Przerabiałem Simsony na 70'tki, ale na oryginalnych częściach. Nie wiem na ile rosła moc, ale bez problemu szły 90 km/h po płaskim i 110 z góry. No to ładnie liczniki zawyżały...
Tak nie sprawdza się "iskry" !!! Wstępnie sprawdzi. Właśnie to, czy całkiem zanika, czy to tylko subiektywne odczucie autora, że tam jest problem.
jack63 poważnie mówisz ? dlatego niedostawałby paliwa >?
jack63 sposobem który opisałeś można sprawdzić moduł np simsona,charta?
Witam Podaj proszę link do jakiejś stacji jeśli mogę prosić, która obsłuży teki zapłon. Z góry dziękuję. Dodano po 17 BANANvanDYK dziękuję za ukierunkowanie. Innym też dziękuję za aktywny udział w temacie. Dopytuje tak bo chodzi mi o coś takiego lub podobne http://allegro.pl/licznik-tz-125ccm-obro...
Simson SR 12V To nic nie mówi, bo ktoś mógł "zmodyfikować" prądnicę-iskrownik. Chodzi o to czy cewka ładowania jest tzw. masowa czy "bezmasowa". Czyli czy jeden koniec uzwojenia cewki jest podłączony do masy czy nie. Łatwo to sprawdzić mierząc rezystancję między kablem(kablami) wychodzącym z tej cewki a masą. W poście #12 napisałem iż simson ma cewkę...
Sprawdź simmering pod magnetem. A za co on odpowiada ?
jack63, poczytaj tekst niejakiego Motormana na temat docierania silników, nie będę tu go cytował bo jest długi..
Rezystancje cewek zapłonu prądnicy-iskrownika Simsona w wykonaniu NRDowskim (były montowane jescze co najmniej dwa inne rodzaje prądnic) wynoszą: 1. Dla układu z przerywaczem : 0.7 - 0.9 om - były co najmniej dwa rodzaje 2. Dla układu CDI : 500 - 750 om - były dwa rodzaje Bzdura. I rozróżniaj cewkę WN, od cewki zasilającej. Przed stwierdzeniem że ktoś...
Oczywiście! Inaczej by była uszkodzona. A czy jest w porządku, tego na odległość Ci nikt nie zapewni. Pomiary rezystancji można traktować tylko jako wstępne i zgrubne. Trzebaby mierzyć indukcyjności i znać prawidłowe wartości. Tego nikt nie robi. Po prostu podmienia się inną sprawną cewkę. Już kupiłem używaną cewkę 12V do Simsona. Ten Opel pamięta...
wyczytałem w instrukcji ,ze jeśli włączę ssanie w simsonie SR to ma ono się zablokować aż do momentu przykręcenia gazu. Nie wiem gdzie wyczytałeś, ale ssanie nie ma mechanicznego połączenia z "gazem" czyli przepustnicą. Dźwignia ssania powinna być podparta podkładką gumową grubaşci ok 2-3 mm, aby ssanie nie wracało do pozycji zamknięte. A gdzie ta...
jack63 napisał: ...Lepiej zwierać cewkę ładującą (czerwony kabel z prądnicy) przez diodę do masy. ... Wybacz, że cytuję sam siebie, ale nie czytasz dokładnie. Do czerwonego kabla dołącz anodę diody. Katoda będzie połączona z wyprowadzeniem nr 2 stacyjki przez kabel brązowo-biały w oryginalnej instalacji - i ile dobrze pamiętam. Stacyjka musi też mieć...
jack63 wiec tak. Elbe mam lecz nie używam xd Aktualnie to miał platyniarza. Regulator od chinola podłączony wg. schematu Banana. Wg. schematu jest bezmasowa, lecz po podłączeni zapłonu zostały mi dwa kable. czyżby jeden na światło drugi na ładowanie? Nie sprawdzę bo wyregulować to muszę a to niestety nie łatwe bez lampy :/ PS. Długo zajmie adminowi...
