jakie napięcie daje cewka z magneta? cewka WN wytwarza jak sama nazwa mówi wysokie napięcie które idzie na świece. sprawdź miernikiem rezystancję między końcówkami 1, 15 musi być ok. 3Ω ale dokładnie nie pamiętam zależy jaką masz instalacje 6 czy 12 V sprawdzić trzeba jeszcze rezystancje między końcówką która idzie na świece a zaciskiem... no właśnie...
Akumulator masz do wymiany, sensu nie ma go naprawiać, woda na każdej dobrej stacji benzynowej, ładowanie pewnie masz dobre 2-3 tyg to norma jak mało uzywasz, schematy w dziale ze schematami. Iskra do sprawdzenia po poskładaniu wszystkiego do kupy.
A świecę zmieniałeś? Współczesne NGK made in France odwalają takie cyrki że się w pale nie mieści. Kilka razy już spotkałem taki objaw, że na tych świecach (a są to najpopularniejsze w Polsce) iskra znikała dosłownie z czapy. Zainwestuj w świece marki ISKRA, to będziesz miał pewny element ;) .
Oglądając filmik nie wydaje mi się aby problem tkwił w zapłonie. Na krótkiej iskrze miałby problem z odpaleniem, przy wadliwym zapłonie ewidentnie by przerywał lub też strzelał i kichał. Coś słabo wydech słychać, sprawdzałeś jak się zachowuje bez tłumika oraz czy tłumik nie jest zawalony garścią nagaru z mixolu (w szczególności na przegrodzie "sitkiem"...
to zdejmij fajkę ze świecy, przepnij szybko na inną świecę i sprawdź, czy jest iskra, Tak nie sprawdza się "iskry" !!! To pawie nic nie daje. Jedna informacja jest typu jest/nie ma czyli jakościowa a nie ilościowa. Jak należy sprawdzać "iskrę" pisałem nie raz nie dwa... Podejrzewam "kończącą" się cewkę ładującą. Trzeba zrobić pomiary na zimnym i ciepłym...
Założę nowy świece bo ta mi się wydaję że ma trochę za słabą iskrę
Napisz coś więcej. Jaki Simson? Jaki silnik? Zdjęcia aparatu zapłonowego pomogły by więcej. W jakim stanie jest przerywacz zapłonu? Czy masz ściągacz do koła magnesowego?
Co się dzieje jak zgaśnie? Ma iskrę,paliwo dochodzi? Musisz posprawdzac. Może świeca po rozgrzaniu gubi iskrę?
Już ostatnie jego dechy na takiej kompresji
Okej, niebieski kabelek od czujnika podłączyłem, czerwony od iskry czyli kabelek czerwony też podłączyłem. Teraz z modułu do cewki wszystko podłączone idealnie. Przykładam świecę do silnika, a iskry nie ma... Nie wiem, albo to zepsuty moduł, albo coś z magnesem. Jednak jak się pytałem osoby, która posiadała Simsona przed remontem, to wiem, że moduł...
Cewka 12V przy zasilaniu 6V będzie dawała słabszą iskrę. Przerywacz sprawdzony? Młoteczek nie ma luzów? Iskra ma niebieski kolor czy czerwono żółty? Mokra świeca świadczy o braku iskry i czyszczenie gaźnika w takim wypadku to strata czasu. Przy braku paliwa iskra jest a świeca jest sucha. Kolega sprawdzi czy przewód WN ma przejście od fajki do cewki....
Jeśli szmyrając kablem po masie uzyskujesz iskrę, to znaczy że przerywacz nie działa jak powinien. To ty tym kabelkiem niejako zastępujesz go. Magneto do ściągnięcia, albo niefachowo ustawiłeś przerwę na przerywaczu. Sprawdź to i upewnij się. Oczywiście do magneta obowiązkowo ściągacz, nie podważaj byle narzędziami bo pokrzywisz i będziesz miał większy...
