Pin C to jest masa. Pin D plus. Pin A sterowanie wyzwalaniem iskry dla cylindrów 1,4. Pin B sterowanie wyzwalaniem iskry dla cylindrów 2,3.
Jak najbardziej do odzyskania. Musisz tylko kupić (w najgorszym przypadku) jak najtaniej drugi taki sam komputer. W tych autach jest układ z tzw traconą iskrą. Cewka (1 i 4) oraz cewka (2 i 3) kluczowane są naprzemiennie przez elementy elektroniczne (tranzystory, tyrystory lub dość proste układy scalone). Idąc od wyjścia komputera musisz znaleźć ten...
Jeżli nie ma iskry w jednym cylindrze,to definitywnie cegła do wymiany.
Sprawdź może ciśnienie sprężania na cylindrach, ponieważ możesz nie mieć kompresji na 2 cylindrze cylindrze a czepiłeś się iskry.
Napewno to jest cewka zaplonowa to jest standart w lanosach .
Podstaw sterownik.
Na początek wyczyść czujnik obrotu wału .
Kidyś tak miałem , że świeca była zwarta , automatem na drugi cylinder też nie było iskry.
gdyby to byla swieca to samo dzialo by sie na gazie. gaz potrzebuje wieksza energie iskry niz benzyna
Do sprawdzenia w pierwszej kolejności: 1. Iskra na wszystkich cylindrach 2. Przewody WN 3. Cewka 4. Kompresja
Spotkałem się z tym w Lanosie. Po wymianie cewki na oryginał "DAC" wszystko jest w porządku.
pomiar , ktory chce kolega wykonac jest jednym z podstawowych pomiarow ktore powinny byc wykonywane w kazdym warsztacie elektromechaniki pojazdowej .jak zycie pokazuje 98% z nich niestety nie ma czym i... zgaduje czy cewka jest ok , czy nie. Przyrzad do tego celu skonstruowany powinien posiadac mozliwosc pomiaru conajmniej 4 cylindrow na raz . czy bedzie...
Kavle WN sa w miare nowe czy w wieku pojazdu ? Odpal zimnego w nocy i popsikaj zraszaczem po kablach jak zacznie sie dusic i przeskakiwac iskry z kabli to jest ro jakis trop .
Witam. Odpowiadam w Nubirze tak jak i w Lanosie iskra jest podawana jednocześnie na 1 i 4 cylinder i na 2 i 3 cylider. Nie wiem na którym cylindrze nie było iskry ale jeżeli tak by wypadały zapłony z jednego cylindra to samochód strasznie by strzelał w kolektor ssący. Dlatego niech ktoś sprawdzi dokładnie co jest grane z tymi cewkami. Jednoczsnie informuę...
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-daewoo... prosze bardzo ;d
masz tam raczej dwie cewki dwubiegunowe czyli niepalenie na dwa cylindry wskazywałoby na uszkodzenie jednej z cewek,ale znając zycie są one zespolone razem?
Jak na tych dwóch srodkowych cylindrach nie ma iskry, to zapewne cewka (one pracują w jednej grupie, na jednym uzwojeniu cewki). Na 100% będziesz pewny jak sprawdzisz, czy są oba sygnały kluczowania we wtyczce cewki.
Zmień świece zapłonowe i przewody wysokiego napięcia na dzień dobry. gaz niszczy szybko świece, cewka nie lubi jak nie ma gdzie oddać iskry a taka sytuacja jest w przypadku gdy elektrody świecy są zniszczone. wtedy iskra przedostaje sie po wszystkich możliwych nieciagłościach izolacji. wypadają zapłony, dany cylinder sie jak to mówiło się kiedyś "zalewa"...
Sory dopiero dziś przeglądam posty Wymieniłem filtr powietrza,paliwa,olej silnikowy,silnik krokowy,świece,przewody,czujnik ciśnienia i nic zero poprawy , po podłączeniu pod komputer nie wykazało żadnych błędów.Sprawdziłem wszystkie przewody podciśnień i ich mocowania tez nic nadal szarpie mniejsze ciśnienie na jednym raczej nie co do postu pierwszego...
a mnie się wydaje że cewki zapłonowe. Iskry nie sprawdzisz bo na wykręconej świecy jest a w cylindrze nie ma. Problem występuje po rozgrzaniu i to by się zgadzało. Jeżeli da się odizolować cewki od masy to spróbuj odkręcić i owinąć jakimś izolatorem -metoda skuteczna w Fiacie.
Chyba częściowo sam sobie pomogłem. Po ponownej wymianie modułu zapłonowego na stary problem z iskrą i immo znikł, przynajmniej częściowo. Immo się odblokowało a iskra co prawda pojawiła sie ale tylko na dwóch środkowych cylindrach. W tym momencie pojawiło się nowe pytanie: mam w sumie trzy moduły i wszystkie niby od 1,5 16v ale dwa na których autko...
