Podmień cegłę,problem w 99% w niej
co mają świece wspólnego skoro chodzi na gazie!! Dodano po 3 magistrale paliwową w miare łatwo się ściąga , a wtryski mocowane są na oringi (pamiętaj że przy montażu posmaruj oringi lekko oliwką
Przywróć fabryczne połączenie kabli dla tego wtryskiwacza, jak usterka ustąpi to: uszkodzony emulator wtryskiwaczy (jeżeli gaz II generacji) lub sterownik gazowy jeżeli III.
To załóż z powrotem stare świece. Trzeba wywnioskować czy ci 1 cylinder nie pali czy masz za niskie obroty jałowe.
Jak najbardziej do odzyskania. Musisz tylko kupić (w najgorszym przypadku) jak najtaniej drugi taki sam komputer. W tych autach jest układ z tzw traconą iskrą. Cewka (1 i 4) oraz cewka (2 i 3) kluczowane są naprzemiennie przez elementy elektroniczne (tranzystory, tyrystory lub dość proste układy scalone). Idąc od wyjścia komputera musisz znaleźć ten...
nie pamiętam dokładnie tego silnika ale czy nie masz tam przypadkiem zespołu cewek po jednej na dwa cylindry?
Witam Co może być przyczyną ze daewoo lanos po zagrzaniu silnika nie pracuje na 2 cylindry (środkowe)
Sprawdziłbym jeszcze ciśnienie na cylindrach
Pierwszy cylinder ma być w górnym martwym punkcie i wtedy ustawiasz na znaki na równo.
Witam.Polecam dokananie pomiaru ciśnienia sprężania .Wynik pomiaru będzie świadczył o szczelności cylindrów.
Napewno to jest cewka zaplonowa to jest standart w lanosach .
Jeżli nie ma iskry w jednym cylindrze,to definitywnie cegła do wymiany.
miales racje ! niedopalał na jeden cylinder ! - dzieki : )
Jak działa to dobrze a cylindry liczy się (oprócz francuzów tam odwrotnie ) pierwszy od rozrządu.
. Moja teoria jest taka, że podczas wymiany poprzedniej uszczelki założono źle nową i auto brało olej głowicą. :| Bzdura. Jeśli kopci po przegazowaniu, to masz silnik do remontu - zbyt duży luz tłok/pierścienie/cylinder. Nie wmawiaj sobie że się tanio wykpisz.
Silniki zatrzymują się zawsze w tych samych miejscach (silnik 4-to cylindrowy w czterech położeniach), ostatecznie jest wyhamowany suwem sprężania na kolejnych cylindrach. To jest powodem, dlaczego uzębienie na wieńcu się tam wyrabia.
Odłącz akumulator na ok pół godz i zobacz na samej benzynie czy będzie ok.Może gaz rozprogramował wtrysk benzyny. Świec nie warto czyścić ale skoro na gazie jest ok to nie tu jest problem. Jeżeli mimo resetu komputera będzie źle to odłączaj wtryski(wtyczkę) zobaczyć na którym cylindrze nie chodzi. Silnik krokowy pracuje poprawnie?
Sprawdź kompresję może być przepalona uszczelka pod głowicą pomiędzy cylindrami.
podparte zawory zrób tak jak napisał kolega kwok,spróbuj podmienić hydrozy zobaczysz czy nastąpiła zmiana np z 4 cylindra daj na 1,
Dokładnie. Nie ma Lanosa z dwoma wałkami i dwoma zaworami na cylinder. (at)plumpi Nie twierdzę, że to nie było auto niezawodne (choć to naciągane), ale jeśli lampa świeci rzeczywiście z powodu braku ciśnienia, bo zabrakło oleju, to trąca to już trupem. Niedostateczne ciśnienie na wolnych obrotach, czy błąd czujnika, to nie jest to samo co całkowity...
Wszystkim dziękuję;wykręciłem świece,na 1-szym cylindrze była zalana(nie dokręcona),filtr powietrza- dogiąłem blaszki mocujące;oraz wymieniłem kable wysokiego napięcia na oryginalne.Myślę,że nie palił na 1-szym cylindrze!
Uszkodzony prawdopodobnie Emulator wtryskiwaczy i na dwóch cylindrach nie masz ujemnych impulsów na wtryskach.
