Podmień przewód, może to jego wina. Jeżeli jest dobry a iskry nie ma tylko na jednym wyjściu to na 100% cewka. Iskra musi być na 2 wyjściach jednocześnie, to jest cewka z jedną iskrą jałową. We wtyczce masz +, - i sterowanie iskrą na cylindry 1-4 oraz 2-3.
sprawdź przewody wysokiego napięcia świece zapłonowe bo raczej nie spotkałem się z tym żeby iskry nie było raz na dwóch cylindrach potem przeskakiwało na kolejne dwa może tez być uwalony czujnik halla który steruje iskra
Cewka (listwa 4 cewek) ma zasilanie na 1 i 4 cylindrze, 2 i 3 martwe. Jezeli dobrze odczytuję to masz układ z traconą iskrą. Sterowanie jest wspólne dla 1 i 4 oraz 2 i 3. Sterowanie cewek idzie z komputera (ECU lub ECM jak kto woli). Czy padnięta cewka czy komputer łatwo sprawdzisz. W cewkę wkładasz 4 świece i zamieniasz sterowanie z 1 i 4 ze sterowaniem...
Zmień cewki ze sobą na cylindrach 1-2 oraz 3-4. Zobacz czy błędy braku zapłonu przejdą na cylindry 2 i 4. Ostanie dwa błędy masz ze sobą powiązane - brak komunikacji licznika z ECU przez co zablokowane jest ECU. Reszta błędów może mieć przyczynę w instalacji LPG ale pamiętaj że brak zapłonu nie oznacza braku iskry - może nie być podawanego paliwa a...
Jeśli mógł by ktoś pomóc to mam podobny problem tylko od tak auto przestało odpalać brak iskry na wszystkie cylindry :/ Wymieniłem cewki i nic prąd do oby dwóch cewek dochodzi ale silnik nie odpala :( pomocy
Sugeruję przeczytanie całego tematu, powoli, ze zrozumieniem. A skończyło się to wszystko tym, że auto jeździ i gwizda, tyle tylko, że pije jak smok — w mieście zejść do 10 L/100 km to wyczyn, w trasie w trybie „emeryt mode” (wleczenie się za TIR-em), bez dotykania gazu. Raz tylko udało mi się zejść do 5,5 L/100 km, jadąc w miarę normalnie — nie daje...
Dziekuje za odpowiedzi juz mowie swiece sa nowe i dobrane z katalogu . moim zdaniem cewki dobre poniewaz nawet jak zamienie to nie ma iskry nie widac iskry na 2 cylindrach . mysle teraz ze moze ten modul zaplonowy to on chyba steruje czasem kiedy dac iskre jak sie myle poprawcie pozdrawiam i czekam na wiadomosci
Witam mam problem z silnikiem mercury 2 suwowym 25pk z lat 90 bodajże.. nie mam iskry na jednym cylindrze.. wymieniłem ten regulator. Napięcia i nic się nie zmieniło… jeśli zmostkuje oba cylindry to iskra jest na obu.. jaka może być przyczyna? https://obrazki.elektroda.pl/7899059100_... https://obrazki.elektroda.pl/1302590500_...
Choć silniki spalinowe odchodzą już w zapomnienie i pozostanie po nich jedynie nostalgia, cofniemy się dziś w przeszłość i zbadamy tę legendarną konstrukcję zainstalowaną w samochodzie Citroën 2CV. Pokażemy, dlaczego warto studiować ją na wydziale inżynieryjnym i jakie cechy uczyniły całość przykładem myśli projektowej. Porównamy też dany silnik z niemieckim...
Witam, Poszukuję schematu instalacji elektrycznej wózka widłowego GPW 2010e. Silnik perkins 3 cylindry + LPG. Widlak z roku 1995. PS. mam problem z iskrą. Podłączyłem już 3 cewki i za każdym razem iskry nie ma lub jest baardzo słaba. Napięcie na cewce jest. Wcześniej odpalał bez problemu, coś padło i nie mogę znaleźć przyczyny. Wózek nie odpala :cry:
Cylindry Airsal na ogół są problematyczne, jak będziesz dalej tak tuningował to gwarantowane zatarcie albo dziura w tłoku. Problem leży pomiędzy gaźnikiem a zapłonem. Gaźnik może być zestrojony tak, że go przylewa albo jest za ubogo. Zapłon może reagować tym, że świeca dostaje przebicia lub upływów i moment w którym dochodzi do zapłonu mieszanki się...
Jeżeli wpiąć kondensator to na pewno do plusa. Pozostaje pytanie, jakie zadanie spełniają dwa inne bolce (InI) i ( IN2), które są w tej wtyczce oprócz tego minusa, ale jest oznaczony. Myślę, że są to wejścia do wprowadzania impulsu, na które dwa cylindry ma iść iskra. Oczywiście każdy wie, że iskra w tego typu cewkach jest na dwóch cylindrach jednocześnie....
