jak słaba iskra to lezy cewka albo masz uszkodzony kabel królewski, pod waruniem że iskrę sprawdzasz na nim.
G/BK - masa Analizując schemat wnioskuję, że podanie masy na ten styk modułu/ kabel powoduje właśnie brak iskry (poprzez diody w junction box stopka boczna, neutral switch) Sprawdź czy iskra się pojawi gdy nie podłączysz tego kabla
Kurcze już 5 rok jeżdźe Komarem i miałem takie problemy na początku. Najlepiej kupić tłoczek+pierścienie+tulejka na wał i sworzeń, zrobić szlif i pozamiatane! Chula jak złoto! A może poprostu masz za dużo podkładek w skrzyni biegów i się ciężko kręci? Może masz łożyska do wymiany? Ale najlepiej REMONCIK! Zrobisz raz,dobrze dotrzesz i masz spokój (no...
Jak wyżej musisz po prostu zobaczyć gdzie ta iskra przeskakuje. Najprawdopodobniej kabel od powielacza jest blisko jakiegoś elementu i nastąpiło przebicie chociaż te kable są bardzo wytrzymałe, albo po obudowie trafopowielacza.
Kondensator ktoś wcześniej zmieniał bo widac że jest całkiem nowy nic nikt wcześniej nie grzebał prawie koleś się nic nie znal o rozregulował zapłon zmienił kondensa a winna była cewka ja wymieniłem cewkę ale dalej dupa Jeszcze jedno, trzeba sprawdzić jaki to model dokładnie jest. Niektóre samochody miały kabel oporowy do cewki. I teraz czy jest dobrana...
daj zdjęcia jak to u Ciebie wygląda pewnie z rozrusznika wychodzi tylko jeden kabel? wtedy do rozrusznika jest stycznik, możesz na krótko po prostu włączyć zapłon a tym kablem od rozrusznika dotknąć do plusa akumulatora i wtedy będzie kręcić, jak zapali to ten plus od rozrusznika przykręć do stycznika, drugi gruby kabel ze stycznika do plusa akumulatora,...
Moc iskry można sprawdzić tak: wykręć fajkę i przytrzymaj kabel wysokiego napięcia do cylindra w odległości mniej więcej od 0,5 do 1 cm. Jeżeli cewka jest sprawna to iskra powinna przeskakiwać przy pokręceniu magneta ręką.
Wyciągasz kabel WN z kopułki jeśli masz centymetrową iskrę w powietrzu do masy to znaczy że albo kopułka albo palec....
Podejrzewam problemy z układem zapłonowym. Sprawdź max długość iskry jaką możesz uzyskać gdy skacze z samego kabla WN do głowicy. Zacznij od 2-3 mm i odsuwaj kabel co 1 mm aż iskra przestanie przebijać powietrze. Potrzebna druga osoba do pomocy aby zapewnić prędkość rozruchową silnika. Iskra musi przebijać ponad 10 mm ! Jak nie to znaczy że WN jest...
Masa, masa, masa. Te 15.5 V to za wysoko. Prawdopodobnie patrz wyżej. Sprawdź dokładnie instalację. Szczególnie kabel ZIELONY (najprawdopodobniej).
(at)MaciejSkibiski szkoda że coś już zgłaszałeś gdziekolwiek, wystarczyło zadzwonić do operatora i zgłosić rozplombowanie skrzynki z zabezpieczeniami głównymi przedlicznikowymi z powodu wybicia zabezpieczenia, po takim zgłoszeniu wystarczyło by przełożyć rzeczony kabel od falownika we właściwe miejsce, taka procedura jest w Tauronie przy zgłoszeniu...
Michal9187 skoro żarówka po zwarciu styków w aparacie się zapala to znaczy że platynki są sprawne (raczej) oraz uzwojenie pierwotne cewki . Ty teraz musisz sprawdzić uzwojenie wtórne cewki , kondensator , palec i kopułkę . Czyli wkładasz do cewki kabel WN , drugi koniec kabla zbliżasz do masy i naprzemiennie zwierasz i rozwierasz styki aparatu . Jeśli...