1 jest od rozrządu który nie pali? Cos ten wałek na krzywce 4 cylindra porysowany, jest luz na czwartym cylindrze na popychaczach?
Sprawdź w końcu te wtryski i sygnał do nich które cylindry nie palą?
Miałem kiedyś podobną usterkę, tyle że nie chodził na dwa cylindry, a ściślej przerywał, szarpał itd. Przekopałem z kumplem mechanikiem pół samochodu, a okazało się że przy gnieździe kabli zasialających wtryski w komorze silnika pancerz w którym znajdują się kable swoim ostrym brzegiem na załamaniu kabli blisko wtyczki, poprostu je przeciął. Na skutek...
Podstaw sterownik.
Na początek wyczyść czujnik obrotu wału .
i to przestudiowane, sąsiad leje tylko na orlenie, zalałem mu paliwa do cylindrów , sytuacja bez zmian...
Pin C to jest masa. Pin D plus. Pin A sterowanie wyzwalaniem iskry dla cylindrów 1,4. Pin B sterowanie wyzwalaniem iskry dla cylindrów 2,3.
Samochód narazie musiałem odać ale za kilka dni bende go miałspowrotem to opisze co i jak .
Próbowałem podłączyć obrotomierz auto gauge (wersja smoke z przełącznikiem 3,4,6 cylindrów) do lanosa (benzyna 1,5) a on nawet ani nie drgnie. A dokładniej "+" do "+", "-" do "-", i sygnał...??? mógłby mi ktoś dokładnie powiedzieć gdzie podłączyć kabel sygnałowy?? podpinałem pod oryginalny pin we wtyczce do licznika i nic (mam wersję bez obrotomierza)....
Nie sądzę by była lewizna skoro zgłasza za bogatą mieszankę .
Stawiam na końcwke mocy w sterowniku.
Witam ma problem zLankiem. Kable WN wytrzymuja mi 2 miechy, miałem janmory, sentechy, packardy i każdy wytrzymuje max 2 msc, potem są przebicia widoczne w nocy i jak zwykle na 3 cylindrze swieca ma ryski czyli pada. Lanos ma 2 let instalacja bingo plus parownik tomassseto
Kidyś tak miałem , że świeca była zwarta , automatem na drugi cylinder też nie było iskry.
Przyczyną mże być wypadanie zapłonu, wyłącza się z pracy jeden lub więcej cylindrów i silnik "dygocze", do sprawdzenia układ zapłonowy.
Silnik skończył żywot. Albo ze starości, albo duże niechlujstwo przy wymianie usczelki i do 3 cylindrów dostał się piasek i to w dużej ilości.
Witam. Dziś wymieniłem wałek na nowy oplowski i jest wszystko ok. Porównałem krzywki z 3 cylindra i odrazy widać że się różnią. Więc wbrew zapewnieniom fachowców którzy mi wymieniali WAŁEK OD LANOSA nie pasuje. Pozdro
Sprawdź wszystkie wtyczki w komorze silnika wtryskiwacze cewki oraz najważniejsze czujnik położenia wału bezpieczniki? Jak była woda w cylindrach to różnie bywa z silnikiem, zabawa droższa niż cały lanos, ostaniu swojego oddałem na złom a był w stanie b. dobrym.
Teraz z koro wiemy że masz instalację gazową to udać się do gazownika na regulację i sprawdzeniu całej instalacji LPG.I sprawdzić ciśnienie sprężania na cylindrach i podać wyniki tu na forum.
Lekko kiedyś "przypuchł" - na szczęście ślady są w obrębie płaszcza tylko, główka tłoka sprawia wrażenie nie ruszonej. Będą jeździć. Dalej - nie rozpędzaj się z wymianą pierścieni - sprawdź przerwę na zamkach, najlepiej na górnej krawędzi cylindra i podaj wartość.
problemem w tym silniku były wałki rozrządu, zatykała sie w nich magistrala olejowa co prowadziło do wytarcia krzywek 3-4 cylindra efekt to brak regulacji samoregulatora
W 8V z tego co pamietam kolektor jest mocno niesymetryczny wiec mieszalnik bedzie dzialal, ale bedzie nierownomierny rozdzial mieszanki - cylinder oddalony najdalej od miksera bedzie mial ubozsza mieszanke.
Żeby nie oprzeć zaworów o tłoki po prostu przekręć wałem tyle żeby tłok opadł jakieś 1,5 - 2cm od GMP na operowym cylindrze. Bez świec łatwo to wybadać np śrubokrętem.