Uszkodzona, któraś z cewek w magnecie :)
A ma ktoś pomysł jak to przerobić żeby było bez aku ? Nie ma takiej możliwości żeby działało na wolnych obrotach bo braknie na iskrę
Witam . Kondensator warto sprawdzić . Jeśli chodzi o przezwojenie cewek to pod uwagę należy brać nie długość drutu , a ilość zwoi , kierunek nawinięcia i dokładną średnice drutu nawojowego . Uzwojeniu warto poświęcić trochę czasu i nawijać starannie układając zwój przy zwoju bez krzyżowania . Po nawinięciu warto uzwojenie należy zaimpregnować żywicą...
Obrotomierz jest ganc do motocykla na jeden obrut wału jedna iskra.
Po wymilem cała instalację iskrownik koło magnetyczne i nic na dal nie ma iskry
A świecę wymieniłeś? To że masz iskrę po jej wykręceniu nie oznacza, że będzie pod kompresją. Wykręć i polej trochę paliwa na świece sprawdz czy paliwo zapali się od iskry
Teraz zaczęło mi zaś iskrzeć na platynkach bardzo mocno wręcz pioruny idą.. Dodano po 1 Ok poczekam na kolegę i przelutuje tą cewke zapłonową w iskrowniku od iskry.
jedynie raz podlałem pod świece to zagadał moze na sekunde A jak będziesz podlewać go przez gaźnik, to będzie dłużej gadał? Z tego co teraz napisałeś, to bardziej paliwo, jak iskra.
Iskra z kabla do głowicy przeskakuje?
Witaj! Za mało podałeś informacji o swoim motorku,żeby dokładnie Ci pomóc. Szukanie iskry w Simsonie to trzeba zacząć od sprawdzenia napięcia na akumulatorze.2 sprawdzenie przerywacza/dobroć styków -trzeba styki oczyścić i ustawić przerwę 0,4mm/3 sprawdzić kondesator. 4wykręcić świecę kręcąc kołem zamachowym w kierunku pracy i przed górnym punktem około...
nie ma iskry
Układ z lewej nie powinien działać, lub co najwyżej dawać słabą iskrę. Brak kondensatora wywołuje łuk elektryczny na stykach przerywacza powodując zmniejszenie prędkości zmiany natężenia prądu płynącego przez cewkę. Dodatkowo przez brak kondensatora nie dochodzi do oscylacji w układzie cewka–kondensator, przez co czas wyładowania iskrowego jest...
To zależy od chwili rozwarcia przerywacza. I ma byc 20 stopni kątowych przed rzeczywista chwilą uzyskania GMP przez tłok. Mozna to sprawdzić strobolampą generująca błysk w chwili wyzwolenia iskry.
Problem rozwiązany. Dziękuję wszystkim za pomoc. Iskra się pojawiła. Powodem był przewód przy iskrowniku idący do cewki. Czy ktoś ma jakiś sposób bez suwmiarki, lampy na ustawienie poprawnie zapłonu (iskrownika)? Obecnie ustawiony jest na fabryczne znaki na karterze.
A jaka przerwa między cewką, a magnetem?
Wymień kondensator pod ciśnieniem niema iskry
Skąd ci się bierze napięcie na cewce butelkowej ? Jak to mierzysz? Sprawdź cewki w magnecie. Poprawność podłączenia modułu. Na końcu podmień moduł I niema bata musi mieć iskrę
Pisząc ,,iskra się zalwa'' miałem na myśli świece iskra :p ale posiadam stary model świecy iskra
Raczej uszczelniacze.
Spróbuj zakręcić kranik i pchać na biegu bez ssania, manetka na full. Objaw jakby zbyt wysokiego poziomu w gaźniku, lewe powietrze (przez simeringi) lub słaba iskra.
