W takim układzie pozostaje sprawdzić; transformator zapłonowy może na iskrę - do przewodu czarnego przewód zapłonowy powinien dawać iskrę ok. 1 mm, lub sam palnik lampy.
Na fotografii masz zdjętą fajkę ze świecy i łączony przewód zapłonowy: próba uruchomienia silnika ze zdjętą fajką, to ryzyko uszkodzenia cewki zapłonowej, zaś łączony przewód zapłonowy przy cieknącym gaźniku to pewny pożar. Pomijam ryzyko ucieczki iskry przez "izolację łączenia". Zamocuj cewkę bliżej świecy żeby nie trzeba było przedłużać przewodu zapłonowego,...
Wymień profilaktycznie kopułkę. W kwestionowanym cylindrze wyjmij świecę i podłącz ją do przewodu zapłonowego tego cylindra i zewrzyj jej gwint do masy i zobacz czy na świecy jest wyraźny przeskok iskry. Jeśli nie ma to albo świeca albo albo przewód zapłonowy. Zamień świecę z innego niekwestionowanego cylindra i zobaczysz czy jest różnica. Ewentualnie...
Może poprostu jest za słaba iskra. Przerwa na przewodzie zapłonowym wzmacnia iskrę. Kiedyś się jeździło na tak zwany guzik,rozcinalo się przewód zapłonowy w dogodnym miejscu,obieralo jego końcówki i zaczepialo do dziurek w guziku tak żeby była stała przerwa na przewodzie. To zwiększało iskrę .
Witam, W moim Tico zauważyłem mały problem. Po pierwsze zaczął nierównomiernie pracować silnik (jak kiedyś trabant lub syrenka). Podczas uruchomionego silnika próbowałem wyciągnąć przewód zapłonowy od jednej ze świec chcąc sprawdzić na początku przesył prądu do świecy. Ku mojemu zdziwieniu po odłączeniu kabla na obudowie aparatu zapłonowego pojawiły...
Jeśli na jednym cylindrze brak iskry a przewód zapłonowy ma przejście to padła cewka.
Sprawdziłeś przewód zapłonowy oraz świecę?
Zobacz cz monowtrysk podaje paliwo jak kręcisz,jak tak to aparat i instalacja ok. Jeśli nie ma tylko iskry może być brak zasilania na cewce(przewód czarny) lub kluczowania (moduł).
Trzeba zdjąć środkowy przewó wysokiego napięcia z kopułki aparatu zapłonowego i włożyć tam świecę zapłonową. Podłączyć lampkę kontrolną do dodatniego bieguna akumulatora, drugim końcem dotykać na zmianę do zacisków G i W modułu. Jeśli będzie skakała iskra - moduł jest dobry i usterki trzeba szukać na trasie przewód - ceweczka aparatu.
Tu Kolega carrot ma rację. Dodatkowo przewód z diodami, by cewka zapłonowa dostała wyższe napięcie w chwili startowania rozrusznikiem(mocniejsza iskra).
Niestety cewka nie zadziała. W starszym modelu masz zapłon typu TCI, do którego do jednego przewodu przychodzi +12V po zapłonie, a drugi przewód jest połączony z modułem. W nowszym modelu jest zapłon CDI, w którym do cewki przychodzi tylko jeden przewód z modułu (impuls zapłonowy), a cewka jest połączona z masą poprzez śruby mocujące.
Nie każdy ma dostęp do oscyloskopu, a tym bardziej do sondy kV do wpięcia się w przewód zapłonowy. Również serwisówki zalecają sprawdzenie długości iskry, tyle że korzysta się ze specjalnego adaptera w którym igły elektrod są rozstawione o stałą odległość. Z tego co widzę w tym motocyklu jest zapłon DC-CDI, w drugim sprawnym jest TCI. Musiałbym zobaczyć...
