A nie rozlatuje się przypadkiem tłumik drgań skrętnych w kole pasowym ?
Punto ma z przodu przy kole pasowym przykręcony jedną śrubką.P
Właśnie tez mnie to zastanawiało(ale nie tylko w tym tkwi problem) kolo zostało wymienione i dalej nic,usterka leży gdzieś indziej. Sygnał z impulsatora dociera do modułu , ale napięcie z niego podawane na cewkę jest stale (12V) chyba powinno zanikać??Postaram się załatwić dawce modułu bo oprócz tego nic innego mi nie przychodzi do głowy. Ps. Czy takie...
Witam.Oczywiście że może to być wina modułu,ale ja bym w pierwszej kolejności sprawdził czujnik sterujący zapłonem przy kole pasowym oraz połączenia wszystkich przewodów w układzie zpłonowym.
Czujnik położenia wału corsa B przy kole pasowym osprzętu silnika i jak patrzysz na koło po lewej stronie .
Wykręć świece, podłącz do masy i kręć ręcznie wałem. Jak iskra przeskoczy, przestań kręcić i sprawdź jak mają się znaki na kole pasowym i obudowie rozrządu.
W głowicy jest czujnik położenia wałka rozrządu. Czujnik położenia wału powinien być na dole z przodu silnika i czytać obroty z koła pasowego wału korbowego.
Czy wypusty na kole pasowym są magnesami i który wypust wywołuje iskrę na świecy? Kupiłem nowe koło pasowe i te wypusty nie przyciągają metalu.
Tak mam moduł nanoplex 213a ten nowszy ale właśnie rozwiązałem przyczynę na kole pasowym ułamał mi się jeden bolec. Ten co zczytuje czujnik i przez to wyszedł ten cały ambaras
sprawdź ile masz zębów na kole pasowym ?
A trzy ząbki na kole pasowym są.P
Rozrząd banalnie prosty ,jeden znak na górze (zwalić obudowe ),drugi na dole zwalić koło pasowe ,chocież też na kole pasowym powinien być.
problem rozwiazany :) odkrecil sie czujnik polozenia walu korbowego tam przy kole pasowym. dzieki za pomoc. pozdrawiam !
Przede wszystkim sprawdź ile masz ząbków na kole pasowym- mają być 3.P
Czesc A sprawdzales czujnik walu ? /znajduje sie przy kole pasowym - to sie czesto psuje/
jeśli jest napięcie na cewce to sprawdi czujnik połżenia wału przy kole pasowym
Czujnik położenia wału korbowego (przy kole pasowym) odpowiada również za generowanie iskry - więc raczej sprawny. Pomiar rezystancji wtryskiwacza - jak najbardziej, jednak to tylko pomiar cewki. Wtryskiwacz może być mechanicznie zablokowany lub zapchany. W ramach testu można go na krótko do zasilania podłączyć i zobaczyć, czy żyje.
słyszałem, że za brak iskry może odpowiadać także ten czujnik na kole pasowym, si? jestem pewny, że w moim przypadku chodzi o brak iskry. ale co wg mnie dziwne, po lekkim pchnięciu samochód odpala albo z 2 biegu albo nawet z kluczyka. i o co tu chodzi?? tak na marginesie, jest to moje drugie auto (wzięte w rozliczeniu za motor) i nie jeżdżę nim na codzień...
Czujnik wału - jest na wierzchu, z przodu silnika przy kole pasowym. To tak na początek.
dzięki za odpowiedz a co do tego czy trzeba coś poza modułem cewką czujnikiem położenia walu jakieś inne czujniki? by uruchomić silnik.... Próbowałem dziś odpalić i mam dziwny problem otóż iskra raz jest a raz jej nie ma tzn. jak podłączyłem miernik do minusa akumulatora a drugi koniec do pinu przewodu od czujnika wałka do zielonego (chciałem sprawdzić...
no to tak jak inni piszą - judłaj rozrusznikiem i psikaj plakiem/samostartem w dolot (jak nie masz nic takiego to "kielonka benzyny w gardziołko" , jak zapali no to masz problem z paliwem, jak nie zapali to problem z iskrą (często padają czujniki położenia wału przy kole pasowym, cewki też dość często ale wtedy przerywa, szarpie a nie zdycha na amen)...