Obecnie silnik wydycha niebieskie spaliny jak pracuje na EasyStart (eter) wtryskiwanym do wlotu powietrza za filtrem powietrza. Jak przerywam wtryskiwanie to silnik staje. Teraz sie zastanawiam czy ten proces "oczyszcza" system czy brac sie za rozkrecanie wtryskow. Po wyjeciu wtrysku chcialbym zobaczyc ze wtryski dzialaja. Czy diagnostyka OBD moze...
Witam jakie są metody wzmocnienia iskry a raczej cewki ? Auto ma jedną cewkę na 4 cylindry sygnał jest rozdzielany za pomocą kopułki i palca rozdzielacza na aparacie zapłonowym. A w jakim celu, po co kombinowac?
Witam wszystkich Mam pytanie auto benzyna Citroen C5 2.0 odpala tylko na dwa cylindry pytanie Czy jest taka opcja w sterowniku Jeśli byłby wtryskiwacz uszkodzony czy może odłączyć dwa cylindry żeby nie było iskry ? Bo jak odpalam na gazie to jest nadal bez zmian usterka nowa cewka była już założona ale niestety bez zmian.?
Pomiary są rozbieżne między sobą, więc wydaje mi się, że nie do końca przeprowadziłeś je poprawnie. Nie zmienia to jednak faktu, że poprawny pomiar prawdopodobnie wpłynie na wartości poszczególnych cylindrów, ale różnica między cylindrami 1, 2, 4 a cylindrem 3 pozostanie dosyć duża. Cylindry 1 i 2 jakoś się trzymają, na pewno jest problem z cylindrem...
Mercedes W210 E230 z silnikiem M111.970 (150 KM). Po wymianie filtrów LPG samochód przejechał 10 km i nagle zabrakło iskry na dwóch cylindrach (1 i 3). Dziwne jest to, że to nie są dwa cylindry zasilane jedną cewką, ale dwa cylindry zasilane z górnych wyjść obydwu cewek. Sterowanie cewek z HFM działa, bo cylindry 2 i 4, na których cewki są bezpośrednio...
Witam mam problem z układem zapłonowym. Mianowicie podłączając 1 świece zapłonową pod cewke bezpośrednio iskra na niej jest. A gdy podłącze wszystko na aparacie zapłonowym to przez kopułke przez kable fajki aż na świece iskra nie dociera. Aparat zapłonowy jest na 4 cylindry w kolejności zapłonu 1 3 4 2 a w silniku instalacja elektryczna 6v. Cewka jest...
A skrzyni biegów ktoś nie wyjmował wcześniej lub rozrusznika ?
Po zagrzaniu silnika wyskakuje błąd: Brak iskry cewka 2 i 6-tym cyl. Po zresetowaniu podobna sytuacja. Po zagrzaniu silnika błąd pokazuje się ,ale są to inne cylindry np.1 i 3-ci. Po wymianie cewki, po zagrzaniu silnika, podobna sytuacja.
Witam Posiadam Poloneza Caro 96r 1.6GLI na abimex-ie i mam taki problem ze gdy zapale autko to odpala tylko na 2 cylindry bodajże 1 i 4 a 2 i 3 nie i zrobiłem taką podmiane ze zamienilem miejscami cewki zaplonowe na module i cewki sa sprawne i zapala ale dalej na 1 i 4 , wiec pomyslałęm podstawa cewek moduł zepsuty pojechałem do sklepu po "nowy" moduł...
Panowie znów potrzebna mi wasza fachowa porada. :D Mianowicie przejechałem się dzisiaj autkiem (auto po płukance, zmianie oleju, nowych filtrach, nowych świecach) i gdzieś tak po około 10km jak już byłem na podjeździe w domu, to silnik nagle zaczął nierówno pracować. Mocno wibrować i przy tym stracił moc. Miewałem już tak wcześniej lecz to zawsze mijało...
Witam. Mam usterkę jak w temacie. Na 2 cyl. nie ma iskry na 1 jest ale słaba 3 i 4 działają prawidłowo. Problem pojawił się po postoju przez noc. Wózek jeździł dobrze został odstawiony a rano odpalił ale z nierówną pracą. Instalacja nie została uszkodzona przez gryzonie, nie było z nią innych problemów. W tym modelu każdy cylinder ma oddzielną cewkę...
Witam Mam problem z Daewoo Tacuma silnik 2.0 DOHC rok 2000. Silnik pracuje tylko na cylindry 2 i 3 na 1 i 4 nie ma wogóle iskry. Cewka została podmieniona ale bez rezultatu. Do podwójnej cewki dochodzi 3 pinowa wtyczka na środkowym pinie jest +12 po zapłonie. Co powinno być na pozostałym, wogóle jak ta cewka jest sterowana? Zgłupiałem już. Komputer...