Można spróbować sprawdzić iskrę na cewkomodule od Piaggio, lecz nie gwarantuję że nie zostanie on uszkodzony przez uszkodzony stator. Taki cewkomoduł od Piaggio niezbyt nadaje się jako zamiennik cewkomodułu PVL (brak ogranicznika napięcia). Ale jak wcześniej napisałem, problem jest z cewką zasilającą na statorze. Przy zwarciach międzyzwojowych generowane...
czyli jak coś pomieszałem w instalacji to jak dam gazu to będzie tracił iskrę
Popieram opcję z cewką. Możesz zobaczyć też kondensator. Możliwe jest że padł i moze nie mieć iskry.
Temat, braku iskry w Simsonie, był już poruszany, wiele razy. Proszę używać wyszukiwarki.
To znaczy, że masz za bogatą mieszankę lub uszkodzony zapłon. Jaki kolor iskry?
sprawdz elektronike i swiecę z reguly jak maszyna nie chce palic na ciepło jest to problem iskry
Tak może to być przyczyną. Sprawdź odległość implusatora.
Na cewce po lewej stronie na 1 zdjęciu jest odczep, jest tam przylutowany jakiś przewód bo wygląda jak by tam był urwany.
Wymiana świecy zapłonowej nie rozwiąże problemów których przyczyną jest słaba energia iskry układu zapłonowego.
Objaw wskazuje jednak na problem z masą, w simsonie silnik jest mocowany do ramy na poduszkach gumowych i nie ma z nią połączenia elektrycznego
Z tego co piszesz przyczyna musi być typowo mechaniczna. Wkręcenie świecy powoduje, że ciśnienie w znacznym stopniu oddziaływuje na tłok a co za tym idzie na wał korbowy (jest "uciskany"). Być może przy dużym luzie na łożyskach wału korbowego i małej przerwie na przerywaczu nie następuje rozwarcie styków przerywacza a co za tym idzie brak iskry.
Witam. Mam problem ponieważ nie mam iskry w simsonie S51B2-4 elektronik. Zrobiłem z kolegą kapitalkę silnik włożyliśmy do ramy i nie ma iskry:cry:. Jak odlutowałem kabel od cewki zapłonowej i przylutowałem na nowo była iskra odpaliłem simsona i chodził z 10sekund i zgasł i nie było iskry. Kupiłem nową cewkę zapłonową, cewkę WN i dalej nie było nic....
Moim zdaniem przyczyna może tkwić w regulacji gaźnika, zbyt bogata mieszanka na biegu jałowym i zimny dobrze pracuje, natomiast na ciepłym zaczyna gasnąć. Może też zaworek iglicowy nie trzymać, na wysokich obrotach od wibracji wzrasta poziom paliwa i się zalewa. Nie można też wykluczyć zapłonu, do sprawdzenia długość iskry na samym przewodzie WN. Zmień...
w jakim sensie kolo było magnesowane? a co do iskry to masz zapłon na platynkach i sprawdzałeś iskrę na świecy? bo pomiędzy młoteczkiem i kowadełkiem (na platynkach) nie ma być iskry...
Bak oraz wężyk czysty ? Jak już go odpalić nie możesz iskra jest ?
iskra jest tylko wtedy jak kowadełko jest zwarte Jak iskra może być w trakcie zwarcia, skoro z zasady działania takiego zapłonu wynika, że iskra powstaje w momencie rozwarcia styków. Skoro styki masz ciągle zwarte, to cały czas masz taką dłuuuugą iskrę?
Witam na tej stronie masz kompletny schemat do simsona,troszke inwencji i w google szykajka dziala.Pozdrawiam http://www.a-k-f.de/moser/s51-s70.pdf
a jaki masz zapłon na platynkach??
Witam. Podłączę się do tematu z podobnym problemem. Mam pytanie : Jak pomnierzyć cewkę tą z trzema wyjsciami, która znajduje się na magneto, bo u mnie jest przejscie tylko na dwóch koncach a między środkową i tymi końcami nie ma przejscia , czy tak ma być? Jak pomierzyć cewkę butelkową WN, bo u mnie opór między dwoma końcówkami wynosi 1,8 ohma. Napięcie...