Sprawdż czy na kole pasowym masz trzy ząbki.Pozdr.
CZujnik Halla ten przy kole pasowym do wymiany i po kłopocie
Zobacz czy świece nie stoją w oleju. Po ciemku, czy na przewodach zapłonowych nie skaczą iskry. Ustawienie rozrządu z uwzględnieniem stanu klina na wale i kole pasowym.
zobacz czy masz iskrę jeśli czujnik jest walnięty nie będziesz jej miał (czujnik powinien być przy kole pasowym)
Witam, po wymianie obudowy rozrządu Ford 1.0 EcoBoost samochód nie odpala, a konkretnie brak iskry na świecach. Najprawdopodobniej źle ustawione koło pasowe, ktoś wie jak je ustawić?
Czyli kreska na kole pasowym powinna być na 1wszej kresce na obudowie i wtedy powinna następować iskra??
Witam Mam podobny problem - całkowity brak iskry (wózek widłowy gpw z silnikiem perkins 3 cylindrowym przerobionym na zasilanie lpg). Sprawdzone multimetrem zasilanie do sterownika - jest (w serowniku zaświeca się dioda na chwilę po załączeniu stacyjki). Sprawdzony czytnik na kole pasowym - oporność 6,5 ohm oraz blaszki na kole pasowym też są. Odległość...
Ćwiczyłem także elektroniczny zapłon. Mianowicie przy odkręcaniu rozrządu ukruszył mi się jeden z "dzyndzelków" znajdujących się na kole pasowym od strony rozrządu i za colere nie miałem iskry!!!! W elegantach muszą być 3!!! To do nich jest ten plastikowy czujnik. W starszych maluchach był tylko jeden!!!
przyczyną uszkodzenia było odłamanie jednej z koncówek na kole pasowym podający impulsy na czujnik chalotronu.
miernik ma pokazać jakąś rezystancję? koło pasowe jest w porządku. obadałem je dokładnie. a który czujnik odpowiada za sterowanie wtryskiwaczy ? ten od położenia wałka rozrządu czy też ten hallotron przy kole pasowym?
W tych modelach najczęsciej uszkadzają sie czujniki położenia wału tak zwany obr jest on umieszczony prze kole pasowym na dole.One najczęsciej powodują brak iskry a jak jest brak iskry to wtryskiwacz też nie poda paliwa,chyba że uszkodził sie immobilizer,to wtedy też nie ma iskry i pompa nie pracuje.Jeszcze zobacz czy czasem nie wyskoczył ci krańcowy...
Witam! Przyholowano mi do warsztatu astre bo nie odpala. Podczas rozruchu strzela w filtr powietrza. Sprawdziłem rozrząd, czujnik temperatury, czujnik zapłonu na kole pasowym i są ok. Iskra też jest. Zauważyłem, że podczas rozruchu wtryskiwacz podaje bardzo dużą ilość paliwa i zalewa świece. Oczytałem błąd zapisany w komputerze i wyszedł 0200, czyli...
Nie kupie testera bo posiadam FAST BOXA to jest włoskiej firmy tester do diagnostyki pojazdów producentów europy i azji. Tester rozprowadza firma ekolab z Bielska Białej,a włoskie auta robi znimi co zechce i chyba napisze do przedstawiciela bo fiata 126 niema nawet na spisie.A odnosnie tematu poco fabryka dała możliwość przesówania czujnika skoro można...
Witam. Zwracam się ponownie z prośbą o pomoc ponieważ nie mam iskry na świecach. Moduł sprawdzony cewka sprawdzona (pod innym maluszkiem zapalił bez problemu) zęby na kole pasowym są 3 czujnik położenia wału ma oporność 610 Ohm problem tkwi w tym że nie wiem już czego sie złapać :( Pozdrawiam
Przy kole pasowym ustawionym na znak OT masz dwa tłoki na gorze: pierwszy i czwarty. Może ustawiłes iskrę na czwarty.
