A jakie konkretnie objawy pacjenta?
Witam ponownie. Napięcie na świecach masz jak najbardziej prawidłowe jęśli chodzi o te 10,5v to zapewne na nie odpalonym silniku. po2 to kontrolka świec żarowych to jedno a zasilanie na świece, żarowe to drugie. a przekaźników jest dużo i trzeba kontrolką lub woltomierzem sprawdzać czy dochodzi zasilanie. Na zimnym silniku powinno być tak, że po wyłączeniu...
Wymienić świece żarowe i po problemie.Sam miałem taki sam problem i wymieniłem świece i mam ok.
wylaczenie nastepuje w granicach okolo 50 stopni gdzy one drzeja jeszcze nawet jak jest uruchomiony silnik
Trzeba sprawdzić jakie napięcie znamionowe jest na tych świecach bo są świece na których jest napis- 11V albo 7V
Proponuję zacząć od sprawdzenia czy rzeczywiście zasilanie na świece jest podawane cały czas (w co raczej wątpię). Jeśli jest to rozwiązane podobnie jak w VW Golfie to czujnik temperatury jest potrzebny sterownikowi świec żarowych do stwierdzenia jaka jest temperatura silnika i w zależności od niej uruchomić świece na odpowiedni czas lub nie uruchamiać....
po zgaśnięciu kontrolki świece grzeją na zimnym przez trzy minuty,w miare nagrzewania silnika coraz krucej.na swiecach powinno być napięcie akumulatora,pod obciążeniem będzie niższe. przewód od filtra do turbiny potem na chłodnice ładunku i dopiero do kolektora,średnica ok 50mm.
Miernikiem. Tak jak pisałem zawsze około 10,5V na świecach.
Układ grzania świec jest oddzielnym układem i trzeba szukać w jego obrębie.
Najpierw sprawdź świece i czy dostają prad
Witam.. Old50, czy pamietasz jaki dokladnie miales alternator w asterce kombi 93 isuzu???
Witam! Alternator z okrągłą czterostykową wtyczką. Podmieniłem przekaźnik kontrolki świec, jednak sytuacja jest bez zmian. Może dlatego, że nie był to nowy przekaźnik, chociaż BOSCHA. Spróbuję jeszcze kupując nowy. Mało tego zauważyłem, że kontrolka świec żarzy się również "wrzucając" WSTECZNY". Masy altka nie zrobiłem, nie jest łatwo(jak narazie) kupić)...
Zespół napinacza paska klinowego, Merc B-clasa 180, oraz świece żarowe.
Witam, Od kilku lat posiadam Opla Astrę F z silnikiem ISUZU i każda kolejna zima kończyła się w ten sam sposób - problemy z akumulatorem podczas mrozów. Oto moje obserwacje i rozwiązanie: Sterowanie świecami żarowymi (w tym przypadku dokładnie mówiąc wyłączenie zasilania w/w świec) odbywa się za pomocą czujnika temperatury silnika. Dodatkowo kontrolka...
Takie rozwiązanie jest w Opel Astra 1,7 TD Isuzu. Schemat jest na forum.
Możesz sobie zamontować.
Doszedłem czemu ten bezpiecznik powoduję normalną pracę przekaźnika - brak kontrolki ładowania, a tym samym na sterownik nie idzie prąd + z alternatora. Tym samym dochodzę do wniosku że przekaźnik pyka dlatego bo próbuje przełączyć się w stan podgrzewania jeszcze bez uruchomienia silnika. Troche dziwna sprawa. W takim razie nasuwa się pytanie czemu...
a jaki masz silnik oplowski czy isuzu ? bo w isuzu świece grzeją do momentu aż silnik osiągnie temp.ok 60 st C i to jest całkiem normalne
Sygnał leci na pin nr 3 sterownika świec żarowych
W Oplach z silnikiem Isuzu świece grzeją dalej po odpaleniu, bo steruje nimi mikrokomputer, w oplowskim dieslu jest zwykła czasówka, za lewym reflektorem w gumowym kondonie
Podmień sterownik ten co wymontowałeś ;)
Obroty się zmniejsza na pompie wtryskowej na tej dźwigieńce jest linka od gazu przychodzi tam klucz 10 i śrubokręt,natomiast jeżeli chodzi o rezerwę to najpierw świeci a jak się kończy to mruga.
