Nie rozumiem "nic zero nawet iskra słaba", to znaczy, że nie ma iskry, czy jest słaba? Jak nie ma, to możliwe, że odłączył się/urwał czujnik położenia wału.
Oglądając filmik nie wydaje mi się aby problem tkwił w zapłonie. Na krótkiej iskrze miałby problem z odpaleniem, przy wadliwym zapłonie ewidentnie by przerywał lub też strzelał i kichał. Coś słabo wydech słychać, sprawdzałeś jak się zachowuje bez tłumika oraz czy tłumik nie jest zawalony garścią nagaru z mixolu (w szczególności na przegrodzie "sitkiem"...
jak słaba iskra to lezy cewka albo masz uszkodzony kabel królewski, pod waruniem że iskrę sprawdzasz na nim.
Mierzyłeś rezystancję cewki zasilającej? Powinna wynosić 485Ω ±75Ω. W załączniku serwisówka. Nowy zapłon kosztuje 600 euro...
Niestety cewka nie zadziała. W starszym modelu masz zapłon typu TCI, do którego do jednego przewodu przychodzi +12V po zapłonie, a drugi przewód jest połączony z modułem. W nowszym modelu jest zapłon CDI, w którym do cewki przychodzi tylko jeden przewód z modułu (impuls zapłonowy), a cewka jest połączona z masą poprzez śruby mocujące.
Na początek, na próbę odłącz przewód z czujnika oleju, gdy to nie da efektu to zamocuj cewkę WN w odległości ok. 0,3 mm od koła magnesowego. Gdy i to nie poprawi "mocy" iskry, to po oczyszczeniu sprawdź, czy magnesy nie są uszkodzone (pęknięte, wykruszone) i czy mają moc przyciągania np. śrubokrętem. Jeśli moc magnesów będzie symboliczna, to koło zamachowe...
Coś mi to wygląda na utrudniony przepływ prądu. Słabe/skorodowane styki. Nadłamany kabel. Coś poluzowane itd. Ew. masz jakieś tzw. miękkie zwarcie. Trzeba by było zmierzyć pobór prądu z akumulatora w różnych położeniach stacyjki i innych wyłączników. Czasem wystarczy pomiar napięcia na dłuższym kablu na najniższym zakresie woltomierza. Pomagają również...
Słabo szukasz. http://elektroworld.info/modules.php?nam... Może ten sam moduł? http://www.electronicskb.com/Uwe/Forum.a... Tutaj wyjaśnia się, że to jest tyrystor TIC106N. To by się po części zgadzało, ma on 10 razy mniejszy prąd bramki niż BT151 (a nie napięcie...
Dasz radę.W pierwszej kolejności potraktuj płynem WD 40 nakrętki mocujące czujniki temperatury a nadtępnie odkręć nakrętki mocujące czujniki.W drugiej kolejności zdemontuj pokrywę [blad] kuchenki który jest mocowany do korpusu po obrzeżu czterema blachowkrętami.Uchyl blad i już jesteś w środku.W komplecie zakupionych iskrowników są sprężyny mocujące...
Zacznij od kondesatora może podaje mase na młoteczek i kowadełko:) i wtedy nie bedzie dobrej iskry. Pozdrawiam Jacek
Albo iskra jest zbyt słaba.
Witam, jest przy przerywaczu odsrodkowy przyspieszacz zaplonu moze, bo nie wiem ? Jesli jest, to zaplon wg instrukcji - powinien byc 1,5 - 3mm przed 'ZZ' tloka i teraz zalezy od sprezania, jesli fabrycznie silnik mial ok. 7 : 1, czyli byl na benzyne 74 - 80 Oktan, to moglo byc w instrukcji podane np. 4,5 - 5,5 mm maksymalnego wyprzedzenia zaplonu [...
Dlaczego kolega sądzi że przyczyną jest iskra? Objawy wskazują na zubożenie mieszanki czyli problem z gaźnikiem.
Rezystancja cewki zasilającej jest zbyt wysoka. Z pewnością ona jest przyczyną problemów, ale dla pewności sprawdź maksymalną długość iskry z samego przewodu WN i podstaw inny sprawny cewkomoduł o ile takowym dysponujesz.
