Tereszpan [url=https://allegro.pl/oferta/tereszpan...
W transformatorze, pod pierwszą warstwą izolacji uzwojenia pierwotnego Nie zawsze pod "pierwszą" izolacji. ;)
Pod izolacją uzwojenia pierwotnego może być schowany bezpiecznik termiczny.
A co pokazała oporność uzwojeń . Podczas dużej temperatury lakier izolacyjny robi się kleisty więc może uzwojenie wtedy gdzieś dotykać . Po zastygnięciu mogło to się zaizolować i pokazuje dobry stan izolacji. W takim przypadku zawsze rozebrać silnik i pomiary zrobić na otwartym silniku . Wizualnie widać wtedy uszkodzenia .
No to zmierz izolację uzwojenia pierwotnego transformatora głośnikowego. Odłączącz wszystkie cztery wyprowadzenia i zmierz rezystancję uzwojenia do masy. Obawiam się że to to. Przebicie do rdzenia. Dodano po 13 Nie odłączj wtórnego, bo przebicie może być międzyuzwojeniowe.
Nic. Kupić silnik. Masz przebicie na izolacji uzwojenia wewnątrz. Prawdopodobnie na stojanie.
A silnik to piec akumulacyjny czy kable grzewcze, nie opowiadaj głupot. Pomylił kolega adresy , a tak od siebie to radzę poczytać do jakich temperatur może nagrzać się silnik elektryczny (chodzi o jego uzwojenie bo z niego wychodzą przewody zasilające ) . Więc silnik to nie piec , a koszulka termokurczliwa to nie izolacja chroniąca dobrze w warunkach...
Witam, czy taśma parciana nada się na izolacje drutu/płaskownika uzwojenia wtórnego w spawarce. Z oczywistych powodów nie nadaje się to do tego zastosowania. W tym przypadku można zastosować np. [url=https://allegro.pl/oferta/folia-izo... izolacyjną i [url=https://allegro.pl/oferta/lakier-el...
Napięcie zasilania dławika jest w zasadzie nieograniczone. Jedyny parametr który ogranicza nam pracę dławika to natężenie prądu zależne od średnicy uzwojenia oraz grubość izolacji uzwojenia.
po pierwsze napisz w temacie postu konkretnie czego maja dotyczyc te pytania... Ad1.Prądy wirowe są to takie prady ktore płyną w zamknietej powierzchni np transformatora (pierscienia itp) dodajac ze rdzen transformatora posiada reluktancje mozemy stąd wysnioskowac ze bedzie wytwarzana moc na rdzeniu tr. tak wiec jest to jeden z powodów zeby izolowac...
Prawdopodobnie jest to wina silnika capstan. Wirnik ociera o uzwojenie, przeciera izolację uzwojenia. W zależności jak rolka docisnie taśmę tak przestawi się oś silnika.
Miernik coś próbuje pokazać na jednym z uzwojeń i zakresie 200mega ale ostatecznie nie pokazuje nic. Zbyt niskie napięcie pomiarowe. Jeśli jednak "coś próbuje", to przy zasilaniu z sieci prąd upływu może być na tyle duży iż wyzwala RCD. Zawilgocony lub uszkodzona izolacja uzwojenia.
Faktycznie nie widać diody ale można by zmierzyć oporność pomiędzy tymi wyprowadzeniami, i w zależności od biegunowości dołączanego miernika jak zero to diody mogą miec zwarcie jak 15 k to uzwojenie może mieć przerwę, jak kilka omów to można uznać ze uzwojenie ok. i jeszcze oporność izolacji tego uzwojenia.
Można zgadywać - tylko autor wie, co robił z narzędziem i w jakich okolicznościach padło. Jaka marka tj. jak wysoka półka i jak solidne wykonanie? Po kolei: zwarcie w silniku - bo coś, bo stary i zużyty, bo pył budowlany wytarł izolację uzwojenia silnka, bo wibracje uszkodziły izolację jw... szybkie uruchamianie wiertarki raz po raz typu zabawa w pukanie...