Z resztą skrzynia silnika 023 to porażka, tak jak i wszystkie silniki Dezametu. Poziom "rozwoju" to 50-te lata XXw. W porównaniu do Simsona z tego samego okresu jest to przepaść. O Japonii lub nawet włoszczyźnie lepiej nie wspominać. Tak bardzo bym się nie zapędzał, nie wiem czy kojarzysz kolego jednostkę napędową Dezamet 027 stosowaną w motorowerze...
A jack63 znowu swoje, że istnieje tylko jedno rozwiązanie układowe regulatora napięcia, które zostało przedstawione na forum... Niemal wszystkie regulatory z którymi się spotkałem były typu Shunt (ograniczanie napięcia poprzez zwarcie fazy do masy), pomijając wszystkie nietypowe rozwiązania we włoskich Vespach, Mofa i Simsonach. Co prawda są regulatory...
cewka ładowania/stop ma być tzw. "bezmasowa", czyli nie może mieć połączenia z masą. Nieprawda, nawet na schemacie widać że cewka ładowania/Stopu jest tzw. "masowa". O ile autor ma dokładnie ten typ instalacji jak na schemacie..
Iskra jest, Jak długą można osiągnąć na samym kablu? Co z paliwem? Świeca w jakim stanie :sucha/mokra? Jaki gaxnik? Czy możesz zapalić zimny silnik bez ssania? Tu nie ma co zgadywać tylko trzeba sprawdzać (i to szybko bo silnik stygnie!) poszczególne układy. Wg. mnie należy założyć własny temat, bo problem nie wygląda na elektryczny. Do 5mm. Wnioski...
PS Skąd wziąłeś piąty bieg w Simsonie? Ze sklepu. modele s53 były seryjnie wyposażane z tego co słyszałem W S53 była seryjnie skrzynia 4-biegowa, tudzież 3 biegi w S53M (mofa 25 km/h). Ja juz wyszedłem z branży i sie z tego cieszę widząc jak Ty się mordujesz z tymi podróbami. Za "moich czasow" montowałem tłoki ori i nigdy nie było problemów. Niestety...
Dlatego nie interesuje mnie bo nie mogę znaleźć do niego schematu a ten który mam stary to wygląda jakby ktoś do niego strzelał. Chodzi o to że chcę sam złożyć tylko potrzebuje schemat. Nie chcę kupować. jack63 masz może jakiś schemacik tego przerywacza na 6V? (potrzebuje tylko schemat przerywacza kierunków z tej elby). Tam jest jeszcze układ ładowania...
Zrehabilitować sie tylko możesz odpowiedzią na pytanie: Dlaczego nie powinno się obracać podstawą iskrownika? Odpowiedź w serwisówce Simsona. Podaj ją tylko ze zrozumieniem. Z resztą tam też jest opisany sposób sprawdzania iskry. Na pewno nie na świecy! W simsonie, gdzie zaznaczone są znaki wg, których ustawia się zapłon nie powinno się obracać podstawą...
Czy zmieniałeś koło magnesowe na nowe? Owszem, motor składałem z samych nowych części Ale jak kolega pisze Plag napisał: do żarowek dochodzi przemienny prąd I taki ma być. To nie ma problemu. Nie miałem pojęcia, że simsony nie mają prostowania oświetlenia. Wynikało to ze schematu ale trudno mi było w to uwierzyć :( Tak czy innaczej - serdecznie dziękuję...
No właśnie czy położenie cewki w iskrowniku ma znaczenie? Cewka zapłonu (nie zapłonowa tylko ta w iskrowniku) musi być w określonym położeniu.... Po co zadajesz pytanie, jeżeli odpowiedź dostałeś w poście wyżej??? Nie odpowiadasz na pytania!!! Dalej tak bawić się nie będziemy. Ja odpadam.
Czy uważasz,że reszta tych zabytków uchroniła się przed tymi "mechanikami" ??? Małe szanse. Osobiście wolał bym kupić jakiegoś popularnego taniego chińczyka. Przynajmniej będzie nowy i na gwarancji. Są większe szanse na dwa lata spokoju przy podobnej do Simsona cenie. W wypadku Simsona cena jest wynikiem sentymentu pokolenia rodziców niż odzwierciedleniem...