Zamień miejscami przewody WN i sprawdź czy coś się zmieni (poprawi) na tym drugim wyjściu. Jeśli tak to uszkodzony kabel WN a jeśli nie to najprawdopodobniej uszkodzona cewka zapłonowa. Sprawdź także kondensator przy aparacie zapłonowym (najlepiej podmienić na inny sprawny) i ustawienie przerwy na platynkach.
Rezystancja cewek jest w porządku .Podmień moduł i świece,powinno pomóc.
Do wymiany generator iskrowniczy, na pewno, nie ma sie co zastanawiać, nie jest taki drogi http://www.czesciagd.pl/product_info.php...
Zdejmij tłumik i zobacz jak wygląda tłok i pierścienie jeśli nie będą miały rys świadczących o zatarciu lub zużyciu to masz zabrudzony gaźnik, uszkodzone uszczelniacze na wale lub inną nieszczelność.
Jak się dusi po otwarciu gazu z obrotów biegu jałowego, to masz zużyty uszczelniacz od strony zapłonu i ew. nieszczelność komory korbowej silnika. O ile można wykluczyć zapłon. Jak wygląda stan pozostałych części silnika? Wydech, filtr powietrza, cylinder, tłok, łożyska wału korbowego?
Sprawdź jeszcze jaka jest długość iskry z samego przewodu WN. Na świecy może być iskra, ale za słaba aby pod zwiększonym ciśnieniem dała radę przeskoczyć pomiędzy elektrodami świecy.
Wymień przewody zapłonowe Obstawiam to samo. Najlepiej kupić koszulki termokurczliwe i założyć dwie warstwy na przewód. Jak się uspokoi to tak zostawić.
Stary , sam juz wiele sprawdziłeś , co sie bedziemy powtarzać. Brak prawidłowego kluczowania cewek - zapytaj sie siebie co kluczuje cewkami i bedziesz miał odpowiedź .
Jeżeli metalowa obudowa będzie odizolowana, to nie będą działać czujniki. Można sprawdzić ESS, miernikiem. Sprawny, zachowuje się jak zwykła dioda (przewodzi tylko w jedną stronę).
Oj czy na pewno słaba iskra?Czy przy dodawaniu gazu pracuje na trzech?Jeżeli przy dodawaniu gazu jest OK to radzę sprawdzić uszczelkę pod kolektorem ssącym.Bardzo częsty przypadek.Słaba iskra szczególnie wyczówalna jest przy dodawaniu gazu (wzbogacona mieszanka utrudnia przeskok iskry)wypada wtedy zdecydowanie jakiś cylinder.
Możliwe że jest cewkomoduł od razu wychodzi z tego przewód WN (niewymienny) takie cuś http://obrazki.elektroda.net/30_11920351...
Na podstawie praktyki i pomiarów, prawidłowa rezystancja cewki CDI - 120-130 omów, napięcie przy "kopaniu" - 80-120V AC. Impulsator 30-40 omów, napięcie przy "kopaniu" przynajmniej 0,6V AC. Instrukcja serwisowa dla MBX50 i 80, silniki mają bardzo zbliżone budową, układ zapłonowy także: [url=https://www.manualslib.com/manual/1...
Prawdopodobnie zakłócenia od zapłonu. Załatw sobie np dobry wychyłowy.
Układ złożony na "pająka" nie działa. Czasem przeskoczy nieduża iskra. Czy ten układ jest poprawny ? Co do schematu poprawny, wartości elementów moga być niewłasciwe, w szczególności kondensator musi byc dobrany do indukcyjności.
Cewka może być "trochę popsuta", może mieć wewnętrzne zwarcia międzyzwojowe i dawać gorszą iskrę. Z Twojego opisu wnioskuję, że masz cewkę dwubiegunową i tu może być problem, bo dostępne są trzy cewki różniące się parametrami - olejowa aluminiowa wymagająca rezystora 1,7 oma - olejowa aluminiowa bez rezystora - ze stałą izolacją (czarna) z rezystorem...
Słuchaj-jest słaba na jednym kanale cewki,czy na obydwu?
milioon procęt źle złożony rozrząd ,daj do kogoś kto ma blokady a nie mazak. Mazak po zerwanym pasku? :)
Masz uszkodzony moduł zapłonowy (ten pod cewką)
Wypadanie zapłonu może być spowodowane przez: - brak iskry lub byt słaba iskra, - słabe ciśnienie na cylindrze - zła mieszanka Podmień cewkę zapłonowa jak masz od kogo wziąć. Lepiej wykasuj błąd zanim włożysz cewkę bo niektóre sterowniki potrafią odłączyć wtryskiwacz przy dłuższym wypadaniu zapłonu ale jeżeli na wyższych obrotach chodzi tzn że sterownik...
