http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Konieczna wizyta u dobrego elektryka samochodowego. Najczęstszymi przyczynami tego stanu rzeczy są: - słaba masa między alternatorem (silnikiem) a nadwoziem, - iskrzenie na szczotkach alternatora spowodowane na przykład uszkodzeniem mechanicznym szczotek lub pierścieni, - uszkodzona jedna z diod prostowniczych w alternatorze (prąd mocno "pulsujący")....
wyćiąg wsówki z alternatora i zewrzyj je na chwile razem powinno być widać wyrażny spadek obrotów silnika oraz iskrzenie na tych wsówkach . sprawdz na szóstce śrubce alternatora czy jest napięcie [tylko nie miernikiem a konkretną żarówką]
Powody takich zakłóceń mogą być różne: 1. Instalacja przewodów wysokiego napięcia mają lekkie przebicie (nadużyte przewody) - wymienić na jakieś w miarę markowe! 2. Stan świec zapłonowych (ich prawidłowe ustawienie) 3. Alternator - szczotkotrzymacz może być również już zużyty co powoduje iskrzenie na komutatorze, który też może być zapchany grafitem...
Cześć! Przyczyn może być wiele. Na radio nie stawiam, jeśli sprawdziłeś staranność wykonania instalacji antenowej, to wszystko co możesz zrobić. Jeśli "terkocze" po odpięciu anteny, to włazi po zasilaniu. A to może być np. iskrząca szczotka alternatora (rytmicznie) i inne trudne do znalezienia "świerszcze". Generalnie ciężko jest znaleźć naprawdę "cichy"...
Napisałeś że trzeba ciąć koszta i że na czymś trzeba się nauczyć i że wymiana szczotek to bździna. Ja się z tym całkowicie zgadzam, ale..... trzeba mieć jakąś wiedzę co się robi a tak to całe szczęście żeś budy nie spolił. Skoro przed wymianą szczotek było dobrze to musiałeś tak złożyć alternator że zwarłeś diody z masą.
Dlatego podałem linka, żebyś nie zadawal takich pytań. Przeczytałeś cokolwiek?. Trochę inwencji i chęci. Tam wszystko jest opisane jak na tacy. Pozdrawiam. Prawdopodobnie występuje iskrzenie na szczotkach alternatora i dlatego masz takie szumy.
Po co rozbierać jak masz dojscie do każdej fazy, poprześ srubki. 2 trzeba sprawdzić czy płyni eprąd wzbudzenia czyli czy iskrzy na wsówce szczotek. Bez rozlutowania mostka z diodami wzbudzenia nie ma sensu. Jeśli chodzi o sam alternator to zmierz oporność między dwoma pierścieniami ślizgowymi na wirniku, wrzuć zdjęcie szocztek. Wydłub ten klej z osłony...
szczotki na alternatorze iskrzą. Zadne dławiki nie pomagały. Rozebrałem alternator wyczyściłem slizgacze oraz szczotki. Jest OK juz kilka lat.
Zeby sobie poradzić z zakłóceniami w radiu to trzeba najpierw sprawdzić którędy one wchodzą do tego radia. Mogą przez antenę jak też po kablu zasilającym. Podstawa to dobre umasienie zarówno anteny do karoserii samochodu jak i samego radia. Ja stosowałem filtry przeciwzakłóceniowe złożone z dławików i kondensatorów na przewodzie zasilającym tuż przy...
Nie wydaje mi się, żeby tej wielkości pobór prądu był w stanie wykończyć szczotki po 40 tys. km. Alternator jest konstrukcyjnie zabezpieczony przed poborem zbyt dużego prądu, a nawet przy poborze nominalnym przebieg powinien być dużo wyższy od podanego. Podejrzewam więc jakieś inne uszkodzenie - może alternator nie jest osłonięty i do wnętrza wnikają...
Szukaj tematów o zakłóceniach CB radia i tamte wskazówki zastosuj u siebie. zamontować pierścień ferrytowy W większości przypadków pomaga ale nie nie jest to 100% że pomoże. Warto też sprawdzić stan alternatora, szczotki mogą iskrzeć i to wystarczy.
pietia1234 - ten silnik będzie prądnicą bez przezwajania i bez kondensatora. Na następny raz to poszukaj coś bez komutatora - tarcie i iskrzenie na szczotkach jest zbędne.W alternatorach i silnikach wystarczy przebudować wirnik i to skutkuje - całkiem inne NOWSZE rozwiązanie. Polecam.
