tu1
Ten silnik posiada bezimpulsatorowy układ CDI. Masz trzy możliwości: 1. Uszkodzona cewka zasilająca 2. Zwarcie na gaszeniu (stacyjka, wyłącznik awaryjny) 3. Uszkodzenie modułu zapłonowego
http://obrazki.elektroda.pl/2544687700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2544687700_1...
witam Auto jak w temacie, silnik nie odpala. Sprawdzone: rozrząd, cewki, świece, ciśnienie paliwa, komputer widzi jedynie błąd czujnika faz rozrządu - ale to raczej nie powinno mieć wpływu na rozruch (chyba, że się mylę...), Powinno. Czujnik na prawym kole rozrządu do wymiany.
Na bank stacyjka.
Raczej sam sterownik i kluczyk Ci nic nie pomoże. Chyba ze przerzucisz immo. Jezeli masz zasilanie na sterowniku a wywala Ci brak komunikacji to wymontuj sterownik i daj go komus kto to ogarnie .. Jaki symbol sterownika ?
Jest to monowtrysk , sterownik Mono Motronic. Trzeba sprawdzić czy masz ciągłość przewodu pomiędzy pinem 24 sterownika ,a modułem zapłonowym - pin środkowy. Jeżeli jest ok , to sprawdzić , czy jest + 12 i masa na cz. halla i ciągłość przewodu z pinu środkowego halla do pinu 13 sterownika silnika. Gdy te sprawdzenia będą OK , wtedy brać się za sterownik.
schemacik http://obrazki.elektroda.net/94_12588850...
Aparat zapłonowy do naprawy, standard w nissanach. Za około 200 zł znajdziesz w internecie regenerowany na wymianę.
Można pokusić się o przegięcie przewodu pinu 3 na hallu i podaniu na przewód idący do halla plusa z akumulatora. Przecięcie ... :) Dodatkowo, po podaniu masy na środkowy pin powinna przeskakiwać iskra, uruchamiać się wtrysk i pompa paliwa na kilka sekund. Jeśli nie, to usterka może być poważniejsza.
Witam.Mam Firebirda 3.1 91r i problem jest z odpaleniem czyli brak masy na wtrysku w momencie kręcenia rozrusznikiem i brak iskry cewka nowa napięci dochodzi.Proszę o wskazówki.
W takim razie sprawdź czemu nie działa kontrolka immo, z jednej strony jest podłączona do stałego „+”, z drugiej strony przewodem żółtym do modułu.
Właśnie o to chodzi , jak się sprawdza halla i moduł z cewką ? Jakie parametry powinny być gdy są sprawne . Jeśli nie masz interfejsu i możliwości podpięcia- Z aparatu wychodzą trzy przewody - (+),(-), i sygnał do modółu (-) . Wymontowany aparat z silnika ale podłączony do instalacji , zapłon, miernik (V) pomiędzy styki aparatu (+) i sygnał- pokręć...
Ma to być tak jak na rysunku: http://obrazki.elektroda.pl/4824956600_1... Jeśli jest jak pisze Kolega - powodem jest stałe zwarcie do masy na "zielonym" odcinku (przetarty, przyszczypany przewód, zwarcie w przerywaczu lub też źle złożony przerywacz, dotykanie masy źle przykręconą końcówką przewodu na przerywaczu) albo też uszkodzony...
A nie masz w tym skuterze takich wyłączników przy hamulcu lub/i stópkach ?? Czasem jest to tak zrobione, że prąd od stacyjki idzie przez te wyłączniki, żeby dla bezpieczeństwa odpalać tylko postawioną i zabezpieczoną maszynę ? Naprawiałem takie coś w Polskiej motorynce Stella. Dwa to banał... Może bezpiecznik masz gdzieś spalony ??
Witam, 2 lata temu zdjąłem z mojego bashana instalacje żeby założyć mu nową gdyż stara nie działała. Po dwóch latach postanowiłem wkońcu się za to zabrać, kupiłem nową instalacje, poszukałem schematów i zacząłem podłączanie. Podczas zabawy przy tym napotkałem problem, silnik kręci ale niema iskry. Najpierw pomyślałem ze to świeca, ale gdy zmierzyłem...
Cześć, Uruchomiłem dziś nową pilarkę elektryczną - pierwszy raz w życiu. Łańcuch napięty, olej wlany. W pół godziny przeciąłem kilkadziesiąt gałęzi 2-6 cm średnicy. Ze dwa razy przy starcie spod łańcucha gdzieś w połowie prowadnicy poleciała iskra. Jaka może być przyczyna? Za mocno napięty łańcuch? Dzięki za pomoc.
