Jeśli podajesz - sprawdzasz na styku szczotek lub regulatora ma pojawić się iskrzenie jeśli sprawdzasz na styku ładowania nie ma być tam iskrzenia
Zeby sobie poradzić z zakłóceniami w radiu to trzeba najpierw sprawdzić którędy one wchodzą do tego radia. Mogą przez antenę jak też po kablu zasilającym. Podstawa to dobre umasienie zarówno anteny do karoserii samochodu jak i samego radia. Ja stosowałem filtry przeciwzakłóceniowe złożone z dławików i kondensatorów na przewodzie zasilającym tuż przy...
Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") - Mazda (R -...
czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór To oznacza, że alternator jest zepsuty czy zwarcie w instalacji? odłączyć przewód B+ od alternatora, zabezpieczyć go by nie dotknął masy i powtórzyć pomiar. A ten drugi pozostawić podłączony, tak? Czy wirnik alternatora swobodnie się obraca, czy po odłączeniu przewodu wzbudzenia znika ładowanie, jakie...
Szukałabym zwarcia i to jak najszybciej, bo takie są objawy , jakby jakiś raczej gruby przewód łapał zwarcie do masy. I pytanie: czy przy zakładaniu klemy na akumulator, występuje mocne iskrzenie. Może być przygnieciony jakimś elementem silnika lub nadwozia. I trzeba to zrobić szybko, bo grozi to spłonięciem wozu.
...areometr... Czy regulator napięcia jest elektromechaniczny? Jeśli tak to raczej jego słychać w radiu (iskrzące styki). Jeśli elektroniczny to wskazywałoby na zwiększoną oporność przewodów, styków. Przy takim wieku auta to nawet końcówki zaciskane na przewodach mogą mieć osłabiony kontakt. Choć z drugiej strony jeśli podajesz napięcie mierzone bezpośrednio...
Zwarcie możesz mieć gdzieś przy śrubie,albo na kondensatorze ale widzę że przewód od niego jest ok.Dalej może lecieć prąd na alternator,ale tylko wtedy gdy jest uszkodzona któraś dioda plusowa.Możesz to sprawdzić odlkręcając przewód z alternatora i dotykając go do śruby z której zdjąłeś przewód, sprawdź czy będzie iskrzyć,rób to z glową.Jeżeli będzie...
Zawsze szybciej zużywa się szczotka o potencjale dodatnim między innymi przez większe iskrzenie.P
Amator zbudował Arkę a Titanika fachowcy i jaki był efekt? Samym miernikiem nie sprawdzisz alternatora. Tym bardziej jak jest on już złożony. Możesz jednak w imadle sprawdzić czy zadziała .Podłącz zgodnie z( + B ) do + akumulatora , D+ do kontrolki, drugi zacisk kontrolki pod ( +) masa na obudowę .Wiertarka z regulacją obrotów , klucz nasadowy na śrubę...
Proponuje przejżeć z grubsza instalacje elektryczną.To napewno jej wina a nie alternatora.Mi kiedyś w warsztacie, dokręcali coś z dołu i przetarli przewód.Na nie równej drodze przewód dotykał do masy i iskrzył.
Od razu przejdę do rzeczy, alternator Bosch 14V 55A na stole probierczym z wiertarką. Kontrolka ładowania gaśnie na napędzie zawsze ponieważ uporałem się z diodami. Lecz problem jest następujący: Na stole z wiertarką gdy alternator jest obciążony tylko akumulatorem napięcie na D+ i B+ jest niemal równe. Na D+ 14,2. Na B+ 14,0. Kontrolka nie świeci....
Jaki teraz masz regulator? . Dodano po 27 Masz nadal mechaniczny czy dałeś elektroniczny?.Do regulatora na zacisk 15 powinny dochodzić dwa przewody ,natomiast do zacisku 67 jeden przewód .Tak prawidłowo powinny być przewody podłączone.Jeżeli masz podłączone jak piszę ,to zrób jeszcze tak; -odłącz przewód 67 przy regulatorze ,podaj napięcie na ten przewód...
Nikt tu dotychczas nie poruszył jednej ważnej kwestii, czy mamy do czynienia z trupem całkowitym, czy z akumulatorem rozładowanym w stopniu, który nie pozwala zakręcić rozrusznikiem lub kręci za wolno by odpalić. Zdaję sobie z tego bardzo dobrze sprawę, ale jej nie poruszałem żeby nie zagmatwać tematu. Otóż akumulator zasiarczony na pewno w początkowym...
Dobry wieczór! Alternator z żuka, A124, 9 diodowy, regulator Rna2, odpowiedni ponoć. Działało parę dni. Objawy: nie świeci kontrolka, ale zaświeca się po odłączeniu od regulatora i kontrolki diod wzbudzenia (zacisk 15 altka) iskrzy na wzbudzeniu przy odłączaniu przewodu 67 od szczotki, druga szczotka do masy i łączy, nie ma skorodowanej śrubki, iskrzy...
