To nie wina kabli ani podłączenia. Odkrecilem kable od alternatora. Przy podłączeniu akumulatora delikatnie iskrzy i normalnie wszystko się wyświetla na desce. Czyli zwarcie jest gdzieś na alternatorze Wymień alternator na sprawny.
Witam serdecznie wszystkich i pozdrawiam bo to mój pierwszy post na tym forum. Z góry dziękuje za wszelką pomoc. Mam taki problem z Oplem Astrą 1.7 tdi kombi z 1995r(silnik Oplowski), że nie odpali. Od dłuższego czasu rozrusznik długo kręcił żeby autko odpaliło. Czasami zdażało się, że początkowo paliły 3 gary a po chwili wszystkie. W obecnej chwili...
Jak podłączam kable do alternatora to iskrzy i zaczynają się grzać. Co może być przyczyną?
Dziwi mnie natomiast iskrzenie podczas podpinania "grubego" przewodu od alternatora do skrzynki bezpieczników na akumulatorze. Powinno iskrzyć? Nie. I nigdy nie powinno. Alternator kup używany, sprawdź go czy ładuje i ewentualnie wrzuć nowy regulator.
Witam, mam problem z Toyota auto jeździło normalnie aż któregoś dnia po zostawieniu i zamknięciu centralką i powrocie do samochodu zniknął prąd całkowicie po wstępnym moim diagnozowaniu padł alternator (strasznie iskrzyło jak dotykałem kabel od alternatora do klemy) po wymianie alternatora nie iskrzy tak tylko pozostał problem braku ładowania i niedziałającego...
szczotki na alternatorze iskrzą. Zadne dławiki nie pomagały. Rozebrałem alternator wyczyściłem slizgacze oraz szczotki. Jest OK juz kilka lat.
Moim zdaniem : po dodaniu "gazu" nie alternator jest wprowadzany gwałtownie na wyższe obroty i wtedy dochodzi do zakłóceń. A może być to spowodowane - starte szczotki alternatora (iskrzenie) . - zastosuj filtr napięciowy ! A jak nie posiadasz to zwykłe kondensatory elektrolityczne na wejściu napięcia do radia można podłączyć 6800uF (równolegle do zasilania)...
Biorąc pod uwagę grubości przewodów to ten czerwony idzie od alternatora i jest w dobrym miejscu. Chociaż nie, czarny jest od alternatora i jest nie pod tą śrubą co ma być. Jak zostanie tam gdzie jest to po odpaleniu ciągnika i wzbudzeniu się alternatora rozrusznik będzie cały czas pracował zasilany z alternatora ktory sobie z takim obciążeniem nie...
Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
Alternator.
Dlatego podałem linka, żebyś nie zadawal takich pytań. Przeczytałeś cokolwiek?. Trochę inwencji i chęci. Tam wszystko jest opisane jak na tacy. Pozdrawiam. Prawdopodobnie występuje iskrzenie na szczotkach alternatora i dlatego masz takie szumy.
Po 1 wez 2 przewody polacz pierscienie wirnika z akumulatorem 12v zobacz czy iskrzy.
Najlepiej jak byś pożyczył taki filtr najpierw na spawdzenie czy pomoże,gdyż okazać sie może że dalej bedzie zakłucać.Nie zawsze on wyfiltruje.Zakłucenia możesz mieć z różnych źródeł.Jeśli zakłucenia dostają się przez przewody zasilające można podpiąć kondenstory elektrolityczne pod źródło zakłuceń.Często takim źródłem jest np.pompka paliwowa itp.Ja...
Witam po przerwie. Poszedłem za ciosem i postanowiłem sprawdzić kwestię iskrzenia klem. Odłączyłem radio, alarm, alternator, wyjąłem wszystkie bezpieczniki i iskrzenie nadal występuje bez zauważalnego zmniejszenia tego zjawiska. Czy powinno tak być ? Czy może to jednak wina akumulatora ?
Zeby sobie poradzić z zakłóceniami w radiu to trzeba najpierw sprawdzić którędy one wchodzą do tego radia. Mogą przez antenę jak też po kablu zasilającym. Podstawa to dobre umasienie zarówno anteny do karoserii samochodu jak i samego radia. Ja stosowałem filtry przeciwzakłóceniowe złożone z dławików i kondensatorów na przewodzie zasilającym tuż przy...
