stawiałbym jednak na moduł . nowy nie znaczy 100% dobry matiz ma dwa rodzaje aparatów zapłonowych i po włączonym zapłonie gdy się kręci ośką iskra powinna być Ps. w tej chwili nie dysponuje schematem
Zasilanie stałe przez bezpiecznik pin 32 Zasilanie po stacyjce pin 24. Zasilanie po stacyjce przez przekaźnik pin52( przekaźnik znajduje się po lewej stronie auta w komorze silnikowej, w czarnej skrzynce przed podszybiem. Odpowiada miedzy innymi za zasilanie wtrysków i pompy paliwa. Masa piny 2,3,18 Sterowanie przekaźnika masą z pinu 14 Dodano po 11...
jak po wymianie alternatora to na sto procent nie dokręcili masy miałem to samo w lanosie
Przewody zapłonowe nie mają ciągłości.
Brak iskry.
ciśnienie jak najbardziej w normie a ma to coś współnego z brakiem iskry ?
brak iskry Matiz aparat sprawdzony,cewka,kostka stacyjki! Iskra pojawia się w momencie kiedy przestaje kręcić rozrusznikiem? Aparat i cewke podkładałem do drugiego matiza i tamten pali na dotyk na tych cześciach
Podlaczylem modul pod niskie napiecie a z wysokiego na mase bezposrednio z pominieciem rozdzielacza i iskry brak .Czy wysokie musi przejsc przez rozdzielacz??? zeby pokazala sie iskra.
Pierwsze sprawdź czy jest to z winy zasilania paliwem czy też braku iskry!
Problem rozwiazany.Wypadl transponder w stacyjce.Przerwa na immobilizer byla.Pozdrawim wszystkich.
Tak, immo - rozmarzyłeś się nie powiem. Zasilanie do cewki dochodzi w ogóle?
Świece sprawdź, a dokładniej szerokość szczeliny między elektrodami czy jak to się nazywa. Za duża to będzie problem z odpaleniem, za mała to będzie niewłaściwe spalanie, może nie być synchronizacji cylindrów, jak iskra za szybko przeskoczy.
Może padł komputer.... sprawdz diode z immobilizera (w Matizie gdzies na srodku deski) jesli sie swieci tzn. ze musisz szukać w immo....
Przed podmianą aparatu sprawdziłeś pierwsze bezpieczmiki i przekaźnik główny pod maską ?
I pomogło? Mam podobny przypadek.
Najczęściej pada ten moduł w aparacie tylko wymiana na nowy rozwiąże problem braku iskry tylko to pada . Wiele razy matiza naprawiałem i zawsze tylko ten element wymieniałem i po sprawie . Tylko trochę boli okolo 500zł kosztuje
Schemat połączenia czujnika jeśli by Cię ratowało.
brak iskry w matizie kupiłem aparat zapłonowy nowa cewka brak imo juz jest odłączone i nadal brak iskry a jeszcze została wymieniona kostka stacyjki i nic
a na kompie co wychodzi?? pewno czujnik halla
"Kichnie" tylko raz przy kreceniu rozrusznikiem i co siekawego jak dzis krecilem aparat reką czasem zalacza sie na moment wentylator chłodnicy. Zauważyłem, że iskra pojawia sie nieregularnie gdy krece aparatem. Dodano po 5 "Kichnie" tylko raz przy kreceniu rozrusznikiem i co siekawego jak dzis krecilem aparat reką czasem zalacza sie na moment wentylator...
Bezpieczniki sprawdzone?
Np brak paliwa lub zanika iskra.
No podstawa, musi powiedzieć czy iskry nie ma , czy pojawiają się dwie iskry i kaplica.
Jak w temacie brak iskry w Matizie. Podstawiałem dobrą cewkę i aparat zapłonowy i nic z tego. kostka stacyjki też sprawdzona.
witam jezeli chodzi o diode immo w matizie to przy wyjetym kluczyku powinna sie świecić a jak przekrecimy ów kluczyk w stacyjce powinna gasnać.Najleprzym rozwiazaniem byłoby odczytanie kodu migowego a jeszcze lepszym użyć do diagnozy scannera 11 .Czesta usterka jest aparat zapłonowy. Dodano po 5 a jezeli dioda wogóle nie świeci to proponuje zacząć od...