Próbowałem tak zrobić ,ale jak się zbliżałem kołem pasowym do 10* stopni to nie było przeskoku iskry tylko mi się załączał jakiś przekaźnik i wentylator chłodnicy zrobił lekki obrót.Jak to mam zrobić?
witam beciarza sprawdz impulsator w aparacie zapłonowym jeżeli tam jest bo jest opcja że będzie to czujnik na kole pasowym pompa zaczyna pracować gdy powstaje iskra Dodano po 2 aaa sprawdz podstawę czy porusza się palec rozdzielacza(jeżeli tam jest impulsator to iskry zbraknie) czy kręci normalnie czy ma jakieś dziwne suwy
Jeżeli masz jeszcze ten silnik od Mazdy to porównaj koła pasowe wału - ilość zębów i czy w tym samym miejscu brakuje zęba. To samo z wałkiem rozrządu ssącym - w Fordzie jest chyba jeden ząb dla czujnika wałka. Zobacz czy w Mazdzie jest w tym samym miejscu i tylko jeden. Tutaj raczej będzie chodziło o różnice w sygnałach z czujników wału i wałka. Do...
Witam. Chciałbym wykorzystać moduł zapłonowy nanoplex med211a oraz cewkę zapłonową (taki jak w 126p elegant) do motocykla (dwa cylindry 4-sów układ cylindrów widlasty kąt 90st. korbowody na jednym czopie). Problem polega na tym, że nie wiem jak zrobić sterowanie aby iskra była wtedy gdy potrzeba.W maluchu na kole pasowym z którym współpracuje czujnik...
Między czujnikiem wału a kołem pasowym ? jest 0.5 mm
Kolego, zobacz wpierw na czujnik wału i na zęby na kole pasowym a nie twórz mitów o za duzym prądzie.
Rezystancja czujnika położenia wału 578 -782Ω ,odległość od występów na kole pasowym 0,4 -1 mm.Rezystancja cewek pierwotne 0,495-0,805Ω ,wtórne 6660-8140Ω .Zasilanie modułu zapłonowego pin 6 - ,plus 12V , pin 10- masa.Ciągłość połączeń pomiędzy elementami układu zapłonowego ,w szczególności pomiędzy czujnikiem położenia wału i modułęm...
A zobacz sobie koleś czy koła pasowe sa takie same.
Dobra. A sprawdzałeś chociaż, czy ster widzi obroty silnika?? Jaką masz przerwę między czujnikiem wału a kołem pasowym??
stopień sprężenia A w jaki sposób stopień sprężania mógł się zmienić? Denka w tłokach wkląkły się albo na odwrót-wybrzuszyły? kolo pasowe czasem się zdarzy że się poluzuje i przekręci z klina wtedy iskra jest tylko nie w tym momencie co powinna A co ma koło pasowe do iskry ( w renault) jak czujnik wału jest nad kołem zamachowym? Panie mechaniku z bożej...
jutro rzuce na to okiem. Pasowałoby pewnie obrócić kołem pasowym by znaki się pokryły?
Takie objawy to może być wszystko (np. wałek rozrządu). Fakt faktem, cewki padają często w tych autach (sam tak miałem), nawet w ASO o tym wiedzą. Zobacz w nocy czy iskry koło cewki nie latają. I zobacz czujnik w okolicach koła pasowego - czy jest czysty, sprawny ew. czy szczelina między czujnikiem a występami na kole pasowym jest odpowiednia.
Tłoki będą oba w górze. Należy ustawić palec na pierwszy cyliner w kopułce, kiedy w pierwszym cylindrze będzie sprężanie ( znaki na kole pasowym i obudowie rozrządu będą się pokrywały). Mały ruch aparatu ręką musi dać iskrę na pierwszy cylinder. Pozdrawiam.