Konieczna wizyta u dobrego elektryka samochodowego. Najczęstszymi przyczynami tego stanu rzeczy są: - słaba masa między alternatorem (silnikiem) a nadwoziem, - iskrzenie na szczotkach alternatora spowodowane na przykład uszkodzeniem mechanicznym szczotek lub pierścieni, - uszkodzona jedna z diod prostowniczych w alternatorze (prąd mocno "pulsujący")....
Nie wydaje mi się, żeby tej wielkości pobór prądu był w stanie wykończyć szczotki po 40 tys. km. Alternator jest konstrukcyjnie zabezpieczony przed poborem zbyt dużego prądu, a nawet przy poborze nominalnym przebieg powinien być dużo wyższy od podanego. Podejrzewam więc jakieś inne uszkodzenie - może alternator nie jest osłonięty i do wnętrza wnikają...
Tak. Powinno zacząć ładować i to mocno bo bez regulacji. Jak nie będzie to alternator uszkodzony. Jakbyś podawał + na ten nieizolowany konektor na alternatorze to będzie iskrzyło i pstykało w alternatorze. Dodano po 1 czyli niebieska to długie nie ładowanie..kur...jest podpieta pod mase a jej drugi koniec gdzie?do +? Nie, do przełącznika długie/krótkie.
Odkręć plus od alternatora, zapali.
wyćiąg wsówki z alternatora i zewrzyj je na chwile razem powinno być widać wyrażny spadek obrotów silnika oraz iskrzenie na tych wsówkach . sprawdz na szóstce śrubce alternatora czy jest napięcie [tylko nie miernikiem a konkretną żarówką]
Siemka ciągnę dalej temat. Okazało się że jest jakieś zwarcie w kierunkowskazach czy coś z tym związane gdyż po odłączeniu bezpiecznika oznaczonego obrazkiem awaryjnych ( trojkącik ) nic się nie iskrzy auto odpala, fakt alternator chyba też jest lipny wiec przymierzam sie do wymiany. Pytanko tylko co może powodować zwarcie w kierunkach ??
pietia1234 - ten silnik będzie prądnicą bez przezwajania i bez kondensatora. Na następny raz to poszukaj coś bez komutatora - tarcie i iskrzenie na szczotkach jest zbędne.W alternatorach i silnikach wystarczy przebudować wirnik i to skutkuje - całkiem inne NOWSZE rozwiązanie. Polecam.
Witam mam problem z Mercedesem W124 250 diesel otóż po uruchomieniu silnika i po włączeniu świateł włącza mi się kontrolka SRS i czasami jest tak ze gaśnie i się zapala i tak samo jest jak włączę climatronic przełączam nadmuch gorą dol i w ogóle tak samo SRS zapala się i gaśnie , oraz radio raz się włącza i wyłącza radio montował sam pod stacyjkę jak...
Witam Jaką instalacę masz w tym sprzęcie 12V czy 24V.Odłącz wszystko ,oprócz B+ i B-.Podaj napięcie(kawałkiem przewodu ,przykładowo od B+) na zacisk DF.Zobasz czy jak dokładasz przewód to widać że iskrzy.
Powiem tak ja bym się upewnił z tym alternatorem odkręcił ten gruby plusowy przewód od alternatora i sprawdził czy nie iskrzy (może któraś dioda w nim przywiera jedna z sześciu sztuk) a ładować będzie
Nie mam czym sprawdzić, choć przy podłączeniu akumulatora iskrzy jak spawarka.
Preblemem może być oczywiście iskrzący alternator, ale również szajsowaty wzmacniacz jak i cienkie kable zasilania.
Powodem pisków w głośnikach jest wirujący alternator {iskrzenia na komutatorze} ale nie jest to powód do zmiany alternatora na nowy.W Kolegi przypadku radzę zakupić w sklepie elektronicznym filtr przeciwzakłóceniowy i włączyć go w zasilanie radia {w przewód żółty},życzę pomyślności.Pozdrawiam.