Trzeba sprawdzić czego brakuje, czy iskry czy paliwa.
Witam. Mam taki problem, że nie mam iskry. Wymieniłem: cewkę, kopułkę i palec na nowe.
Akumulator nie wilgoć tak.
Przewody WN ?
Kolego zamiast cewki zapnij żarówkę.
Mi też auto jeździło normalnie. Zaparkowałem wieczorem a rano odpalam i problem. Podjechałem do mechanika i od razu powiedział, że nie chodzi 1 cylinder. Sprawdził świece, iskry z przewodów i na jednym brakowało. Podmienił przewód i też brak. Poszła więc cewka zapłonowa. Auto odpalało bez problemu tylko, że nie pracował jeden cylinder. Co do świec to...
a gdzie on sie znajduje i jak to sprawwdzić???? czasem pompe słychać....wiec nie wiem... Dodano po 18 Nie mam problemów w czasie jazdy, tylko czasem jak odpalam, a czasem odpala bez problemu
Nie dam sobie uciąć ale iskra powinna być natomiast brak wtrysku.
Pytanie: iskra ginie, paliwa za mało czy może za bogato i się zalewa ? A po zgaśnięciu odpala ok czy z problemami ?
Problem tkwi w katalizatorze (zapchany) odkręć i auto na pewno odpali
no poradźcie cos jeszcze. na tablicy zadna kontrolka sie nie swieci migacze są swiatła działają itp.... sprawdzilem swiece i na każdą świece nie dochodzi iskra
dokładnie tak. z cewki wychodzi normalna iskra a z aparatu już nie.
A gaśnie, bo brakuje czego - iskry, czy paliwa?
check taki pomarańczowy silniczek w zegarach Iskra będzie ale tylko kiedy?(chodzi o faze pracy silnika)
Auto przycholowano do mnie z powodu braku możliwości odpalenia. Kody migowe pokazały ,że jest to czujnik opto w aparacie zapłonowym. Wymieniłem go ale auto dalej nie pali. W momencie rozruchu pojawia się tylko jedna iskra na każdej ze świec i dalsze kręcenie rozrusznika nic nie powoduje. Komputer nie pokazuje żadnych błędów ( oprócz 1500 ale to podobno...
Witam. Czy jak padnie moduł optyczny, to jest to jakoś widoczne gołym okiem? Wymontowałem aparat - w środku był czyściutki. W gnieżdzie gdzie są diody, po odkręceniu dwóch śrubek, czy można delikatnie odgiąć tą górną pokrywę o 90 stopni - inaczej postawić do pionu? - nie mam iskry, - pompa działa, - immo działa - lampka gaśnie, - nie ma żadnego kodu...
Dioda Gaśnie po przekręceniu kuczyka
Napięcie na pompie paliwowej pojawia się na chwilę w momencie kiedy przekręcasz kluczyk w stacyjce po tym czasie jeżeli silnik się nie uruchomi pompa już nie dostaje napięcia.
invisibleman - po co mam sprawdzać linie immo skoro ten komputer odcina wtrysk ?? Dwa immo zostało osunięte z komputera . Podmieniłem komputer z innego sprawnego samochodu , dalej nie ma iskry ( SIEMENS S115000010B ).
I co, teraz mamy zgadywać skoro wszystko tam już przerobiłeś i posługujesz się pojęciami z pod budki z piwem, "za mało prądu" ?
Sprawdzałęś czy gubi iskrę wtedy?
Matiz odpala normalnie ale po czasie gaśnie i niema iskry. Postoi z godzine i odpala normalnie. Co może byc przyczyną?
Nie odpala bo brak iskry czy zasilania paliwem?
Tak więc przyczyną braku sterowania cewką WN i wtryskiwaczami było pęknięcie paska rozrządu.Teraz mam inny problem,ale to temat na inny wątek.Na razie muszę poradzić sobie z poprawnym założeniem nowego paska. Dzięki za porady-wątek zamykam.
Iskra jest? Paliwo podaje? Jaki silnik?
może od temperatury nie odpalić mojego Matiza. W wyniku nagrzania silnika hall w aparacie dostaje przerwy i nie masz iskry. Ot co.
