A po co? Nanoplexy nie padały. Sądzę, że problem z czujnikiem wału, a dokładniej-okolicami złacza.
ignition master switch-do sprawdzenia.
Witam, spróbuj wyczyścić i wyregulować gażnik, powinno pomóc.
Problem rozwiazany -zimne luty
Już ktoś mówił odnośnie imo i komputera, żeby wyjąć, wysuszyć. Zdemontowałem, wziąłem do domu na 2 dni, zamontowałem i nic, włożyłem farelkę, wystarczyło 10 min. Kiedyś oddałem do serwisu Mazdy w Szwecji, nie ogarnęli tematu. Odebrałem samochód od nich, nie odpalił, wziąłem na hol i z tego powodu że zima i padało potrzebowałem prąd, a więc zapłon włączony,...
kolego ja mam akurat aparat z jedną kostką. wszystko już było suszone itd. a chall jak by padł to by iskry wogóle nie było, więc napewno nie to. Mam podejrzenia co do cewki, oporności niby sie zgadzają ale po podaniu napięcia nie ma swojej sprawności i iskra jest ale za słaba i pod wpływem wtrysku paliwa oraz ciśnienia ginie.
Dobrze myślisz, leży sterownik silnika, ale powinno się dać naprawić.
miałem ten sam problem z odpalaniem na zimnym silniku vectry 1,6i. a działo się tak dlatego że mechanik który wymieniał mi uszczelkę pod głowicą pojechał umyć silnik który był nagrzany.Po tym fakcie miałem takie same objawy,wymieniłem aparat na używany ze sprawną cewką i dalej to samo, dopiero po wymianie modułu znajdującego się w aparacie zapłonowym...
Trzeba zobaczyć, czy momencoe startowania, jak nie chce zapalić jest iskra na świecach. Proste.
Mam problem przy odpalaniu zimnego silnika nie ma iskry,a na ciepłym cyka z pierwszego nie zależnie od pogody . Jaka jest tego przyczyna?
Jak ma sie kompresja? Sprawdz jakie sa iskry przy zimnym silniku.
witam. na zimnym silniku brak iskry. w momencie gdy przestaje kręcić rozrusznikiem na chwilkę pojawia sie iskra. z popychu odpala bez problemu. Po kilku minutach pracy silnika problem znika.
Witam; mam audi a6 2,4 benzyna +LPG, trudno odpala jak jest zimna, z klucza jest to niemożliwe, odpali tylko na zaciąg po około 600metr. na benzynie się dławi i dusi, na gazie chodzi dobrze, ciepła pali dobrze z kluczyka, błędów nie ma, na zimnym silniku jest brak iskry. czy może mi ktoś coś doradzić.
Witam wszystkich!!! Opel Astra f c14nz Mam denerwujący problem auto raz pali a raz nie. z darza się to tylko na zimnym silniku lub np kiedy go myje schlapie porządnie wodą, czy też po deszczu. sprawdzałem przewody WN były jakieś 9 mc temu zmieniane, w nocy nic nie iskrzy, K iedy niechce palić niema iskry ! paliwo dochodzi. NIema na to regóły jesli jest...
źle ustawiony aparat, sygnal hallotronu poza okienkiem adaptacji
mogą być świece do wymiany lub przynajmniej do przeczyszczenia. jak się zagrzeje to nie potrzebuje już aż tak mocnej iskry.
Z tego co wiem czujnik halla jak jest padnięty pali na zimnym a na ciepłym gasnie oraz mocne falowanie obrotów
Problem rozwiazany! Powodem byla zasniedziala masa (woda pod dywanikiem) i uwalony akumulator. Podczas krecenia napiecie spadalo do 8V co wystarczalo aby zanikaly sygnaly dzieki czemu nie dzialaly wtryskiwacze i cewka. Poprawienie masy i wymiana aku rozwiazaly problem. Pozdrawiam!
Nie jest pokryta.