Witam Mam problem z ładowaniem w Bizonie. Chodzi o alternator i regulator ładowania. Instalacja jest połączona zgodnie z rysunkiem https://obrazki.elektroda.pl/4921468500_... . Alternator to A120E 6 diodowy, regulator wibracyjny RC1/28. Sprawa wygląda następująco, gdy mam wypięty wtyk 18 z alternatora mam napięcie na przewodzie z regulatora...
Sprawdź napięcie paska i przewody pod względem przewodności. Najprościej weź dodatkowy przewód (tylko jakiś porządny , czyli o dużym przekroju) i zrób dodatkowe połączenie między plusem alternatora a akumulatorem . Jeżeli przy pracującym silniku dotykając będzie iskrzyć lub będzie poprawa to masz popraw połączenie. To samo zrób z masą , czyli połącz...
Wina alternatora (zużyte szczotki, pierścienie) z tąd iskrzenie,kondensatory nawet największej pojemności nie załatwią sprawy co najwyżej przytłumią wycie
Przecież ci pisałem jak podpiąć, a że iskrzy to normalne, w końcu wirnik pobiera prąd. Na początku nie kombinuj nic z kontrolką i sprawdź czy ładuje. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72... Poczytaj ten temat.
W tej instrukcji zabezpieczamy się od iskrzenia nad akumulatorem bo iskrzymy na silniku. Oczywiście nic nie piszą o spaleniu alternatora poprzez rozruch awaryjny drugiego pojazdu.
To nie będzie widoczne iskrzenie, raczej gdzieś przełamana wiązka,uszkodzona wtyczka... gorący kabel od alternatora sugeruje uszkodzony akumulator, lub duży pobór prądu.
Proszę sprawdzić antenę jej masę w szczególności, następnie alternator mogą być krótkie szczotki i iskrzą na pierścieniach.Powodzenia
witam mam problem z fiatem uno 1.0 (uno 45) po wyłączeniu silnika nie zgasła lampka od ładowania. próbowałem uruchomić silnik kilka razy -bez problemu i lampka tez gasła gdy był uruchominy niestety jak wyłączyłem silnik lampka nadal się swieciła i rozładował się akumulator po naładowaniu akumulatora i podłączaniu klemy minusowej zaczeło iskrzyć i stopiła...
Zrób jak mowi kolega ub ,ja taz proponuje posprawdzac diody w alternatorze któras robi zwarcie .pozdrawiam
Jak masz odłączony zacisk SZ i ładuje ,to rzeczywiście musi się uzwojenie gdzieś zwierać na masę.Sterowanie wzbudzenia jest masą i może przez to uszkadza regulatory. Dodano po 3 Jak przyłożysz napięcie do zacisku D na polskie i iskrzy to jest tak jak piszemy.
Oryginalne przewody były odpięte. A kabel był prawie dwa razy grubszy niż oryginalny idący z alternatora do masy. Tyle, że dużo dłuższy. Alternator był w oryginalny sposób przykręcony do silnika, więc masa powinna być dobra. Dziwiło mnie tylko,że gdy dotykałem grubym przewodem rozruchowym biegnącym od minusa akumulatora do tej śrubki masowej na alternatorze...
Alternator sprawny i sprawdzony po odpieciu alternatora nadal to samo, przy podpinaniu klem strasznie iskrzy ze aż spawa kleme
Przyczyną uszkodzen były wytarcia na pierścieniach wirnika ktore powodowały iskrzenie na szczotkach regulatora i uszkadzanie go przy wyższych obrotach silnika .
Jeżeli zakłócenia są większe przy zapalonym silniku i załączonych światłach, to winny będzie alternator. Iskrzenie na szczotkach powoduje potworne zakłócenia w odbiorze. Dla przykładu: President Herbert , stara wersja. W Transicie śmiga jak się patrzy. W seicento - słychać w radiu wszystko, od wycieraczek, przez wentylator wewnętrzny i ten przy chłodnicy,...
Jaki teraz masz regulator? . Dodano po 27 Masz nadal mechaniczny czy dałeś elektroniczny?.Do regulatora na zacisk 15 powinny dochodzić dwa przewody ,natomiast do zacisku 67 jeden przewód .Tak prawidłowo powinny być przewody podłączone.Jeżeli masz podłączone jak piszę ,to zrób jeszcze tak; -odłącz przewód 67 przy regulatorze ,podaj napięcie na ten przewód...