A co do sprawdzenia czujnika halla to pomiar omomierzem jest bardzo niemiarodajny, to bardziej strzał w płot. Lepiej sprawdzić go za pomocą chociażby diody, a najlepiej oscyloskopem. Nie ma tam halla, jest zwykły czujnik indukcyjny przy kole pasowym. Pewnie faktycznie zdechł.
Pad iskry na 2 i 3 cylindrze wynika z wady konstrukcyjnej modułu. To standardowa dla niego usterka. Dla pewności sprawdź jeszcze przewód łączący czujnik przy kole pasowym z modułem, bo też lubią się uwalić. Zamienniki modułu z firmy APE mają złą opinię. Uważaj z zakupem.
Czujnik masz z przodu silnika zamontowany przy kole pasowym wału korbowego, najlepiej podłożyć inny, jak znajdę to jutro podam rezystancje owego czujnika.
Jak jest podwójna cewka to powinien być chyba 1.6Ohma ale mimo wszystko bez niego iskra ma być,sprawdź co z przerywaczem-podłącz zarówke do zacisku aparatu a drugi koniec do masy i kręć kołem pasowym czy zarowka sie zaświeca i gaśnie.Jeśli tak jest to masz uszkodzoną cewkę. Pozdrwaiam.
nie wiem o jakim czujniku w bloku pisze,co przecież X20XEV a nie C20NZ X20 ma halla zaraz koło koła pasowego,simtec jest taki inteligentny że podstawi sobie iskrę z samego czyjnika wałka.
Skoro moduł, to pewnie elegant. Więc sprawdź dokładnie przewód od czujnika na kole pasowym do modułu. moduł to nanoplex i pełną jego dokumentację wraz z opisem podłączenia i sprawdzenia znajdziesz bez trudu w sieci ( w książkach od malucha i cinquecento).
Na obudowie pokrywy rozrządu (pod kołem pasowym) są dwa znaki (jeden na kąt wyprzedzenia zapłonu na 10 stopni drugi na 0). Zapłon jest prawidłowo ustawiony jeżeli kręcąc kołem pasowym (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) znak na obudowie (ten wcześniejszy) pokrywa się ze znakiem na kole wtedy powinien otworzyć się przerywacz i powstać iskra.
Napięcie na cewkę dochodzi przerwa na platynkach jest jak się obróci kołem pasowym? Jaki aparat zapłonowy jeszcze z rozdzielaczem czy już bez?
Jak wyjmowales aparat to znaczy ze tam masz problem.....Silnik ustaw tak by znaki na kole byly zgrane. Wyjmij aparat zaplonowy ,zobacz gdzie jest kabel wysokiego .od pierwszego cylindra. Powinna byc tam wycisnieta ,,1,,.(Na kopolce).Zdejm kopolke ,jesli sie nie myle to na aparacie w miejscu przylegania kopolki jest naciecie ktore nie pozwala na obrot...
Zgadza się tam nie ma immo, a uszkodzenia czujnika może mieć takie właśnie objawy. I stawiał bym na czujnik. Co do koła zębatego na wale to obrabia się przez słabe dokręcenia śruby koła pasowego po wymianie paska rozrządu.
Witam. A. Co określają poszczególne znaczniki na kole pasowym wału korbowego (ten piąty to chyba wykruszenie ale na wszelki wypadek zaznaczyłem ) ? B. Czy we Fieście 1.3 ( starszy model - trzy wejścia i cztery wyjścia WN ) naraz powstają cztery iskry ? C. Czy w jakichkolwiek cewkach ( jako integralna część ) są stosowane jakieś elementy elektroniczne...