Dobre świece robi NGK i z tych będziesz zadowolony. Do isuzu idą świece o oznaczeniu CY03
Kolego na temat alternatora Hitachi jest już tu napisane chyba wszystko więc alternator wyciągać i najczęstszą przyczyną jest uszkodzony prostownik i gnijący stojan a regulator to rzadkość ale wymienia się zaraz profilaktycznie ,na dodatek jest spalony przekaźnik K-79 i tyle.P
nie odcinaj dogrzewania silnika! bedzie przerywał jak bedzie zimny! zreszta swiece grzeja 6 min Tylko, ze w 1.7D Isuzu świece grzeją kilkanaście sekund,a dogrzewanie pod odpaleniu się odcina, bo właśnie bierze sygnał z alternatora, czy silnik pracuje i uwala alternator.
Niestety japońce często tak mają. Lepiej byłoby zastosować przekaźnik świec od astry 1.7 isuzu no i oczywiście mocny alternator.
gdzie i jak ustawia się w astrze I 1.7 TD z silnikiem isuzu zapłon i jakie najlepiej stosować świece żarowe?
Kolego sprawdź dokładnie działanie stacyjki (kostki stacyjki, element wymienny). Po Twoich opisach wydaje mi się, że własnie stacyjka ma awarię. Dogrzewanie świec żarowych po uruchomieniu zimnego silnika (i zgaśnięciu kontrolki świec) jest prawidłowością z tym, że zazwyczaj kontrolka gaśnie po ok. 6 - 7 sek., a świece dogrzewają jeszcze przez ok. 28...
Więć był lużny i po upalaniu codziennym w końcu strzelił. Jako że świece rano dogrzewają zapewe jak to w Isuzu.
Jeśli chodzi o moduł to jest podłączony do niego 7 przewodów(czujnik tem. kontrolka, cewka przekaźnika, podgrzewanie filtra) a sterowanie przekaźnika świec żarowych(4kabelki) odbywa się właśnie poprzez moduł.A świece to nie ja popaliłem tylko w momencie kiedy przekaźnik załącz i wyłącza po 5 razy w ciągu 10 sekund to normalne że świece nie wytrzymają.
Isuzu, sterownik świec słupek pasażera.P
tam właśnie jest sterownik oraz czujnik temp na termoastacie z 2 kabelkami moze się wypalił przekaznik bezpiecznik oczywiście sprawdziłes jest pod maską pozdrawiam
należy sprawdzić czujnik temperatury silnika (ten od sterownika świec) w tym modelu świece są zasilane do momentu nagrzania silnika do około 40 st . cel. jeśli czujnik padnie świece mogą grzać cały czas.
Zrób jeszcze jeden pomiar napięcia po pięcio minutowej pracy silnika, ponieważ posiadają one tak zwane dogrzewanie silnika świecami żarowymi.
Faktycznie ISUZU maj ą kiepskie alternatory ale z tą wymianą co rok to pprzesada. Do ocio :arrow: Isuzu grzeje świece tyle aż silnik osiągnie 60 stopni wtedy dopiero świece się wyłączają. POZDRAWIAM
Skrzynka koło akumulatora
witam posiadam vectre 1.7 isuzu nie moglem odpalić rano samochodu wymieniłem świece żarowe i nic nie pomogło sprawdziłem przekaźniki żaden nie byl uszkodzony sprawdziłem bezpieczniki kolo akumulatora spalił się jeden prawdopodobnie to był od świec żarowych wymieniłem bezpiecznik autko od szlagu zapaliło
napisałeś coś o napięciu 14,9V bez obciążenia - to troszkę za dużo od zawsze jażyła się kontrolka - pewnie jedna z diod wzbudzenia jest uszkodzona i stąd takie napięcie za niskim napięciem na wolnych obrotach bym się raczej nie przejmował tym bardziej że w Isuzu świece się załączającyklicznie gdy silnik się rozgrzewa a i alternatywka w tym modelu jest...
poszukaj innej usterki
na plaskoszczypy dospawaj sobie małe prety i sciągniesz
Witam, możliwe problem był już poruszany, ale nie działa wyszukiwanie (nie wiem czy tylko ja mam ten problem). Chodzi mi o odpalanie zimnego diesla na isuzu. Świece żarowe są wszystkie nowe, problemu z silnikiem nie ma bo wystarczy że temp. zewnętrzną jest powyżej 15 stopni a pali jak dziecko. Pewnie chodzi gdzieś o problem z elektryką. I tu moje pytanie...
jezdze jakies 6 km trasy i skoro swiece potrafia grzac mi sie te 7 minut to cala troche sa praktycznie grzane.... A ladowanie akumulatora(w pelni naladowanego) podczas grzania jest w okolicy 12,3V(sprawdzane w dwoch autkachz tym alternatorem) podczas gdy swiece przestana grzac jest juz prawidlowo gdzies w okolicy 13,98V takze... Moze pomoga uzytkownicy...
