W niektórych generatorach czujnik poziomu oleju blokuje zapłon[niski stan oleju]
Witam. Mam problem z agregatem Honda EM 5500CX. Po wypaleniu paliwa agregat wyłączył się. Po ponownym zalaniu go nie chciał odpalić. Wykręciłem świecę i okazało się, że nie ma iskry. Czytałem gdzieś na forum, że winę może mieć czujnik poziomu oleju. Jak go sprawdzić bądź może ktoś ma jakieś inne pomysły, gdzie szukać przyczyny i od czego zacząć? Z...
Cewka wytwarza impuls podczas zmiany położenia magnesu a jeden przewód do cewki ja zwiera do masy? Jak wygląda schemat zastępczy tej cewki bo myślę że tam też jest elektronika. U mnie cewka ma 2 przewody: jeden cienki czarny z konektorem a drugi gruby z fajka. Nie rozumiem tego mechanizmu. Przypuszczam, że jest układ zapłonowy, podobny jak w moim agregacie...
A ma to cudo wyłącznik zatrzymujący - może odcina prąd od magneta.. Pozdr. J.
Mam podobny nabytek tj. CMI, model C-G 850 (wiadomej produkcji). Kupiłem go świadomie jako niesprawny licząc, iż wykorzystam silnik (mały, zgrabny 4T), jednak cewka WN nie daje iskry na świecę. Cewka WN nie posiada żadnych napisów i jest montowana z dala od koła magnesowego, stąd też trudno taką zdobyć (zamówić). Uzwojenie "prądnicy" wydaje się być...
Kompresja nie ma związku z gęstością paliwa. zgadzam sie, ale temperatura paliwa już tak. Kompresja w ogóle nie ma związku z paliwem. Kompresja dotyczy powietrza. napewno? komora spalania przy zamknietych zaworach i sprawnych pierścieniach, nie jest idealnie zamknieta, przy powolnej pracy tloka (rozrusznik) ciśnienie też ucieka a i tak mamy 13 czy...
W kosiarce z silnikiem 4T jest koło magnesowe i cewka zapłonowa wyzwalana magnetycznie. W kole magnesowym sa tylko 3 magnesy ktore w chwili zapłonu muszą pokrywac sie z nabiegunnikami cewki. Z cewki wychodzą 2 przewody . HV i zacisk ktory w chwili gaszenia silnika zwiera sie do masy. Ustawienie zapłonu mozna sprawdzic lampa stroboskopową wcześniej nanosząc...
Prawdopodobnie padł tyrystor w tym module. Wygląda na to, że jest to zapłon cdi ładowany i wyzwalany tą samą cewką. Miałem podobny przypadek w chińskim agregacie prądotwórczym. Tu jest schemat takiego modułu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Jeżeli będzie zastosowany rezystor 5,4MΩ to radził bym kupić oryginalny producenta, bo nie każdy rezystor wytrzymuje napięcie 230V 50Hz. . 230V AC to wytrzyma każdy rezystor. Tam jest napięcie rzędu kV, bo z 230V nie uzyska sie iskry odpowiedniej długości. Nie jest prawdą, że przebicie w powietrzu to 1kV/mm. 1 kV daje przebicie na długości ok....
Skoro masz napięcie na wejściu to cewka trup.
Staszek czy znalazłeś rozwiązanie?bo mam ten sam problem pomimo wymiany cewki dalej nie ma iskry.
Koledzy jestem Wam bardzo wdzięczny za uwagi a już szczególnie Kol. Tzok. Ile ja się naszukałem jakiegoś wykresu silnika Fiata. Do Skody to łatwo znaleźć a inni producenci jakoś nie podają. Spieszę z wyjaśnieniami. Jest tak, że generator musi sie kręcic z szybkością 1500 albo 3000 obr/min. Silniki spalinowe to faktycznie przy 1500 obr mają mizerne moce...
Tu macie service manual IG2000
Ogólnie agregat powinien odpalić bez inwertera, tyle że inwerter ma też zabezpieczenia i diagnostykę. W momencie kiedy wykryje problem np. zwarcie i agregat gaśnie, więc może brak inwertera powodować brak iskry.
Sprawdź czy iskra jest. W tych tanich chinolach jest często problem ze świecami.
Może nie ma w instrukcji, ale opisane zachowanie wskazuje na takie zabezpieczenie, przed przegrzaniem ? Co by tam mogło jeszcze robić takie zachowanie ? nic mi nie przychodzi do głowy.... no może termika świecy zapłonowej i jak rozgrzeje się to traci iskrę ?
Silnik może mieć czujnik poziomu oleju, jeżeli jest zbyt niski poziom wtedy niema iskry. Jaki jest model silnika w tym agregacie? Ten agregat to jakaś podróba. Honda nie produkuje sprzętu o takim oznaczeniu.
