Tak nie sprawdza się "iskry" !!! Wstępnie sprawdzi. Właśnie to, czy całkiem zanika, czy to tylko subiektywne odczucie autora, że tam jest problem.
Witam. jack63 (Iskry nie sprawdza się na świecy! ) a co mozna sprawdzic na swiecy zaciazenie ,nie pisz bredni.Doczytaj temat.Pozdrawiam
Ogólnie ja sie nie znam na skuterach wiem tylko tyle co mi powiedzial brat który się zna mówi ze kompresja jest taka jaka powinna byc Skoro się nie znasz, to jak chcesz uzyskać odpowiedź ? Musisz odpowiedzieć na pytania które zadał jack63 Tyle z mojej strony.
Sprawdź iskrę między samym kablem (bez fajki o ile się da) a masą (np. głowica). Ma skakać na min. 10 mm!!! zerkne
Jak długą iskrę osiągasz na samym kablu WN? Iskra konia by zabiła To nie jest odpowiedź na moje pytanie! Zrób taki "pomiar". To tylko 3 minuty. :D Czy silnik wkręca się na wysokie obroty na luzie?
Jak możesz sterować elektronicznie zapłonem??? jack63 jak długą iskrę generuje ? piszesz że nie równa praca silnika delikatnie przerywa zrób fotkę magneta zobaczy się jaki masz zapłon i zaczniemy od nowa .Ale stawiał bym na zapłon.
jack63 , Twoja diagnoza okazała się trafna. Ogromne dzięki!
Kolego jack63 chyba nie przeczytałeś dokładnie o czym pisze krystian9987.
Regulator jest na 4 piny, podłączyłem jeszcze raz aku od samochodu ale przewód do rozrusznika poprowadziłem na krótko i pojawiła się iskra ale słaba i po paru sekundach zniknęła, próbowałem jeszcze kilka razy tak zrobić i niestety iskry brak, a na pych to wystarczy tylko aby koła się zakręciły i pali. Czemu jack63 sądzisz że cewka jest padnięta ? gdyby...
jack63 sposobem który opisałeś można sprawdzić moduł np simsona,charta?
magnecie Podejrzewam uszkodzoną cewkę ładującą CDI iskra jest naprawde duża. a ta cewka to gdzie jest? to jest tam w magnecie? Dodano po 1 a sprężanie jest duże
(at)jack63 Ale mnie trochę dziwi to, że silnik i ogółem stojan musi być dobrze zmasowany skoro iskra przeskoczy, tylko przecież powinna przejść przez platynki do cewki WN i dam dać na iskre na świece a tego nie robi. Ja tak myślałem, że może jakiś nieprawidłowy opór na trasie młoteczek-cewka ale jak ?
iskra około 8mm, skoro mówię że jest to jest. Może i jest ale 8 mm to uzyskuje się przy zapłonie iskrownikowym a nie CDI. W mojej kosiarce (4T) skakała na ok. 15 mm bez łaski. Ze sznurka? Bez żartów. Uwaga 1234 o kablu od czujnika oleju jest jak najbardziej a miejscu. To trzeba sprawdzić. A w jakim celu, skoro iskra jest? W tej chwili to wszystko wskazuje...
Pomiary wykonane w domowym zaciszu. Spodziewałem się wpływu koła magnesowego na wyniki pomiarów dlatego wymontowałem stojan z silnika. Odkręciłem go również z dekla, czyli miałem "goły" stojan. Pomiary na biurku z podkładką z folii bąbelkowej. Dla obydwóch stojanów warunki pomiaru były takie same. Na razie krucho u mnie z czasem ale postaram się wykonać...
Czy sprawdziłeś połączenia? Czy po wykręceniu świec i zakręceniu rozrusznikiem jest iskra na wszyskich świecach? Znajdź i zamieść schemat elektryczny. tak, po wykręceniu świec i zakręceniu rozrusznikiem jest iskra na wszyskich świecach schemat w wersji pdf: http://www.martinpoll.dk/diverse/mille%2...
2. Cewka jest "klasyczna" stosowana przy przerywaczach mechanicznych, więc nie można liczyć na powiększenie energii iskry. . Bzdura. Jest większa. I nie będę ci tłumaczył dlaczego.
