Odepnij ten czerwony przewód i zobacz. Ten przewód jest do gaszenia, zwiera do masy. Jak będzie uszkodzony wyłącznik lub przetarty i zwiera do masy to iskry nie będzie. Pomiar multimetrem niewiele da. Jak bez podpiętego przewodu iskra będzie, to masz przyczynę, jeśli jej nie będzie to cewka do wymiany. Wtedy warto też wymienić świecę.
Jak zmasujesz ten przewód, to iskra zniknie. Ten przewód pewnie zwiera na stałe przerywacz.
Ok. wygląda że moduł jest ok. (może ten fabrycznie trzyma cewkę pod napięciem?), iskra powinna pojawiać się w chwili przygasania kontrolki. Zmierz rezystancję cewki. Albo zrób manualny test. Podłącz do cewki + (ten fabryczny), zdejmij przewód WN i podepnij do jakiejś 100% sprawnej świecy (oraz masę świecy). Dotykając i puszczając, przewodem połączonym...
Jeśli silnik zgasł podczas jazdy-to odłączyły się przewody od cewki wysokiego napięcia pod zbiornikiem paliwa lub na przerywaczu.Sprawdź i ustaw przerwę na przerywaczu /ok.0,5mmm/.Kondesator-wykluczam.Możesz podać napięcie z cewki świetlnej na przerywacz /tylko celem sprawdzenia czy będzie zmiana i pojawi się iskra na świecy/ uprzednio odłączając ten...
ELV 63? Gaszenie jest realizowane przez przekaźnik na płytce modułu sterującego. Potrzebujesz mieć naładowany i sprawny akumulator (przy słabszym iskra będzie ginęła przy kręceniu rozrusznikiem, na szarpak odpali pięknie). Poza tym są zabezpieczenia m.in. czujnik na fotelu operatora i chyba czujnik na zamontowany kosz do trawy. W kosiarce którą robiłem...
Niestety cewka nie zadziała. W starszym modelu masz zapłon typu TCI, do którego do jednego przewodu przychodzi +12V po zapłonie, a drugi przewód jest połączony z modułem. W nowszym modelu jest zapłon CDI, w którym do cewki przychodzi tylko jeden przewód z modułu (impuls zapłonowy), a cewka jest połączona z masą poprzez śruby mocujące.
Wymień profilaktycznie kopułkę. W kwestionowanym cylindrze wyjmij świecę i podłącz ją do przewodu zapłonowego tego cylindra i zewrzyj jej gwint do masy i zobacz czy na świecy jest wyraźny przeskok iskry. Jeśli nie ma to albo świeca albo albo przewód zapłonowy. Zamień świecę z innego niekwestionowanego cylindra i zobaczysz czy jest różnica. Ewentualnie...
Nie ma sprawdzania kondensatora tylko wymiana na nowy, a do fajki trzeba włożyć drut i sprawdzić czy jest iskra co wykluczy zwarcie na świecy, jeżeli nadal nie będzie to zostaje przewód lub cewka.
Witam. Nie znam tego modelu kotła, ale. 2. presostat załącza i po paru sekundach miga czerwona dioda brak iskry nie puszcza gazu. A po ilu sekundach? Czy jest to około 10s, albo nieco ponad 10s od chwili załączenia zię presostatu? Na iskrownik dochodzi napięcie ok 80V DC oczywiście nie jest to pomiar miarodajny bo to by trzeba było mierzyć oscylatorem...
Witam. Na początek odłącz przewód łączący trafo z powielaczem. Sprawdź bezpieczniki w bloku odchylania, zapewne jakiś będzie przepalony. wymień go a następnie sprawdż czy jest iskra na odłączonym przewodzie do powielacza. Jeżeli bedzie to podłącz ten przewód ponownie. Jeżeli podczas załączenia przepali sie bezpiecznik masz do wymiany powielacz. Najczęstrza...
