Podobny problem występuje w Yamahach Raptor. Także występuje dodatkowa cewka na statorze, albo sygnał z uzwojenia ładowania. Nie doszedłem do informacji, do czego służy to dodatkowe uzwojenie. Moje przypuszczenia, to dodatkowa kontrola kierunku obrotów silnika, aby nie chodziło do wyzwolenia iskry w miejscu mogącemu doprowadzić do tzw. „odbicia” przy...
Nie ma iskry bo nie ma impulsów, trzeba sprawdzić zasilanie i impulsy czujnika wału lub czujnika wałka zależy skąd bierze impulsy trzeba by sprawdzić bo auto ma swoje lata i się nie robi tego na bierząco.
To ma wspólnego, że jak silnik jest na wtrysku to uruchamia się na benzynie, a dopiero po dodaniu gazu na ok 2000 obr/min przełącza się samoistnie na gaz i dalej już na gazie pracuje.
Cewka do zapłonu z przerywaczem to 4220. Przewód w aparacie zapłonowy przełamywał się od pracy regulatora podciśnieniowego, to trzeba sprawdzić. Przewód WN z cewki zapłonowej przybliż do masy, silnik ustaw tak aby styki przerywacza były zwarte. Włącz zapłon i ręcznie podnoś dźwignię przerywacza, w momencie rozwarcia styków powinna przeskoczyć iskra....
Czujnik poziomu oleju działa na niski poziom, odcina układ zapłonowy (iskrę na świecę zapłonową). Problemem może być zabrudzony gaźnik, przytkane dysze w gaźniku.
Tutaj nie ma żadnego rozdzielacza, to jest elektroniczny, bezrozdzielaczowy zapłon z podwójnymi cewkami pracującymi w układzie z iskrą traconą. Tego typu układ zapłonowy nie wymaga regulacji ani nie zawierz żadnych ruchomych elementów stykowych. Wtryskiwacze stukają bo taką mają konstrukcję, stuka tłoczek zaworu.
Kolego zwróć uwagę na cewki w jakim są stanie ,jeśli masz możliwość podmień.Tak jak kolega koks110 wyżej podpowiadał.Co znaczy wypadanie zapłonu na kolejnych cylindrach?Jeśli zapłon wypada to na którymś cylindrze konkretnie pokaże to Interfejs .Może także ustalić czy na świecy w ogóle pojawiła się iskra. Integracja układu zapłonowego z układem wtryskowym...
witam :?: mam pytanko jak w najprostszy sposob sprawdzic obecnos w.n na sluch nieraz tego nie slychac :evil:
Wymiana świecy zapłonowej nie rozwiąże problemów których przyczyną jest słaba energia iskry układu zapłonowego.
Iskra w układzie z cewkami dwubiegunowymi nie jest tracona w dosłownym tego słowa znaczeniu. Zgodnie z podstawami elektrotechniki, aby przeskoczyła iskra i popłynął prąd, musi zostać zamknięty obwód elektryczny, a ten zamyka się przed obie świece zapłonowe. Tyle że na tej która jest pomiędzy suwem sprężania a pracy w wyniku przeskoku iskry dochodzi...
Guzik to może co najwyżej uszkodzić "współczesny" układ zapłonowy. Energia iskry bezstykowych układów zapłonowych, a takie już były stosowane dawno temu jest wysoka i wystarczająca w każdym przypadku. Nic tutaj się nie poprawi, a można jeszcze pogorszyć sytuację stosując wieloelektrodowe świece. Niektórzy producenci wręcz zakazują ich stosowania w swoich...
Widać te ,,iskry" w układzie zapłonowym ? Skaczą sobie ze świecy na świecę ? :D Skąd wiesz co tam się dzieje. Wszystko wymienione a o najbardziej podejrzanym elemencie - palcu rozdzielacza ani słowa ! Cały ten post to humbug, brednia i herezje techniczne. Dziwna rzecz zauważona to natężenie prądu w gnieździe zapalniczki 30A, gdzie standard to 10A. Mierzone...
