Biorąc pod uwagę grubości przewodów to ten czerwony idzie od alternatora i jest w dobrym miejscu. Chociaż nie, czarny jest od alternatora i jest nie pod tą śrubą co ma być. Jak zostanie tam gdzie jest to po odpaleniu ciągnika i wzbudzeniu się alternatora rozrusznik będzie cały czas pracował zasilany z alternatora ktory sobie z takim obciążeniem nie...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Nie wydaje mi się, żeby tej wielkości pobór prądu był w stanie wykończyć szczotki po 40 tys. km. Alternator jest konstrukcyjnie zabezpieczony przed poborem zbyt dużego prądu, a nawet przy poborze nominalnym przebieg powinien być dużo wyższy od podanego. Podejrzewam więc jakieś inne uszkodzenie - może alternator nie jest osłonięty i do wnętrza wnikają...
Dziwi mnie natomiast iskrzenie podczas podpinania "grubego" przewodu od alternatora do skrzynki bezpieczników na akumulatorze. Powinno iskrzyć? Nie. I nigdy nie powinno. Alternator kup używany, sprawdź go czy ładuje i ewentualnie wrzuć nowy regulator.
Jak podłączam kable do alternatora to iskrzy i zaczynają się grzać. Co może być przyczyną?
Witam serdecznie wszystkich i pozdrawiam bo to mój pierwszy post na tym forum. Z góry dziękuje za wszelką pomoc. Mam taki problem z Oplem Astrą 1.7 tdi kombi z 1995r(silnik Oplowski), że nie odpali. Od dłuższego czasu rozrusznik długo kręcił żeby autko odpaliło. Czasami zdażało się, że początkowo paliły 3 gary a po chwili wszystkie. W obecnej chwili...
Witam Mam problem z ładowaniem w Bizonie. Chodzi o alternator i regulator ładowania. Instalacja jest połączona zgodnie z rysunkiem https://obrazki.elektroda.pl/4921468500_... . Alternator to A120E 6 diodowy, regulator wibracyjny RC1/28. Sprawa wygląda następująco, gdy mam wypięty wtyk 18 z alternatora mam napięcie na przewodzie z regulatora...
Dlatego podałem linka, żebyś nie zadawal takich pytań. Przeczytałeś cokolwiek?. Trochę inwencji i chęci. Tam wszystko jest opisane jak na tacy. Pozdrawiam. Prawdopodobnie występuje iskrzenie na szczotkach alternatora i dlatego masz takie szumy.
A odkąd to iskrzenie jest wskaźnikiem czy regulator jest sprawny czy nie? Aha i pytanie do krzysiek7 jak ustawiac ta regulacje lato zima o ktorej pisales?? To dotyczy tylko alternatorów do ciągników rosyjskich. Przełączanie polega na wkręceniu bądź wykręceniu śrubki pokazanej na zdjęciu. http://obrazki.elektroda.net/73_12854924...
Konieczna wizyta u dobrego elektryka samochodowego. Najczęstszymi przyczynami tego stanu rzeczy są: - słaba masa między alternatorem (silnikiem) a nadwoziem, - iskrzenie na szczotkach alternatora spowodowane na przykład uszkodzeniem mechanicznym szczotek lub pierścieni, - uszkodzona jedna z diod prostowniczych w alternatorze (prąd mocno "pulsujący")....
Witam panowie zwracam się z zapytaniem . Od jakiegoś czasu nie mam ładowania w moim Clio 2 lecz jeśli dam około 3000 tysiące obrotów ładowanie wraca (gaśnie kontrolka jak i miernik napięcia pokazuje 14.2V) akumulator odpada bo nowy więc zabrałem się do wymontowania i sprawdzenia alternatora trapi mnie jedna rzecz odlutowałem przewody od mostka prostowniczego...
wyćiąg wsówki z alternatora i zewrzyj je na chwile razem powinno być widać wyrażny spadek obrotów silnika oraz iskrzenie na tych wsówkach . sprawdz na szóstce śrubce alternatora czy jest napięcie [tylko nie miernikiem a konkretną żarówką]
Witam mam problem z Mercedesem W124 250 diesel otóż po uruchomieniu silnika i po włączeniu świateł włącza mi się kontrolka SRS i czasami jest tak ze gaśnie i się zapala i tak samo jest jak włączę climatronic przełączam nadmuch gorą dol i w ogóle tak samo SRS zapala się i gaśnie , oraz radio raz się włącza i wyłącza radio montował sam pod stacyjkę jak...