Po pierwsze sprawdź przewody zapłonowe, i inne elementy WN. Prostym sposobem jest odpalenie silnika w ciemności i obserwowanie czy przeskakują gdzieś iskry w pobliżu WN.
to zdejmij fajkę ze świecy, przepnij szybko na inną świecę i sprawdź, czy jest iskra, Tak nie sprawdza się "iskry" !!! To pawie nic nie daje. Jedna informacja jest typu jest/nie ma czyli jakościowa a nie ilościowa. Jak należy sprawdzać "iskrę" pisałem nie raz nie dwa... Podejrzewam "kończącą" się cewkę ładującą. Trzeba zrobić pomiary na zimnym i ciepłym...
Przydało by się sprawdzić czego mu brakuje - paliwa czy iskry. Jak jest zimny silnik to powinien odpalić po zdjęciu wtyczki z czujnika temperatury silnika o ile to jego wina. Sonda nie ma tu nic do tego. Pewnie jest LPG i przez to pokazuje ubogą mieszankę.
Na świecy ISKRA F65PS SUPER wtedy gdy silniczek był rozgrzany było wszystko okej, jednak przy zimnym silniku nie chciał zapalić więc na razie wróciłem do ISKRY 95.
Witam, a jak zdejmujesz przewód z 4 swiecy na zimnym silniku słychac przeskok iskry?
Iskra nie w tym momencie.
To rozumiem z tego, że na odblokowanym module nie masz iskry na zimnym silniku czy tak? A na zablokowanym wszystko jest ok? To chyba już masz odpowiedź, uszkodzony moduł.. No chyba, że coś źle zinterpretowałem.
Winny okazał się sterownik silnika "komputer"
Wkułko stuka 12.Moim zdaniem iskra na zimnym silniku jest za słaba,tylko jaki może byc tego popwód?
witam jestem posiadaczem skuteraz zumico eos 2t otóż niechce zapalic na zumnym silniku gaźnik wyczyszczony iskra jest paliwo dochodzi do cylindra i nie wiem co mu już jest, po dłuższym odpalaniu na rozrusznik ok 10 min odpali a póżniej jak się nagrzeje już jest wszystko dobrze skuter ma przejechane dopiero 5500 km i dodam że blokady są ściągnięte na...
Myślę, że problemem może być zbyt słaba energia iskry, aczkolwiek gaźnik może przylewać silnikowi. Radzę zacząć od sprawdzenia długości iskry.
Normalnie na kolor iskry. Jak fioletowa to dobra. Nie no co za pytanie. Kto Ci każe wymieniać. Wiesz co akurat jeżdżę po ludziach, więc wiem. Jest miliony tego. Co wiecej zimny olej też ma znaczenie to rozrusznik kręci słabiej. Sprawdzenie cewki na omomierz - miernik między fajkę a masę: 4,7kΩ dobra, nowa 2,7kΩ zwarcie uzwojeń (przykładowo)...
Iskra na zimnym silniku była normalna. Mimo to zmieniłem świecę na nową. Fajki nie zmieniałem. Nie wiem czy coś się zmieni ze świecą po nagrzaniu. Tego już też nie sprawdzałem.
Kiedyś miałem 1.5 GLE i nie chciał mi zapalać, gdy stał całą noc w garażu. Pomagało czyszczenie styków w rozdzielaczu iskry (kopułce). Kupiłem nową i problem się skończył.
Witam, Czy cewka zapłonowa w Skodzie Octavi 1.6, może brzęczeć na zimnym silniku? Inne objawy to przerywanie, szarpanie i czasami widać iskrę pod fajką. Pozdrawiam.
Dodam że uszkodzony cewkomoduł potrafi pokazywać iskrę na świecy zapłonowej, tyle że na zimnym generuje wystarczająco długą iskrę (ze samego przewodu WN), ale po rozgrzaniu daje bardzo krótką iskrę (rzędu 2-3 mm) przez co silnik gaśnie po rozgrzaniu.
Sprawdź długość iskry z samego przewodu WN.