Najpewniej słynny "zielony kabelek" a dokładniej jego końcówki pod kopułką- odłącz od cewki-czujnika w aparacie zapłonowym i sprawdź czy nie trzyma się tylko końcówka na samej izolacji- tam wewnątrz przewód zawsze pęka od ciągłego przeginania. To taki prezent dla mechaników od fabryki ;)
Tak jak stwierdził przedpiszca, w samochodzie napięcia najlepiej mierzyc żarówką, a nie woltomierzem, bo przy okazji sprawdzasz jakość połączeń pod obciążeniem. A więc robisz tak: 1. Zdejmujesz pokrywkę przerywacza. Przyłączasz żarówkę pomiędzy kablem zasilającym aparat a masą. 2. Powoli pokręcasz kołem pasowym 3. Zarówka powinna zaświecać się, gdy...
Jak zamienisz miejscami 3 z 2 i dalej nie będzie 3 pracować to sprawdź luz na zaworach jeżeli tam jest 1.3 OHV, a jak będzie ok to ciśnienie sprężania. Zdejmij jeszcze przewód z 3 cylindra włóż świecę i zobacz czy jest iskra, tylko gwint świecy zmasuj z silnikiem.
Witaj kolego ciekawe zjawisko, skoro powymieniałeś te rzeczy to może problem jeszcze leży w gałęzi gaszenia tzn przewód gaszenia gdzieś zwiera chwilami do masy, stacyjka lub przewód zapłonowy ?
Tam jest pewnie hall w aparacie zapłonowym. Jeśli nastepnym razem zgaśnie odepnij przewód od aparatu i na chwilę zewrzyj O z - , powinno być słychać wtryskiwacz i powinna być iskra z cewki. Jeśli nie będzie to raczej hall do wymiany.
Jest metoda na sprawdzenie czy jest iskra za każdym razem za pomocą oscyloskopu i sondy elektromagnetycznej zakładanej na przewód wysokiego napięcia poszczególnych cylindrów lub wychodzący z cewki zapłonowej. Porównując te sygnały można określić też czy wypadanie zapłonów jest na wszystkich cylindrach czy tylko na niektórych. Iskra może być zawsze ale...
odpaliłem samochód brat zdjął jeden przewód pierwszy samochód chodził no i go zgasiłem nadal bez jednego przewodu po zgaszeniu brat założył brakujący przewód ale samochód już nie odpalił nie odpala nie ma iskry na żadnym przewodzie. Możliwe że iskra przeskoczyła w aparacie zapłonowy i go uwaliło.
Wymień przewody zapłonowe Obstawiam to samo. Najlepiej kupić koszulki termokurczliwe i założyć dwie warstwy na przewód. Jak się uspokoi to tak zostawić.
Czyli 1 na cewce to czerwony a 2 to zielony przewód? tak powinna byc iskra, a z czego ta cewka?
Chodzi o ten przewód od cewki do aparatu zapłonowego, wyjmij go z aparatu zapłonowego i zbliż do obudowy metalowej silnika na odległość 1 cm. powinna być solidna iskra. Oj, nie ma tam piątego przewodu. Cewka jest w aparacie.
Sprawdź przewód od świecy i moduł zapłonowy.
Zobacz też mase modułu zapłonowego,przewód zdaje sie czarny.
Sprawdz czy cewka w aparacie zapłonowym ma przejście. Często łamie się przewód od aparatu do modółu zapłonowego przy cewce aparatu
W F-ce i to z 93 roku, to tam raczej ten prostszy zapłon siedzi... jeśli mnie pamięć nie myli, to dys sterowany czujnikiem wału/wałka... Cewka jest chyba sterowana impulsowo po przekręceniu kluczyka. Zdejmij przewód z cewki, dotknij silnika i niech ktoś przekręci kluczyk. Powinna pojawić się na tym przewodzie pojedyncza iskra. Jeśli się pojawi, ale...
Z ciekawości zmierzyłem napięcie na cewce zasilającej CDI przewód czarno-czerwony wyszło mniej więcej 70V używając startera nożnego, ale był to zipp 50ccm który ma tą samą budowę układu zapłonowego.
może ktoś rozwinąć dlaczego może mi "zabraknąć iskry na 2 cylindrach"?? Tak. I to własnie w momencie kiedy będziesz chciał wyprzedzać. Chodzi o to że iskra przeskakuje w mieszance paliwowej tym trudniej, im jest ona bogatsza. Potrzebne jest wyzsze napiecie by przeskoczyła. Kiedy przyspieszasz wciskasz mocno gaz, wzbogacasz mieszankę i napięcie przeskoku...
