Momenty dokręcania silników 2.2 JTD , 2.3 JTD , 3.0 JTD. Silnik 2.3 JTD to ten sam co w IVECO 2.3 HPI
Wysyłam link do strony.https://drive.google.com/file/d/1...
a po prosiłbym jeszcze o siłę i kolejność dokręcania głowicy
Ciśnienie oleju masz, ale czy jest właściwe na głowicy?
Najprawdopodobniej. Łańcuch rozrządu w głowicy, pokrywie.
-60Nm -60Nm -180°
Ssący - 0,20-0.30 Wydech - 0,45-0,55 1) Śruby wewnętrzne - 55 plus minus 5 Nm 2) Śruby żewnętrzne - 35 plus minus 5 Nm 3) Wszystkie śruby - 90 plus minus 5 stopni 4) Wszystkie śruby - 90 plus minus 5 stopni http://obrazki.elektroda.pl/2094101700_1...
Witam może ktoś ma schemat rozrządu do Iveco new daily 3.0hpi 2006r. i moment dokręcania śrub głowicy.
Witam. Potrzebuje do Iveco stralis cursor 10 momenty dokręcania głowicy korbowodów i schemat ustawienia rozrządu oraz zaworów i pompowtryskiwaczy.
to jest ściągą z eurotrakkera z silnikiem 8210.42 podejrzewam ,e taki te jest w twoim turbostarze. w załączniku kolejność i momenty dokręcenia głowicy
naprawiono dziękuje za pomoc zatkane 3 z 4 kanałów EGR w głowicy .
Witam otóż mam pewien problem w moim iveco daily 2008r 2.3 rozkręciłem głowice i głowiczke i nie mam pojęcia z jaką siłą i kolejnością dokręcić śruby poradzicie coś ?
Witam Potrzebuje do Iveco 29l13 2.3 hpi euro 4 2012r momenty dokręcenia śrub głowicy i pokrywy zaworów
Uszczelki głowicy w Iveco 3.0 około 2015r. Robiłem po 145 000km, ori uszczelka została "ulepszona" i ma ponoć być ok.
Jak na zimno wyrzuca to głowica albo jakieś pęknięcie.
Witam, po wymianie pompowtryskow, po ok 2 tygodniach zaczelo ubywać wody. ok 4 litry płynu na miesiąc trzeba dolać/ tyle zawsze trzeba było dolać oleju. Cisnienie w zbiorniku wyrównawczym jest większe niż wcześniej ale nie na tyle, żeby uciekało tym zaworem bezpieczeństwa.Plyn jest czysty, bez oleju. Sprezarka powietrza sprawdzona. Czy możliwe że oring...
Witam Potrzebuje do Iveco 29l13 2.3 hpi euro 4 2012r wysokość głowicy przed planowaniem nominalną
No to masz odpowiedz, pęknięcie głowicy. Jeszcze raz wszystko do wymiany.
Co 300000 km to wymienisz ten łańcuch przy okazji remontu głowicy/silnika. Wymieniasz kiedy daje pierwsze objawy.
Na remont głowicy, to silnik kolizyjny.
(at)kakibara możesz dokładniej pisać. Pisząc że błędy zapisane po vin to jak wpisze vin to będę miał dostęp do opisubłędu bez podłączenia głowicy testera?
Witam. Jak w temacie, szukam schematu do Iveco Stralis 420 Cursor 10 z kolejnością dokręcania śrub głowicy, oraz z jakim momentem muszą być dokręcone? Odnośnie rozrządu coś tam wygrzebałem na elektrodzie, więc może sobie jakoś poradzę.
Sprawa się chyba rozwiązała bo się okazało że silnik z ciężarówki ma 1mln km i jeśli się uda to będzie zakup nowego bloku z głowicą.
Z jakim momentem i w jakiej kolejności dokrecic nowe śruby głowicy IVECO Daily III Van 35S12V12 2.3 TD Van 116cv Proszę o pomoc i dziękuję z góry
Tak też chyba uczynię. W sumie pompa nie była jeszcze nigdy wymieniona , a i pojawiające się od czasu do czasu krople chłodziwa w miejscu postoju mogą pochodzić np z pompy. Dzięki za pomysł - na pewno nie zaszkodzi i właśnie od tego zacznę.. Gdyby komuś jeszcze przyszedł do głowy jakiś pomysł to proszę o opinię. Mam tylko nadzieję ,że to nie są objawy...