Sprawdza się odległość na jaką można odsunąć końcówkę kabla WN od masy gdy iskra jeszcze przeskoczy. Napięcie musi być na tyle duże aby iskra pokonała odległość min. 8 mm w powietrzu przy ciśnieniu atmosferycznym. ... i taka właśnie jest na rozruszniku czyli ok.8mm i do tego fioletowa ;) Ja już swój problem rozwiązałem... regulacja gaźnika. Za dużo...
Nie działają tak samo. Tak, to skrót myślowy skierowany do autora, który pytał czy napięcie jest brane do naliczania kWh. Bo jest. Jak to się dzieje w praktyce i z jaką dokładnością, nie mam zamiaru podejmować polemiki.
Skupiając się na szybkim rozwiązaniu bardzo konkretnego problemu robimy z forum dyskusyjnego "zdalny" serwis. Tu także się zgadzam
Tak można by robić przy grubszych blachach i kiedyś się robiło. Bardzo wątpię, naprawiałem zgrzewarki fabryczne gdzie szczęki są zaciskane pneumatycznie i nie spotkałem się żeby tak to było robione, zawsze było to robione bezprądowo. Może i tetaz też się robi, bo na filmach ze zgrzewalni karoserii widać iskry. Te ostatnie świadczą o zapaleniu się łuku,...
obrócenie półośki Nieistotne jak nazwane jeżeli wiadomo o co chodzi, ale ok, chociaż wałek wału też głupio brzmi.
Ważniejsza jest cewka zasilająca modu) CDI , ta pod.magnetem i oby to.magneto.było do zapłonu elektroniznego. Cytuję, kilka postów wyżej. Cewka nowa, firmy AKA ELECTRIC 6V/12V. Tylko jaki ta cewka ma związek z zapłonem. Odpowiem. Żaden! Bez cewki też by była iskra? Kupiłem nową bo stara już ma swoje lata i dodatkowo była zeszlifowana szlifierką bo...
Napisz dokładnie o tym co zrobiłeś i jakie sa tego efekty. Dokręciliśmy głowicę. Cewka butelkowa założona oryginalna 12V (iskra jest). Gaźnik pożyczyłem od kolegi bo zalewało świece. Silnik zaczyna palić ale zrobi parę obrotów i gaśnie.
Kolejne dane mojej prądnicy z rosyjskiej strony,sprzeczne z podanymi wcześniej w tabelce, spotkałem się i z tymi i z tymi kilka razy,również w skanach książek,w nie których źródłach ilość zwoi cewek ładowania cdi to 1400. Według tych cała prądnica sprawna: Генерk... 43.3701 Сопроm...
Witam Po poprawkowej sesji, która pochłonęła mi cały wolny czas zasiadłem do Iża i muszę zwrócić honor koledze, który zwrócił moją uwagę na przerywacz-na włączonym zapłonie i wykręconej świecy zrobiłem test i śrubokrętem zmasowałem miejsce gdzie dochodzi kabel od przerywacza i iskra przeskoczyła, parę razy powtórzyłem zabieg i faktycznie iskra była....
Ja jestem trochę mniejszym, choć dalej pesymistą, bo sam temat zawiera opis niemożliwej do realizacji usterki! Czy kiedykolwiek miałeś styczność z takimi skuterami? Zapytam: Czy wypadające zapłony nie powodują podobnego wyglądu świecy? Nie ma tam możliwości wypadnięcia zapłonu, chyba że naprawdę ECU i cewka WN są uszkodzone. Potwierdza to wątpliwość...
Witam ponownie, niestety musze otwierać nowy temat, o tym samym zagadnieniu, no ale cóż moderatorzy są niestety nie wyrozumiali, ;/ przecież nie zdążylem poprawic, goni mnie czas, ale trudno sie mówi, wracam do tematu: Naprawiam koledze simsonka S51 elektronik , jest sprawa tego typu: kolega poprosił mnie żebym mu go naprawił, ( nie było iskry) , wiec...
Wg mnie nie chodzi o łuk elektryczny, tylko o smarowanie części ruchomych. chodzi o kilka spraw. pod zmniejszonym ciśnieniem jest dużo łatwiejszy przeskok iskry -nawet mała niedyspozycja/osłabienie izolacji i robi się zwarcie -względnie dalsze osłabienie -przysmażenie i awaria w krótkim czasie. kolejne to brak chłodzenia -normalnie przepływający czynnik...