Witam ! mam problem z simsonem, a mianowicie z iskrą której nie ma. W zeszłym roku wymieniłem magneto i wszystko co sie tam znajduje. Po roku chciałem odpalic simsona i nie ma iskry. Dzisiaj wymieniłem cewke i nic to nie dało poza tym ze przestały świecić światła z przodu podczas kopania. Pomóżcie.
co ty mówisz ze nie ma modułu w iskrowniku jest zamiast platyn
Mam problem z iskra w simsonie ele. Gdy kope lekko to iskra jest ładna gdy kope szybciej to brak iskry. Podstawka jest nowa sprawna modol wydaje się ok cewka butelkowa sprawna instalacja zrobiona na krótko bez żadnej pomyłki świeca sprawna. Wydaje mi się że jest uszkodzona cewka zapłonowa w iskrowniku czy ktoś miał już taki problem?
Proszę użyć wyszukiwarki, problem braku iskry w Simsonie był już opisywany wielokrotnie. Forum zawiera opisy, wszystkich możliwych usterek występujące w Simsonach.
A od kiedy to wysokie napięcie mierzy się palcem? Masz woltomierz i amperomierz w palcu? Nie wspominając już skutkach przepływu prądu elektrycznego przez ciało. Pomiar długości iskry polega na przyłożeniu przewodu WN z wykręconą fajką do masy z ustaloną wcześniej odległością miedzianej żyły do masy (7 mm) i sprawdzeniu czy przeskakuje regularna iskra.
Trochę mało. Próbowałeś z jakimś samostartem? Dolot szczelny?
Teskot, mnie wiecej ograniam ale spod magneta nie idzie mi kabel biało czerwony, i czy muszę mieć podpięty tył do tej całej rozdzielki żeby mieć iskrę odpalić:)
Jak wymieniłeś moduł to trzeba go dostroić do reszty. Spróbuj pokręcić potencjometrem na module.
Stawiam na podróbę cewki zapłonowej (na statorze). Może pod wpływem temperatury dostawać zwarcia międzyzwojowego. Cewka butelkowa, szczególnie podróba taka za 15 zł także może być przyczyną, aczkolwiek zazwyczaj przepala się po kilku minutach. Podobne zachowanie może sprawiać kilka innych elementów, kondensator, przerywacz, przewody...
Kolego magneto nie powinno ocierać o cewki. Nie wiem jak jest w przypadku impulsatora w Twoim pojeździe, ale np. w skuterach oporność wynosi ok. 145 omów. Sprawdź odległość impulsatora od koła magnesowego - zalecana ok. 0,3 mm, gdyż ma to wpływ na "jakość" iskry.
dla pewności odkręć te kable od platynek przy sprawdzaniu
Ja hciał bym sie zapytac czy czujnik impulsów tyrystora moze byc 12v i 6v bo w czoraj kupilem czujnik do simsona s51 i nie ma iskry a wczesniej była
Posiadam dwa iskrowniki do tego modelu oba uszkodzone w jednym brak iskry natomiast w dtugim iskra jest ale magneto sprawia taki opór że ciężko obrócić wałem. Podmieniałem cewki pomiędzy iskrownilami kondensatory również brak reakcji na to. Zamieniałem też magnesy pomiędzy iskrownikami i nadal to samo. Na jednym iskra jest ale ma taki opór że nie da...
Witam, dziś zrobiłem simsonem około 30-40km, aż nagle zaczął przerywać i zgasł, pierwsze co wymieniłem kondensator, ale to nie pomogło bo nadal nie pali, iskra dochodzi do cewki butelkowej, ale z niej nie wychodzi, cewka wn oraz platynki (przerywacz) maja około 3 tygodnie, sprawdzałem dwie cewki butelkowe i na żadnej nie ma iskry, a w simsonie kolegi...
https://obrazki.elektroda.pl/1328965700_...
