A świecę zmieniałeś? Współczesne NGK made in France odwalają takie cyrki że się w pale nie mieści. Kilka razy już spotkałem taki objaw, że na tych świecach (a są to najpopularniejsze w Polsce) iskra znikała dosłownie z czapy. Zainwestuj w świece marki ISKRA, to będziesz miał pewny element ;) .
Może to być objaw zbyt słabej iskry. Sprawdź na jaką długość daje iskra z samego przewodu WN. Musi być co najmniej 5 mm. Gdy iskra jest zbyt słaba, czasami pomaga zmiana świecy zapłonowej lub zmniejszenie przerwy na świecy z 0.6 mm na 0.4 mm lub nawet mniej. Problem słabej iskry dość często występuje w chińczykach. Rozwiązaniem problemu jest wymiana...
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
że mam poluzowany magneto ( Zatem sprawdź czy klin jest cały i iskra we właściwym momencie.
Zapłon bateryjny ma dwie zalety. Dzięki pozbyciu się magneta silnik szybciej wkręca się na obroty. Druga zaleta to mocniejsza iskra dzięki zasileniu zapłonu z akumulatora. Aby zrobić ładowanie trzeba będzie zostawić magneto czyli ta najlepsza zaleta odpada. Aby poprawić iskrę lepiej zrobić moduł zapłonowy w którym platynki będą tylko wykorzystywane...
Jak dobrze rozumiem zamknięcie obwodu powoduje zwarcie wyjścia z cewki z masą co z kolei oznacza że iskra nie przeskakuje i silnik (a razem z tym magneto ) zatrzymuje się. Czyli wszystko jak dla mnie ok. Wciśnięcie guzika = zwarcie, Pozycja stacyjki OFF (czy jak tam jest wyłączona) oznacza to samo co uniemożliwia odpalenie na pych. Na dużym schemacie...
jesli masz iskre na starym module a na nowym nie to prawdopodobnie jest to wina modułu. Ale zeby byc pewnym to sprawdz magneto cewke i fajke tak jak napisałem wyzej. To ze moduł jest nowy wcale nie oznacza ze jest sprawny - ja sam kiedys wydlame sporo kasy na moduł bez limitów i sie okazało ze wadliwy był. Problem tu jest taki ze modułu jako takiego...
Witam. Mam mały problem z quadem 110 produkcji chińskiej, otóż zrobiłem w nim remont: głowica, cylinder, tłok, magneto z cewkami i kilka innych części. Problem polega na tym, że iskra jest, ale słabiutka i za nic nie chce odpalić. Próbowałem różnych modułów, różnych świec i różnych cewek zapłonowych. Wydaje mi się, że to może być coś z magnetem, że...
Witam, moze byc tak - ze mloteczek przerywacza np. 'buja sie na boki', bo ma luzy na osce i w zaleznosci jak sie 'bujnie' - to moze dotykac do masy silnika / podstawy magneta lub samego kola magnesowego, itp..? Najprawdopodobniej gdzies iskra 'ucieka na mase' / zanim przeskoczy na elektrodach swiecy - stad raz bedzie dobra, a za chwile zaniknie... Trzeba...
Wg mnie to mocno coś przedstawione. W praktycznie każdym silniku spalinowym iskra pojawia się przed GMP. Czyli styki przerywacza też powinny się rozewrzeć przed dotarciem tłoka do najwyższej pozycji. Skoro Magneto i klin są ok to obstawiam obrócony czop w przeciwwadze wału. Widziałem już taki motyw.
Wpust inaczej klin. Ustawia magneto względem wału w jednym położeniu. Dodano po 2 https://obrazki.elektroda.pl/8671066500_...
Ja miałem właśnie podobne objawy jak rozbierałem silnik. Raz zapalił raz nie. Iskra była cały czas a palić nie chciał. Otwór na klin gdzie jest magneto u mnie jest luźny i przy zakładaniu magneta klin się wysuwał,przyczepiał się do magneta i wydawało się że jest ok., Pierwsze odpalenie i gra gitara,a za chwile już nie chciał palić bo mimo wszystko magneto...