(at) jack63 kąt otwarcia styków przerywacza jest zależny od profilu krzywki. Na to użytkownik wpływu nie ma, ale nieosiowy montaż krzywki, bądź w skutek uszkodzenia gniazda, wirnika, lub czopa wału zmienia tą wartość w różny sposób, powodując czasami problemy mimo prawidłowego wyprzedzenia zapłonu jak i przerwy styków. W CZ350 krzywka ma jeden garb...
Koło magnesowe jest również od charta. Chcę osiągnąć lepsze wkręcanie się na obroty. Tak jak powiedział jack63 tak to wyzwalanie się iskry na świecy wygląda. Każde przesunięcie się magneta daje iskre lecz jest impulsator pod który jest podłączony moduł. Tak jak mówiłem wstawiam schemat mojego modułu i schemat modułu Rometa Charta który pracował fabrycznie...
niebieska iskra? ładowanie masz? podstawiałes inne świece? podstawiałem inne świece... iskra prawidłowa tyle że czasem jest a czasem jej nie ma, i oczywiście ładowanie jest... Dodano po 4 Czy to "150e" lub "MZ TEZ 150" oznacza że masz ETZ 150 z zapłonem elektronicznym? Napisz kilka konkretów: 1. Jaki zapłon? 2. Jakie objawy? 3. Co naprawdę robiłeś?...
Adzik_PL napisał: Sprawdziłem szczelność zaworów przez wlanie benzyny do komory spalania i benzyna po pewnym czasie spłynęła ( Spłynęła czy wyparowała? Też mi się tak wydaje bo od razu nie spłynęło, tylko po 15 minutach zauważyłem że ubyło. Adzik_PL napisał: Chciałbym też dodać ze skuter miał mała kompresje Mierzyłeś? Skąd taka wiedza. Skuter miał...
Czy miałeś coś podłączone do wyprowadzenia nr 2 modułu podczas prób? Cała instalacja jest podłączona i sprawna. Oba "iskrowniki" dają taki sam efekt, czyli brak iskry, "staremu" się nie dziwię bo impulsator aż się topił przez tarcie magneta, więc "na pewno" jest uszkodzony, a mój trzeba pomierzyć, ale to w dzień, dlaczegoś "fachowiec" go wyeliminował,...
Sprawdzane było wszystko przez elektromechanika, i to on stwierdził uszkodzenie wtórnego uzwojenia na owej cewce. A w sprawie nawinięcia cewki na nowo; to mam zdjąć i uzwojenie pierwotne i wtórne czy można tulko wtórne, bo pierwotne dobre. A kolejna masa i "szpej" na zewnątrz silnika. jak to masa przybęzdzie do noszenia i co to ten szpej?
Trzeba sprawdzić też tłumik czy nie jest zatkany. ...a może nawet zalany przez poprzednie próby odpalenia - odkręcić, sprawdzić. Natomiast to próbowanie ze zmianami kątu wyprz. zapłonu musi się odbywać w niewielkiej odległości od 3 milimetrów przed zwrotem zewnętrznym (piszę tekstem, nie oznaczeniami - by było zrozumiałe). Tak więc styki niech otwierają...
Ja mam podpięte podliczniki do wszystkiego. Jakie podliczniki? Czy dobrze mierzą? Czy suma podliczników równa jest wskazaniom licznika głównego? Pomiar pobory energii elektrycznej przy dzisiejszych urządzeniach jest trudny, a dobre liczniki drogie. Najwięcej mam SDM120 kupowane po 22$, trzy ORNO, SDM630 oraz kilka innych po jednej sztuce. Sprawdzałem...
Zacznij od początku :D Jaki zapłon (czy ma przerywacz) ? Jaki gaźnik? Czy jest prawidłowo wyregulowany? A przede wszystkim co naprawdę wcześniej zrobiłeś? Poczytaj trochę postów. Przyda się do rzeczowej wymiany informacji. Weź sobie te słowa do serca. Użyj wyszukiwarki, jest na forum naprawdę sporo tematów opisujących identyczny problem.