5401dm kluczuja po motce, tylko nie mam dobrego sterownika zeby sprawdzic jak ktory jest szczelony. wszystko za ecu jest sprawdzone. usterka jest stala, nagle sie tak stalo i juz nigdy nie wrocilo normalnej pracy, cewka, swiece, wtryski, czujnik pol walu sprawdzone, polaczenie z ecu tez, dwa pozostale, cylindry pala
No popatrz skąd olej ? A ciekaw jestem jak cylindry są smarowane ? Pierścienie nie zgarną wszystkiego a to co zostanie na górnym pierścieniu, będzie się gromadziło do czasu aż dekiel tłoka zgniecie. Nie wypluje przez zawory gęstego oleju. Przy takiej prędkości posuwu tłoka olej zachowa się tak jak byś do cylindra nakrętkę wrzucił. Ale spoko idziemy...
Nie znam dokładnie peugeota, ale w zależności od sposobu rozdziału iskry na poszczególne cylindry to położenie 1 cylindra ma znaczenie kol. georgesgr.
Witam, problem dotyczy e36 316i m43 cewka zapłonowa brak iskry na 3 cylindrze, cewka na 3 złączu jest przetopiona i peknieta pytanie czy to wina samej cewki czy przyczyną będzie sterownik silnika, czy jest sposób by sprawdzić sterownik - napięcie na cewkę Sprawdzilem komputerem jest błąd 55 brak zaplonu, auto pali na 3 cylindry jak wyżej
Witam chciałbym sprzedać lub wymienić komara Romera 2375 i ogara 200 zdjęcia poniżej . Cenę jaką bym chciał nie wiem proszę proponować ale tylko całość , żaden silnik nie chodzi w s38 jest zapłon CDI i gaźnik z jackmotors podróba dellorto 15mm trzeba go zamontować i zapłon CDI iskra jest kompresja bardzo duża wystarczyłoby dalej złożyć w 2375 silnik...
Witam szanowne grono. Zwracam się do Panów po pomoc w następujacym problemie. Pacjentem jest Ford COugar 2.0 16V. Wykonywałem amatorsko w tym samochodzie wymianę sprzegła. Wszystko ze sprzęgłem i tematami pobocznymi poszło pięknie jednak coś innego sie pojawilo... samochód nie chodzi na wszystkie cylindry. Co zostało wymienione -cewka NGK -kable WN...
A ja komputer zostawił bym narazie i zajął się czymś innym jak dobrze pamiętam to cewka jest sterowana parami wiec skoro byś miał uszkodzony tranzystor to byś nie miał iskry na dwóch cylindrach nie na jednym a czy ty czasami nie masz tam czasami rozdzielacza, z którego roku jest to auto.
po prostu nie ma iskry a tak dokładniej to nie dochodzi napięcie do świecy kable od świec są nowe ale nie wiem co jest z cewką ale z tego co mi wiadomo to jak by padła to na dwa cylindry a nie na jeden chyba ze jestem w błędzie?? sprawdziłem kable od komp. do cewki i są sprawne co się dzieje??
Witam, auto ford mondeo 2.0 '94r nie pali na dwa cylindry 1 i 4, pracował normalnie gdy nagle obroty spadły do 500obr. i przestał podawac iskre na w/w cylindry, cewka podmieniona dzisiaj na inną i ten sam objaw, dwa razy przy tym spalił się bezpiecznik nr 4 w komorze silnikowej, jezeli miał ktoś podobne problemy prosiłbym o jakieś sugestie oraz jakiś...
Witam Posiadam silnik zaburtowy Honda B75, jest to dwucylindrowy czterosuw, starszy model z zapłonem na przerywaczu . Problem polega na braku iskry. Z pomiarów wynika że uszkodzona jest cewka wysokiego napięcia. Posiadam schemat niestety jest poglądowy. W dokumentacji doczytałem że cewka niskiego napięcia daje AC 6V 15W , w moim przypadku jest także...
Witam mam problem z iskrą na 1 cylindrze. Auto chodzi na 3 cylindry podmieniłem cewkę i dalej to samo. Przyczyną tego była prwnie poluzowana nakrętka od przewodu masowego na cewce. po podłączeniu komputera wywaliło błąd zwarcia na cylindrze 1 i 3. czy winien będzie sterownik silnika? Silnik ARG
Podpinałem nową świece pod przewód wys. napięcia na każdym cylindrze i kręciłem silnikiem i nie było iskry na 2,4,6 cylindrze na pozostałych była. Podpinałem też świece pod przewód idący z cewki i kręciłem silnikiem,iskra była przez cały czas kręcenia silnikiem.Kolejność zapłonu jest dobra.Dziwne bo przecież palec rozdzielacza rozdziela iskrę na poszczególny...