Nie każdy ma dostęp do oscyloskopu, a tym bardziej do sondy kV do wpięcia się w przewód zapłonowy. Również serwisówki zalecają sprawdzenie długości iskry, tyle że korzysta się ze specjalnego adaptera w którym igły elektrod są rozstawione o stałą odległość. Z tego co widzę w tym motocyklu jest zapłon DC-CDI, w drugim sprawnym jest TCI. Musiałbym zobaczyć...
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
Wczoraj wymieniłem czujnik położenia wału i czujnik położenia wałka rozrządu na oryginały Bosch. Niestety problem aktualny. Zimny silnik odpala, jeździ, tym razem przy około 70C zgasł i nie da się odpalić. Obrotomierz podnosi się, więc silnik obroty widzi. Zdjalem przewód z 1 świecy i iskra jest w momencie gdy silnik nie odpala. To sprawdź sterownik...
Pojawił się prąd na cewce butelkowej A jak ten prąd stwierdzasz? Drugi zacisk cewki butelkowej jest dobrze umasiony? Cewka nowa, przewód dobry to chyba fajka została. Da się tą fajkę jakoś spradzić. Przykładamy kablem z cewki do głowicy i też żadna iskra nie pada To właśnie sprawdziłeś fajkę (metodą jej wyeliminowania). Jaki odstęp iskrowy zachowujesz?...
Cewka 12V przy zasilaniu 6V będzie dawała słabszą iskrę. Przerywacz sprawdzony? Młoteczek nie ma luzów? Iskra ma niebieski kolor czy czerwono żółty? Mokra świeca świadczy o braku iskry i czyszczenie gaźnika w takim wypadku to strata czasu. Przy braku paliwa iskra jest a świeca jest sucha. Kolega sprawdzi czy przewód WN ma przejście od fajki do cewki....
Witam, podstawa to paliwo i iskra, skoro świece mokre to brak iskry. Silnik to pewnie 2.0 8v c20ne, Wykręć jedną świece , podłącz w przewód i połóż na bloku, zobacz czy iskra przeskakuje. Jak iskra będzie lub nie będziemy dalej szukać. A do kolegów wyżej , jak czasami macie się wymądrzać to lepiej już nic nie pisać bo robi się bałagan, i z 10 postów...
Ten facet co zakładał plomby też nie był wiele lepszy od instalatora jak mógł zaplombować przewód od falownika w skrzynce z głównymi. Przecież ty mogłeś pobierać prąd z przewodu od falownika i tym samym go kraść masakra Miałeś sporego pecha trafiłeś na dwóch "super elektryków"
Trzeba zdjąć środkowy przewó wysokiego napięcia z kopułki aparatu zapłonowego i włożyć tam świecę zapłonową. Podłączyć lampkę kontrolną do dodatniego bieguna akumulatora, drugim końcem dotykać na zmianę do zacisków G i W modułu. Jeśli będzie skakała iskra - moduł jest dobry i usterki trzeba szukać na trasie przewód - ceweczka aparatu.
może ktoś rozwinąć dlaczego może mi "zabraknąć iskry na 2 cylindrach"?? Tak. I to własnie w momencie kiedy będziesz chciał wyprzedzać. Chodzi o to że iskra przeskakuje w mieszance paliwowej tym trudniej, im jest ona bogatsza. Potrzebne jest wyzsze napiecie by przeskoczyła. Kiedy przyspieszasz wciskasz mocno gaz, wzbogacasz mieszankę i napięcie przeskoku...
Na świecy powinieneś mięć przerwę około 0,5-0,6mm i sprawdź jeszcze fajkę i przewód wysokiego napięcia
Cewka wyzwalająca do modułu, cewka zasilająca do modułu, przewody z modułu do cewki WN (1/22 i 15/21), masa na przewodzie 15/21. Gaszenie (stacyjką lub wyłącznikiem w manetce) silnika jest realizowane poprzez podanie masy na przewód opisany jako "biały" dlatego pięciostykowa kostka ma być rozpięta. Zakładając, że wszystko jest sprawne to ma się pojawić...