Tylko dlaczego trzymasz w tajemnicy dane pojazdu. Przecież mogłoby się okazać, że takie ustawianie wcale nie występuje. Pochwal się dalszmi informacjami, bowiem w obecnym stanie nawet wprawny mechanik nie poradzi. tzn jakie dane jest to silnik 1.3 honda ciwic rok 1995 wymieniłem silnik bo stary padl poprzekładalem wszystko i zostal aparat zapłonowy...
jeżeli pomiędzy stykami jest jakieś zabrudzenie to żarówka ,będzie świecić cały czas .Oczyść styki ,następnie obróć kołem pasowym w lewo ,aby styki pzerywacza zwarły się-żarówka powinna zgasnąć ,następnie pokręcaj kołem w prawo w momencie gdy nacięcie na kole pasowym pokryje się z pierwzsym znakem na obódowie rozrządu żarówka powinna zapalić się oczywiście...
Jeszcze zanim zawory sprawdzisz, przy wymianie rozrządu był zdejmowany czujnik położenia wału. Jego ustawienie od koła fonicznego jest b. ważne by "czytał" zębatkę sygnałową na obwiedni koła pasowego. Jeśli nie jest dobrze ustawiony, sterownik nie wie kiedy tłok jest w takim położeniu by podać iskrę. Może tu jest problem? Brak sygnały z CPW wskazuje...
Zobacz czy w gaźniku nie ma syf-u,czy pompka podaje paliwo,i na końcu czy masz iskrę zawsze Patrzyłeś czy oporność czujnika zgadza się z tym co Ci podałem w linku? Czy na kole pasowym znajdują się 3 wypustki? Opisz dokładniej to coś poradzimy bo słowo gaśnie po chwili to zbyt szerokie pojęcie
Jeżeli wymieniałeś kopułkę i palec spróbuj na jakiś czas zamontować stare części i zobaczysz co się będzie działo. Jakość niektórych zamienników daje dużo do życzenia, a poza tym możesz spróbować wyczyścić czujnik położenia wału, znajduje się za kołem pasowym na wale.
wyczysciłem i sprawdziłem tez ten czujnik na kole pasowym jest ok.. ciekawe jak go sprawdziłeś? bo nie wiesz jak on się nazywa...hmyyy???
Problem z mechaniką (a jednak) A przecież scenariusz (patrząc na spokojnie) na to wskazywał: "bity" prawy przód, strona mocowania koła pasowego wału korbowego. Na skutek uderzenia scięło klin na którym "siedzi" kołom pasowe. Faktycznie wszystko wydawało się być OK bo na kole żadnych oznak uszkodzenia (trzeba było się jednak lepiej przyjżeć), elektronika...
X12sz juz posiadało immo jaki rocznik ? , zasilanie na wtrysk i kluczowanie cewek sprawdz jesli nie ma to immo ale bardzo łatwo to ogarnąć. Dodano po 2 Na 4 zdjeciu masz nie przykrecone masy , a na 5 gruby kabel czerwony to +12 reszta idzie do licznika. Kabel masowy przykrec od aku do rozrusznika i obwód juz bedzie zamknięty. Dodano po 1 Nie zapomnij...
A czy sprawdziłeś iskrę? Podstawowa sprawa to właśnie iskra tu może być kłopot. Kontaktron od koła pasowego często pada a dokładniej przewód sprawdź to. Wszyscy piszą o paliwie i elementach z tym związanych. Może się mylę ale sam piszesz że zalewa świece. Co? Wskaż ten element!
mrugać 3 lampki: od mycia, płukania i wirowania. Te lampki oznaczają że bęben jest otwarty i/lub/ pokrywa jest otwarta. Sprawdź zamek klapy oraz kontaktron na kole pasowym.
Sprawdzić dwie rzeczy -czy są wszystkie ząbki na kole pasowym, ma być ich trzy, jak i czy nie jest za duża szczelina czoło czujnika->ząbek -czy nie jest przerwa w obwodzie czujnika położenia wału, sprawdzić na wtyczce do modułu posługując się omomierzem
Ponieważ nie ma iskry na tylko na jednym cylindrze to znaczy, że moduł jest w porządku. Ja bym raczej szukał przyczyny w czujniku, który podaje informacje z koła pasowego do komputera. Może czujnik jest za bardzo odsunięty od koła, lub może koło pasowe zostało uszkodzone. Jeżeli świeci ikonka awarii silnika, to można sprawdzić w prosty sposób jaką awarię...
