Sprawdź jeszcze jaka jest długość iskry z samego przewodu WN. Na świecy może być iskra, ale za słaba aby pod zwiększonym ciśnieniem dała radę przeskoczyć pomiędzy elektrodami świecy.
Moje pytanie jest takie, czy są nowe świece zapłonowe z dobrze ustawioną przerwą, bo zbyt duża przerwa prowadzi do uszkodzenia kabli i cewki wysokiego napięcia.
W takim układzie pozostaje sprawdzić; transformator zapłonowy może na iskrę - do przewodu czarnego przewód zapłonowy powinien dawać iskrę ok. 1 mm, lub sam palnik lampy.
Powodów może być wiele, radziłbym zacząć od sprawdzenia świec zapłonowych czy dają iskrę, przewodów czy nie mają przebicia, elementów zapłonu (kopułkę i palec rozdzielacza w jakim stanie są styki). Może być też cofające się paliwo jeśli nie ma zaworu zwrotnego lub pompa może się kończyć jeśli jeżdzone było dużo na rezerwie. Dla świętego spokoju możesz...
przeczyść wszystkie styki przy przewodach przy cewce i sprawdź świece
Spróbuj dotykać gwintem do głowicy. Jeżeli brak iskry to prawdopodobnie zwarcie między elektrodą i korpusem (gwintem) po zanieczyszczonym izolatorze. Jeśli nie pomoże czyszczenie to świeca do wymiany. (Zakładam, że przerwa na świecy została sprawdzona, a iskra między przewodem i masą jest solidna.)
Odepnij ten czerwony przewód i zobacz. Ten przewód jest do gaszenia, zwiera do masy. Jak będzie uszkodzony wyłącznik lub przetarty i zwiera do masy to iskry nie będzie. Pomiar multimetrem niewiele da. Jak bez podpiętego przewodu iskra będzie, to masz przyczynę, jeśli jej nie będzie to cewka do wymiany. Wtedy warto też wymienić świecę.
Samego trafka nie dokupisz. Dysponuje płytkami tego modelu jak coś to priv. Ale sprawdź najpierw czy blok mocy chodzi bo jak nie to jonizator na pewno nie będzie chodził. Trzeba zmierzyć napięcie na bloku mocy (uwaga jest dość wysokie) w trakcie włączania palnika plazmy.
po pierwsze iskra to nic innego jak wyładowanie zbyt duzego napiecia .P omiedzy dwoma punktami kulumują się ładunki elektryczne i gdy jest ich dużo to następuje ich wyładowanie np burza, gdy zdejmujemy sweter, itd. Co do powietrza w jakim następuje wyładowanie to z doświadczenia wiem że czy bogatsza mieszanka paliwa to tym trudniejsze jest wystąpienie...
Jeśli chcesz to w weekend mogę zrobić "test spryskiwacza" na rocznych przewodach produkcji "korea"-zamiennik. Bo obserwując obroty i zachowanie silnika nic się nie dzieje. SebaSRS Jeździsz na gazie? A mógłbyś szybciej zrobić test, bo zależy mi na najszybszym zakupie nowych przewodów.Jeden ze starych już kopie. Szkoda mi cewki.
Gdzieś ci ucieka iskra na przewodach. Szukaj albo może iskierniki do wymiany?
Dodam że uszkodzony cewkomoduł potrafi pokazywać iskrę na świecy zapłonowej, tyle że na zimnym generuje wystarczająco długą iskrę (ze samego przewodu WN), ale po rozgrzaniu daje bardzo krótką iskrę (rzędu 2-3 mm) przez co silnik gaśnie po rozgrzaniu.
Sprawdź jak długą iskrę uzyskujesz z samego przewodu WN. Włóż jakąś śrubę we fajkę i orientacyjnie zmierz na ile milimetrów przeskakuje iskra.
Rezystancja cewki zasilającej jest zbyt wysoka. Z pewnością ona jest przyczyną problemów, ale dla pewności sprawdź maksymalną długość iskry z samego przewodu WN i podstaw inny sprawny cewkomoduł o ile takowym dysponujesz.
