Wtrysk jest? Jeżeli nie ma to kolega Strumień ma rację. Jeżeli jest to sprawdzić cewkę. Zabierz auto i poszukaj kogoś innego. Co to za elektromechanik który nie potrafi zdiagnozować 15 letniego auta bez schematu? Przecież to 15min by sprawdzić czy czujnik wału jest sprawny, czy ECU podaje sygnał na cewkę i wtryskiwacze. Chyba też zacznę prosić swoich...
Wymieniałem nadajnik na nowy przeważnie pomagało.
Czy w Roverze 620 jest wyłącznik uderzeniowy? Rozrusznik kręci ale nie ma iskry.
1.4 nie ma mod. zaplonu. Komp steruje cewkami w 1.4.
cpw? a co z iskrą?
Musi przelewać inaczej pompa siada.
Jak sądzę sterownik na dwie wtyczki. Nie znam nikogo, kto preparuje tą pamięć w tej jasnej sprawie. I tam bym nie szukał, immo nie tnie iskry.
sprawdź czy nie ma przebić na przewodach wn czy świece mają iskrę i jaka ta iskra
To nie jest przycisk immo tylko bezwładnościowy wyłącznik pompy paliwa. Trzeba wyjąć ze starego silnika czujnik położenia wału i je podmienić. Powinno być ok.
Sprawdziłeś przekaźnik wedle tego opisu? Jak podałeś zasilanie na 7 pin to pompa pracowała, iskra była?
Czujnik położenia wału,tu jest usterka.
Wykręcić swiece położyć na silnik, włączyć zapłon i kręcić rozrusznikiem druga osoba patrzy czy jest iskra.
Przewody jeszcze raz sprawdzić, palec często ma przebicie dokładnie go obejrzeć czy pod spodem nie ma białych śladów po skaczącej iskrze....
Czujnik walu korbowego prawdopodobnie przy osiagnieciu temp nawala. Sprawdzic jaka opornosc posiada czujnik temperatury silnika dla sterownika.
za kompem masz puszke w ktorej sa 4 przekazniki - jeden z nich steruje cewka i niraz robia sie na nim zimne luty
Sprawdż przede wszystkim czy w momencie kręcenia rozrusznikiem masz napięcie na cewce zapłonowej.Jeżeli to jest ok to trzeba sprawdzić czujnik położenia wału korbowego[po prawej stronie silnika nad rozrusznikiem w bloku silnika].
A iskra jest?
ostatnio takiego robiłem i miał podobne objawy okazało się ze cewka była uwalona dawała za słabą iskrę
To może być jakiś przepalający się bezpiecznik ? Ta i co jeszcze? Sprawdź wtyczki i końcówki się nie rozłączy i wiązki na przejęciach/ za krętach czy nigdzie nie pękły i mają zawarcie/ przerwę. jeszcze myślałem nad przekaźnikiem . bo zwarcie w sumie wykluczam, przy zwarciu dawno by coś poszło, a przynajmniej iskry
Sterowanie cewki idzie z modułu zapłonu, który też jest pod kopułką a sygnał moduł dostaje ze sterownika silnika. Moduł i cewka jest zasilany 12V po drodze jest bezpiecznik.
Jest sterowany masą z ECU , sprawdzałeś ciągłość przewodu sterującego pomiędzy ECU a cewką przekaźnika? Iskra jest?
Sprawdź czy masz iskrę , czy paliwo dostaje, posprawdzaj wszystkie bezpieczniki.
Witam mam problem z moim polonezem z silnikiem rovera nie chce odpalic po mimo tego ze jest iskra i świece są mokre jakis czas temu miałem podobny problem ale po wykręceniu świec i sprawdzeniu iskry okazało sie ze świce maja przebicie więc założyłem nowe i odpalił od pół obrotu na słabym aku z tym ze teraz iskra jest ok nie wiem co może byc myslałem...
mam pytanie rover 620 miałem zwarcie elektryk naprawił zwarcie nie ma iskry pompa nie chodzi auto kreci
cewką steruje ecu
Panowie poldek padł całkowicie Nie ma iskry. gdzie można zdobyc schemat instalacji elektrycznej
Paliwa nie podaje, zmieniłem sterownik (mam trzy) I dla odmiany brak iskry na żadnym... :(
Profesjonalizm tego forum mnie powalił... Przyczyną okazał się palec rozdzielacza.
A co z iskra ?
Czesc, Macie moze zdjecie wnetrza sterownika z poloneza (rover)? Bardzo mi jest potrzebne, pozdrawiam!