No zaraz, ale jak podstawialiście? Tam czujnik jest koło koła pasowego, trzeba zdjąc osłonę paska rozrządu( i zrzucić pasek) aby go wymontować.
Właśnie mnie zaciekawiło skąd tam ta iska. Jak się postarasz to będzie widać (kamerkę ustawiasz na miejsce w którym jest ta iskra i gasisz światło). Pozostań przy tym co miałeś zrobić sprawdź ciśnienie i zawory. Cewkę na razie odpuść bo z tego co napisałeś to ta iskra prawdopodobnie to nie z cewki. Trochę daleko z tej cewki do paska/ kół pasowych. http://obrazki.elektroda.pl/9107261700_1...
Chyba nie jest kompletny i rozkręcony. Podczas wyładowania lampy czyli błysku tworzy się wysokie napięcie może kopnąć. To tak po mojemu. Dużo o tym nie wiem ale spekuluje ze te dwa krokodylki to + i - zasilania z akumulatora. Powinien być jeszcze przewód zakończony sondą jakimś zaciskiem zapinanym na przewód zapłonowy chyba cylindra nr.1. Wtedy stroboskop...
Zapomniałeś sprawdzić, czy iskra przeskakuje we właściwym momencie, właśnie za pomocą znaków na obudowie silnika! Ustawiłem zapłon na 10 st. - czyli górna kreska na pokrywie pokrywająca się z wcięciem w kole. Następnie luzowałem 13-stką aparat zapłonowy. Odręcałem świece. Świece dokładałem do tłumika - masy. Aparatem kręciłem powoli aż przeskoczy iskra....
Przy paleniu "ma pych" jest znacznie większe napięcie w instalacji, a tym samym większa iskra - bo rozrusznik prądu wówczas nie "ciągnie". Stąd lepsze palenie. Ale gdy to nie jest zacinające się ssanie - przyczyn innych może być bez liku. Uszkodzony moduł elektroniki lub czujnik na kole pasowym, niedobre połączenia elektryczne itd.
Wcięło iskrę.Podczas jazdy przeskoczył pasek rozrzadu .Wiadomo co się stało.Po usunięciu usterek,kiedy chcieliśmy zapalić okazało się,że nie ma iskry.Może ktoś wie jakie napięcia i na których stykach mają być na cewce(cewka ma kostkę przyłączeniową 3 stykową)?Jak sprawdzić tę cewkę,skąd jest brane zasilanie na cewkę i jak sprawdzić czujnik na wale przy...
Kiedyś miałem uno gasło po wciśnięciu sprzęgła- luźny czujnik halla, W tym unie jest moduł w aparacie czy czujnik na kole pasowym lub zamachowym? Czasamai pada czujnik halla umieszczony w aparacie i są podobne objawy - raz jedzie raz nie
Spotkalem sie juz z paroma obrotomierzami jedne zawyzaly 2 razy inne zanizaly. Wszystko zalezy od modelu. Jesli chodzi o skalowanie to fakt odpowiada to 50 hz odpowiada 3000 obrotow ( 3000obr/min przez 60 ). W wielu przypadkach wystarczy zmienic wartosc 1 kondensatora tak jak to jest w przerobce http://djsampler.republika.pl/obrotomier... Wydaje...
Czy nic się nie stanie jak będę palił na popych. W najlepszym wypadku nic się nie stanie. W najgorszym pęknie ci pasek rozrządu, albo przeskoczy na kole pasowym i będzie buzi zaworów z tłokami (rzadkie ale spotykane). Ja bym na twoim miejscu nie próbował.