Impulsator powinien być podłączony 2 przewodami (1 do masy, 2 do modułu) ,nalezy sprawdzić czy cewka w bandażu zasila moduł (można podłączyć próbnik samochodowy, kontrolka 12-24V do przewodu czarno/czerwony i masa kontrolka powinna świecić po pokręceniu rozrusznikiem)
Może to być objaw zbyt słabej iskry. Sprawdź na jaką długość daje iskra z samego przewodu WN. Musi być co najmniej 5 mm. Gdy iskra jest zbyt słaba, czasami pomaga zmiana świecy zapłonowej lub zmniejszenie przerwy na świecy z 0.6 mm na 0.4 mm lub nawet mniej. Problem słabej iskry dość często występuje w chińczykach. Rozwiązaniem problemu jest wymiana...
Tak. To po lewej z czerwonymi przewodami.
Czy skuter ma krańcówkę w stopce? Spotkałem się z przypadkiem, gdzie wyłącznik w stopce się uszkodził i zapłon był odcinany. Na próbę można odłączyć kostkę i zakręcić rozrusznikiem, lub w odłączonej kostce zrobić zworkę i zakręcić rozrusznikiem. Ten prosty test pozwala na wykluczenie awarii wyłącznika.
Ćwiczyłem także elektroniczny zapłon. Mianowicie przy odkręcaniu rozrządu ukruszył mi się jeden z "dzyndzelków" znajdujących się na kole pasowym od strony rozrządu i za colere nie miałem iskry!!!! W elegantach muszą być 3!!! To do nich jest ten plastikowy czujnik. W starszych maluchach był tylko jeden!!!
Sprawdź długość iskry z samego przewodu WN.
Masz po prostu zwarcie między platynami (częścią ruchomą) a masą. Nie dałeś podkładki izolującej przy śrubce od przewodów.
Na początek sprawdź długość iskry z przewodu WN. Niestety obecnie w chińczykach objaw utraty energii iskry to bardzo częsty problem.
*Cewka może padła **Może pozamieniałeś przewody na kopułce *** Jak wygląda stan świec?
Świecenie przewodów(nie przeskok iskry)w ciemności to normalne zjawisko przy napięciu kilkunastu kV-przewody są ok.
Dzisiaj z rana sprobowałem znowu go odpalić i po 5 sekundach kręcenia rozrusznikiem odpalił. Postanowiłem założyć do niego nową cewke i wtedy również z trudnością odpalił lecz na nowej cewce chodził strasznie nierówno i strasznie trzęsło silnikiem, obroty były bardzo niskie po chwili skoczyły do 1000, za chwilkę znowu spadły na niskie i zgasł. Teraz...
A może koszulka termo - kurczliwa co sądzicie o tej opcji ?
Czujnik wału, brak masy na moduł EDIS4...
W skuterach jedynym odbiornikiem bez bezpiecznika jest tylko przekaźnik rozrusznika Oraz regulator napięcia, może nie jest odbiornikiem ale fakt że jest wpięty w instalację bez zabezpieczenia i kiedy jest spalony (zwarty) może powodować iskrzenie
Jeśli silnik zgasł podczas jazdy-to odłączyły się przewody od cewki wysokiego napięcia pod zbiornikiem paliwa lub na przerywaczu.Sprawdź i ustaw przerwę na przerywaczu /ok.0,5mmm/.Kondesator-wykluczam.Możesz podać napięcie z cewki świetlnej na przerywacz /tylko celem sprawdzenia czy będzie zmiana i pojawi się iskra na świecy/ uprzednio odłączając ten...
wymiana powyższych elementów
Nowa cewka ma około 1 oma. Wszystko działa.
Po rozebraniu widzę w środku ślady wilgoci. Czy to oznacza kupno nowego silnika? Niekoniecznie. Trzeba zacząć od wysuszenia i to w temp. ok 100° C tak by wyparowała woda. Później jak już będzie całkowicie sucho trzeba przeglądnąć uzwojenia wzrokowo, jeśli będzie wszystko w porządku trzeba dla pewności sprawdzić, czy izolacja uzwojeń nie ma przebicia...
Wymień profilaktycznie kopułkę. W kwestionowanym cylindrze wyjmij świecę i podłącz ją do przewodu zapłonowego tego cylindra i zewrzyj jej gwint do masy i zobacz czy na świecy jest wyraźny przeskok iskry. Jeśli nie ma to albo świeca albo albo przewód zapłonowy. Zamień świecę z innego niekwestionowanego cylindra i zobaczysz czy jest różnica. Ewentualnie...