Przepraszam że pisze post pod postem ale tak będzie wyraźniej. Niestety niewiele pomogło opóźnienie zapłonu, ale troszkę chcę zmienić koncepcje. Fabrycznie moduł był zasilany osobnym obwodem z magneta, prąd jest tam niewielki ale po wyprostowaniu jest niecałe 100V przy kręceniu rozrusznikiem, nie wiem do jakiej wartości napięcie wzrośnie na wysokich...
Jeżeli to astra z silnikiem C16NZ to może to być moduł wewnątrz aparatu zapłonowego, miałem identyczny problem. Warto też przy okazji sprawdzić czujnik indukcyjny i połączenia przewodów( wewnątrz aparatu). W tym modelu mogą być zaśniedziałe
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Mam kupiony licznik. Jakie ustawienie z instrukcji licznika wybrać dla silnika dwucylindrowego a dokładniej Stiga ST 550 Twin: Ci - dla układów zapłonowych wytwarzających iskrę dwa razy na każdy obrót wału korbowego 2 - dla układów zapłonowych wytwarzających iskrę jeden raz na każdy obrót wału korbowego 3 - dla układów...
Ciśnienie jest 1bar.
Problem rozwiązany, trochę pokręciłem podłączenie cewki WN i modułu zapłonowego. Po przyjrzeniu się jak to wygląda w charcie, znalazłem błąd i zmieniłem. Iskra konia zabije. Jeżeli chcesz, to rozrysuje cewki.
Profesjonalizm tego forum mnie powalił... Przyczyną okazał się palec rozdzielacza.
To jest tzw. wzmacniacz iskry - sterowany impulsami z czujnika indukcyjnego aparatu zapłonowego, jednocześnie oprócz wzmacniania tych impulsów formuje je do prawidłowego wyzwolenia iskry w cewce.
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
Stawiam na brak izolacji między kowadełkiem a młoteczkiem przerywacza. Kondensator jak nie ma zwarcia nie ma istotnego wpływu na iskrę na małych obrotach, a szczególnie na jej brak. Iskrę sprawdzaj na samym kablu WN. Czy przy zmontowanym układzie włączanie i wyłączanie stacyjki powoduje iskrę? PS. Poczytaj troszkę na temat układów zapłonowych. Na pewno...
Witam. Czy instalacja gazowa BRC zwykła może się przyczynić do zaniku iskry w układzie zapłonowym silnika. Czy też można ją całkowicie wykluczyć. Problem jest w tym , że utraciłem całkowicie iskrę, a widzę, że od cewki idą przewody instalacji gazowej. Proszę o poradę.
Więc teraz przylóż w to miejsce palec rozdzielacza i sprawdź.
Mam pytanie bo pan kupił moduł do 4t a ja potrzebuje do 2t odblokowany nie umie znajsc na zadnej stronie na allegro nie ma takiego poniewaz przy 8,5 tys obrotów mi go blokuje Jak byscie wiedzieli gdzie mozna dostrac top prosze o kontakt dziekuje i pozdrawiam :)
A byłeś wyregulować lpg ? Co to za BRC i kiedy było coś przy nim robione ? Da się podłączyć do komputera i podejrzeć jej działanie ? Oszczędzając na regulacjach i gazownikach, lepiej kupić własny interfejs i podziałać z nią samemu. Są fora gdzie pomogą zdiagnozować usterki i przeprowadzić regulację. Co z tym Sprawdź kilka razy i bardzo dokładnie na...
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
Czytając wiele postów na temat układów zapłonowych doszedłem do wniosku iż najlepszy jest mikroprocesorowy układ zapłonowy zmieniający kąt wyprzedzenia zapłonu adekwatnie do ilości obrotów jednak na wysokich obrotach dają one słabszą iskrę niż na niskich z powodu niedoładowania cewki zapłonowej(chyba) przez kondensator 300V. Mój pomysł jest troche inny...
Przeniosłem z "Ogólne".
Witam. Potrzebuję urządzenie które wygeneruje mi iskrę na świecy zapłonowej w układzie 12v.. Potrzebuję aby iskra przeskakiwała dosyć szybko po przyciśnięciu przycisku.. (szybciej niż iskra zapalająca kuchenkę gazowa) można kupić taki gotowy układ?. Nie wiem pod jakim hasłem tego szukać..