Tak czy inaczej w najbliższym czasie zamierzam zmienić uszczelkę pokrywy głowicy cylindrów. Sama nie pomoże, osadz ją na paście dirko.
Wytłumaczcie jak ten ceramizer działa, uzupełnia ubytki w cylindrze, jak tak to czym, i po co robić jakieś szlify, remonty.
Na upartego można "pompować" ciśnienie kompresorem i uwzględniając odpowiednie fazy w sąsiednich cylindrach (tak, żeby w "pompowanym" i badanym sąsiednim zawory były zamknięte) sprawdzać "wyciek" ciśnienia manometrem... ale po co odróżniać te problemy - w każdym przypadku silnik jest do rozebrania, a wtedy będzie już widać czy był przedmuch między cylindrami...
Udało mi się dostać tłoki z pierścieniami na pierwszy szlif w ASO Daewoo. Zrobiono szlif cylindrów nowy wał, i samochód jeździ bez problemu do tej pory.
Spotkałem się z tym w Lanosie. Po wymianie cewki na oryginał "DAC" wszystko jest w porządku.
Coś jest krzywe, albo gniazdo albo korek, może być też pęknięcie. Jeśli miałby dmuchać przez cylindry tak że odma nie zdąży odprowadzić to i oleju paliłby równo z benzyną.
Jaka jest tolerancja dla nierówności bloku w lanosie? u mnie lekkie zanizenie jest pomiędzy 3 a 4 cylindrem równe 0,05mm a tu gdzie na zdjęciach widać rdzę taki szczelinomierz się nie zmieścił, mniejszego niż 0,05 nie mam. Głowica według liniału pożyczonego od znajomego mechanika też wydaje się być prosta ale pewnie zawioze ją do zakładu niech ją "zabielą"...
nexia ma chyba ten sam silnik...jesli tak to znam osobiscie przypadek gdzie po 320kkm jeden popychacz zaczal sie dopiero delikatnie odzywac. pozostale 7 OK. sprezanie na cylindrach rowne i tez OK.
Witam. Odpowiadam w Nubirze tak jak i w Lanosie iskra jest podawana jednocześnie na 1 i 4 cylinder i na 2 i 3 cylider. Nie wiem na którym cylindrze nie było iskry ale jeżeli tak by wypadały zapłony z jednego cylindra to samochód strasznie by strzelał w kolektor ssący. Dlatego niech ktoś sprawdzi dokładnie co jest grane z tymi cewkami. Jednoczsnie informuę...
tak dla pewności (oczywiście tylko dla wyjaśnienia i samopoczucia) sprawdź ciśnienie na cylindrach na zimnym a później na ciepłym silniku nie upieram sie ze to cos da tylko sugeruje
pomiar , ktory chce kolega wykonac jest jednym z podstawowych pomiarow ktore powinny byc wykonywane w kazdym warsztacie elektromechaniki pojazdowej .jak zycie pokazuje 98% z nich niestety nie ma czym i... zgaduje czy cewka jest ok , czy nie. Przyrzad do tego celu skonstruowany powinien posiadac mozliwosc pomiaru conajmniej 4 cylindrow na raz . czy bedzie...
"Wymieniony czujnik temperatury cieczy chłodzącej (dwuprzewodowy, ten do ECMa) okazał się wadliwy".... Który to jest ten czujnik w którym miejscu bo w lanosie 1.6 są dwa czujniki temp płynu ( tak przynajmniej wyszukałem ) ? "1.temp. płynu chłodzącego CTS umieszczony w głowicy - tylna część 1 cylindra 2.temp. płynu do wskażnika - tuż obok poprzedniego...
Wszystko zależy jak patrzy się na to ciśnienie. Ja pisałem o 0,3 czyli o 0,7 wedle tabelki. Sprawdź ciśnienie w cylindrach robiąc próbę olejową. Może ciśnienie w kolektorze rośnie (podciśnienie spada) bo są przedmuchy na pierścieniach.
masz tam raczej dwie cewki dwubiegunowe czyli niepalenie na dwa cylindry wskazywałoby na uszkodzenie jednej z cewek,ale znając zycie są one zespolone razem?