Musisz opisać dokładnie co sprawdziłeś.
Po wymianie uszczelki i paska pod głowicą samochód nie chce palić, ma iskrę i paliwo.
Temat do ogarnięcia.
immobiliser blokuje
Sprawdź ciśnienie paliwa, jeżeli jest około 3bar to ok. Może być też cewka (za słaba iskra i po wkręceniu świecy w głowicę nie przeskakuje).
a może zimny lut
czego niema jak nie pali? iskry, cisnienia paliwa, otwarcia wtrysków?
W moim Roverku (identyczne objawy) powodem była uszkodzona kopułka i palec rozdzielacza (chociaż przy sprawdzaniu na kablach na szybko iskra była, ale nie dawała zapłonu :cry: ). Warto też sprawdzić cewkę "WN".
Jest wielu ludzi i firm,którzy zajmują się naprawą sterowników i wystarczy im wysłac do spr. Jak bedziesz chciał to dam Ci jakieś info na priv.
Cewka ma wysterowanie?
sprawdź iskrę i ciśnienie na tłokach
No i co z tego?Masz kompresję,masz iskrę to czego może brakować pomyśl?
Ja mam Rover 414 i mam ten sam problem, wymieniłem pompę, kopułkę i palec, świece i filtr paliwa i nic dalej to samo, czyli nie zapala. Czekam na jakieś wskazówki co może być?
Bezpieczniki sprawdzane chyba już z 10 razy, przekazniki drugie założone, auto wcześniej paliło z benzyny jak i z gazu, jazda płynna i praca silnika bez zarzut. Masy wszystkie prawie sprawdzone i wyczyszczone
Bezpiecznik aparatu zapłonowego spradziłeś?
Witam mam problem z moim roverkiem wrzucam film https://youtu.be/WD3x80-G2Jo Nowe przewody, świece, czujnik temperatury, filtr paliwa. Po ściągnięciu przewodu z cewki iskra skacze po metalowych elementach. Co robić?
Witam mam podobny problem,tylko ze roverek jest z 99r, tez przerywal w czasie jazdy jakby odcinalo doplyw paliwa, dzialo sie tak przez dwa dni az w koncu zgasl i nie chce zapalic, iskra na swiecach jest, paliwo pompka pompuje, po wykreceniu swiec dwie byly mokre. Nie mam pojecia co sie stalo???
bzdury opowiadasz. Bateria nie ma nic do rzeczy.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... Wymieniony komputer, następnie wgranie nowego immo- konkretnie zawartości pamięci ze starego sterownika i auto już jeździ, na próbę nawet wlutowałem pamięć ze starego sterownika i też śmiga. Koszt naprawy 280zł, sterownik -250, przesyłka 30 naprawa - dużo nerwówki ale bez kosztów.
szarpie przy delikatnej jezdzie czy podczas przyspieszania? Może przewody. Zobacz wogóle jaką masz duza iskrę, bedzie wtedy wiadomo.
Program tego komputera niepasuje do twojego silnika.
Sprawdź czy ma iskrę i czy dobrze podłączyłeś kable zapłonowe.
Jeżeli świece są mokre to uszczelka pod głowicą uszkodzona.
jakiś postęp już jest silnik odpala i zaraz gaśnie, immo blokuje wtryski da się to obejść w jakiś sposób ?
Imo powoduje, że nie podawany jest sygnał na wtryskiwacze więc boje się że masz racje :(
kolego piszesz ze swiece mokre wiec albo za slaba iskra na swiecach albo jej brak chyba ze zatankowales rope zamiast benzyny bo jesli bylaby iskra to przynajmniej krecilby przy kreceniu
to, ze nie bylo iskry to raczej nie wina swiec. Sprawdz układ zapłonowy. A jesli zalewa.. moze dlatego wlasnie ze wciaz nie ma iskry! 12l to nieco duzo, choc nie wiem ile te silniki palą przy zdrowej jezdzie. Radziłbym sprawdzic cisnienie paliwa, czujnik temp. itp.
Witam Auto szarpie iskra przeskakuje przez przewody zapłonowe do obudowy.wymieniłem przewody na nowe dalej to samo. komputer zero błędów. co może być winne cewki??pozd
Kolego jak ten przewód sygnałowy między cewką a komp. wygląda pozdro!