Lepiej póżno niż wcale, trzeba wymienić łańcuch :D
Nawet przy niewłaściwie ustawionym kącie wyprzedzenia zapłonu (±5 mm na obwodzie koła magnesowego = ±5° kąta wyprzedzenia zapłonu) silnik powinien odpalać i pracować normalnie. Problem pewnie tkwi w regulacji gaźnika lub źle złożonym silniku. Ze strony zapłonu należałoby sprawdzić energię iskry przy zimnym silniku i ewentualnie sprawdzić pracę...
czy problem pojawia sie tylko na zimnym silniku? czy również na ciepłym sugeruje konieczność sprawdzenia czujnika temperatury silnika
iskra na zimnym jest? W tym silniku lubią się łamać przewody od czujnika biegów i od czujnika wału.
Nieraz jak swieca ma przebicia to kiedy silnik jest zimny to w danym cylindrze nie dojdzie do zaplonu, bo iskra jest za slaba i w cylindrze panuje duza wilgoc. Po nagrzaniu silnika nie ma juz wilgoci w mieszance, mieszanka jest lepiej sprezona i mala iskra pochodzaca z przebicia wystarczy do zaplonu zupelnie tak jak w pomieszczeniu pełnym oparów
A jak wyglada świeca po nieudanym odpaleniu - jest sucha czy mokra? Można zacząć od sprawdzenia iskry na zimnym silniku (zwłaszcza podczas kręcenia rozrusznikiem). To byłaby przydatna wskazówka. Jeśli iskra jest bez zarzutu i ciężko pali zwłaszcza na zimnym silniku należałoby przyjrzeć się układowi zasilania - może być zbyt uboga mieszanka - może brać...
Pytanie podstawowe- iskra jest? Możliwe, że masz problemy ze ssaniem.
Czy problem występuje tylko na benzynie czy na gazie też ? Po zakupie oczywiście zmieniłeś filtry ? Zmierz opór czujnika temperatury cieczy chłodzącej - powinien być taki jak podała fabryka lub nieznacznie się różnić - sprawdź czy jest iskra na zimnym silniku - może cewka ? - może czujnik prędkości obrotowej... ale to już mniej prawdopodobne
Na zimnym , ssanie ręczne
E tam łatwo znależć informacje że praca na LPG ma większe wymagania dotyczące wysokości napięcia, jak zwiększałeś przerwę na świecy aby mieć iskrę jak błyskawica chcąc zapalać zimny silnik na gazie sam mogłeś się przyczynić do przebicia .
Gaźnik G20 nie ma regulacji poziomu paliwa. Może być wyrobiona iglica pływaka i jej gniazdo. Za bogatą mieszankę odpowiada też zbyt wysoko podniesiona iglica na zamkach i filtr powietrza. Na nagrzanym próbuj odpalić bez filtra. Do kontroli styki przerywacza. Wyczyścić, wyregulować. Przerwa 0,4mm, mają zaczynać się otwoierać 3 mm przed GMP tłoka. Sprawdź...
Chyba - przepływomierza tam nie ma. Skontrolować , czego brakuje po zatrzymaniu się silnika - paliwa , czy iskry?
zapewne AISAN:( tak jak koledzy radzą sprawdz czy paliwo pompka podaje oraz czy masz dobrą iskrę- co jeszcze...nie kupilbym juz cc704 z aisan ech... :cry:
Witam. Posiadam pojazd jakim jest Derbi Gp1 Racing a zamontowany w nim silnik to nic innego jak P/G. Ten sam silnik znajduje sie w Gilerze Runner, DNA Piaggio NRG i innych. Skuter na zimnym silniku ładnie odpala i ładnie jeździ, ale gdy się nagrzeje zaczyna przerywac na wyższych obrotach a na niskich gaśnie. Na zimnym silniku odpala od jednego lekkiego...
Z tego opisu to nie wynika jednoznacznie czy ta iskra jest czy jej nie ma ? W razie problemów uruchamiania na zimnym silniku sprawdzał bym iskrę na dodatkowej sprawnej, nie koniecznie nowej świecy z boku silnika, łatwiej przy wykręconej świecy z silnika. Bo to może być problem iskry ale nie koniecznie.