między fazami mam 70, 90 i 90, więc chyba przybogato Nie koniecznie , dziwnie ,że jedna faza ma mniej. Gdyby padały cewki w fazach to by było mniej napięcia a nie więcej, to samo z magnesami .. Może zbyt chiński regulator , a może iskrzenie ,grzanie na złączu( skoki napięcia) go uszkodziły
Witaj. Może to coś podpowie, miałem podobna usterkę w mercu przez co zgłębiłem serwis alternatora. Niestety trzeba wydłubać alternator. Sprawdź wszystkie diody - trzeba będzie rozlutować to i owo dużą lutownicą. Sprawdź wszystkie połączenia. Wszystko wskazuje na przebicie diody lub iskrzenie na połączeniach. W mercu wymieniałem wszystko po kolei bo...
czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór To oznacza, że alternator jest zepsuty czy zwarcie w instalacji? odłączyć przewód B+ od alternatora, zabezpieczyć go by nie dotknął masy i powtórzyć pomiar. A ten drugi pozostawić podłączony, tak? Czy wirnik alternatora swobodnie się obraca, czy po odłączeniu przewodu wzbudzenia znika ładowanie, jakie...
Witam.. Inne sprawne aku to jedno.. I od tego trzeba zacząć!.. Ale druga sprawa to okolice klem, a dokładniej oczka zaciśnięte na przewody z alternatora (stąd niedoładowany aku) oraz na zasilanie wiązki.. Wiem, że śmiesznie to brzmi ale właśnie tak problem znalazłem w VENTO.. Okazało się, że z aku na klemy jest ok, z klemy na oczka jest ok, a z oczek...
Od razu przejdę do rzeczy, alternator Bosch 14V 55A na stole probierczym z wiertarką. Kontrolka ładowania gaśnie na napędzie zawsze ponieważ uporałem się z diodami. Lecz problem jest następujący: Na stole z wiertarką gdy alternator jest obciążony tylko akumulatorem napięcie na D+ i B+ jest niemal równe. Na D+ 14,2. Na B+ 14,0. Kontrolka nie świeci....
Powody takich zakłóceń mogą być różne: 1. Instalacja przewodów wysokiego napięcia mają lekkie przebicie (nadużyte przewody) - wymienić na jakieś w miarę markowe! 2. Stan świec zapłonowych (ich prawidłowe ustawienie) 3. Alternator - szczotkotrzymacz może być również już zużyty co powoduje iskrzenie na komutatorze, który też może być zapchany grafitem...
To nie wina kabli ani podłączenia. Odkrecilem kable od alternatora. Przy podłączeniu akumulatora delikatnie iskrzy i normalnie wszystko się wyświetla na desce. Czyli zwarcie jest gdzieś na alternatorze Wymień alternator na sprawny.
Konsekwencje tylko i wyłącznie niewiedzy i kombinatorstwa... Teraz to wiem, nie siedziałem wcześniej w tego typu urządzeniach, a idąc za radą również niedoinformowanego sprzedawcy układu KDSF - zakombinowałem.. Kosztowało to 30zł scalaka i silnik, który i tak nie miał zastosowania. Co to za alternator masz i czy w ogóle wiesz jakich obrotów on potrzebuje...
Błędna Logika Spadek napięcia na samym rozruszniku nie ma wpływu na funkcjonowanie jednostki ECM, jedyny problem jaki występował to niska prędkość obrotowa wału korbowego napędzanego z rozrusznika przy tak niskim zasilaniu, poza tym usterka kabla była już do wywnioskowania po samym ładowaniu na B+ alternatora i Klemie +, natomiast kolega Kortyleski...
Preblemem może być oczywiście iskrzący alternator, ale również szajsowaty wzmacniacz jak i cienkie kable zasilania.
Cześć! Przyczyn może być wiele. Na radio nie stawiam, jeśli sprawdziłeś staranność wykonania instalacji antenowej, to wszystko co możesz zrobić. Jeśli "terkocze" po odpięciu anteny, to włazi po zasilaniu. A to może być np. iskrząca szczotka alternatora (rytmicznie) i inne trudne do znalezienia "świerszcze". Generalnie ciężko jest znaleźć naprawdę "cichy"...