Pisałem już o tym wcześniej że już pewnie OFFa nie ma bo nie była odcięta linia kodowa. Skoro nie kręci rozrusznik to nie była przygotowana instalacja pod OFFa i sterownik się przyuczył do immo. Proponuje sprawdzić iskrę i kluczowanie wtrysków czy jest.
Mam identyczny problem, może jakies rady jak to naprawic...?? Rover 214 96rok, pompka słychać że działa, nie działa rozrusznik i pewnie jeszcze iskry nie ma, tzn. odciete jest sterowanie cewka zapłonową?? Czy ma racje?? Poprosze o jakąś rade??
Zostawiłbym w spokoju rozrusznik i alternator. Zacznij szukać przyczyny. Iskra jest jak nie odpala?
no właśnie te pod szarpywanie.....ja mam nowy akumulator ale sprawdzę może jakieś spadki napięcia są na początku i dlatego zasilanie niknie na cewkach... może wtedy jest słaba iskra... no nic zobaczę i dam znać:)
Jeszcze raz podmień świece i przewody. Skoro jest paliwo i iskra w odpowiednim momencie to cudów nie ma musi palić.
Witam Mam rover 620Si i nie chce mi odpalić powiedziano mi że nie ma iskry i winą tego może być czujnik wału korbowego. w swoim aucie mam silnik hondy accord 2,0i i nie wiem gdzie jest ten czujnik mam nadzieje ze mi pomożecie :D
ngk bcpr6e-11 1,1 champion rc9ycc 1,0 bosch fr7dcx 1,0 oryginal to unipart XHM279 i przerwa 1.0 1. Czy nie uczkodziłes przewodów/fajek podczas wymiany świec. 2. Gdy iskra nie jest duża przerwy musisz zmiejszyc.
Mało danych samochodu, ale ja by się czepił immo, bo w momencie braku impulsu z wału, stracił by iskrę a nie tylko wtryski. Dopisz dane samochodu, pozdrawiam
Świece sa czyste chodzi dosc cicho tylko wlasnie te drgania i to tylko przy tych obrotach jak odłanczałem przewody po koleji podczas pracy silnika to nic sie nie dzialo a iskra byla taka ze konia by mogla zabic
Ja bym postawił na to że, to i może być rozrusznik sprawcą całego zamieszania .Zabiera całą energię z aku i nie starcza na iskrę , tak może się dziać przy zużytych łożyskach ( tulejkach ) rozrusznika.
Mam coś podobnego zimniejszy dzień i koniec nawet skubnięcia silnikiem tylko obroty rozrusznika Najczęstsze przyczyny takich objawów to uszkodzony czujnik temp. cieczy chłodzącej i zabrudzony bądź uszkodzony silnik krokowy, warto też sprawdzić stan przyłączenia masy aku do nadwozia oraz czy cewka w ogóle daje iskrę.
może naprawa co dla niektórych jest prosta ale za 200 zł za naprawę to trochę dużo tym bardziej że to już drugi komputer pierwszy to brak iskry a drugi nie steruje silnikiem krokowym ale narazie jeżdzi
Jeśli chodzi o brak iskry to proponuje sprawdzić kable WN, kopułke i palec rozdzielacza i cewkę zapłonową. Miałem podobny problem w swoim samochodzie Rover 214 si zgasł podczas jazdy i już nie odpalił. Winna była cewka zapłonowa.
No to trzeba obejrzeć świece i to będzie krok do przodu. c.d. świece sprawdzone (suche,czyste),jest iskra na świecach (także kiedy nie odpala).
Czujnik polozenia walu do sprawdzenia jedyne co go moze bolec. Silnik prosty w budowie. Posprawdzac kolejno. Czy przy kreceniu jest iskra Czy podaje paliwo. Jak chyba kazdy wie do zaplonu mieszanki potrzebne sa 4 detale :) powietrze iskra paliwo kompresja Powiedzmy ze kompresja jest bo jakos tam czsami zapala. Jezeli jest paliwo wtryski podaja. POdpowiem...
Daj jeszcze zdjęcie koła zamachowego. Sygnał z wału korbowego musi się zgrywać z sygnałem z położenia wałka rozrządu. Mozna sprawdzić czy będzie iskra po odłączeniu czujnika położenia wałka rozrządu. Jeżeli będzie iskra to trzeba stroboskopem sprawdzić w jakim jest miejscu i wtedy korygować.