Podstaw jeszcze przewód WN (odpinając go z cewki i swiecy)z cylindra np.3 na 4 i zobacz czy pojawi iskra na 4tym.Brak iskry na 1 i 4 cylindrze w tym samym momencie może być również winą cewki. Przewody jeśli mają przebicie to i tak nadają się do wymiany.
Iskra mogła by występować ale nie regularnie ale z tego co pisałeś to ja mierzyłeś . Ja oprócz sprawdzania miernikiem przykładam przewód od impulsatora do silnika i kręcę rozrusznikiem jak iskrzy przy kręceniu to uznaje ze jest ok . Metoda trochę głupia ale skuteczna ,to samo robie z cewką zasilającą czasami na mierniku pokazuje że jest ok ale pod obciążeniem...
Myślę że ponowna wymiana generatora rozwiąże problem, niebyły generatory wysokich lotów często się uszkadzały. Sprawadź jeszcze czy któryś przewód zapalacza niema przebitej izolacji, i iskra zamiast skakać do palnika skacze wewnątrz płyty.
Jest metoda na sprawdzenie czy jest iskra za każdym razem za pomocą oscyloskopu i sondy elektromagnetycznej zakładanej na przewód wysokiego napięcia poszczególnych cylindrów lub wychodzący z cewki zapłonowej. Porównując te sygnały można określić też czy wypadanie zapłonów jest na wszystkich cylindrach czy tylko na niektórych. Iskra może być zawsze ale...
Witaj, No powiem Szczerze, że ciekawa sprawa, jednak miałem kiedyś podobny problem w A3 8L Tylko 1.9 TDI 110km. Objaw był taki, że silnik też nieraz lubił zgasnąć z byle powodu potem po jakimś czasie zapalał normalnie i jechał dalej. Też wszystko było wymieniane, kupa nerwów i pieniędzy, ale okazało się ze to wiązka przewodów pod deską rozdzielczą,...
filtr paliwa zamontuj na przewodzie nad alternatorem ,zdejmij przewód z pomki ,wciśnij filtr i dodatkowy przewód załóż na filtr i do pompy ,przewód podepnij pod zapinke filtra żeby paliwo w razie nietrzymania paliwa przez pompe nie schodziło do zbiornika
Stroboskop wykrywa przepływ prądu przez przewód wysokiego napięcia, czyli praktycznie bezpośrednio wskazuje czy wystąpiła iskra na świecy. Zalanie świecy może wykazywać brak iskry (brak świecenia stroboskopu), natomiast przebicie po izolatorze wewnętrznym lub zmostkowanie świecy będzie wykazywać występowanie iskry (stroboskop świeci). Czasami problem...
zapłon na pierwszym sie nie pojawia napewno, bo odlączenie swiecy lub wtrysku nic nie zmienia Jak będzie ten cylinder zalewało paliwem to czy odłączysz wtryskiwacz czy przewód WN to i tak efekt będzie taki że cylinder nie będzie pracował więc to żaden dowód na to że nie ma iskry. Sprawdź czasy wtrysków na poszczególnych cylindrach. Warto sprawdzić...
Masa to cały korpus silnika, a więc i cała rama motoru. Nie bardzo wiem dlaczego pytasz w takim razie o kabel który ma być tą masą i do czego ma on służyć. zauważ ze kowadełko przerywacza leży na iskrowniku, a młoteczek jest izolowany - z niego jest pobierany prąd do kabla WN i kondensatora. Moim zadaniem, przewód o którym mówisz służył komuś wcześniej...
Kolego jeśli kocioł działał przed czyszczeniem to szukaj co źle poskładałeś. Sprawdź czy nie jest przycięty przewód jonizacji lub czy nie ma zwarcia , czy wszystkie wtyczki powkładane odpowiednio. I czy nie pomyliłes wtyczek elektrody zapłonowej i jonizacyjnej?