Podejrzewam, że w tym maluchu jest moduł zapłonowy i on może być padnięty.
Wyciągnij skrzynkę bezpieczników pod maską i poszukaj pod nią zgniłych przewodów
Przyczyn może być kilka. Nieprawidłowe cienienie na armaturze gazowej. Przebicie iskry z przewodów elektrod gdzieś na obudowę. Problem z kominem. Zabrudzony palnik. Najczęściej że takie zachowanie odpowiada BRAK RZETELNEGO SERWISU.
Jak nie reaguje na plaka, to wiadomo że nie jest to wina gaźnika, tylko trzeba zajrzeć do silnika. Do sprawdzenia układ zapłonowy, czy daje energię o wystarczającej energii (długość iskry z samego przewodu WN) oraz we właściwym momencie (choć w skuterach nie jest łatwo ściąć wpust). Jeśli świeca pozostawała sucha przy próbach odpalenia na benzynie,...
Owszem zmieniałem. Dzisiaj przyjechał do mnie dziadek który ma takie same clio jak moje i sprawdziłem podłączenie kabli i moje są tak samo. Sprawdzając iskrę zdjąłem kabel z cewki zapłonowej.
Witam, uszkodzenie jest w aparacie zapłonowym, bo miałem dostęp do drugiego i autko po podstawieniu odpaliło z dotyku. Czy moduł da się naprawić bp ciężko do colta dostać ?
Na końcu przewodu WN.
Rezystancja na przewodach żółtych 0Ω
Masa. Zwarcie przewodu gaszenia z masą, spowoduje brak iskry.
Tak wszystkie pozostałe gniazda działają prawidłowo ja pamiętam to kiedyś jak jeszcze 1wsze x360 były to podpiąłem do włączonego telewizora włączana konsole i przeszła mała iskra z przewodu na gniazdo i od tamtej pory hdmi nie działa
Sprawdź czy nie ma przebicia iskry gdzieś na przewodach. Czasem fotorezystor wykrywa światło z takiej "lewej" iskry
swiec nie zmienialismy tylko wyciagnelismy przewod od swiec co jest w silniku i sprawdzalismy na innych i nadal nie bylo iskry, przewody sprawdzilismy to przekladalismy na nowe i to samo bylo a z kopulka i palcem tak samo 3 razy przekladalismy i objawy takie same
Jaki typ gaźnika? Jaka długość iskry z przewodu WN?
Prawidłowa iskra to taka gdzie jej dlugość sięga okolo 1cm. Zdejmij fajkę z przewodu i zbliż go do masy i zobacz czy iskra przeskakuje. Jeśli nie to podmień cewke jesli dalej nie bedziesz miał iskry to podmień moduł zapłonowy. Jeśli to nie przyniesie rezultatu to wtedy pomyślimy co dalej.
Witam Wymień końcówki masy pod aku,są wsuwki i oczka taka listwa .Najlepiej zalutuj cyną nowe i przykręć nową śrubą.Powinno pomóc,bo to stały temat Fiatów Pozdrawiam
Zmniejsz przerwę na świecy na 0,4 mm. Jak iskra się poprawi to winna cewki, może być zawilgocona.
a fajka nie jest gdzie uszkodzona? Popatrz a włóż palca zamiast świecy obróc silnikiem czy kopie. Sprawdź łącza przewodu
Może się przyblokować. Więc trzeba sprawdzić czy jest iskra po zwarciu przewodów o których pisze Pan akwedukt.
Nie wiem czy to zrozumiałeś - z tego co wnioskuję z wypowiedzi - ale właśnie za słaba iskra jest przyczyną wszystkich problemów. To że nie chce palić i przestał działać na trzech świecach to też jest skutek słabej iskry. Na początek powinieneś sprawdzić na jaką odległość może przeskakiwać iskra z samego przewodu WN. Dopuszczalne minimum to 5 mm, powinien...