Witam panowie zwracam się z zapytaniem . Od jakiegoś czasu nie mam ładowania w moim Clio 2 lecz jeśli dam około 3000 tysiące obrotów ładowanie wraca (gaśnie kontrolka jak i miernik napięcia pokazuje 14.2V) akumulator odpada bo nowy więc zabrałem się do wymontowania i sprawdzenia alternatora trapi mnie jedna rzecz odlutowałem przewody od mostka prostowniczego...
To jest dość mocny alternator nie ryzykowałbym regulatora od malucha. Prąd wzbudzenia może być za duży nawet jeśli chwilowo działa elektryk kazał przykrecić mi ten gruby kabel, a ztych dwóch pozostałych zdjąć izolacje i pierw jeden a potem drugi przyłozyć do masy, To jest dziwne, po co do masy? Dotykałeś do masy przewody które idą od alternatora?czy...
Z racja zgłębiania wiedzy na temat diagnostyki alternatorów przekopuje internet i pozwolę sobie na forum elektrody wypisać parę znalezionych opinii o diagnostyce alternatora i poprosić o komentarz do nich Miernik uniwersalny ustaw > pomiar napięcia przebicia złącza ( rysunek diody często z buzerem ) Poprawne wyniki : 1. Z masy alternatora na wy prądowe...
Witam po krótkiej przerwie. Właśnie jestem po małych testach mojego rozwiązania. Poki co prowizorycznie zamontowałem alternator i połączyłem go z napędem silnika (wałek zdawczy) . Po odpaleniu silnika i uruchomieniu wiekszosci odbiorników (wentylator chłodnicy , światła , wspomaganie [bez obciazenia], pompa paliwa) przy obrotach silnika ok 1,5k oryginalny...
rozrusznik jest nowy, przewody masujące aku-karoseria, karoseria-silnik sprawdzone i przeczyszczone. nie sprawdzony tylko przewód masujący silnik-alternator. przewody WN na 100% nie są pozamieniane miejscami , iskrzenie nie jest duże, ale czy wogóle powinno jakieś występować?
auto mi staneło i wszystkie kontrolki zgasły,nawet jak dzwi otworzyłem światełko w kabinie nie świeci szybko odłączyłem kleme plus od akumulatora i zastanawiam sie chwile co robi takie zwarcie,próbuje podłączać iskrzy się.W padłem na to iz pare dni temu miałem robiony alternator i wtedy odłączyłem go całkowicie i bez ładowania przejechałem pare kliometrów.Ale...
Wzbudzenie tego alternatora jest wykonane w postaci okręgu umocowanego w taki sposób,że pole magnetyczne tej zwojnicy podmagnesowuje wirnik.Nawiasem mówiąc,bardzo mi się ta konstrukcja podoba.Nie ma iskrzeń na szczotkach,nie ma słabych styków itp.Ale do rzeczy.Ponieważ budowa elektryczna tego alternatora w zasadzie nie różni się od budowy 6-cio diodowego...
Mam problem kiedy wymieniłem szczotki (razem z regulatorem firmy cargo) w alternatorze i podłączyłem go akumulator staną w ogniu ledwo co go zgasiłem. Musiałem potem wymienić kable i sprubowałem jeszcze raz. Bez alternatora wszystko gra ale jak tylko podłącze alternator nawet ze starym regulatorem jest spięcie i iskrzy akumulator. Sprawdziłem kable...
Alternator jest uszkodzony i tyle. Dzięki bardzo, dzisiaj wymieniam. Rozebrałem go profilaktycznie, diody są dobre, - jeśli chodzi o zwarcie, nie ma odznak nadpaleń, czy iskrzenia, tyle mogłem sprawdzić. Wiadomo jeszcze indukcyjnie może być źle, czy przepięcia podczas pracy, "piki" na oscyloskopie itd. można sobie zobaczyć w blokach pomiarowych na...
Witam. Mam c 360 z alternatorem od starego fiata z zewnętrznym regulatorem. Sytuacja wygląda tak, że przypadkiem zrobiłem zwarcie śrubokrętem na alternatorze i spaliło mi kontrolkę. No to zmieniłem na nową, pochodził parę dni i znowu się spaliła. Dałem następną i ładowanie znikło. Na wolnych obrotach kontrolka się żarzy a im wyższe obroty tym mocniej...