Cześć. Ostatnio znalazłem starą cewkę z układu zapłonowego i świecę.. podejrzewam, że cewka jest z piły lub jakiejś kosiarki. Nigdy nie miałem większego doświadczenia związanego z takimi rzeczami (z "zawodu" raczej programista), ale od momentu jej znalezienia jakoś tak mnie zainteresowało jak działa choćby taka piła spalinowa. Wymyśliłem sobie, że spróbuje...
Witam wszystkich. Mam problem z quadem 150 z silnikiem GY6. Otóż wymieniłem w quadzie instalację, cały stator z impulsatorem, cewkę iskrową, świecę i nie ma iskry. A na instalacji prąd jest wszędzie. Gdy wsadziłem stator do skutera, oprócz magneta, a magneto dałem z skutera, to iskra jest i skuter pali. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję. AI: Jaki jest...
Nieczytelny to znaczy? Kolega powiedział żebym nagrał film jak Magneto się kreci, ponieważ wydaje mu się że bendix dalej nie załapuje
Witam. Skuter stał 3 miesiące w garażu i zginęła iskra oraz światła. Światła działały gdy się przekręciło kluczyk. Skuter Jonway. Cewka działa, prądownica wytwarza prąd, kiedy przytrzyma się starter. Pytanie, kabel który wychodzi od magneto biało/niebieski to minus czy plus? i dlaczego brak iskry.
Moim zdaniem przerwa jak najmniejsza aby nie magneto nie dotykało cewki.Czym mniejsza szczelina to i iskra powinna być mocniejsza. Tak też ustawiłem (0,15mm), ale się zastanawiam czy po rozgrzaniu magnet się nie rozpręży na tyle, że cewką będzie po nim "rysować"?
w środę przyjdzie nowe magneto i zobaczę czy po przełożeniu iskra wróci
jak nie było zdejmowane magneto to sam się na pewno nie przestawił jak ten motor rok stał to po 1 gaźnik do rozebrania i czyszczenia sprawdzić czy na plaku odpala i pracuje, jak tak to elektrykę zostawić w spokoju
Witam Posiadam chińska wiertnice ,marka no name ... W zeszłym roku rozsypało się Magneto. ...........po wyciągnięciu starego i włożeniu nowego ,p Wiertnica nie odpala Iskra na świecy jest Wlałem trochę paliwa do cylindra ale bez skutku Co mogę jeszcze zrobić ,sprawdzić ? Obecność iskry nie decyduje jeszcze o poprawnie ustawionym zapłonie. Nie znam...
Witam mam problem z moim skuterem Kymco super 9 ostatnio zamontowałem nowy iskrownik (stary sie zepsuł) po zamontowaniu skuter odpalił na jakieś 5-10s i zgas okazało się ze nie ma iskry odkręciłem magneto zeby sprawdzić co się stało ale nic nie zauważyłem wiec założyłem magneto spowrotem . Potem sprawdziłem czy jest iskra , była wiec chciałem odpalić...
Porównaj dobrze stare magneto z nowym, bo może być że iskra pojawia się w złym momencie. I ni huhu nie odpali.
Po wielu bojach znalazłem przyczynę braku iskry w pewnym ułożeniu magneto (akurat w tym w którym przerywacz powinien być otwarty a iskra przeskakiwać na świecy). Nie brudny przerywacz, nie kondensator, nie brak wiedzy, nie złe ustawienie zapłonu. Problemem było to, że w pewnym ułożeniu magneto (chyba jest niesymetryczne i nie trzyma stałej odległości...
Problem rozwiązany. Zamontowane było magneto z innego modelu i iskra była nie w tym momencie. Silnik już pracuje.
Posiadam dwa iskrowniki do tego modelu oba uszkodzone w jednym brak iskry natomiast w dtugim iskra jest ale magneto sprawia taki opór że ciężko obrócić wałem. Podmieniałem cewki pomiędzy iskrownilami kondensatory również brak reakcji na to. Zamieniałem też magnesy pomiędzy iskrownikami i nadal to samo. Na jednym iskra jest ale ma taki opór że nie da...
Witam. Kupiłem niedawno rometa ogara 205 z 3 biegową skrzynią. Gdy go kupiłem miał zepsute magneto <nakrętka się obrobiła>. Gdy naprawiłem tą usterkę zobaczyłem że w "magnecie" jest jakiś rowek. Pomyślałem że na wale powinna byś wypukłość pasująca do tego rowku. Okazało się że nie. Na wale nic nie ma. Gdy odpalałem na Tzw. Dawkę to nic nawet nie...