Przyczyną uszkodzen były wytarcia na pierścieniach wirnika ktore powodowały iskrzenie na szczotkach regulatora i uszkadzanie go przy wyższych obrotach silnika .
Wina alternatora (zużyte szczotki, pierścienie) z tąd iskrzenie,kondensatory nawet największej pojemności nie załatwią sprawy co najwyżej przytłumią wycie
Ale alternatory też mają szczotki, mają też "komutator z jednym polem" Ale takie połączenie żużywa sie znacznie mniej , a szczotki również mniej się zużywają bo dotykają do gładkiej powierzchni, Rozrusznik ma komutator... Chyba nie wiesz o czym piszesz. Jak długo pracuje silnik, tego odkurzacza (o tym temat), a jak długo pracuje rozrusznik. Z prądnicą...
Proszę sprawdzić antenę jej masę w szczególności, następnie alternator mogą być krótkie szczotki i iskrzą na pierścieniach.Powodzenia
(at)andys74 Kolego albo szukaj warsztatu, który regeneruje alternatory i rozruszniki jak pisał moderator (at)mrice albo pomierz to co podał sprzedawca i kup ten bo inna opcja Ci nie pozostaje. Oczywiście jeśli kupisz ten silnik to od razu nowe szczotki i dopasować je: https://allegro.pl/oferta/silnik-151-600...
Wiem że gdy szczotki w alternatorze są nadmiernie zużyte, to zanim się ułożą iskrzą. Być może to jest powodem cichnięcia po pewnym czasie.
Kondensator przeciwzakłóceniowy przy alternatorze jest zamontowany?Jeśli tak to sprawdz szczotki lub komutator(może mieć rowki od szczotek).Jeśli szczotka słabo dolega wtedy iskrzy i dlatego ten gwizd.
Bardzo się cieszę, że moja teoria była prawidłowa. Ten filtr miał chronić przed zakłóceniami przedostającymi się z instalacji elektrycznej z samochodu. Zakłócenia często pochodzą od alternatora, gdy nie działa prawidłowo np. iskrzą szczotki itd. Gdy instalacja jest w 100% sprawna, żadnych zakłóceń być nie powinno.
Kondensator rzeczywiście zmniejsza zakłócenia pozwalając na normalne słuchanie radia starszego typu. Warto jednak zastawić go,ponieważ pełni jeszcze jedną pożyteczną rzecz, a mianowicie tłumiąc zakłócenia zmiejsza iskrzenie na szczotkach i pierścieniach,a tym samym ogranicza ich zużycie.
sprawdzenie i naprawa instalacji w samochodzie - alternator przewody wysokiego napięcia sprawdzić co powoduje zakł|ó|cenia i naprawić i wtedy musi być dobrze bo kupowanie najpierw filtrów to moim skromnym zdanie zaczynanie od d..py strony A ja Wam powiem tak - sprawdź czy nie iskrzą szczotki - o ie to alternatro oczywiście, i popraw wszystkie masy,...
Spadek napięcia przy wzroście obrotów silnika wskazuje na niesprawność alternatora. A może to być zużycie szczotek, zużycie pierścieni ślizgowych, przerwa w połączeniu pierścień-uzwojenie wirnika lub zwarcie na uzwojeniach stojana.
Jeżeli zakłócenia są większe przy zapalonym silniku i załączonych światłach, to winny będzie alternator. Iskrzenie na szczotkach powoduje potworne zakłócenia w odbiorze. Dla przykładu: President Herbert , stara wersja. W Transicie śmiga jak się patrzy. W seicento - słychać w radiu wszystko, od wycieraczek, przez wentylator wewnętrzny i ten przy chłodnicy,...
Odpowiadając jednocześnie na te dwie wcześniejsze wypowiedzi. To faktycznie jestem świadom, iż wizualnym efektem problemów ze szczotkami jest ich iskrzenie. Zaglądałem podczas pracy w okolice silnika, jednak szczotki są umieszczone od wewnętrznej strony samej pralki i chyba nie jest możliwe ich dokładne obejrzenie bez demontażu silnika. Być może są...