Miałem podobny problem z moim skuterkiem Chińskim. A mianowicie także nie chciał palić; iskra była na kilku świecach sprawdzałem w razie gdyby biła po bokach, paliwo również świeca mokra, zawory sprawdzałem ustawiałem idealnie jak się tylko dało, przewód od cewki do świecy, a tu nadal cisza, postanowiłem zakupić nowy moduł zapłonowy ledwo obrócił rozrusznik...
(at)robokop Dokładnie, moduł który jest pod cewką. Szybki sposób sprawdzenia: -Zdjąć przewód idący z cewki do kopułki -Włożyć w niego świece -Odpiąć trzypinowy wtyk czujnika halla na aparacie zapłonowym -do środkowego pinu włożyć kawałek miedzianego drutu -Włączyć zapłon -Dotykać drucikiem do masy Na świecy jest iskra - winny czujnik halla w aparacie...
Tam jest pewnie hall w aparacie zapłonowym. Jeśli nastepnym razem zgaśnie odepnij przewód od aparatu i na chwilę zewrzyj O z - , powinno być słychać wtryskiwacz i powinna być iskra z cewki. Jeśli nie będzie to raczej hall do wymiany.
Zamontuj cewkę do auta. Podłącz wtyczkę do niej. Podłącz do cewki przewód zapłonowy a na jego koniec da świece i daj ją do masy. Odetnij środkowy przewód i od strony cewki podawaj na nią impulsy. Przy włączonym zapłonie ma być iskra jak podajesz masę. Możesz użyć diody LED z połączonym szeregowo rezystorem 1J i wpiąć ją pomiędzy plusa wtyczki i środkowy...
Sygnał idzie do ECU i to on steruje cewką i pompą a nie bezpośrednio na cewkę. Po co chcesz wszystko wymieniać? Skoro mruga to przepnij przewód od świecy pod cewkę i daj świece tak by pominąć kopułkę - jak będzie iskra to wtedy palec i kopułkę a jak nie będzie to cewka.
Witam SZANOWNE GRONO . Mam szybkie pytanko , w który stycznik wpiąć przewód do zegara sterującego taryfy w liczniku iskra mt 174 . Dostawca prądu ENEA , licznik jednokierunkowy. Z góry dzięki za pomoc ?
głupki z serwisu zażądały ode mnie 30 zł za dojazd za niewiedze się nie płaci, a wycieczki to niech sobie robią na własny rachunek. też miałem przypadek palnika zapalajacego który źle działał, wymiana na nowy rozwiązywała problem. z jakiegoś powodu ogrzewacz zapala szybciej i częściej w chwili gdy jest zdjęta z niego obudowa(przód i boki) jeżeli uszkodzony...
Witam ! A gdzie masz śrubę trzymającą wałek z krzywką ? Czy w tym silniku śruby nie było ? Popatrz na montaż kondensatora !, albo kup bez blaszki albo tą przeszkadzającą blachę odpiłuj i zamontuj kondensator w prawidłowej pozycji, być może przewód kondensatora masz już przetarty od ocierabia o wałek. Pozdrawiam. Stefan ps. zwróć też uwagę czy styki...
Odłącz kondensator i czerwony przewód od zacisku .Weź miernik i sprawdź czy jest dobre przejście między sprężyną młoteczka,młoteczkiem przez kowadełko do masy.Przekręć wałem i sprawdź co pokazuje miernik.Wygląda że słabe przejście,lub jego brak,co wywołuje przeskok na śrubę.
Co do napięć to niestety nie mogę ich pomierzyć bo wyjmując płytę przeskakuje iskra z anody i blokuje TV. Żeby działał należy odsunąć przewód w miarę daleko od innych przewodów. Motyl22, nie ma w ogóle takiej opcji! Płyta bez problemu da się wyjąć, postawić i nic nie ma prawa się dziać. Nie rób jednak tego przy włączonym TV! Najpierw wszystko wyjmij,...