Zwarcia na przewodach wyłącznika nie ma, bo sprawdzałem iskrę przy odpiętym przewodzie z cewki. A powiedz proszę skąd mam wziąć oryginał. Jak to sprawdzić. Pomiar rezystancji wykonałem następująco. Obwód wtórny - od przewodu wysokiego napięcia do masy cewki, a pierwotny od przewodu wyłącznika jaki wychodzi z cewki do masy cewki. Chyba prawidłowo......
Witam, Rozrusznik kreci, wszystkie bezpieczniki sa sprawne. Zauwazylem brak iskry na swiecach. Autko nie pali ani na benzynie ani na gazie. Stalo sie to po urwaniu sie przewodu glownego akumulator-rozrusznik. Nie wiem co robic, prosze o pomoc. Pozdrawiam
Autorze tematu podeślę ci kilka opisów i fotek odnośnie tematu , https://obrazki.elektroda.pl/5213514200_... , https://obrazki.elektroda.pl/8630934300_... https://obrazki.elektroda.pl/7107293700_... https://obrazki.elektroda.pl/6354153300_... Przyda ci się do strony którą podał " robokop...
Mam dziwny problem z Xantią 94' 1,8i 8v + LPG. Moze ktoś podsunie mi jakiś pomysl. Problem wygląda tak: podłączyłem lampę stroboskopową pod przewody wysokiego napięcia i to co zaobserwowałem jest co najmniej dziwne: otóż wyglada to tak jakby na dwóch przewodach lampa migała znacznie wolniej niż na dwóch pozostałych. Do tego jeszcze czasem widać przerwy...
Witam posiadam vw polo 6n 1995r 1.0 z gazem Pdoblem nastepujacy wieczorem wróciłem autem do domu rano wsiadam kręci ale nie pali po rozebraniu okazało się że nie ma iskry świece przewody kopułka palec i cewka wymienione i dalej nic przełożony aparat i też brak iskry prąd na przewodach elektrycznych jest proszę o pomoc
Ja bym zaczoł od iskry - przewody ,kopułka ,palec no i właściwie ustawiony zapłon.
Co to znaczy "Kompresja jest iskra mocna coś na około 4cm"? Jakie 4cm? Wykręciłeś fajkę i łapało ci iskrę z przewodu WN na 4cm czy jak? :/ . Świecę sprawdzałeś? Może być iskra na niej, a niekoniecznie musi być sprawna. Jeśli odkręcałeś koło na wałku rozrządu to jesteś pewny że nie przestawiłeś go na frezie?
i jeszcze luźny przykład co napięcia przeskoku iskry w zależności od ciśnienia. tylko sytuacja odwrotna: ciśnienie podwyższone względem normalnego. silnik benzynowy - na świecę idzie spore napięcie - kilka - kilkanaście tys. V. przy próbie w powietrzu - pod ciśnieniem atmosferycznym iskra z przewodu wyjętego z "fajki" przeskoczy do masy na długości...
Ostrożnie przy rozładowywaniu takiego kondensatora: 11 000 µF naładowany do 60V ma energię 20J - to już może dać konkretną iskrę, od której odparuje z kilka mm końcówki przewodu, i pryśnie naokoło stopiony metal - oby nie do oka, radzę założyć okulary.
sprawdz czy jest - iskra na świecach -sprawdz kopułke rozdzielacza ( palec też) -rzewody HV (wysokiego - od świec) -świece -może kt 1.4 44kW to silnik skodowski i kopulki nie ma,przewodów nie ma, iskrę cięzko sprawdzić czy slychac pompę paliwa?
witam posiadam prostownik rac 6/12v no i nie dziala jezeli go wlacze to transformator buczy ale jak próbuje zewrzec przewody to nie iskrzy. na przewodzie plusowym jest jakis przekaznik (przelacznik) nie wiem co to jest moze to jest zepsute ponizej przedstawiam zdjecia pozdrawiam http://obrazki.elektroda.pl/7493036900_1... http://obrazki.elektroda.pl/7354537100_1...
Sądzę,że ucieka iskra na przewodach WN.
samochód nie odpala ponieważ nie ma iskry patrzyłem niema napięcia na przewodach które idą do cewki ... nie wiem czy jest jakiś bezpiecznik czy co ? pomocy
Często właśnie w Turbo miałem problemy z brakiem iskry po założeniu pokrywy. Pomagało zaizolowanie przewodów wysokiego napięcia ( zwykła izolacją ) i ułożenie ich tak aby nie dotykały do palnika ( od dołu ). Poza tym podegnij trochę lub zaizoluj przyłącze do elektrody jonizacyjnej - dotyka do obudowy blaszanej. Zawory gazowe też padały ale rzadko.