Witam. Mam problem z moim Simsonem tego typu iż po rozgrzaniu silnika (jeździe min. 15 minutowej), gdy go zgaszę postoi chwilkę, to traci iskrę na kilka godzin. Podczas jazdy wszystko jest ok. Wystarczy, że go zgaszę i koniec nie ma iskry. Jest to Simson Elektronik.
,, skacze na nich iskra, na fajce nic ciemno żadnego znaku życia iskry'' =padnięty kondensator
Koledzy, proszę o pomoc. Tym razem brak iskry w Simsonie. Link do tematu poniżej. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Witam. W swoim simsonie podłączałem instalacje od 0 gdyż wcześniej był taki galimatias ze nawet odpalić nie chciał. Podłączyłem wszystkie kontrolki wszystkie kable tak jak byc powinny według schematu. Cewke mam 6v i jest sprawna gdyż na innym simku daje iskre. Moje podejrzenia padają na zapłon platynkowy. Jak sprawdzić go miernikiem o ile sie tak da...
Typ bagażnika 16 n3, iskra bardzo dobra.
Elektroniczny. Dziś patrzę, a tu nagle jest iskra. Zapłon ustawiłem, zapalił, pochodził, zgasiłem go i już niestety iskry nie ma. ;/
skoro wszystko jest idealnie to musi śmigać. Na moje oko to albo ściemniasz że wszystko ustawiłeś albo kondensator lub przerywacz. Do takiego sprzętu polecam świecę iskrę 80.
przerwe na świecy sprawdź jeśli jest ok spróbuj wymienić świece Dodano po 2 przerwa jak coś na 0,4
Sprawdź cewkę podłączając ją np pod prostownik - czy daje iskrę. Jeżeli tak to zobacz czy iskra będzie bez kondensatora. Może być brak zasilania z cewki pod magnetem.
Znajdź pinout do modułu. Podłącz i sprawdź iskrę. Jak Simson odpali to sprawdź wyprzedzenie zapłonu lampą stroboskopową.
Chciałem zobaczyć jak wielką iskrę potrafi wyprodukować moja cewka od simsona więc wymontowałem ją i podłączyłem do prostownika który służy do ładowania akumulatorów. Prąd na wyświetlaczu był około 2,5A, zamontowałem świecę i próbowałem przerywać prąd tak żeby na świecy powstała iskra ale nic z tego nie wychodziło. Później wywaliłem świecę i prosto...
Masz tu schematy instalacji simsonów, zobacz czy masz dobrze moduł podłączony, a jak chcesz sprawdzić czy to stacyjka jest zła to omiń ją poprostu.
Skoro jest iskra to w złym momencie.
Wielkie dzięki, gdy się ma konkretny problem to tylko na ciebie można liczyć. Czyżby na forum byli tylko spece od braku iskry w Simsonach? Co się dzieje, dlaczego ludzie z dużą wiedzą znikają z forum?
Sprawdź długość iskry na samym przewodzie WN, musi ona wynosić min. 7 mm.
Czy przy zapalaniu używasz ssania? Czy tak trudno przed zapaleniem zimnego silnika zdjąć fajkę z kabla i sprawdzić jaką szczelinę powietrzną iskra przebija??? Czyli jakie w przybliżeniu jest napięcie wytwarzane przez układ zapłonowy. Jak iskra skacze na 10mm, to na 00% problemem nie jest ukłąd zapłonowy. Nie wiem jakim przyrządem BANANvanDYK chce zmierzyć...
Otóż gdyż chciałem odpalić simsona nie odpalał. Iskra była. Kondensator, świeca i cewka WN są wymienione Proszę o pomoc ponieważ jestem zielony w tym PS. Zauważyłem że świeca się zalewa
Nie macie pomyslow ? ;/
Zapłon elektronik, iskra bardzo ładna, równo skacze, jest bez zastrzeżeń.
