To jest układ zapłonowy z tzw. iskrą traconą, jedna cewka obsługuje cylindry 1-4, druga 2-3, w momencie gdy przykładowo w 1 cylindrze następuje zapłon mieszanki, iskra skacze również w 4, gdzie kończy się suw wydechu
Obroty silnika są utrzymywane na stałym poziomie, ale przecież obciążenie stałe nie jest i musi być jakiś mechanizm odpowiedzialny za utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od obciążenia. Podobne rozwiązanie jak proponujesz masz w silnikach z zapłonem Digiplex, tyle, że to układ rozdzielaczowy. W swoim poprzednim poście dodałem schemat podłączenia...
Iskra jest albo nie ma, albo zapala mieszankę w każdym cyklu albo nie. Nie ma możliwości zwiększenia mocy w ten sposób. Jak chce porządną iskrę (a nawet dwie na jeden cykl dla pewności) to można przerobić na CDI, ale w zwyczajnym silniku nie ma to większego sensu. Są gotowe rozwiązania na zapłon CDI w samochodzie, jest również dostępny projekt otwarty...
A przerywacz to gdie ja moge tam znalezc? Można zamienic kondensator na moduł zapłonowy z fiata 125p? jest mozliwosc? W tym stanie wiedzy Kolegi - to zadanie bym sobie darował... Poszukaj Kolego na złomie kondensatorków przykręconych do aparatu zapłonowego starych aut: Żuk, Fiaty 125 i 126 i tym podobne (część 5 na rysunku z linku). Zaznaczamy lub...
Co najmniej o jedną cewkę za dużo :) Skoro iskrę masz a nie pali, znaczy iskra w złym momencie, nie dostaje paliwa, lub słaba kompresja. Musisz coś z tego wykluczyć. Co do cewek, z tego co pamiętam tam była jedna cewka z dwoma wyjściami, która podawała iskrę jednocześnie na oba cylindry. Wiadomo, że była potrzebna tylko na jednym w danym momencie, ale...
Przyczyną zalewania może być tylko słaba iskra lub nadmiara paliwa. Jeśli układ zapłonowy i gaźnik jest OK to jest to trochę dziwne. Na Twoim miejscu jescze raz bym rozebrał gaźnik i dokładnie wszystko sprawdził. Może nie dokręciłeś dyszy lub innej części i od drgań poluzowała. Jak byłem nowym użytkownikiem Simka. a było to jakieś 15 lat temu to też...
Ja jednak sprawdził bym dokładnie układ zapłonowy. W 1990 raczej nie stosowali procesorów w modułach zapłonowych, więc zmiana wyprzedzenia jest realizowana elektronicznie. Opisz ten układ a najlepiej daj schemat. Sprawdź też iskry na wszystkich cylindrach pod kątem max długości generowanego wyładowania iskrowego. Brzmi naukowo, a robi się to banalnie...
Koledzy Motronic i gromleon z całym szacunkiem do was powiem, że Wasza dyskusja w tym temacie nie ma sensu. Szczególnie jeżeli nie padła definicja punktu odniesienia. Co jest "zerem"? Czyli do czego odnosimy aktualne wyprzedzenie zapłonu? Czy punktem odniesienia jest GMP ? Czy może moment zapłonu najlepszy do uzyskania max mocy? A może do uzyskania...
Układ zapłonowy jest tak zbudowany, że cewka zapłonowa pracuje pod napięciem ok. 7V a na przewodzie oporowym odkłada się pozostałe 5V. Tak działa w czasie normalnej pracy. W czasie rozruchu kabel diodowy ma za zadanie podać na moment pełne napięcie w sieci, omijając przewód oporowy - by napięcie na cewce i siła iskry wzrosły. Dlaczego cewka na 7V nie...
Sprawa jest trochę bardziej skomplikowana, poniżej masz układ zapłonowy z przerywaczem i ustawianie magnesów o które pytales https://obrazki.elektroda.pl/4873600800_... Ponieważ cewka daje chwilowe napięcie proporcjonalne do szybkości zmiany pola magnetycznego, bieguny magnesów są ustawione jak na rysunku, (jest to narysowane w sposób...