Nic dziwnego, że takim beztroskim zmienianiem cewek palisz czułe elektroniczne elementy układu zapłonowego. Nie ważne jaką cewkę WN podłączy do CDI Simsona. 6 V (takie były w pierwszych wersjach zapłonu elektronicznego) 12V, "uniwersalna" czy supersoniczna nie ważne. Jak nie ma sztywnego zwarcia (a czasem i z nim) nic złego się nie dzieje!!! Cewka...
Czy miałeś coś podłączone do wyprowadzenia nr 2 modułu podczas prób? Cała instalacja jest podłączona i sprawna. Oba "iskrowniki" dają taki sam efekt, czyli brak iskry, "staremu" się nie dziwię bo impulsator aż się topił przez tarcie magneta, więc "na pewno" jest uszkodzony, a mój trzeba pomierzyć, ale to w dzień, dlaczegoś "fachowiec" go wyeliminował,...
jack63 czy jesteś w stanie naprawić (zregenerować taką starą, oryginalną spaloną stacyjkę)? Może wysłałbym Ci wszystkie 3 sztuki, sklecił byś coś z tego? Jeśli istnieje taka opcja to ile za taką naprawę bierzesz? Znam gościa który importuje z Niemiec części org. do simsonów (Wojciech Kniazw) kupowałem u niego dziesiątki razy i te części są faktycznie...
Napisz dokładnie o tym co zrobiłeś i jakie sa tego efekty. Dokręciliśmy głowicę. Cewka butelkowa założona oryginalna 12V (iskra jest). Gaźnik pożyczyłem od kolegi bo zalewało świece. Silnik zaczyna palić ale zrobi parę obrotów i gaśnie.
Montujemy na gorąco. Bez czujnika zegarowego nie widzę szans na porządne złożenie silnika. Bicie czopa wału w okolicy gniazda na wpust czółenkowy (klin) nie może być większe niż 0,05 mm a wał ma się obracać bez oporów spowodowanych zaciśnięciem łożysk. . Tzn jeśli montujmy sprawdzony wcześniej wał pod względem bicia itd, za pomocą przyrządu metodą...
Tak. Jestem bzdurą... Czy ty kiedykolwiek widziałeś sprzęgło i mechanizm wysprzęglania od ETZ 150??? Luz na klamce może być, a sprzęgło nie będzie działać jak należy! Poza tym trzeba umieć ten luz sprawdzać. Wbrew pozorom nie jest to takie proste w tym układzie. Do wszystkich mających z tym sprzęgłem problemy. Sprawdźcie grubość tarcz sprzęgłowych....
jack63: co do krecenia sie walu po zlozeniu to dosyc latwo sie krecic - bez wyraznych oporow ... Jak mowilem swiece zalewa po kopaniu Dodano po 3 simek odpalil :) wina cewki zaplonowej...
Duży akumulator może być niedoładowany a mały przeładowany. Przecież niema żadnej kontroli nad jego napięciem. A skąd taki pomysł? Kręcisz rozrusznikiem i zabierasz z niego powiedzmy 2Ah i tyle też musisz uzupełnić ( pomijając straty na przemianę energii), niezależnie od tego czy akumulator ma pojemność 10Ah czy 100Ah. Prąd konserwacyjny sprawnego...
ELBA 6V występowała wyłącznie w SR50 B3 i B4. Spotkałem też układ z aku 12V identyczny jak dla starodawnych 6V z dławikami i pojedynczą diodą. Jednak mogła to byc jakaś "nieuprawniona"modyfikacja. Zgadza się, samowolna przeróbka z 6V na 12V. Z cewkami, tak jak z większościa nieoryginalnych części są problemy. "Cewka ładowania S51 6V" od jakiegoś rzemieślnika...