Czy iskrę sprawdziłeś tak jak pisał bartosz789 ? Sprawdź luzy zaworowe. Jak nie wiesz jak to zrobić poczytaj ew. zapytaj na forum. Sprawdź ssanie automatyczne, czy na zimnym silniku jest otwarte. Sprawdź tłumik, ew. spróbuj odpalić bez niego. Kompresja jaka? Czym mierzyłeś? Pojęcie dobra nie jest żadna miarą!
Ja myślę że to raczej problem ze słabą iskrą Zimny silnik potrzebuje wzbogaconej mieszanki a do jej odpalenia jest potrzebna mocna iskra a już zwłaszcza do gazu sugeruję sprawdzić cewkę zapłonową może ma przebicie wewnątrz i napięcie zasilania cewki Pozdrawiam
Pewnie masz odstęp na świecy 1 mm lub więcej. Zmniejsz radykalnie odstęp na świecy na 0.7-0.5 mm, jak to da pozytywny efekt, to znaczyłoby, że na zimnym silniku "iskra" ucieka gdzieś bokiem i trzeba by poszukać tego miejsca. Powodem może też być sama świeca. Można też jeździć na tak zmniejszonym odstępie.
Witam mam problem z iskrą na 1i4 cylindrze gdy silnik jest gorący te dwa cylindry nie pracują bo nie mają iskry, na silniku zimnym jest wszystko ok sprawdzałem napięcie na tych 3 kabelkach do których podłączona jest cewka i na zimnym jest około 13 v na ciepłym na jednym kablu napięcia nie ma ,na zimnej cewce jest .Sprawdzałem też oporność i jest około...
Iskra wszystko jest ponieważ na zimnym silniku odpala bez żadnego problemu
Świeca zapłonowa Champion RCJ7Y, z wbudowanym rezystorem przeciwzakłóceniowym. Do pilarek i kos spalinowych. Champion CJ7Y nie posiada rezystora przeciwzakłóceniowego, natomiast Champion CJ7 to jest typ klasyczny bez projekcji (pozostałe wymienione mają projekcję izolatora — przesunięcie przerwy iskrowej wgłąb komory spalania). W zasadzie do każdego...
Sprawdź, jakie masz świece, bo pisałeś, że wymienione – i te kable WN coś tu jest nie tak Ja na twoim miejscu zrobiłbym tak przemyj czujnik obrotów następnie rano wykręcaj każdą świece I sprawdź czy na wszystkich jest taka sama iskra, – jeśli świece to tylko BOSCH super 4 polecam. I te przewody zdążają się nowe i mają przebicie w ciemnym...
Bez oględzin stanu świecy zapłonowej nie ma co gdybać o przypuszczalnej przyczynie problemów ze świecą zapłonową i o jej jakości. W życiu spotkałem się tylko z jedną świecą wadliwą, tj. taką która teoretycznie dawała iskrę, ale nie chciała pracować w żadnym silniku. Było to bardzo dawno temu i nawet nie pamiętam co to za świeca była. We wuesce i innych...
Witam Chciałbym odnowić trochę temat, i poprosić o poradę. U mnie w sterowniku padł tranzystor o oznaczeniu 0N36CL, postawiłem w zamianie IRF740, pracuje, tylko że jest słabsza iskra, i na zimnym silniku nie bardzo pracuje. Czy możecie mi doradzić jaki tranzystor może lepiej pracować, lub może inaczej go trzeba wysterować?? Pozdrawiam
dokladnie oscyloskopem oraz mam adaptery na swiece gdzie widac przeskok iskry
na zimnym silniku iskra jest bardziej widoczna a na ciepłym taka troche słabsza, pytałem kolegi i mówi że zapłon mógł się przestawić
witam. mam następujący problem: ibiza na zimnym silniku w czasie kręcenia rozrusznikiem nie podaje paliwa oraz iskry. cewka, czujnik halla, świece - sprawdzone. wymieniłem kostkę stacyjki. auto pali na pych oraz gdy silnik jest nagrzany. proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.:cry:
Iskra? Nie sprawdzałem. Jak na zimnym silniku odpali to chodzi bez problemów dopiero jak zgaszę to odpalić mogę dopiero jak ostygnie. Muszę zobaczyć to ssanie.