Jeśli mówisz że iskra nie jest w odpowiednim czasie to wygląda mi to na przestawiony aparat zapłonowy.To jest to do czego są podłączone kable od świec. I masz opóźniony lub przyśpieszony zapłon musisz go trochę przyśpieszyć lub opóźnić.
Moze cewka. Sprawdz w nocy czy nie ma przebicia na przewodach WN. A w dzien popatrz po silniku czy gdzies nie oderwal sie kabel. P.S. Iskra jest slaba czy cylinder nie pracuje? Bo to dwie inne zeczy i nie moga razem wystepowac.
sygnał na cewkę, tylko ten sygnał jest zbyt długi, przez co wg mnie iskra jest słaba Masz oscyloskop. 1. Pokaż sygnał z ECU na cewkę. 2. Pokaż przebieg iskry.
Witam Wymień końcówki masy pod aku,są wsuwki i oczka taka listwa .Najlepiej zalutuj cyną nowe i przykręć nową śrubą.Powinno pomóc,bo to stały temat Fiatów Pozdrawiam
Samego trafka nie dokupisz. Dysponuje płytkami tego modelu jak coś to priv. Ale sprawdź najpierw czy blok mocy chodzi bo jak nie to jonizator na pewno nie będzie chodził. Trzeba zmierzyć napięcie na bloku mocy (uwaga jest dość wysokie) w trakcie włączania palnika plazmy.
Może to być objaw zbyt słabej iskry. Sprawdź na jaką długość daje iskra z samego przewodu WN. Musi być co najmniej 5 mm. Gdy iskra jest zbyt słaba, czasami pomaga zmiana świecy zapłonowej lub zmniejszenie przerwy na świecy z 0.6 mm na 0.4 mm lub nawet mniej. Problem słabej iskry dość często występuje w chińczykach. Rozwiązaniem problemu jest wymiana...
mogę się mylić ale wydae mi się że z zieloną były też cewki "przerywaczowe" więc może tu jest błąd jeszcze nie to żebym wątpił w zdolności założyciela tematu ale nasuwa się pytanie co pokazuje miernik po zwarciu jego końcówek ? bo może pokazuje 0,5 co plus 0,7 - 0,8 cewki da 1,2-1,3 ?
za słaba iskra zacznij od świec-ale sprawdż resztę
Może to ci się przyda jest to peugeot od 2000R---
Sprawdż wszystkie przewody czy są dobrze i prawidłowo podpięte. Z opisu wynika że po iskrze powinien nastąpić zapłon, może zakręcony masz gaz lub zbyt słaba iskra.
Witam posiadam skuter peugeot streetzone 2t 2019. Iskra zrobiła się bardzo słaba. Wymieniłem świece skuter odpalił na 2 minuty i zgasł. Znów na nowej swiecy jest słaba iskra. Pomocy
Mercury 50KM 1996 cyl słaba iskra, paliwo, nie odpala, nie wiem co robić Jest paliwo, jest iskra, ale jest słaba, nie wiem o co chodzi, nie odpala
Pin na kole zamachowym był ułamany
Witam, podstawa przerywacza, ta nieruchoma - czyli 'kowadelko', jest caly czas na masie. Tylko 'mloteczek' - ten ruchomy element raz sie 'zwiera / raz rozwiera' od masy i wtedy przeskakuje iskra na swiecy - to musisz sprawdzic sam styk na 'mloteczku' po rozwarciu, zeby miernik nie 'brzeczal'... Bo jak przykladasz sonde do 'kowadelka' - to zawsze miernik...
Brudny kocioł, przepalone rury palnika, żle wyregulowany zawór gazowy lub słaba iskra
(at)gabikam problem nie znikł paliwo dochodzi ale iskra jest słaba nie podpala się benzyna
Tam masz 3 przewody na cewce. Sprawdź, czy zielony nie ma zwarcia do masy na włączonym zapłonie. Sprawdź, czy na białym masz napięcie z prądnicy podczas kręcenia silnikiem. Czerwony idzie na impulsator. Jeśli jest napięcie na białym i brak zwarcia do masy na zielonym, to znaczy, że cewka zapłonowa "umiera".