Witam, mam nadzieje ze mogę się podpiąć pod ten temat, ponieważ też mam problem, Junkers w ogóle się nie włącza i nie daje iskry. Junkers ładnie się palił, lecz zakręciłem gdy zakręciłem kran, ten nadal się palił .... dobrze ze szybko to zauważyłem bo mogłoby być nieciekawie. Po tym incydencie Junkers już się nie włącza.... Ma ktoś pomysł co to może...
Ustawiałem na szczelinomierz i nic nawet niema prądu (mrowienia )
https://obrazki.elektroda.pl/9805937600_... Dodano po 1 A co jak odłączyłem kostki pod fotelem i nie mam iskry?
Sprawdzę, a tak pytam bo napiecie na końcówkach a i b po zdjęciu przewodów z cewki to ok 2,6V przy kreceniu kluczem elektrycznym i odkręconej świecy. To chyba trochę za mało i może dlatego słaba iskra.
Rozrząd (pasek,napinacz,pompa) wymieniany był w sierpniu , silnik jest kolizyjny więc po przeskoczeniu usłyszał bym stukanie zaworów o tłoki , ale nic takiego nie było słychac , w piątek wieczorem przyjechałem normalnie bez żadnych problemów, rano w sobote nie odpalił Nic byś nie usłyszał. rozrusznik potrafi zagłuszyć. Rozrząd potrafi przeskoczyć właśnie...
Prrr, powoli panowie. Vectra A posiadała generalnie 2 rodzaje układów zapłonowych. Domyślam się że chodzi koledze o silnik C16NZ. Jest to stary układ, bodajże Hitachi, z wbudowanym modułem zapłonowym. Owszem, jest tam wtyczka 4-pin, ale oprócz niej musi być wtyczka 2-pin. 4-pin nas nie interesuje(dane do sterownika silnika), natomiast 2-pin(przewód...
Witam całe grono czy ktoś poradził sobie z usterką? mam taki sam problem nie wiem co już mam robić mechanicy nie potrafią sobie z tym poradzić a u mnie w okolicy kończą się elektro mechanicy .
To jest sterowanie cewkomodułem /impulsy zapłonowe/.P
sprawdz opornosc czujnika obrotow
A masz pewność że aparat z szrotu jest sprawny?? Masz możliwość sprawdzenia na innym aucie??
ile płaciłeś za fachowca
niebieski kabel w tle to masa do cewki Jeśli tylko podczas próby odpalania jest podłączony do masy silnika to również na moje oko instalacja jest poprawnie podłączona. Ciekawi mnie jeszcze jaki jest odstęp między impulsatorem a elementem wyzwalającym impuls na kole magnesowym... Czasami przez zbyt duży odstęp moduł nie wyzwala iskry.. A przewodu wysokiego...
Sory panowie! Nie miałem neta. Mój skuter to Barton bt49qt-6 80ccm. Kupilem dzisiaj nowy iskrownik i tez nie ma iskry. Juz naprawde nie wiem co moze byc przyczyną braku iskry. Jak myślicie?
Przerywacz ustawiałem w ten sposób, że najpierw zapłon na 3mm przed gmp, a później na najwyższym rozwarciu przerywacza 0,4 mm. Przewód od gaszenia zchowałem i podłączyłem(i niema żadnych przebić). Wymieniłem przewód w/n i po przyłożeniu do cylindra pojawia się iskra ale jak podłącze do fajki to na świecy nie ma iskry. Dodam, że fajka została wymieniona,...
Masz kiepską masę na moduł.
Napięcie na pompie paliwowej pojawia się na chwilę w momencie kiedy przekręcasz kluczyk w stacyjce po tym czasie jeżeli silnik się nie uruchomi pompa już nie dostaje napięcia.
Sprawdź przy braku iskry: napięcie, przejście na włączniku i wiązce zabezpieczeń. Jeśli wszystko OK to wskazanie na sterownik.
Podstawa to, dobre solidne markowe alkaiczne baterie 7÷8 zł/szt....Sama iskra to nie wszystko, ważna jest jakość iskry i poziom napięcia. Zwróć uwagę na kontakt elekt. w magazynku baterii.
Okazało się że nowy moduł był uszkodzony. Po wymianie na inny, motor zapalił. Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam.