Posiadam ok. 2 letni gaźnik MZA(słaba jakość wykonania) dysza główna 72, wolnych obrotów 35, dysza startowa 50.(trzeci ząbek od góry) Tak na prawdę nie mogę tego gaźnika porządnie wyregulować. Regulacja mieszanki biegu jałowego za wiele nie daję. Zawsze po okresie jazdy z maksymalną prędkością, gdy staje np: na światłach, puszę gaz Simson zawsze ma...
Długośc iskry niecały 1cm
Sprawdź czy gaźnik nie jest zapchany, jaka jest iskra na świecy?
Jak wykręcisz świecę to jest mokra? albo zaolejona? przeczyść dokładnie styki platynek na przerywaczu, miałem kiedyś taki problem z simsonem, wszystko było ok i nie chciał palić, iskra tez dobra, okazało się ze był mały włos na przerywaczu i po przedmuchaniu jak ręka odjął.
Zobacz czy iskra jest w odp momencie.
powinno być coś jak najcieńszego a zarazem mocnego żeby się nie urwało. Aluminiowa folia spożywcza ma około 10-12 mikronów! 0,05mm to 50 mikronów... W punkcie w którym listek wychodzi podczas pracy pojawia się iskra...
Mam simsona s51b (zapłon z przerywaczem mechanicznym, instalacja na 6V) a problem wygląda następująco: Podczas pracy silnika iskra na przerywaczu jest większa niż na świecy :P. kondensator jest dobry, nowy przerywacz, odstęp styków sprawdzałem w przedziale od 0.7 do 0.1. Zakładałem też inna cewke wysokiego napięcia. Cewka zasilająca jest nowa. Po prostu...
Możesz spróbować (!!!??) jeszcze jednej kombinacji - zakupić ,,cewko-moduł " CDI dwuprzewodowy , są takie, podłączyć go do masy i do przewodu uzwojenia pierwotnego pozostawionej cewki, usuwając przerywacz, ale czy zadziała, będzie to zależało od położenia magnesów koła i maksymalnego napięcia generowanym na tym uzwojeniu względem GPZ tłoka. (,,Wtajemniczeni"...
Trzeba wyregulować potencjometrem w module - opisywane na forum niestety regulacja nic nie pomaga najwyżej wcale nie ma iskry...
Sprawdż smarowanie garbika który współpracuje ze ślizgaczem młoteczka przerywacza Powinien być zamontowany pasek filcu który nasączony olejem ślizga się po garbiku zapobiegając szybkiemu zużyciu się ślizgacza młoteczka.
NGK to czort pierwszej wody, razem z boschem do kosza champion, denso, ewentualnie iskra, a do simsona niezastąpiony izolator
Dzisiaj sprawdziłem na kumpla simsonie i cewka jest dobra, moduł też, to co może powodować, że nie ma iskry. Klin na magneto też nie jest sciety. Iskra raz się pojawia i po chwili znika.
Ustaw poziom paliwa tak jak w każdym gaźniku 16N czyli 27mm zamknięty i 32mm otwarty. Błędne dane, przez błąd drukarski powielany w każdej instrukcji. Wysokość pływaka (do zamknięcia zaworu) ma wynosić 29 mm (28 mm w gaźnikach 16N1-1..6). Ustawienie pływaka na 27 mm powoduje wyciek paliwa z króćca przelewowego i uderzanie pływaka o korpus gaźnika....
Moze to co jest odpowiedzialne za przerwe w iskrach jest sprawca tego i nalezało by to sprawdzic?
Temat już był przerabiany kilka razy na elektrodzie .Tu podaje ci rysunek jak podpiąć cewki. http://obrazki.elektroda.pl/8375971600_1...
simson iskra simson elektronik iskra simson słaby iskra
massey ferguson katalog climatronic regulacja siemens micromaster
modernizacja instalacji elektrycznej lombardini silnik
Schemat połączenia przewodów Philishave 241 Głośniki Samsung PS-FTHX25: Budowa i Schematy