Tak. To po lewej z czerwonymi przewodami.
Pomysł trochę - jeżeli hall jest uszkodzony to czemu pracują pozostałe 2 cylindry. Nie powinno być iskry nigdzie. Sprawdzałeś w ogóle czy jest iskra na tych cylindrach które nie pracują? chodzi tak jak by na 2 gary. Tak jakby?
Przede wszystkim sprawdź czy pojawia się jakikolwiek sygnał na cewkę, w kilku markach zdarzały się problemy tego typu, że sygnał był jednak zbyt słaby. To sugeruje uszkodzenie ECU. Uszkodzone koło foniczne na pewno skutkowało by nie paleniem albo przynajmniej błędem.
Na mojego nosa źle założone kable. Z jednej cewki mają iść na cylindry 1 i 4, z drugiej na środkowe.
Witam. Mam następujący Problem w Polonezie Caro Plus 1998r. z cewką i modułem bosch'a (nie abimex). Otóż problem polega na tym, iż silnik chodzi tylko na 3 cylindry a nie jak powinien na cztery. Konkretnie na trzecim cylindrze jest brak iskry. Świecie na wszystkich cylindrach zostały wymienione, przewody tak samo. Padło podejrzenie na cewkę, która wczoraj...
Jest to silnik benzynowy dwa cylindry Świece wykręcałem mają iskry Świece nie sa zalane lekko wilgotne od benzyny
Iskra jest na wszystkich cylindrach, co ciekawe cewka którą wymieniłem (z 1 cylindra iskry nie daje a więc jest uszkodzona). Niestety silnik dalej nie odpala a że cudów nie ma więc albo wtryskiwacz albo ECU jest walniete tylko dziwne że padło kilka rzeczy naraz(to już dla mnie nie do sprawdzenia w warunkach parkingowych). Dzięki wszystkim za pomoc....
Wszystko jest paliwo dostaje iskra jest ciśnienie mierzył sam jeszcze raz. Mówił ze wszystko w normie.jednak dwa cylindry nie pracują z tyłu prawy lewy środkowy pracuje normalnie
No niestety, zgodnie z przypuszczeniami czyszczenie masy nic nie dało. Jak tylko dorwę lampę stroboskopową, to posprawdzam, czy podczas porannego odpalania na 3 cylindry problemem jest brak iskry na jednym z nich. Nie chcę sprawdzać przez zdejmowanie kabla WN. Będę miał przez to możliwość jednoznacznego stwierdzenia, czy usterka jest elektryczna. Być...
Ciśnienie po regeneracji równe na wszystkich cylindrach ? . Sprawdzone czy jest iskra na wszystkich cylindrach .Miałem przypadek że sterownik nie sterował iskrą na wszystkie cylindry . Poza tym wałek sprawdzony rozrząd ustawiony poprawnie ?
Witam mam problem z iskrą na 1i4 cylindrze gdy silnik jest gorący te dwa cylindry nie pracują bo nie mają iskry, na silniku zimnym jest wszystko ok sprawdzałem napięcie na tych 3 kabelkach do których podłączona jest cewka i na zimnym jest około 13 v na ciepłym na jednym kablu napięcia nie ma ,na zimnej cewce jest .Sprawdzałem też oporność i jest około...
Witam!! Mam zastępujący problem z Passatem B4 1994r silnik 2,8 VR6. Samochód odpala jednak pracuje tylko na 4 cylindry (brak iskry na 3 i 4 cylindrze). Samochód na module zapłonu i 3 cewkach zapłonowych. Po podmianie cewki odpowiedzialnej za 3 i 4 cylinder ten sam objaw. Podejrzewam uszkodzenie modułu zapłonu, jednak jak sprawdzić czy moduł jest dobry?...
nie podam bo sprawdzal elektryk w warsztacie ale powiedział ze brak iskry na cylindrach i mam jemu przyprowadzic auto w poniedzialek ale jest strasznie drogi Dodano po 6 ale moze ktoś zna ten model auta i przyczyny awarii tego silnika
Witam wasz wszystkich a mianowicie już nie wiem co mam zrobić moja vici nie pali na 2 cylinder od strony rozrządu trzęsie się na 3 i 4 biegu brak mocy i na wolnych obrotach nie chodzi równo. Zostało wymienione :swiece,kable,cewka,egr,krokowy,uszczelk... pod korektor ssacy,pod barana,uszczelniacze wtrysków jak i cała listwa. -czy czujniki od wału,czujnik...
rozwiazanie masz w pierwszym poscie od cba, jak niezgrasz tych czujnikow z hallem to nie bedziesz miał iskry Niesprawdzałem tego z braku czsu, ale wydaje mi się że nie masz racji. Z tego względu ,że ten czujnik halla ma za zadanie tylko rozdzielać iskry na poszczególne cylindry . A iskra na wykręconej świecy tak czy inaczej musi się pojawić. Pozdrowienia
Na jednej cewce dochodzi prąd podczas kręcenia 0.5v i od niej daje iskrę na dwa cylindry a na drugiej nie wiem dlaczego jest 14.4v i nie ma iskry od tej cewki. Co do impulsu to nie wiem jak sprawdzić może jakieś porady jak sprawdzić ten impuls miernikem?