Tak też kiedyś dałem pompowyryski do sprawdzenia do autoryzowanego serwisu Boscha.Wcześniej sprawdziłem je wstępnie swoim sposobem i przynajmniej dwa na 100% miały wycieki przy cewkach,na samej górze.Ale poszły do serwisu.Powymieniali co tylko możliwe,oprócz cienkich oringów na cewkach- przyczyny całego zamieszania.Dlaczego nie wymienili?W odpowiedzi...
Typowo zapchany EGR konkretnie kanały w głowicy i brak przepływu spalin. Dwa DPF potrafi się zabić i dławi silnik.
Witam jak w temacie potrzebuję informacji z jakim momentem mam dokręcić śruby w głowicy z jaką kolejnością oraz jakie mają być luzy zaworowe z samochodzie Iveco eurocargo z silnikiem 75e17 silnik jest 4 cylindrowy o mocy 125kw i pojnosci 3900cm3 2006r z góry dziękuję za informację pozdrawiam Stachu.
mi się urwał rozrząd w Kadecie 1.6D i się też ułamał jeden konik, wymieniłem, a widać były ślady że kiedyś i inne były połamane i wymieniane "na hama" więc to już nie pierwszy jego urwany rozrząd był i bez zdejmowania głowicy to wymieniłem, założyłem pasek i jeździ do dziś kiedyś też kupiłem C15D w Warszawie za 500zł ze spadniętym paskiem i tam jak...
Na górze głowice z lewej strony masz EGR a przed nim w głębi silnika masz chłodnice EGR. Dochodzą do niej dwa węże 18mm. Uszczelka padła bo albo była pęknięta głowica albo coś spaprali (a że głowica duża to sporo rzeczy mogło pójść nie tak). Temperatura ok nie ma skoków.
Czesc sprawdź przewody paliwowe z balu do pompki na filtrze, pompka zawsze wymieniam jeżeli są jakieś problemy z zapowietrzeniem -dodatkowo zajrzyj czy pod filtrem nie robi się mokro i przewody z prawej strony bloku silnika lubi jeden się przetrzeć -ten w kierunku głowicy z tyłu.
Tam jest chyba silnik z ciągnika Fiat 880.5 ew.90/115.Uszczelki są choćby na angielskim eBayu. https://www.ebay.co.uk/itm/232943527756 Sprawdź tylko pojemność silnika i średnicę cylindrów.U ciebie jest silnik 8051 ,podany przeze mnie link jest do silnika 8055 ale ważna jest tylko średnica cyl. Generalnie to silnik Fiat/ Iveco.Na eBayu znajdziesz i głowice...
Szukam kolejności dokręcenia śrub głowicy oraz momentów. Dodatkowo potrzebuję momentów dokręcenia panewek i informacji o luzach zaworowych. Silnik 9,5 litra model Iveco 8460.41S moc 254 KW
W najgorszym przypadku możesz za chwilę mieć głowicę do naprawy. Możesz mieć problem z rozrządem.
Bo pompka lub filtr wymaga wymiany- jeżeli po dłuższym postoju pompka jest miękka i musisz popompowac (grzybek zrobi się twardy) to tu masz problem. Oczywiście pomijam problem uszkodzonego przewodu w okolicach pompy i głowicy - było to sprawdzone.
Witam, Panowie poszukuję danych dotyczących momentów dokręcania głowicy w silniku Iveco 8210 SRI20. Znalazłem publikację do SRI10 natomiast do mojego śladu nie ma, a silniki różnią się mocą o 100KM.
Czyli drogi temat może być z tego co piszesz. Z tego co rozumiem to albo EGR do wymiany albo same wężyki od EGR lub zaworu sterującego EGR. Zatkane zawory w głowicy to wtedy wyciąganie silnika, bo inaczej się nie dojdzie tam ? Jak to się diagnozuje? komputer coś pokaże ?