Dobry wieczór! Alternator z żuka, A124, 9 diodowy, regulator Rna2, odpowiedni ponoć. Działało parę dni. Objawy: nie świeci kontrolka, ale zaświeca się po odłączeniu od regulatora i kontrolki diod wzbudzenia (zacisk 15 altka) iskrzy na wzbudzeniu przy odłączaniu przewodu 67 od szczotki, druga szczotka do masy i łączy, nie ma skorodowanej śrubki, iskrzy...
Mam problem kiedy wymieniłem szczotki (razem z regulatorem firmy cargo) w alternatorze i podłączyłem go akumulator staną w ogniu ledwo co go zgasiłem. Musiałem potem wymienić kable i sprubowałem jeszcze raz. Bez alternatora wszystko gra ale jak tylko podłącze alternator nawet ze starym regulatorem jest spięcie i iskrzy akumulator. Sprawdziłem kable...
Spróbuj na "krótko" . Uwaga iskrzy mocno .Nie łączą styki we włączniku przy rozruszniku (tykanie , zwora wciągana ) lub wiszą szczotki . Na krótko wyeliminujesz awarię rozrusznika(szczotki) . Pozostanie włącznik elektromagnetyczny Tak, przez słabe styki w elektromagnesie i wiszące szczotki kontrolki mu gasną? :D
Koledzy tak czytam wasze wypowiedzi i obstawiam winę alternatora. Szczotki się wytarły i raz dojdą do komutatora (bieżni) a raz nie. Proponuję wyciągnąc alternator i sprawdzic. Przy okazji jak koledzy mowią obejżec przewód + pomiędzy alternatorem a akumulatorem oraz - . Można teżpodac masę z klemy bezposrednio na silnik nie powinno pojawic się iskrzenie....
Witam mam problem z Mercedesem W124 250 diesel otóż po uruchomieniu silnika i po włączeniu świateł włącza mi się kontrolka SRS i czasami jest tak ze gaśnie i się zapala i tak samo jest jak włączę climatronic przełączam nadmuch gorą dol i w ogóle tak samo SRS zapala się i gaśnie , oraz radio raz się włącza i wyłącza radio montował sam pod stacyjkę jak...
wydaje mi się, że szczotki w alternatorze będą oki, bo wtedy wariowała by też wskazówka od ładowania, migał by przycisk od podgrzewania lusterek no i światła mijania, (chociaż to wysoka częstotliwość jest więc pewnie w żarówce nie było by to zauważalne) czyli wszystko co się uruchamia kiedy dostanie sygnał z alternatora o ładowaniu, posprawdzam na wszelki...
Jaki teraz masz regulator? . Dodano po 27 Masz nadal mechaniczny czy dałeś elektroniczny?.Do regulatora na zacisk 15 powinny dochodzić dwa przewody ,natomiast do zacisku 67 jeden przewód .Tak prawidłowo powinny być przewody podłączone.Jeżeli masz podłączone jak piszę ,to zrób jeszcze tak; -odłącz przewód 67 przy regulatorze ,podaj napięcie na ten przewód...
Dobry wieczór Czy znajdzie się ktoś, kto naprowadzi mnie na trop, jak zweryfikować/ wyregulować regulator napięcia w traktorze? Od początku, traktor ma minus na masie, prądnica po podaniu napięcia na szczotki kręci się zgodnie z obrotami silnika. Po zmostkowaniu wyjścia szczotek z uzwojeniem wzbudzenia, na wyższych obrotach prądnica ładuje ( obciążenie...
Alternator odłaczany w rozruszniku były nowe szczotki bendix po regeneracji elektro włącznik jest drugi i nowa tulejkka w skrzyni . Na zaworach nie ma napięcia sprawdzałem bo był rowniez problem z gazem i to sprawdzałem i jest ok .Centralkę również odłączałem bez zmian . Iskrzenie na klemie przy zakładaniu jest spore wiec coś kradnie ten prąd jutro...
Fazy przesunięte o 120 stopni są potrzebne a by wymusić ruch obrotowy w silniku 3fazowym W silniku prądu stałego rolę przesuniętej fazy spełnia komutator który jest jednocześnie najsłabszą jego częścią (temperatura, iskrzenie, zwarcia, wymiana szczotek itd.) dla tego wymyślono sterownik elektroniczny Ale czy na pewno trzeba wymuszać kolejność faz aby...