Witam,mój problem polega na tym, że w moim leonie 1,6 benzyna nie ma iskry lub jest na jednym cylindrze. Stało się to dziś przed sprawdzeniem ciśnienia.Po sprawdzeniu ciśnienia poskładałem i auto chodziło na dwa cylindry i zgasło.Wymontowałem świece,okazało się że są mokre.Sprawdziłem czy jest iskra i niestety jak wyżej pisałem nie.Samochód bierze olej,...
Sprawdz przerwy na obydwu przerywaczach pomiędzy młoteczkami i przerywaczami.Może się również okazać iż na przerywaczach jest czarny nagar uniemożliwiający prawidłową pracę przerywaczy,wówczas usuń nagar drobnym papierem ściernym i dokładnie usuń opiłki między stykami szmatką nasączoną benzyną ekstrakcyjną.Zwróć uwagę na stan kondesatorów blokujących...
samochud palil tylko nie na wszystkie cylindry sprawdzalem przewody wysokiego napiecia i nagle przestal chodzic i od tej pory niema iskry co robic prosze o pomoc Regulamin pkt 15. Czyli: ortografia, gramatyka, interpunkcja. Ostrzeżenie za pisownię.
Do sprawdzenia ciśnienie w cylindrze i punkt zapłonu.
Witam Na wstępie chciałbym dopytać dokładnie jak ustaliłeś że silnik nie pracuje na zewnętrzne cylindry? Jak to sprawdziłeś? Gdyż piszesz że zamieniałeś cewki a czy wykręcałeś świece zapłonowe i obserwowałeś przeskok iskry na elektrodach? Jeżeli podczas tego sprawdzania zauważysz brak iskry na obu świecach z zewnętrznych cylindrów zamień je miejscami...
Wczoraj jadąc nagle auto zaczęło zwalniać obroty spadły do 1tyś. jakoś tam do domu dojechałem, silnik pracuje tylko na 2 cylindry (1 i 4) (2 i 3) brak iskry, wymieniłem cewkę, kable i świece nie dało to nic :cry: jak by ktoś mógł podpowiedzieć co mam po kolej posprawdzać.
skoro markowa od 1.6 kosztuje 200zl? Markowa kosztuje ponad 4 stówy i najczęstsza usterka to brak iskry na krórymś z cylindrów. Ale jak chesz to wymień, możesz też odpiąć wzmacniacz od swojej i założyć dowolną nawet od cinquecento.
Witam. Mam problem z fordem mondeo z 95 r. silnik zetec 2.0 Nastąpiło zwarcie jednego z trzech przewodów przy cewce zapłonowej z masą w wyniku czego silnik zaczął najpierw pracować na 2 cylindry a pózniej przestał pracować. Okazuje się że brakło iskry na wszystkich cylindrach. Dodam jeszcze że uszkodziło jeden z bezp.w komorze silnika. Podmiana cewki...
Udało się zrobić. Okazało się że moduł zapłonu do wymiany. Mimo że palił na wszystki cylindry to jednak okazał się wadliwy. Po przełożeniu modułu , autko zaczeło chodzić na benzynie i już nie strzela. pozdrawiam
Miałem podobny problem z immobilizerem w ford escort 1.6/16V. Wszystko działało opróć iskry w zapłonie i rozrusznika. Przyczyną był uszkodzony przekażnik sterowany z immobilizera który załącza zapłon do rozrusznika i cewki zapłonowej. Po usunięciu tej usterki immobilizera okazuje się że tylko 2 cylindry chodzą i są problemy ze stabilnością silnika....
Witam. Zacznę od początku. Miesiąc temu podczas jazdy mój Scenic I 1.6 8V nagle zgasł i nie dał się już uruchomić. Rozrusznik kręci, pompa działa i podaje paliwo, na 2 i 3 cylindrze jest prawidłowa iskra a na 1 i 4 pojawiają się dwie lub trzy iskry na początku kręcenia rozrusznikiem a później od czasu do czasu pojawia się jedna iskra. W wyniku tego...
O ile sie nie myle to cylindry liczymy od strony rozrzadu. jezeli się myle to podałem dobrze, a jeżeli się myle to bedzie wszystko odwrotnie. Dodano po 1 sorry nie doczytałem co napisałem :D Jest na 3 i 4, a nie ma na 1 i 2 cylindrze.