Mam problem kiedy wymieniłem szczotki (razem z regulatorem firmy cargo) w alternatorze i podłączyłem go akumulator staną w ogniu ledwo co go zgasiłem. Musiałem potem wymienić kable i sprubowałem jeszcze raz. Bez alternatora wszystko gra ale jak tylko podłącze alternator nawet ze starym regulatorem jest spięcie i iskrzy akumulator. Sprawdziłem kable...
Wiem że gdy szczotki w alternatorze są nadmiernie zużyte, to zanim się ułożą iskrzą. Być może to jest powodem cichnięcia po pewnym czasie.
Każdy przejazd skutera lub jakiegoś auta z iskrzącym alternatorem to zacinka kanałów:/ Jeśli chodzi o widoczność komina z EC-4 to mam do niego w linii prostej ok. 25km i jest dobrze widoczny :) Jaką konkretnie antenę polecanie?? Może coś z Dipola?? Ze wzmacniaczem czy bez??
Będzie wchodziła, zamordowałem 3 takie. Napędzałem z nich alternatory. Zawsze wirnik padał.
11,5V widziałem , a mechanik powiedział,że prąd 150A - poleciał dymek z tych oporników / nie wiem jaką one mają oporność /. Nie cały rok temu miałem wymieniany alternator bo pękła obudowa.
Iskrzy i wypala ---nie tylko w tym autku to się wypala. Być może nieosiowe pierscienie.
Popychacze i sprężyny zaworowe do sprawdzenia, wygląda że podpiera zawór. +1 A do tego trzeba by w ciemności sprawdzić, czy nie ma dyskoteki pod maską, bo mi kiedyś alternator iskrzył przez pękniętą obudowę i walił piorunami w jedną ze świec (albo odwrotnie) przez co ją zalewało i palił na 3 gary.
Bardzo się cieszę, że moja teoria była prawidłowa. Ten filtr miał chronić przed zakłóceniami przedostającymi się z instalacji elektrycznej z samochodu. Zakłócenia często pochodzą od alternatora, gdy nie działa prawidłowo np. iskrzą szczotki itd. Gdy instalacja jest w 100% sprawna, żadnych zakłóceń być nie powinno.
Amator zbudował Arkę a Titanika fachowcy i jaki był efekt? Samym miernikiem nie sprawdzisz alternatora. Tym bardziej jak jest on już złożony. Możesz jednak w imadle sprawdzić czy zadziała .Podłącz zgodnie z( + B ) do + akumulatora , D+ do kontrolki, drugi zacisk kontrolki pod ( +) masa na obudowę .Wiertarka z regulacją obrotów , klucz nasadowy na śrubę...
Alternator"]W nowoczesnych samochodach układ prostowania i regulator poziomu wzbudzania, zwany regulatorem napięcia, są instalowane w alternatorze. A to oznacza, że i alternator, i prądnica mogą mieć regulator, i ostateczny rezultat jest podobny. Istotna różnica jest w tym, że prądnica ma komutator mechaniczny, a alternator diody, oraz że w prądnicy...
Dzięki wielkie za zainteresowanie się moim tematem. emeryt2, posprawdzam te masy. Niestety jeżeli chodzi o elektrykę samochodową nie za wiele się na tym znam. Przy okazji chciałbym jeszcze zapytać o jedną rzecz. Czy to normalne, że kabel przykręcany od alternatora do akumulatora (do klemy +) iskrzy przy dotknięciu do masy? Tzn kiedy się go odłączy od...
rozrusznik jest nowy, przewody masujące aku-karoseria, karoseria-silnik sprawdzone i przeczyszczone. nie sprawdzony tylko przewód masujący silnik-alternator. przewody WN na 100% nie są pozamieniane miejscami , iskrzenie nie jest duże, ale czy wogóle powinno jakieś występować?
Tak ogólnie to w simsonie zasada jest taka, że światła drogowe/mijania to całkiem osobny układ i w zupełności nie zależny od pozostałej części instalacji czy to tej zasilanej z akumulatora czy zapłon. Czyli możemy podzielić całą instalację na 3 części które będą pracowały (powinny) niezależnie od siebie: 1. Zapłon 2. Światła drogowe/mijania 3. reszta...