Cewka ma dwa wyjścia wysokiego napięcia. Jutro wyjmę aparat przejrzę go i oczyszczę. Sprawdziłem po raz kolejny prąd w aparacie za pomocą żarówki, + do śruby w aparacie a - do kabla co idzie do cewki, kręcąc w prawo kołem pasowym żarówka CAŁY CZAS ŚWIECI. Z racji tego, że jestem trochę "zielony" w temacie, przerywacz znajduje się w środku aparatu ?
bez sondy też będzie jeździć, nie jest ona konieczna, jedynie będzie ciut więcej palić. musiałeś coś jeszcze urwać, kabel do pompy paliwa w zbiorniku, może przewód paliwowy zobacz czy na plaku zapala, jak zapala to niema paliwa, jak nie zapala to niema iskry (może urwałeś np czujnik położenia wału lub kabel od niego który jest nisko - z tyłu koła pasowego...
Witam. Przed wczoraj dzwoni żona do mnie, że auto stanęło tak po prostu. Zatarł się alternator. Zrobiłem regenerację, nowy pasek ale auto dalej nie odpala. Iskra skacze sobie jak chce. Napięcie do cewek dochodzi, wymieniłem nawet jedną na nową. Raz iskra jest, raz nie. Samochód nie chce w ogóle odpalać. Czy coś mogło się przy okazji popsuć. Czy ten...
Brawo! Dołożenie masy do cewki, która jest nią kluczowana i stałe jej zasilanie, to najmądrzejsza rzecz, jaką mogłeś zrobić. To niby jak to teraz ma działać? Bo działało tak: stałe zasilanie i przerywana masa, by uzyskać iskrę. A teraz jak to sobie wyobrażasz? Do tego nie potrafisz się posługiwać miernikiem i nie wiesz, co mierzysz. Skoro drugi moduł...
Ostatnie co mi przyszło do głowy. Znajomy też miał identyczne objawy ale podmiana modułu, cewki WN i czujnika nic nie dała. Kable w porządku, wszędzie było przejście no i okazało się ostatecznie że z niewiadomego powodu utrącił mu się "wypust" na kole pasowym wału odpowiedzialny za impuls z czujnika położenia wału, są tam w moim przypadku trzy takie...
To jak to działa technicznie w takim razie? Nie może to działać w dwie strony. Załóżmy: Aparat jest ustawiony na 0 stopni, lampa jest ustawiona na 0 stopni. Lampa błyska dokładnie w GMP. Jeśli ustawię lampę na wyprzedznie powiedzmy 10 stopni przed GMP, lampa błyśnie 10 stopni (jakiś czas) PO punkcie 0 - lampa złapała iskrę, odczekała wyznaczony czas...
co gdzie jest umiejscowione? Sterownik w komorze silnika, na ścianie grodziowej. czujnik wału zaraz koło koła pasowego, wtyczka czujnika nieopodal rozrusznika. Jak był silnik wyciągany i kałdziony na podłożu, to często się urywał lub odginał wspornik czujnika.
witam mam problem z oplem 1.2 16v z 2004 Agila po zmianie simeringa pod kołem pasowym nie mogę go teraz odpalić nie możliwe żeby rozrząd się zmienił ponieważ nie ma takiej możliwości kolo pasowe dociska zębatkę jest napędzany przez wal i napędza pompę oleju. nie mam pojęcia co mogla się uszkodzić pomocy!!
Po opisie można podejrzewać, że w którymś cylindrze nie zgadza się spalanie. Czyli "bum" jest nieprawidłowe. Do sprawdzenia błędy ECU, a potem: - Świece+iskra. - Kompresja. - Ustawienie rozrządu. - Wtryski. - Osobiście raczej bym się spodziewał albo problemów z zapłonem, albo rozrząd przeskoczył o ząbek. - Problemy z wtryskiem będzie już widać na elektrodach...
Proszę sprawdzić, czy założono właściwy pasek i czy nie jest on za wąski. Wąski pasek pracuje tylko "stopką" przez co się ślizga i brak efektu pracy sprzętu. Pasek klinowy powinien pracować bokami. Jeśli na kole napędowym lub napędzanym widoczny jest ślad ślizgania się paska ( błyszczący kolor "dna" koła pasowego), to należy bezwzględnie wymienić pasek...
