tu1
Ten silnik posiada bezimpulsatorowy układ CDI. Masz trzy możliwości: 1. Uszkodzona cewka zasilająca 2. Zwarcie na gaszeniu (stacyjka, wyłącznik awaryjny) 3. Uszkodzenie modułu zapłonowego
http://obrazki.elektroda.pl/2544687700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2544687700_1...
witam Auto jak w temacie, silnik nie odpala. Sprawdzone: rozrząd, cewki, świece, ciśnienie paliwa, komputer widzi jedynie błąd czujnika faz rozrządu - ale to raczej nie powinno mieć wpływu na rozruch (chyba, że się mylę...), Powinno. Czujnik na prawym kole rozrządu do wymiany.
Na bank stacyjka.
Raczej sam sterownik i kluczyk Ci nic nie pomoże. Chyba ze przerzucisz immo. Jezeli masz zasilanie na sterowniku a wywala Ci brak komunikacji to wymontuj sterownik i daj go komus kto to ogarnie .. Jaki symbol sterownika ?
Jest to monowtrysk , sterownik Mono Motronic. Trzeba sprawdzić czy masz ciągłość przewodu pomiędzy pinem 24 sterownika ,a modułem zapłonowym - pin środkowy. Jeżeli jest ok , to sprawdzić , czy jest + 12 i masa na cz. halla i ciągłość przewodu z pinu środkowego halla do pinu 13 sterownika silnika. Gdy te sprawdzenia będą OK , wtedy brać się za sterownik.
schemacik http://obrazki.elektroda.net/94_12588850...
Aparat zapłonowy do naprawy, standard w nissanach. Za około 200 zł znajdziesz w internecie regenerowany na wymianę.
Właśnie o to chodzi , jak się sprawdza halla i moduł z cewką ? Jakie parametry powinny być gdy są sprawne . Jeśli nie masz interfejsu i możliwości podpięcia- Z aparatu wychodzą trzy przewody - (+),(-), i sygnał do modółu (-) . Wymontowany aparat z silnika ale podłączony do instalacji , zapłon, miernik (V) pomiędzy styki aparatu (+) i sygnał- pokręć...
Można pokusić się o przegięcie przewodu pinu 3 na hallu i podaniu na przewód idący do halla plusa z akumulatora. Przecięcie ... :) Dodatkowo, po podaniu masy na środkowy pin powinna przeskakiwać iskra, uruchamiać się wtrysk i pompa paliwa na kilka sekund. Jeśli nie, to usterka może być poważniejsza.
Witam całe grono czy ktoś poradził sobie z usterką? mam taki sam problem nie wiem co już mam robić mechanicy nie potrafią sobie z tym poradzić a u mnie w okolicy kończą się elektro mechanicy .
W takim razie sprawdź czemu nie działa kontrolka immo, z jednej strony jest podłączona do stałego „+”, z drugiej strony przewodem żółtym do modułu.
Ma to być tak jak na rysunku: http://obrazki.elektroda.pl/4824956600_1... Jeśli jest jak pisze Kolega - powodem jest stałe zwarcie do masy na "zielonym" odcinku (przetarty, przyszczypany przewód, zwarcie w przerywaczu lub też źle złożony przerywacz, dotykanie masy źle przykręconą końcówką przewodu na przerywaczu) albo też uszkodzony...
A nie masz w tym skuterze takich wyłączników przy hamulcu lub/i stópkach ?? Czasem jest to tak zrobione, że prąd od stacyjki idzie przez te wyłączniki, żeby dla bezpieczeństwa odpalać tylko postawioną i zabezpieczoną maszynę ? Naprawiałem takie coś w Polskiej motorynce Stella. Dwa to banał... Może bezpiecznik masz gdzieś spalony ??
Rozrząd (pasek,napinacz,pompa) wymieniany był w sierpniu , silnik jest kolizyjny więc po przeskoczeniu usłyszał bym stukanie zaworów o tłoki , ale nic takiego nie było słychac , w piątek wieczorem przyjechałem normalnie bez żadnych problemów, rano w sobote nie odpalił Nic byś nie usłyszał. rozrusznik potrafi zagłuszyć. Rozrząd potrafi przeskoczyć właśnie...