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
To, że paliwo jest w zbiorniku to mało, pytanie czy jest podawane do cylindrów i czy jest iskra. Jeśli akumulator rozładował się w trakcie jazdy to musi być niesprawny alternator i być może powoduje jakieś zwarcie. Klemy bardzo iskrzą przy zakładaniu na "słupki" akumulatora? Jeśli to wersja MPI (po 2003 r.) to częste były awarie sterownika wtrysku.
Kolego wypnij kadelek z altrnatora i dołacz go do masy przy włączonym kluczyku. Przy wyłączonym zapłonie iskrzy całkiem ładnie. Przy włączonym nie próbowałem.
Koledzy tak czytam wasze wypowiedzi i obstawiam winę alternatora. Szczotki się wytarły i raz dojdą do komutatora (bieżni) a raz nie. Proponuję wyciągnąc alternator i sprawdzic. Przy okazji jak koledzy mowią obejżec przewód + pomiędzy alternatorem a akumulatorem oraz - . Można teżpodac masę z klemy bezposrednio na silnik nie powinno pojawic się iskrzenie....
witam. Chyba raczej zwarcie uzwojenia stojana, żeby sprawdzić wszystkie diody musisz rozlutoważ uzwojenia stojana od mostka, a jeżeli masz rozlutowany stojan warto też go sprawdzić prostym sposobem łącząc jeden koniec poszczególnych uzwojeń w szereg z żarówką 230v i do sieci drugi biegun sieci dotykamy do pozostałych wolnych uzwojeń i do masy alternatora...
Kolego!!!!!!!! Wyłącz stacyjkę,odłącz przewód od alternatora B+,dotykając nim do zacisku B+ zobacz czy iskrzy jeżeli tak to któraś dioda dostała zwarcia i przepływ prądu jest w obydwie strony.Sprawdz.POZDRO.
czy po dołączaniu do akumulatora odłączonej wcześniej klemy powinno iskrzyć? czy można wpiąć się miernikiem i sprawdzić pobór prądu? jaki mniej więcej to będzie prąd, czy miernik 10A wytrzyma? co pobiera prąd w samochodach przy zgaszonym silniku i wyłaczonej stacyjce (i reszcie), że przy dołączaniu iskrzy? a może coś poleciało (diody w alternatorze)?...
Czepił bym się tego 14,4 na wolnych obrotach a co na większych i wtedy regulator A ile ma być według ciebie? Ma poprawne ładowanie, zresztą pisze gdzieś, że z aku capi siarkowodorem albo się grzeje co mogło by świadczyć o tym, że napięcie ładowania jest za wysokie? A tutaj na forum SEAT'a, ktoś napisał, że akumulator masz za duży pojemnościowo: . Na...
między fazami mam 70, 90 i 90, więc chyba przybogato Nie koniecznie , dziwnie ,że jedna faza ma mniej. Gdyby padały cewki w fazach to by było mniej napięcia a nie więcej, to samo z magnesami .. Może zbyt chiński regulator , a może iskrzenie ,grzanie na złączu( skoki napięcia) go uszkodziły
Witam, niektore alternatory maja kondensator (eliminuje on zaklocenia fal radiowych w wyniku iskrzenia na szczotkach), jesli jest uszkodzony(zwiera) lub ''zatkany'' to kontrolka ladowania nie gasnie. Nie znam tego konkretnego alternatora ale mysle ze latwo to mozesz sprawdzic przed wymiana na nowy. Pozdrawiam
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
A odkąd to iskrzenie jest wskaźnikiem czy regulator jest sprawny czy nie? A czy regulator mechaniczny moze zepsuc sie tylko troche??
Witam. Od razu powiem , że jestem elektrykiem ale elektr. samochodowa to dla mnie inna bajka.Mam następujący problem: odpalam rano samochód , zakręci ledwo dwa razy i po akumulatorze. Wyciągam akumulator, podłączam pod prostownik na 1h , wkładam odpalam i jadę. I tak k... dzień w dzień. Przy odłączaniu akumulatora zauważyłem ,że przy wypinaniu plusowej...