Tak. Powinno zacząć ładować i to mocno bo bez regulacji. Jak nie będzie to alternator uszkodzony. Jakbyś podawał + na ten nieizolowany konektor na alternatorze to będzie iskrzyło i pstykało w alternatorze. Dodano po 1 czyli niebieska to długie nie ładowanie..kur...jest podpieta pod mase a jej drugi koniec gdzie?do +? Nie, do przełącznika długie/krótkie.
witam. Chyba raczej zwarcie uzwojenia stojana, żeby sprawdzić wszystkie diody musisz rozlutoważ uzwojenia stojana od mostka, a jeżeli masz rozlutowany stojan warto też go sprawdzić prostym sposobem łącząc jeden koniec poszczególnych uzwojeń w szereg z żarówką 230v i do sieci drugi biegun sieci dotykamy do pozostałych wolnych uzwojeń i do masy alternatora...
wyćiąg wsówki z alternatora i zewrzyj je na chwile razem powinno być widać wyrażny spadek obrotów silnika oraz iskrzenie na tych wsówkach . sprawdz na szóstce śrubce alternatora czy jest napięcie [tylko nie miernikiem a konkretną żarówką]
Wina alternatora (zużyte szczotki, pierścienie) z tąd iskrzenie,kondensatory nawet największej pojemności nie załatwią sprawy co najwyżej przytłumią wycie
Czy iskrzy ??? Tzn. ? Czy iskrzy między przewodem a trzpieniem ??? Hmm. Sam regulator jest nowy w tym alternatorze. Tzn. alternator jest stary, włącznie z prostownikiem a wsadziłem tylko nowy regulator z nowego badziewnego chińskiego jak się okazało alternatora. Czy jest słaby styk w tym miejscu na płytce prostownika - hmm. Szczerze nie zmieniałem tego...
Witam Alternator pracujący z regulatorem zewnetrznym. 1-zacisk pod(+)rozrusznika,lub bezpośrednio do akumulatora. 2-zacisk wzbudzenie (67). 3-zacisk kontrolki ładowania i zasilania regulatora. Dodano po 23 Trochę niewyraźne zdjęcie ,ale 2-zacisk to (SZ)w jezyku rosyjskim .Ten 3-trochę zastanawia (B) bez znaczka plus lub minus. Napewno jak przyłożysz...
Witam serdecznie. Mam pewien problem gdy ostatni raz jechałem moją fiestą nagle zgasła i nie chciała odpalić. okazało się, że akumulator jest wyładowany do zera. Podłączyłem na chwilkę akumulator od mojego drugiego samochodu. Okazało się, że samochód nie ładuje akumulatora. Wykonałem pierwszy pomiar na zgaszonym silniku i wyszło 12,7v po odpaleniu nadal...
Sporo powiedziała by analiza tego "małego nacięcia" które odkryłeś na kablu. Czy to faktycznie mogło być zwarcie w tym miejscu (do czego? ) ,czy są ślady iskrzenia, przytopienia izolacji itd. 200A nie spala się tak sobie. Żarówkę przykładałeś na wyłączonym silniku? Jeśli silnik pracował to musiała się zaświecić bo poszło ładowanie do akumulatora przez...
Szanowni koledzy, kupiłem w/w mostek prostowniczy, wsadziłem do auta. Po podłączeniu minusowej klemy do akumulatora z nowego mostka poleciał dym, a klema zaczęła iskrzyć, odłączyłem to szybko, potem jak przyłożyłem lekko już tego nie było. Odpaliłem auto, ta sama historia z diodą, nie gaśnie, tylko się jarzy. Po odłączeniu ujemnej klemy auto pracowało,...
To nie jest nie tylko proste, ale jest niezwykle skomplikowane. chyba jednak nie aż tak bo Holendrzy od kilkuset lat odwadniają swoje poldery a także przyczynili się do odwadniania naszych Żuław Wiślanych - przynajmniej Ci co ich za "złą" wiarę wyrzucili. Znane także są powszechnie wiatraki - młyny zbożowe. Tak jak chcemy uzyskać maksymalne moce, pełna...
Bardzo dziękuje za pomoc , tylko gdzie są ta diowy w alternatorze , koledzi i kolezanki napewno potrafie rozebrać alternator ale jak go naprawić jak sprawdzić czy to te diody są zepsute ??
Będzie wchodziła, zamordowałem 3 takie. Napędzałem z nich alternatory. Zawsze wirnik padał.
W diodach alternatora, w okablowaniu alternatora i rozrusznika.
To nie wina kabli ani podłączenia. Odkrecilem kable od alternatora. Przy podłączeniu akumulatora delikatnie iskrzy i normalnie wszystko się wyświetla na desce. Czyli zwarcie jest gdzieś na alternatorze Wymień alternator na sprawny.
Tak jest, już jest wszystko dobrze, zmyliło mnie te napięcie siadające w momencie podłączania wsuwki do alternatora, i myślałem, że alternator ma zwarcie, a po prostu regulator miał słaby styk wewnątrz, i wtedy napięcie siadało, wymieniam go na elektroniczny, bo już swoje przeżył, jak do niego zajrzałem. Dziękuję za naprowadzenie :)
Biorąc pod uwagę grubości przewodów to ten czerwony idzie od alternatora i jest w dobrym miejscu. Chociaż nie, czarny jest od alternatora i jest nie pod tą śrubą co ma być. Jak zostanie tam gdzie jest to po odpaleniu ciągnika i wzbudzeniu się alternatora rozrusznik będzie cały czas pracował zasilany z alternatora ktory sobie z takim obciążeniem nie...