Witam,kolego jeśli silnik był zalany to najpierw proponowałbym go rozebrać i stojan+wirnik dobrze wysuszyć. A następnie sprawdzić stan izolacji uzwojenia induktorem na 500V pozdrawiam
Oczywiście na tym można jeździć jeżeli napięcie nie spada gwałtownie po włączeniu obciążenia na które ma wpływ słaba izolacja uzwojenia stojanu i sprawność głównych diod bo pewnie już ma swoje za sobą.P
Zobacz dokładnie na punkty lutownicze trafa po stronie pierwotnej. Bezpiecznik jest ukryty na, lub pod uzwojeniem, ma wyprowadzenia w szeregu z podłączeniem do sieci. Nie raz można się do niego dostać usuwając pierwsze warstwy izolacji uzwojenia (ale tu ostrożnie, by nie uszkodzić uzwojenia).
Na początek proponuję: 1. Zmierzyć odpowiednim miernikiem rezystancję izolacji uzwojenia silnika 2. Zmierzyć prąd (może być zwykły amperomierz) w przewodzi PE, zasilającym ów silnik lub przewodzie uziemiającym
Bezpiecznik stosuje się zawsze! Na zdjęcu nr 2 izolacja uzwojenia wygląda na nadpaloną. Miałem kiedyś lampę warsztatową i właśnie na 12V nie na 24V a na transformatorze a konkretniej jego obudowie było napisane transformator bezpieczeństwa.
Jest to bardzo zły pomysł. Rezonans może spowodować uszkodzenie izolacji uzwojenia transformatora. Lepiej zastosuj regulator tyrystorowy po stronie pierwotnej lub wtórnej. Lepsze od kondensatora będzie zastosowanie dławika ale regulator sprawdzi się najlepiej.
HEJ Jeśli potrzebne jest tam tylko jedno napięcie to spokojnie możesz podpiąć trafo 12v i będzie ok. A co do starego trafa to może da się je uratować,często uszkadzają się w nich tz.koraliki - bezpieczniki termiczne,które ukryte są pod izolacją uzwojenia.
No to jeszcze "szóstka w totka" - miałem podobny przypadek w silniku pralki elektrycznej, uszkodzona izolacja uzwojenia, przy zimnym silniku (zaraz po włączeniu) nic się nie działo ale po nagrzaniu następowało zwarcie międzyzwojowe, siadała moc silnika i obroty. Po ostudzeniu historia się powtarzała. Jeżeli nie to, to się poddaję, nie mam więcej pomysłów.
Pompkę masz do wyrzucenia. Ile można tłumaczyć? Co to znaczy że " Pompa jest w bardzo dobrym stanie i niebyła zbytnio eksploatowana. ? Nawet do niej nie zajrzałeś. Ten smród przypalonego plastiku, to swąd izolacji uzwojenia zablokowanego silnika pompki.
Wzrokowo w porządku, to przydał by się omomierz, by sprawdzić ciągłość uzwojeń i miernik izolacji, by sprawdzić, czy izolacja uzwojeń jest dobra, czy silnik nie jest nawilgnięty.
W tych silnikach wyprowadzenia w tym stanie to niemal norma. Jedyną właściwą naprawą jest wymiana tych wyprowadzeń. Wszelkie koszulki nakładane we własnym zakresie mogą nie uchronić przed zwarciem, a tym samym również przed uszkodzeniem uzwojeń.
Wystarczy, jak delikatnie przetniesz wszystkie zwoje tego uzwojenia, by nie uszkodzić izolacji i uzwojenia pod nim. Próba ich usunięcia może być bardzo trudna ze względu na lakier elektroizolacyjny.
Czy to środkowa kolumna i połowa wysokości? Tam jest najgoręcej i największe narażenie izolacji.
Ją chciałbym koledze ElektroMex przypomnieć że silnik wymaga przewodu ochronnego PE lub PEN . Jest on potrzebny by w razie uszkodzenia izolacji uzwojenia silnika czy przewodów zasilających . Bo jak na razie to tylko przewody zasilające widać , więc przed próbą i podłączeniem na stale wymienić przewód zasilający na trzy żyłowy.
Napięcie wytwarzane przez alternator nie jest takie duże więc wystarczy zamalować ubytek izolacji bezbarwnym lakierem do paznokci.Weź oprawkę z żarówką 15-25W na 230V.Jeden jej koniec włóż do gniazdka sieciowego,tam gdzie jest faza,drugi koniec podłącz do uzwojenia alternatora.Stojan podłącz do przewodu zerowego.Jeśli żarówka nie zaświeci,to izolacja...