Jeśli w układzie zapłonowym Twego pojazdu jest tzw. impulsator, to sprawdź jego zamocowanie tj. odległość od koła zamachowego/magnesowego. Zalecana jest ok. 0,3 mm (np. grubość żyletki), w każdym razie nie może ocierać o koło magnesowe. Sprawdź też jego oporność, która w sprawnym wynosi około 130-140 Omów.
Sprawdż czy elektroda jonizacyjna jest dobrze ogrzewana bo wyłączenie może następować z przyczyny słabego prądu jonizacji. brak ponownego zapłonu może wynikać ze zbyt dużej odległości między elektrodami. [słaba iskra]
Napisz coś więcej. Jaki Simson? Jaki silnik? Zdjęcia aparatu zapłonowego pomogły by więcej. W jakim stanie jest przerywacz zapłonu? Czy masz ściągacz do koła magnesowego?
Teoretyzuję, ponieważ nie miałem takiej usterki, ale jeżeli na górze przełączę na MMA to powinienem zewrzeć pin 1 z 2. Więc jakiś klucz powinien to zrobić. Z drugiej strony napisałeś wcześniej ,że iskra jest słaba , co sugerowałoby problem z zasilaniem. Bo te maszyny potrafią z 2cm dawać mocną iskrę (oczywiście kiedy argon leci). Jeżeli znajdę chwilę...
Witam, mam chińskiego Quada ACXA 125 i mam problem z odpaleniem po pół rocznym postoju. Na początku wyczyściłem gaźnik i dzisiaj mi odpalił, wskoczył na wysokie obroty i padł i więcej nie odpalił próbowałem regulować wolne obroty i nic zero odzewu. Iskra trochę skacze po boku, jutro kupie nową i jeszcze zobaczę. A tak macie jeszcze jakieś pomysły?
na 2 i 3 cylindrze jest bardzo słaba iskra, Jak to niby sprawdziłeś?
przerwa jest dobra tylko ze ta iskra słaba jest nie jest taka jak była zawsze wyraźna...
Cewka wn od tranzystorowego modułu zapłonowego, z uzwojeniem pierwotnym o niskiej impedancji w połączeniu z cdi to słaby pomysł (i słaba iskra ;) ) Albo użyj dedykowanej cdi cewki albo weź jakąś starą od zapłonu z przerywaczem
Sprawdź może jeszcze akumulator, może iskra jest słaba.
Typując która cewka jest niesprawna opierałem się na wynikach próby z akumulatorem. Wydawało mi się, że skoro jest iskra / przy 12V / 3. Próba z akumulatorem - podczas pracy przerywacza / czyli mnie / iskra była, słaba ale była. Tak to jest jak sie posługuje określeniami ogólnymi i to bardzo nieprecyzyjnymi. Co to znaczy: "iskra była słaba" ? Dla mnie...
Sprawdzę, a tak pytam bo napiecie na końcówkach a i b po zdjęciu przewodów z cewki to ok 2,6V przy kreceniu kluczem elektrycznym i odkręconej świecy. To chyba trochę za mało i może dlatego słaba iskra.
masz słabą iskrę sam pisałeś że jest biało niebieska powinna być koloru żółto-czerwonego pod kompresją będzie ginąć czy aby na pewno masz dobrą przerwę na platynkach ? i czy nie ma na nich przebicia ?
Jeśli moduł jest NAPEWNO ok. a iskra słaba to cewka. Jak masz możliwość, to podstaw inną (tzn. taką samą, ale z innego skutera). Sprawdź też połączenie modułu i cewki z masą.
W tych opryskiwaczach padają cewki i niestety nie idzie już ich nigdzie dostać ale idzie go uratować montujesz cewkę ładowania od simsona platynki ona ma takie blaszki odpilowujesz je ona wtedy taka waska jest jeden otwór w tej tarczce wiercisz nowy i pasuje i podlaczasz ja pod przerywacz kondensator dajesz od malucha z tym kabelkiem dajesz go na zewnątrz...
Słaba iskra i brak wysokich obrotów hmm.... zacznij od przeczyszczenia wszystkich styków instalacji zapłonowej. Wygląda to tak jak by cewka CDI nie ładowała dostatecznie kondensatora w module zapłonowym.