Przyczyną uszkodzen były wytarcia na pierścieniach wirnika ktore powodowały iskrzenie na szczotkach regulatora i uszkadzanie go przy wyższych obrotach silnika .
Alternator działał jeśli podłączyłem według schematu bez przekaźnika, pomijając kontrolkę że nie gasła, jak podłączyłem z przekaźnikiem to istne cuda sie działy, przekaźnik wpadał w jakeś wibracje/drgania przez co lampka świeciła jakby na pół gwizdka, jak go stuknełem to załapał i lampka gasła ale ładowania i tak nie było moze coś uszkodziłem podczas...
Kolego wypnij kadelek z altrnatora i dołacz go do masy przy włączonym kluczyku. Przy wyłączonym zapłonie iskrzy całkiem ładnie. Przy włączonym nie próbowałem.
Fazy przesunięte o 120 stopni są potrzebne a by wymusić ruch obrotowy w silniku 3fazowym W silniku prądu stałego rolę przesuniętej fazy spełnia komutator który jest jednocześnie najsłabszą jego częścią (temperatura, iskrzenie, zwarcia, wymiana szczotek itd.) dla tego wymyślono sterownik elektroniczny Ale czy na pewno trzeba wymuszać kolejność faz aby...
barek321.Uwierz ze tak.Ostatnio miałem taki przykład.Nowy regulator mechaniczny RC1/28.Po podłączeniu plusa pod zacisk 15 występowało iskrzenie.Efekt taki że totalny brak ładowania.Okazało się że jest fabrycznie uwalony.Kupiłem w Agromie nowy elektroniczny i ładuje aż miło.
Nie mam czym sprawdzić, choć przy podłączeniu akumulatora iskrzy jak spawarka.
jeśli chodzi o jego ustawienie to przewód od akumulatora i przewód od rozrusznika na pewno są dobrze podpięte zastanawia mnie raczej jego drugi koniec ten co wyrzuca bendix on się kręci i czy ma znaczenie to w jaki sposób się go ustawi bo po przykręceniu rozrusznika kiedy podpinam kabel od akumulatora to jest małe iskrzenie elektryka działa ale elektrowłacznik...
Kondensator rzeczywiście zmniejsza zakłócenia pozwalając na normalne słuchanie radia starszego typu. Warto jednak zastawić go,ponieważ pełni jeszcze jedną pożyteczną rzecz, a mianowicie tłumiąc zakłócenia zmiejsza iskrzenie na szczotkach i pierścieniach,a tym samym ogranicza ich zużycie.
Iskrzy i wypala ---nie tylko w tym autku to się wypala. Być może nieosiowe pierscienie.
Spróbuj na "krótko". Uwaga iskrzy mocno. Nie łączą styki we włączniku przy rozruszniku (tykanie, zwora wciągana) lub wiszą szczotki. Na krótko wyeliminujesz awarię rozrusznika (szczotki). Pozostanie włącznik elektromagnetyczny. Dodano. Przegapiłem kontrolki mrugające !!!!!
Kabel masowy może iskrzyć po do dotknięciu do masy tylko wtedy gdy zamyka jakiś obwód. Powierzyłeś samochód koledze, który widzę że nie ma pojęcia co robić. Odpowiedź krótka - alternator do remontu lub wymiany.Myślę że w ten sposób nie zaoszczędzisz kasy i nic się nie nauczysz - trzeba mieć jakieś podstawy z elektryki. Oddaj samochód do elektryka samochodowego....
Witam Jaką instalacę masz w tym sprzęcie 12V czy 24V.Odłącz wszystko ,oprócz B+ i B-.Podaj napięcie(kawałkiem przewodu ,przykładowo od B+) na zacisk DF.Zobasz czy jak dokładasz przewód to widać że iskrzy.
między fazami mam 70, 90 i 90, więc chyba przybogato Nie koniecznie , dziwnie ,że jedna faza ma mniej. Gdyby padały cewki w fazach to by było mniej napięcia a nie więcej, to samo z magnesami .. Może zbyt chiński regulator , a może iskrzenie ,grzanie na złączu( skoki napięcia) go uszkodziły
Jak masz odłączony zacisk SZ i ładuje ,to rzeczywiście musi się uzwojenie gdzieś zwierać na masę.Sterowanie wzbudzenia jest masą i może przez to uszkadza regulatory. Dodano po 3 Jak przyłożysz napięcie do zacisku D na polskie i iskrzy to jest tak jak piszemy.