W silniku były tylko panewki wymienione ,zrobiona głowica i pompa wtryskowa i przed remontem silnika wszystko działało pompa olejowa była nawet nie ruszana ściągnięta tylko z silnika .
Zostaw zielony w spokoju (na obecną chwilę) bo raczej masz większy problem. Objawy wskazują na późny zapłon lub niesprawne wtryskiwacze. Żeby nie narobić sobie biedy najpierw sprawdź rozrząd bo pewnie nigdy nie wymieniany i pewnie pasek przeskoczył. Nie męcz tego silnika bo jak przeskoczy dalej to głowica do roboty. Ten dynks z zielonym kabelkiem to...
Dzięki wielkie za każdą pomoc. Ztymi informacjami już mogę coś posprawdzać. Spodziewam się, że trzeba będzie poustawiać dokładnie wszystko ale narazie chcę odpalić go a jak będzie dobrze to będe myślał dalej o regulacjach. Dziękuję za pomoc, jak wróci z naprawy głowica to poskładam i napiszę czy się odezwał, czy rozwalił. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany. Problem polega na zatykających się kanałach w głowicy które idą od zaworu egr i wychodzą w kanałach przy kolektorze ssącym(zaznaczam na zdj.) https://obrazki.elektroda.pl/7439628200_... https://obrazki.elektroda.pl/6512835300_... Udrożnisz te kanały i powinno być okej. W Iveco o identycznych objawach...
Dzięki wszystkim za pomoc .Niestety do tej operacji trzeba wyciągać głowice
99 rok to stary silnik iveco sofim ze zwykłą pompą na linkę. przebieg pewnie dawno 500 tyś minął to i olej ścieka z głowicy na cylindry i kompresja pewnie nie za waleczna to norma ,że dymi. ale zapewne tylko pierwsze 30 kilometrów bo później już jest oki. Akurat użytkuję iveco 2 z tym samym motorem i jest dokładnie tak samo. świeca sprawna ? jak odpala...
Witam, kupiłem w niemczech busa iveco z silnikiem 2.3 rok 2012 (euro5) Problem jak w temacie po przejechaniu ok. 50km czasami 100km auto na około pół minuty kopci mocno na biało. Był podłączany na komputer - brak błędów. Auto ma cały czas moc pracuje równo. Przebieg 520000km przy ok. 480000 był robiony remont góry silnika (głowica, pompa wtryskowa,...
To napisz jeszcze jak bardzo kolega silnik rozebrał i może wymyślimy czy np tylko zamienił kolektory czy odwrócił głowicę 😁 Przydatne zdjęcia silnika. A w ogóle to silnik iveco?
Jeśli nie pompowtryski, nie pęknięta głowica to jest możliwość też pompą paliwową? Czy to jest pompa paliwa, która jest przy sprężarce i pompie wspomagania?
Witam. Może ktoś posiada wiedzę na temat hamulca silnikowego (dekompresyjnego) w IVECO, a dokładniej Iveco Trakker z 2014 r. Cursor 13 na CR. Chodzi mi o dokładniejszą zasadę działania siłowników na głowicy i dlaczego są podpięte pod szynę paliwową. Problem jest z porannym uruchomieniem silnika, cały układ paliwowy sprawdzony, włącznie z kompresją i...
Jeśli to Cursor to hamulec Jackobsa. Z przodu silnika na głowicy jest elektrozawór czy coś (nigdy nie rozbierałem) otwiera to kanał olejowy którym olej silnikowy wypycha takie tłoczki w głowicy, tłoczki z kolei podpychają takie dźwigienki które z kolei podpierają zawory wydechowe czyli zmniejszają ich luz. Jak cała ta orkiestra działa jak trzeba to...
Witam. Mam problem z Iveco daily 2005r 2.8 silnik 125 KM. Otóż podczas jazdy auto zgasło, zapaliła się kontrolka od wtrysku i stanął. Po ponownym przekręceniu stacyjką kontrolka od wtrysku już się nie zapala lecz auto nie chce odpalić! Czasami lekko załapuje ale nie może odpalić. Żadnego stykania ani nic innego nie ma, kręci normalnie. Z rury wydobywa...