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-daewoo... prosze bardzo ;d
Zmień świece zapłonowe i przewody wysokiego napięcia na dzień dobry. gaz niszczy szybko świece, cewka nie lubi jak nie ma gdzie oddać iskry a taka sytuacja jest w przypadku gdy elektrody świecy są zniszczone. wtedy iskra przedostaje sie po wszystkich możliwych nieciagłościach izolacji. wypadają zapłony, dany cylinder sie jak to mówiło się kiedyś "zalewa"...
jedna sprawa wyjasnila sie dlaczego nie chodzil na 4 cylinder- wytarta krzywka zaworu wydechowego. cisnienie bylo bo zawor wydechowy byl zamkniety a scacy pracowal . tylko ciekawe dlaczego wtryski nie puszczaja paliwa
Po wymianie uszczelki i wałka rozrządu traci ciśnienie na cylindrach tak jakby rosły regulatory. po kilku godzinach odpali i chwile chodzi ładnie potem gaśnie. Czy uszczelka od opla 1,4 pasuje do lanosa 1,5 .
Sprawdż ciśnienie w cylindrach jeżeli jest prawidłowe i równe miej więcej na wszystkich to diag dał ci dobrą radę ja też się z nią zgadzam.
Witam mam problem z lanosem 1.5 16v na zimnym jakby nie chodził na wszystkie cylindry a na ciepłym gasł. Przewody 2i 3 były odwrotnie podłączone. podłączyłem tak jak jest opisane na cewce. Nic to nie pomogło. Wymieniłem świece i przewody, to tez nic nie dało dopiero wymiana cewki powoduje że jest ok. Problem to jeszcze zawieszające obroty zatrzymuje...
Ok Wczoraj odrdzewiaczem smarem psiukałem kostki elektryczne wychodzące od przepustnicy i od silnika krokowego do głównych wiązek i praca silnika na wolnych obrotach wróciła do normy nie szarpie na biegu jałowym , chodzi na 4 cylindrach aby pozostaje to szarpanie w przedziale 1700-2200 obrotów na LPG bardziej odczuwalne na benzynie mniej .....
Na jutro jestem umówiony mechanika będzie sprawdzał spaliny w płynie i mierzył ciśnienie na cylindrach. Zobaczymy co z tego wyjdzie, jeśli okaże się, że to uszczelka to 1100zł od razu z wymianą rozrządu przy okazji....
Witam. Moj problem polega na tym ze moj lanos jest po wypadku i pojawil sie problem z brakiem pradu na wtryskiwaczach.Paliwo do listwy zasilajacej dochodzi ale wtryski juz go prawdopodobnie nie podaja.Probowalem wlac troche benzyny bezposrednio do cylindra ale tylko na chwile sie odezwal.Z tego co sie dowiedzialem to Lanos nie ma czujnika uderzeniowego...
Moim zdaniem silnik do remontu - kopci na biało plus "masło" widoczne na nakrętce oleju, to wg mnie uszczelka głowicy do wymiany plus planowanie głowicy. Przed ewentualną wymianą uszczelki należy dokładnie zbadać głowicę na szczelność, bo może być pęknięta (lub tuleja cylindra). Np. w aucie syna (Lanos 16-zaworowy), w krótkim czasie zakładano 2 razy...
A może nalałeś kiepskiego paliwa i zanieczyściły sie wtryskiwacze??(wystarczy że podejdzie jakiś paproch i nie domyka sie wtrysk, a co za tym idzie jest nieszczelny i leje sie paliwo do cylindra) spróbuj i wyczyścić, najlepiej myjką ultradźwiękową w specjalistycznym warsztacie. Miałem tak kiedyś w Lanosie
Mi to wygląda na przestawiony rozrząd.Te silniki,o ile pamiętam są bezkolizyjne,choć z tym różnie bywa,szczególnie po planowaniu głowicy. Głowica jeśli była planowana, to tez nie o 0.5cm, a zebranie 0,5mm materiału nie ma większego wpływu na to zjawisko. Jeśli jest kolizyjny, trzeba by ustawić poprawnie rozrząd i sprawdzić ciśnienie na poszczególnych...
Chce się nauczyć, więc chce zdiagnozować usterkę i sam to zrobić z filmów na YT. Prawdopodobnie łożysko będzie do wymiany. Ale nawet gdyby nie było do wymiany, to warto jest je wymienić za jedną robotą. No to odkręcasz koło, odkręcasz bęben hamulcowy, zdejmujesz bęben z piasty wraz z łożyskiem, patrzysz, w jakim stanie jest łożysko, oglądasz, w jakim...