Ściągnąłem magneto i okazało się, że iskrownik do wymiany. Uszkodzona była jedna Cewka. Zamówiłem nową, ale niestety nie przyszła taka jak w opisie. Było 6 a nie 5 przewodów. Od impulsatora wychodziły 2 przewody i jeden podłączyłem do masy, natomiast drugi do modułu. Iskra powróciła.
Schematy super. Teraz można pracować.:D Miałem jednak nosa. Źle robiłeś pomiary napięć teraz jestem pewien (99%), choć nie byłeś łaskaw dokładnie ich opisać, a prosiłem! Najlepiej starym miernikiem wskazówkowym. Zakres 200 V AC (~) Zmierz napięcia między: 1. Wtykiem kabla czerwonego i białego na odpiętej wtyczce wiązki z magneta. Magneto musi się obracać!...
Witam Śrubka jak słusznie koledzy podpowiadają jest po to żeby w odpowiednim miejscu występowała iskra zainicjowana tą śrubką ona zamyka na na chwile obwód magnetyczny impulsatora wytwarzając impuls elektryczny który jest sygnałem dla moduły, w starych konstukcjach to była krzywka nad którą na sprężynie była zamocowana platynka a tu analogicznie śrubka...
Moja motorynka też gubiła iskrę. Wymieniałem wszystko: cewkę, kondensator, fajkę, cały zapłon.. Objawy były takie, że iskra pojawiała się raz na kilka suwów pracy. Co się okazało, wał był delikatnie krzywy, magneto miało 'za daleko' i iskra uciekała..
Witam posiadam WSK 125 z zapłonem CDI i sprawa jest taka że iskra raz jest normalna a raz jest tylko przy bardzo mocnym kopnięciu gdzie magneto obkreci się z 5 razy przeskoczyć może raz wymienialem cewkę WN moduł zapłonowy sprawdzalem czy nie ma nigdzie zwarcia do masy i nadal to samo
Moduł to - 1D0-00 Foto : http://obrazki.elektroda.pl/2837198500_1... ale wydaje mi się, że to cewka. Dałem jakiemuś magikowi do nawinięcia, ale nie wiem, czy mu się to uda ;) Więc tak: Cewka w magneto według serwisówki powinna mieć rezystancję 192-288 u mnie po zmierzeniu jest - 708 ohm miernik jest na pewno dobry. Sprawdzałem rezystancję...
Spróbuj ustawić zawory na 0,1 mm. W poniedziałek podjadę do kolegi i tak ustawię. Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to proszę się podzielić, mam kawałek drogi więc dobrze by było sprawdzić jak najwięcej. Impulsator przy wtrysku jaką powinien mieć przerwę między magnetem? Magneto jest troszkę inaczej zbudowane. Dodano po 5 Sugeruje 0,15 dla ssącego...
Witam. Wymieniłem w moim romecie 727 Eco już kilka rzeczy i jest iskra i ma świeże paliwo które dochodzi do gaźnika. Nowy gaźnik Nowy moduł Nowy iskrownik (Magneto) Nowa świeca. Regulowałem zawory na 0.10mm obydwa i dalej nie odpala tyle że regulowałem je na literze F a nie T a dlaczego? Bo na literze F pokrywają się otwory w zębatce tak jak na literze...
Wymieniłem kodnensator na nowy do wsk iskra jest taka sama może magneto jest już rozmagnesowane i nie ciągnie.
Witam. Mam problem z odpaleniem skutera. Iskra zapalana jest w nieodpowiednim momencie. Magneto nie kręci się chyba prawidłowo, lekko bije, nie wiem jak to wyprostować. Moduł zapłonowy został wymieniony na nowy, nic to nie dało. Rozrząd jest ustawiony prawidłowo na punktach. Bardzo proszę o sugestie, co może być powodem tego niesynchronicznego wytwarzania...
Witam. Ja tez mam problem z zapłonem w motocyklu WSK 125. Wymieniłem cewke,kondensator, przerywacz, przewod WN. i nic. Magneto nigdzie nie obciera, teoretycznie wszystkojest ok, ale iskry nadal nie ma. Pozyczyłem od kolegi iskrownik od działajacej WSK-i i na nim iskra jest, nie wiem o co chodzi, pomocy.