No nie wiem jak jest w przypadku Rovera,ale często (wiedząc napewno że iskra "pojawia się na dwóch cylindrach jednocześnie"analogicznie jak było w fiatach 126 p,rozwiązanie dość często spotykane w 4 cylindrowych silnikach np:Lanosy,Mondeo )zamieniałem przewody wysokiego napięcia na odpowiednich cylindrach.Pozwalało mi to jednoznacznie określić czy wina...
Czasem nie masz wału obróconego ? Znam przykład ze w peugeocie 207 czyli nowoczesny silnik, mechanik po zdjeciu głowicy, nie mógł zapalic. Brak błędów a palił tylko na plaku. Okazało sie miał rozrzad obrócony wzgledem siebie o 180 ° iskra była, ale wtrysk miał w "wydech".
Witaj myśle że producent niedopuscił by sie takiego czegoś,fajnie by to wyglądało szczery las mała przerwa w jeżdzie i wsiadajć a tu niezapala z powodu wyswietlenia sie inspekcji myśle że powód jest znacznie inny sprawdz czy paliwo dochodzi czy iskra jest itd,pozdrawiam
Cos mi sie kojarzy ze jak trzyma immo w tym bolidzie to niema wysterowania tylko wtryskami.Rozrusznik ma krecic.Sam mialem taka przypadlosc na warsztacie dawno temu i niewiedzialem oco kaman,i dziwilo mnie ze jest iskra a niesteruje wtryskiwaczami. Off rozwial moje wszystkie watpliwosci i bezsensowne godziny szukania.
Witam Wszystkich! Mam problem z moim roverkiem. Wczoraj w trakcie jazdy nagle zgasł. Po chwili przekręciłem kluczyk i zaskoczył. Niby o.k . Dzisiaj zajechałem do pracy ( 12 km ) i było dobrze. Po wyjściu z pracy już nie odpalił. ( paliwo mam ). Sprawdziłem świece i iskra jest . Chyba nie dochodzi paliwo. Co zrobić ? Pozdrawiam.
Tak mati838 masz rację jest taki przyżąd i nim badałem, iskra nie niknie pod ciśnieniem a cewkę i tak mam nową. Ciśnienie to 9 do 9,5 bara.
wstępnie czujnik możesz sprawdzić omomierzem powinien mieć coś ponad 1k z tego co pamiętam . Ale ja bym osobiście sprawdził czystość przepustnicy to raz . A teraz z racji że nie pali bo tak rozumuję to sprawdził czy jest iskra i czy na listwie jest paliwo jakiekolwiek .
Podstawa to sprawdzić Czy dochodzi paliwo Czy jest iskra Czy świece sprawne Czy cewki/kable sprawne Czy bezpieczniki i przekaźniki sprawne? W tedy można szukać dalej jeżeli wszystko powyżej jest na 100% sprawne
iskra na 7,5,3,1 cylindrze nie trafia w cykl spalania Mierzyłeś strobo lampą, ile się spóźnia?
witam szukam opisu pinologi kompa od poloneza z silnikiem 1,4 16V lub wiadomości o tym co różni go od kompa do sam. Rover 214 Rover 214 MKC 104021 polonez MKC 101610 MKC 103610 podstawiałem dwa komputery od poloneza - i żaden nie odzywa się powgrywane wsady z orginalnego kompa od Rovera [immo] i nadal nic nie ma iskry nie ma wtrysku tak jak z walniętym...
Witam problem z iskrą załączam film w trakcie braku iskry można zauważyć że auto przygasa czy to uszkodzona cewka ? https://youtu.be/4TR2gNaC908 Dodano po 2 Dodaje film pracy silnika https://youtu.be/WD3x80-G2Jo
Hmmmmm Mi dziś zgasł w trakcie jazdy. Już drugi raz. Poprzednio miałem podobne objawy do twoich, jeździłem aż zgasł. Wstawiłem do atorazywonej stacji przez rovera, tydzień czasy szukali ustarki wymienili mi listwę, kopułkę, przewody ale nie powiedzieli o co chodzi. Nie wiem co mu zrobili (nie chcieli powiedzieć) ale silnik odpalił i chodził równo. Tydzień...
Witam ponownie Sterownik zrobiony (OFF), mostek na wiązce przewodów do modułu immo zrobiony,rozrusznik kręci iskra jest ,pompkę też słychać a autko nadal nie odpala proszę o wskazówki gdzie szukać przyczyny pozdrawiam Dawid
Byłem u mechanika, skorygował mi tam coś w komputerze ale wątpię, żeby to coś dało, najpierw mówił że świece są ok a potem że gubi iskrę na jednej bo strzela żeby wymienić kopółkę, na początek wymieniłem świece, które według niego są ok i zobaczymy.