Panowie ...gdybają. A jakby tak sprawdzić sprawność układu zapłonowego i mieć połowę problemu diagnostycznego "rozwaloną". Świecą out. Fajna z kabla, o ile się da. Kabel do głowicy na ok 5mm i "kopiemy". Iskrzenie ma skakać cięgle i być " tłusta". Potem co ok 1 mm odsuwamy kabel WN od głowicy (masy) aż iskra przestanie przeskakiwać. Dla sprawnego układu...
Przy aparacie zapłonowym słabo. W końcu iskra musi przeskoczyć w odpowiednim momencie. Między palcem a kopułką. To masz zadanie ułatwione kręcisz obudową aparatu żeby ustawić zapłon.
Brak iskry Ford sierra 2.3v6. Witam może ktoś przerabiał temat, mianowicie cały układ zapłonowy wymieniony auto pochodziło dzień czasu na następny dzień brak iskry po tym wymieniony Apart i moduł. Jedna iskra jest po przełączeniu na zapłon przy kręceniu brak. Ma ktoś jakieś sugestie?
Ja mam problem z tym, że iskra jest za wcześnie i przez to mam problem z uruchomieniem, ale nie wiem co powoduje przedwczesny zapłon, gdyż prawie cały układ zapłonowy jest nowy
Podłączam się do tematu, posiadam takie chińskie cudo w którym zanikła iskra. Układ zapłonowy w moim sprzęcie opiera się cewko - module ( sam nawet nie wiem jak to nazwać) znajdującej się pod wirującym kołem magnesowym. Wspomniana cewka posiada wyprowadzone dwa przewody jeden z nich do gaszenia masą drugi generujący napięcie poprowadzony do właściwej...
(at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Z danych, które podałeś, wynika, że błąd P105A/P0170 jest skutkiem okresowego zaniku lub silnego zniekształcenia sygnału MAP-sensora (linie 5 V/masa/sygnał) wywoływanego zakłóceniami wysokiego napięcia i/lub korozją styków w obwodzie zapłonowym. ECU gubi prawidłowy odczyt ciśnienia (w ramkach FF pojawia...
Gaśnięcie po nagrzaniu, to objaw zacierania silnika. Ten jest dwusuwowy czy czterosuwowy? Po nagrzaniu może też się psuć układ zapłonowy. Szczególnie podatne będą wynalazki z elektroniką. Kondensator zapłonowy też może być podatny na wysoką temperaturę. Słabnie izolacja w kondensatorze, słabnie izolacja kabla WN i fajki. Musisz zaobserwować czy po zatrzymaniu...
Standardowy zapłon działa tak, że uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej zostaje na krótki czas podłączone do akumulatora, następnie to połączenie jest przerywane i to powoduje wygenerowanie sporego napięcia już w uzwojeniu pierwotnym, a wysokiego we wtórnym. Ale żeby to dobrze działało, ten czas "ładowania" cewki powinien być stały i układ musi zaczynać...
Brak iskry reno clio 2 Wstępna ocena dostępnych informacji Brak iskry w Renault Clio 2 to problem, który może mieć wiele przyczyn, związanych głównie z układem zapłonowym, czujnikami lub immobilizerem. Aby skutecznie zdiagnozować problem, konieczne jest systematyczne podejście, obejmujące zarówno podstawowe, jak i bardziej zaawansowane kroki diagnostyczne....
Witam. Na wstępie chciałbym się przywitać. 🖐️ Otóż posiadam od niedawna VW Golfa mk4 z silnikiem benzynowym 2.3L V5 150KM o oznaczeniu AGZ. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem z cewka zapłonowa. Mianowicie Cewka już przeżyła swoje lata świetności i są popękane gniazda przez co przeskakuję iskra i silnik chodzi nie równo. Chciałem...