Iskra jest, Jak długą można osiągnąć na samym kablu? Co z paliwem? Świeca w jakim stanie :sucha/mokra? Jaki gaxnik? Czy możesz zapalić zimny silnik bez ssania? Tu nie ma co zgadywać tylko trzeba sprawdzać (i to szybko bo silnik stygnie!) poszczególne układy. Wg. mnie należy założyć własny temat, bo problem nie wygląda na elektryczny. Do 5mm. Wnioski...
Sprawdź luzy zaworowe. Jak wyżej kolega radzi, jeszcze może być: stator iskrownik. Ja tak miałem jak silnik się zagrzał to gasł, lub przejechał od 1do 3km , w zależności od temperatury otoczenia i gasł, po odczekaniu paru minut jechał dalej. Robiło się przebicie jak się zagrzał , głupiał moduł i nie było iskry.
Nie ma żadnych problemów. Pierwszy schemat do tego się nadaje. Drugi nie, ale to katastrofa energetyczna. Układ pobiera ok 4-5 W tylko na "potrzeby własne" bo ma historyczny tranzystor wykonawczy. Układ na tranzystorze MOSFET wprowadza dodatkową rezystancję ok. 0.5Ω (Rds+rezystor ogranicznika prądu), co redukuje energię iskry przy zastosowaniu...
Ty nie posiadasz żadnej wiedzy No nie przesadzaj ;) Niezła "zapłata" za poświęcony czas. Taka roszczeniowa postawa zniechęca do udzielania pomocy. Następnym razem zostaniesz z twoim problemem sam... Nikt Cię nie zmusza do udzielania pomocy ,dobrze równie możesz spędzać ten czas inaczej.
jack63 zastanów się co piszesz bo piszesz wszędzie same pierdoły. Kolego sprawdź membranę , wykasuj błędy z eku Może być jeszcze uszczelka wtrysku w głowicy bo podobno to jest częsta przyczyna tych sr.
Jedyny chyba w twojej sytuacji sposób to zrobić sobie iskiernik kontrolny. Dwa gwoździe zamontowane w wąskim korytku izolacyjnym z możliwością ustalania odległości szczeliny iskrowej. Ustawić odstęp na 10 mm i na łeb jednego gwoździa nakładać fajkę kabla WN. Drugi łeb do masy. Podłączać kolejne cewki do silnika i kręcąc rozrusznikiem/kopką obserwować...
Odepnij impulsator. Pokręć wałem i następnie zmierz napięcie na C1. W tym układzie musi być wyższe od 200VDC. Jak rozumiem rozważania dotyczą modułu ze strony www.zaplon.pl.tl? Wg. mnie przezwoiłeś cewkę ładującą CDI. Ma bardzo dużą indukcyjność. Kształt napięcia mocno odbiega od sinusoidy, więc pomiary na zakresie AC sa tylko orientacyjne. Mam odwinąć...
Może błędne może nie. W zasadzie powinno się mieć komorę pływakową z oknem i ustawiać wg. zaznaczonych w tym oknie znaków. A do króća przelewowego to jeszcze daleko... Najpierw paliwo wypłynie przez nieszczelność uszczelki komory pływakowej przygniecionej pokrzywionym przez zbyt mocne dokręcanie korpusem. Standard w Simsonach i gaźnikach 16N. Nie każdy...
Czytałem ze moduł od 4t nie będzie pracował poprawnie z silnikiem 2t. Mianowicie silnik odpala ale prędkość jaka osiągają skutery na 4t max 10km/h. Nie będę sam nawijał cewek tylko chce zastosować iskrownik i magneto z chińskiego skutera 4t a moduł z 2t i chodzi mi o to czy warto to kupować czy wyrzucę kasę w błoto i będę musiał kupić iskrownik z 2t....
jack63 poważnie mówisz ? Tak. Oczywiście trzeba umyć, wydmuchać i wyregulować wstępnie gaźnik, ale jak to nie pomaga i na biegu jałowym nie chce pracować, to zdjalbym dekiel i obejrzał bym doł podstawy iskrownika. A najlepeij zdjął magneto i podstawę iskrownika. Ma byc sucho przy simmeringu. Jaki gaxnik? Jaką max długość iskry możesz uzyskać?