Witam. Pacjent ford fiesta 2004 1.4 16v. Objawy: Na zimnym silniku brak iskry na 1 i 4 cylindrze i bardzo ciężko odpala, na ciepłym iskra jest bardzo słaba. Prawie niewidoczna na świecy, auto jakoś odpala i jeździ, ale generalnie kiepsko. Świece nowe. Przewody zapłonowe nowe. Cewka na 100% sprawna ( podmieniana na nową). Zasilanie cewki prawidłowe (+)....
Kompresja jest na każdym cylindry w 14,14 9 i 14 chyba 7 bodajże oprócz tego nie sprawdzałem i nie mam tego przyrządu Napisz to jeszcze raz bo teraz wygląda to tak jakby to auto miało 5 cylindrów. Skoro nie masz przyrządu to jak sprawdzałeś?
Witam mam problem z fordem ka silnik 1.3 98r. Zanika iskra na 2i3 cylindrze to znaczy samochód zapala normalnie i pracuje na wszystkie 4 cylindry ale po zwiększeniu obrotów do ok 2000 obr/min i puszczeniu nogi z gazu silnik zaczyna pracować na dwa cylindry 1i2 . Po szybkim wyłączeniu i włączeniu stacyjki (silnik pracuje cały czas) silnik znowu pracuje...
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
No i wszystko się już wyjaśniło i już udzielam sam sobie i dla przyszłych użytkowników i przeglądających to forum jak najbardziej wyczerpującej odpowiedzi. Moja usterka i objawy w dużym stopniu była zbiegiem okoliczności, za który odpowiadała w sumie bardzo niewielka usterka ale jakże kłopotliwa do zdiagnozowania. Pierwsza diagnoza z mojej strony była...
auto niema gazu Dodano po 17 u kolegi w twingo na A i B jest napięcie i jego auto chodzi na mojej cewce i czujniku położenia podmieniałem także raczej musi być napięcie skoro mam napięcie na A i dwa cylindry mają iskre niemam tylko wyjścia zasilania z pinu 1 w sterowniku pin 30 ma prąd stały a 29 ma prąd po stacyjce
tak w skrzynce bezpieczników jest dodatkowy przekaźnik sterowany ze stacyjki i tam właśnie nie ma masy. Prawdopodobnie poleciała końcówka mocy w komputerze i dlatego nie pali (dzwonił auto elektryk z tą informacją). W komputerze jest sterowanie zapłonem na cewkę z jednego pinu bodajże na cylindry 1-4 a z drugiego 2-3 a u mnie te impulsy nie wychodziły....
świece na 3 cylindrach ok na 4 osmolona ciśnienia w układzie chłodzenia nie ma płynu nie ubywa tak samo na niskich jak i na wysokich chodzi tylko na 3 cylindry zdejmowałem i zamieniałem świece kable i cewki brak jest iskry tylko na jednym cylindrze
A dwa układy dlatego, że ten układ z zapalniczki dość szybko przytyka się jeżeli chodzi o częstotliwość. Zastosowanie jednego powoduje, że powinien od pracować co najmniej z dwukrotnie większą częstotliwością (przy kącie między cylindrami 360 stopni OWK) Ponieważ przetwornica ma za małą wydajność prądową. Może warto by porozglądać się za innym układem...
W zasadzie tego zapłonu sie nie ustawia ale są mechnicy którzy lubią sobie pokręcić aparatem . ten aparat służy tulko do rozdzielenia iskry na poszczegółne cylindry , Natomiast siedzi tam czyjnik hala on jest poto aby rozpoznć iskre na pierwszym cylindrze ta informacja porrzebna dla sterownika aby wiedział czy prawidłowo jest zapłon ustawiony. A nastepnie...
za chwilę sprawdzę ten rozdzielacz bo jeśli chodzi o podział iskry na poszczególne cylindry to jest obok koloru białego Dodano po 3 jak się dowiem to personalnie panu przekażę na pewno nie ma czegoś takiego jak w uno z silnikiem 1.4 czy w polonezach te ostatnie auto znam dość dobrze
Moglbys odpowiedziec na moje ostatnie pytanie o wywolywaniu iskry z czujnika halla? To chyba on zainicjowuje iskre a czujnik walu "sprawdza czestotliwosc" impulsow z walu czy wszystkie cylindry pala? Ten wieniec zebaty jest po to zeby silnik wykryl wypadanie zaplonu.
to całkiem możliwe pół roku temu były wymieniane pierścienie i może słao dokręcili głowice . Paliwo dostaje bo mokre świece, iskry są. Sprawdzę ciśnienie . A może byś tak że wtryskiwacze leją ? jakby je zamienił miejscami?