Witam. Ostatnio puściła mi uszczelka pod pokrywą zaworów i olej zalał fajke i świece (trzeci cylinder). Próbowalem gasić i odpalać silnki kilka razy co na pewno nie wyszło na dobre. Kupiłem i wymieniłem na nowy zestaw (świece, kable zapłonowe, uszczelke, węże od powietrza). Dodatkowo wyczyścilem od środka pokrywe zaworów. Po złożeniu wszystkiego w całość...
Świece masz suche ? Jak ledwo co widać iskrę, sprawdź zasilanie cewki. + i masę. Zbiorniczek i magistrala, to pod cewką - cewka nie oberwała ? Dyskoteki iskier tam nie ma podczas odpalania ? Błąd EGR, jeśli nie powstał wcześniej, to C104 czyli jedna z tych kostek przy podszybiu, pierwsza od błotnika, i te złącze C301 przy komputerze... https://obrazki.elektroda.pl/9039350000_...
1.Po pierwsze:Na 99% samochód powinien gotować wodę.Wiadomo 3 cylindry pracują jako silnik,jeden jako sprężarka :D 2.iskra na świecy"w powietrzu"(nawet piękna gruboniebieska :D)nie oznacza jednoznacznie że świeca wkręcona w cylinder będzie ją nadal wytwarzała.Proponuję zmienić świecę na o innej wartości cieplnej tzw.gorącej,znakomity sposób gdy cylinder...
Witam mam problem, dwa dni temu wpadłem autem w dość głęboką kałuże/ bagno nwm ale było to dość głębokie, zatopiło auto do połowy przedniego koła i nalało mi się wody do środka. Ściągnąłem auto lawetą do domu i pierw wykręciłem świece przekręciłem kluczyk żeby wysłuchało resztki wody z cylindrów przeczyscilem świece i wysuszylem cewki Ale nic nie ma...
Sprawdzałem przewód a i b (sygnałowe ) z cewki z ich odpowiednikami na kostce ecm. Nie ma przebicia, prąd elegancko dochodzi. Zeby wykluczyć gaz zrobiłem zworki omijające gaz ( chodzi tylko na pb). Dzisiaj sprawdziłem jak Lanos hula. Nie daje iskry lub daje jedna na kilka sekund. Bardzo rzadko, czasem odpali w jakims cylindrze ale za rzadko żeby uruchomić...
Całkiem możliwe że jednak cewka padła (iskra na świecy poza cylindrem nie świadczy jeszcze o sprawności zapłonu). Mnie się już dwie wykończyły z czego jedna na własne życzenie ( jak pierwsza padła nie wymieniłem razem z nią świec i przewodów) Objawy podobne. Silnik gaśnie w czasie jazdy. Przy próbie odpalenia strzela lub nic nie reaguje. Ja na szczęście...
0) Ja myślem, że to żaden "czójnik" bo na zimnym jest to samo. Może tylko czujnik wału, bo on działa cały czas. 1) Ściągaj po kolei z każdego cylindra kabel WN i zobacz, czy jest taki który robi najmniejszą różnicę pracy silnika albo wogóle jej nie robi. Z tym cylindrem mogą być problemy. 2) Tam chyba masz tak samo jak w mojej Nexii, możesz podkręcić...
Witam. Po namysłach zakupiony kolejny komplet przewodów BERU + świece ngk. Podmieniona cewka na oryginalną z innego auta. Wygląda to następująco: Uciekającej iskry jak przy poprzednim komplecie BRAK. Problemy z silnikiem dalej. (boję się że kasa poszła w błoto) Silnik na benzynie pracuje równo i przyjemnie, lecz na LPG są momenty że silnik nie pracuje...
Witam, z problemem tym zmagam się w sumie od zakupu auta, czyli od ponad roku. Czasami auto zaraz po odpaleniu rano, czasami po przejechaniu kilku km, czasami po przejechaniu kilkudziesięciu-kilkuset km przestaje pracować na 2 cylindrach - da się to odczuć na mocy i dźwięku silnika i drżeniu budy - jakbyśmy jechali maluchem. Rozpędzić się nie idzie,...
Witam , w czasie jazdy przy V~90 przy podawaniu gazu zaczął wydawać dziwny dźwięk jakby spalania stukowego ( silnik 1,6 ) i zapaliła się kontrolka silnika , po zatrzymaniu się silnik chodził nierówno . Zgasiłem i po ponownym odpaleniu kontrolka nie świeciła się , ale nadal chodził nierówno ( jak się okazało nie palił na 1 i 2 cylinder , ale przy dodawaniu...
iskra cylinder lanos cylinder lanos iskra
html5 video mieszanka paliwo sterowanie triakiem atmega
Antena urwała się w przenośnym radiu - przyczyny i rozwiązania Wymiana płyty głównej w centrali Satel CA-10 na CA-10P