Zeby sobie poradzić z zakłóceniami w radiu to trzeba najpierw sprawdzić którędy one wchodzą do tego radia. Mogą przez antenę jak też po kablu zasilającym. Podstawa to dobre umasienie zarówno anteny do karoserii samochodu jak i samego radia. Ja stosowałem filtry przeciwzakłóceniowe złożone z dławików i kondensatorów na przewodzie zasilającym tuż przy...
Każdy przejazd skutera lub jakiegoś auta z iskrzącym alternatorem to zacinka kanałów:/ Jeśli chodzi o widoczność komina z EC-4 to mam do niego w linii prostej ok. 25km i jest dobrze widoczny :) Jaką konkretnie antenę polecanie?? Może coś z Dipola?? Ze wzmacniaczem czy bez??
szczotki na alternatorze iskrzą. Zadne dławiki nie pomagały. Rozebrałem alternator wyczyściłem slizgacze oraz szczotki. Jest OK juz kilka lat.
Po co rozbierać jak masz dojscie do każdej fazy, poprześ srubki. 2 trzeba sprawdzić czy płyni eprąd wzbudzenia czyli czy iskrzy na wsówce szczotek. Bez rozlutowania mostka z diodami wzbudzenia nie ma sensu. Jeśli chodzi o sam alternator to zmierz oporność między dwoma pierścieniami ślizgowymi na wirniku, wrzuć zdjęcie szocztek. Wydłub ten klej z osłony...
Alternator.
Po 1 wez 2 przewody polacz pierscienie wirnika z akumulatorem 12v zobacz czy iskrzy.
Witam, mam problem z Toyota auto jeździło normalnie aż któregoś dnia po zostawieniu i zamknięciu centralką i powrocie do samochodu zniknął prąd całkowicie po wstępnym moim diagnozowaniu padł alternator (strasznie iskrzyło jak dotykałem kabel od alternatora do klemy) po wymianie alternatora nie iskrzy tak tylko pozostał problem braku ładowania i niedziałającego...
Najlepiej jak byś pożyczył taki filtr najpierw na spawdzenie czy pomoże,gdyż okazać sie może że dalej bedzie zakłucać.Nie zawsze on wyfiltruje.Zakłucenia możesz mieć z różnych źródeł.Jeśli zakłucenia dostają się przez przewody zasilające można podpiąć kondenstory elektrolityczne pod źródło zakłuceń.Często takim źródłem jest np.pompka paliwowa itp.Ja...
Przecież ci pisałem jak podpiąć, a że iskrzy to normalne, w końcu wirnik pobiera prąd. Na początku nie kombinuj nic z kontrolką i sprawdź czy ładuje. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72... Poczytaj ten temat.
Mialem taki przypadek , uszkodzony byl alternator - zwieral z masą
Szukaj tematów o zakłóceniach CB radia i tamte wskazówki zastosuj u siebie. zamontować pierścień ferrytowy W większości przypadków pomaga ale nie nie jest to 100% że pomoże. Warto też sprawdzić stan alternatora, szczotki mogą iskrzeć i to wystarczy.
Tak ogólnie to w simsonie zasada jest taka, że światła drogowe/mijania to całkiem osobny układ i w zupełności nie zależny od pozostałej części instalacji czy to tej zasilanej z akumulatora czy zapłon. Czyli możemy podzielić całą instalację na 3 części które będą pracowały (powinny) niezależnie od siebie: 1. Zapłon 2. Światła drogowe/mijania 3. reszta...
Powiem tak ja bym się upewnił z tym alternatorem odkręcił ten gruby plusowy przewód od alternatora i sprawdził czy nie iskrzy (może któraś dioda w nim przywiera jedna z sześciu sztuk) a ładować będzie
pietia1234 - ten silnik będzie prądnicą bez przezwajania i bez kondensatora. Na następny raz to poszukaj coś bez komutatora - tarcie i iskrzenie na szczotkach jest zbędne.W alternatorach i silnikach wystarczy przebudować wirnik i to skutkuje - całkiem inne NOWSZE rozwiązanie. Polecam.
Nie mam czym sprawdzić, choć przy podłączeniu akumulatora iskrzy jak spawarka.
Wina alternatora (zużyte szczotki, pierścienie) z tąd iskrzenie,kondensatory nawet największej pojemności nie załatwią sprawy co najwyżej przytłumią wycie
To nie będzie widoczne iskrzenie, raczej gdzieś przełamana wiązka,uszkodzona wtyczka... gorący kabel od alternatora sugeruje uszkodzony akumulator, lub duży pobór prądu.