Ja to widzę w ten sposób: Płyta o wymiarach 170x210 jako rdzeń, natomiast uzwojenie w postaci dopasowanej ramki nałożone na zewnątrz tej płyty. Z przekrojem drutu i ilością zwojów trzeba poeksperymentować. Gotowe uzwojenie musi być owinięte taśmą (np. bawełnianą) i solidnie zalakierowane, najlepiej lakierem elektroizolacyjnym na gorąco. Jeżeli elektromagnes...
Witam, "piszczenie" zasilacza, to nic innego jak drgania mechaniczne rdzenia, lub uzwojeń transformatora przetwornicy. Nie rokuję takiemu zasilaczowi długiej i bezawaryjenj pracy, ponieważ, w przypadku "pisku" z uzwojeń transformatora, z czasem ulegnie zniszczeniu izolacja uzwojeń. Uzwojenia te są tam często nawijane równolegle a potem łączone szeregowo,...
Proponuję rozłożyć, Wyczyścić (uwaga na izolację uzwojeń), zmierzyć rezystancję izolacji - jeśli pomiary wyjdą pomyślnie wymienić łożyska, poskładać i cieszyć się silnikiem. Uzwojenia wyglądają na przypruszone rdzą a nie spalone.
Jeden zacisk strony wtórnej uziemia się dla bezpieczeństwa aparatury kontrolno pomiarowej i obsługi. Indukcja magnetyczna w przekładniku prądowym jest niewielka bo w czasie normalnej pracy strona wtórna i pierwotna znosi się. Gdy rozewrzemy stronę wtórną bardzo zwiększa się indukcja na wskutek działania przepływu uzwojenia pierwotnego. Rdzeń nasyca...
Nie zawsze trzeba odwijać, często wystarczy przelutować przewód na inne kołki transformatora, albo odwinąć warstwę izolacji z uzwojenia pierwotnego. Obejrzyj dobrze transformator, może znajdziesz coś.
Podejrzewam że to przez wkręt który dotykał zwoju i obudowy aluminiowej bo był wkręcony. Najprawdopodobniej. Wykręciłem wkręt - otwór zasilikonowałem - naprawdę jest mikoskopijny. Silikon ze względu na zawartość kwasu octowego stanowi problem, nie wolno stosować do urządzeń pracujących pod napięciem (chyba że jest to specjalny wyrób). Pytanie czy jest...
trafo się grzeje bo pracuje na maksymalnym trwałym obciążeniu 60 W( 3x20W) , trwale powinno się obciążać trafo w 80% jego mocy znamionowej czyli 80W x 80%= 64W , więc mieści się w normie i może tak pozostać , a co do temperatury na etykiecie to jest to max. temperatura otoczenia w jakim może pracować trafo, pod obciążeniem trafo może się nagrzewać w...
Przewód H01N2-D cechy: -napięcie znamionowe: 100/100V -miedziane, wielodrutowe żyły klasy 6 -odporność na działanie oleju i benzyny, światła, ozonu, tlenu i gazu ochronnego -elastyczny (również w niskich temperaturach) -powłoka trudnopalna i olejoodporna -temperatura pracy od -20°C do +85°C -maksymalna temperatura żyły podczas zwarcia +250°C -kolor...
Witam, oczywiście ze , ceratka izolacyjna, nadaje się jako izolacja uzwojeń...
Jeżeli taki bezpiecznik jest w tym transformatorze - jest on umieszczony przeważnie pod warstwą izolacji ochraniającej uzwojenia. Czasem spotyka się wyprowadzony koniec uzwojenia (pom9jający ten bezpiecznik) i jest on nie podłączony do układu : w takim wypadku można sprawdzić, czy pomiędzy końcówkami pierwotnego (bo zawsze jest ten bezpiecznik włączony...
Wygląda to że zatarł się wirnik wentylatora ale przyczyn może być kilka np wilgoć. Takie rzeczy się zdarzają na wskutek uszkodzenia izolacji uzwojeń lub przepięcia np burze. Trudno określić ale w twoim przypadku stawiam na wilgoć i też zatarcie panewek wirnika. Widać to po rdzeniu że jest na nim korozja co sugeruje właśnie zwiększoną wilgotność a tym...