Ja bym obstawial gdzieś zwarcie do masy najprawdopodobniej na stacyjce jezeli masz stacyjke 4/5 pinowa rozłącz ją od reszty instalacji i zobacz czy wtedy będzie iskra powinna być ale motor nie odpali bo nie bedzie automatycznego ssania i jak masz wtrysku. Może rzeczywiście podałem trochę za mało danych. Silnik 2T z gaźnikiem i ssaniem automatycznym....
Panowie wilu2 i kajapa. Czy sprawdziliście to o czym pisałem wyżej? Chyba nie, bo nie odnosicie się do porad. Cewki nie da się na 100% sprawdzić prostymi sposobami. Pomiary rezystancji dają mało informacji. W zasadzie informują o całkowitym "padzie" cewki. Rezystancje do masy powinny wynosić: 1. Uzwojenie pierwotne (wyprowadzenie na przerywacz) - ok....
Jednak nawet go nie oglądając wiem, że w starych pojazdach (wszystkich!) minus był na masie. Nie wiem skąd się to brało. Taka moda. W latach 70 tych nastąpiła zmiana o 180 stopni i do teraz mamy minus na masie. A no bralo sie z tad ze iskra + swiece + aparat zaplonowy ogolnie lepiej pracuja z + na masie , a ze technologia poszla do przodu efekt zostal...
Sądziłem, iż jesteś bardziej spostrzegawczy. Pisałem o rezystancji i napięciach generowanych przez te cewki. Jeżeli narysowałeś schemat uzwojeń to musiałeś widzieć średnicę drutu łączącego cewki. nie wiem o co chodzi ale nieważne.. Test ciągłości obwodu nie jest dobrym pomiarem w tym wypadku. Miernik traktuje rezystancję większa niż 30-50 om jako przerwę....
Najpierw myśl. Potem rób/pisz. Pamiętaj że jestem amatorem w tym temacie.. Z chęcią wypróbuję twoje kroki jeśli będzie ci się chciało rozszyfrować co to znaczy łącznie "nie zapalaj silnika" "sprawdzić iskrę " bo mi sie to nie klei łącznie jak napisałeś. Wolę dopytać.. Zakładam, że nie mogę odpalać motoru z tym wyciągniętym przewodem (kiedy świeca i...
Nie! Obaj nie umiecie czytać ze zrozumieniem. Niezręcznie jest cytować samego siebie ale... Napisałem : Jedyne co możesz poprawić to zamontować szybkie diody włączone równolegle do cewki zapłonowej (a w zasadzie autotransformatora) z polaryzacją jak tyrystor. Nie wymaga to zmian w PCB. Diody mogą (i lepiej że tak) być przy samych cewkach .
Witam, jack63 dobrze "gada", omomierz w rękę i jazda, cewka zasilająca CDI ma mieć około 470 omów, z niej wychodzi kabel z czerwonym paskiem, impulsator ma mieć około 150 omów, od niego idzie kabel z niebieskim paskiem. Warto również z modułu zapłonowego wypiąć kabel czarny z białym paskiem, jest on odpowiedzialny za gaszenie pojazdu, jeżeli jest zwarty...
Ponarzekałeś sobie... i nie dajesz szansy aby ci pomóc. Twój wybór. Nam nic do tego. Nie przesadzaj.Po prostu chcę wszytko sprawdzić zanim napiszę coś więcej.Dziś sprawdzałem napięcie przy kablach które ida do cewek (czerwono - czarny) i jest na nich 12V czyli do cewek prąd dochodzi a iskry brak.Druga sprawa to przy cewkach są jeszcze dwa kable pomarańczowy...
jack63 napisał: Producent TWIERDZIŁ kilkadziesiąt lat temu... No i co tego? To co pisałem wcześniej. Magnesy tracą swoje właściwości z czasem. Informacje z przed wielu lat są nieaktualne. Nieraz wymieniałem koło magnesowe w Simsonie na nowe, bo chyba tylko dla tej marki była taka możliwość jego zakupu. Po wymianie wszystkie odczuwalne nawet bez pomiarów...
A więc tak sprawdziłem iskrę, przebija ok. 1,2 cm, taki słabowity biały piorunek (w charcie to było piorunisko w porównaniu z tym), jednak fajka miała przebicie jak próbowałem zapalić po wymianie przewodu WN, zmieniłem fajkę i przewód WN strzeliła kilka razy w wydech zakręciła 2-3 obroty i zgasła. Czyżby to jednak moduł. Bo z tego co piszesz jack63...