Autor tematu nie ma pojęcia o pomiarach. Nie podał nawet czy mierzył napięcia stałe (DC) czy przemienne (AC)??? Zapewne podając napięcie z cewki "14" podawał bym napięcie (DC) stałe...(czasami wystarczy pomyśleć). Tym zdaniem sam potwierdzasz że nie masz jakiegokolwiek pojęcia o takim elemencie jakim jest cewka, a tym bardziej jak ona działa.
Zacznij od początku :D Jaki zapłon (czy ma przerywacz) ? Jaki gaźnik? Czy jest prawidłowo wyregulowany? A przede wszystkim co naprawdę wcześniej zrobiłeś? Poczytaj trochę postów. Przyda się do rzeczowej wymiany informacji. Weź sobie te słowa do serca. Użyj wyszukiwarki, jest na forum naprawdę sporo tematów opisujących identyczny problem.
Wyrzuć tą "elektronikę" daleko za siebie, ale do odpowiedniego pojemnika na odpady! Zrób taki układ jak Simsona. Domyśłam sie ze masz elektronika? Dorób (jak go nie ma ) kabel masy od silnika (np. wkręt pokrywy sprzęgła) do punktu masy na ramie. Sprawdź przy okazji wszystkie masy. Prawdopodobnie zbyt duży poziom paliwa w gaźniku lub ssanie nieszczelne/brak...
Aby Cie dobić napisze że to tylko cząstka potrzebnych umiejętności. Trzeba złozyć "kilka" silników myśląc intensywnie przy każdym! Za kilka lat będziesz mistrzem. :D Czego Ci życzę. Nie dobijasz baa motywujesz konkretnymi radami. Trzeba tylko(!) wiedzieć czym? jak? przez co? gdzie? i kiedy?, ale z reguły solidnie uderzyć. Mam dotoczonych kilka pobijaków...
Widzę, że nie czytasz ze zrozumieniem. Wyraźnie napisałem, że potrzebna jest konsultacja BANANvanDYK! Poproś go o to aby się wypowiedział. Nie znam budowy wewnętrznej proponowanego regulatora. Schemat rozwiałby wątpliwości. Nie wiadomo w ogóle co to za regulator! Pewnym problemem będzie zasilenie żarówki stopu. Trzeba ją podpiąć do obwodu stałoprądowego....
jack63 napisał: Producent TWIERDZIŁ kilkadziesiąt lat temu... No i co tego? To co pisałem wcześniej. Magnesy tracą swoje właściwości z czasem. Informacje z przed wielu lat są nieaktualne. Nieraz wymieniałem koło magnesowe w Simsonie na nowe, bo chyba tylko dla tej marki była taka możliwość jego zakupu. Po wymianie wszystkie odczuwalne nawet bez pomiarów...
Taka czerwona (najczęściej) kostka o parametrach 220nF/400V. Kondensator 400V AC czy DC? Problemy ze zapłonem od razu są widoczne w świetle stroboskopu. Tym bardziej że napisałeś zapłon nowy, a te obecne (chińskie) części są różnie wykonane. Cewki WN polskiej produkcji padają po kilku minutach, a podstawki zapłonu potrafią mieć średnicę zewnętrzną...
Pierwsze podłączenie modułu zapłonowego udane. Moduł został podłączony pod 2 silniki: 1) praca bez modułu prawidłowa z modułem jeszcze lepsza :-) 2) silnik który odpalał bez problemu lecz nie pracował na wysokich obrotach (kiepski przerywacz i delikatne iskrzenie na platynkach) po podłączeniu modułu problem zniknął :-) silnik chodził równo i bez problemów...
Witam. jack63 (Iskry nie sprawdza się na świecy! ) a co mozna sprawdzic na swiecy zaciazenie ,nie pisz bredni.Doczytaj temat.Pozdrawiam Sam piszesz brednie. Co daje informacja o przeskoku iskry przez szczelinę powietrzną 0.5 - 1.5 mm w powietrzu o ciśnieniu atmosferycznym??? Wg. mnie g... o przepraszam, nic. Jakie masz ciśnienie i skład gazu sprężonego...