Witam. Tak jak w temacie, borykam się z uruchomieniem Iveco daily 2005 3.0 Próbuje diagnozować ds150e, znalazłem pinologie w internecie, próbuje na różne sposoby i nic. Niektórym wystarcza podpięcie 3 pinów, a u mnie nie zaświeca się głowica od Delphi. Dodam jeszcze, że napięcie w gnieździe 38 pin jest, zgodne z napięciem akumulatora sprawdzane miernikiem....
Więc tak po naprawie głowicy i ustawieniu luzu płytkami regulacyjnymi, zamontowałem głowicę. Ustawiłem na znaki koło wałka,pompę wtryskową oraz oczywiscie wał. Przy próbie odpalenia zapalił tylko na pierwszym cylindrze stąd mój post. Po zdjęciu dekla zaworowego bez bawienia się z pomiarami oczom swoim nie wierzyłem myślałem że to koszmarny sen. Wałek...
mam autko po urwanym pasku rozrządu, głowica zrobiona, zawory, planowanie, przystępuje do składania a tu jakaś niespodzianka typu. duł silnika zblokowany jest ok już miałem zakładać głowice próbuje zblokować wałki i nie zgrywają się, głowica jeszcze nie założona, ale problem z wałkami, łańcuch wygląda na nie ruszony, miał ktoś taki przypadek?
witam dokładnie sprawdź pompo wtryski bo zdarza się ze pękają, jeżeli są sprawne i pompa tez to mogła niestety pęknąć glowica
Mam problem z mocą po wymianie uszczelki pod głowicą i rozrządu, auto strasznie zmulone, do 90 km/h ledwo się rozpędzi i ściana, Iveco 35c16, auto z 2018 roku, silnik 2,3 115 kW, sprawdzona turbina, ciśnienie w komorach spalania, był błąd 0600 ale wykasowany, wyszło, że leją 2 wtryski ale nie wiem czy to będzie przyczyna, bo auto przed postawieniem...
Wyżej napisałem, że nie ma takiego problemu w tym modelu silnika - oczywiscie są przypadki pekania, zapiekania, powiedzmy rok wstecz otwieralem kilkanaście motorów (pamietaj, że w bloku od euro 3 do euro 6 nic sie nie zmieniło lacznie z głowicą- w iveco zależne czy euro 5 czy 6 np. walek rozrzadu ma inny kat krzywki(już się o tym przekonałem😄)...
Nadal nie udało mi się tego ogarnąć.. w sumie już się przyzwyczaiłem;) Natomiast dziś niespodzianka ! Podniosłem tylna oś, odpaliłem go "w powietrzu" i.. na 6-tce doleciał do 140km/h, ale nie bez oporów- kiedy osiągnął w/w predkosc zaczął kuleć.. nierowna praca, falowanie, przykopcil . Spróbowałem jeszcze kilka razy i było podobnie jak w opisie.. czasem...
Witam wszystkich, po raz kolejny liczę na pomoc forumowiczów. Auto IVECO DAILY 3.0 150 KM 2007r. przebieg 650 tys. km Iveco ma "wycięty" EGR, 3 miesiące temu założono nowe wtryski i regenerowano głowicę. Problem jest następujący. Po odpaleniu, auto na zimnym silniku mocno dymi na biało śmierdzącym dymem, a po przygazowaniu silnik się dławi. Sytuacja...
kolego możesz sprawdzić odkręcając kolektor wydechowy przy głowicy jesli kanały w głowicy są mokre w oleju to znaczy że silnik ma przedmuchy i chyba te pierścienie które wymieniłeś nie wiele pomogły czy aby na pewno to były orginalne pierścienie.
Samochody Iveco 100E18 i drugi 100E21 100E18 ma zwykłego diesla (nie wiem jaki typ, podobno 8060) 100E21 ma silnik Tector W obydwu przypadkach zaszła potrzeba wymiany uszczelki pod głowicą i co się z tym wiąże regulacji luzów zaworowych. Problem w tym że nie mogę nigdzie znaleźć żadnych wiadomości jakie prawidłowe mają być więc zwracam się do Was o...