Moduł może wpływać na słabą iskrę.
Zamiast wymieniać w ciemno to proponowałbym najpierw wyczyścić całą elektrodę iskrownika razem z kablem który biegnie z modułu oraz czy nie jest pęknięta gdzieś porcelana elektrody. Tu zepsuć się nie bardzo ma co. Jeśli to nie pomoże to ja bardziej byłbym skłonny twierdzić że bardziej coś nie tak jest z generatorem iskry w module i przez to energia...
Ale iskra jest nadal słaba?
Nie wiem czy to zrozumiałeś - z tego co wnioskuję z wypowiedzi - ale właśnie za słaba iskra jest przyczyną wszystkich problemów. To że nie chce palić i przestał działać na trzech świecach to też jest skutek słabej iskry. Na początek powinieneś sprawdzić na jaką odległość może przeskakiwać iskra z samego przewodu WN. Dopuszczalne minimum to 5 mm, powinien...
Na jakiej podstawie wujek stwierdził że cewka jest OK? 90% uszkodzeń prostego CDI to awaria cewki zasilającej. Nawinięte wiele zwojów cieniutkim drucikiem jest mocno awaryjne. Lepiej zmierzyć napięcie przy zabudowanej cewce niż kupować nowy moduł. Chyba, że masz 4T i zapłon typu magnet. Wtedy cewka daje niższe napięcia i jest nawinięta grubszym drutem,...
się że wadliwa była cewka chociaż była Już e 4 poście zwracałem Ci na to uwagę... A może popatrzeć na iskrę? Zalane bo słaba lub brak...
czy iskra jest ale słaba ??
Dziękuję bardzo za sugestię. Fajka jest zdemontowana i został tylko sam przewód w gumowej izolacji a dookoła niego jest ekran, który połączony jest z metalową częścią iskrownika. Koniec druta nawijaliśmy bezpośrednio na świecę. Sprawdzę jeszcze dziś raz czy przy ustawieniu iskrownika bliżej koła będzie jakaś poprawa. 1. Jak sprawdzić to przebicie? Czy...
Wymiana świecy zapłonowej nie rozwiąże problemów których przyczyną jest słaba energia iskry układu zapłonowego.
Jeżeli jest kondesator do cewki to go podmień i zobacz czy jest iskra.
Spróbuj zastosować 680 nF. Też powinno działać. A jeśli pojemność okaże się zbyt mała, to będzie słaba iskra, i przeskoki iskry będą z wyższą częstotliwością, wtedy trzeba będzie zastosować jednak kondensator o większej pojemności. Napięcie będzie ok.350V... ...Napięcie to pewne: Tu maksymalne napięcie, do jakiego będzie ładowany kondensator, wynika...
I co u Ciebie wyszło? Mam podobny problem i wszystko co pisali koledzy wyżej już zrobiłem a dalej jest bardzo słaba iskra.
Problem rozwiązany, był to sterownik, który za słabe napięcie na cewkę podawał i iskra była za słaba.
Wątpie bo paliwo z cylindrów tryska cienką mrzawką??? i paliwo jest tylko ta iskra słaba
To jest magneto, zabytkowe urządzenie wytwarzające iskrę w silnikach spalinowych. W dzisiejszych czasach można je spotkać tylko w starych tłokowych silnikach lotniczych. Nie ma typowej cewki WN. Naprawa tego urządzenia w dzisiejszych czasach jest wręcz niemożliwa ze względu na brak dostępności części zamiennych. Można założyć drugie magneto, jeżeli...
Pacjent Merkury ME30ML (Tohatsu) Słaba iskra, na dolnym cylindrze zanika całkowicie. Jaki może być powód (cewka)? Próbowałem wymienić przewody WN ale mocno siedzą w cewce. Czy to jest rozbieralne?
http://obrazki.elektroda.pl/3434874400_1... http://obrazki.elektroda.pl/3434874400_1...
Teraz rezystancja wynosi 198Ω. Mierzyłem między lutem na korpusie a lutowanym połączeniem drutu z cewki i czerwonym przewodem. Tranzystor też sprawdzałem (współczynnik hfe) pokazywało albo zero, albo 1.
jak napisz dokładnie bo zielony jestem
Iskry nie sprawdza się na świecy! Poczytaj jak to się robi prawidłowo.