Od 3 do 5 mm
Świeca do wymiany, dostaje przebicia gdy jest podłączona do przewodu WN, po zdjęciu fajki iskra skacze pomiędzy nią i świecą oraz na samej świecy, jest dużo słabsza i nie następuje przebicie
odpaliłem samochód brat zdjął jeden przewód pierwszy samochód chodził no i go zgasiłem nadal bez jednego przewodu po zgaszeniu brat założył brakujący przewód ale samochód już nie odpalił nie odpala nie ma iskry na żadnym przewodzie. Możliwe że iskra przeskoczyła w aparacie zapłonowy i go uwaliło.
Hej. Na początek, żeby nie pchać się w koszty, sprawdź, czy jest pewna masa na cewce wysokiego napięcia, i module, (możesz zrobić sobie próbnik z żarówki 12V, najlepiej ok. 21W podłączyć jeden przewód do + akumulatora a drugim sprawdzać masę przy cewce i module ), jak to będzie ok, to teraz trzeba sprawdzić czy nie ma jakiegoś problemu układzie wyłączającym...
Czujnik halla w aparacie umarł.
Spróbuj wypiąć z modułu przewód czarny z białym paskiem, A jak takiego nie masz to podaj jakie kolory przewodów masz od modułu.
W takim razie sprawdź czemu nie działa kontrolka immo, z jednej strony jest podłączona do stałego „+”, z drugiej strony przewodem żółtym do modułu.
zrobilem jak radziliście, palec się obraca, ale nie ma iskry z przewodu od cewki.
Po odpięciu zielonego przewodu -brak iskry , dioda ciemna. Przebicia nigdzie nie widzę, wszystko sprawdam na zdjętej osłonie
Ok. Dzięki za info. Stacyjka odłączona, przewody skręcone na krótko, w stopce czujnika nie ma. Czyli generalnie nie ma możliwości odpalenia przez ominięcie modułu? Jak ewentualnie sprawdzić czy moduł jest uszkodzony. Da się to jakoś pomierzyć multimetrem?
Miałem kiedyś taki przypadek w Oplu, padł moduł zapłonowy i WN miało chyba z 80kV, z nowych przewodów Boscha strzelały 3cm iskry
Sprawdź platynki bo często się odkręcają, i przedewszystkim przewody wysokiego napięcia, lub odpal go po ciemku i patrz czy gdzieś przy odpalaniu nie przeskakuje iskra z przewodów.
moze byc jedno i drugie
Jak zamienisz to tylko sprawdzisz czy iskrownik ten z linku jest ok , jeśli obecnie masz iskrę na wszystkich jak przyciśniesz któryś oprócz tego który nie działo to szukaj generatora iskry, pasować może wiele a jeśli zależy ci żeby każde pokrętło dawało przy załączaniu iskrę to wiązka przewodów do wymiany ale taka która jest ODPOWIEDNIA DO TWOJEGO MODELU
Niestety równie częstym problemem jest utrata energii iskry, co wywołuje problemy z odpalaniem silnika. Sprawdź na ile mm daje iskra z samego przewodu WN. Powinno być co najmniej 5–7 mm.
Dzięki za pomoc ale to jednak było odcięcie zapłonu przez alarm o którym nawet właściciel nie wiedział że go posiada jeżdżąc nią ponad pół roku. Prawdopodobnie zadziałał po odłączeniu akumulatora.
Witam . Otóż tak jak w temacie mam problem ponieważ co jakiś czas są iskry przy przewodach wysokiego napięcia ( przynajmniej tak myślałem ) wymienilem je na nowe ale nic nie pomogło. Wrzucę filmik w zalaczniku jak to wygląda. Z góry dzięki za pomoc .
Pierwsze to zrobić test na samostarcie. Iskra z przewodu od cewki musi być naprawdę spora, 1 cm to minimum. Na przewodach do świec także. Ocenić to musi ktoś z doświadczeniem. Auto w ogóle załapuje?