Witam mam iveco daily 2.5d z 97r to samo co ducato .Problem polega ,że pożyczyłem znajomemu auto i po próbie odpalenia w mroźne noce ,nie odpalił .Okazało się ,że pasek rozrządu jest luźny .. Na plaka nie chciał zagadać (zanim sprawdziłem ,że rozrząd przeskoczył ) Kręcić ,kreci normalnie . Kwestia czy głowica moglą dostać po pupie ? Mógłbym prosić o...
Witam jeśli twierdzisz ze na tak zwanym plaku nie startuje to sprawdź kompresje na cylindrach i sprawdź czy wogule wałek w głowicy się kreci by wykluczyć czy aby ten "remont" to nie był tylko chwyt marketingowy bądź coś nie poszło z wymianą napędu rozrządu jak należy:)
Na kole wałka rozrządu jest wycięcie od strony silnika ma znak pokryć się z znakiem znajdującym się głowicy koło obudowy pokrywy zaworów,następnie pompa blokowana jest trzpieniem.GMP blokowany trzpieniem na kole zamachowym od strony skrzyni biegów chyba że Iveco jest po 2000 roku to cesja znajduje się na małym kole rozrządu wału korby znak ma się pokryć...
Kolejno:szczelnośći drożność przewodów podciśnieniowych Wymiana elektrozaworu sterowania EGR, ze starego mogło się oderwać kawałek membramy i zatyka przewód podciśnienia.Ten kawałek 1-2mm może tkwić przy trójniku pod serwem.Jezeli tam masz też elektrozawór VGT do sterowania turbiny to i on może być wadliwy.Zatkana chłodnica lub kanały EGR w głowicy(jeżeli...
Zdejmij wąż za turbiną do kolektora ssącego i zobacz czy ta turbina po remoncie nie pcha tam oleju, który przedostaje się ze smarowania turbiny. Druga z możliwości to nowe pierścienie na stare tuleje co daje marny efekt a co gorsze to też jest możliwe że są obrócone pierścienie i efekt będzie dokładnie odwrotny do zamierzonego. Może też być pęknięta...
Witam wszystkich, Trafił mi się pacjent z ubywającym płynem chłodniczym. Okazało się, że płyn jakoś dostaje się do oleju i jest wyrzucany do odmy. Chcę ściągnąć głowicę i dać do sprawdzenia. Czy posiada może ktoś dane naprawcze do tego silnika? momenty dokręcania, na co zwrócić szczególną uwagę przy składaniu?
Auto sprowadzone na lawecie jak dostawał kuźla z błędami i pokazywał na czerwono zebatke skrzyni biegów to tez paliło się AL pod N na wyswietlaczu. Skrzynia była bank na luzie. W miedzy czasie sie okazało że bendiks też pierdzieli nie zawsze startował. I teraz po wylaczeniu aku , jak nie było bledów na deske to odpalił od strzała , wyjechał 5km i na...
jeśli pali dobrze na ciepłym a na zimnym nie chce to może być akumulator (bo na ciepłym rozrusznik potrzebuje mniej energii) lub nie ma kompresji czyli mogła paść głowica (uszczelniacze zaworowe, planowanie głowicy i zaworów) albo pierscienie. Wtryskiwacza nie wykręcaj, bo to nie jest tak ze ty go wykręcisz i wkręcisz tylko musi być pod odpowiednim...
Witam wszystkich forumowiczów, Dane samochodu: Renault Master 2.5 dci 120 ( około 115km ) 2006r. Mam prośbę o podanie wskazówek albo przesłanie schematu który pomoże złożyć silnik. Auto w ostatnim czasie zaczęło tracić na mocy po czym mój brat mechanik ( przerabiał wiele silników jak ostatnio Iveco 2.8td, Lt 2.5 td ... ) wyjął ze mną silnik i po rozebraniu...
Może ten, który robiłem po prostu się dotarł i dlatego się uspokoił. Ale myślałem nad problemem, i wydaje mi się , że znalazłem rozwiązanie: Pod korek wlewu oleju założyć taką tuleję z króćcem jaką montowało się za komuny w silnikach fiata 125p i poloneza (korek jest taki sam) i do tego dołożyć zbiorniczek płynu do wspomagania np z renault (2 króćce...