Witajcie. Wszedłem w posiadanie glebogryzarki Einhell Royal BMH 33/36. Zamontowany jest silnik Loncin 1P68A. Niestety glebogryzarka przez dłuższy czas była przechowywana w pionie, zaworami do dołu. Czy mogło coś się stać z tego powodu? Na tą chwilę nie odpala, a pod pokrywą zaworów jest mokro po oleju. Gaźnik po dokładnym wyczyszczeniu i wymyciu w myjce...
Nie mogę poćiągnąć za szarpak jest zablokowany? To czegoś tu nie rozumię najpierw piszesz że słaba iskra a teraz że szarpak zablokowany. To jak stwierdziłeś słabą iskrę?
Skąd wiesz że iskra jest słaba?
Witam. Mam problem z iskrą w skuterze kymco cobra 2t. Chodzi o to że iskra jest słaba ale po zdjęciu fajki i próbie odpalenia skuter nie odpala, jednak odpala gdy kabel troche odsunie sie od świecy. Silnik chodzi dobrze gdy kabel jest około 1cm od świecy. Gdy kabel sie przysuwa to iskra jest im kabel bliżej tym iskra słabsza... Co może być powodem?...
możliwe że ktoś dołożył , notując inną cewkę zapłonową ten rezystor pewnie jest dużej mocy i przez jego obecność iskra będzie słaba zastosuj dedykowaną cewkę
Brak zasilania/słaba .masa modułu.
Sprobuje choć obawiam się że mnie krew zaleje i oddam do naprawy, ale zrobię pierw wszystko, bo właśnie sprawdzałem i po ciemku widać iskrę ale jak pisze jest słaba i nie za każdym pociągnięciem linki :(
Miałem podobny przypadek. W mojej kuchence powodem były uszkodzone ceramiczne izolatory iskrowników. Iskra była ale zbyt słaba, ponieważ zapalała się druga wewnątrz iskrownika. Wizualnie tylko na jednym widoczne było pęknięcie,reszta na oko wyglądała dobrze. Co do zwiększenia napięcia czyli wielkości iskry,to chyba nie ma prostego sposobu.
Jest to monowtrysk , sterownik Mono Motronic. Trzeba sprawdzić czy masz ciągłość przewodu pomiędzy pinem 24 sterownika ,a modułem zapłonowym - pin środkowy. Jeżeli jest ok , to sprawdzić , czy jest + 12 i masa na cz. halla i ciągłość przewodu z pinu środkowego halla do pinu 13 sterownika silnika. Gdy te sprawdzenia będą OK , wtedy brać się za sterownik.
Zdejmij pokrywki i oczyść z rdzy szczotką drucianą. Druga sprawa to mógł paść generator iskry i to dlatego też może nie być wystarczającej iskry.
jak iskra jest to raczej jest dobra takie skuterki juz nie walą takiej iskry jaki kiedyś romety na świecach iskry lecz to im wystarcza. Jaki tam masz silnik bo nie znam wszystkich nazw chińczyków. 4 suwowy czy 2 suwowy? Czy taki czy taki to chinczyki znam na wylot.
No nie wiem co chcesz udowadniać budując prototypowe DC-CDI. Równie dobrze można się pobawić gotowym chińskim modułem DC-CDI. Jeśli chcesz wykluczyć cewkę WN — podłączasz ją do innego sprawnego skutera, motocykla i sprawdzasz czy iskra ma odpowiednią długość. W ogóle sprawdzałeś długość iskry z samego przewodu WN?
Wymieniłem cewkę zapłonową na nową, bo auto nie paliło na jeden cylinder, stara cewka dawała za słabą iskrę, na dwie świece. Po wymianie poprawiło się że, po zdjęciu kabla tylko na jednym jest słaba iskra i na nim nie pali. Gdzie i jak szukać przyczyny.
Spróbuj wymienić świecę. Wlej troszkę paliwa bezpośrednio do cylindra i sprawdź czy odpala.
Sprawdź świecę zapłonową i sprawdź czy jest iskra. Być może cewka daje słabą iskrę i zalewa świecę.
słaba iskra astra słaba iskra słaba iskra zapłonowa
laguna klapa bagażnika bascom input bajty uszczelniacze zaworowe
Brak wirtualnej klawiatury w Spacetronik S-22 - przyczyny i rozwiązania Radio Blow 9930 - brak reakcji na przyciski