Podobny problem występuje w Yamahach Raptor. Także występuje dodatkowa cewka na statorze, albo sygnał z uzwojenia ładowania. Nie doszedłem do informacji, do czego służy to dodatkowe uzwojenie. Moje przypuszczenia, to dodatkowa kontrola kierunku obrotów silnika, aby nie chodziło do wyzwolenia iskry w miejscu mogącemu doprowadzić do tzw. „odbicia” przy...
W tym przypadku nic wspólnego nie ma iskra ani imobilaizer. Jak by jej nie było to by miał problem z odpaleniem auta na zaciąg -a gdy szarpnął to zapalił .Za mało napisałeś czy rozrusznik kręci , kontrolki przygasają coś więcej. Dodano po 7 Z tego co przypuszczam to jest 1.6 wtrysk jedno punktowy i instalacja gazowa zwykła z registrem , czy silniczkiem...
Od paru lat jeżdżę Hondą PC800, ale temat generalnie powinien obejmować chyba każdy starszy motocykl nieposiadający kopki startowej. W swojej Hondzie mam, jak można w necie zobaczyć, piękny bagażnik z tyłu, co bardzo kusi mnie do sprawdzenia zasadności zmiany układu elektrycznego na zasilanie z dwojga akumulatorów. I tu stary, ale jeszcze nigdy nie...
Zaznaczę, że nie znam tego zapłonu, ale jak jest to typowy układ stosowany w pilarkach, to jakiekolwiek pomiary, zalanego na amen modułu z cewką, nie mają sensu! Jedyną sensowną próba jest sprawdzenie jakości generowanej iskry. Jednak nie na świecy!!! Taka próba niewiele mówi o sprawności układu zapłonowego! Trzeba robić próbę na samym kablu WN (jak...
Kilka razy niestety widziałem urwany pasek rozrządu, jeśli palec jest na wałku. Iskra była bezpośrednio z cewki ale, brak na przewodach od kopułki do świec albo stale na jakimś "cylindrze"..
Moje pytane czyto jest silnik dwusuwowy, czy czerosuwowy? Jeżeli to silnik czterosuwowy, to nie potrzebne są dwa układy zapłonowe i dwie cewki. Wystarczy jeden uklad zapłonowy i cewka z jednym uzwojeniem wysokonapięciowym ale z wyprowadzonymi dwoma końcami. Iskra występuje jednocześnie w dwóch cylindrach, w jednym w suwie sprężania, a w drugim w suwie...
Po co chcesz to robić? Jak wspomniałem na początku. Samochód swoje lata ma i nawet na nowej cewce iskra jest na tyle słaba, że nie daje sobie rady i wg mnie ale nie tylko, duża ilość paliwa jest wywalana odmą. Jest to powód w moim przekonaniu powtórzę,, w moim przekonaniu aby taka iskrę spowodować. Mysle, że może tu przelać się fala krytyków tego pomysłu...
Do sprawdzenia układ zapłonowy - krzywka przerywacza prawidłowo ustawiona? - 1,8 mm przed GMP styki przerywacza powinny się otwierać - 04-06 mm przerwa na przerywaczu - oś przerywacza nie rusza się w koszyczku cewek? - zapinka iglicy przepustnicy na 2 rowku od góry. - świeca zapłonowa NGK - BPR6H
Czytając wiele postów na temat układów zapłonowych doszedłem do wniosku iż najlepszy jest mikroprocesorowy układ zapłonowy zmieniający kąt wyprzedzenia zapłonu adekwatnie do ilości obrotów jednak na wysokich obrotach dają one słabszą iskrę niż na niskich z powodu niedoładowania cewki zapłonowej(chyba) przez kondensator 300V. Mój pomysł jest troche inny...
Silnik 600 ma 4 cylindry i w 2 cylindrach w jednym momencie jest iskra a w kolejnych 2 w w momencie i jak by tak wykorzystać te 2 impulsatorem i zrobić 2 instalacij i do 1 z instalacij podpiąć 2 cewki? Jakie silniki? Dwusuwowe, czterosuwowe? Jaki układ cylindrów w obu silnikach? (W obu, bo miałem motocykl dwucylindrową V-ke 125ccm - HONDA VT Shadow...