1. Jeśli podejrzewasz uszkodzenie n 1 cylindrze to powinna być opcja testu sprężania przy pomocy Texy, Jaltestu itp... 2. Jeśli chcesz sprawdzić dokładnie manometrem to musisz zrobić adapter, ktory będziesz montował w miejsce wtryskiwacza. 3. Ewentualnie możesz kupić monometr z gumową koncówką, tylko nie wiem czy nie będzie Ci uciekało wtedy ciśnienie...
Napęd napędem. Ciśnienie powinno być. Ze schematu wynika że zawór redukcyjny jest w pompie zasilającej. Z drugiej strony pompa wysokiego powinna budować ciśnienie nawet bez pompy zasilającej jeśli układ jest odpowietrzony. Jeśli nie robi nic to albo powietrze w układzie albo pompa wc padła, albo rozrząd razem z głowicą padły a pompa się nie kręci bo...
Witam też mam takie autko i u mnie był wykołatany silnik głowica do remontu i pierścienie Dodano po 1 Dodam że moje auto było po upsie i silnik dostał za swoje a na licznkiu tyko 200km :) dodam że od dwóch tygodni stoi bo problem z częsciami :))) Dodano po 1 200 tysiecy kilometrów
Glowica zplanowana ,tloki wymienione, auto pali ,
Witam. Problem występuje już od ponad pół roku i często dzieje się to gdy silnik jest już ciepły (po przejechaniu 100-150 km). Podczas jazdy silnik tak jakby przerywa/szarpie, ale auto jedzie dalej. Jest w porządku przez kilkadziesiąt kilometrów, a następnie znów "szarpnie". Podczas szarpnięcia, komputer zapali check engine albo czasami nie. Niestety...
Miałem kiedyś Audi 80/B3 2l/16V na pełnym wtrysku mechanicznym. Kupiłem ją od znajomego "mechanika" z servisu Iveco (z wykształcenia kucharz). Była w tak świetnym stanie że wyciągała max 120/h. Znajomy blacharz doprowadził blachę do stanu używalności. Po tej robocie szlak trafił pasek rozrządu (najpierw chciałem zrobić z blachą, a później z silnikiem...
Ecm 99 błąd związany z układem paliwowym jak i doladowaniem. Czy adblue działa prawidlowo? Do sprawdzenia na szybko pompka za kabiną do filtra wstepnego- jest po odpaleniu twarda czy mozesz normalnie pompowac? Filtry paliwa. Odpowietrzniki. Nie poca Ci się przewody paliwowe od pompy do głowicy szczegolnie te dwa na wsporniku metalowym. Ile kreci turbina?...
Chwilowy służy do migania błędów kontrolką "EKG". Kody dwucyfrowe. Komputera tu nie trzeba bo jeśli tylko błędy to kontrolka zupełnie wystarcza. Po zapowietrzeniu ten silnik trochę ciężko ale zapala. Możliwe że padła pompka zasilająca albo zapowietrzona nie chce złapać. Najpierw sprawdź czy podczas kręcenia leci paliwo z odpowietrznika w głowicy. Jeśli...
Witam mam problem z Iveco Stralis 2007 E5 - od dłuższego czasu w układzie pneumatycznym zbiera mi się kondensat, doszedłem że powietrze trafiające do podstawy osuszacza jest bardzo gorące i zapewne stąd problem. Wymieniłem podstawę osuszacza gdyż podejrzewałem sterowanie sprężarką ( nie odpoczywa) nie pomogło, wymieniłem głowicę sprężarki ( nie pomogło)...
Dziadki w pracy zdjęły głowicę jak byłem na urlopie a nie pomierzyli jaki wznios krzywki był i oczywiście serwisówki brak - ogólnie fasolki ich zaskoczyły ale juź było po ptokach. Silnik leżący w autobusie F2BE1682G*B015. Znalazłem dwie serwisówki i w jednej jest 4,90mm a w drugiej 3,65mm. Jeśli ma ktoś dostęp do prawidłowych danych dla tego silnika...
Jak w temacie, kto będzie robił remont silnika i gdzie? Potrzebujesz uszczelkę pod głowicę, do sprawdzenia wtrysk komplet uszczelek, uszczelkę z tyłu silnika pod odpowietrzenie skrzyni korbowej, kumatego gościa który ustawi pierwszy wtrysk po złożeniu silnika na zegar magnetyczny. Zmień połączenie gumowe - wodne to pod turbem, będzie dobre dojście,...