Witam panowie zwracam się z zapytaniem . Od jakiegoś czasu nie mam ładowania w moim Clio 2 lecz jeśli dam około 3000 tysiące obrotów ładowanie wraca (gaśnie kontrolka jak i miernik napięcia pokazuje 14.2V) akumulator odpada bo nowy więc zabrałem się do wymontowania i sprawdzenia alternatora trapi mnie jedna rzecz odlutowałem przewody od mostka prostowniczego...
Rozumiem że chodzi o taki duży nietypowy? W kokpicie są takie 3 po 30A w przeźroczystej obudowie i są całe. Przy akumulatorze jest druga skrzynka z bezpiecznikami i tam jest cały rząd miedzianych blaszek w plastikowej obudowie ale nie widziałem żeby, którakolwiek była przerwana. Wątpie żeby gdzieś jeszcze był jakiś bezpiecznik oprócz tych dwóch miejsc....
Szukałabym zwarcia i to jak najszybciej, bo takie są objawy , jakby jakiś raczej gruby przewód łapał zwarcie do masy. I pytanie: czy przy zakładaniu klemy na akumulator, występuje mocne iskrzenie. Może być przygnieciony jakimś elementem silnika lub nadwozia. I trzeba to zrobić szybko, bo grozi to spłonięciem wozu.
Zwarcie możesz mieć gdzieś przy śrubie,albo na kondensatorze ale widzę że przewód od niego jest ok.Dalej może lecieć prąd na alternator,ale tylko wtedy gdy jest uszkodzona któraś dioda plusowa.Możesz to sprawdzić odlkręcając przewód z alternatora i dotykając go do śruby z której zdjąłeś przewód, sprawdź czy będzie iskrzyć,rób to z glową.Jeżeli będzie...
Proponuje przejżeć z grubsza instalacje elektryczną.To napewno jej wina a nie alternatora.Mi kiedyś w warsztacie, dokręcali coś z dołu i przetarli przewód.Na nie równej drodze przewód dotykał do masy i iskrzył.
Można by szukać usterki w radiu, bo bezpiecznik od awaryjnych ma na swojej linii także centralkę alarmową (przynajmniej u mnie był tak podpięty alarm Silicon). Też często słyszałem o tych kablach do żaróweczki oświetlenia wnętrza... Co do dodawania gazu, to podobne objawy daje zużycie szczotek w alternatorze.
Czy iskrzy ??? Tzn. ? Czy iskrzy między przewodem a trzpieniem ??? Hmm. Sam regulator jest nowy w tym alternatorze. Tzn. alternator jest stary, włącznie z prostownikiem a wsadziłem tylko nowy regulator z nowego badziewnego chińskiego jak się okazało alternatora. Czy jest słaby styk w tym miejscu na płytce prostownika - hmm. Szczerze nie zmieniałem tego...
Bardzo często przyczyną upływności jest alternator. Szybciutko się sprawdza - odkręcasz przewody prądowy i regulatora (żaróweczki - wskaźnika ładowania) od alternatora i patrzysz, czy nadal iskrzy podłączana klema... To jest 5 minut - dostęp do śrub idealny... Pytanie jeszcze, czy alternator "wydoli" ładować dwa akumulatory. To kolejny mit - wydoli...
hmm ciekawe A ja zapytam tak - co to są zakłócenia z silnika - co ty właściwie słyszysz? zapłon? alternator? czy co? a wentylator może mieć np. stare lub zurzyte szczotki które iskrzą, możę konserwacja?
Kondensator rzeczywiście zmniejsza zakłócenia pozwalając na normalne słuchanie radia starszego typu. Warto jednak zastawić go,ponieważ pełni jeszcze jedną pożyteczną rzecz, a mianowicie tłumiąc zakłócenia zmiejsza iskrzenie na szczotkach i pierścieniach,a tym samym ogranicza ich zużycie.
Witam. Czy przy podłączaniu przewodu ładowania na rozrusznik ma zaiskrzyć (wyłączony silnik) . Alternator Polonez
Silnik obraca się jak należy. Cały rozrusznik jest nowy więc bendix jest ok. Słychać charakterystyczne stukanie. Przewód plusowy jest ok i nic nie iskrzy na zaciskach akumulatora. A może ktoś mi powie czy może to być wina alternatora lub czegoś w układzie ładowania?
