Napisałeś że trzeba ciąć koszta i że na czymś trzeba się nauczyć i że wymiana szczotek to bździna. Ja się z tym całkowicie zgadzam, ale..... trzeba mieć jakąś wiedzę co się robi a tak to całe szczęście żeś budy nie spolił. Skoro przed wymianą szczotek było dobrze to musiałeś tak złożyć alternator że zwarłeś diody z masą.
Po co rozbierać jak masz dojscie do każdej fazy, poprześ srubki. 2 trzeba sprawdzić czy płyni eprąd wzbudzenia czyli czy iskrzy na wsówce szczotek. Bez rozlutowania mostka z diodami wzbudzenia nie ma sensu. Jeśli chodzi o sam alternator to zmierz oporność między dwoma pierścieniami ślizgowymi na wirniku, wrzuć zdjęcie szocztek. Wydłub ten klej z osłony...
Cześć! Przyczyn może być wiele. Na radio nie stawiam, jeśli sprawdziłeś staranność wykonania instalacji antenowej, to wszystko co możesz zrobić. Jeśli "terkocze" po odpięciu anteny, to włazi po zasilaniu. A to może być np. iskrząca szczotka alternatora (rytmicznie) i inne trudne do znalezienia "świerszcze". Generalnie ciężko jest znaleźć naprawdę "cichy"...
Nie wydaje mi się, żeby tej wielkości pobór prądu był w stanie wykończyć szczotki po 40 tys. km. Alternator jest konstrukcyjnie zabezpieczony przed poborem zbyt dużego prądu, a nawet przy poborze nominalnym przebieg powinien być dużo wyższy od podanego. Podejrzewam więc jakieś inne uszkodzenie - może alternator nie jest osłonięty i do wnętrza wnikają...
Zeby sobie poradzić z zakłóceniami w radiu to trzeba najpierw sprawdzić którędy one wchodzą do tego radia. Mogą przez antenę jak też po kablu zasilającym. Podstawa to dobre umasienie zarówno anteny do karoserii samochodu jak i samego radia. Ja stosowałem filtry przeciwzakłóceniowe złożone z dławików i kondensatorów na przewodzie zasilającym tuż przy...
Konieczna wizyta u dobrego elektryka samochodowego. Najczęstszymi przyczynami tego stanu rzeczy są: - słaba masa między alternatorem (silnikiem) a nadwoziem, - iskrzenie na szczotkach alternatora spowodowane na przykład uszkodzeniem mechanicznym szczotek lub pierścieni, - uszkodzona jedna z diod prostowniczych w alternatorze (prąd mocno "pulsujący")....
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Dlatego podałem linka, żebyś nie zadawal takich pytań. Przeczytałeś cokolwiek?. Trochę inwencji i chęci. Tam wszystko jest opisane jak na tacy. Pozdrawiam. Prawdopodobnie występuje iskrzenie na szczotkach alternatora i dlatego masz takie szumy.
wyćiąg wsówki z alternatora i zewrzyj je na chwile razem powinno być widać wyrażny spadek obrotów silnika oraz iskrzenie na tych wsówkach . sprawdz na szóstce śrubce alternatora czy jest napięcie [tylko nie miernikiem a konkretną żarówką]
Można by szukać usterki w radiu, bo bezpiecznik od awaryjnych ma na swojej linii także centralkę alarmową (przynajmniej u mnie był tak podpięty alarm Silicon). Też często słyszałem o tych kablach do żaróweczki oświetlenia wnętrza... Co do dodawania gazu, to podobne objawy daje zużycie szczotek w alternatorze.
Kondensator przeciwzakłóceniowy przy alternatorze jest zamontowany?Jeśli tak to sprawdz szczotki lub komutator(może mieć rowki od szczotek).Jeśli szczotka słabo dolega wtedy iskrzy i dlatego ten gwizd.
szczotki na alternatorze iskrzą. Zadne dławiki nie pomagały. Rozebrałem alternator wyczyściłem slizgacze oraz szczotki. Jest OK juz kilka lat.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Ale alternatory też mają szczotki, mają też "komutator z jednym polem" Ale takie połączenie żużywa sie znacznie mniej , a szczotki również mniej się zużywają bo dotykają do gładkiej powierzchni, Rozrusznik ma komutator... Chyba nie wiesz o czym piszesz. Jak długo pracuje silnik, tego odkurzacza (o tym temat), a jak długo pracuje rozrusznik. Z prądnicą...