Witam. Przy dzisiejszej elektronice kotłów nie ma żadnej różnicy w podpięciu L i N. Kiedyś gdy układ wytwarzania iskry był tylko autotrasformatorem czyli miał galwaniczne połączenie z siecią energetyczną było to istotne. Obecnie nie jest. Kolego bzdury piszesz. Nigdy w kotłach jako generatory iskry nie było autotransformatorów. Coś gdzieś słyszałeś,...
Do informacji jack63. Jaki to miałby być ten zwiększony opór tłumika? Generalnie to uważam, że nie zauważyłem braku drożności, czy coś takiego. Zresztą bez tłumika w swoim czasie też się wygłupiał. Cewka kompletnie zimna a iskra według informacji. Odkryłem ciekawostkę, że skuter daje się uruchomić tylko przy zbliżeniu przewodu do świecy i pracuje tyle...
jack63 co do twoich 3 punktów to jest odwrotnie jak opisałeś - posty czytam dokładnie, wykonuję czynności, które mogą pomóc w diagnozie i staram się powiększyć swoją wiedzę. Cewki nie da się rozebrać, ponieważ sama cewka, i nie wiem czy jeszcze jakieś elementy, są zalane czerwoną masą. Jedynie można odkręcić dwie śrubki i odjąć tranzystor, a po tym...
Kolega jack63 ma 100% racji, rezystancja cewki może być sztucznie wytworzona tzn średnica inna ilość zwojów inna niż oryginał a oporność taka sama. W tym przypadku ważne jest napięcie na cewkach zasilających CDI (pod obciążeniem). Tylko nie rozumiem konstruktora poco podwójna cewka do zasilana cdi? Może to sposób na ogranicznik obrotów , po osiągnięciu...
Nic dziwnego, że takim beztroskim zmienianiem cewek palisz czułe elektroniczne elementy układu zapłonowego. Nie ważne jaką cewkę WN podłączy do CDI Simsona. 6 V (takie były w pierwszych wersjach zapłonu elektronicznego) 12V, "uniwersalna" czy supersoniczna nie ważne. Jak nie ma sztywnego zwarcia (a czasem i z nim) nic złego się nie dzieje!!! Cewka...
ale to jest czujnik halla bo na wirniku jest specjalny magnes i na nim jest taka mała luka że gdy czujnik znajduje się na pozycji luki powstaje chyba iskra , ciężko mi to rozgryźć bo mińsk to był motor ściągany z innych motorów więc nie wiem jak się za to zabrać , jak by były platynki w nim to ok ale tu zamiast platynek jest ten czujnik i zamiast 1...
Trzeba zrobić jeszcze kilka pomiarów na zakresie "diody". No chyba, że części kosztują "grosze", to kupuj komplet. :D robiłem tes diody i niema jak pisałem "przejścia" w żadnym kierunku tak jak i zero rezystancji. najprawdopodobniej właśnie w tym jest jakaś elektronika bo drugi element to zwykła cewka do wytwarzania prądu nic więcej chyba. a po próbie...
Najpierw podziękuj koledze MirkoG za schemat układu zapłonowego. Zrobił za ciebie część roboty. Brakuje danych (rezystancji i napięcia) cewki wspomagającej (tak ją nazwałem) układu zapłonowego będącej w stojanie. Czy w ogóle ta cewka w kupionym przez ciebie stojanie jest? Jak mam sprawdzić regulator skoro nawet nie mogę odpalić motocykla. Oto jest...
jack63 poczytałem o zapłonie iskrowym i wszystko się zgadza z tym co piszesz. Tylko czemu podpinając się pod samą cewkę magneta jest przejście do masy?? Masa na cewce WN jest realizowana poprzez przykręcenie jej do obudowy silnika, jedyny wystający przewód z cewki musi być podłączony wspólnie do cewki magneta/ przerywacza/ kondensatora ( tak wynika...