Silnik jednofazowy z wyłącznikiem odśrodkowym. Przed próbami podłączenia, warto sprawdzić rezystancję izolacji i pomierzyć uzwojenia.
Najprawdopodobniej zwarcie w cewce uzwojenia pierwotnego. Ponieważ spawarka jest "leciwa", niewykluczone jest uszkodzenie karkasu, często wykonanego z płyty pilśniowej, i przetarcie izolacji uzwojeń przez blachę rdzenia.
Coż z tego że przwijałeś ale pewnie nie na 5kV. Po pierwsze drut musi byc bardzo cięki żeby sie zmieścił na karkasie po drugie musisz zapewnić odpowiednią izolacje. Lakierować uzwojenia robić przekładki między warstwami.
Schemat wygląda na prawidłowy teraz wszystko zalezy od wykonania no i od trafa (ilości zwojów, grubośći drutu, rdzenia i izolacji uzwojeń)
No to musisz go dopaść w swoje rączki. Dla kompletu informacji: w tej szpuli którą widać w wikipedii wewnątrz jest rdzeń z pakietu pasków blachy transformatorowej. Na rdzeniu szpula a na szpuli uzwojenia, solidnie nasycone np szelakiem, najlepiej w próżni, coby ich nie przebiło. Iskiernik widoczny u góry (dwie wystające kulki) jest po to by bez obciążenia...
Delikatnie zdejmij izolację z pierwotnego uzwojenia. od strony wyprowadzeń tam może być bezpiecznik,którego złączysz i po kłopocie. Pozdrawiam Miro.Nasz.
Fazowe to 400V, a między fazowe to Pierwiastek z 3 * 400 = 690V. Różnica pomiędzy tymi silnikami polega na odpowiedniej ilości uzwojeń, a w szczególności jakie napięcie musi wytrzymać izolacja uzwojeń.
Spalone? Dym poszedł i śmierdzi do dziś? Czy tylko brak przejścia na pierwotnym? W tym drugim przypadku poszukaj bezpiecznika zawiniętego izolacją na wierzchu uzwojenia.
Witam. W silniku oryginalnym skontrolować : - stan izolacji , ciągłości uzwojeń stojana i wirnika, - długość szczotek-...? - wyczyścić komutator wirnika - stan izolacji , ciągłości uzwojeń cewki tachometrycznej
Problem polega na tym, że silnik bardzo mocno się nagrzewa, A to, że się nagrzewa, to może być uszkodzona izolacja uzwojenia czyli zwarcie miedzyzwojowe.
Grunt to podstawy. I w jednym i w drugim przypadku (transformator i kondensator) chodzi o izolację. W przypadku trafo chodzi o izolację uzwojeń. Natomiast w przypadku kondensatora chodzi o dielektryk. Izolacja i dielektryk winne posiadać odporność na przebicia elektryczne.
tak jak piszesz. Co do 87 Hz to jest taki mały patent ze uzwojenie jest na 230V w trójkącie przy 50 Hz i tak tez się dzieje bo 400v dostaje przy 87Hz. tylko uwaga silnik pod ten patent z 87HZ jest podobno ze zwiększana izolacja uzwojeń. więc na zwykłym nie testowałem
Przewody w grubej różowej izolacji to zasilanie 230V. Po stronie wtórnej łączysz niebieski z dodatkową izolacją z czarnym bez dodatkowej izolacji. To będzie 0V. Niebieski bez izolacji to bedzie jako uzwojenie dla +12V a czarny z izolacja jako -12V.
Sprawdź czy na płycie do której podłączony jest silnik są widoczne spalone rezystory. Jeśli tak to padły tranzystory sterujące silnikiem. Tranzystory trudno jest już dostać, obecnie jedyny jeszcze dostępny zamiennik to BUX20. Spalone rezystory również należy wymienić (22 Ohm). Niestety spalone tranzystory świadczą że silnik już niedomaga (uszkodzona...
Skoro odłączony był potencjometr regulacji wysokiego napięcia to proszę sprawdzić diody oraz kondensatory w podwajaczu napięcia.Jeśli jednak napięcie przekroczyło próg izolacji uzwojeń to przebiciu mógł ulec transformator.