HUGO987 czytaj post od początku co ma filtr paliwa do szarpania na gazie?? Rozrząd możesz sprawdzić na znakach ale tak jak pisałem wcześniej zdarzają się przypadki w lanosach, że znaki pasują a koło na wałku rozrządu potrafi się przesunąć i wtedy jest lipa. Najlepiej rozrząd w lanosi ustawić na znakach i sprawdzić położenie tloka na pierwszym cylindrze...
kolego musial bys sprawdzic kompresje w cylindrach. czy bierze ci olej?? czy dzieje sie cos z plynem chlodzacym ?? mozliwe usterki to albo pierscienie poszly albo (optymistycznie) uszczelka pod glowica.
No na pewno masz trochę racji hehe nie bede się sprzeczał. Znalazłem temat z sumatorem do obrotomierza w lanosie, podobny problem (lecz bez słowa klucz "sumator") bym go nie znalazl. I stwierdzam ze nie ma szans z moja wiedza na to ;] Lecz jeszcze co do ustawienia liczby cylindrów na obrotomierzu, na jakiej liczbie cylindrów mogłoby lub powinno działać...
Witam. Ostatnio puściła mi uszczelka pod pokrywą zaworów i olej zalał fajke i świece (trzeci cylinder). Próbowalem gasić i odpalać silnki kilka razy co na pewno nie wyszło na dobre. Kupiłem i wymieniłem na nowy zestaw (świece, kable zapłonowe, uszczelke, węże od powietrza). Dodatkowo wyczyścilem od środka pokrywe zaworów. Po złożeniu wszystkiego w całość...
A co się działo że wymieniasz części od hamulców, co wymieniłeś? wymieniłem zaciski przód cylinderki tył pompę hamulcową
Lanos i tylko lanos. Sory w tych pieniądzach nic lepszego nie znajdziesz. Silnik nie 1.6 tylko 1.5 słabszy ale instalacje gazowe znosi rewelacyjnie. Prosty. pamiętaj że do 1.6 musisz mieć sekwencje to tanie samochody i sekwencji mało kto zakłada. dlatego 1.5. rocznik 98, nowsze lanosy rdzewieją starsze nie ma takiej opcji chyba że bite. niestety spalanie...
instalacja stara. Parownik wymieniony na nowy. czy są błędy nie wiem, gdyż dopiero jestem umówiony na czwartek do gazownika ponoć najlepszego w Częstochowie. Elektrozawór jak dotąd nie ruszany... może on się przycina i dlatego pracuje nie na wszystkich cylindrach też myślałem czy może lewe paliwo i może nie przepala... jak wyczyścić elektrozawór?? czy...
Dołączę się do tematu.... Była u mnie astra jedynka parę dni temu z problemem, że silnikiem trzęsie. Też jedna świeca na jednym cylindrze była zaolejona. Ale sprawdzałem sprężanie i na wszystkich cylindrach prawie równo było ponad 14bar (14,2-14,4bar). Możliwe że mimo to podobna przyczyna jak u kolegi wyżej? Bo kable w prządku były, świecę wymieniłem...
Koledze strzelało w starym Audi. Też na gazie. A potem już na benzynie. Uszkodzony zawór. Przepalone gniazdo. Wpadło mu to na myśl wtedy, gdy wymieniał świece. Jedna miała zamiast trzech - dwie elektrody masowe. Pewnie właśnie ona uszkodziła zarówno gniazdo jak i zawór. Reszty dokonał przebieg. Idąc tym tropem sprawdziłbym ciśnienie na cylindrach. Jednak...
1.Po pierwsze:Na 99% samochód powinien gotować wodę.Wiadomo 3 cylindry pracują jako silnik,jeden jako sprężarka :D 2.iskra na świecy"w powietrzu"(nawet piękna gruboniebieska :D)nie oznacza jednoznacznie że świeca wkręcona w cylinder będzie ją nadal wytwarzała.Proponuję zmienić świecę na o innej wartości cieplnej tzw.gorącej,znakomity sposób gdy cylinder...
twierdzenie że wtryski następują do każdego cylindra przy każdym cyklu ssania jest prawdziwe jeśli strownik gazowy nie ma opcji full group. Samo słowo full group oznacza grupowy czyli jednoczesny wtrysk wszystkich wtryskiwaczy i nic tego nie zmieni, bez względu na to co kto myśli i pisze na ten temat :D , W pósekwencji wtryski podzielone są na dwie...