Witam Jaką instalacę masz w tym sprzęcie 12V czy 24V.Odłącz wszystko ,oprócz B+ i B-.Podaj napięcie(kawałkiem przewodu ,przykładowo od B+) na zacisk DF.Zobasz czy jak dokładasz przewód to widać że iskrzy.
Siemka ciągnę dalej temat. Okazało się że jest jakieś zwarcie w kierunkowskazach czy coś z tym związane gdyż po odłączeniu bezpiecznika oznaczonego obrazkiem awaryjnych ( trojkącik ) nic się nie iskrzy auto odpala, fakt alternator chyba też jest lipny wiec przymierzam sie do wymiany. Pytanko tylko co może powodować zwarcie w kierunkach ??
Witam po przerwie. Poszedłem za ciosem i postanowiłem sprawdzić kwestię iskrzenia klem. Odłączyłem radio, alarm, alternator, wyjąłem wszystkie bezpieczniki i iskrzenie nadal występuje bez zauważalnego zmniejszenia tego zjawiska. Czy powinno tak być ? Czy może to jednak wina akumulatora ?
Bardzo dziękuje za pomoc , tylko gdzie są ta diowy w alternatorze , koledzi i kolezanki napewno potrafie rozebrać alternator ale jak go naprawić jak sprawdzić czy to te diody są zepsute ??
Alternator sprawny i sprawdzony po odpieciu alternatora nadal to samo, przy podpinaniu klem strasznie iskrzy ze aż spawa kleme
Czepił bym się tego 14,4 na wolnych obrotach a co na większych i wtedy regulator A ile ma być według ciebie? Ma poprawne ładowanie, zresztą pisze gdzieś, że z aku capi siarkowodorem albo się grzeje co mogło by świadczyć o tym, że napięcie ładowania jest za wysokie? A tutaj na forum SEAT'a, ktoś napisał, że akumulator masz za duży pojemnościowo: . Na...
W tej instrukcji zabezpieczamy się od iskrzenia nad akumulatorem bo iskrzymy na silniku. Oczywiście nic nie piszą o spaleniu alternatora poprzez rozruch awaryjny drugiego pojazdu.
Proszę sprawdzić antenę jej masę w szczególności, następnie alternator mogą być krótkie szczotki i iskrzą na pierścieniach.Powodzenia
Przyczyną uszkodzen były wytarcia na pierścieniach wirnika ktore powodowały iskrzenie na szczotkach regulatora i uszkadzanie go przy wyższych obrotach silnika .
Mam problem kiedy wymieniłem szczotki (razem z regulatorem firmy cargo) w alternatorze i podłączyłem go akumulator staną w ogniu ledwo co go zgasiłem. Musiałem potem wymienić kable i sprubowałem jeszcze raz. Bez alternatora wszystko gra ale jak tylko podłącze alternator nawet ze starym regulatorem jest spięcie i iskrzy akumulator. Sprawdziłem kable...
Będzie wchodziła, zamordowałem 3 takie. Napędzałem z nich alternatory. Zawsze wirnik padał.
Jak masz odłączony zacisk SZ i ładuje ,to rzeczywiście musi się uzwojenie gdzieś zwierać na masę.Sterowanie wzbudzenia jest masą i może przez to uszkadza regulatory. Dodano po 3 Jak przyłożysz napięcie do zacisku D na polskie i iskrzy to jest tak jak piszemy.
Alternator"]W nowoczesnych samochodach układ prostowania i regulator poziomu wzbudzania, zwany regulatorem napięcia, są instalowane w alternatorze. A to oznacza, że i alternator, i prądnica mogą mieć regulator, i ostateczny rezultat jest podobny. Istotna różnica jest w tym, że prądnica ma komutator mechaniczny, a alternator diody, oraz że w prądnicy...
Wiem że gdy szczotki w alternatorze są nadmiernie zużyte, to zanim się ułożą iskrzą. Być może to jest powodem cichnięcia po pewnym czasie.
Szukałabym zwarcia i to jak najszybciej, bo takie są objawy , jakby jakiś raczej gruby przewód łapał zwarcie do masy. I pytanie: czy przy zakładaniu klemy na akumulator, występuje mocne iskrzenie. Może być przygnieciony jakimś elementem silnika lub nadwozia. I trzeba to zrobić szybko, bo grozi to spłonięciem wozu.
rozrusznik jest nowy, przewody masujące aku-karoseria, karoseria-silnik sprawdzone i przeczyszczone. nie sprawdzony tylko przewód masujący silnik-alternator. przewody WN na 100% nie są pozamieniane miejscami , iskrzenie nie jest duże, ale czy wogóle powinno jakieś występować?