To jest układ zapłonowy z tzw. iskrą traconą, jedna cewka obsługuje cylindry 1-4, druga 2-3, w momencie gdy przykładowo w 1 cylindrze następuje zapłon mieszanki, iskra skacze również w 4, gdzie kończy się suw wydechu
Silniki kohler mają zabezpieczenia w postaci wyłącznika niskiego stanu oleju. Należy sprawdzić, czy usterka nie pochodzi z tej strony. W tym celu należy wypiąć kabel wychodzący ze skrzyni korbowej, w której jest czujnik pływakowy odcinający zapłon. Można podejrzewać też kondensator przykręcony śrubą mieszczący się z przodu przy włączniku. Ja wypinałem...
Niebieski kabelek to prawdopodobnie gaszenie więc nie może być podlączony do masy w tym układzie. A czy będzie iskra wytworzona przez tak małe koło magnesowe to inna sprawa , raczej wątpię.
A czy tam jest iskra? Przeleć układ zapłonowy. Nie doczytałem - iskra jest cały czas , pozostało sterowanie wtrysków.
Sprawdzenie świecy, to podstawa. Poszukaj, problemy z iskrą, w różnej maści chińskich skuterach, były opisywane wielokrotnie. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Jak wykluczysz zalewanie gazem, to skup się jednak na układzie zapłonowym. Jaka iskra, czy w odpowiednim momencie itd.
Podłączam się do tematu, posiadam takie chińskie cudo w którym zanikła iskra. Układ zapłonowy w moim sprzęcie opiera się cewko - module ( sam nawet nie wiem jak to nazwać) znajdującej się pod wirującym kołem magnesowym. Wspomniana cewka posiada wyprowadzone dwa przewody jeden z nich do gaszenia masą drugi generujący napięcie poprowadzony do właściwej...
W takim układzie pozostaje sprawdzić; transformator zapłonowy może na iskrę - do przewodu czarnego przewód zapłonowy powinien dawać iskrę ok. 1 mm, lub sam palnik lampy.
Witam. Czy ktoś posiada schemat testera iskry, lub jakiegoś urządzenia co kontroluje regularność występowania iskry bez większych ingerencji w układ zapłonowy.
Nie gniewaj się, ale czy TY w ogóle rozumiesz ideę działania klasycznego i elektronicznego układu zapłonowego? Nie wiem, jakie są Twoje pobudki, ale na prawdę zabierasz się do tego jak pies do jeża. Układ zapłonowy musi dysponować odpowiednią energią do wytworzenia iskry. Tą energię kumuluje się w indukcyjności (klasyczny układ zapłonowy) bądź w pojemności...
We współczesnych autach począwszy nawet o lady Samary mamy już zapłony tranzystorowe l Łada Samara ma jeden z lepszych układów zapłonowych, jak na silnik gaźnikowy - impulsator bezstykowy, moduł generuje iskrę o dużej energii, mało awaryjny i wrażliwy na zakłóceni: o klasę lepszy niż np. w Polonezie.
Hej. Co myślicie o zmianie układu zapłonowego o pojedynczej cewce na elektroniczny ze wzmocnioną iskrą? Jeep grand Cherokee 4.0 6cylindrow. Najbardziej mi zależy na dużo mocniejszej iskrze, około 42000 do 45000V
No i kolega ma bardzo dobre przypuszczenie, że problemy są z prądem. Do sprawdzenia układ zapłonowy i obwód gaszenia silnika. W układzie zapłonowym jest magneto i przerywacz, czy normalnie akumulator i przerywacz? Kolega popatrzy na przerywacz, tam się najczęściej coś psuje. Następnie do sprawdzenie przewód w.n. i fajka. Czasem fajka ma opornik włączony...
Witam fachowców Czy da sie zrobic układ ( widziałem na neonówkach podpietych pojemnosciowo do kabli wn co mrugaja w takt iskry na swiecach ) ale nie było okazji zobaczyc co sie dzieje gdy jakas swieca nie daje iskry - jak zrobic taki układ -napewno z wuykorzystaniem sprzężenia pojemn . ale co dalej , a moze jakies małe przekładniki prądowe czułe no...