Witam. Wiem, że był to temat wielokrotnie maglowany, przestudiowałem całe archiwum. Ale dalej nie mogę sobie poradzić z jednym zagadnieniem dzielnika, otóż. Dzielnik dekadowy o ile jest prosty, o tyle nie wiem jak zrobić dzielnik przez 3/2. wchodzą 3 "impulsy" i na wyjściu potrzebuję uzyskać 2.:cry: Poproszę o podpowiedź jak to osiągnąć :roll: Przełożyłem...
Witam,to mój pierwszy post, A wiec tak sprawa dotyczy Lanosa 1.5 16v, mojego brata, silnik brał olej i kopcił na niebiesko(jak ropniak) , padło na uszczelniacze i pierścienie, dodam że mechanika to nasze hobby, a więc rozbieramy silnik , po otwarciu maski ujrzałem jakiś inny silnik ( ja też mam lanosa z takim samym silnikiem) w tym lanosie jakieś inna...
...Czy możliwe jest aby po nocnym postoju w garażu (10 godzin, temp. otoczenia ok. 18°C) temperatura ta wynosiła jeszcze 50°C:?: Którego czujnika dotyczy ta temperatura: MAT czy IAT:?: (z tego co czytałem to MAT znajduje się na grodzi a IAT w przewodzie m-dzy filtrem a przepustnicą, czy tak? Czy się mylę?) Będę niezmiernie wdzięczny za odpowiedź. czujnik...
Nic nie piszesz jak wyglądało podwozie (spód) samochodu. Wydaje mi się, że rozgrzany katalizator do tego stopnia żeby doszło do zapalenia wewnątrz samochodu, musiał dokonać w pierwszej kolejności zniszczeń (wytopień powłok antykorozyjnych) od spodu w bezpośrednim sąsiedztwie. Oczywiście trzeba sprawdzić i tą wersję z katalizatorem, ale osobiście stawiałbym...
a mnie się wydaje że cewki zapłonowe. Iskry nie sprawdzisz bo na wykręconej świecy jest a w cylindrze nie ma. Problem występuje po rozgrzaniu i to by się zgadzało. Jeżeli da się odizolować cewki od masy to spróbuj odkręcić i owinąć jakimś izolatorem -metoda skuteczna w Fiacie.
no koledzy szukałem szukałem za bardzo nie miałem czasu bo pracuje ale doszedłem prądy są wszędzie (wtryski otwiera ale tylko na samej benzynie przez sterownik gazu robi zware) sterownik od gazu jest walnięty niewiem jak ci elektrycy sprawdzali? , a dodatkowym problemem było( fakt że jak go kupiłem to ćoś stukało aż wystukało) wałek rozrzadu wymiąchany...
Ostatnio wymieniłem w Lanosie świece zapłonowe bo miały już pokaźny przebieg i w trakcie wymiany zaobserwowałem pewną rzecz - o ile wszystkie świece wyglądały po odkręceniu normalnie tzn. stożek izolatora pokryty jest suchym jasnobrązowym osadem, nie ma żadnego czarnego nagaru a elektrody są bez śladów wżerów i erozji to jednak na świecy z jednego cylindra...
Daewoo Lanos 1,6 16v Tak jak w temacie ostatnio wracałem w trasie i zauważyłem iż temperatura się dziwnie zachowuje, po zjechaniu na parking i sprawdzeniu płynu chłodzącego zauważyłem iż zebrało mi się powietrze. W ciągu 100 km musiałem odpowietrzyć układ 3 razy aby nie zagrzać silnika. Tak wiem iż podobne tematy były na forum, ale wszędzie zawsze pada...
Witam ponownie !!! Dziekuje za odpowiedzi :D Najpierw odpowiem do "bruns " - na podstawie charakterystycznych czesci wystepujacych w danym modelu (taka mialem nadzieje) Wielkie dzieki dla "Alfred_92 " :D Dodaje zdjecia silnika .Moze bedziesz wstanie powiedziec cos wiecej? Czyli rozumiem , ze czesci z silnika 1.2 powinny pasowac (jak na razie gdy potrzebuje...