Iskrzy i wypala ---nie tylko w tym autku to się wypala. Być może nieosiowe pierscienie.
Koledzy tak czytam wasze wypowiedzi i obstawiam winę alternatora. Szczotki się wytarły i raz dojdą do komutatora (bieżni) a raz nie. Proponuję wyciągnąc alternator i sprawdzic. Przy okazji jak koledzy mowią obejżec przewód + pomiędzy alternatorem a akumulatorem oraz - . Można teżpodac masę z klemy bezposrednio na silnik nie powinno pojawic się iskrzenie....
1 pytanie. odłączałem przewód prądowy od alternatora przykręcany nakrętką (jak go przykładałem to zaczynał iskrzeć bo brało prąd) działo się nawet kiedy miałem odłączoną kostkę od regulatora 2 pytanie nie sprawdzałem ale teoretycznie w samochodzie był tak samo podpięty i gdy przykładałem kabel prądowy to zaczynał iskrzeć ale na 99% jestem pewny, że...
Jaki teraz masz regulator? . Dodano po 27 Masz nadal mechaniczny czy dałeś elektroniczny?.Do regulatora na zacisk 15 powinny dochodzić dwa przewody ,natomiast do zacisku 67 jeden przewód .Tak prawidłowo powinny być przewody podłączone.Jeżeli masz podłączone jak piszę ,to zrób jeszcze tak; -odłącz przewód 67 przy regulatorze ,podaj napięcie na ten przewód...
Czy iskrzy ??? Tzn. ? Czy iskrzy między przewodem a trzpieniem ??? Hmm. Sam regulator jest nowy w tym alternatorze. Tzn. alternator jest stary, włącznie z prostownikiem a wsadziłem tylko nowy regulator z nowego badziewnego chińskiego jak się okazało alternatora. Czy jest słaby styk w tym miejscu na płytce prostownika - hmm. Szczerze nie zmieniałem tego...
Jeżeli zakłócenia są większe przy zapalonym silniku i załączonych światłach, to winny będzie alternator. Iskrzenie na szczotkach powoduje potworne zakłócenia w odbiorze. Dla przykładu: President Herbert , stara wersja. W Transicie śmiga jak się patrzy. W seicento - słychać w radiu wszystko, od wycieraczek, przez wentylator wewnętrzny i ten przy chłodnicy,...
11,5V widziałem , a mechanik powiedział,że prąd 150A - poleciał dymek z tych oporników / nie wiem jaką one mają oporność /. Nie cały rok temu miałem wymieniany alternator bo pękła obudowa.
Po moich próbach z żarówką na pewno się uszkodził regulator. Po podpięciu akumulatora (iskrzy przy podpinaniu) regulator grzał się nawet bez obrotów wirnika. Wymieniłem regulator na nowy ale chcę się upewnić jak go poprawnie wzbudzić ;) Wiertarką to dziury się wierci. Masz sprawny alternator Może jest sprawny, ale jak ktoś wymieniał go w corsie C z...
witam mam problem z fiatem uno 1.0 (uno 45) po wyłączeniu silnika nie zgasła lampka od ładowania. próbowałem uruchomić silnik kilka razy -bez problemu i lampka tez gasła gdy był uruchominy niestety jak wyłączyłem silnik lampka nadal się swieciła i rozładował się akumulator po naładowaniu akumulatora i podłączaniu klemy minusowej zaczeło iskrzyć i stopiła...
Kolego wypnij kadelek z altrnatora i dołacz go do masy przy włączonym kluczyku. Przy wyłączonym zapłonie iskrzy całkiem ładnie. Przy włączonym nie próbowałem.
witam. Chyba raczej zwarcie uzwojenia stojana, żeby sprawdzić wszystkie diody musisz rozlutoważ uzwojenia stojana od mostka, a jeżeli masz rozlutowany stojan warto też go sprawdzić prostym sposobem łącząc jeden koniec poszczególnych uzwojeń w szereg z żarówką 230v i do sieci drugi biegun sieci dotykamy do pozostałych wolnych uzwojeń i do masy alternatora...