A gdy już musi być ten maleńki regulatorek 15TRb od Fiacika to: * odlutować przewód ze szczotkotrzymacza idący od szotki do masy (D-) i połączyć go z zielonym przewodem regulatora. * czarny przewód regulatora dać do masy. * żółty przewód regulatora, przewód z drugiej szczotki (DF) i zacisk D+ alternatora oraz przewód z lampki kontrolnej połączyć razem...
to nie jest wina akumulatora! , weź sobie ściągnij kapturek od jednej ze świec załóż jakąś inną lub sam przewód zbliż do masy i sprawdź jak będziesz kręcił czy jest iskra, jeśli nie to sprawdź czy jest zasilanie modułu w czasie gdy kręcisz rozrusznikiem(najlepiej żarówką) , jeśli będzie to prawie pewne że moduł lub czujnik , jeśli by jednak iskra była...
Koledzy mają poniekąd rację, ale informacja na temat zaistniałej usterki jest niepełna. Ważna informacją jest, czy usterka ujawniła się po dłuższym użytkowaniu, czy może podgrzewacz działał wadliwie od chwili zamontowania. Jeżeli działał wadliwie od chwili zamontowania, to istotnym jest, czy ten podgrzewacz jest przystosowany do spalania gazu, który...
Po pierwsze akumulator , jaki bym zastosował to wyłącznie aku z płynnym elektrolitem. Akumulatory w technologi AGM lub żelowe wymagają stabilnego napięcia ładowania nie przekraczającego typowego napięcia gazowania elektrolitu. W innym wypadku aku szybko straci swoją pojemność z powodu odparowania wody z żelu. Akumulatory kwasowe z płynnym elektrolitem...
1 . W przykładowych pytaniach na uprawnienia sep jest coś takiego napisane ."Jest zakaz stosowania wyłączników różnicowoprądowych przy braku przewodu ochronnego, muszą być min. 3 żyły." Ten zakaz wynika z tego, że np: wyłącznik wybuchnie. ? Czy dla tego że nie ma alternatywnej drogi. Słowo zakaz brzmi jakby coś poważnego miało się stać? Czy nie można...
Po co od razu wymieniać? Nie lepiej najpierw zdiagnozować? Kod błędu nic nie powie. Od tego są bloki pomiarowe. Będzie kod błędu mówiący o braku sygnału z G40 bo to normalne w tym aucie jak silnik nie pracuje. W Golfie 3 jest taka opcja by wyświetlacz na liczniku pokazywał np. obroty silnika lub inne rzeczy. Można to wykorzystać. Tutaj sygnał z czujnika...
Układ zapłonowy jest tak zbudowany, że cewka zapłonowa pracuje pod napięciem ok. 7V a na przewodzie oporowym odkłada się pozostałe 5V. Tak działa w czasie normalnej pracy. W czasie rozruchu kabel diodowy ma za zadanie podać na moment pełne napięcie w sieci, omijając przewód oporowy - by napięcie na cewce i siła iskry wzrosły. Dlaczego cewka na 7V nie...
Wyjąłem kombinerki, chciałem sprawdzić czy wężyk siedzi. Ledwie go dotknąłem, dosłownie wystrzelił pryskając wszędzie paliwem, w moją twarz włącznie. Czy może ktoś mi pomóc i doradzić? Pozdrawiam wszystkich czytelników. gienek. Kolego wymień zatrzask lub końcówkę ale ZAWSZE miej szmatkę suchą na złączu z góry gdy odpinasz wężyki bo pryśnięcie dookoła...
No licząc od prawej masz dyszę, elektrodę, rozdzielacz (izolatora), itd. W elektrodzie czasami wypala się dziurka w górnej części i dlatego może nie działać. Ale skoro mówisz, że wymiana nic nie dała no to jest szereg możliwości. Sprawdź jeszcze przepływ powietrza na dyszy. Rotametr powinieneś mieć w komplecie z nowym palnikiem. Może gdzieś jest zagięty...
przewód zapłonowy iskra immergas iskra iskra zanika
mechanizmy magnetofonów prąd rozruchowy silnik sprawdzi moment przez falownik
Łożyska wału korbowego Oleo-Mac 937: demontaż blaszek Dobór kabla do pilota wyciągarki budowlanej