To nie jest żaden iskrownik, ale Ci podpowiem - mało oleju lub uszkodzony czujnik poziomu.
Nie jestem mechanikiem ale aparat zapłonowy kiedy iskra na świecach jest ok ?
Do pracy silnika potrzeba: -iskry w odpowiednim momencie -paliwa -kompresji na cylindrach Trzeba szukać.
Iskra jest na wszystkich świecach
We współczesnych autach począwszy nawet o lady Samary mamy już zapłony tranzystorowe l Łada Samara ma jeden z lepszych układów zapłonowych, jak na silnik gaźnikowy - impulsator bezstykowy, moduł generuje iskrę o dużej energii, mało awaryjny i wrażliwy na zakłóceni: o klasę lepszy niż np. w Polonezie.
Mam problem z Matzem juz od jakiegos czasu zaczelo sie od rozladowywania akumalatora na postoju dluzszym niz 3 dni, byl kupiony nowy lecz sytuacja dalej sie powtarzala. Akumulator byl w sklepie sprawdzany i sprawny alteranator tez, wiec szukalismy miejsca gdzie moze pobierac prad na postoju. Wile osob sugerowalo Radio wiec odpielismy i nagle wszystko...
bardzo czesto blad czujnika optycznego wystepuje poprzez syf pod kopulka a tak wogule to moze byc wiele przyczyn :cewka przewody kopulka palec wiazka za akumulatorem imobilizer najpierw sprawdz czego niema iskry czy paliwa
mam problem z matizem już drugi raz jak jest wilgotne powietrze (pada deszcz) nie odpala samochód stał na parkingu, wyczyściłem kopułkę, na świecy jest iskra. dzięki za podpowiedź pozdrawiam
Magnes może się rozładować pod wpływem niektórych pól magnetycznych... Choć to mało prawdopodobne...
Wykrec wszystkie swiece skrec je drutem by byly razem drut umasuj i wtedy krec silnikiem ma byc iskra na wszystkich po kolei.
iskra jest! cisnienie tez dobre.
Po wykręceniu wtrysków i kręceniem rozrusznikiem benzyna z wtryskiwaczy jest rozpylana Jak rozpyla , każdy osobno czy wszystkie razem? Dodano po 3 Silnik popracuje chwilę na benzynie i nie wkręca się na obroty po czym gaśnie. Tak samo jest na LPG Więc masz problem z iskrą.
A4 b5 96+ gaz +cewka to prawdopodobnie 1.6 benzyna - zgaduję - ale za mało informacji aby pomóc. Sprawdzenie iskry w tym przypadku mocno wskazane. Prawie miesiąc nic nie robiłeś z samochodem?
Trochę iskier będzie, ale mało.
sprawdz czujnik polozenia walu
Witam. U mnie pojawia się iskra tylko raz na początku kręcenia? Ktoś coś doradzi? 🤔
Witam Powinieneś najpierw sprawdzić czy świeca nie jest mokra czy jest powietrze i paliwo oraz czy zapłon czyli iskra jest w odpowiednim momencie,podałeś za mało danych tak można wymienić wszystkie podzespoły,sprawdź czy jest kompresja tylko nie na palec a manometrem oraz czy w ogóle porusza się tłok w cylindrze .
A czego brakuje gdy nie chce odpalić: iskry czy paliwa? Robiłeś diagnostykę? Możesz wymrugać błędy.
Niestety zarówno kopułka jak i palec pasują idealnie. Nie ma mowy o pomyłce, pozatym kąt wyprzedzenia zapłonu jest ok a iskra na świecy długa.