(at)andys74 Kolego albo szukaj warsztatu, który regeneruje alternatory i rozruszniki jak pisał moderator (at)mrice albo pomierz to co podał sprzedawca i kup ten bo inna opcja Ci nie pozostaje. Oczywiście jeśli kupisz ten silnik to od razu nowe szczotki i dopasować je: https://allegro.pl/oferta/silnik-151-600...
Spadek napięcia przy wzroście obrotów silnika wskazuje na niesprawność alternatora. A może to być zużycie szczotek, zużycie pierścieni ślizgowych, przerwa w połączeniu pierścień-uzwojenie wirnika lub zwarcie na uzwojeniach stojana.
Bardzo się cieszę, że moja teoria była prawidłowa. Ten filtr miał chronić przed zakłóceniami przedostającymi się z instalacji elektrycznej z samochodu. Zakłócenia często pochodzą od alternatora, gdy nie działa prawidłowo np. iskrzą szczotki itd. Gdy instalacja jest w 100% sprawna, żadnych zakłóceń być nie powinno.
To, że paliwo jest w zbiorniku to mało, pytanie czy jest podawane do cylindrów i czy jest iskra. Jeśli akumulator rozładował się w trakcie jazdy to musi być niesprawny alternator i być może powoduje jakieś zwarcie. Klemy bardzo iskrzą przy zakładaniu na "słupki" akumulatora? Jeśli to wersja MPI (po 2003 r.) to częste były awarie sterownika wtrysku.
Kolego!!!!!!!! Wyłącz stacyjkę,odłącz przewód od alternatora B+,dotykając nim do zacisku B+ zobacz czy iskrzy jeżeli tak to któraś dioda dostała zwarcia i przepływ prądu jest w obydwie strony.Sprawdz.POZDRO.
Moje zdanie jest takie . Przewód ten idzie do rozrusznika lub bezpośrednio do akumulatora ( + ). A jak urwał ci się ten przewód i nie miał alternator gdzie odprowadzić prądu to lub wcześniej uszkodził się regulator i teraz ładowanie jest tak wielkie. Masz rację co do tego że ten kabel był przymocowany do rozrusznika, iskrzenie w tym wypadku to normalna...
Oczywiście że bez związku. Widziałeś Żuka z alternatorem i plusem na masie? Odwrócone bieguny miały tylko te z prądnicą i to też chyba nie wszystkie. Plus na masie miały żuki z alternatorem 6. diodowym produkowane w latach 70. i na początku 80. Były to wersje "lepsze" czyli export, milicja i inne specjalne. Później wprowadzono alternator 9. diodowy...
Dzięki wielkie za zainteresowanie się moim tematem. emeryt2, posprawdzam te masy. Niestety jeżeli chodzi o elektrykę samochodową nie za wiele się na tym znam. Przy okazji chciałbym jeszcze zapytać o jedną rzecz. Czy to normalne, że kabel przykręcany od alternatora do akumulatora (do klemy +) iskrzy przy dotknięciu do masy? Tzn kiedy się go odłączy od...
czy po dołączaniu do akumulatora odłączonej wcześniej klemy powinno iskrzyć? czy można wpiąć się miernikiem i sprawdzić pobór prądu? jaki mniej więcej to będzie prąd, czy miernik 10A wytrzyma? co pobiera prąd w samochodach przy zgaszonym silniku i wyłaczonej stacyjce (i reszcie), że przy dołączaniu iskrzy? a może coś poleciało (diody w alternatorze)?...
Rozumiem że chodzi o taki duży nietypowy? W kokpicie są takie 3 po 30A w przeźroczystej obudowie i są całe. Przy akumulatorze jest druga skrzynka z bezpiecznikami i tam jest cały rząd miedzianych blaszek w plastikowej obudowie ale nie widziałem żeby, którakolwiek była przerwana. Wątpie żeby gdzieś jeszcze był jakiś bezpiecznik oprócz tych dwóch miejsc....
Witam. Od razu powiem , że jestem elektrykiem ale elektr. samochodowa to dla mnie inna bajka.Mam następujący problem: odpalam rano samochód , zakręci ledwo dwa razy i po akumulatorze. Wyciągam akumulator, podłączam pod prostownik na 1h , wkładam odpalam i jadę. I tak k... dzień w dzień. Przy odłączaniu akumulatora zauważyłem ,że przy wypinaniu plusowej...