Prrr, powoli panowie. Vectra A posiadała generalnie 2 rodzaje układów zapłonowych. Domyślam się że chodzi koledze o silnik C16NZ. Jest to stary układ, bodajże Hitachi, z wbudowanym modułem zapłonowym. Owszem, jest tam wtyczka 4-pin, ale oprócz niej musi być wtyczka 2-pin. 4-pin nas nie interesuje(dane do sterownika silnika), natomiast 2-pin(przewód...
To jest sterowanie cewkomodułem /impulsy zapłonowe/.P
Podstawa to, dobre solidne markowe alkaiczne baterie 7÷8 zł/szt....Sama iskra to nie wszystko, ważna jest jakość iskry i poziom napięcia. Zwróć uwagę na kontakt elekt. w magazynku baterii.
sprawdz opornosc czujnika obrotow
Czytaj opis działania. W czasie ładowania kondensatory są połączone równolegle i jest na nich to przykładowe 500V. Gdy napięcie na kondensatorach osiągnie wartość umożliwiającą przeskok iskry przez iskrownik, to kondensatory są połączone szeregowo, więc każdy z nich jest pod napięciem jakie było potrzebne do przeskoku iskry, a później ono maleje.
A masz pewność że aparat z szrotu jest sprawny?? Masz możliwość sprawdzenia na innym aucie??
Witam, 2 lata temu zdjąłem z mojego bashana instalacje żeby założyć mu nową gdyż stara nie działała. Po dwóch latach postanowiłem wkońcu się za to zabrać, kupiłem nową instalacje, poszukałem schematów i zacząłem podłączanie. Podczas zabawy przy tym napotkałem problem, silnik kręci ale niema iskry. Najpierw pomyślałem ze to świeca, ale gdy zmierzyłem...
Witam, mam nadzieje ze mogę się podpiąć pod ten temat, ponieważ też mam problem, Junkers w ogóle się nie włącza i nie daje iskry. Junkers ładnie się palił, lecz zakręciłem gdy zakręciłem kran, ten nadal się palił .... dobrze ze szybko to zauważyłem bo mogłoby być nieciekawie. Po tym incydencie Junkers już się nie włącza.... Ma ktoś pomysł co to może...
Sprawdź przy braku iskry: napięcie, przejście na włączniku i wiązce zabezpieczeń. Jeśli wszystko OK to wskazanie na sterownik.
Ustawiałem na szczelinomierz i nic nawet niema prądu (mrowienia )
To je podłacz. I będzie iskra.
Sprawdzę, a tak pytam bo napiecie na końcówkach a i b po zdjęciu przewodów z cewki to ok 2,6V przy kreceniu kluczem elektrycznym i odkręconej świecy. To chyba trochę za mało i może dlatego słaba iskra.
To nie wina regulatora przebija główną diodę lub jest wylutowana z mostka.P
miałem tak samo padł czujnik hala
Witam! Jeśli nie ma bezpiecznika na U systemowym, to rozumię że napięcie dochodzi w miejsce odpietego BU.. jeśli tak to spróbowałbym dokładnie pomierzyć ten tranzystor! Osobiscie miałem pare razy dziwne przejścia między bazą a emiterem ! pozdrawiam!
Nie mam czym zmierzyć, brak mi wiedzy i doświadczenia do pomiarów takich napięć. Orientacyjnie można określić na podstawie odległości z jakiej przeskakuje iskra. W badziewnych urządzeniach jest ryzyko, że kiedy oddalimy elektrody wystarczająco daleko, przebije nam izolację wewnątrz. Oprócz możliwości generatora, to szerokość przerwy iskrowej wyznacza...
W lampiaku było możliwe, przy CMOS i 3V napięcia iskry nie skaczą.
ile płaciłeś za fachowca
Sory panowie! Nie miałem neta. Mój skuter to Barton bt49qt-6 80ccm. Kupilem dzisiaj nowy iskrownik i tez nie ma iskry. Juz naprawde nie wiem co moze byc przyczyną braku iskry. Jak myślicie?
Masz kiepską masę na moduł.
W ten sposób nie sprawdzisz czy jest za słaba. Odsuń świecę zapłonową od masy, najlepiej ściągnąć fajkę z przewodu WN i sprawdzać na jaką odległość przeskakuje iskra. Powinna przeskakiwać stabilnie na odległość 10 mm. Najbezpieczniej użyć uniwersalnego testera iskry, koszt kilkunastu złotych i bez ryzyka kopnięcia prądem.