Sprawdź induktorem rezystancję izolacji uzwojeń do obudowy (możesz wszystkich razem). Jeśli powyżej 1 MOma (przez minimum 60 sekund!!!), to po załączeniu na normalne napięcie sprawdź, czy prądy biegu jałowego na poszczególnych fazach są równe. Jeśli tak - wymieniaj łożyska. I tyle.
Przebita izolacja uzwojeń i zwarte zwoje. Transformator mógł mieć już wcześniej, w telewizorze taki "strzał" a ujawniło się to po chwili działania.
Witam. Trzeba miernikiem do pomiaru małych oporności zmierzyć oporność uzwojenia pomiędzy sąsiednimi wycinkami, wokół całego komutatora (24pomiary). Oporności powinny być jednakowe. I trzeba induktorem zmierzyć oporność izolacji między uzwojeniem a masą wirnika.
Przyczyną usterki było uszkodzenie izolacji uzwojenia wzbudzającego. Dziękuje za zainteresowanie temat do zamknięcia.
powiedzcie co ja mam tu teraz pomierzyć ? Rezystancję uzwojenia roboczego (U1-U2). Rezystancję uzwojenia rozruchowego (R1-R2). Rezystancję na wyłączniku odśrodkowym (dwa niebieskie przewody dołączone do R1 i 1). Rezystancję izolacji pomiędzy uzwojeniem roboczym i rozruchowym, oraz pomiędzy uzwojeniami i korpusem silnika.
Witam, Witam. W transformatorach sieciowych oraz dławikach skompensowanych stosuje się powszechnie karkas dzielony specjalną przekładką w środku oddzielające uzwojenie pierwotne od wtórnego. Chciałbym się więc dowiedzieć, dlaczego nie stosuje się takich karkasów w transformatorach impulsowych. jedyny powód to większa indukcyjność rozproszenia i mniejszy...
Termik T3 można sprawdzić w sposób następujący: 1. Omomierzem zprawdzasz przejście między przewodami lub zaciskami kostki do termika. 2 zwierasz końcówki uzwojenia i sprawdzasz induktorem o napięcieu 250 V rezystancję izolacji pomiędzy termikiem a uzwojeniem. Jak będzie dobrze to znaczy, że nic się nie stało. Termika nie da rady wymienić bez ingeręcji...
A z nimi to bywa różnie, jeden będzie pod izolacją przed uzwojeniem. A inny pod uzwojeniami. Najlepiej zamieść zdjęcie tego trafa.
Witam. Rozumiem że piszesz o transf. w zasilaczu tego zestawu.Jeśli tak to sprawdż uzwojenie pierwotne i wturne omomierzem(wykryjesz czy któreś z nich ma przerwę).Jeżeli będzie przerwa to zdejmij izolację zewnętrzną tego uzwojenia w miejscu gdzie występuje wyrażne uwypuklenie-tam może być uszkodzony termik(sprawdż omomierzem).Jeżeli uszk. to wymień...
Nie ściągaj izolacji uzwojeń!Wystarczy rozpoznać gdzie jest on podłączony-na pierwotnym masz piny do których są przylutowane przewody miedziane uzwojeń i dwa pocynowane -te dwa to właśnie jest bezpiecznik termiczny i on ma przerwę -zewrzyj na stałe te piny i sprawdź rezystancję uzwojenia -powinno być kilka÷kilkanaście Ohm.
Na zdjęciu transformator nie wygląda na taki, który nie da się rozebrać; należało go rozgrzać, aby klej stał się plastyczny, usunąć żółtą izolację i próbować odwijać uzwojenia. jeśli nie da się odwijać, a przewody uzwojeń mają różne średnice, to wystarczy skalpelem przeciąć uzwojenia aż do karkasu i policzyć przecięte druty. To zajęcie dla cierpliwego,...
Przecież to banał ! Zwarcie uzwojeń do obudowy. Natychmiast do przezwojenia. Niekoniecznie do przezwojenia. Może być dosłownie banał. Np. złe podłączenie lub przypadkowe (niezamierzone) połączenie zasilania z obudową. Oczywiście możliwe przetarcie izolacji uzwojenia i złączenie przewodu z obudową. Przyczyn może być wiele o prostych do usunięcia po...