Koledzy problem rozwiązany. Wina leżała po stronie wtryskiwaczy a dokładniej fachowcy, którzy wymieniali wtryskiwacze włożyli na jednym z cylindrów 2 podkładki pod wtryskiwacz. W związku z czym końcówka się schowała za głęboko w głowicy i rozlewała paliwo po ściankach zamiast dawać mgłę do komory. Egr odślepiony i faktycznie wartości trochę sie zmieniły...
Witam, mam problem wymieniałem rozrząd w Iveco 2004, przeskoczył mi na zębach, podczas demontażu ustawiłem głowice i dolny wałek odpala ale nie chodzi tak jak powinien! Jak ustawić pompę paliwa?
To już wiem bo zdejmowałem głowicę. Jak ustawi się wałki rozrządu szerszym sfazowaniem do przodu auta to wychodzi, że koniec suwu sprężania i początek suwu pracy jest na cylindrze 4 od rozrządu. Jak to powiedziałem w serwisie to odpowiedział mi facio, że Francuzi liczą od tyłu i tak mam zapamiętać.czyli dla nich jest to pierwszy cylinder ale od koła...
Nie wiem czy warto inwestować jeszcze w to auto ale na początek sprawdź mu kompresję, przy takim przebiegu i wieku, czy przypadkiem zawory mu nie puszczają bo wypalone, mówię o kosztach bo gniazda zaworów to sciąganie głowicy. Jeżeli kompresja ok czytaj dalej :) Nie znam tego silnika ale raczej bez programowania się obejdzie, to silnik ASTRA HD 7-C...
Myślę że możesz mieć przedmuchy kompresji z cylindrów do układu paliwowego. Podłącz się do przelewu na głowicy, zasłaniając oczywiście odpięty przewód. Po odpaleniu sprawdź czy z przelewu nie wydostają się bańki powietrza. I druga sprawa, czy przewody paliwowe i zaworek w podstawie filtra są na właściwym miejscu, wiem że można pomieszać te łączniki...
W tej co mam nie ma tego właśnie mam głowice i wszystko a akurat od panewek nie mam 😔
A więc jestem już w temacie mądrzejszy. Otóż silniki pasują zamiennie (blok z głowicą zamknięte), różnica jest w osprzęcie, przystawkach do dzwonu skrzyni biegów, kołach zamachowym i pasowym wału i pompy wody, kolektorze wydechowym i średnicy otworu w wale korbowym na wałek sprzęgłowy. W moim przypadku przekładam silnik z Ducato do Mastera i trzeba...
Witam posiadam samochód IVECO Daily 35c18 2006 r z 3 litrowym silnikiem i mam pytanie do znawców lub mechaników czy jest jakaś różnica miedzy małym lub dużym filtrem oleju czy mały jest tak samo wydajny jak duży dodam tylko że jak mam założony duży filtr to na zimnym silniku przez krótko chwile przy odpalaniu wyświetla mi się "sprawdź olej" ale na małym...
Chciałem krzyknąć: CEWKA! ale to diesel... więc trzeba sprawdzić sprężanie. W zależności od zużycia silnika, może to być nieszczelność na pierścieniach (najczarniejszy scenariusz) lub, co bardziej prawdopodobne, podparte zawory... Sprawdź luz zaworowy, i warto przy okazji docisnąć głowicę...uszczelka w młodych autach się po prostu "płaszczy", dlatego...
1,2 dobre Dla TDI to musisz miec ok 26 w góre pomiedzy 1 a 4 jest za duza róznica, A przyczyn, nie przyczyna mzoe byc kilka . Wtryski. Pompa Nieszczelne zawory w głowicy. brak szczelności na pierscieniach na tłokach masz tam świece żarowe? jak tak to wyjmij i podłacz do akku pojedynczo i zobacz jak grzeja. mają sie nagrzewac od czóbka do gwintu, jak...