Masz pecha prawdopodobnie płyta do wymiany - nie czyta jonizacji (jeśli wyszedł Ci pomiar 5µA to kabel z elektrodą są sprawne).
Masa to cały korpus silnika, a więc i cała rama motoru. Nie bardzo wiem dlaczego pytasz w takim razie o kabel który ma być tą masą i do czego ma on służyć. zauważ ze kowadełko przerywacza leży na iskrowniku, a młoteczek jest izolowany - z niego jest pobierany prąd do kabla WN i kondensatora. Moim zadaniem, przewód o którym mówisz służył komuś wcześniej...
Na sam pierw warto by sprawdzić czy wgl rozrusznik działa. Do rozrusznika, bezpośrednio, powinien iść min 1 gruuuby kabel. To będzie + (zwłaszcza jeśli jest to kabel czerwony). Drugi kabel, zwykle czarny to -, jednak jego może nie być, gdyż masę może sobie ciągnąć bezpośrednio z obudowy. Podłącz rozrusznik bezpośrednio do akumulatora i zobacz czy zakręci...
Wcześniej posprawdzaj wszystkie przewody wysokiego napięcia. Czy mają dobre przejście. Kopułka i palec nie są wypalone, przerwa na świecach jest nie za duża. Jeżeli iskra z cewki napotyka gdzieś opór to szuka sobie bliższej drogi do masy.
W zapłonach rozdzielaczowych (a w więc z kopułką, palcem rozdzielacza i innymi elementami) działa to tak samo. A starzy szoferacy stosowali "wzmacniacz iskry" zrobiony z guzika, gdzie przecinało się kabel od świecy i końce mocowało się w dziurkach guzika. Powstawała dodatkowa przerwa powodująca wzrost napięcia potrzebnego do przeskoku iskry. Powoduje...
Zamień miejscami przewody WN i sprawdź czy coś się zmieni (poprawi) na tym drugim wyjściu. Jeśli tak to uszkodzony kabel WN a jeśli nie to najprawdopodobniej uszkodzona cewka zapłonowa. Sprawdź także kondensator przy aparacie zapłonowym (najlepiej podmienić na inny sprawny) i ustawienie przerwy na platynkach.
Czy po tym kłopotliwym odpaleniu nie podśmierduje delikatnie benzyną? Pisałeś, że kable masz z rurkami, ale czy przy samej głowicy są rurki osłaniające końcówki kabli(te orurkowane). Często kable mają przebicie, które jest niewidoczne właśnie poprzez rurki osłonowe wystające z głowicy. Gdy miałem głowicę(od 16N) właśnie z rurkami(świece na klucz 16mm...
Z efektów jakie powstają gdy ulegnie przebiciu kabel WN w TV wynika że jest to możliwe. Jeżeli masz powielacz, to wypróbuj jeżeli nie masz to kupować nie warto w tym celu (chyba że szrot). Zachowaj daleko idącą ostrożność w tych eksperymentach.
Oraz z 'odma' ona dziala jak wyjedzie z fabryki i tylko przez pare km. Pozniej lapie tamtedy lewe powietrze. Uważaj aby ciebie nie złapała. Nie pisz bzdur. Nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj! Napięcie mierzone (równolegle) przed cewką na jej 2 pinach (przy ciągłe dodawanym gazu manetką) to zaledwie ok. 2V DC a powinno być coś ok. 12V. MIerzę miernikiem...
witam mam problem z iskrom jak ocieram samym kablem to jakaś iskra jest, a jak założę świece to nic niema( wymieniłem kabel na nowy, fajka jest dobra)
może ktoś rozwinąć dlaczego może mi "zabraknąć iskry na 2 cylindrach"?? Tak. I to własnie w momencie kiedy będziesz chciał wyprzedzać. Chodzi o to że iskra przeskakuje w mieszance paliwowej tym trudniej, im jest ona bogatsza. Potrzebne jest wyzsze napiecie by przeskoczyła. Kiedy przyspieszasz wciskasz mocno gaz, wzbogacasz mieszankę i napięcie przeskoku...