Widzę, że alternator masz rozebrany. Sprawdź rezystancję izolacji uzwojenia wirnika, przyjrzyj się dobrze wyprowadzeniom tego uzwojenia w kierunku pierścieni ślizgowych.
Kolego yogi009! Masz już odpowiedź na swoje pytanie w innym temacie. Uzwojenie 0-23 V służy do monitorowania napięcia sieciowego w celu automatycznego przełączania z 115 na 230 V. Tf2A 125"C to bezpiecznik termiczny 125 stopni i prąd 2 A. W większości przypadków znajduje się wewnątrz transformatora na uzwojeniu pierwotnym. Jeśli znajduje się na górnej...
27kΩ to wynik fatalny.Biorąc pod uwagę rezystancję uzwojeń (dość niską, ale jednakową)wydaje się prawdopodobne. że w uzwojeniach jest woda. silnik pompy niekoniecznie musi być spalony (choć wykluczyc sie nie da) .Moim osobiste zdanie ;pompa do góry i kontrola ,ewentualnie demontaż.. Jeśli masz tak jak napisał kolega wyżej ,to zacznij od tego. I...
Odpiąć całkowicie kabel w rozdzielnicy oraz przy napędzie, a nastepnie pomierzyć rezystancję izolacji. Wszystkie żyły do ziemii oraz pomiędzy poszczególnymi żyłami. Jezeli będzie OK to trzeba szukać w napędzie. Tu też można odpiąć zasilanie silnika i zmierzyć rezystancję izolacji uzwojenia względem obudowy silnika. Sprawdzić czy elektronika napędu posiada...
Jakie to silniki? Prądu stałego, asynchroniczne? Generalnie w silniku może zepsuć się kilka rzeczy od "leżenia". Jeśli w wilgoci - to narażona jest izolacja uzwojeń (która może tego nie wytrzymać i przebić), oraz szczotki i komutator (w przypadku maszyn prądu stałego). Najlepiej jeśli silnik przechowywany jest w "suchym i chłodnym" miejscu.
Skoro masz problem RCD to nie masz problemu z rezystancją uzwojeń, tylko z rezystancją izolacji (uzwojenia - stojan lub uzwojenia - wirnik)...
Odlutuj wyprowadzenia od tyrystorów, zrób pomiar. Tam głównie jest ważna izolacja uzwojenia pierwotnego od tych dwóch wtórnych. Nawinięcie ręczne jest możliwe ale nie zapewnisz gwarancji izolacji - uzwojenie pierwotne a wtórne, co może doprowadzić do porażenia
Stan izolacji uzwojenia a nie oporność.
Możesz zmierzyć szerokość okna rdzenia suwmiarką. Pomierz rezystancję pierwotnego. Ten o najmniejszej będzie miał największy prąd zwarciowy (choć wtórne i rozproszenie spowodują że nie będzie to proporcjonalnie) Class to wytrzymałość termiczna izolacji, im lepsza izolacja, tym gorsze mogą być uzwojenia przy zadanej mocy.
Ostatnio przy ładowaniu dużego akumulatora sfajczył się transformator. 0V napięcie po podłączeniu do sieci. A sprawdzał kolega, czy to nie jest przerwany bezpiecznik termiczny ? Zwykle tuż pod wierzchnią warstwą izolacji uzwojeń (taśma/papier) jest taka mała czarna kostka, będąca bezpiecznikiem termicznym. Mostek KBPC może kolega użyć, nawet byłoby...
Jakby chodziło o PT100 to dałbym przekaźnik rezystancyjny i byłoby po problemie. Więc w czym problem ? dajesz przekaźnik na 24VDC i masz to samo ryzyko. Zafiksowałeś się na problemie którego nie ma. Zobacz jak wyglądają takie bezpieczniki bimetalowe. Mają zdecydowanie lepszą izolacje niż uzwojenia silnika. Silnik musiałby się dosłownie spalić żeby...
Raz coś takiego widsiałem, przepaliła się izolacja i uzwojenia miały zwarcie. Pierwotne i wtórne. Były nawinięte obok siebie, bez izolacji. W tym przypadku to skrajnie mało prawdopodobne, ale nie można wykluczyć. Wiele rzeczy widziałem.