Napięcie na pompie paliwowej pojawia się na chwilę w momencie kiedy przekręcasz kluczyk w stacyjce po tym czasie jeżeli silnik się nie uruchomi pompa już nie dostaje napięcia.
Objawy przy pomiarze oporności, które kolega opisał, wskazują na uszkodzenie cewki. Zwiększony opór cewki pierwotnej (NN), powoduje, że przez nią płynie mniejszy prąd i wytwarza mniejsze pole magnetyczne i to powoduje, że na cewce wtórnej (WN), wytwarzane jest za niskie napięcie, konieczne do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze (ciśnienie)....
Przerywacz ustawiałem w ten sposób, że najpierw zapłon na 3mm przed gmp, a później na najwyższym rozwarciu przerywacza 0,4 mm. Przewód od gaszenia zchowałem i podłączyłem(i niema żadnych przebić). Wymieniłem przewód w/n i po przyłożeniu do cylindra pojawia się iskra ale jak podłącze do fajki to na świecy nie ma iskry. Dodam, że fajka została wymieniona,...
Witam Wymień końcówki masy pod aku,są wsuwki i oczka taka listwa .Najlepiej zalutuj cyną nowe i przykręć nową śrubą.Powinno pomóc,bo to stały temat Fiatów Pozdrawiam
Ciekawe jakie napięcie jest w przewodzie? kopać może ale czy to wystarczy by przeskoczyła iskra. Zmień świece (tylko taką dedykowaną do tego motorka) lub jeszcze cewka zapłonowa lub przebicie na przewodzie wys. napięcia.
Okazało się że nowy moduł był uszkodzony. Po wymianie na inny, motor zapalił. Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam.
Jak czytałeś to wiesz co, jak i gdzie mierzyć... Nie ściemniaj tylko wymień co może być do zmierzenia. A wariantów CDI jest kilka. Napisz jak cie nakierować nie mając schematu? Nie każdy ma taką NSR "pod ręką" aby napisać przykładowo: Rozepnij wtyczkę tą a tą i zmierz rezystancję między pinami tym a tym.
Dobra, odkopuje kotleta, kopiłem nowy zapłon. Wszystko okej ale raz jest iskra raz jej niema, silnik raz odpala raz nie a jak odpali to przerywa co chwile, a po jakimś czasie zgaśnie i już nie odpali, wadliwy zapłon czy coś?
Wartość 3kV/mm to duże uproszczenie. Na odległość przeskoku ma jeszcze wpływ kształt elektrod(iskierników), wielkość i ich sposób połączenia. Czy przeskok ma nastąpić między dwoma iskiernikami o przeciwnych biegunach, czy też jeden jest uziemiony. Czy to jest udar czy też napięcie narastające. Także otoczenie ma wpływ na napięcie przeskoku.
Ten schemat powinien pasować do Twojego digifanta. Wedle tego schematu ze skrzynki bezpiecznikowej ze styku B15 idzie zasilanie po stacyjce na cewkę zapłonową i bezpiecznik 27. O ile schemat jest poprawny to gdy na cewce jest niższe napięcie to takie samo powinno być na bezpieczniku 27. Sprawdź czy tak jest. Jeżeli na bezpieczniku jest ok a na cewce...
Witam. A to fiat. Nie ma tam tego wyłącznika awaryjnego w słupku czy pod siedzeniem? Z cudzego forum ale warto zobaczyć. http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.... Pozdrawiam.
Wątpie żeby na 4x 9V poszło (mała wydajność prądowa) na aku elegancko by było.
Usterka była spowodowana uszkodzeniem instalacji - przetarte przewody pod silnikiem. Zostaly polutowane i auto odpala bez problemów.
iskra jakie napięcie regulator napiąć iskra iskra regulator napiąć
plany sieci komputerowej czujnik klimatyzacja citroen prąd jałowy transformator
Samsung LE32M71B – lokalizacja modułu T-Con i układu AS15-F/G, objawy uszkodzenia gamma LiteVNA-64 – instrukcja obsługi, kalibracja SOLT, współpraca z NanoVNA-Saver, PDF