Czujnik położenia wału, zimne luty w skrzynce przekaźników...typowy objaw escortów.
Witam. Sprawdz kable zapłonowe idące do świec. Często to właśnie one są tego przyczyną, mają najprawdopodobniej przebicie. Mieszanka LPG wymaga większego napięcia aby przezkoczyła iskra na świecy niż mieszanka benzyny. Dlatego na benzynie ten problem może nie występować. Możesz to sprawdzić wieczorem, lub w nieoświetlonym miejscu, zobaczysz czy nie...
Ciepły silnik potrzebuje mniejszej energii iskry do zapłonu mieszanki.
Tu nie chodzi o zanik tylko o spadek napięcia, może skutkować słabszą iskrą.
Witam. Mam problem z odpalaniem zimnego silnika po tygodniu postoju B&S Quantum XM 60. Nowa cewka, uszczelki gaźnika. Gaźnik wyczyszczony, nowy filtr powietrza, świeca. Iskra jest. Kilkadziesiąt razy trzeba się naszarpać zanim zapali.
Mam problem z opryskiwaczem samojezdnym solo minor.Na zimnym silniku jest iskra ,która zanika po kilku minutach,silnik gaśnie i czasami można go odpalić po kilku godzinach lub dopiero następnego dnia.wymieniona świeca i przewód wn.orygin alnej cewki nie mogę znaleźć na necie.Ma ktoś pomysł jak to naprawić?
Cewka ma jakąś tam oporność mierzymy na zimnym silniku i jak jest iskra, następny pomiar jak zgaśnie na zagrzanym silniku. Jak ma przebicie to oporność będzie inna.
Sprawdziłem kapturek od świecy i iskra jest czy zimny czy ciepły. Z tym, że ciepły nie odpali póki nie ostygnie.
Przyznam że oscyloskopem nie sprawdzałem. Czyli to znaczy że sterownik przy niższej temperaturze nie podaje napięcia czy podaje ale np. za niskie? Bo w garażu ewidentnie iskra wraca.
[quote="cezars65"] No a jak nie chce odpalić to sprawdzałeś czy paliwo dochodzi , czy jest iskra?? Na zimnym wlasnie iskry nie ma
Postartuj trochę rozrusznikiem. Ale sprawdź też, czy w momencie startowania nie ginie iskra.
Skoro tak, co sprawdzone: - pompa paliwa nowa, filtr paliwa nowy, ciśnienie na zimnym 3-3,5 bara - ciśnienie ma cylindarach : 14-14,5 (zimny silnik) - iskra ok, w podczas kręcenia też nie zanika - rozrusznik zasuwa, aku podmieniony i na kable też bez zmian - wtryski ok, równo sieją, nie przeciekają Wychodziło że sterownik NIE podaje dawki rozruchowej,...
To już wiemy więcej, czy masz tam gaz bo nie doszukałem się tego w postach. Jakie miałeś ciśnienie sprężania? Jak przerywa na którymś cylindrze to albo kopułka albo brak kompresji - może się zawieszać któryś z zaworów - nie wykluczone też są przewody zapłonowe nie wspomnę już że świece to masz na pewno nowe...? Jak auto przestanie jechać , zdejmij jeden...
Jak gorący to iskra jest ale słaba (nowa świeca) jak silnik zimny to iskra jest dużo mocniejsza.