Taśmę mam właśnie z takich karkasów - szerokość 35mm i na izolacje uzwojeń była na nich użyta folia przezroczysta, czy nadaje się ona do izolacji uzwojeń transformatora głównego, czy wytrzyma ona napięcie. Pierwotne od wtórnego dodatkowo odizoluje też specjalnym do tego papierem z E71. Rdzeń mam bez szczeliny. pozdrawiam
Ale tak być nie może, dołączam foto, macie może jakieś pomysły? Faktycznie, tak być nie może i urządzenia nie wolno eksploatować/używać! Spawarka jest uszkodzona- uszkodzona izolacja między rdzeniem i uzwojeniem- płaskownikiem miedzianym. Bezwzględnie należy rozłączyć końce i początki uzwojeń i sprawdzić rezystancję izolacji między uzwojeniami a rdzeniem...
(at)tomek2098 Poproś kogoś o zmierzenie rezystancji izolacji tej machiny. Mogło z braku pracy (samoosuszenia) ulec zawilgoceniu i przebiciu izolacji uzwojenie pierwotne.
materiały to elektromagnetyzm, zasada pracy trafo i troszkę elektroniki ,ta metoda pozwala szybko stwierdzić zwarcie międzyzwojowe a nie stan izolacji ,jeśli chcesz coś więcej to napisz ale zrób takie doświadczenie jak go jeszcze nie robiłeś ;na małym trafo zlutuj jeden zwój drutu i zmierz prąd uzwojenia pierwotnego dalsze wnioski i próby pozwolą szybko...
Pytanie dla osób z dużym doświadczeniem: Czy można do takich leciwych silników podłączać falownik?? Zdjęcia tabliczek znamionowych na początku postu. Silniki mają ok 35lat. I co z tego? O ile maja dobrą izolację uzwojeń i mechanicznie są sprawne, użycie falownika jest jak najbardziej uzasadnione. Tym bardziej, że falowniki maja zaimplementowany cały...
Przy wymianie uzwojenia nie uszkodziłeś izolacji uzwojenia.
Podstawowe próby pomiarowe przd załączeniem do ruch każdego transformatora jest próba stanu izolacji i ciągłości uzwojeń. Izolacji robi się induktorem 2.5 KV dwa pomiary tak zwane Dolne Górne Kadz i GDK gdzie zwiera się razem uzwojenie pierwotne i razem wtórne i do kadzi raz dolne a potem górne , do tego robi się pomiar ciągłości omomierzem.
WItam, a ja jestem innego zdania. Jak do tej pory nie kupiłem ani jednego trafa - wszystko z odzysku. Nie wiem jakie są teraz nasze rodzime transformatory, ale stare były niezniszczalne... Nowa chińszczyzna grzeje się strasznie nawet na biegu jałowym. Sam mogę zrobić trafo dokładnie takie jakie jest mi potrzebne. Czasami można przerobić wtórne, czasem...
O schematach w agd zapomnij, to jest czarna dziura. W to, że ktoś będzie miał spisane pomiary takiej płytki, niestety, ale raczej też będę wątpił. Wywal to duże trafo i pomierz uzwojenia, miałem kiedyś przypadek, że pod izolacją uzwojenia był termistor który strzelił.
To co piszesz jest co najmniej dziwne. To ma być trafo zasilające (podłączone do sieci 230V) czy trafo głośnikowe? Jeśli sieciowe do zasilania wzmacniacza, to nawijasz Uzwojenie 1 do końca lutujesz linkę miedzianą w izolacji wyciągasz na zewnątrz, a uzwojenie izolujesz (ja bym polakierował lakierem do uzwojeń) podgrzał trochę suszarką owinął izolacją,...
Pierwsza podstawowa sprawa to pomiary :rezystancja izolacji, uzwojeń oraz do obudowy. Jeśli pomiary ok to zasilanie L1;L2;L3 podajemy na zaciski gdzie podłączone są pojedyncze przewody natomiast tam gdzie spięta jest gwiazda ( trzy przewody pod jeden zacisk ) nic nie podłączamy. Ochronny PE podłączamy na obudowę silnika. Jeśli kol. ma problem z tymi...