Hej Dostałem starego sama niby z instalacją ale podpinam ją i iskrzy ,nie wiem czy to pomoże ale dodam fotki czy ktoś podpowiedział by jak poprawnie powinny iść kabelki, bo może ktoś coś źle połączył od początku. może te czerwone są pomylone, proszę dajcie znać :)
Cały dowcip polega na tym, że autor nie zamieścił nieco dłuższego swojego filmu. Autorowi tematu się nie dziwię, ma prawo pytać gdyż może czegoś nie wiedzieć, w końcu po to jest forum. Ale już odpowiadający-podpowiadający powinni mieć przynajmniej jakieś przygotowanie elektryczne i wyjaśnić autorowi gdzie popełnia błąd i czym to jest spowodowane. Lub...
iskrzy kable jak podaje napiecie na pierscienie, ide montowac alternator w auto i sprawdze to z zarowka 55W chyba ze nagle bedzie juz dzialac :-)
Najlepiej jak byś pożyczył taki filtr najpierw na spawdzenie czy pomoże,gdyż okazać sie może że dalej bedzie zakłucać.Nie zawsze on wyfiltruje.Zakłucenia możesz mieć z różnych źródeł.Jeśli zakłucenia dostają się przez przewody zasilające można podpiąć kondenstory elektrolityczne pod źródło zakłuceń.Często takim źródłem jest np.pompka paliwowa itp.Ja...
Witam mam problem z Mercedesem W124 250 diesel otóż po uruchomieniu silnika i po włączeniu świateł włącza mi się kontrolka SRS i czasami jest tak ze gaśnie i się zapala i tak samo jest jak włączę climatronic przełączam nadmuch gorą dol i w ogóle tak samo SRS zapala się i gaśnie , oraz radio raz się włącza i wyłącza radio montował sam pod stacyjkę jak...
Koledzy tak czytam wasze wypowiedzi i obstawiam winę alternatora. Szczotki się wytarły i raz dojdą do komutatora (bieżni) a raz nie. Proponuję wyciągnąc alternator i sprawdzic. Przy okazji jak koledzy mowią obejżec przewód + pomiędzy alternatorem a akumulatorem oraz - . Można teżpodac masę z klemy bezposrednio na silnik nie powinno pojawic się iskrzenie....
Problem dotyczy samochodu żuk A13B z 1978 r, wersja z alternatorem 9. diodowym. Kilka dni temu ruszyłem temat braku ładowania w tym aucie, amperomierz pokazywał tylko minus. Okazało się, że przyczyną nie jest brak ładowania, ale uszkodzenie amperomierza. Po założeniu osprzętu ładowania alternator i regulator mechaniczny okazało się, że auto nie chce...
Odpowiadając jednocześnie na te dwie wcześniejsze wypowiedzi. To faktycznie jestem świadom, iż wizualnym efektem problemów ze szczotkami jest ich iskrzenie. Zaglądałem podczas pracy w okolice silnika, jednak szczotki są umieszczone od wewnętrznej strony samej pralki i chyba nie jest możliwe ich dokładne obejrzenie bez demontażu silnika. Być może są...
Konieczna wizyta u dobrego elektryka samochodowego. Najczęstszymi przyczynami tego stanu rzeczy są: - słaba masa między alternatorem (silnikiem) a nadwoziem, - iskrzenie na szczotkach alternatora spowodowane na przykład uszkodzeniem mechanicznym szczotek lub pierścieni, - uszkodzona jedna z diod prostowniczych w alternatorze (prąd mocno "pulsujący")....
Do prądnicy potrzebujesz jeszcze regulatora napięcia. Poza tym jak wspomniał ktoś wyżej gra nie warta świeczki. Jeśli chcesz się pobawić lepiej poszukaj nawet na szrocie jakiegoś alternatora- choćby dla większej sprawności. Podłączenie prądnicy aby działała jak silnik powoduje jej przebiegunowanie i potem po prawidłowym podłączeniu problem ze wzbudzeniem....
Witam, Dzisiaj spotkała mnie bardzo nieprzyjemna rzecz... Otóż, po nieudanej próbie odpalenia doszedłem do wniosku, że akumulator jest kompletnie martwy. Nie był stary, ale miałem w zapasie jeden, więc wymieniłem. Przy podłączeniu spotkało mnie iskrzenie na klemach. Myślę sobie, że drzwi otwarte i lampka się świeci to normalne. Ale przewody po chwili...
Witaj. Może to coś podpowie, miałem podobna usterkę w mercu przez co zgłębiłem serwis alternatora. Niestety trzeba wydłubać alternator. Sprawdź wszystkie diody - trzeba będzie rozlutować to i owo dużą lutownicą. Sprawdź wszystkie połączenia. Wszystko wskazuje na przebicie diody lub iskrzenie na połączeniach. W mercu wymieniałem wszystko po kolei bo...