Kolego jeśli kocioł działał przed czyszczeniem to szukaj co źle poskładałeś. Sprawdź czy nie jest przycięty przewód jonizacji lub czy nie ma zwarcia , czy wszystkie wtyczki powkładane odpowiednio. I czy nie pomyliłes wtyczek elektrody zapłonowej i jonizacyjnej?
Zamontuj cewkę do auta. Podłącz wtyczkę do niej. Podłącz do cewki przewód zapłonowy a na jego koniec da świece i daj ją do masy. Odetnij środkowy przewód i od strony cewki podawaj na nią impulsy. Przy włączonym zapłonie ma być iskra jak podajesz masę. Możesz użyć diody LED z połączonym szeregowo rezystorem 1J i wpiąć ją pomiędzy plusa wtyczki i środkowy...
Przewód czarno-czerwony to cewka zasilająca CDI. Ten chiński ogier ma gaźnik sterowany elektronicznie. Nie miałem okazji oglądać jaki tam jest układ zapłonowy, jeżeli po stronie instalacji nie ma tego przewodu, to prawdopodobnie zapłon jest typu DC-CDI. Masz iskrę na tym silniku? Odpala?
Witam Bardzo ciekawy pomysł założenia PRĄDNICY (a nie jak napisałeś alternatora) do AWO. 1- Wydaje mi się że można podłączyć pod oryginalny układ zapłonowy. Z prądnicy "wychodzi" przewód czerwono-czarny i on odpowiada za iskrę. 2- Schemat zapłonowy- napisałem jak podłączyć wyżej . Schemat elektryczny- też można bardzo prosto podłączyć. ale najważniejsze...
Sprawa rozwiązana przerwany przewód od modułu zapłonu
Nie znam skutera, więc tylko ogólnie mogę powiedzieć, mając nadzieję, że mechanik, który skuter robił, poustawiał wszystko jak trzeba, tzn ustawił zapłon i dawkowanie paliwa. Iskra piszesz, więc moduł zapłonowy nie padł jeżeli występuje jako osobny element. Iskra jest, ale prawdopodobnie tylko wtedy, gdy świeca jest wykręcona (w powietrzu), ale w warunkach...
Zobacz czy do czujnika Halla dochodzi zasilanie. Czy cewka ma wysterowanie? Załóż na nią przewód zapłonowy ze świecą i zobacz czy będzie iskra.
Ten trzeci przewód, to nic innego jak sygnał z zacisku "1" cewki zapłonowej. Mówiąc krócej, jak podłaczysz lampkę kontrolną do zacisku "+12V" drugi do tego przewodu, to przy kręceniu rozrusznikiem, lampka powinna mrygać w rytm przeskoku iskry. Obrotomierz podłączony jest równolegle do cewki zapłonowej, plus masa oczywiście. Jeśli oczywiście wszyskie...
Od 3 do 5 mm
Zlokalizuj moduł zapłonowy i wypnij z niego przewód gaszący - zobaczy czy iskra się pojawi.
(at)robokop Dokładnie, moduł który jest pod cewką. Szybki sposób sprawdzenia: -Zdjąć przewód idący z cewki do kopułki -Włożyć w niego świece -Odpiąć trzypinowy wtyk czujnika halla na aparacie zapłonowym -do środkowego pinu włożyć kawałek miedzianego drutu -Włączyć zapłon -Dotykać drucikiem do masy Na świecy jest iskra - winny czujnik halla w aparacie...
Bardzo sensownie Pan napisał. Kiedyś w kosiarce była tylko cewka i też ten przewód odłączali i iskra była. Inny schemat zapłonowy? Na początku testów gdy było podpięte tylko uzwojenie wtórne też kilka razy na świecy była iskra tylko taka inna taka bardziej pomarańczowa dlatego się zdziwiłem. Zrobię tak. CU podłącze tylko do cewki a przewód od gaszenia...
Cewka zapłonowa mogła paść i gubi iskrę: odłącz od kopułki przewód WN łączący ją z cewką i sprawdź iskrę na samym przewodzie do masy- iskra ma być co najmniej 10mm
Proszę sprawdzić świece (czy jest iskra) i przewody zapłonowe.