Ble, ble docieranie. Co by nie było ma być silny. Wiadomo że nie można przegrzać, ale bez przesady. Coś sknociłeś i tyle. Czy cały silnik był "robiony"? Jakie sprężanie (wartość!) ? Czy coś nie dzwoni w silniku? Tak jasne :D składasz na świeżo silnik z niedopasowanych ze sobą elementów i od razu RURA :D.Jak przytrzesz silnik nieumiejętnym docieraniem...
Witam ponownie, niestety musze otwierać nowy temat, o tym samym zagadnieniu, no ale cóż moderatorzy są niestety nie wyrozumiali, ;/ przecież nie zdążylem poprawic, goni mnie czas, ale trudno sie mówi, wracam do tematu: Naprawiam koledze simsonka S51 elektronik , jest sprawa tego typu: kolega poprosił mnie żebym mu go naprawił, ( nie było iskry) , wiec...
Pisałem już wielokrotnie o tym jak wyeliminować "szpile", ale wciąż pokutuje opinia, iż należy użyć miernika analogowego lub długich kabli. A wystarczy żaróweczka wpięta równolegle do zacisków pomiarowych i szpile pa pa... Spróbuj tego w simsonie :D Ja poległem. Miernik wchodził poza zakres i szalał nawet jak był ODPIĘTY od motoroweru i leżał obok...
Tak, tak. A co powiesz na średnioenergetyczny plazmowy zapalacz mieszanki uwarstwionej w piątym wymiarze silnika Honky? Jak on wpisuje się w temat? robokop. Proponuję przeprowadzić powyższe porównanie dla WSK. BANANvanDYK oczywiście ma rację. Nawet wartości szczeliny powietrznej zgadzają się z serwisówką Simsona. To jedyny praktyczny, a przy tym banalnie...
Czy tego nie widzisz lub nie chcesz widzieć Kolego Jack63. Nie wiem co chcesz mi imputować??? O tym połączeniu wiem od wielu lat i jest ono oczywiste, bo wynika z zasad działania klasycznego bateryjnego układu zapłonowego. Natomiast nie jest tak: jeden koniec uzwojenia wtórnego jest masowany na obudowę cewki, co już wyjaśniłem wyżej a Ty potwierdziłeś:...
Zapłon electronic: tendencje do ocierania kołem magnesowym o cewki spowodowane konstrukcją cewek i biciem koła magnesowego, nierównomierne rozłożenie cewek na statorze skutkujące zwiększonymi wibracjami i charakterystycznym "wyciem" zapłonu, zbyt mała średnica centralnego otworu w podstawce w stosunku do średnicy czopa wału korbowego. To wszystko skutkuje...
Jack63, cenię sobie Twoje zaangażowanie, więc postaram się odpowiedzieć Ci na zadane pytania,no to po kolei ; ŻADNEGO spawania przy łożyskach nie było .Piasta główna została przyspawana do flanszy 200 mm,a następnie przetoczona pod łożyska stożkowe. Wiem,że masz do nich awersję ,ale je stosuję, jeżeli dana konstrukcja tego wymaga[stara szkoła] ,one...
Jack63, znów się mnie czepiasz. Nie czepiam sie tylko prostuję wykoślawione informacje podawane przez ciebie. Uświadom sobie, że czytają je też ludzie z wiedzą mniejszą od twojej. Mieszasz im w głowach. Układ ładowania WSK rozumiem doskonale. A co w standardowej instalacji WSK175 jest do rozumienia??? Chyba tylko to że napięcia wyjściowe prądnicy,...
jack63 obraża iskra jack63 kierunkowskazy simson
bizon instalacja nokia konfiguracja monitor samsung p2470hd
VW Beetle 2008 1.6 MPI benzyna – samoczynne podnoszenie obrotów na biegu jałowym Schemat połączenia dampera FBZA-1750-6B w lodówkach Haier, LG, Midea – opis pinów i przewodów