Odpowiadając jednocześnie na te dwie wcześniejsze wypowiedzi. To faktycznie jestem świadom, iż wizualnym efektem problemów ze szczotkami jest ich iskrzenie. Zaglądałem podczas pracy w okolice silnika, jednak szczotki są umieszczone od wewnętrznej strony samej pralki i chyba nie jest możliwe ich dokładne obejrzenie bez demontażu silnika. Być może są...
Powody takich zakłóceń mogą być różne: 1. Instalacja przewodów wysokiego napięcia mają lekkie przebicie (nadużyte przewody) - wymienić na jakieś w miarę markowe! 2. Stan świec zapłonowych (ich prawidłowe ustawienie) 3. Alternator - szczotkotrzymacz może być również już zużyty co powoduje iskrzenie na komutatorze, który też może być zapchany grafitem...
Dobry wieczór Czy znajdzie się ktoś, kto naprowadzi mnie na trop, jak zweryfikować/ wyregulować regulator napięcia w traktorze? Od początku, traktor ma minus na masie, prądnica po podaniu napięcia na szczotki kręci się zgodnie z obrotami silnika. Po zmostkowaniu wyjścia szczotek z uzwojeniem wzbudzenia, na wyższych obrotach prądnica ładuje ( obciążenie...
Przewody Chinch musza byc jak najdalej polozone od kabli samochodowych. Nie zawsze sie da ten problem obejsc, z uwagi na coraz wieksza ilosc elektroniki w aucie. Rozwiazaniem sa filtry przeciwzakloceniowe, ew. w kombinacji ze wzmacniaczem - kondensator. Jak już mówiłem prąd jest lewym progiem pociągnięty a sygnał prawym więc daleko od siebie. Auto...
Witam .Te alternatory jeżeli dobrze pamiętam miały wyprowadzenie szczotek (jednej i drugiej).Były stosowane w ciężarówkach TATRA.To wyprowadzenie które oznaczyłeś znakiem zapytania ,jest z pewnością wyprowadzeniem drugiej szczotki. Łatwo to sprawdzić masując ten zacisk i sprawdzając czy wirnik pobiera prąd(będzie lekko iskrzyć na tym zacisku ,po przyłożeniu...
No cóż stały problem tych pojazdów. Tą prądnicę ciężko zmusić do pracy przez dłuższy czas bez ingerencji. Jeśli stan komutarora i szczotek poprawny to warto pomysleć o elektronicznym regulatorze. Słyszałem, że modyfikowano cały układ elektryczny przez zamontowanie alternatora. Ale sporo roboty mechanicznej i trzeba dużego samozaparcia. Jak widać każdy...
pietia1234 - ten silnik będzie prądnicą bez przezwajania i bez kondensatora. Na następny raz to poszukaj coś bez komutatora - tarcie i iskrzenie na szczotkach jest zbędne.W alternatorach i silnikach wystarczy przebudować wirnik i to skutkuje - całkiem inne NOWSZE rozwiązanie. Polecam.
Szukaj tematów o zakłóceniach CB radia i tamte wskazówki zastosuj u siebie. zamontować pierścień ferrytowy W większości przypadków pomaga ale nie nie jest to 100% że pomoże. Warto też sprawdzić stan alternatora, szczotki mogą iskrzeć i to wystarczy.
Fazy przesunięte o 120 stopni są potrzebne a by wymusić ruch obrotowy w silniku 3fazowym W silniku prądu stałego rolę przesuniętej fazy spełnia komutator który jest jednocześnie najsłabszą jego częścią (temperatura, iskrzenie, zwarcia, wymiana szczotek itd.) dla tego wymyślono sterownik elektroniczny Ale czy na pewno trzeba wymuszać kolejność faz aby...