Oczywiście że bez związku. Widziałeś Żuka z alternatorem i plusem na masie? Odwrócone bieguny miały tylko te z prądnicą i to też chyba nie wszystkie. Plus na masie miały żuki z alternatorem 6. diodowym produkowane w latach 70. i na początku 80. Były to wersje "lepsze" czyli export, milicja i inne specjalne. Później wprowadzono alternator 9. diodowy...
Moje zdanie jest takie . Przewód ten idzie do rozrusznika lub bezpośrednio do akumulatora ( + ). A jak urwał ci się ten przewód i nie miał alternator gdzie odprowadzić prądu to lub wcześniej uszkodził się regulator i teraz ładowanie jest tak wielkie. Masz rację co do tego że ten kabel był przymocowany do rozrusznika, iskrzenie w tym wypadku to normalna...
Kondensator przeciwzakłóceniowy przy alternatorze jest zamontowany?Jeśli tak to sprawdz szczotki lub komutator(może mieć rowki od szczotek).Jeśli szczotka słabo dolega wtedy iskrzy i dlatego ten gwizd.
Wzbudzenie tego alternatora jest wykonane w postaci okręgu umocowanego w taki sposób,że pole magnetyczne tej zwojnicy podmagnesowuje wirnik.Nawiasem mówiąc,bardzo mi się ta konstrukcja podoba.Nie ma iskrzeń na szczotkach,nie ma słabych styków itp.Ale do rzeczy.Ponieważ budowa elektryczna tego alternatora w zasadzie nie różni się od budowy 6-cio diodowego...
czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór To oznacza, że alternator jest zepsuty czy zwarcie w instalacji? odłączyć przewód B+ od alternatora, zabezpieczyć go by nie dotknął masy i powtórzyć pomiar. A ten drugi pozostawić podłączony, tak? Czy wirnik alternatora swobodnie się obraca, czy po odłączeniu przewodu wzbudzenia znika ładowanie, jakie...
Witam, mam dalej problem z ładowaniem w moim wynalazku... dziś zabrałem się za kręcenie przy nim i gdy chciałem wyczyścić styki kabli przy alternatorze zauważyłem że przewód odchodzący od niego (od B+) wisi sobie i niejest do niczego przykręcony, gdy odpaliłem silnik i dotknełem masy przewód zaczął iskrzyć, tak jakby przez ten przewód produkowany był...
Po moich próbach z żarówką na pewno się uszkodził regulator. Po podpięciu akumulatora (iskrzy przy podpinaniu) regulator grzał się nawet bez obrotów wirnika. Wymieniłem regulator na nowy ale chcę się upewnić jak go poprawnie wzbudzić ;) Wiertarką to dziury się wierci. Masz sprawny alternator Może jest sprawny, ale jak ktoś wymieniał go w corsie C z...
Witam, Dzisiaj spotkała mnie bardzo nieprzyjemna rzecz... Otóż, po nieudanej próbie odpalenia doszedłem do wniosku, że akumulator jest kompletnie martwy. Nie był stary, ale miałem w zapasie jeden, więc wymieniłem. Przy podłączeniu spotkało mnie iskrzenie na klemach. Myślę sobie, że drzwi otwarte i lampka się świeci to normalne. Ale przewody po chwili...
Jeżeli "kable zaczęły się topić" - rozumiem że rozruchowe, to wskazuje na mega zwarcie - albo gdzieś w instalacji samochodu, albo - na co osobiście stawiam- wewnętrzne zwarcie w akumulatorze. Nie próbuj goładować bo uszkodzisz prostownik. Wymień akumulator i spróbuj odpalić. Oczywiście przy zakładaniu klem na nowy (lub inny sprawny) akumulator zwróć...
Witam. Mam c 360 z alternatorem od starego fiata z zewnętrznym regulatorem. Sytuacja wygląda tak, że przypadkiem zrobiłem zwarcie śrubokrętem na alternatorze i spaliło mi kontrolkę. No to zmieniłem na nową, pochodził parę dni i znowu się spaliła. Dałem następną i ładowanie znikło. Na wolnych obrotach kontrolka się żarzy a im wyższe obroty tym mocniej...