Witaj. Sprawdź jeszcze raz zawory. Jeżeli masz 100% pewności że wszystko się zgrywa, i nie rozbiega się samoczynnie, to możesz sprawdzić mu zapłon. Mnóstwo tematów jest na Internecie do 10 lat wstecz. Od przestawiającego się rozrządu, po padniete moduły zapłonowe które nie dają iskry w odpowiednim momencie. Twierdzisz że nieraz idzie dym z gaźnika,...
w momencie jak nie pali, co mu brakuje? Iskry czy wtrysku? Błedy? Wartosci?
Długość iskry na zimnym silniku wynosi ok. 3,5 mm(mierzone na gołym przewodzie WN opartym o głowicę.)( wynik może być błędny bo gdy rozebrałem później silnik przerwa na przerywaczu wynosiła 0,45-0,5 mm, wczoraj musiałem źle wyregulować) na ciepłym silniku jeszcze nie sprawdzałem. Tłoczek ssania jest ok. Tak mam jeszcze oryginalny filtr Made in DDR,...
Pompka kruszeje i wtedy nie pompuje paliwa na rozruch zimnego silnika.
Często w agregatach (małych) występuje problem z czujnikiem ciśnienia oleju. Jak już sprawdzisz czy jest iskra , Przeczysz sam sobie, bo czujnik oleju odcina zapłon.
Nierozumie związku z akumulatorem przeciesz tak samo kręci rozrusznik jak zimny silnik czy ciepły a nieodpala na ciepłym a na zimnym odpala ?
Obroty silnika widzi , iskra jest na każdej świecy , immo ok , stacyjka także.
wiec problem stanowią dalej świece? Pupilem ISKRY może to porażka.
Rozrusznik kręci, paliwo jest. A iskra jest?
Zacząć trzeba od podstaw: czy jest iskra, ciśnienie paliwa na wtryskach, czy wtryski dostają impuls do otwarcia, czy czuć przy nieudanej próbie odpalenia paliwo z wydechu? Później będziemy myśleć dalej.
To na zimnym silniku, odległość czujnika jest mniejsza?
sprawdz jak wygląda iskra na zimnym silniku.Jeśli jest mocna a po pewnym czsie pracy silnika słabie to w 99%winne są kondensatory.
Kolego Strumieniu w cytacie masz odpowiedź zaprzeczającą swojemu twierdzeniu o stacyjce.Nie ma napięcia na zapłonie to i nie ma iskry
Na ciepłym pali, tylko na zimnym nie pali.
Gaz jest iskra jest pali tylko na plaka
Witam! Myślę, że objawy wskazują na słabą iskrę (czarna świeca, ciężki rozruch). Jeśli w tym modelu jest dostęp do pierwotnego uzwojenia cewki (lub cewek) zapłonowych, to można podłączyć oscyloskop i sprawdzić przebieg, oraz długość trwania iskry. Cześć!
Podstawa gaźnika szczelna? Czego brakuje? Iskry, paliwa? Wydech drożny?
zobacze jak jutro z zimnego wystartuje
Brak iskry
paluch sprawdz u mnie to pomoglo poprostu nie bylo iskry na swiecach
Witam. Niewiem czy u pana poskutkuje,umnie było to samo gdy miałem świece 4 elektrodowe,po zmianie na dwu elektrodowe miałem spokuj na jakieś 40 tyś km i znów ostatnio zaczęło sie od nowa ale po ustawieniu pszerwy elektrod świecy wszystko wruciło do normy.Okazało się że mimo iż świece były czyste elektrody się nadpaliły i po zwiększeniu się pszerwy,na...
Witam. Kolego czy udało Ci się rozwiązać ten problem z odpalaniem na zimnym silniku? Mam podobne objawy.
przerywa zimnym silniku spadek zimnym silniku stuki zimnym silniku
alternator iveco lokalizacja moduł bluetooth zawór czterodrożny pompa ciepła
napęd force stereodekoder radmor
Łuszczenie lakieru samochodowego – jak zatrzymać proces i czy wystarczy lakier bezbarwny? Naprawa łuszczącego się lakieru bezbarwnego – cieniowanie czy taśma? Spray 1K/2K, technika blendingu