Ok więc biorę się za nawijanie go. Po nawinięciu pierwotnego, uzwojenie wtórne nawijam tą samą metodą na to uzwojenie ? Oczywiście tak. Tylko nie zapomnij o izolacji pomiędzy uzwojeniem pierwotnym a wtórnym.
Gdzie tego szukać, pod warstwą uzwojenia? Trzeba wydłubać ten termistor? Zabezpieczenie jest pod warstwą izolacji, nie pod uzwojeniami. Nie jest to termistor, tylko bezpiecznik. Zanim zaczniesz ten transformator "rozbierać" sprawdź przejście uzwojenia pierwotnego jak i wtórnego.
Witam ! Da się spiąć uzwojenie w trójkąt . Trzeba tylko rozciąć sznurowanie i ,, wydłubać ,, z czoła uzwojenia pozostałe trzy końce, i wyprowadzić je na tabliczkę zaciskową. Można dokonać takiej próby o ile izolacja uzwojenia nie jest przegrzana. Zabawa raczej dla fachowca, który przezwaja silniki. Powodzenia.
Powodem jest choćby niezerowa rezystancja uzwojeń. Ciepło wydzielane na rezystancji określi prawo Joule'a-Lenza. Oczywiście uzwojenia pomału nagrzewają cały silnik. Drgania i stukania to efekty nieidealnego wykonania silnika. Temperatura rzędu 50 stopni to zupełnie niegroźna sprawa. W okolicach 100 stopni mogłoby być mniej bezpiecznie, gdyż zbliżysz...
Prawdopodobnie masz "ruchome" zwarcie w obwodzie wzbudzania generatora lub przetartą izolacja uzwojenia wyjściowego dającą pulsujące zwarcie fazy z masą w takt drgań agregatu. Proponuję odpiąć regulator, odłączyć środek uzwojeń od masy(zero) i zmierzyć stan izolacji uzwojeń roboczych megomierzem 500 lub 1000V.
[url=http://www.elektroinstalator.com.pl... coś piszą " Przy pomiarze rezystancji izolacji, która może ulegać zawilgoceniu, dla większości przypadków zaleca się dokonywanie odczytu rezystancji zmierzonej po czasie 15 i 60 s od chwili doprowadzenia napięcia (wartość R15 i R60). Następnie oblicza się współczynnik absorpcji...
....Za chwilę to zrobię i ci podam ...pomiar na końcówkach ale nie wiem co to - pomiar izolacji uzwojenia. Dodano po 2 Tak wyglądają pomiary...
Jeździłeś na fabrycznym SW? Katowałeś sprzęt pod górkę? Błędów nie będzie przy przebitym tranzystorze. Jednak przebity tranzystor może narobić więcej problemu - od małego czyli przepalenia ścieżki na PCB lub rezystora pomiarowego do przegrzania i uszkodzenia izolacji uzwojenia w silniku.
Oczywiście że można dużo prościej. Kontaktron szklany na którym znajdzie się kilka zwojów przewodu. Przewód w pojedynczej izolacji 1,5mm kw. Uzwojenie włączone w szereg z N pompy, styki do atmegi. Prąd startowy silnika pompy tylko ułatwi załączenie kontaktronu. W programie atmegi trzeba dodać prostą procedurę ochrony przed drganiem zestyków. Co zresztą...
Nawijać uzwojenia trzeba idealnie obok siebie czy jest jakiś szybszy sposób nawinięcia takiej ilości drutu? Niechlujstwo odbije się tym, że potem uzwojenie będzie za grube i nie wciśniesz rdzenia, więc... Wybór należy do ciebie :D Czy tak może zostać czy trzeba coś z tym zrobić? Jeżeli izolacja na drucie uzwojenia wtórnego wydaje Ci się niepewna, możesz...
izolacja uzwojenia transformatora karcher uzwojenia uzwojenia alternatora
instrukcja serwisowa ariston iskrownik ustawić overmax tablet włączać
sterownik roweru elektrycznego sterownik roweru elektrycznego
Instrukcja obsługi podgrzewacza Siemens DH 1800 - gdzie znaleźć? Podłączenie szyny CAN alarmu w Citroen C5 III