Kondensator rzeczywiście zmniejsza zakłócenia pozwalając na normalne słuchanie radia starszego typu. Warto jednak zastawić go,ponieważ pełni jeszcze jedną pożyteczną rzecz, a mianowicie tłumiąc zakłócenia zmiejsza iskrzenie na szczotkach i pierścieniach,a tym samym ogranicza ich zużycie.
Kondensator przeciwzakłóceniowy przy alternatorze jest zamontowany?Jeśli tak to sprawdz szczotki lub komutator(może mieć rowki od szczotek).Jeśli szczotka słabo dolega wtedy iskrzy i dlatego ten gwizd.
Robiąc ta jak zalecił kolega arturbiedronka to napewno alternator puścisz z dymem,sprawdź połączenie alternator-kontrolka i samą kontrolkę. Dziękuję serdecznie za odpowiedzi , zazieleniała wtyczka okazała się problemem gdyż widocznie nie było styku wystąpiło iskrzenie i kostka przypiekły się 2 piny , wymiana wtyczki damskiej z męską załatwiły sprawę...
Prawie sto procent tego co teraz się sprzedaje to tzw. szumofony- czyli urządzenia nadawczo odbiorcze, w których na odbiorze możesz pięknie słuchać w głośniku odsłuchowym : iskrzących szcotek silnika wycieraczek, dmuchawy kierowcy, alternatora itd. Nie pomogą tu żadne " cudowne" filtry przeciwzakłóceniowe montowane w instalację antenową, bądź zasilającą...
Dobry wieczór! Alternator z żuka, A124, 9 diodowy, regulator Rna2, odpowiedni ponoć. Działało parę dni. Objawy: nie świeci kontrolka, ale zaświeca się po odłączeniu od regulatora i kontrolki diod wzbudzenia (zacisk 15 altka) iskrzy na wzbudzeniu przy odłączaniu przewodu 67 od szczotki, druga szczotka do masy i łączy, nie ma skorodowanej śrubki, iskrzy...
sprawdzenie i naprawa instalacji w samochodzie - alternator przewody wysokiego napięcia sprawdzić co powoduje zakł|ó|cenia i naprawić i wtedy musi być dobrze bo kupowanie najpierw filtrów to moim skromnym zdanie zaczynanie od d..py strony A ja Wam powiem tak - sprawdź czy nie iskrzą szczotki - o ie to alternatro oczywiście, i popraw wszystkie masy,...
Bardzo często przyczyną upływności jest alternator. Szybciutko się sprawdza - odkręcasz przewody prądowy i regulatora (żaróweczki - wskaźnika ładowania) od alternatora i patrzysz, czy nadal iskrzy podłączana klema... To jest 5 minut - dostęp do śrub idealny... Pytanie jeszcze, czy alternator "wydoli" ładować dwa akumulatory. To kolejny mit - wydoli...
Witam! mam ten sam problem. od razu napisze że akumulator mam 100% sprawny (sprawdzalem na 3 różnych). problem też pojawia się po przekręceniu kluczyka. przy wylaczonym zaplonie zakladajac klemy nic nie iskrzy zaś gdy przekręce kluczyk klemy "parzą".
Silnik obraca się jak należy. Cały rozrusznik jest nowy więc bendix jest ok. Słychać charakterystyczne stukanie. Przewód plusowy jest ok i nic nie iskrzy na zaciskach akumulatora. A może ktoś mi powie czy może to być wina alternatora lub czegoś w układzie ładowania?
Ale alternatory też mają szczotki, mają też "komutator z jednym polem" Ale takie połączenie żużywa sie znacznie mniej , a szczotki również mniej się zużywają bo dotykają do gładkiej powierzchni, Rozrusznik ma komutator... Chyba nie wiesz o czym piszesz. Jak długo pracuje silnik, tego odkurzacza (o tym temat), a jak długo pracuje rozrusznik. Z prądnicą...
auto mi staneło i wszystkie kontrolki zgasły,nawet jak dzwi otworzyłem światełko w kabinie nie świeci szybko odłączyłem kleme plus od akumulatora i zastanawiam sie chwile co robi takie zwarcie,próbuje podłączać iskrzy się.W padłem na to iz pare dni temu miałem robiony alternator i wtedy odłączyłem go całkowicie i bez ładowania przejechałem pare kliometrów.Ale...
moze byc wiele takich rzeczy np radio czy alternator miernik i sprawdzac oczywiscie amperomierzem albo np odpiac radio i sprubowac sciagnac kleme z akumulatora jesli przy sciaganiu "iskrzy" to nie radio jesli nie to jest juz przyczyna w podobny sposób mozna sprawdzic reszte
Cze czym sie ten ubytek objawia moze po prostu akumulator jest stary lub nie doładowany jak nie to: na zgaszonym aucie zdejmij 1 klemę po 1-sze odłącz radio ma podtrzymanie i trochę okolo 0.1A bierze dotknij klemą do słupka nie powinno nic iskrzyc (pozamykaj drzwi bo ośw tez pobiera ). jak iskrzy? zegarek i alarm to 2 tez trzeba go wyeliminować po tym...