"Przewód ze śruby M6 alternatora, zamiast do amperomierza dołączamy do śruby M8 z przewodem z akumulatora, na elektromagnesie rozrusznika" Dokonałem tej przemiany i nadal napięcie na akumulatorze nie zmienia się tzn. nie ładuje. Sprawdź kolego czy przy włączonym zapłonie jest napięcie na zacisku 67 w alternatorze, najlepiej jakąś małej mocy kontrolką...
Witam, Żarząca się kontrolka ładowania niekiedy jest efektem nadpalającej sie diody i pomimo wymiany regulatora ze sprawnego na sprawny;) dalej kontrolka żarzy się. Zazwyczaj leci dioda dodatnia w mostku prostowniczym alternatora. I choć do końca nie wyzionęła ducha to juz jej koniec jest bliski. Wystarczy je sprawdzić poprzez zwykłe zwarcie chwilowe...
Rozumiem że chodzi o taki duży nietypowy? W kokpicie są takie 3 po 30A w przeźroczystej obudowie i są całe. Przy akumulatorze jest druga skrzynka z bezpiecznikami i tam jest cały rząd miedzianych blaszek w plastikowej obudowie ale nie widziałem żeby, którakolwiek była przerwana. Wątpie żeby gdzieś jeszcze był jakiś bezpiecznik oprócz tych dwóch miejsc....
No cóż stały problem tych pojazdów. Tą prądnicę ciężko zmusić do pracy przez dłuższy czas bez ingerencji. Jeśli stan komutarora i szczotek poprawny to warto pomysleć o elektronicznym regulatorze. Słyszałem, że modyfikowano cały układ elektryczny przez zamontowanie alternatora. Ale sporo roboty mechanicznej i trzeba dużego samozaparcia. Jak widać każdy...
Witam Wymieniałem śrubę z alternatora przy ramieniu, że nakrętka była zjechana to ją uciąłem kątówką i wstawiłem nową zapominając podpiąć kabelek masy który opierał się obudowę alternatora. Po włączeniu silnika i sprawdzeniu jak się zachowuje pasek klinowy dojrzałem iskrzący się kabelek, szybko wyłączyłem silnik i zamocowałem kabel tak jak miał być....
słuchaj,wszystko zależy w jakiej konfiguracji alternator u ciebie pracuje-czy jako 6 diodowy czy 9-cio.Rozwazmy jako 6.Więc zobacz czy masz napięcie na zacisku 67 regulatora (przewód z tego zacisku idzie do szczotkotrzymatrza).Jak nie to zobacz czy jest na zacisku 15.Jak tak to uwalony regulator.Jak nie ma na 15 to szukaj w kierunku instalacji ciągnika-stacyjka,kable,bezpieczniki.Jeż...
Witam, mam dalej problem z ładowaniem w moim wynalazku... dziś zabrałem się za kręcenie przy nim i gdy chciałem wyczyścić styki kabli przy alternatorze zauważyłem że przewód odchodzący od niego (od B+) wisi sobie i niejest do niczego przykręcony, gdy odpaliłem silnik i dotknełem masy przewód zaczął iskrzyć, tak jakby przez ten przewód produkowany był...
Witam, Jeśli kondensator filtrujący 1000uF jest wyschnięty = zużyty z biegiem czasu -> Do elektroniki obrotomierza przedostają się wszystkie zakłócenia, np z przekaźników czy alternatora. W takich sytuacjach obrotomierz będzie zakłócany przy pracy np kierunkowskazów. Jednak najczęstszym objawem nie działania lub wadliwego działania (skakanie wskazówki)...
Ustawiłem na zakres prąd zmienny 200 V po czym licznik się zeruje Nie zeruje, ale pokazuje przepełnienie licznika. Ustaw na zakres 600 V AC i pokaże właściwą wartość. Zrobiłem tak jak piszesz z tym że następny zakres to 750. Faktycznie pokazał 233 V. Po ponownym pomiarze znów zaczął wariować czyli nie dojechał do 200V i wyzerował albo pokazuje 1 itp....Sprawdziłem...
witam mam problem z fiatem uno 1.0 (uno 45) po wyłączeniu silnika nie zgasła lampka od ładowania. próbowałem uruchomić silnik kilka razy -bez problemu i lampka tez gasła gdy był uruchominy niestety jak wyłączyłem silnik lampka nadal się swieciła i rozładował się akumulator po naładowaniu akumulatora i podłączaniu klemy minusowej zaczeło iskrzyć i stopiła...
Dzisiaj wziąłem się za sprawdzenie poboru prądu Gdzie i jak oraz za wymianę alternatora gdyż wczoraj przestał mi ładować. Wszystko sprawdziłem i wyszło że alternator przestał działać pomyślałem o regulatorze napięcia ale prawdopodobnie komputer steruje napięciem ładowania. ( wymieniłem alternator na nowy i jest OK) Podłączając miernik do akumulatora...