Na 90% masz problem ze świecami, w tych silnikach to standard że przy tej temperaturze nie grzeją. Jeśli nawet wszystko jest sprawne to w tym silniku przy obecnie występujących zewnętrznych temperaturach świece nie grzeją tak niestety jest to zrobione.
ja zrobilem tak w astrze 17 tds isuzu w przewod który idzie do grzania swiec wpiolem mocny wylacznik który jest załanczany rencznie tylko podczas rozruchu zimnego silnik . Po odpaleniu silnika odczekuje okolo 5 sekund i wylanczam grzanie swiec działa mi to juz 5 lat i nie pali mi juz swiec.to samo zrobilem u syna silnik 1,5 td isuzu.
Coś mi się wydaje że świece żarowe się nie wyłączają. Jak się nie mylę to te isuzu grzeją świece jeszcze po odpaleniu do chyba 40st temperatury silnika. Może być że jakiś czujnik temp za to odpowiedzialny padł i mówi elektronice że jest zimno a elektronika się posłusznie słucha i włącza świece.
witam mam problem z autkiem - grzanie świec pojawia się i znika po przekręceniu kluczyka nie zapala się kontrolka i świece nie grzeją(sprawdziłem napięcie na świecach) czasem klika razy pod rząd jest grzanie, ale częściej niema stycznik dobry nie wiem gdzie jest czujnik temperatury - może ona ma winę...
Zazwyczaj 68 st.
Witam.Zastanawia mnie porada kolegi barteqqq z tym poczytaniem co i jak.Udzielam rady opierając się na swoim doświadczeniu zawodowym.Może troch inaczej podchodzę do sprawy bo dla mnie przy takich problemach ze świecami to albo wykręcę co najpierw staram się zrobić a jak ma się ukręcić to i tak nie ma na to rady a ja i tak ją wydostanę.Owszem koszta...
Polecam Ci świece firmy NGK..
W wyżej wymienionych modelach dogrzewanie działa jak dla mnie za długo, bo trzy minuty. Układ który proponuję wyłącza świece po około dwudziestu sekundach. Fabryczny mouduł sterujący świecami w Corsie B znajduje się w prawym przednim słupku. W celu udoskonalenia samochodu należy przeciąć kabelki biało-niebieskie. Są dwa i muszą być ze sobą razem połączone....
Sprawdź czy na świecach pojawia się napięcie - jak nie to może jakiś przekażnik w układzie starowania, jeżeli ti jakaś przeróbka - może był na zbyt mały prąd i wypaliły się styki
Bezpiecznik świec w starych oplach mialy tylko silniki Isuzu i w omedze silnik 2,5.
witam, mam problem, zerwała mi się świeca żarowa na równo z głowicą, jest jakiś sposób żeby ją wyciągnąć bez ściągania głowicy? bo nie chcę tego robić, to już ostateczność:/ I mam również problem z wyciągnięciem pozostałych trzech :/ proszę o jakieś porady samochód: Astra 1,7TDS ISUZU, 96r.
o, to by było wspaniale gdyby chodziło o świecę (lub świece)...
Są to moze te nadlewane znaki które łączą się z otworami na świece żarowe?
Witam Ale dlaczego kombinować jak udpowiedz jest wyżej jest to silnik ISUZU więc sterownik świec żarowych kożysta z czujnika temp silnika i to on jiest padięty prawdopodobie ściąg wtyczke i zobacz ile wtedy grzeje.
Wg. NGK oznaczenie DP 8 CY53
Dodatkowo napisze że w tym samochodzie jest wspomaganie hydroelektryczne, które ma też duzy pobór pradu zaraz po starcie... i się nadłada pobór świec żarowych i wspomagania... A ilu amperwoy masz ten alternator???
Dodam, że chodzi tu o kabel idący do alternatora (4ro pinowa wtyczka). Musisz jednak się nieco wysilić i poszukać samemu opisu tej wtyczki- jest to na forum. Można też zewrzeć czujnik temperatury silnika idącym do sterownika świec. Czujnik ten jest na głowicy (z prawej strony, stojąc przodem do silnika) obok czujnika sterującego wskazaniem temperatury....