Świece nówki dają iskrę, sprawdzałem przewodem do akumulatora.Gniazda nie dają prądu - żarówka nie świeci.
Tak lepiej. Nadal na pierwszym miejscu bezpiecznik i jego oprawa. Mamy do dyspozycji miernik lub żarówkę 12V z przewodami ?
Skoro ma powietrze, iskrę i kręci... to znaczy, że coś z paliwem. Pooglądaj to dokładnie. W roli formalności jeszcze zapytam - paliwo w baku jest?
Z tym masowaniem przewodu wn to nie najlepszy pomysł, iskry nie będzie to nie zapali ale paliwo dostanie i się zaleje, dla katalizatora to szkodliwe. Najlepiej uruchomić sam rozrusznik bez kluczyka w stacyjce.
co to znaczy ze skacze iskra?
Cewka magneta powinna się pokrywać z magnesami w górnym martwym punkcie tłoka (co widać tutaj. [youtube]https://youtu.be/zPrkICX93DY?t=... Odległość pomiędzy cewką i magnesami nie większa niż 1 mm. [youtube]https://youtu.be/Zqof-3AU5bM?t=... Szczelina pomiędzy elektrodami świecy: 0,5 mm. Przetestuj przy odłączonym przewodzie wyłącznika...
Powinna być w okolicach 0.60–0.70 mm. Masz zapewne uszkodzoną cewkę WN przez co spadła energia iskry, dlatego silnik nie chce pracować poprawnie i odpalać. Sprawdź jaką długą iskrę może wytworzyć zapłon, z samego przewodu WN. W skuterach iskra ma długość zazwyczaj 15 mm.
Prawdopodobnie uszkodzona cewka WN. Sprawdź długość iskry z samego przewodu WN. Powinna przeskakiwać na odległość 10-15 mm. Podstaw inną cewkę WN na próbę. Zła świeca raz miałem tak przy złym doborze świecy do kosy 2t słaba iskra paliwo się lało z tłumnika kupiłem jeszcze inną świecę iskra wróciła kosa zaczęła palić jak nowa Nie ma prawa tak się zachowywać....
przy zwarciu przewodu sygnałowego (zielonego) czujnika Halla z masą iskra jest. Jeżeli jest jak napisałeś wyżej to moduł musi byc dobry.
Świeca zapłonowa Champion RCJ7Y, z wbudowanym rezystorem przeciwzakłóceniowym. Do pilarek i kos spalinowych. Champion CJ7Y nie posiada rezystora przeciwzakłóceniowego, natomiast Champion CJ7 to jest typ klasyczny bez projekcji (pozostałe wymienione mają projekcję izolatora — przesunięcie przerwy iskrowej wgłąb komory spalania). W zasadzie do każdego...
Witam, Jestem właścicielem piecyka saunier duval thelia condens 25-a. Dwu obiegowy. Ostatnio zaczął mi się pojawiać komunikat błędu f28. Przeszukałem więc internet i znalazłem tutorial jak go przejrzeć. Zrobiłem krok po kroku co było i pojawił się ciekawy problem. Otóż iskra z przewodu elektrody iskrownika zamiast do komory to przeskakiwała na elektrozawór...
Pomylona kolejność przewodów zapłonowych, przestawiony rozrząd lub źle sprawdzone i brak iskry.
Teraz jest ciemno, więc dla świetego spokoju sprawdź przewody wysokiego napięcia (to raczej nie to). Odpal auto i szukaj niebieskich iskier na przewodach.
Dobry wieczór. Mam problem z Simsonem SR2, a dokładnie brak iskry. Wymieniłem platynki, kondensator, fajkę i przewód wn. Na przewodzie wn jest iskra, bo kopie jak diabli, ale gdy już wkręcam fajkę, to znika. Proszę o szybką pomoc, z góry dzięki.
Na początek sprawdz nocą czy nie przeskakuje iskra miedzy przewodami nie ma tam zadnych przewodów WN
a zasilanie masz na tych przewodach ?
patyna przewodach buczenie przewodach przebicie przewodach
konwerter opticum monoblock prędkość przepływu kiano elegance włączyć
multiswitch unicable schemat pralka samsung
Lokalizacja sterownika ECU w Peugeot 5008 1.6 HDI Odzyskiwanie kodów sterownika Opel Vectra C