Wklejam swój przypadek z innego forum (przepraszam, że tak bez ładu i składu trochę to brzmi, ale to dlatego, że nie chciało mi się od początku pisać): Post nr. 1 Mam podobny problem. Ok. 2 minuty po odpaleniu zdechł mi bezpiecznik od ECMu. Patrzyłem na elektrodzie co robić w takim przypadku. Opiszę krótko w punktach prawdopodobne przyczyny i to co...
Bardzo często przyczyną upływności jest alternator. Szybciutko się sprawdza - odkręcasz przewody prądowy i regulatora (żaróweczki - wskaźnika ładowania) od alternatora i patrzysz, czy nadal iskrzy podłączana klema... To jest 5 minut - dostęp do śrub idealny... Pytanie jeszcze, czy alternator "wydoli" ładować dwa akumulatory. To kolejny mit - wydoli...
Alternator"]W nowoczesnych samochodach układ prostowania i regulator poziomu wzbudzania, zwany regulatorem napięcia, są instalowane w alternatorze. A to oznacza, że i alternator, i prądnica mogą mieć regulator, i ostateczny rezultat jest podobny. Istotna różnica jest w tym, że prądnica ma komutator mechaniczny, a alternator diody, oraz że w prądnicy...
Nie wydaje mi się, żeby tej wielkości pobór prądu był w stanie wykończyć szczotki po 40 tys. km. Alternator jest konstrukcyjnie zabezpieczony przed poborem zbyt dużego prądu, a nawet przy poborze nominalnym przebieg powinien być dużo wyższy od podanego. Podejrzewam więc jakieś inne uszkodzenie - może alternator nie jest osłonięty i do wnętrza wnikają...
wydaje mi się, że szczotki w alternatorze będą oki, bo wtedy wariowała by też wskazówka od ładowania, migał by przycisk od podgrzewania lusterek no i światła mijania, (chociaż to wysoka częstotliwość jest więc pewnie w żarówce nie było by to zauważalne) czyli wszystko co się uruchamia kiedy dostanie sygnał z alternatora o ładowaniu, posprawdzam na wszelki...
Witam . Sprawdź w weekend przy odłączonych klemach ,czy przy zakładaniu klem mocno iskrzy.Do sprawdzenia oświetlenie wnętrza samochodu i bagażnika (jeżeli jest)czy prawidłowo gaśnie.Pomiar poboru prądu można dokonać ampromierzem jak wcześniej wspomniał kolega piotrekwoj1 ,lub multimetrem który ma funkcję pomiaru Amper.Może to być sam alternator (właściwie...
Szczotki węglowe jak samodzielnie wymienić, jakie wybrać - elektronarzędzia, alternatory, rozruszniki. Elektronarzędzie na gwarancji nie znaczy nieawaryjne. Normalna praca z elektronarzędziem powoduje eksploatację naturalnie zużywających się elementów takich jak: szczotki węglowe, uchwyty sds-plus, przekładnie, łożyska, obudowy, włączniki, filtry,...
Oryginalne przewody były odpięte. A kabel był prawie dwa razy grubszy niż oryginalny idący z alternatora do masy. Tyle, że dużo dłuższy. Alternator był w oryginalny sposób przykręcony do silnika, więc masa powinna być dobra. Dziwiło mnie tylko,że gdy dotykałem grubym przewodem rozruchowym biegnącym od minusa akumulatora do tej śrubki masowej na alternatorze...
W aucie juz padlo kilka akumulatorów. Efekt jest taki, ze po wstawieniu nawet nowego i naladowanego akumulatora, nastepuje jego rozladowanie na postoju przy wylaczonych wszystkich odbionikach i stacyjki. Jedna noc czasem wystarczy by sie rozladowal, czasem kilka dni w garazu. Przy podlaczaniu klemy widac iskrzenie i zalaczenie w skrzynce bezpiecznikow...
czy po dołączaniu do akumulatora odłączonej wcześniej klemy powinno iskrzyć? czy można wpiąć się miernikiem i sprawdzić pobór prądu? jaki mniej więcej to będzie prąd, czy miernik 10A wytrzyma? co pobiera prąd w samochodach przy zgaszonym silniku i wyłaczonej stacyjce (i reszcie), że przy dołączaniu iskrzy? a może coś poleciało (diody w alternatorze)?...
Z tych opisów widzę że nie jesteś bliżej usterki. Myślę że to nie sprawa obwodów po zapłonie a stałego zasilania. Z tego co piszesz to pobór jest dosyć duży i iskrzenie przy zakładaniu klemy także. Najprościej sprawdż które bezpieczniki są od stałego zasilania i po kolei wyjmuj aż ustąpi iskrzenie na akumulatorze /jeżeli nie masz miernika/ ,ale najpierw...