Zapewne ani kąta się nie reguluje ani przerywacza nie ma, problem albo w układzie zapłonowym albo kompresji nie ma
co moze byc przyczyna braku iskry w volvo 440
Poczytaj fajną stronę: [url=http://zaplon.pl.tl/]Link Jest tam opisany Twój układ zapłonowy bez zewnętrznego impulsatora. Jest to tzw. All in one. Prawdopodobnie do wymiany.
brak iskry na świece zapłonowe iskra jest tylko z przewodu z cewki a na świece brak układ zapłonowy VALEO
Najlepiej palcem :D:D:D
Iskra jest albo nie ma, albo zapala mieszankę w każdym cyklu albo nie. Nie ma możliwości zwiększenia mocy w ten sposób. Jak chce porządną iskrę (a nawet dwie na jeden cykl dla pewności) to można przerobić na CDI, ale w zwyczajnym silniku nie ma to większego sensu. Są gotowe rozwiązania na zapłon CDI w samochodzie, jest również dostępny projekt otwarty...
Zapłon "bezimpulsatorowy". Proponuję spróbować z następującym schematem: http://www.motelek.net/andere/cdi/kontak... . Unterbrecher to nie przerywacz zapłonu jak podano, tylko wyłącznik zapłonu. Zasada działania jest dość prosta. Dodatnia połówka napięcia zasilającego ładuje kondensator w układzie CDI. Ujemna połówka napięcia zasilającego wyzwala...
Skoro jest iskra to układ zapłonowy jest dobry.Wymienić fiktr paliwa,sprawdzić ciśnienie paliwa i drożność ukł. wydechowego.
Przedstawiam zasadę działania i diagnostykę układu zapłonowego Piaggio/ Gilera/ Aprilla 2T
W lanosie może być kostka ALDL ale częstym winowajcą jest czujnik hala , nie ma impulsów to iskry też nie będzie .
Sprawdziłem cewki wg danych serwisowych i po stronie fajek mają nie całe 23kΩ a powinny między 30kΩ a 40kΩ :/ nie chciał bym niczego kupować zanim nie bede pewny na 100%
Z ciekawości zmierzyłem napięcie na cewce zasilającej CDI przewód czarno-czerwony wyszło mniej więcej 70V używając startera nożnego, ale był to zipp 50ccm który ma tą samą budowę układu zapłonowego.
O energii iskry decyduje sam moduł zapłonowy, O energii iskry decyduje CAŁY układ zapłonowy. Z resztą, to co autor tematu nazywa cewką, prawdopodobnie jest połączeniem modułu i samej cewki.
Sam z siebie zapłon się nie przestawia.... Nawet jak by to iskra i tak przecież jest. Może jakieś zdjęcie układu zapłonowego, może masz zwarcie do masy może.... itd
witam. Mam problem bo nagle zanikła iskra w układzie zapłonowym. wymieniłem moduł, cewke w aparacie, kopułę, oraz palec rozdzielacza.i nie wiem co mam robić? proszę o od powiedzi bo krew mnie zalewa
przewody nowe NGK a swiece iskry
Przyczyną zalewania może być tylko słaba iskra lub nadmiara paliwa. Jeśli układ zapłonowy i gaźnik jest OK to jest to trochę dziwne. Na Twoim miejscu jescze raz bym rozebrał gaźnik i dokładnie wszystko sprawdził. Może nie dokręciłeś dyszy lub innej części i od drgań poluzowała. Jak byłem nowym użytkownikiem Simka. a było to jakieś 15 lat temu to też...
Witam.Oczywiście że może to być wina modułu,ale ja bym w pierwszej kolejności sprawdził czujnik sterujący zapłonem przy kole pasowym oraz połączenia wszystkich przewodów w układzie zpłonowym.
Witam! Proponuję wymienić kable zapłonowe. Ściągnij też osłonę cewek zapłonowych i zaobserwuj czy gdzieś nie bije iskra . Często to układ zapłonowy wyczynia takie cuda.
Coś nie coś pojęcia mam Raz naprawie na przyszłość będę wiedział W takim razie zapoznaj się z instrukcją serwisową dotyczącą układu zapłonowego w BMW E46.