Jak czytałeś to wiesz co, jak i gdzie mierzyć... Nie ściemniaj tylko wymień co może być do zmierzenia. A wariantów CDI jest kilka. Napisz jak cie nakierować nie mając schematu? Nie każdy ma taką NSR "pod ręką" aby napisać przykładowo: Rozepnij wtyczkę tą a tą i zmierz rezystancję między pinami tym a tym.
Dobra, odkopuje kotleta, kopiłem nowy zapłon. Wszystko okej ale raz jest iskra raz jej niema, silnik raz odpala raz nie a jak odpali to przerywa co chwile, a po jakimś czasie zgaśnie i już nie odpali, wadliwy zapłon czy coś?
Witam. A to fiat. Nie ma tam tego wyłącznika awaryjnego w słupku czy pod siedzeniem? Z cudzego forum ale warto zobaczyć. http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.... Pozdrawiam.
Ten schemat powinien pasować do Twojego digifanta. Wedle tego schematu ze skrzynki bezpiecznikowej ze styku B15 idzie zasilanie po stacyjce na cewkę zapłonową i bezpiecznik 27. O ile schemat jest poprawny to gdy na cewce jest niższe napięcie to takie samo powinno być na bezpieczniku 27. Sprawdź czy tak jest. Jeżeli na bezpieczniku jest ok a na cewce...
Czytaj opis działania. W czasie ładowania kondensatory są połączone równolegle i jest na nich to przykładowe 500V. Gdy napięcie na kondensatorach osiągnie wartość umożliwiającą przeskok iskry przez iskrownik, to kondensatory są połączone szeregowo, więc każdy z nich jest pod napięciem jakie było potrzebne do przeskoku iskry, a później ono maleje.
Wątpie żeby na 4x 9V poszło (mała wydajność prądowa) na aku elegancko by było.
Usterka była spowodowana uszkodzeniem instalacji - przetarte przewody pod silnikiem. Zostaly polutowane i auto odpala bez problemów.
Witam,dostałem skuter za free bo klient nie mógł zdiagnozować usterki. W szoku byłem jak zobaczyłem co jest w zbiorniku paliwa-ruda woda i muł, to samo było w przewodach, na filtrach i w gaźniku. Wszystko pomyłem, zalałem benzyną i nic, z nóżki nie odpala, podłączyłem akumulator i też nic. Ze startera nie odpala ani przy złożonej ani przy rozłożonej...
Wymiana sterownika ECU
Problem rozwiązany poprzez zmianę silnika na 1,7
sprawdź kostkę ale od stacyjki:D
nie ma tam elementów kluczujących to tylko jakaś bateria kondensatorów, poszukaj sobie schematów przetwornic i przeanalizuj wszystko:)
Nie mam czym zmierzyć, brak mi wiedzy i doświadczenia do pomiarów takich napięć. Orientacyjnie można określić na podstawie odległości z jakiej przeskakuje iskra. W badziewnych urządzeniach jest ryzyko, że kiedy oddalimy elektrody wystarczająco daleko, przebije nam izolację wewnątrz. Oprócz możliwości generatora, to szerokość przerwy iskrowej wyznacza...
A środkowego pinu modułu wzmocnienia?
Witaj, jakbyś raczył napisać zgodnie z regulaminem temat to nie trzeba by się domyślać jaki masz silnik w tym aucie i ktoś by coś podpowiedział. Po drugie masz podpowiedzi w formie błędów sprawdziłeś je?
czujnik wału do wymiany, standard jak się tylko zrobi trochę cieplej
Doszedłem do tego ,że za zasilanie m.in. układu zapłonu i sterowanie pompy paliwa odpowiada moduł , który znajduje się w komorze silnika pod komputerem. Modułem tym steruje komputer, po podaniu masy na moduł (na tym wejściu , które jest podłączone do komputera ) zaczyna pracować pompa paliwa i pojawia się zasilanie na module zapłonu ale samochód nie...
Cześć, mam problem z RMX 250, mianowicie nie ma iskry. Magneto i stator zostały wymienione na te z modelu Kawasaki KX 250, ponieważ stare magneto było rozsypane, a nie mogłem nigdzie dostać magneta od RMX (inna średnica na wał niż RM). Problem jest tego typu, że nie daje iskry, zmierzyłem prąd zmienny, który wychodzi ze statora i daje do 15V. Moduł...
miałem tak samo padł czujnik hala
Witam! Jeśli nie ma bezpiecznika na U systemowym, to rozumię że napięcie dochodzi w miejsce odpietego BU.. jeśli tak to spróbowałbym dokładnie pomierzyć ten tranzystor! Osobiscie miałem pare razy dziwne przejścia między bazą a emiterem ! pozdrawiam!