A ja bym sprawdził i przeczyścił tłumik. Oczywiście jak jest rozbieralny. Można zrobić próbę po odkręceniu kolanka od cylindra. Przy okazji można obejrzeć okno i króciec wylotowy z cylindra. Poza tym stwierdzenie typu: "iskra jest" bardzo mało mówi o sprawności zapłonu. Natomiast prosta próba "pomiaru" długości możliwej do uzyskania długości iskry,...
kręci się ale z dolnej części lecą iskry i się szybko grzeje i trochę śmierdzi. Czyli uszkodzony wirnik . Raczej mało opłacalna naprawa
Sprawdź czy jest iskra ,aparaty zapłonowe lubiły padać w Matizach.
swiece wymieniłem na nowe iskra jest cały czas podczas kręcenia przy odpalaniu z gazem tak jakby go dusi delikatnie puszcza chmurke
Witam podłączylem pendrive do pc i pojawił się komunikat że urządzenie nie działa poprawnie, gdy zmieniłem inny port USB przy podpięciu wydaje mi się że przeskoczyła iskra ... Najczęściej przy odpinaniu Pendriva, mało kto używa "Bezpieczne usuwanie napędów USB". Można kontrolnie wylutować kontroler USB.
Witam Jak już kolega powiedział - sprawdź rozrząd, ewentualnie rozdzielacz - mój mi raz takiego psikusa sprawił że się rozsypał i iskra była ale nie tam gdzie trzeba. Pozdrawiam
Jeżeli sprawdził jedna i na jednej nie ma iskry to jedna, jeżeli sprawdził wszystkie i na wszystkich nie ma iskry co jest mało prawdopodobna aczkolwiek nie niemożliwe sprawdzić wszystkie cewki Przekaźnik Czujnik wałka/wału
czujnik położenia wału, czujnik elektromagnetyczny w aparacie zapłonowym. ewentualnie zaśniedziała wtyczka od sterownika silnika ale mało prawdopodobne.
Cewkę wymieniono, iskra jest znacznie lepsza. Przy dedykowanej przez producenta szczelinie na świecy 1.1mm samochód nie zapala, zapala natomiast przy szczelinie około 0.3+0.5mm. Jak silnik się rozgrzeje to słychać nierównomierną prace silnika, przy dodaniu "gazu" silnik od razu się dławi i gaśnie.Jest to bardzo dziwne. Bezpieczniki sprawdzone wszystkie.
Akumulator masz do wymiany, sensu nie ma go naprawiać, woda na każdej dobrej stacji benzynowej, ładowanie pewnie masz dobre 2-3 tyg to norma jak mało uzywasz, schematy w dziale ze schematami. Iskra do sprawdzenia po poskładaniu wszystkiego do kupy.
Najlepiej oscyloskop, można też miernikiem na mV ale mało wiarygodne sam się na to złapałem.
po włączeniu zapłonu dioda imo gaśnie i słychać pompe 4 sek czy tak ? to podstawa . jak jest ok proste podmień aparat najprawdopodobniej padł moduł w aparacie jak daro napisał i jeszcze jak imo zgubiło kod to pompę też będzie słychać i co dziwne iskra raz pyknie
Skoro wtrysk podaje to trzeba wymontować kolejno świece zapłonowe i sprawdzać czy jest iskra na nich. Nie zaszkodziło by wymienić. Mało prawdopodobne by padły dwie cewki na raz. Jęśli padła to jedna a silnik na dwa baniaki powinien choć próbowac się odezwać. Dlatego sugeruje spradzać czy jest iskra na świecach (wszyskich). Widziałem kiedyś taki dziwny...
Cewka nie zawsze psuje się zero-jedynkowo sprawna/niesprawna. Uzwojenie wtórne cewki to dużo zwoi. Mogło tak się stać, że tylko część uzwojenia przebiła, co oznacza mniejsze napięcie/energie iskry. Mało prawdopodobne, żeby dwie cewki jednocześnie padły - to raczej nie ich wina. Możesz zamienić wewnętrzne z zewnętrznymi? Dlaczego nie zaczynasz od błędów,...
W moim przypadku, analogiczna sytuacja skończyła się wymianą immobilizera :|
Witam. Czy podczas puszczania ciepłej wody elektroda zapłonowa podaję iskrę na palnik?. Bo mało precyzyjnie opisujesz czynności i elementy, czy ten iskiernik o którym mówisz to biała kostka przykręcona do tylnej części termy od której wychodzą dwa gumowane przewody oraz podłużna wtyczka z kilkoma kablami.? Pozdrawiam.