Tak nie do końca. W takim układzie rezonansowym przepływa prąd przemienny w.cz. przez okres rozładowania się energii. Natomiast cewka WN działa jak transformator, z resztą do CDI stosuje się cewki WN o zupełnie innych parametrach. To nie jest zapłon indukcyjny tak jak klasyczny bateryjny czy TCI, że energia jest ładowana w indukcyjności cewki a iskra...
cewka zapłonowa z dwoma magnesami na kole zamachowym spotyka się 2 razy drugi raz pomiędzy wydechem a ssaniem i czy w tedy też jest iskra. Prawdopodobnie dla uproszczenia układu jest ta iskra. Podobnie było w Maluchu po eliminacji rozdzielacza - cewka zapłonowa zasilała bezpośrednio obie świece w jednym cylindrze iskra zaczynała cykl pracy a w drugim...
Sprawdź dokładnie czujnik impulsów układu zapłonowego,a możesz to sprawdzić za pomocą zwykłego magnesu i miernika.
Witam Wygląda na wadę układu zapłonowego. Co ze świecami-w jakim są stanie? Być może iskra nie jest wtedy kiedy potrzeba tzn. trzeba sprawdzić czy pojawia się w bliskiej odległości GMP. Pozdrawiam
Sprecyzuj, czy: 1) Przy próbie "startu" pieca płomień pojawia się na chwilę (1-2s, będzie widoczny przez okienko wziernika do komory spalania znajdujące się z jej prawej strony),a następnie włącza się alarm (A1 na wyświetlaczu), 2) Przy "starcie" pieca słychać tylko pracę układu zapłonowego (słyszalne "trzaski" iskry WN), płomień nie pojawia się w ogóle...
Najwyżej stracisz 237 iskier.
Problem rozwiązany z pomocą instrukcji obsługi znalezionej w internecie. Brak iskry spowodowany awarią kondensatora układu zapłonowego. Po wymianie jest iskra. A myślałem, że takie rzeczy są na wieki. https://obrazki.elektroda.pl/8151123600_...
Chciałem wykonać jeden z układów ulepszających iskrę w układzie zapłonowym z klasycznym przerywaczem (auto seat ibiza I 903- gaźnik). Jednak ze względu na niezawodność wziąłem też pod uwagę wykorzystanie gotowego popularnego tranzystorowego modułu zapłonowego VW 191 906 351 B. Jednak ten układ jest przystosowany do współpracy z czujnikiem Halla. Jest...
Aby wyeliminować cewkę zapłonową, aparat zapłonowy i kable wysokiego napięcia wstaw auto do garażu najlepiej wieczorem, żeby było ciemno, otwórz pokrywę silnika. Zaopatrz się w jakiś zraszacz ( np. butelka po płynie do mycia szyb ze zraszaczem ), uruchom silnik i spryskaj wyżej wymienione elementy układu zapłonowego wodą. Przy zgaszonym świetle w garażu...
Witam, spaliłem już dwie cewki zapłonowe, świadczy o tym brak iskry na świecy, układ zapłonowy mam podłączony dobrze według książeczki do wski kondensator sprarny 220nF. Motor po kopnięciu zapali i zaraz schodzi z obrotów i gaśnie z powodu braku iskry. Wiecie czego to może być przyczyna?
Podobnie jest w przypadku iskrowych układów zapłonowych gdzie okazuje się, że energia gromadzona głownie w indukcyjności znacznie lepiej zapala mieszankę jak układy gdzie energia jest gromadzona w kondensatorze. Iskra układu zapłonowego o dużej składowej indukcyjnej jest "tłustsza" . Aaa, o to Ci chodziło, to oczywiste, iskra z indukcyjności jest dłuższa...
Zacznij od sprawdzenia jak mocna jest iskra zanim zaczniesz wymieniać układ zapłonowy.
denyp88 Aby wzmocnić iskrę należy... naprawić układ zapłonowy. Czy już coś sprawdzałeś poza stwierdzeniem, że iskra jest "słaba". A tak w ogóle co to znaczy i jak sprawdzałeś? Poszukaj schematu i zamieść go w poście. Łatwiej będzie cię nakierować.
W tych silnikach w zależności od roku produkcji zastosowane był różne układy zapłonowe.