Witam. Dziekuje za podpowiedzi. Przed chwila sprawdzalem zarowką podlaczenie do czarnego przewodu i do masy silnika - zarowka swieci podczas pracy silnika. Zmierzylem napiecie miernikiem AC oscyluje w granicy 14 do 30V w zaleznosci od obrotow. Tak wiec wyjscie ladowania mam namierzone... co dalej? Bo na przewodzie z diodami caly czas jest napiecie takie...
Witam, Dzisiaj spotkała mnie bardzo nieprzyjemna rzecz... Otóż, po nieudanej próbie odpalenia doszedłem do wniosku, że akumulator jest kompletnie martwy. Nie był stary, ale miałem w zapasie jeden, więc wymieniłem. Przy podłączeniu spotkało mnie iskrzenie na klemach. Myślę sobie, że drzwi otwarte i lampka się świeci to normalne. Ale przewody po chwili...
Witam po krótkiej przerwie. Właśnie jestem po małych testach mojego rozwiązania. Poki co prowizorycznie zamontowałem alternator i połączyłem go z napędem silnika (wałek zdawczy) . Po odpaleniu silnika i uruchomieniu wiekszosci odbiorników (wentylator chłodnicy , światła , wspomaganie [bez obciazenia], pompa paliwa) przy obrotach silnika ok 1,5k oryginalny...
Witam Wymieniałem śrubę z alternatora przy ramieniu, że nakrętka była zjechana to ją uciąłem kątówką i wstawiłem nową zapominając podpiąć kabelek masy który opierał się obudowę alternatora. Po włączeniu silnika i sprawdzeniu jak się zachowuje pasek klinowy dojrzałem iskrzący się kabelek, szybko wyłączyłem silnik i zamocowałem kabel tak jak miał być....
Odpowiadając jednocześnie na te dwie wcześniejsze wypowiedzi. To faktycznie jestem świadom, iż wizualnym efektem problemów ze szczotkami jest ich iskrzenie. Zaglądałem podczas pracy w okolice silnika, jednak szczotki są umieszczone od wewnętrznej strony samej pralki i chyba nie jest możliwe ich dokładne obejrzenie bez demontażu silnika. Być może są...
wydaje mi się, że szczotki w alternatorze będą oki, bo wtedy wariowała by też wskazówka od ładowania, migał by przycisk od podgrzewania lusterek no i światła mijania, (chociaż to wysoka częstotliwość jest więc pewnie w żarówce nie było by to zauważalne) czyli wszystko co się uruchamia kiedy dostanie sygnał z alternatora o ładowaniu, posprawdzam na wszelki...
a) łącząc przewody "jak na filmach" połączenie nie jest pewne i iskrzy, zainwestuj chociaż w jakiś włącznik jeśli nie w nową stacyjkę. b) odłączając akumulator na pracującym silniku prawie na pewno uszkodzisz alternator a właściwie regulator napięcia. c) słabe kręcenie może być efektem (prócz rozładowanego / za słabego akumulatora) słabej masy lub słabego...
Z postu wnioskuję że masz benzyniaka, nie diesla :D Spróbuj na próbę zdjąć pasek z alternatora i sprawdź, czy zakłócenia będą nadal słyszalne. Jezeli tak, to przyczyna tkwi w układzie zapłonowym. Sprawdź jakość kabli WN w ciemności przyjrzyj im się dokładnie, czy czasami nie iskrzą. Zakłócenia nalezy likwidować zawsze u źródła, żadne filtry za bardzo...
iskrzenie szczotek alternatora iskrzenie stykow iskrzenie przerywaczu
plyta glowna fujitsu oporność głośnik astra odblokowanie
regulacja obrotów podajnika migomatu mikser zelmer predom
Bojler sprawny, ale nie grzeje wody - przyczyny i rozwiązania Odblokowanie radia CD300 w Oplu Insignia