Też mu mówiłem na początku, że pewnie wtryski leją, ale twierdził, że ta kontrolka świeci, bo długo stoi i pewnie któryś się zawiesił. Mówił żebym zgasił silnik i zapalił to będzie w porządku, ale kontrolka po chwili i tak znowu sie zaświeciła. Jak go przegazowałem kopcił na biało jak diabli i wydaje mi się, że czuc było olejem, to mówił, że to napewno...
Turbina Ori. Stara pompowała niby 1.3 bara i ogólnie już rzygala olejem. Nowa ponoć dmucha 2 bary. Czy mogłem zrobić jakieś zwarcie kablami od dmuchawy z jakimś czujnikiem i stąd moje problemy ? Dodam że nie działa mi jeszcze grzanie świecy płomieniowej i auto ciężko pali zimne. Jak odpalę i ruszę odrazu to przez jakieś 100 metrów kopci na niebiesko...
Są trzy drogi tuningu silnika: - modyfikacja silnika wolnossącego (wałki, zawory, gniazda, dolot, wydech), - montaż urządzenia doładowującego, - jedno i drugie Najlepsze efekty (w rozsądnych kosztach) zyskasz przez zastosowania doładowania (turbosprężarki), zakładając że sam wszystko zrobisz i wiesz jak się do tego zabrać, jak nie to najwyżej uszkodzisz...
pekniety blok / glowica , chlodnica oleju. btw. Jaki to ma silnik ? Obstawiam jakieś iveco ?
kilka serwisówek innych aut zawiera szczegół zawsze nowa śruba główna wału Bo w nowej śrubie jest nałożona specjalna do tego pasta, czego w używanej śrubie po odkręceniu stracił swoją część pasty i tylko na nowo położenie pasty pozwala, oczywiście najpierw śrubę należy wyczyścić, a dopiero potem nałożenie specjalnej pasty, co wówczas pozwala utrzymać...
Witam, proszę kolegów. Czy ktoś może mi pomóc rozszyfrować model a w zasadzie pomóc w doborze parametrów pracy sprężarki jak na zdjęciach: http://obrazki.elektroda.pl/5494720600_1... http://obrazki.elektroda.pl/4801334200_1... http://obrazki.elektroda.pl/7321531100_1... http://obrazki.elektroda.pl/5930721700_1...
Witam serdecznie posiadam Iveco Stralis 450 E5 2011 rok . przebieg wg licznika ok 350 tyś km. Automat. Auto jest stosunkowo świeżo kupione, była to wersja standard na oponach 315/70 , kupione w Estoni, w PL założone opony 295/60 (przeróbka pod naczepę Mega). Pierwszy wyjazd ok 30l/100km (ładunek ok 5 ton...) Przełożony wkład mostu aby obroty silnika...
Witam wszystkich Ostatnio przydarzyła mi się niezła przygoda z moim Ducato 2,3 MultiJet rok 2006 (nowa buda). Usterka już znana ale piszę to dla wszystkich zainteresowanych, ponieważ na forach nie znalazłem nikogo z takim problemem. Liczę jedynie na uwagi co mogło być przyczyną. Stałem na światłach, czekałem na zielone....ruszyłem i po wrzuceniu drugiego...
Może sie okazać, ze tłoki, korbowody musisz wymienić na kute, a to spory koszt, dochodzi do tego inny kolektor, cały wydech, dolot powietrza, zawór upustowy, komputer do wysterowania całej instalacji, więc według mnie gra nie warta świeczki To czy zakucie motoru bedzie konieczne zależy od ciśnienia doładowania, jeżeli właściciel zdecyduje sie na low...
Na chwilę obecną po wymianie czujnika ciśnienia mocy przybyło, spalanie spadło i jeszcze kierowca wykazał się inicjatywą i przejechał codzienną trasę nieco wolniej niż zazwyczaj tj. nie przekraczał 80 km/h i to dało dalsze zmniejszenie zużycia paliwa. Co do wiązki głowicy to jest ona do wymiany i tu nie ma co się oszukiwać, ale nie wydaje mi się, aby...
głowica iveco głowica iveco daily transit głowica głowica
netia net24 hasło telewizor samsung standby ustawienia fabryczne xiaomi
ic205 samsung układy prostownicze
Jak usunąć zaznaczenie komórki w Excel VBA? Ujemne napięcie w baterii Li-ion - przyczyny i rozwiązania