Podejrzewam problemy z układem zapłonowym. Sprawdź max długość iskry jaką możesz uzyskać gdy skacze z samego kabla WN do głowicy. Zacznij od 2-3 mm i odsuwaj kabel co 1 mm aż iskra przestanie przebijać powietrze. Potrzebna druga osoba do pomocy aby zapewnić prędkość rozruchową silnika. Iskra musi przebijać ponad 10 mm ! Jak nie to znaczy że WN jest...
Posiadam ten samochód od 26 000 i od tamtego czasu nie wymieniałem przewodów, świece były wymieniane 3 lata temu przy zakładaniu LPG na trzyelektrodowe. Więc podejrzewasz układ zapłonowy/iskrę a nie układ wtrysku paliwa?
Jest metoda na sprawdzenie czy jest iskra za każdym razem za pomocą oscyloskopu i sondy elektromagnetycznej zakładanej na przewód wysokiego napięcia poszczególnych cylindrów lub wychodzący z cewki zapłonowej. Porównując te sygnały można określić też czy wypadanie zapłonów jest na wszystkich cylindrach czy tylko na niektórych. Iskra może być zawsze ale...
Są cewki WN z izolowanym uzwojeniem WN. Przykład F126p z bezrozdzielaczowym układem zapłonowym. Iskra slacze na dwóch świecach. Jedna jest tą właściwą a druga " martwą". Zresztą takie cewki stosowano jeszcze kilkanaście lat temu w sinikach o parzystej liczbie cylindrów.
Brak iskry Ford sierra 2.3v6. Witam może ktoś przerabiał temat, mianowicie cały układ zapłonowy wymieniony auto pochodziło dzień czasu na następny dzień brak iskry po tym wymieniony Apart i moduł. Jedna iskra jest po przełączeniu na zapłon przy kręceniu brak. Ma ktoś jakieś sugestie?
Ojo joj. Widać, że stare metody motocyklistów nie są autorowi znane. Podstawowe rozróżnienie: Paliwo czy iskra??? Próba odpalenia nieudana. Wykręcamy świecę natychmiast i ją oglądamy. Mokra czy sucha? Jak mokra to układ zapłonowy. Jak sucha to układ zasilania w paliwo. Autorze tematu. To jak jest?
Jak wyglądają te świece które nie mają iskry? Zapewne izolator wewnętrzny centralnej elektrody jest pokryty sadzą, która powoduje upływ prądu i brak iskry pomiędzy elektrodami. Powodem jest zła regulacja składu mieszanki paliwowo-powietrznej, mogła powstać w wyniku zabrudzenia gaźnika (zatkania kanału powietrznego) lub przydławienia układu wydechowego,...
Bardzo proszę o pomoc. Poszukuję aplikacji układu scalonego osiem nóżek, napisy na scalaku A 3101. Układ jest zastosowany w spawarce plazmowej, brak iskry zapłonowej.
Odpadło właśnie grzebanie w układzie zapłonowym i gaźniku.
[syntax=text]Interesuje Cię pin 6 ECU, tam diodą z rezystorem zobacz czy jest wysterowanie na cewkę. Jeśli nie ma, masz do zrobienia czujniki optyczne.[/tex][/syntax] A gdzie tego szukać bo schematu do tego samochodu nie mam ? Bo właśnie iskra po przekręceniu zapłonu przeskakuje
Zamiast kombinować jak koń pod górę, zmniejsz o połowę przerwę na świecy na tym cylindrze i sprawdź czy wypadanie zapłonu ustąpi. Jeżeli ustąpi, to przyczyna tkwi w układzie zapłonowym. Po tych eksperymentach, które opisałeś, przyczyną może być sam układ sterujący pojawieniem się iskry. Ja w podobnych przypadkach, od takiej operacji właśnie zaczynam,...
Witam Cewki zapłonowe stosowane w różnych instalacjach zapłonowych w różnych pojazdach mają różną oporność czynną i przekładnię. Najmniejszą oporność czynną mają cewki zapłonowe stosowane w tranzystorowych układach zapłonowych stosowanych w samochodach osobowych np: FSO Polonez 1500. Możesz założyć na próbę inną cewkę zapłonową zamiast oryginalnej....