Czy odzywa się pompa paliwa po przekręceniu kluczyka. Wydaje mi się że , dobrze zrozumiałem : na cewkach i wtryskiwaczu brakuje plusa, a nie impulsów ze sterownika. Znasz budowę tego układu i wiesz, że plus tam pojawia się na kilka sekund po przekręceniu kluczyka i w czasie startowania, oraz pracy silnika.
Witam. Toyota Yaris 2005r 1.3 benzyna kręci, nie odpala. Podjechałem pod sklep, potem już nie odpaliła. Sprawdziłem: - Ciśnienie na cylindrach 13 barów - Iskra jest na 4 świecach - Bezpieczniki całe - Błędów brak na komputerze - Ciśnienie paliwa 3 bary - Obroty widzi na komputerze - Łańcuch napięty, nie widać, żeby przeskoczył Co może być???
Pompę odpowietrzysz odkręcając dużą śrubę po środku korpusu. Pompa oczywiście musi pracować.
Witam ma problem z Oplem Calibra a mianowicie nie pracuje na wszystkie cylindry , pracuje tylko na 3 , 1 cylinder się nie załącza, napięcie na listwie wtryskowej mam , na wszystkich wtryskach , tak samo jest iskra na fajce 1 cylindrze i dobra świeca , co może być przyczyną że nie pali 1 cylinder, a ściągając kabel wysokiego z 1 cylindra samochód pracuje...
wypina się wtyczkę ze sterownika i wysterowuje przekaźnik kontolując przy tym czy zapina zsilania.
Witam mam problem z fordem i problem polega na tym że nie ma iskry błędów brak sterownik czysty. A dokładnie zaczęło się od tego, że autko stanęło pierwsza myśl kręci nie odpala ale coś za szybko kręci słaba kompresja wahała się między 8 a 9, no to rozbieramy okazało się ze zawory pogięte dokładnie 4 ssące i 2 wydechy ale rozrząd był dobrze ustawiony...
Witam posiadam opla astre F 1992r problem jest następujący brak iskry sprawdziłem miernikiem napiecie w przewodach które prowadzą z modułu zapłonowego do cewki WN dokładnie idą 2 przewody od modułu i 3 kabel gdzieś z silnika miernik pokazuje 12,4 V na przewodzie idącym od silnika i na jednym idącym od cewki czyli wychodzi na to ze moduł jest ok bo do...
Witam. Problem z napięciem powstaje przy kręceniu rozrusznikiem. Po włączeniu zapłonu na pin 23 czerwonego przekaźnika w komorze silnika na ok. 3 sekundy pojawia się 12,5v przy i kontrolka (próbnik świeci mocnym światłem), lecz gdy przekręcam na start rozrusznikiem napięcie spada do 6v i kontrolka (próbnik świeci się lekkim światłem). Na cewkach to...
To nie wina regulatora przebija główną diodę lub jest wylutowana z mostka.P
sprawdzałeś czy dochodzi zasilanie do cewki i modułu.
Witam! Mój problem jest taki że auto odpala mi na zimnym silniku,a po przejechaniu kilka kilometrów,gdy go zgaszę i pójdę do sklepu i wracam nie odpala na ciepłym silniku.Elektryk powiedział mi że to nie moduł,bo w ogóle bym nie zapalił auta.Jak go sprawdzał to nie było iskry na kostce,która idzie do aparatu zapłonowego,a także niebyło napięcia na przekażniku...
witam wszystkich.mam problem z odpaleniem mojego autka ,chodzi konkretnie o brak iskry.Kabelki sa nowe,napiecie na cewce wysokiego napiecie jest,lecz w momencie odpalania spada do ok 9.5V poza tym czasem w momencie przekrecenia kluczyka nie zapala sie kontrolka oleju,co wskazywaloby na kostke stacyjki.problem ten jest zazwyczaj rano jak jest zimno chociaz...
W lampiaku było możliwe, przy CMOS i 3V napięcia iskry nie skaczą.