Chłopie widzisz T1 na schemacie ??? Idzie przewód na zasilanie wtryskiwaczy i cewki do linni 15?? To szukaj. To są grube przewody ,masz na 99% założonego szczura. Jak doszlo do awarii? Żaden miernik, żarówka 5W. Czarny z czerwonym paskiem przewód
Do cewki jeden przewód idzie czy dwa?
Witam mam problem z układem zapłonowym. Mianowicie podłączając 1 świece zapłonową pod cewke bezpośrednio iskra na niej jest. A gdy podłącze wszystko na aparacie zapłonowym to przez kopułke przez kable fajki aż na świece iskra nie dociera. Aparat zapłonowy jest na 4 cylindry w kolejności zapłonu 1 3 4 2 a w silniku instalacja elektryczna 6v. Cewka jest...
Sprawdź czy masz iskrę na tej świecy jeżeli nie to spróbuj podmienić na np. świece z 1 cylindra jeżeli to nie pomoże to podmień przewód WN (jeżeli nie pomoże to prawdopodobnie cewka zapłonowa lub moduł) Mam nadzieje że choć trochę pomogę...
Myślałem nad termokurczką ale nie ma jak nałożyć Jeśli wejście przewodu WN do modułu nie jest zatopione w korpusie, to pewnie przewód da się wykręcić . Wymienić przewód z fajką. Pozdrawiam.
Witam elektrodowiczów mam problem z moim fiacikiem 126p nagle zatrzymał się i brak iskry na świecach(wymieniony na nowy aparat zaplonowy :roll: i ustawiony w warsztacie, nowy kondensator) cewka zapłonowa podwójna, niestety nie wiem skąd jest zasilana (poprzez przewód oporowy oznaczony na schemacie elektrycznym n-48) jeśli ktoś wie to proszę o pomoc...
Miałem podobny problem z moim skuterkiem Chińskim. A mianowicie także nie chciał palić; iskra była na kilku świecach sprawdzałem w razie gdyby biła po bokach, paliwo również świeca mokra, zawory sprawdzałem ustawiałem idealnie jak się tylko dało, przewód od cewki do świecy, a tu nadal cisza, postanowiłem zakupić nowy moduł zapłonowy ledwo obrócił rozrusznik...
Odłącz 1 przewód od gaszenia z konektora przy module zapłonowym i powinno pomóc jeżeli uważasz , że to wina stacyjki , a ją zostaw w spokoju , bo sam nie dojdziesz do ładu tym bardziej jak już ktoś przy niej grzebał . :|
Jeśli 2-sów to sprawdż wyłącznik zapłonu,przewód w/n i świecę.Jeśli to wszystko okaże się ok. ,to masz uszkodzony moduł zapłonowy.
Jak nie masz oscyloskopu to diodą LED sprawdz czy ze sterownika (pin D4) dochodzi sygnał do modułu zapłonowego ( pin 4 we wtyczce 4-pinowej rozdzielacza). Jak jest to zobacz czy do cewki dochodzi sygnał (zielony przewód) też LEDem
Blokowanie modułu jak mam sprawdzić ? Przewód czarno biały - odpiąć od modułu na czas prób całkiem. To gaszenie ze stacyjki, stopki bocznej, etc... Przewody instalacji zapłonowej tak, ale bardziej bym się skupił na stanie cewek i tego, co z nich "dociera" do modułu.
Jeżeli chodzi o automat rozruchowy, to myślę, że naprawa nie pomoże, bo on się w środku wyciera i zacina się, nie dociskając styków. Jeżeli chodzi o gaśnięcie, to miałem taki przypadek, że urwany był przewód w aparacie zapłonowym, który podłączony jest do ruchomej płytki przy regulatorze podciśnieniowym, i jak się dodawało lub ujmowało gazu, to przerywał....
zbyt niskie czyli jakie? cewka sprawdzona na krótko? najczęściej przewód WN stanowi nierozłączną całość z fajką i w niektórych przypadkach powstaje przerwa między fajką a przewodem
Do cewki powinny dochodzić tylko 2 przewody - zasilanie po stacyjce i przewód z aparatu zapłonowego. Odłącz ten przewód od aparatu, włącz stacyjkę i dotykaj tym przewodem do masy - powinna pojawiać się iskra. Jeżeli tak jest to problem w aparacie, jeżeli iskry brak to uszkodzona cewka lub brak jej zasilania. Daj zdjęcia jak masz podłączoną tą cewkę.