Wina alternatora (zużyte szczotki, pierścienie) z tąd iskrzenie,kondensatory nawet największej pojemności nie załatwią sprawy co najwyżej przytłumią wycie
Przyczyną uszkodzen były wytarcia na pierścieniach wirnika ktore powodowały iskrzenie na szczotkach regulatora i uszkadzanie go przy wyższych obrotach silnika .
Proszę sprawdzić antenę jej masę w szczególności, następnie alternator mogą być krótkie szczotki i iskrzą na pierścieniach.Powodzenia
Szczotki węglowe jak samodzielnie wymienić, jakie wybrać - elektronarzędzia, alternatory, rozruszniki. Elektronarzędzie na gwarancji nie znaczy nieawaryjne. Normalna praca z elektronarzędziem powoduje eksploatację naturalnie zużywających się elementów takich jak: szczotki węglowe, uchwyty sds-plus, przekładnie, łożyska, obudowy, włączniki, filtry,...
Zgadzam się z przedmówcą.Pierścieni się nie toczy tylko zmienia,bo po przetoczeniu robi się za duża przerwa między pierścieniami a szczotkami.,szczotki się wtedy skosują,krzywo wycierają a w rezultacie zwiększają iskrzenie.A teraz kontrolka - faktycznie ona jest w obwodzie ładowania tak jak i w "maluchu".Żarówka się przepali ładowania nie będzie.
Jeżeli zakłócenia są większe przy zapalonym silniku i załączonych światłach, to winny będzie alternator. Iskrzenie na szczotkach powoduje potworne zakłócenia w odbiorze. Dla przykładu: President Herbert , stara wersja. W Transicie śmiga jak się patrzy. W seicento - słychać w radiu wszystko, od wycieraczek, przez wentylator wewnętrzny i ten przy chłodnicy,...
Bardzo się cieszę, że moja teoria była prawidłowa. Ten filtr miał chronić przed zakłóceniami przedostającymi się z instalacji elektrycznej z samochodu. Zakłócenia często pochodzą od alternatora, gdy nie działa prawidłowo np. iskrzą szczotki itd. Gdy instalacja jest w 100% sprawna, żadnych zakłóceń być nie powinno.
Kondensator rzeczywiście zmniejsza zakłócenia pozwalając na normalne słuchanie radia starszego typu. Warto jednak zastawić go,ponieważ pełni jeszcze jedną pożyteczną rzecz, a mianowicie tłumiąc zakłócenia zmiejsza iskrzenie na szczotkach i pierścieniach,a tym samym ogranicza ich zużycie.
sprawdzenie i naprawa instalacji w samochodzie - alternator przewody wysokiego napięcia sprawdzić co powoduje zakł|ó|cenia i naprawić i wtedy musi być dobrze bo kupowanie najpierw filtrów to moim skromnym zdanie zaczynanie od d..py strony A ja Wam powiem tak - sprawdź czy nie iskrzą szczotki - o ie to alternatro oczywiście, i popraw wszystkie masy,...
Witam mam problem z Mercedesem W124 250 diesel otóż po uruchomieniu silnika i po włączeniu świateł włącza mi się kontrolka SRS i czasami jest tak ze gaśnie i się zapala i tak samo jest jak włączę climatronic przełączam nadmuch gorą dol i w ogóle tak samo SRS zapala się i gaśnie , oraz radio raz się włącza i wyłącza radio montował sam pod stacyjkę jak...
Od razu przejdę do rzeczy, alternator Bosch 14V 55A na stole probierczym z wiertarką. Kontrolka ładowania gaśnie na napędzie zawsze ponieważ uporałem się z diodami. Lecz problem jest następujący: Na stole z wiertarką gdy alternator jest obciążony tylko akumulatorem napięcie na D+ i B+ jest niemal równe. Na D+ 14,2. Na B+ 14,0. Kontrolka nie świeci....
iskrzenie szczotek iskrzenie alternatora szczotek alternatora
iveco schemat instalacji elektrycznej amica wymiana pompy odzyskiwanie klucza windows
philips az1830 polerka samochodowa
Ograniczona funkcja skrzyni biegów - przyczyny i objawy Jak wyjść z trybu serwisowego Tytan DS400?