Będzie uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej w rozumieniu TDS czyli silnik Isuzu myślę,jest tam czujnik w bloku który informuje przekaźnik ,jak długo mają świece grzać w isuzu grzeją jeszcze ok pół godz po odpaleni,miałem to niedawno w corsie Isuzu 1.5 diesel,wiem że nowy tylko oryginał w serwisie
"usprawni" masz na myśli że za długo grzeją świece?
Jak kolega wyżej mówi, problem może być w układzie grzania świec.
z jakim silnikiem opla czy isuzu
No własnie. Mam "problem" z silnikiem w moim traktorku. Silnik z Opla Corsa 1,5 diesel 1994 r Isuzu. Przekaźnik sterowania świec żarowych jak na zdjęciu. Mam pytanie do elektryków samochodowych znających temat uszkodzonych alternatorów przez dogrzewanie. Który z przewodów muszę wypiąć z przedmiotowego przekaźnika, aby po uruchomieniu "nie działało"...
Ewidentnie przebicie na masę świecy. Swieca albo kabel.
Witam. Sledzę własnie schemat instalacji grzania świec Isuzu. Nie mogę w swojej Astrze zlokalizowac 2 przekaźników - oznaczenie z rysunku K 79 i K 80. Jest to przekaźnik kontrolki ładowania i przekaźnik podgrzewacza. Z instrukcji nie wynika gdzie one są zlokalizowane. A na schemacie występują. Dysponuje ktoś z kolegów wiedzą która da odpowiedz na moje...
No też nie bardzo tak może być. Już tu było na forum o takim problemie. Prawdopodobnie uwalony masz ten sterownik.
Sprawdź bezpieczniki.
Zwarcie w instalacji.
Problem moze byc podobny i znany z Opla 1,7 isuzu , tam po naprawie altka zawsze wyłączałem dogrzewanie świec.
Tym że podgrzewa świece cały czas.
Panowie akumulator jest OK. A zapytam może tak jakie ładowanie mają użytownicy Isuzu na zimnym silniku, oraz kiedy świece już nie grzeją. Z obciążeniem i bez. I co ewentualnie powłączaliście. Sprawdzę ze swoimi ... prownamy i wszystko bedzie jasne.
Witam. Niewiedziałem że w silniku Diesla są świecę zapłonowe co nie dają iskry? :) Może koledze się pomyliły świece żarowe?
wygląda na to, że znów poszedł mostek. Możesz relamować, ale tego nikt nie uwzględni, wg mnie nierozważnie użytkujesz auto, isuzu ma to do siebie, że mostki mogą siadać co pół roku. Musisz wiedzieć, że po zapaleniu świece grzeją tu do kilku minut, co za tym idzie, nie powinno się włączać od razu świateł, dmuchawy na wysokie biegi lub co gorsza ogrzewanej...
11 pin sterownika świecami ---<|---- żółty z paskiem przekaźnika ładowania(cewka przekaźnika)
W tym silniku luz zaworów ustawia się w przypadku naprawy głównej głowicy silnika. Grzej świecami rano ze trzy razy i dopiero odpalaj. Nie spalą się, bo i tak grzeją po rozruchu kilka minut. Sprawdż czy się nie zapowietrza. Trzeba wstawić wężyk przezroczysty na odpływ. Mechanik na słuch powinien odróżnić czy to przez świece czy powietrze.
witam potrzebuje schemat instalacji Swiec żarowych do samochodu isuzu midi 2,4 d. może wie ktos jak jest oznaczony przekaźnik świec w tym aucie i gdzie go szukać ???
Chyba nie działają świece
moja rada niebieski kabelek do masy i koniec dogrzewania świec pozdrawiam
Standard piszczenia w tym silniku to wyrobione koła pasowe. Isuzu ma ten problem że jest duże obciążenie alternatora po odpaleniu "grzeją świece żarowe"
witam . mam problem z oplem Corsa 1,7 isuzu . mianowicie .problemy: -niechce odpalic świecą sie tylko co nie ktore kontrolki nie licznik .. rozrusznik kreci. -w czasie jazdy licznik obrotomierz wskaznik temp. paliwa spada na dol -po rozlaczeniu aku (reset) po 3 albo wiecej probach konsola licznika sie swieci i mozna odpalic . prosze o pomoc . pozdrawiam
W isuzu są 2 czujniki 1 jednopinowy na wsuwkę na licznik i 2 dwupinowy wychodzą z niego dwa kabelki zakończone okrągłą wtyczką do grzania świec. Są blisko siebie na głowicy pod rurami z turbo do intercolera.
Taniej będzie wymienić cały alternator na używany lub regenerowany. Tylko trzeba będzie "zmodyfikować" układ grzania świec.