Jeżeli odwrotnie podłączyłeś przewód zapłonowy i jonizacyjny, to jest raczej pewne, że przeskok iskry następował pomiędzy elektrodami, tzn. zapłonową i jonizacyjną. Jeśli tak było , to jest bardzo duże prawdopodobieństwo graniczące z pewnością, że uszkodziłeś moduł zapłonowy. W przypadku Beretty ok 320zł. Dla tego lepiej, żeby pracami konserwacyjnymi...
Kabelek od kondensatora jest przyłączony do wyjścia aparatu zapłonowego. Przewód ze zdjęcia jest osobnym przewodem idącym od cewki zapłonowej do aparatu, gdzie jest przykręcony do tego samego styku, gdzie kabelek kondensatora.
Ja bym to widział tak ceweczka nawinięta na przewód WN i kostka NE555
Ciekawe jakie napięcie jest w przewodzie? kopać może ale czy to wystarczy by przeskoczyła iskra. Zmień świece (tylko taką dedykowaną do tego motorka) lub jeszcze cewka zapłonowa lub przebicie na przewodzie wys. napięcia.
Witam mam problem ze skuterem Kymco Agility 125 4t. W skuterze nie ma iskry. Skończyły mi się już pomysły co może być nie tak. Wymieniłem cewkę, świece przewód, moduł zapłonowy oraz iskrownik. Dodatkowo sprawdziłem wiązkę i wszystko wygląda w porządku. Ktoś ma jakieś pomysły na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę ?
Cewka zapłonowa której sprawdzenie za pomocą miernika uniwersalnego sprowadza się do ustalenia rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtórnego. Pierwotne – miernik ustawiamy na 200 Ω. 1. Jeden przewód miernika do (+) cewki, drugi do masy – wartość 03,2 Ω. Wtórne – miernik ustawiamy na 20 K 1. Jeden przewód miernika do środka...
Cewka do zapłonu z przerywaczem to 4220. Przewód w aparacie zapłonowy przełamywał się od pracy regulatora podciśnieniowego, to trzeba sprawdzić. Przewód WN z cewki zapłonowej przybliż do masy, silnik ustaw tak aby styki przerywacza były zwarte. Włącz zapłon i ręcznie podnoś dźwignię przerywacza, w momencie rozwarcia styków powinna przeskoczyć iskra....
Witam posprawdzaj wtyczki i czy niema poprzecieranych kabli do sprawdzenia przewód WN od cewki do świecy i prawidłowe zasilanie cewki,możliwe że uszkodził się moduł zapłonowy
Przyczyn może być wiele: immobiliser, alarm, cewka, palec rozdzielacza, pasek rozrządu, przewód + do cewki lub aparatu zapłonowego.
Fajka jest nowa jak i również przewód. Świecę też zmieniałem.
Wyczyść styki przerywacza. Zmniejsz przerwę na świecy na 0,2 mm i sprawdź czy wtedy jest iskra. Odłącz przewód od gaszenia.
Zdejmij obudowę i załóż koszulkę izolacyjną na przewód dochodzący do elektrody zapłonowej tak, aby nachodził na elektrodę i będzie po problemie. Iskra przebija do obudowy.
Pierwsza sprawa to ustalić czy przyczyną jest brak impulsu na pierwotne uzwojenie cewki, (czyli krzywka, przerywacz -jak pisali koledzy) tu nieoceniony będzie oscyloskop, czy przyczyna leży po stronie rozdzielacza iskry, czyli palec, kopułka, przewód zapłonowy, świeca. Tu przydałaby się zwykła lampa stroboskopowa do ustawiania zapłonu lub znowu oscyloskop....