Cewka się nie spali!!!! Nie ważne czy jest na 6, 12 czy ileś tam woltów. Ile razy można powtarzać że to napięcie jest nieistotne??? Z reszta jak się ma spalić jak dostaje króciutkie (ok ms) impulsy rzędu 100-300V. Poczytaj.... Tak o ten schemat mi chodzi. Ciebie interesuje tylko cewka zapłonu i cewka zapłonowa (taka subtelna różnica), czyli butelkowa,...
Układ zapłonowy jest tak zbudowany, że cewka zapłonowa pracuje pod napięciem ok. 7V a na przewodzie oporowym odkłada się pozostałe 5V. Tak działa w czasie normalnej pracy. W czasie rozruchu kabel diodowy ma za zadanie podać na moment pełne napięcie w sieci, omijając przewód oporowy - by napięcie na cewce i siła iskry wzrosły. Dlaczego cewka na 7V nie...
Moja historia z altkiem w 126p była taka: Najpierw w 1978 miał alternator (wersja 650K!) tego typu o którym piszemy, zaczynał pracować od 900obr/min silnika bo tak był nawinięty - żywcem wzięty z Zastavy, tylko mocowanie inne. W desperacji zleciłem tokarzowi wykonanie sporo mniejszego, aluminiowego kóła pasowego, naturalnie też dwuczęściowego (by została...
Witam. Mam problem z traktorkiem do trawy, jeśli mam podpięty kabel od gaszenia traktorka do cewki nie mam iskry na świecy, natomiast gdy go odłączę iskra pokazuje się na świecy, w czym może być problem? Przewód sprawdziłem, nie jest nigdzie przetarty. https://obrazki.elektroda.pl/7973749300_...
Jeśli byś poczuł spaliny, to silnik by pracował. Tylko wtedy pojawiają się spaliny. Teraz nie wiemy czy brakuje iskry czy paliwa, czy powietrza. Wlot powietrza też musi być drożny. Paliwo ma swobodnie lecieć do komory pływakowej. Często są z tym problemy gdy w zbiorniku są paprochy i woda. Po to był kranik, odstojnik i filtr, żeby to zatrzymywać. Mogła...
Sprawdź kabel, ja już kiedyś opisywałem moja przygodę z modułem.Często jest tak ze kabel nie ma dobrego połączenia z fajka i stad problemy z iskra .odkręć fajkę od kabla i kabel od modułu sprawdź łączenia.Spróbuj połączyć kabel ze świecą bez fajki .
Jeżeli nie ma iskry, sprawdź ją na samym kablu. Czyli przybliżasz sam kabel do np. cylindra i ciągniesz jak będzie iskra to znaczy ,ze świeca padła.
Schematu nie mam do tego :) Po prostu w miejscu gdzie jest stary przekaźnik wypuszczasz dwa kabelki do sterowania cewką nowego przekaźnika. Natomiast styki prądowe przekaźnika włączasz między kabel pilota i nowe rezystory, które łączysz do masy i tyle.
Panowie ...gdybają. A jakby tak sprawdzić sprawność układu zapłonowego i mieć połowę problemu diagnostycznego "rozwaloną". Świecą out. Fajna z kabla, o ile się da. Kabel do głowicy na ok 5mm i "kopiemy". Iskrzenie ma skakać cięgle i być " tłusta". Potem co ok 1 mm odsuwamy kabel WN od głowicy (masy) aż iskra przestanie przeskakiwać. Dla sprawnego układu...