Nie było oleju na świecach/przewodach ? Ciemno teraz jest, nie ma dyskoteki na przewodach ? Co z tym CPS ? Pojawia się wyższe napięcie ? https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9sp... tak reaguje na ciepło, na zimnym też może robić podobnie, niby iskrę masz, ale czy powtarzalną ? Rozrząd kiedy był zmieniany ? Jak już odpali to dobrze działa, czy są jakieś...
Wykręciłeś cały aparat. No to masz lipe. No to tak: NAJWAŻNIEJSZE: Wał silnika musi być tak ustawiony żeby pierwszy tłok był u góry (musisz znaleźć oznaczenia albo na kole pasowym albo przy łączeniu skrzyni i bloku silnika powinna się znajdować plastikowa zaślepka po djęciu której widać koło zamachowe a na nim oznaczenia - ustaw na 0, największa kreska)...
Tak tez robilem pokrecilem walem naciecie na kole pasowym zgralo sie z punktem na korpusie a palec ustawil sie na pierwszy silikon Dodano po 1 Przestawie te kabelki i zobaczymy czy zafurczy
Saly chyba pomylil działy i samochody. Możesz również sprawdzić moduł zapłonu. Jest na lewym nadkolu ,sprawdź czy ma zasilanie+ i masę. Jeżeli zasilanie jest w porządku to należy sprawdzić czujnik położenia walu korbowego. Czujnik ten znajduje sie nad kołem pasowym na wale korbowym. Przyda się omomierz albo lepszy oscyloskop, no i to co chłopaki napisali...
Na cewce nie widzę żadnych napisów, komputer jest sagem, czujnik znalazłem na kole pasowym - indukcyjny na dwa przewody - jest on sprawny. Masy pod akumulatorem sprawne. Vin podam jak będę miał chwilkę. Co z napięciami zasilającymi ten komputer - pinologia, jak sprawdzić działanie immo ?
Witam Wszystkie elementy były wymieniane po awarii. I wszystkie były również sprawdzone przed wymianą. Sprawdzę faktycznie wtryski jeszcze i zobaczymy co dalej. Jeden z mechaników podpowiadał mi również coś na temat iskry, że może nie być w tym miejscu co powinna. Sprawdza się to lampą stroboskopową przez wpięcie się w kabel zapłonowy i obserwację koła...
Dwa razy większa ilość zębów zafałszuje pracę silnika . Chyba że będą dwie przerwy z wyciętymi zębami co 180 stopnie. wtedy sterownik podwoi w pamięci obroty wału korbowego. Po to jest przerwa by mógł określić kąt wyprzedzenia zapłonu dla cylindra 1 i 4 (iskra tracona na wydechu). Jeśli określi punkt zapłonu jak wyżej oblicza ilość impulsów i określa...
Witam. Mam spory problem z Vectra B z silnikiem X16XEL. Sprawa zaczęła się dosyć dziwnie ponieważ auto zaczęło tracić moc i z wielkim trudem wkręcało się na obroty. Wyprzedzanie i rozpędzanie to masakra. Przeczytawszy masę postów i porad zająłem się sprawdzeniem wydechu i katalizatora. Tłumikarz pociął cały wydech na części posprawdzał i powiedział...
Wygląda że wtrysk paliwa jest w nieodpowiednim momencie.Czy silnik nosi znaki ściągania glowicy?Ja bym jeszcze sprawdził rozrząd.Trzeba zablokować koło zamachowe jak na rys. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/27e2... znak O/T na kole pasowym powinien być w pionie i pokryć się ze znakiem na obudowie rozrządu koło czujnika wału.Krzywki...
kolem pasowym immergas iskra iskra zanika
tokarka stołowa rozładowywanie baterii laptop polonez wentylator chłodnica
plany buggy resetowanie baterii
Lokalizacja bezpiecznika szyb Toyota Avensis II D4D Asus BDS-700: Samoczynne włączanie i problemy z napędem