Szczotki węglowe jak samodzielnie wymienić, jakie wybrać - elektronarzędzia, alternatory, rozruszniki. Elektronarzędzie na gwarancji nie znaczy nieawaryjne. Normalna praca z elektronarzędziem powoduje eksploatację naturalnie zużywających się elementów takich jak: szczotki węglowe, uchwyty sds-plus, przekładnie, łożyska, obudowy, włączniki, filtry,...
Od razu przejdę do rzeczy, alternator Bosch 14V 55A na stole probierczym z wiertarką. Kontrolka ładowania gaśnie na napędzie zawsze ponieważ uporałem się z diodami. Lecz problem jest następujący: Na stole z wiertarką gdy alternator jest obciążony tylko akumulatorem napięcie na D+ i B+ jest niemal równe. Na D+ 14,2. Na B+ 14,0. Kontrolka nie świeci....
Witam. Na samym początku wspomnę, że problem z elektryką jak i ładowaniem w kombajnie zbożowym FORTSCHMITT E514 jest przeze mnie zwalczany już sporo roboczogodzin poprzez przeszukiwanie instalacji, sprawdzanie elementów powiązanych z ładowaniem jak i na czytaniu forum i przeglądaniu różnych schematów dla instalacji 24V z alternatorem 6 diodowym. Alternator...
Konsekwencje tylko i wyłącznie niewiedzy i kombinatorstwa... Teraz to wiem, nie siedziałem wcześniej w tego typu urządzeniach, a idąc za radą również niedoinformowanego sprzedawcy układu KDSF - zakombinowałem.. Kosztowało to 30zł scalaka i silnik, który i tak nie miał zastosowania. Co to za alternator masz i czy w ogóle wiesz jakich obrotów on potrzebuje...
Zgadzam się z przedmówcą.Pierścieni się nie toczy tylko zmienia,bo po przetoczeniu robi się za duża przerwa między pierścieniami a szczotkami.,szczotki się wtedy skosują,krzywo wycierają a w rezultacie zwiększają iskrzenie.A teraz kontrolka - faktycznie ona jest w obwodzie ładowania tak jak i w "maluchu".Żarówka się przepali ładowania nie będzie.
Witam kolegów. Zakładam temat w tym dziale, gdyż problem nie leży po stronie radia cb czy jego instalacji(anteny itd) tylko po stronie auta. Auto Laguna II 2.0 DCI. Po włączeniu zapłonu (wciśnięcia guzika-karta hands free) puszcza blokada kierownicy(normalne) mam wówczas możliwość kręcenia kierownicą w niewielkim stopniu(silnik nie pracuje, więc wspomaganie...
Witam Kolegów Posiadam Renault Espace IV 1.9dci z 2005 roku z Alternatorem 155A nr. SG15L013 chłodzony cieczą. W autku padł akumulator, a że wiekowy no cóż mógł paść. Ładowanie aku nic zbytnio nie dawało bo napięcie aku nie wyszło powyżej 10.34V. No ok. ale dało jeszcze odpalić autko. Miernik w ręce i sprawdzam ładowanie, no pięknie książkowo14.5V momentami...
Do prądnicy potrzebujesz jeszcze regulatora napięcia. Poza tym jak wspomniał ktoś wyżej gra nie warta świeczki. Jeśli chcesz się pobawić lepiej poszukaj nawet na szrocie jakiegoś alternatora- choćby dla większej sprawności. Podłączenie prądnicy aby działała jak silnik powoduje jej przebiegunowanie i potem po prawidłowym podłączeniu problem ze wzbudzeniem....
No cóż stały problem tych pojazdów. Tą prądnicę ciężko zmusić do pracy przez dłuższy czas bez ingerencji. Jeśli stan komutarora i szczotek poprawny to warto pomysleć o elektronicznym regulatorze. Słyszałem, że modyfikowano cały układ elektryczny przez zamontowanie alternatora. Ale sporo roboty mechanicznej i trzeba dużego samozaparcia. Jak widać każdy...
iskrzenie szczotek iskrzenie alternatora szczotek alternatora
wgranie języka polskiego tabela dobór bezpiecznik konstruktor elektronik zdalnie
maszyny synchroniczne maszyny synchroniczne
Różnice regulatorów PID CJD-9000 vs CJD-9000P, reset do ustawień fabrycznych, RS-485, ramp/soak Mercedes Sprinter 316 2012 – kod P010129, MAF sygnał nieprawidłowy, OM651, diagnostyka