Jest mozliwe, że w uzwojeniu prądnicy jest zabezpieczenie termiczne, wyłączające silnik. Ten kabelek, jest właśnie od niego, tłumaczyło by to też wyłączanie się agregatu. Zrób tak, odłącz ten długi kabel, złącze gdzie był podłączony żółty kabel z ess podłącz tam gdzie był czarny kabel od ess (pomijasz to ustrojstwo). Jeżeli silnik odpali, to ess jest...
Sprawdzę, a tak pytam bo napiecie na końcówkach a i b po zdjęciu przewodów z cewki to ok 2,6V przy kreceniu kluczem elektrycznym i odkręconej świecy. To chyba trochę za mało i może dlatego słaba iskra.
Dzięki robokop . To by sie zgadzalo. Myślałem że to jest tylko cewka i to mnie zastanawiało. Do kkknc : Może być tylko cewka ale wtedy musi być przerywacz . Właśnie po to żeby nastąpił zanik pola elektromagnetycznego i powstała iskra. Pozdrawiam
Czujnik poziomu oleju działa na niski poziom, odcina układ zapłonowy (iskrę na świecę zapłonową). Problemem może być zabrudzony gaźnik, przytkane dysze w gaźniku.
Silnik spalinowy nie daje odpowiedniej mocy. Do sprawdzenia gaźnik, powietrze, iskra, paliwo, kompresja.
W takim razie z tego co napisałeś wynika raczej, że uszkodzone jest uszczelnienie wału, nie robi się podciśnienie w skrzyni korbowej, nie zaciąga mieszanki i nie przerzuca jej nad tłok, gdzie iskra powinna to zapalić (chociaż kichnąć, strzelić na samostarcie).
Staszek49. Jak na "starego" forumowicza zachowujesz się nieprofesjonalnie. Nie podałeś ani typu agregatu ani żadnych zdjęć (wciąż podejrzanego!) aparatu zapłonowego. Zdjęcia ucięłyby niepotrzebną dyskusję, uchroniłyby od pomyłki i ułatwiły doradzanie. Piszesz: ".. iskra jest, ale nie za bogata...". Czy tak wielkim wysiłkiem jest sprawdzić "bogatość"...
Witam ponownie Odnośnie mojego eu 30is nowy wirnik, nowa cewka, nowa świeca i nadal brak iskry. Czujnik oleju odłączony i dalej nic. POMOCY
Mam nowy agregat prądotwórczy z silnikiem Honda GX160 i nie odpala, ginie iskra na świecy, raz czy dwa odpalił na sekundę i dalej cisza. Czy może miał ktoś taki przypadek?
W większości przypadków, jest to rozwiązane tak : Gaszenie- zwiera do masy. Zapłon- rozłącza przewody. Czyli porozłączaj to i zobacz czy iskra się pojawi.
Często w agregatach (małych) występuje problem z czujnikiem ciśnienia oleju. Jak już sprawdzisz czy jest iskra , Przeczysz sam sobie, bo czujnik oleju odcina zapłon.
Pacjent agregat PAB 2. Próby uruchomienia generalnie nieskuteczne poza chyba 3 razami gdzie złapał na ok 5 sek zadymił na czarno i zgasł. Prawdopodobnie problem gdzieś w gaźniku bo po odkręceniu świeca zawsze mokra. Wogole jak postoi z odkręconym paliwem to leje się z gaźnika. Proszę o jakieś wskazówki. I jeszcze jedno: iskra jest
https://1drv.ms/f/s!Ah4jgaVjkiV1zWbnQLyT...
Witam. Mam problem z agregatem PAB 2-1, nie mogę go uruchomić tzn. nie ma iskry. Sprawdziłem świecę, przewód , przerywacz, kondensator. Wszystkie elementy ok. a iskry nie ma. Może ktoś zna przyczynę i pomoże mi. Pozdrawiam.
Witam, w kostkarce do lodu mam agregat który głupieje :) Jak go włączam to chodzi i chodzi ładnie przez jakiś czas, po jakimś czasie (temp ok 110 stopni C) wywala mi bezpiecznik. Wiatrak jest podłączony pod elektronike i ona sobie go uruchamia, takie podłączenie starczało na jakieś 2 godziny pracy agregatu, a jak podłączyłem wiatrak na cały czas to...
Czy możecie mi pomóc? Dokonałem zakupu (pewnie też chińczyk) EMCT 7000 i nie mogę go wcale uruchomić (mój posiada starter, więc nie muszę szarpać za linkę Very HappyVery Happy) wykręciłem świecę, zalana,jednak po przeczyszczeniu stwierdziłem iż brak jest iskry natomiast po odkręceniu fajki i przystawieniu przewodu wysokiego napięcia do masy jest niewielka...
Zmierzyłem, pierwotne 0,3, wtórne 3,7 k. Zmieniała też kondensator i przewody wysokiego napięcia oraz świecę. Przerywacz ustawiony, a iskry dalej brak. Co jeszcze może być nie tak?