Znalazłem filmik na youtube na którym odpalają taki traktor z zepsutym wyłącznikiem bezpieczeństwa po odpięciu przewodu W2 pozostawiając jednak przewód W3 z tego wnioskuję że A1 jest niezbędny do powstawania iskry A1=moduł zapłonowy tranzystorowany Kupię ten moduł i dam znać czy działa. Dzięki Sniezynka za pomoc.
wyciągnij z wtczki czarno biały przewód i sprawdz czy jest iskra jeśli będzie to któryś z wyłączników będzie uszkodzony jeśli nie to cewki wysokiego napięcias
A ja powiem krótko; jest taki przekaźnik "19" ... :) No rzeczywiście powiedziałeś ale co mają wycieraczki do cewki zapłonowej. Wracam do tematu. Wyciągnij wtyczkę z aparatu zapłonowego. W środkowy pin (w kablu)włóż kawałek przewodu. Wyciągnij przewód wysokiego napięcia (ten w środku kopułki) włóż do niego świecę i umieść ją w otworze do wyciągania...
Witam. Nie znam tego modelu kotła, ale. 2. presostat załącza i po paru sekundach miga czerwona dioda brak iskry nie puszcza gazu. A po ilu sekundach? Czy jest to około 10s, albo nieco ponad 10s od chwili załączenia zię presostatu? Na iskrownik dochodzi napięcie ok 80V DC oczywiście nie jest to pomiar miarodajny bo to by trzeba było mierzyć oscylatorem...
to nie jest wina akumulatora! , weź sobie ściągnij kapturek od jednej ze świec załóż jakąś inną lub sam przewód zbliż do masy i sprawdź jak będziesz kręcił czy jest iskra, jeśli nie to sprawdź czy jest zasilanie modułu w czasie gdy kręcisz rozrusznikiem(najlepiej żarówką) , jeśli będzie to prawie pewne że moduł lub czujnik , jeśli by jednak iskra była...
Następny moduł umarł - samochód postał chwilę z włączonym zapłonem, całkowity brak iskry. Cewka umocowana sztywno, fabrycznie nowa, rezystancja 912 omów. Pomysły mi się powoli kończą. Wie ktoś gdzie idzie biały (rozgałęziony z fioletowego ) przewód z cewki zapłonowej ?
No i kolega ma bardzo dobre przypuszczenie, że problemy są z prądem. Do sprawdzenia układ zapłonowy i obwód gaszenia silnika. W układzie zapłonowym jest magneto i przerywacz, czy normalnie akumulator i przerywacz? Kolega popatrzy na przerywacz, tam się najczęściej coś psuje. Następnie do sprawdzenie przewód w.n. i fajka. Czasem fajka ma opornik włączony...
Nie podajesz szczegółów na temat konstrukcji zapłonu, ale szukając w internecie i patrząc na sklep paramotor wynika że to zapłon jak przy pilarkach spalinowych, kosach itp. Widzę dwa rodzaje zapłonów, czarna cewka Ducati Energia i czerwona cewka Selletra. W takich zapłonach nie ma gdzie szukać szukać przyczyny, jeśli jej nie ma to cewkomoduł do wymiany....
Te wyniki pomiarów nam się nie przydadzą, poza tym są wykonane nieprawidłowo. Zmierz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Miernik ustawiony na 2000 lub 2k gdzie masz zakres "Ω", jedna końcówka miernika do masy silnika, druga do przewodu z cewki lub impulsatora, przy odłączonych przewodach statora od instalacji. Poza tym sprawdź czy stacyjka...
jak zgaśnie sprawdź czy jest iskra na świecach. jak nie ma to: 1. odepnij złącze aparatu zapłonowego 2. w środkowy pin włóż przewód elektryczny 3. zdejmij przewód wysokiego napięcia z aparatu zapłonowego idący z cewki 4. włącz zapłon 5. trzynmając przewód wysokiego napięcia z cewki w odległości ok. 1 cm od masy na silniku połącz /dotykaj i odejmuj/...