Przy zdejmowaniu przewodów ze świec na 3 cylindrze czuć różnicę na 2 pracuje lepiej bez iskry na 1 bez różnicy z przewodem czy bez Dlaczego nie sprawdziłęś czy jest iskra na wszystkich kablach zapłonowych?
Pisałem, że schemat jest do d... Masz jakąś obsesję z pomiarami napięć. Pomiary napięć przebiegów mocno różniących się od sinusoidy i częstotliwości 50 Hz, a z takimi masz do czynienia, trzeba traktować mocno orientacyjnie. Natomiast z twoich opisów nie można dojść co i jak łączysz. Czuć spory chaos w twoich działaniach. Trzeba wyraźnie rozróżnić zintegrowaną...
matiz jak to matiz z silnikeim F8CV innych nie widziałem. Zapewne jak zgaśnie to nie ma iskry, radzę poszukiwania kierować w stronę aparatu a dokładniej czujnika w nim umieszczonego
wszystko trzeba sprawdzać: świeca, iskra, czyszczenie gaźnika może dysze przytkane i poziom paliwa, lewe powietrze, kompresja. Musisz po kolei to posprawdzać bo tak ciężko coś powiedzieć, za mało informacji
Silnik GY-6 automat ze skutera? Wnioskuję że to jest moduł DC-CDI, w zwykłym AC-CDI nie ma szans na wypalenie dziury. Moduł oczywiście nadaje się do wymiany, jednak może być kłopot ze znalezieniem zamiennika dobrej jakości. Chińskie moduły DC-CDI z którymi miałem styczność były albo kiepsko wykonane, albo bardzo mało trwałe.
Nie czytałem wszystkich postów ale z pierwszych wychodziło że to statyka. Nie będzie żadnej iskry przy zwykłym braku zera. Na obudowie zasilacza nieuziemionego blaszaka z wewnętrznym zasilaczem typu AT, będzie zwykle mniej więcej połowa napięcia sieci, mierząc normalnym wysokoomowym woltomierzem. To za mało dla jakiejkolwiek iskry. Poza tym statyka...
3mm iskra to znacznie za mało w stosunku do tego co można uzyskać na trafopowielaczu. Typowo jest zasilany w telewizorze z około 120V i to przekłada się na 25kV. Częstotliwość generatora w TV to 15625Hz gdyż jest on jednocześnie układem odchylania poziomego. Trafopowielacz posiada jedynie transformator i prostownik wysokiego napięcia. Kondensator do...
To bardzo dziwne u mnie nie słychać pompki a pracuje. . To może nie siedzisz w Matizie :-) Chm... sprawdziłbym jeszcze pompkę - jest tam membranka łapiąca śmieci z baku... sprawdź również w pompce. Sprawdź zaraz po przyjeździe z pracy (po wyłączeniu autka) czy pojawia się iskra na świecach...
Skoro jest iskra, to pewnie brakuje paliwa. Pompka się odzywa z tyłu?
Jeśli masz od kogo to podstaw jeszcze inną cewkę zapłonową. Kiedyś spotkałem się z tym w matizie że cewka szczególnie jak było chłodno lub mokro potrafiła szwankować. Jeszcze pozostaje moduł optyczny. Na początek rozłącz wtyczkę przeczyść. Po tym co piszesz że świece są mokre to raczej coś z iskrą może być. Bo świece po wykręceniu nie powinny być mokre...
Witam Skoro poszedł dymek i iskry to raczej mało prawdopodobne abyś tego miejsca nie znalazł. Poszukaj jescze raz dokładnie
wezwę w przyszłym tygodniu jakiegoś specjalistę. "Jakiegoś", to za mało. Wybierz sobie z listy tego odpowiedniego : http://www.junkers.com/pl/pl/kontakt_2/k...
Iskra jest? Świeca wymieniona? Mało piszesz co sprawdziłeś?
Jak iskra jest , paliwo jest bo go ''zalewa'' to sprawdź rozrząd!
przyczyna braku iskry matiz vaillant iskry iskry przedłużacz
bezpiecznik octavia schemat silnik kopcić mieszanka paliwo
uniden ubc125xlt uniden ubc125xlt
Wentylator chłodzący nie włącza się: diagnostyka i rozwiązania Iveco Daily odpala tylko na plaku - przyczyny i rozwiązania