chyba nie zamierza się z nim rozstawać. Więc o dokładnej diagnostyce przebiegów mogę zapomnieć. Oczywiście w zupełnej ciemności nie widać żadnych przebić. W desperacji wytwarzałem nawet strumień pary wodnej skierowany na cewki żeby wyeliminować ewentualne pęknięcia z zewnątrz....
Czy na tym drugim kondensatorze, też tak samo iskra co kilka cykli zanika?
Pacjent Merkury ME30ML (Tohatsu) Słaba iskra, na dolnym cylindrze zanika całkowicie. Jaki może być powód (cewka)? Próbowałem wymienić przewody WN ale mocno siedzą w cewce. Czy to jest rozbieralne?
Jak szarpie to zanika iskra na którymś cylindrze . Przyczyny szukaj w kablach , świecach, cewce.
Jaki czujnik o czym ty mówisz, przecież iskra nie zanika tylko jest za wcześnie.Wyprzedzeniem zapłonu steruje komputer,tak myślę. Czytać powoli i myśleć.
Z tego co piszemy nasuwa mi się wniosek, że każde zatrzymanie silnika (również to spowodowane czujnikami) odbywa się przez masowanie cewki i w rezultacie zanik iskry, tak? Hubert Masz rację. Odpięcie przewodu gaszenia uniemożliwi wyłączenie silnika przez układ bezpieczeństwa i stacyjkę, będziesz miał pewność, że to nie cewka zapłonowa.
Wiem, że generator iskry jest hermetycznie zamknięty ale co myślicie o dobraniu się do jego środka, gruntownym wysuszeniu i szczelnym zamknięciu? Te dwa czarne przewody u góry generatora to pewnie prądowe do iskry, tak? Mogę je odłączyć? Coraz częściej zanika u mnie iskra i wtedy pomaga suszarka do włosów:)
Zanika ci iskra i ecu wtedy odcina paliwo.
Siema mam Simsona s50 b2 mam problem z iskrą gdy stoi cała noc mam iskre a gdy chwile go pokopie to łapie troche i nie odpala i pozniej traci iskrę nie wiem co to może być wymieniałem cewkę wn i nic Swięce mam firy ISKRA F95 POMOCY !
Zobacz czemu gaśnie, np czy nie zanika iskra.
Kompresja? Ja jednak stawiam na iskrę. Albo słaba i zanika w cylindrze, albo w złym momencie.
Silniczek krokowy czyściłem a nawet wymieniałem i nic nie pomogło. A jak prubuje gasnąc to przerwy w jego pracy są takie nagłe jakby były zaniki iskry. A wczasie jazdy na jednakowym gazie silnik też nie idzie równo tylko jakby też iskra zanikała,ale to nie są takie przerwy żeby nie dało się jechac .
Sprawdziłbym lampą stroboskopową czy zanika iskra i jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu.
A same świece sprawdzałeś? Wspominałeś coś że zanika iskra chwilowo.
Może masz uwalony przełącznik od gazu daje dwie mieszanki (paliwa,gazu) bo skoro iskra jest a rozrząd ok.to czego zalewa świecę sprawdz jeszcze raz iskrę może zanika albo czujnik halla pada.
Mam problem z opryskiwaczem samojezdnym solo minor.Na zimnym silniku jest iskra ,która zanika po kilku minutach,silnik gaśnie i czasami można go odpalić po kilku godzinach lub dopiero następnego dnia.wymieniona świeca i przewód wn.orygin alnej cewki nie mogę znaleźć na necie.Ma ktoś pomysł jak to naprawić?
Mam problem z autem. Polega on na tym, że ginie iskra na 1 i 4 cylindrze. Wymieniłem cewkę zapłonową, ale to nic nie dało. Wciąż jest ten sam problem. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu pojawia się iskra, i po krótkim czasie znowu zanika. Bardzo proszę o pomoc. Dziękuje z góry za pomoc.
Czujnik temp.silnika (do zegarów),tuż obok masz czujnik temp.do ECU. Czy już zdążyłeś sprawdzić czy zanika iskra?Dolot szczelny?Ukl.przepustnicy czysty i sprawny?Ciśnienie paliwa i w cylindrach w normie?
Przy przekręconym zapłonie iskra jest potem zanika... Możesz to rozwinąć? Jak sprawdzałaś? Może to sugerować kostkę stacyjki.
miałem taki problem w twingo z tym samym błędem. Okazało się że komputer uwalony i nie sterował masy na przekaźnik sterujący wtryskami i cewką. Jeśli to wina tego przekaźnika to na pinie 66 nie będzie +. W clio z tym silnikiem są te same piny co w twingo. Ja przekaźnik miałem przy akumulatorze obok przekaźnika od pompki paliwowej i wentylatora.
zanika iskra zanika iskra motocykl zanika iskra skuter
halogenowy transformator launch sprinter komunikat micra satel
lodówka whirlpool sterownik roweru elektrycznego
Zmiana języka komunikatów w VIRONE VDP-67 RTX 3060 - Crashe PC na wysokich ustawieniach