Witam serdecznie. Mi wychodzi, że cylindry pracuja parami 1-4 2-5 3-6 Sprawdź przewody sterujące ( Łączące komputer z cewką). Zaciski w komputerze to 20 i 21. Podałem te od drugiej i trzeciej pary. Pozdrawiam.
Cięki kabelek służy do wyłączania silnika. Gdy chcemy go wyłączyć to zwieramy kabelek do masy, wtedy nie ma iskry, normalnie jest podłączony do wyłącznika zapłonu. Jeżeli zwarłeś go do obudowy to iskry nie będzie.
Powiem tak kolego ! mam volvo s40 1.8 b i wiem na temat auta bardzo wiele i na wlasnym przykladzie podpowiem ci ! Na ktore cylindry kable zaplonowe nie podaja ci iskry ! bo napewno tak jest dlatego gasnie podczas jazdy ! Pewnie poszla cewka zaplonowa ale zobacz ktora a zeby to sprawdzic patrz pokoleji kable i na ktorych nie ma iskry na tych na ktorych...
dokładnie kopułka to jest to do czego dochodzą a raczej wychodzą przewody WN do świec zapłonowych a palec jest w środku jak zdejmiesz kopułkę to go zobaczysz słuzy on do rozdzielania iskry na poszczegulne cylindry Pozdrawiam
Witam serdecznie. Ustaliłem kilka rzeczy. Między innymi cylindry w silniku liczone są od strony skrzyni biegów na co wskazują opisy na cewce zapłonowej. W dniu dzisiejszym wymieniłem na nową cewkę, świecę oraz przewody po czym przeczyściłem z nagaru przepustnicę w środku, wymieniłem wężyk od odmy silnika oraz ten drugi 8mm znajdujący się obok, wyczyściłem...
Uszkodzenie cewki zapłonowej na 99.9%. Gubi lub ma za słabą iskrę na 1i4 cylindrze. W silnikach 4-cylindrowych cylindry pracują parami 1-4 i 2-3. Co do cewki to jest to cewka podwójna czyli dwie cewki w jednej obudowie. Ps. To nie jest wcale bogata mieszanka,po prostu z powodu braku lub zbyt słabej iskry paliwo się nie spala i dlatego świece są czarne!
po co wymieniać pompę paliwa skoro nie odpala na plaku/benzynie wstrzykniętej? przecież od razu widać, że nie ma iskry CC/SC900i do odpalenia potrzebuje bardzo nikłe ciśnienie paliwa, wiem, bo kupiłem kiedyś od komornika cc900i które stało nie wiadomo ile lat i odpaliło bez problemu ale ledwo jechało (szarpało, mało mocy miało ogólnie) i jak wykręciłem...
Trochę to dziwne że nie ma iskry tylko na jednym cylindrze ponieważ ten model posiada dwie cewki z których każda zasila dwa cylindry i jeśli cewka się uszkodzi to nie palą dwa cyl.Kiedyś miałem podobny numer w seicento 900 (ten sam silnik) i okazało się że całkiem nowa cewka miała wewnątrz przebicie.
witam Posiadam punto II 1,2 8V z instalacją gazową. Od 2 dni w moim punciaku zapalila sie kontrolka check engine i cały czas chodzi na 2 cylindry ( na poczatku przerywał). Sprawdziłem przewody WN i okazalo sie ze 1 cewka nie podaje iskry na swiece.( ta blizej zderzaka). Kupiłem nowa i tez nie działa. Poczytałem troche w internecie ze w wiekszości przypadkach...
Witam , kupiłem astrę i mam problem.. Na niższych obrotach kompletnie nie ma mocy , szarpie , na obrotach od 3tys. jest ok, czasem problem z odpalaniem , czasem odpala na dotyk Wymieniłem przewody i świecie , sprawdzałem iskrę - na oko widać że iskry są wszędzie. Silnik pracuje ewidentnie na 3 gary , po odłączeniu drugiej fajki nie ma zmian w pracy...
Zaznaczam już któryś raz, że na lpg jest ciężki przeskok iskry w cylindrze stąd strzały szarpania itd.NGK też potrafi dać d.. Kup przewody sentechu, ułóż tak żeby nie dotykały metalowych elementów.Zaś świece nie żadne jedno elektrodowe tylko takie jak podaje producęt mogą być odpowiedniki NGK.Od świec padają najpierw przewody potem cewka,a że ktoś pisze...