Najpierw zmień temat na adekwatny do sytuacji. Potem popraw pisownię - Regulamin. Kropki i przecinki bardzo ułatwiają czytanie. Jakie czynności diagnostyczne wykonałeś z wyjątkiem "mocnego" czyszczenia gaźnika. Cokolwiek miało by to znaczyć. Czy ssanie działa? Czy układ zapłonowy daje odpowiednią iskrę? Poczytaj o tym co i jak należy sprawdzić. Sprawdź...
A robiłeś quadowi jakiś "tuning"? Zmieniałeś mu cokolwiek w gaźniku, rozregulowałeś go? Dałeś dysze inne, niż fabryczne? Bo jeśli tak, to możliwe, ze teraz skład mieszanki paliwowo-powietrznej ("p-p") i jest teraz nieprawidłowy. A jeśli nie, to problem jest raczej w układzie zapłonowym, albo z rozrządem. Gaźnik, sam z siebie - wbrew obiegowej opinii...
brak iskry na świece zapłonowe iskra jest tylko z przewodu z cewki a na świece brak układ zapłonowy VALEO
Po pierwsze wymień świece. Po drugie iskra na samym kablu bez świecy i kapturka powinna skakać na masę minimum z centymetra wtedy jako tako jesteś pewny że układ zapłonowy masz sprawny.
Świece do gazu różnią się jedynie zmniejszonym odstępem elektrod. Można to zrobić samemu z dowolną świecą przy pomocy szczelinomierza. Najgorsze świece na jakich jeździłem to Iskra do LPG. Od 50 tys. km. jeżdżę na DensoTT - zaskakująco tanie i trwałe. Zapomniałem dzięki nim że układ zapłonowy jest w moim aucie.
Witam, wymień kabel wysokiego napięcia, uszkodzona może być też sama "fajka", silna iskra zapali mieszankę w każdym cylindrze, więc problemu nie będzie stosując inny układ zapłonowy
Witam. Jak bezpiecznie podłączyć impulsy pozyskane indukcyjnie z kabli WN iskrownikowego układu zapłonowego do procesorowego licznika NET15 (Nord elektronik). Chodzi o zliczanie impulsów po stronie wtórnej, na świecach zapłonowych, żeby mieć pewność, że cały układ zapłonowy jest sprawny i na każdym cylindrze wystąpiła iskra za każdym razem. 6 cylindrów...
Dzień dobry szanowni forumowicze W przypływie ułańskiej fantazji zakupiłem Peugeota 307 cc... Staram się go teraz uruchomić. Auto NIE posiada i nigdy nie posiadało LPG o ile to pomoże... Dane pojazdu: Peugeot 307 cc 2004r Silnik 2.0 16V 100 KW 137KM oznaczenie RFN EW10J4? Przepraszam z góry za długi post, ale staram się wszystko możliwie dokładnie...
Dzień dobry! Zakupiłem ostatnio opryskiwacz solo samojezdny kołowy, nie wiem jaki to model. Opryskiwacz nie odpalał, szybko znalazłem przyczynę mianowicie nie było iskry. Próbowałem naprawić oryginalny układ zapłonowy ale z uwagi na brak części do tego opryskiwacza zdecydowałem się na przerobienie układu zapłonowego na taki: https://www.paramotor.com.pl/solo210-lek...
Witam. Jeśli MALUCH stał długo nieczynny to już poprzednik pisał ,Tworzy się osad z paliwa w gaźniku i pompie, co zatyka dysze i zaworki w pompie. Zacznij od rozebrania tych części , wyczyszczenia ,przedmuchania dysz . Jak złożysz i nie zagada a świeca będzie wilgotna to wina leży po stronie zapłonu np. żle ustawiony aparat zapłonowy - iskra jest ale...