Nie ma takiej możliwości, by przy sprawnej instalacji magneto choćby drgnęło. Jeśli tak jest, to jest przebicie. Rozumiem, że magneto kręci się razem z wałem, a nie na nim.
Tak z dzieciństwa wsk 175 podobna historia okazało się że założyłem Magneto odwrotnie i też nie paliła wykreć świece włóż suwmiarkę i iskra ma się pojawić ok 3mm przed Górnym położeniem tłoka i wtedy odpali nawet bez gaźnika jak np strzykawką ale jeszcze trochę paliwa
Przez co nie chciała jechać jak się na nią siadło odpaliło warto zaznaczyć że magneto jak dostanie obciążenia to silnik muli. Sprawdziłeś, czy jest luz na wale góra- dół, jak masz założone magneto? Simmerringi na wale też szczelnie? Zapłon dobrze ustawiony? Iskra jest mocna?
Zrobiłem to iskra jest miałem za mocno dokręcone magneto albo iskrownik się przestawił ;)
Witam posiadam skuter gilera stalker 50 dt stał długo niedawno go kupiłem odpala dobrze ale mam 1 problem iskra jest bardzo mała a czasem wgl znika ale jest co moze byc przyczyną zabrudzone magneto czy pada już cewka wraz z modułem ? [/b]
Kolego rafik tak wykręcałem cewkę i na przewodzie jest iskra tak samo jak i na przewodzie WM wałek rozrządu jest ustawiony dobrze pokrywa się z znakiem t na Magneto
Skoro iskra jest, skoro rozrząd spoko, to po prostu podaj paliwo pod świecę. Powinien chociaż na chwilę zagadać.
Witam. Mam pytanie, czy w powyższym silniku iskra występuje co każdy obrót wału czy co drugi? Rozebrałem rozrząd i złożyłem zgodnie ze znakami i nie odpala. Z dwa razy kichnął w gaźnik. Wygląda jakby zapłon się całkiem rozjechał. Magneto nie było ruszane. Czy, jest tu możliwość że trzeba wał obrócić o 360 stopni (zamiana cyklu "ssanie" z "praca")?
zapłon tam dział na takiej zasadzie że nie ma żadnych czujników fakt ale powinie byĆ pod magnetem impulsator który daje sygnał na modól że iskra ma przeskoczyĆ sprawdż magneto oraz ten impulsator możesz też zrobi zdjęcie tego modułu zapłonowego ??
sprawdziłem na spokojnie wszystko jeszcze raz po kolei i się okazało ze iskra jest słaba, moze to być tego przyczyna ze magneto ma minimalne bicie?czy moze jakaś całkiem inna usterka?
Jeżeli wszystkie elementy układu zapłonowego są sprawne, to czemu iskra jest słaba??? Chyba jakaś sprzeczność nie sądzisz.? Jak sprawdzałeś iskrę. Opisz. Zdejm magneto i podstawę iskrownika. Sprawdź a najlepiej wymień simmering na wale. Musi być TWARDY, ale elastyczny. Sprawdź, a najlepiej zrób nową, masę silnika. Kabel-oczko pod wkręt pokrywy sprzęgła...
(at)Amator3341 A proszę bardzo. Przy tego rodzaju pytaniach, pomoc zdalna jest niemożliwa. Niech się Inni z Tobą męczą. Dodano po 2 gdy go odloczylem iskra była dalej Bo odłączyłeś coś innego, nie połączenia układu magneto - moduł CDI. poza tym, pisz poprawnie !
Dzisiaj sprawdziłem na kumpla simsonie i cewka jest dobra, moduł też, to co może powodować, że nie ma iskry. Klin na magneto też nie jest sciety. Iskra raz się pojawia i po chwili znika.
iskra magneto honda magneto stihl magneto napiecie
licznik zegar renault zamienniki tl072 płytowy wymiennik
Fiat Punto 1.3 Multijet 2013 – wycieraczki uruchamiają się po włączeniu świateł, masa G31/G35 Mercedes W220 4.0 CDI - Stały błąd P2033