Błędna Logika Spadek napięcia na samym rozruszniku nie ma wpływu na funkcjonowanie jednostki ECM, jedyny problem jaki występował to niska prędkość obrotowa wału korbowego napędzanego z rozrusznika przy tak niskim zasilaniu, poza tym usterka kabla była już do wywnioskowania po samym ładowaniu na B+ alternatora i Klemie +, natomiast kolega Kortyleski...
Witam po przeczytaniu i analizie krok po kroku ów postu w mojej KLR 600 naprawiłem instalacje i pojawiła się iskra. Lecz mam pytanie w sprawie tych 3diód na schemacie układu zapłonowego CDI nr.6 , są one odpowiedzialne za gaszenie silnika i tak jak kolega Kacper30 napisał aby iskrzyło ma być przejście do masy prze diodę , są tam 3 diody wiec oznacza...
to nie jest szczotka tylko zacisk na tym alternatorze przy tych zaciskach mogą być oznaczenia "w" i "t" jes tam również śruba 6mm jeżeli wskaźnikiem ładowania jest amperomierz to jeden zacisk jest wolny bo to środek gwiazdy uzwojen stojana alternatora sprawdz czy na śrubie(30) jest napiecie akumulatora później podaj z tej śruby napięcie na jeden z tych...
Powody takich zakłóceń mogą być różne: 1. Instalacja przewodów wysokiego napięcia mają lekkie przebicie (nadużyte przewody) - wymienić na jakieś w miarę markowe! 2. Stan świec zapłonowych (ich prawidłowe ustawienie) 3. Alternator - szczotkotrzymacz może być również już zużyty co powoduje iskrzenie na komutatorze, który też może być zapchany grafitem...
szczotki na alternatorze iskrzą. Zadne dławiki nie pomagały. Rozebrałem alternator wyczyściłem slizgacze oraz szczotki. Jest OK juz kilka lat.
Jeżeli zakłócenia są większe przy zapalonym silniku i załączonych światłach, to winny będzie alternator. Iskrzenie na szczotkach powoduje potworne zakłócenia w odbiorze. Dla przykładu: President Herbert , stara wersja. W Transicie śmiga jak się patrzy. W seicento - słychać w radiu wszystko, od wycieraczek, przez wentylator wewnętrzny i ten przy chłodnicy,...
Dawidt23 ...Bardzo proszę o pomoc bo już mi ręce opadają i nie mam pojęcia co na to poradzić, czy jest to wina zasilania, anteny czy jeszcze czegokolwiek innego... Myślę ,że wymiana akumulatora nie powinna wpływać na te objawy. Rozumiem , że w czasie jazdy (czyli pracy silnika) nie możesz nic odebrać ? . A w czasie postoju (przy wyłączonym silniku)...
Powodem pisków w głośnikach jest wirujący alternator {iskrzenia na komutatorze} ale nie jest to powód do zmiany alternatora na nowy.W Kolegi przypadku radzę zakupić w sklepie elektronicznym filtr przeciwzakłóceniowy i włączyć go w zasilanie radia {w przewód żółty},życzę pomyślności.Pozdrawiam.
Mam problem z Ursusem C-360 3P z 1988 roku, który polega na tym że wypala się bezpiecznik od kierunkowskazów choć nie jestem pewien czy tylko od kierunkowskazów, bo polega to na tym, że kiedy ciągnik stoi w garażu to kierunkowskazy działają ale kiedy traktor trochę pochodzi i alternator trochę podładuje akumulator to momentalnie po wsadzeniu kluczyka...
Do kierbedz4 wielkie dzięki za instrukcje po podłączeniu okazało sie że ładowanie jest prawie żadne więc miałem części z rozbiórki Passata B2 więc zastosowałem z niego alternator z zintegrowanym regulatorem napięcia i ładowanie wynosi na wolnych obrotach ok13,99V, moim zdaniem wystarczy z tym że zostały mi dwa kabelki i nie wiem do czego podejrzewam...
Witam, niektore alternatory maja kondensator (eliminuje on zaklocenia fal radiowych w wyniku iskrzenia na szczotkach), jesli jest uszkodzony(zwiera) lub ''zatkany'' to kontrolka ladowania nie gasnie. Nie znam tego konkretnego alternatora ale mysle ze latwo to mozesz sprawdzic przed wymiana na nowy. Pozdrawiam
Robiąc ta jak zalecił kolega arturbiedronka to napewno alternator puścisz z dymem,sprawdź połączenie alternator-kontrolka i samą kontrolkę. Dziękuję serdecznie za odpowiedzi , zazieleniała wtyczka okazała się problemem gdyż widocznie nie było styku wystąpiło iskrzenie i kostka przypiekły się 2 piny , wymiana wtyczki damskiej z męską załatwiły sprawę...