Sprawdzałem przewód a i b (sygnałowe ) z cewki z ich odpowiednikami na kostce ecm. Nie ma przebicia, prąd elegancko dochodzi. Zeby wykluczyć gaz zrobiłem zworki omijające gaz ( chodzi tylko na pb). Dzisiaj sprawdziłem jak Lanos hula. Nie daje iskry lub daje jedna na kilka sekund. Bardzo rzadko, czasem odpali w jakims cylindrze ale za rzadko żeby uruchomić...
Na miejscu kolegi sprawdziłbym ciśnienie w cylindrach i zrobił próbę olejową (ponowne sprawdzenie ciśnienia po wlaniu do cylindra niewielkiej ilości oleju). Jeśli wskazania będą się znacznie różniły to niestety do robienia pierścienie. Przy braniu litra oleju na 1000 km silnik powinien dość wyraźnie kopcić. Jeśli nie kopci a oleju ubywa w takiej ilości...
No i wszystko się już wyjaśniło i już udzielam sam sobie i dla przyszłych użytkowników i przeglądających to forum jak najbardziej wyczerpującej odpowiedzi. Moja usterka i objawy w dużym stopniu była zbiegiem okoliczności, za który odpowiadała w sumie bardzo niewielka usterka ale jakże kłopotliwa do zdiagnozowania. Pierwsza diagnoza z mojej strony była...
Autko lubi rudą. Silnik taki sobie 3 cylindry mało pali. Trochę go telepie na jalowym. Łańcuch się rozciąga i trzeba wymienić prawie tak często jak pasek w innych autach. A koszt większy. Do tego EGR pada. Lepiej wziąć 1.2 starsza sprawdzona konstrukcja. Osiągi podobne tyle że trwalsza.
zgadza się, kupilem swojego lanosa za niecale 7tys, ale chyba mi sie dobry trafil bo mial najechane tylko 69 tys od pierwszego wlasciciela(czarne tablice rej.), zrobilem rozrząd, i w ciagu roku przejechalem 6 tys km dlatego nie wstawialem gazu do swojego 1,5 8v silnika, nawet o dziwo nie bierze w ogole oleju :> jedyna rzecz to mi padla cewka zaplonowa,...
W cali 2.0 16v głowicę w 2 godz na spokojnie zakładam. Rozrząd: najlepiej nowy, znaki masz u góry na obudowie przy kółkach rozrzadu 2 wciecia i na kółkach 2 znaki (po 1 na każde wcięcie). Na kole paska rozrządu jest znak i na silniku (mniej wiecej na godz. 2 patrzac od przodu). Silnikiem krecisz tylko w przód. Momenty dokrecania to 25nm 65st 65st 65...
Witam Sprawdziłem już chyba wszystko czujnik temperatury powietrza i silnika, map sensor , silniczek krokowy, potencjometr przepustnicy, ciśnienie paliwa 3bar, nowe świece, ciśnieni sprężanie wszystkie cylindry mają po 10, kontrolka immo gaśnie, sterowanie wtryskami jest, wtryski też rozpylają, rozrząd też ok, a on nadal nie odpala rano jak odpali to...
Witam, walcze z nastepujacym problemem ale narazie bezskutecznie wiec moze ktos cos podpowie. Auto ma instalacje AG (ok 7 letnia). Usterka powstaje w wyniku niżej wymienionych czynnosci eksploatacyjnych a można ją zlikwidować tylko poprzez rerset ECU np odłączając na ok 5 min klemę a AKU i tak w kółko to samo: 1. reset ECU, 2. auto idealnie chodzi na...
0) Ja myślem, że to żaden "czójnik" bo na zimnym jest to samo. Może tylko czujnik wału, bo on działa cały czas. 1) Ściągaj po kolei z każdego cylindra kabel WN i zobacz, czy jest taki który robi najmniejszą różnicę pracy silnika albo wogóle jej nie robi. Z tym cylindrem mogą być problemy. 2) Tam chyba masz tak samo jak w mojej Nexii, możesz podkręcić...
iskra cylinder lanos błąd zapłon cylinder cylinder błąd zapłonu cylinder cylinder
thinkpad modyfikacje biosu przetwornik cyfrowo analogowy przewierci dziura
Brak działania zapalniczek w samochodzie - diagnostyka i naprawa Różnice między sterownikami LOA24 a LOA22