Ciężko pomóc na odległość, moje podejrzenie, to zalane świece. Prawdopodobnie kręcenie na słabym akumulatorze doprowadziło do zalania świec. Należy wykręcić i oczyścić, przy okazji sprawdzić czy jest iskra. To tyle na początek. Akumulator 45 Ah najlepiej jak powierzysz dobór fachowcowi lub kupisz na wzór obecnego.
Może to wina zbyt dużych odstępów pomiędzy elektrodami świec albo kiepskich kabli.Palec wygląda jakby iskra nie mogła z niego przeskoczyć na styki kopułki(zbyt duża przerwa miedzy palcem a stykami kopułki).A może to po prostu jakiś tani zamiennik?
Na wstępie napiszę, że w kwestii aut jestem całkowicie zielony. Od dłuższego czasu nie odpala mi Poldek z silnikiem Rovera (dane są w tytule tematu). Patrzyłem tam i iskra jest, lecz zero reakcji silnika. Znajomy mi mówił, że może to być coś z komputerem. Miał ktoś podobny problem i wie jak temu zaradzić? Albo czy ktoś wie, co może być grane? Pozdrawiam...
Opisuje co było problemem (bo zapomniałem wtedy odpisać). Z powodu że cewka była mała i umieściłem ją na akumulatorze dla testu, iskra była słaba i dochodziło do niedopalenia mieszanki paliwowo-powietrznej przez co szarpało autem. Druga sprawa to cewka była blisko wiązki przewodów co najprawdopodobniej powodowało zakłócenia w niej i obrotomierz głupiał.
Cześć! Szkoda, że nie zrobiłem tego wcześniej, odkręciłem w nocy pokrywe a tam iskry i aż smażyły się przewody, wymieniłem bo doszły mi wczoraj i super, już wszystko wróciło do normy. W sumie tam przewody są tylko 2 a nie 4 bo bezpośrednio na dwóch świecach są cewki ale one są dobre. Dziękuję wszystkim za pomoc i poświęcony czas. Pozdrawiam.
ROVER to HONDA,FORD PROBE to MAZDA,IGLE to MITSUBISHI, popytaj w lokalnych warsztatach o tego forda j/w fachowcy znają "słabe punkty " .W moim SUBARU LEGACY -3 miechy OK! stanął i koniec , poprawiona jedna wtyczka przy bezpiecznikach i hula 5 miesięcy bez problemu.
A przewody WN kiedy wymieniałeś? Ja miałem tak w Roverze po wymianie przewodów skończyła się zabawa z iskrą.
Jak jedną iskrę to problem z immo najprawdopodobniej - tam jest silnik z Rovera 214i - a w rowerach leci to często - do zrobienia :)
witam. Moze to byc przyczyna zalewania uszkodzonymi wtryskami, ale najpierw radzilbym sprawdzic jaka jest iskra i czy nie ma spadkow napiecia. Gdy krecisz rano, byc moze wystepuje zbyt duzy spadek napiecia, obiawia sie to tym ze rozrusznik kreci dosyc ociezale. Taki spadek napiecia moze powodowac zbyt niskie napiecie na cewce co w efekcie prowadzi do...
Witam. Mam problem z roverem mianowicie został przeprowadzony generalny remont silnika i autko nie chce odpalić. Paliwo dochodzi, iskra jest, był podłączony komputer ale nie wykrywa żadnych błędów, kable w porządku, rozrząd sprawdzany kilkukrotnie. Nie mam już pomysłu co jest nie tak. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Nareszcie sukces- auto dziala Jak dalej dochodzilem do usterki; po wymianie kabli iskry nie przeskakiwaly ale dalej po zapaleniu musialem grzać około minuty i dopiero jechal - wymieniłem regulator ciśnienia- bez zmian. DOPIERO PO WYMIANIE KOMPLETU WTRYSKIWACZY ZAPALA NORMALNIE.JAKA ULGA, PONIEWAŻ TRWALO TO TYLE CZASU I TYLE PROB. Dziękuję wszystkim...
rover iskry polonez rover iskry rover głowica rover
siłownik renault overmax tablet włączać dioda selenowa
oglądaj wideo podczas jazdy emulator sondy lambda
Lokalizacja modułu sterującego w Whirlpool ARC 6700/IX Metody pomiaru prądu oscyloskopem: rezystor, sonda, cewka Rogowskiego