1. Sprawdź czy dysze nie zostały pozamieniane przy montażu. Jeśli są dysze bez oznaczeń to wymienić na nowe, gdyż takie dysze ciężko rozróżnić (w szczególności dyszę główną z dyszą ssania). 2. Oznaczenie IFA na gaźniku ma każda chińska podróbka. Tylko oryginał BVF DDR i pseudooryginał MZA mają na korpusie logo BVF. W tym drugim oznaczenie MZA widnieje...
jaco20 po pierwsze sprawdż czy jest zasilanie +12V cewki zapłonowej.Włóż aparat zapłonowy i po sprawdzeniu w/w napięcia na cewce / styk +15 / wepnij świecę zapłonową w przewód wysokiego napięcia biegnący z cewki.Teraz kręcąc rozrusznikiem dotknij świecą do masy /sprawdż iskrę/.Jeżeli będzie to masz uszkodzony palec lub kopułkę jeżeli nie to czujnik...
Witam, mam następujący problem,jakiś czas temu zaczął mi szarpać silnik jednak samochód oprócz nagłych chwilowych spadków mocy jeździł w miarę normalnie. Podczas następnej jazdy sprawdziłem pod maską a tam jeden przewód zapłonowy został przecięty i iskra szła w obudowę silnika. Zmieniłem przewody i na nowe i dalej to samo a nawet gorzej. Silnik wraz...
Po co od razu wymieniać? Nie lepiej najpierw zdiagnozować? Kod błędu nic nie powie. Od tego są bloki pomiarowe. Będzie kod błędu mówiący o braku sygnału z G40 bo to normalne w tym aucie jak silnik nie pracuje. W Golfie 3 jest taka opcja by wyświetlacz na liczniku pokazywał np. obroty silnika lub inne rzeczy. Można to wykorzystać. Tutaj sygnał z czujnika...
Witam Wszystkich. Mam mały problem z Oplem omegą 2.6 a mianowicie nie chce zapalić ponieważ ma za słabą iskrę. Iskra jest tak mizerna że widać ją tylko jak wezmę przewód z cewki zapłonowej i przyłoze do masy na świecy nie ma iskry bo nie daje rady przeskoczyć w kopułce zapłonowej. Uszkodzona cewka odpada bo już była sprawdzana w innym samochodzi. Co...
Mógł ci paść moduł zapłonowy. Dokładnie do czego dotknął ci ten przewód od akumulatora? Do której części cewki?
1.Posłuchaj czy jak kręcisz pracuje pompa paliwa. 2. Ściąg przewód od świecy i zobacz czy jest iskra. 3. Jak wygląda cewka zapłonowa.
strzały w kolektor ssący w samochodzie zasilanym LPG I i II generacji zawsze są skutkiem uszkodzenia układu zapłonowego. Detonacja następuje najczęściej jeżeli na jednym z cylindrów w cyklu pracy silmnika zabraknie iskry (uszkodzony przewód, cewka lub świeca i iskra ucieknie gdzieć na bok), przy drugim cyklu pracy silnika zgromadzony gaz na danym cylindrze...
Wyjście "WV" to przewód zapłonowy z czarną końcówką, wyjście "S" przewód jonizacji z białą końcówką - jest wszystko podłączone prawidłowo. Zanikanie iskry świadczy o wadzie sterownika zapłonowego nr kat 61 313 604. Oczywiście wcześniej musi być wymienina bateria, poniżej 1,3VDC już mogą wystąpić problemy, prawidłowo usawiona fajka pilota i oczyszczona...
Wyciągnij środkowy przewód WN z kopulki aparatu. Załóż na koniec przewodu starą świecę i połóż na masie. Włącz zapłon - (jeżeli masz kogoś do pomocy to niech on przekręci rozrusznikiem a ty obserwuj czy jest iskra), jeżeli jesteś sam to - Wypnij wtyczkę z aparatu zapłonowego (trzypinową). Umasionym przewodem dotykaj do środkowego pinu wtyczki, w tym...
Sprawdź przewód w module zapłonowym odpowiedzialny za gaszenie jeśli on zwiera do masy to nie bedzie iskry możesz go na próbę wypiąć od modułu i sprawdzać iskrę.
Witam, naprawiam Focusa znajomego 1.4 16V Zetec, objawem jest brak pracy na jednym cylindrze spowodowany brakiem iskry. Przewód WN, świeca są sprawne. Na wszystkich pozostałych wyjściach z cewki zapłonowej jest iskra, na jednym nie ma. Problem jest o tyle dziwny, że wg mojej wiedzy w środku tej cewki zapłonowej są 2 cewki - tłoki chodzą parami. Uszkodzenie...