Pisałem już wielokrotnie o tym jak wyeliminować "szpile", ale wciąż pokutuje opinia, iż należy użyć miernika analogowego lub długich kabli. A wystarczy żaróweczka wpięta równolegle do zacisków pomiarowych i szpile pa pa... Spróbuj tego w simsonie :D Ja poległem. Miernik wchodził poza zakres i szalał nawet jak był ODPIĘTY od motoroweru i leżał obok...
zylax4 nie wiem co to jest wg. Ciebie "komora sprężająca" - wytłumacz się. Temat naprawy silnika po powodzi był nie dawno poruszany. Niestety nie mogę go namierzyć. Może moderator pomoże. To moja interpretacja wnętrza cylindra. :) Cewka ma 8 Ohm, a co do powodzi to wątpię bo skuter przyjechał z Anglii. Jak sprawdzę ten moduł to dam znać, może jutro...
No cóż. Picasso to ty nie jesteś. Napracowałeś się, ale nie narysowałeś najważniejszego! Które cewki (uzwojenia) są podłączone do których kabli??? Jak kable są podłączone do modułu? Jaki to w ogóle skuter? Czy nie ma do niego schematu? Czy cewka impulsatora nowej podstawy iskrownika jest jednym końcem gdzieś podłączona? Czy nie prościej byłoby znaleźć...
jack63 - dzięki za szerokie wyjaśnienie. Chyba miałem mylne pojęcie o działaniu i roli jaką pełni w tym układzie ten warystor. Rzeczywiście na podanym schemacie brakuje koła zamachowego z umieszczonymi na jego obwodzie dość blisko siebie, dwoma małymi magnesami (dlaczego są dwa ?). Oto cewka https://obrazki.elektroda.pl/2945520400_...
Mój upór wynika m. in. z tego, że cały sens posiadania przez mnie tego motorka polega na tym, że lubię sam go naprawiać i przerabiać. Nie wynika to z chęci zaoszczędzenia forsy na mechanika, tylko jest częścią "zabawy". Dziękuję Ci jack63 za tak szeroką gamę propozycji i wierz mi, że wszystkie bym je sprawdził. Dzisiaj jednak mnie olśniło i znalazłem...
Zawory kolega sprawdzał? w dwusuwie zawory ??? Nie wiem o jakich zaworach pisze Montrres, ale membranowy wgląda OK. Pytanie czy jest dobrze założony? Ew. coś z gaźnikiem. Dostaje za mało paliwa. Kranik, zaworek iglicowy lub ta zawieszona przepustnica. No ja cały czas obstawiam gaźnik bo od samego początku coś tam z nim jest nie "ten teges". Konstrukcji...
jack63 Przede wszystkim dzięki Panowie za odpowiedzi i pomoc. Odpowiedź na wykonie map jest bardzo prosta, jestem elektronikiem informatykiem, zatem wykonie elektroniki czy napisanie softu nie jest czymś odległym od tego co robię na co dzień. Pewnie szybciej zbuduję nowy elektroniczny zapłon np TCI, niż znajdę uszkodzenie elektryczne bo tu faktycznie...
Jeżeli schemat jest adekwatny do sytuacji, to: 1. Zapłon jest CDI i jest zupełnie niezależny od ładowania i świateł - osobna cewka impulsator. 2. Ładowanie aku i inne obwody prądu stałego zasilane są z kolejnej osobnej cewki. Tam prawdopodobnie masz problem. 3. Światła to osobna cewka i osobny bardzo prostacki regulator równoległy. Czyli zwierający...
dzieki Jack63- wskazany w linku topik przeczytalem juz wczesniej, bardzo duzo w nim konkretnych informacji. I podoba mi sie tam twoja rola profesora :D wlasnie wygrzebalem na elektrodzie takie przebiegi (od nyemi): http://obrazki.elektroda.pl/8300864400_1...
Podejrzewam, że wystarczy z impulsów do cewki wysterować tranzystor, który będzie kluczował 12V na tacho i po sprawie. Jak chcesz mieć ładnie, to wstaw sobie tam transoptor, który zapewni ci izolację galwaniczną między układem zapłonowym a licznikiem. No coś w tym stylu mi chodzilo po głowie, ale jak już pisałem nie jestem elektronikiem. No i muszę...
jack63 simson jack63 obraża immergas iskra
regulacja prędkości falownik transformator monitora odblokować karte
unitra merkury merkury schemat
Wymiana szczotkotrzymacza TS8E6 w rozruszniku VALEO Mercedes M272 – głośna praca i grzechotanie po wymianie nastawników, co sprawdzić?