Miałem taki sam problem. Wydawało mi się, że wszystko jest sprawne, a jednak palnik nie zawsze chciał sie zapalić. Układ zapłonowy jest złożony z tak prostych elementów, że nie ma co sie popsuć. Elektroda zapłonowa może się urwać, może pęknąć izolator i przebijać - wtedy konieczna jest wymiana. Może też zabrudzić się - wtedy wystarczy wyczyścić. Elektroda...
Skoro jest iskra to układ zapłonowy jest dobry.Wymienić fiktr paliwa,sprawdzić ciśnienie paliwa i drożność ukł. wydechowego.
Ditech ma alternator tylko do zasilania świateł i ładowania akumulatora. W nowszym silniku Piaggio Purejet alternator trójfazowy. Układ zapłonowy jest typu TCI i sterowany przez ECU. Uszkodzenie cewki WN lub czujnika położenia wału korbowego powinno zostać zasygnalizowane kodem błędu w wyniku przerwy w obwodzie. Dodatkowo brak sygnału z czujnika położenia...
http://obrazki.elektroda.pl/6197331100_1... http://obrazki.elektroda.pl/6930508700_1... Witam. Poproszono mnie o diagnozę układu zapłonowego w wózku widłowym. W wózku zamontowany jest odprężony silnik perkins 3 cylindrowy zasilany LPG i dodatkowy układ zapłonowy ze sterownikiem Plan Electronic typ 4354 (ten żółty). Usterka...
Witam! Proponuję wymienić kable zapłonowe. Ściągnij też osłonę cewek zapłonowych i zaobserwuj czy gdzieś nie bije iskra . Często to układ zapłonowy wyczynia takie cuda.
Używasz kosiarkę, a nie kosę. Kosa to kawał blachy doczepiony do kija. Silnik spalinowy to bardzo dobrze opisane urządzenie i nie powinno być wielkiego kłopotu z diagnozowaniem miejsca usterki. Ty nawyraźniej nic nie wiesz, więc wypadałoby poczytać. W skrócie zasada działania silnika: Silnik pobiera mieszankę benzyny i powietrza, która ulega sprężeniu...
W tym sęk, że nie. Wydaje mi się, że układ zapłonowy działa poprawnie. Jak tylko odłączę przewód od elektrody iskrownik podaje iskrę bez przerwy. Przy wpiętej elektrodzie jak pojawi się płomień pilota iskra natychmiast zanika. Pomierzyłem układ zabezpieczający przed przegrzaniem i cofaniem się spalin. Rezystancja tej pętli to poniżej 2 omów. Wydaje...
Paliwo dochodzi cały czas iskra też jest, nawet gdy zgaśnie i nie da rady go uruchomić to iskra jest, w poniedziałek wymienię cały układ zapłonowy żeby go wyeliminować, puzniej zostanie mi sprawdzić luzy zaworowe
Zdejmij fajkę, wykręć świecę, włóż kawałek gwoździa tak żeby wystawał z fajki i dotykając gwoździem cylindra sprawdź z jakiej odległości bije iskra na cylinder i czy jest cały czas. Dobry układ zapłonowy powinien dawać iskrę z odległości nawet 3cm. Tylko trzymaj fajkę za izolowaną część!!! Jak strzela to chyba zanika ci iskra. Mieszanka się zbiera,...
Co masz na myśli pisząc "Iskra zapalana jest w nieodpowiednim momencie."? Układ zapłonowy ma automatyczną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu, do 2000 RPM minimalny kąt wyprzedzenia, powyżej 4000 RPM maksymalny. Minimalny i maksymalny kąt wyprzedzenia jest określony przez znacznik na kole magnesowym. Jeśli iskra na świecy wyraźnie bije kilka razy na...
pomiar iskra zapłonowy świeca zapłonowy iskra iskra aparat zapłonowy
schemat skrzynka bezpiecznik scenic sprząc mokre wentylator dmuchawy nagrzewnicy
Jak odpowietrzyć nową pompę hamulcową? Praktyczny przewodnik HTML do UDP – przykład Node.js, Express, dgram, przesyłanie danych z formularza