Witam. Ostatnio puściła mi uszczelka pod pokrywą zaworów i olej zalał fajke i świece (trzeci cylinder). Próbowalem gasić i odpalać silnki kilka razy co na pewno nie wyszło na dobre. Kupiłem i wymieniłem na nowy zestaw (świece, kable zapłonowe, uszczelke, węże od powietrza). Dodatkowo wyczyścilem od środka pokrywe zaworów. Po złożeniu wszystkiego w całość...
o tym błędzie sondy lambda to coś ci powiedzieli więcej w tym serwisie poza tym że taki błąd wyskoczył? sprawdzał ktoś jakie wskazania podaje sonda? nie wiadomo co to znaczy dla tego sterownika błąd sondy lambda. sprawdzali czy sonda lambda nie pokazuje zbyt bogatej mieszanki? może ci zalewa silnik po prostu i dlatego ci gaśnie a kwestia problemów...
No nie wiem jak jest w przypadku Rovera,ale często (wiedząc napewno że iskra "pojawia się na dwóch cylindrach jednocześnie"analogicznie jak było w fiatach 126 p,rozwiązanie dość często spotykane w 4 cylindrowych silnikach np:Lanosy,Mondeo )zamieniałem przewody wysokiego napięcia na odpowiednich cylindrach.Pozwalało mi to jednoznacznie określić czy wina...
i teraz pytanie czy wie ktoś jak go naprawić, co wymienić ? to zależy od tego, co jest zepsute. Oczywiście instalacja do cewki 2 i 3 sprawdzona i sprawna? To samo dotyczy wtrysków. Nie pali z jakiego powodu, brak iskry czy wtryski martwe?
Witam, w aucie nie palą dwa cylindry 1 i 4, brak iskry. Na pomiar Zwój WN ma 41KOhm, podobnie jak na cylindrach 2 i 3. Czasem zapali na chwile normalnie i znowu brak iskry na 1 i 4. Cewka siedzi za kolektorem ssącym i zanim go wymontuje mam pytanie: Czy w tym modelu jest moduł zapłonowy osobno (i jeżeli tak to gdzie on jest), czy sterowanie cewkami...
Witam wszystkich serdecznie! Borykam się od kilku dni z nie odpalającym autkiem. Postaram się opisać problem po kolei: Dane dotyczące samochodu: Renault Clio II 1.2 16V 75KM, 2001r., kod silnika: D4F + instalacja LPG sekwencyjna AG ECU jaki posiadam w tym autku to: Magneti Marelli IAW 5NR.CE1 1. Jak doszło do usterki: Ok. tydzień temu po przejechaniu...
Witam problem jest taki ,że silnik w trakcie jazdy zgasł i nie chce już odpalić a raczej odpala tylko na 2 cylindrach (2 i 3) popierdzi, postrzela w wydech i to wszystko. Po sprawdzeniu cewek,świec ,przewodów, czujnika położenia wału i sterownika ECU stwierdziłem ,że przyczyną jest brak podawania iskry na 1 i 4 cylinder a dokładniej brak sterowania...
Witam wszystkich. Problem strzelania zgłębiłem dokładnie. Najpoważniejszym powodem strzelania jest układ zapłonowy w którym jedna cewka zapłonowa obsługuje dwa gary(te układy po prostu muszą strzelać i pewnie z powodu ich właśnie wymyślono sekwencje). Występują wtedy dwie iskry zapłonowe w tym samym momencie,jedna w fazie prawidłowej na garze suwu pracy...
jezeli gaziasz wipal sie w sygnal z ecu to chodzil by tylko na dwoch cylindrach ale jesl wpial sie w sygnal igf to uszkodzona centralka bedzie zabierac iskre na wszystkie cylindry
Jeżeli to nie wina przewodów WN czy świec to pozostaje zmienić cewkę. Tam na cewkę powinno iść zasilanie i 3 sterowania, gdyby nie było jednego ze sterowań to zawsze by nie było iskry na 2 świecach, brak 2 sterowań - brak iskry na 4 świecach. Chyba że się mylę.
Jak piszesz wg tego rocznika masz cewkę podwójną więc albo nie pracują dwa cylindry i brak impulsów na jedną połowę cewki ,albo jeden cylinder nie pracuje mechanicznie.P
Kolego rlepski666 , to że iskra jest na zewnątrz cylindra, to nie znaczy, że ona będzie wewnątrz cylindra, w warunkach jakie tam panują w momencie kiedy ta iskra ma zaistnieć. Przyczyną braku iskry w cylindrze może być obniżona oporność izolacji na drodze prądu do tego cylindra (nasadka na świecę, przewod WN, kopułka - wymieniłem te elementy, ale nie...
mondeo iskry cylindry obrotomierz cylindry focus cylindry
pralka amica reset elektroniki zwiększenie momentu obrotowego bluetooth włączyć
zawór spustowy cersanit punkty elektroda
Honda Civic III radio ALARM – blokada, gra tylko jedna częstotliwość, kod odblokowujący Volvo XC60 2013 – dźwięk hamulca ręcznego EPB, konserwacja, normalna praca