Potrzebuje schemat układu wtryskowego wraz z układem zapłonowym do Mitsubishi Lancer-a z 1990 roku. Silnik 1.5 na wielopunktowym wtrysku. Symbol silnika 4G15. Na marginesie dodam ze zginęła iskra.
Generalnie kontaktron to słaby czujnik, nie wiem akurat czemu tak dziwnie budować układ zapłonowy.
dla wszystkich zainteresowanych tematem spróbuję to trochę uporządkować by było bardziej zrozumiałe i do wykorzystania nawet dla początkujących jak ja USTERKA nie odpala na ciepłym silniku lub inne problemy 1 wykręcić świecę zapłonową lub skorzystać z innej sprawnej (o ile jest problem z kluczem do świec) -przykładamy świecę włożoną do przewodu WN do...
W ten sposób nie sprawdzisz cewki. Twój "impuls skrobiący" jest zbyt długi, aby przeskoczyła iskra na świecy. Jeśli chcesz dalej testować cewkę w ten sposób wepnij jakiś kondensator zapłonowy w układ. Pozdrawiam!!
GL-100 A to nie jest żaden "wzmacniacz iskry" po prostu elektroniczny moduł zapłonowy, współpracuje z przerywaczem. Robi tyle dobrego że zmniejsza się prąd styków przerywacza wiec się nie wypalają, w układzie tranzystorowym na wyjściu nie ma kondensatora prąd cewki może szybciej zanikać, co może dać wyże napięcie, tyle że do elektronicznych układu zapłonowych...
Co najmniej o jedną cewkę za dużo :) Skoro iskrę masz a nie pali, znaczy iskra w złym momencie, nie dostaje paliwa, lub słaba kompresja. Musisz coś z tego wykluczyć. Co do cewek, z tego co pamiętam tam była jedna cewka z dwoma wyjściami, która podawała iskrę jednocześnie na oba cylindry. Wiadomo, że była potrzebna tylko na jednym w danym momencie, ale...
Jest to kosiarka, więc funkcję koła zamachowego robi zapewne ostrze tnące Koło zamachowe jest jednocześnie wentylatorem, umieszczone jest na górze silnika pod osłoną, przy okazji służy do hamowania silnika i generowania iskry w układzie zapłonowym. Do pracy z rozrusznikiem potrzebne jest uzębienie, którego zapewne nie ma. Musiałbyś je wymienić...
Niekoniecznie - rozdzielić i przełączać możesz zasilanie, a impulsy zapłonowe podawać równolegle. Niezasilane cewki i tak nie podadzą iskry.
niebyło iskry Gaźnik a układ zapłonowy to dwie różne sprawy. Zacznij od wymiany świecy. Jeżeli nie pomoże to masz awarię układu zapłonowego. W tych sprzętach awarię zdarzają się nagminnie.
Może być tak, że pod ciśnieniem będzie ginąć iskra jeśli jest uszkodzony układ zapłonowy... Zdarzały się takie sytuacje, że na wykręconej świecy była iskra, a na wkręconej już nie. Jeśli wszystko dobrze poskładałeś i masz nową świece moduł i cewkę to możesz jeszcze podmienić stojan. Dodano po 7 A czy teraz jak chcesz odpalić silnik to zalewa Ci świece?
Obroty silnika są utrzymywane na stałym poziomie, ale przecież obciążenie stałe nie jest i musi być jakiś mechanizm odpowiedzialny za utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od obciążenia. Podobne rozwiązanie jak proponujesz masz w silnikach z zapłonem Digiplex, tyle, że to układ rozdzielaczowy. W swoim poprzednim poście dodałem schemat podłączenia...
pomiar iskra zapłonowy iskra aparat zapłonowy cewka zapłonowy iskra
ograniczenie napięcia prostownika kontrolka silnik micra wiadomość usunięta
silnik elektryczny zmywarka amica
Vileda VR 201 Pet Pro – kod błędu E 268, czujnik ściany, przyczyny i naprawa Lancia Thesis 2.0 20V Turbo – dostęp do czujnika położenia wałka rozrządu CMP, wymiana, Bosch, Marelli