Odłączyłem podczas pracy silnika świece z II cylindra i brak zmian. To potwierdza, że drugi pewnie wcale nie pracuje. Najlepiej jakbyś po zdjęciu ze świecy kabla 'podciągnął' gumę na jego końcu i przyłożył do świecy tak żeby sprawdzić czy iskra przeskakuje na świecę. Jeśli się nie da ew. wykręć świecę, podłącz do kabla a gwint świecy podłącz kabelkiem...
Cześć, mam skuter Romet Router 50 z 2002 roku. Wyciągnęliśmy go z kolegą z szopy po 4 latach. Problem jest taki, że ten skuterek w ogóle nie reaguje po podłączeniu akumulatora, warto dodać, że ten skuter jest już dość mocno podrutowany, tzn. kabel od stopki jest zmostkowany, żeby wykryło, że jest stopka złożona. Próbowałem też dać rozrusznik na krótko,...
ok.. jak czytam to rozumiem :) teraz powiedz mi jaki czujnik moglo uwalic, o ktorym wspomniales ? Da sie sprawdzic ten iskrownik bez otwierania dekla ? Dopiero co zalalem olejem po wymianie rozrzadu jest nowa uszczelka i szkoda mi to otwierac Dodano po 3 wydaje mi sie, ze na poczatku po wymianie tego tranzystora taka bardzo slaba iskra byla jak przytykalem...
Ja pier...ę, pierniczysz się jak matka z łobuzem. Podobno jest kompresja 13bar, a na filmiku jakby nie było. Iskra ładna, ale nie wiesz czy nie zanika, paliwo jest, ale nie wiesz czy na pewno. Weź nową świecę, podlej paliwem bezpośrednio na tłok, wkręć świecę i zbliż kabel WN na 3-4mm do świecy. Jak nie odpali, to daj sobie spokój, już tydzień próbujesz...
Witam wszystkich. Mam problem z WSK 125 z 1961 roku, otóż rozchodzi się o to, że kupiłem oryginalny zapłon. Próbuję ustawić zapłon, ustawiłem i malutka iskra się pokazała, ale bardzo mała. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć lub pokierować mnie, gdzie szukać usterki i co jest nie tak? Drugą kwestią jest to, że w tym zapłonie, co tu był, kabel świecy kopie prądem...
Witam. Skuter stał 3 miesiące w garażu i zginęła iskra oraz światła. Światła działały gdy się przekręciło kluczyk. Skuter Jonway. Cewka działa, prądownica wytwarza prąd, kiedy przytrzyma się starter. Pytanie, kabel który wychodzi od magneto biało/niebieski to minus czy plus? i dlaczego brak iskry.
Chodzi o problem z odpalaniem, ponieważ nie ma iskry a wcześniej była. Myślę że chodzi tutaj o moduł, ponieważ mam skręcony kabel które idzie od cewki zasilającej CDI. Jest skręcony ponieważ ułamała się od niego blaszka, wcześniej iskra była późnej znikała później znowu wracała a teraz wcale jej nie ma. Zmierzyłem napięcie, wyszło że z kabla wychodzi...
https://de.slideshare.net/slideshow/claa... - Pełna wersja płatna https://www.manualslib.com/products/Claa... Kluczowe informacje z instrukcji (dla rozrusznika). Z instrukcji operatorskich (C.I.S./CEBIS) dla Axion 820: Uruchamianie silnika: Upewnij się, że skrzynia...
Gaśnięcie po nagrzaniu, to objaw zacierania silnika. Ten jest dwusuwowy czy czterosuwowy? Po nagrzaniu może też się psuć układ zapłonowy. Szczególnie podatne będą wynalazki z elektroniką. Kondensator zapłonowy też może być podatny na wysoką temperaturę. Słabnie izolacja w kondensatorze, słabnie izolacja kabla WN i fajki. Musisz zaobserwować czy po zatrzymaniu...
No to w tym wypadku mamy brak kompresji. Lejące paliwo - problem z zaworem w komorze pływakowej czy innym ograniczającym dopływ paliwa. Powietrze - sprawdzić możesz tylko dolot do gaźnika czy cylindra, czy filtr czysty, czy się osy nie zalęgły albo inne owady. Albo czy ktoś nie zrobił kawału zapychając dolot szmatą. Sprawdzasz poziom paliwa, czy paliwo...