Spróbuję odłączyć czujnik, sprawdzałem na innej świecy i nie było, sprawdzę jeszcze tą cewkę może faktycznie jakieś zwarcie, tak jak pisałem na początku iskra w tym "agregacie" to taka lipna była a teraz całkiem nie ma.
Do czego Ci ten złom jest potrzebny? Daj sobie spokój i nie kupuj tego grata. Szkoda kasy i nerwów, moim zdaniem jest on dokładnie zajechany. Był stosowany, między innym, w wojskowych agregatach prądotwórczych. Niekompletny, brak na przykład rozrusznika elektrycznego, iskry pewnie też nie ma, zresztą jest urwany kabelek od przerywacza,. To jest podobny...
Jeżeli odłączysz moduł według podpowiedzi Kolegi ,powinna być iskra.Odłącz przewód od gaszenia który jest podłączony do cewki ,jaką masz szczelinę między cewką a magnetem.
To zagięte czarne "coś" to dekompresator. Jak zalejesz silnik to możesz go tym "przedmuchać" odkręcając. Przepustnica ustawiona w jedno ze skrajnych położeń (niepamiętam w którym) i zablokowana służy do uruchomienia (mało powietrza dużo paliwa) po rozgrzaniu zwolnić. Wtedy silnik powinien wejść na obroty nominalne. Bardziej "wychużdane" silniki zalewało...
Jest olej w silniku ?
:?: czyli jak podawać iskrę ? :?:
Witam, gaźnik czyściłem wcześniej, bo był zatkany. Po ponownym rozebraniu okazało się, że pływak był zblokowany, teraz już nie cieknie. Świeca iskrę ma, paliwo do gaźnika już dochodzi, ale dalej agregat nie odpala - tak jakby paliwo nie dochodziło do komory spalania. Szukam dalej...
Podłączyłem bezpośrednio z kabli jak na filmie po czym słychać minimalnie słyszalne buczenie. W momencie spięcia dwóch dolnych bolcow aby agregat ruszył nie bylo żadnej reakcji tylko iskry. Gdy łącze dolne bolce śrubokrętem minimalnie głośniej buczy. Dodam ze agregat w przeciągu kilku minut pod prądem dosc mocno sie nagrzał.
Agregat STE-800 po krotkim okresie eksploatacji odmowil wspolpracy. Zniknela iskra na swiecy . Modul zaplonowy trudno kupic. Zbudowalem taki jak w motorowerach jednak nie umiem dobrac kondensatora wspolpracujacego z cewka zaplonowa.Moze ktos pomoze?
iskra jest... Jak się najprościej dostać się do koła magnesowego?
2-dodatkowe przewody to odcięcie paliwa podczas gaszenia. Stacyjka zwiera je w pozycji STOP, tak samo jak przewody od wyłączenia iskry. Temat zamykam.
OK. Mam jeszcze pytanie, czy podczas startu iskra w przekaźniku jest czymś normalnym? Bo zauważyłem, że kiedy agregat odpala, w przekaźniku jest właśnie taka iskra widoczna.
Jeżeli to model Vinchi FMB01-50 - (bo tego nie napisałeś) to musisz niestety szukać przetwornicy z "pełną" sinusoidą jak to zresztą zalecił kolega w poprzednim poście. Ta lodówka ma sprężarkę na R600A - a izobutan to trudny czynnik - wymagany duży moment rozruchowy. P.S. Ja osobiście odradzałbym lodówkę na R-600A ( jeśli to model FMB01-50) do samochodu...
Jak ta iskra - ile mm??? Czy jest w odpowiednim momencie? Silnik 4T? Zawory do kontroli. Jakie sprężanie ile bar? Silnik 2T - tłumik może być zatkany. Odłącz i sprawdź. EW. simmeringi na wale - lewe powietrze.
Słabe to zdjęcie i nie widać dobrze. Jeżeli jest to silnik czterosuwowy to może to być zabezpieczenie uniemożliwiające pracę silnika bez oleju.
Jak to ma moc 2kW a np. pobiera zaledwie 100W. Zasada jest prosta - silnik dla podtrzymania pracy wykonuje ciągłą pracę - czyli suwy sprężania, pracy, wydechu, ssania, generowanie iskry - a przy tym cały czas generuje spore ilości ciepła ze spalania. Gdy nie podłączasz nic, a silnik pracuje, to zużywa paliwo - tak jak w samochodzie podczas pracy na...
iskry agregacie prądotwórczym sprawdzenie iskry agregacie ciśnienie agregacie
gasną światła skoda fabia sprężarka lodówce otwierać klapa elektryczny
ariva reset bateria macallister
Sansui radio – brak dźwięku, nagłe wyłączenie, typowe usterki i diagnostyka Hitachi 24HE2000 TV Firmware Download: Official Update Methods, Vestel 17MB211S, Recovery Options