Witam, Sprawdż moduł przerywacza, miałem podobną usterkę w Mażdzie 323 - (moduł był pęknięty) Pozdrawiam
Witam Wymień końcówki masy pod aku,są wsuwki i oczka taka listwa .Najlepiej zalutuj cyną nowe i przykręć nową śrubą.Powinno pomóc,bo to stały temat Fiatów Pozdrawiam
Moduł podmieniałem wiec to nie to prosiłbym o jeszcze rozpiske pinów do cewki i aparatu Pozdrawiam
W dalszym ciagu poszukuje iskry.Czy jest mozliwosc sprawdzenia opto. Kody blyskowe nie wskazuja na aparat.Jak pisalem wczesniej cewka jest sprawna napiecie do cewki dochodzi.Co jeszcze moze odcinac zaplon???
Nie podpięta lub zamieniona wtyczka od czujnika obrótów silnika Jaki typ silnika?
Powielacz możesz zrobić z diod i kondensatorów, tylko że nie będzie ciągłego wyładowania, następujące po sobie iskry
Tak tak, tylko co ma zerwany rozrząd do nieświecenia się kontrolek w przełączniku gaz - benzyna, trzeba czytać całe posty!! Może stacyjka? A co mają kontrolki od gazu do braku iskry? Dokładnie nic Sprawdź kolego czy po stacyjce masz zasilanie na cewce, czy do stacyjki dochodzi zasilanie i czy po przekręceniu wychodzi . Może być problem ze skrzynką...
witek co do kostki stacyjki to jakie są objawy ?? bo u mnie po przekręceniu kluczyka wszystkie kontrolki pala się normalnie i nic nie wskazuje aby było coś z nią nie tak tylko jak kręci to zapalić nie chce samochód...
Masę na moduł sprawdzić(czarny kabel) i zasilanie (pomarańczowy), przemierzyć rezystancję wtyczki idącej do modułu pomiędzy kablem zielonym i niebeskim, ma byc tyle ile ma czujnik połozenia wału.
No właśnie ten od cofania ma 3 piny . Zwarcie krańcowych załącza światło cofania. Jak podam mase na sterowanie przekaźnika to rozrusznik kręci ,ale nie ma iskry. Objaw taki jak przy próbie odpalenia na D, 1,2,3,R. Wczesniej Launch lączył się i pokazywał usterkę wentylatora.Teraz ECU milczy.
brak iskry,po sprawdzeniu czujnika halla okazało się że brak prądu w środkowym przewodzie,idzie on z ecu-przepalony tym bardziej że po przekręceniu kluczyka w stacyjce pompa paliwa nie uzupełnia ciśnienia,a jest to wtrysk ciągły mechaniczny. prosze o sugestie co,lub jak moge jeszcze sprawdzić!:?:
Mój kolega ma mazdę z tego samego roku - u niego wysiadł moduł umieszczony w aparacie zapłonowym.Też podejrzewał cewkę,ale niestety zamiana -bez efektu.
Nie ma zamontowanego immobolisera ani alarmu. Stacyjka była wymieniana 1,5 roku temu, rozrusznik normalnie kręci.
Rezystancja cewek w porządku. Odłącz od modułu przewód od gaszenia (typowo czarno-biały). Miałem przypadek spalenia wyłącznika zapłonu na kierownicy. Przy okazji sprawdź czy moduł ma masę, czy cewka WN jest sprawna. Jeśli masz oryginalną fajkę z ekranem, to ekran wyrzuć. Te fajki bardzo często miały przebicia. Iskrę sprawdzaj na samym przewodzie WN.
Raczej możesz podłączyć te 12v ale sprawdź może ten przekaźnik co ze soba zwiera kiedy sie załancza i na odwrót.
Witam. Mam problem z spawarką po podłączeniu do sieci włącza się jest napięcie wyjściowe załączona jest tylko zielona kontrolka sygnalizująca pracę. Gdy dotykam elektrodą obiektu spawanego nie ma praktyczniej żadnej iskry i napięcie wynosi 0V i pokazuje się kontrolka przegrzania. Przetestowałem przekaźnik rozłączający termistory rozruchowe transy tory...
Zwykła cewka nawinięta wokół przewodu WN + wzmacniacz. Przy przeskoku iskry zaindukuje się napięcie w cewce.
Witam posiadam seat atoledo 2,0 91 autko nie chce odpalac myslalem na początku że to cewka lub moduł ale po włożeniu nowej nic sie nie zmienilo mysle dalej czujnik halla ale też jest sprawny wszystkie kable przeswietliłem i wychodzi mi na to że prąd z czujnika dochodzi do komputera ale nie wychodzi na cewke co robic. Komputer jest digifanta
Witam . Mam quada chinskiej marki Hisun farr 400 z napędem 4x4 , chłodzony płynem chłodniczym . Do rzeczy : quad odpalał jeździł, zrywny i w ogóle. Pewnego dnia użytkowałem czterokołowca nagle zgasł. Nie chciał już odpalić . Co sprawdziłem ? Świeca czy ma iskre -ma ładną Cewka - wymieniona bez zmian Gaźnik- wyczyszczony dwa razy bez zmian Moduł -odpada...