Iskrę słyszałeś, czy widziałeś? Nie iskrzy Ci kabel 230 V w gnieździe zasilacza? Ja bym chyba się nie przejmował na razie, ew. upewnij się, że kabel 230 V jest dobrej klasy. Jeszcze napisz, bo nie rozumiem. Testowałeś na dwóch zasilaczach, na pierwszym zaiskrzyło, na drugim działa... A potem sprawdzałeś z powrotem na pierwszym?
W normalnych warunkach ryzyko wybuchu jest praktycznie zerowe. Ale sytuacja zmienia się w przypadku zaistnienia jakiegoś zdarzenia losowego np.: samochód wjeżdża w plot, skrzynka z gazomierzem się przesuwa, połączenie się rozczelnia, przewód do czujnika się przecina i wywołuje iskrzenie. Teraz jeśli ten obwod jest iskrobezpieczny masz gwarancję że...
gaznik czysty, mieszanka ustawiona na 1,5 obrotu śruby, tłumik wyczyszczony, filtr paliwa jest, iskra sprawdzona na ok 1 cm, założyłem też nową świecę i nowy kabel do świecy. Jest o tyle lepiej że daje radę już ruszyć, ale kiedy tylko próbuje dodać troszkę gazu to od razu się dusi i jak ujmę gaz to dalej pyrka , da radę jechać max. na drugim biegu i...
Witam, poproszę o wyjaśnieniai: 1. sprawa immobilajzera, czytam na forum, że niektóre wersje mają immobilajzer, a inne nie - jak to rozpoznać - wyjaśnię, moja Vespa jest na kluczyk 2. moduł cewki wysokiego napięcia, czytam na forum, że są: blokowana - nie blokowana, jak to rozpoznać 3. moduł z foto nie daje iskry - jaki zamiennik? Napięcia AC na wtyku...
Witam, mam problem z Golfem 2 1.3 54 KM benzyna na wtrysku. Kontrolki się zapalały po przekręceniu, ale silnik ani pompa nie ruszały. Doszedłem do wniosku, że masa się zgubiła, kabel masowy, który był przymocowany do łapy silnika, był już zmęczony życiem. Po poruszaniu kablem auto raz odpalało normalnie, a raz na 2 cylindry, a później już w ogóle nie...
Ztobilem tak ale wtedy po dotknieciu kabla nasowego do masy pojawia sie iskra, przy szybkim pulsowsniu kablem iskra skacze. Zostawiajac kabel stykniety do masy modul sie grzeje...
Dzień dobry, Proszę fachowców o poradę ws Vaillant 206-5/5 z 2016 roku. Działał 8 lat bez zarzutu. Historia: Wyskoczył błąd F28. Resetowanie pieca pomogło za pierwszym razem, teraz na kilkanaście razy, czasem wcale. Piec próbuje się kilkukrotnie odpalić, po czym wyskakuje awaria. Zaproszony serwisant wyczyścił piec jak przy każdym przeglądzie i piec...
W ostatnich "wypustach" malucha z klasycznym układem zapłonowym stosowano dodatkowy kabel z 2 szeregowo połączonymi diodami 3A pomiędzy zaciskiem 50 rozrusznika a cewką Czyli jednak to zrobili. Choć nieco inaczej Byli też mądrzy elektrycy którzy wykorzystywali dodatkowy przekaźnik sterowany wzbudzeniem rozrusznika. Styki tego przekaźnika zwierały na...
iskra mt174 zwiększyć iskra czerwona iskra
carisma paliwo bojlery bosch volvo silnika
nadajnik szaflika nadajnik szaflika
LG VC8716 nie czyta płyt - diagnostyka i naprawa Fiat Panda II 1.1 2004 – rodzaje pasków rozrządu i gwinty świec vs 1.2 8V