Po pierwsze w jakich warunkach powstała usteka bo spalenie mega fusa samo z siebie się nie robi , po drugie alternator jak masz wyciągniętym, podepnij kablami rozruchowymi do akumulatora, i zobacz czy nadal będzie iskrzyć czy nie. Dodano po 10 Co do logów to nie ma co pisać bo są jakie są.
Witam. Dziekuje za podpowiedzi. Przed chwila sprawdzalem zarowką podlaczenie do czarnego przewodu i do masy silnika - zarowka swieci podczas pracy silnika. Zmierzylem napiecie miernikiem AC oscyluje w granicy 14 do 30V w zaleznosci od obrotow. Tak wiec wyjscie ladowania mam namierzone... co dalej? Bo na przewodzie z diodami caly czas jest napiecie takie...
Witam! mam ten sam problem. od razu napisze że akumulator mam 100% sprawny (sprawdzalem na 3 różnych). problem też pojawia się po przekręceniu kluczyka. przy wylaczonym zaplonie zakladajac klemy nic nie iskrzy zaś gdy przekręce kluczyk klemy "parzą".
Witam Alternator pracujący z regulatorem zewnetrznym. 1-zacisk pod(+)rozrusznika,lub bezpośrednio do akumulatora. 2-zacisk wzbudzenie (67). 3-zacisk kontrolki ładowania i zasilania regulatora. Dodano po 23 Trochę niewyraźne zdjęcie ,ale 2-zacisk to (SZ)w jezyku rosyjskim .Ten 3-trochę zastanawia (B) bez znaczka plus lub minus. Napewno jak przyłożysz...
Przejrzyj jeszcze wcześniej bezpieczniki . Przewód, jak piszesz ,,od masy ,, nie powinien iskrzyć po dotknięciu do bloku silnika . Był to jakiś przewód pod napięciem.
Dobry wieczór! Alternator z żuka, A124, 9 diodowy, regulator Rna2, odpowiedni ponoć. Działało parę dni. Objawy: nie świeci kontrolka, ale zaświeca się po odłączeniu od regulatora i kontrolki diod wzbudzenia (zacisk 15 altka) iskrzy na wzbudzeniu przy odłączaniu przewodu 67 od szczotki, druga szczotka do masy i łączy, nie ma skorodowanej śrubki, iskrzy...
Cze czym sie ten ubytek objawia moze po prostu akumulator jest stary lub nie doładowany jak nie to: na zgaszonym aucie zdejmij 1 klemę po 1-sze odłącz radio ma podtrzymanie i trochę okolo 0.1A bierze dotknij klemą do słupka nie powinno nic iskrzyc (pozamykaj drzwi bo ośw tez pobiera ). jak iskrzy? zegarek i alarm to 2 tez trzeba go wyeliminować po tym...
auto mi staneło i wszystkie kontrolki zgasły,nawet jak dzwi otworzyłem światełko w kabinie nie świeci szybko odłączyłem kleme plus od akumulatora i zastanawiam sie chwile co robi takie zwarcie,próbuje podłączać iskrzy się.W padłem na to iz pare dni temu miałem robiony alternator i wtedy odłączyłem go całkowicie i bez ładowania przejechałem pare kliometrów.Ale...
Robiąc ta jak zalecił kolega arturbiedronka to napewno alternator puścisz z dymem,sprawdź połączenie alternator-kontrolka i samą kontrolkę. Dziękuję serdecznie za odpowiedzi , zazieleniała wtyczka okazała się problemem gdyż widocznie nie było styku wystąpiło iskrzenie i kostka przypiekły się 2 piny , wymiana wtyczki damskiej z męską załatwiły sprawę...
iskrzenie szczotek alternatora iskrzenie stykow iskrzenie przerywaczu
wariuje klawiatura potencjometr cambridge audio czujnik temperatura mostek
Błąd 1300 w samochodach i drukarkach - diagnostyka i rozwiązania Resetowanie pralki Beko PWUV46XWE - Jak to zrobić?