To jest sterownik świec żarowych,pruj alternator
W Hyundaiu 2.0 crdi miałem tak że rozładowało mi akumulator do 0 . Po poszukiwaniach okazało się że zawarło mi przekaźnik świec żarowych i cały czas szedł prąd na świece. Po wymianie przekaźnika jest ok. Błędów żadnych nie było.
chodzi o silnik 2,8 tdi isuzu opróc typowego grzania świec jest włącznik z rysunkiem silnika i spiralką czyli jakies dodatkowe grzanie silnika chyba...Problem w tym ze nie wiem gdzie tego szukac i na jakiej zasadzie działa.Kiedy było sprawne,załączenie objawiało sie lekkim wzrostem obr silnika i stabilizacją pracy,po osiągnieciu odp temp samo sie wyłączało,teraz...
znowu isuzu, było już przerabiane, poszperaj dobrze po forum, dogrzewanie świec
Tak. Zapala się, ale dosłownie na sekundę. Świece były wymieniane.
Takich pierwszych silników Volkswagen które naprawdę po rozruchu na zimno dość długo grzało jeszcze świece to było chyba SDI. Tam to długie minuty. A jeszcze dłużej to było Isuzu MIDI silnik musiał osiągnąć 40 °C. Czujnik był w bloku. Co często i gęsto wykańczało alternatory Denso. Które miały na napylanie diody.
Świece żarowe w głowicy załączają się na określoną długość czasu po każdym włączeniu zapłonu, oczywista oczywistość w polo 1,7 diesel, pytanie tylko czy te świece po odpaleniu (zimnego) auta "grzeją delikatnie" do momentu osiągnięcia określonej temperatury????, czy załączają się tylko po włączeniu zapłonu i nie działają po odpaleniu silnika bez względu...
Może coś ze świecami żarowymi. Zapala się żółta kontrolka od grzania świec po przekręceniu kluczyka? Auto bardzo dymi od razu po odpaleniu?
ale nie będzie to znany ze swojej awaryjności hitachi A skąd awaryjny, wystarczy że odepniesz dogrzewanie świecami i masz spokój na zawsze.
a moze warto sprawdzic polaczenia licznika, moze slaba masa? Dolicznika nie trzeba zaglądać . Prawdopodobnie układ ładowania jest taki sam jak w ASTRZE ISUZU i jest powiązany z grzaniem świec . Dużo było na ten temat - użyj szukaj
Kolego zbadaj czy świece masz sprawne i czy grzeją.
Tak będzie w wiekowym aucie - świece przeciążają alternator. Stąd, szczególnie przy silnikach Isuzu i alternatorach Hitachi dość spore wydatki.
chodzi o silnik 2,8 tdi isuzu opróc typowego grzania świec jest włącznik z rysunkiem silnika i spiralką czyli jakies dodatkowe grzanie silnika chyba...Problem w tym ze nie wiem gdzie tego szukac i na jakiej zasadzie działa.Kiedy było sprawne,załączenie objawiało się lekkim wzrostem obr silnika i stabilizacją pracy,po osiągnieciu odp temp samo się wyłączało,teraz...
Moc i rocznik podaj to sprawdzę Rok 2002 /55kW/75 KM. To silnik Isuzu Y17DT. Proszę jeszcze podpowiedzieć, czy świece żarowe montujemy na pastę kontrującą, specjalny uszczelniacz? Czy jest zasada prawidłowego wkręcania; chodzi mi o głębokość i moment, który nastawić w kluczu dynamometrycznym. Myślę że to gwint stożkowy. Długość również istotna. Tłok...
A gdzie to napięcie mierzysz? I w jakich warunkach-świece przestały dogrzewać?
Witam. Schematu nie posiadam ale jest niepotrzebny. Jeden bezpiecznik od silnika zasila elektrowyłącznik gaszenia i przekażnik elektrozawóru zimnego startu i poprzez przekaźnik sam elektrozawór. Przekaźnik jest masowany czujnikiem temperatury , tym samym co jest wpięty dla sterowania świec żarowych.
Ok dzisiaj biorę się za świece. A tak czysto teoretycznie, jak objawiały by się uszkodzone wtryski ?
świeca isuzu isuzu świeca żarowy aster isuzu świeca
regulacja nacisku igły impedancja przesunięcie fazowe schemat blokady drzwi
Zasilanie HP iPAQ RZ1710: specyfikacja i problemy Iveco 35-10: Wysokie obroty silnika - przyczyny i diagnostyka