Zapłon mam dc CDI moduł wymieniałem tylko nie wiem właśnie czy dobry kupiłem. I dlatego napisałem ten post (chodzi mi o regulator napięcia nie cewki pradowe) rozrusznik kreci ładnie wszystko git tylko nie ma iskry i napięcia na kablach do cewki wn i stator też jest git więc zostało jedynie moduł bo instalacja jest gitara więc został moduł
Tego samego :D. Odległość na jaką "przeskakuje" iskra zależy od napięcia. W transformatorze stosunek napięć pierwotne/wtórne jest stały. Zwiększ napięcie "wejściowe". Aby nie "męczyć" bateri-zasilacza użyj kondensatora elektrolitycznego np 1000 mikrofaradów naładowanego do 12V np z zasilacza. Użyj szukaj: "generator HV", "generator WN"
Jeżeli jest gaz, jest iskra,napięcie 230VAC +- 20% ,L-Faza,cewki sprawdzone (V2 ok.1,8kom-V1 ok.3,1kom) - to wskzanie jest na płytę elektroniczną Nr kat. 8 707 207 250. Możliwa awaria transformatora - konieczne pomiary uzwojenia wtórnego i pierwotnego.Powodzenia w pomiarach.
Mam takie pytanie. Przy jakiej odległości przewodów nastąpi przeskok iskry, jeśli napięcie wynosi 400 kV?
Objawy przy pomiarze oporności, które kolega opisał, wskazują na uszkodzenie cewki. Zwiększony opór cewki pierwotnej (NN), powoduje, że przez nią płynie mniejszy prąd i wytwarza mniejsze pole magnetyczne i to powoduje, że na cewce wtórnej (WN), wytwarzane jest za niskie napięcie, konieczne do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze (ciśnienie)....
Ciekawe jakie napięcie jest w przewodzie? kopać może ale czy to wystarczy by przeskoczyła iskra. Zmień świece (tylko taką dedykowaną do tego motorka) lub jeszcze cewka zapłonowa lub przebicie na przewodzie wys. napięcia.
Do sprawdzenia iskra oraz napięcie na wtryskiwaczach, ile tam jest cewek zapłonowych 1/2 aparat zapłonowy? Bezpieczniki sprawdzone? Żaden kabelek się nie wypiął/urwał pod maska?
Odnośnie napięcia to raczej przyjął bym 1mm =1000V, czyli jak masz 20cm iskrę to napięcie wynosi 200 000V Ja natomiast wyczytałem że dla 1mm napięcie jest równe OKOŁO 3000V, czyli dla iskry 20cm napięcie będzie wynosić OKOŁO 600kV. Jeśli się mylę proszę mnie poprawić :)
Zacznij od znalezienia i zamieszczenia schematu instalacji. A przynajmniej schematu układu zapłonowego. Można cię będzie nakierować po kolorach kabli.
może [URL=http://vault16.webpark.pl/]coś takiego? Ewentualnie jakiś generatorek HV. Pomyślałbym też (jeżeli ograniczeniem nie są gabaryty) o wykorzystaniu cewki zapłonowej z samochodu / motoru.
Proszę zwrócić uwagę na generator iskry bo ww jest zasilany bezpośrednio napięciem 230v i po uruchomieniu dmuchawy załącza się generator iskry i podaje wysokie napięcie na świece przez cały czas pracy nagrzewnicy.
Warunki przeskoku iskry pogarszają się proporcjonalnie do wzrostu ciśnienia [powietrze jest izolatorem,więcej powietrza to większy izolator proste] paliwo musi się od tej iskry zapalić dlatego napięcie na cewce zapłonowej dochodzi do 30KV prąd ok80A.Problem jest z zapłonem ubogich mieszanek 50\1 a w samochodach współczesnych wynosi 14,2\1 jest to proporcja...
iskra jakie napięcie regulator napiąć iskra iskra regulator napiąć
własny pompa ciepła scenic jakie świece force pilot
hansgrohe termostat srebro odzysk
Nawigacja Mio nie świeci i nie ładuje map - przyczyny i rozwiązania Usterka w skrzynce bezpieczników lub łączu do BSI