Po pierwsze takie zdjęcia z pomiarów są trochę mało przydatne, kiedy nie wiadomo z których przewodów cewki zasilającej się mierzy rezystancję. Brakuje jeszcze pomiaru względem masy o które prosiłem. Niemniej wartości są zgodne z serwisówką - ze specyfikacji. Po drugie napięcie na cewce zasilającej mierzy się miernikiem ustawionym na pomiar napięcia...
1 zdjęcie - przewód czerwono-czarny i masa? Mierzysz napięcie prądu DC, masz zmierzyć AC, bo będą bzdury, a nie wyniki. Miałeś zmierzyć też rezystancję tego przewodu czerwono-czarnego z masą, ale nie doczekam się. 2 zdjęcie - rezystancja impulsatora prawidłowa. Niestety widzę, że nie masz bladego pojęcia o budowie motocyklowego układu zapłonowego. Mierzysz...
Układ zapłonowy do przejrzenia, przewody wysokiego napięcia, cewka, palec, kopułka. Jakby tam wszystko by grało, to tak jak wyżej napisano, sprawdził bym jakie ciśnienie wychodzi z pompy paliwa (czy takie jak powinno być). Ja sprawdzam przewody w taki sposób że biorę przewód i przyłączam go masy (karoserii). Następnie drugim końcem przewodu (z delikatnie...
Z magneta wychodzi 5 przewodów: niebieski łączy się ze stykiem 3 modułu zapłonowego, czerwony ze stykiem 14 modułu; zacisk 31 modułu brązowym przewodem do masy skutera, styk 15 modułu ze stykiem 15 cewki zapłonowej, a drugi zacisk cewki do masy. Styk 2 modułu przewodem brązowo-białym do stacyjki. Masz już iskrę i gaszenie silnika. Teraz czerwono-biały...
Pęknięta elektroda, pęknięty przewód elektrody zapłonowej lub jonizacyjnej, brudna elektroda, zbyt duża odległość od palnika, uszkodzony generator iskry. Jeśli to kocioł z zamknięta komorą to może zbyt mała ilość tlenu do spalania. Rurka z zespołu gazowego do komory przybrudzona itd.
Zapłon w tym silniku jest całkowicie odrębnym obwodem i nie ma nic wspólnego z alternatorem i regulatorem napięcia. Wymień świecę na początek, istnieje możliwość uszkodzenia cewki zapłonowej, która po nagrzaniu traci iskrę, ewentualnie przewód gaszenia zwiera sie gdzieś do masy..
Do sprawdzenia: 1. Zwarcie na przewodzie idącym do stacyjki (a raczej wyłącznika na lampie). Także przewód idący do cewki. Masowy z cewki też jest ważny. Multimert w dłoń i do dzieła! 2. Sklejony, zanieczyszczony, zwarty przerywacz. Wyczyścić, wyregulować. 3. Uszkodzony kondensator. Każdy multimetr teraz potrafi zmierzyć sprawność kondensatora. 4. Cewka...
Nie podajesz, czy świeca była mokra tj. po tym, gdy silnik odmówił Ci posłuszeństwa. Jeśli świeca była mokra, a więc paliwo dochodziło do cylindra, to skup się na braku iskry. Wymień świecę, ewentualnie podmień cewkę zapłonową, sprawdź "fajkę" i przewód WN a także, czy poprawnie działa wyłącznik zapłonu (może styki stale są w poz. złączonej ). Sprawdź...
Witam!Przyczną awarii jest zanik iskry. Kup i wymień przewód między modułem a aparatem zapłonowym ma niebieski kolor.Jeśli masz wersję z aparatem.
przewód zapłonowy przewód zapłonowy przewód zapłonowy świeca zapłonowy iskra
komputer roweru stacjonarnego milion wierszy aluprof sterować
układ odszraniania pompa ciepła
Reset systemów po wyjęciu akumulatora - bagażnik i szyba nie działają Spadek prędkości internetu w zależności od pory dnia