a mam tez pytanko co do klocków, ja do swojego kadecika kupiłem tarcze wentylowane oraz zaciski ATE i jakie do tego klocki mam dokupić :?: jakiej firmy? zeby były dobre a nie szajs jakiś, auto głownie bedzie do szybszej jazdy.. mile widziane linki do allegro :P
To, że tłoczek się cofa od lekkiego podciśnienia i bicia tarcz to wada układu. W idealnym przypadku (brak bicia, brak dodatkowych sił odkształcających) tłoczek nie powinien cofać się wcale. Działa w sztywnym układzie gdzie luz między tarczą jest minimalny, wręcz zerowy. Proszę nie powoływać się na chłopski rozum. Takie są fakty i potwierdza to fizyka....
Sprawdź czy na lewym przednim amortyzatorze nie jest przymocowana kostka. To, że od klocków nie wychodzą przewody, nie świadczy o braku sygnalizacji. Zrób może zdjęcie lewego i prawego amortyzatora z przodu. Będziemy mogli się przekonać, o co biega. Dodano po 3 "Dodam, że gdy ściągnąłem koła, zauważyłem tylko z lewej strony przewód który jest urwany...
Textar ma bardzo dobre hamulce. Nawet jak się zgrzeją to można na nich zahamować. Ja polecam :) Znam kogoś kto strasznie katuje heble ma właśnie textary i twierdzi że duuużo lepsze niż TRW
EBC Mintex ATE Textar Cena do jakości Moim zdaniem EBC ma najlepszą cenę do jakości ich klocki są bardzo dobre moim zdaniem lepsze niż ATE Zimmerman itd Tarcze spoko mają też ma EBC ale cena duża Mintex MTec ate
Mniejsza powierzchnia to będą słabiej hamować. Nie, bo będzie większy nacisk na jednostkę powierzchni przy identycznym nacisku na pedał hamulca. Siła zaciśnięcia będzie identyczna. Pozdrawiam.
Wszystko przebiega standardowo. Z tyłu są tarczo-bębny - elektryczny ręczny zaciąga szczęki więc klocki wymieniasz bez problemu.
Zawsze znajdzie się teoretyk.Chłopak pyta jakie klocki kupić to mówię na jakich jeżdżę i czy są dobre.Na trw sv zrobiłem ponad 20kkm to chyba mam zdanie wyrobione.Jeśli sprawdzają się w takim klocku jak viadro to będą dobre w małym fazerze. Oprócz sprawdzania homologacji klocków sprawdził bym jeszcze sprzedawcę czy ma zarejestrowaną firmę i czy płaci...
Na wtyczce klocka zapewne nr. 1J0973702, no to w takim razie przeciwległy od auta powinien być 1J0973802.
Nie wiecie, o czym piszecie. Skoro ktoś pisze, że miał Wartburga i takie klocki w nim były, to po co nabijać punkty? Dla prestiżu? Klocki od łady były podobne, dało się je dopasować, ale kształt blachy nośnej jest inny. Dodano po 5 Rzemieślnicy PRL robili wiele części zamiennych do samochodów, również klocki hamulcowe ale Wartburgów z klockami nie pamiętam,...
Motorcraft to oryginał który teraz nazywa się Fomoco. ATE bardzo dobre, TRW też. Zakładaj w komplecie tarcze i klocki z jednej firmy.
Jak nie masz szczególnych wymagań to teoretycznie każde klocki będą dobre o ile nie masz nawiercanych tarcz hamulcowych bo wtedy wskazane są twarde klocki jak np. FERODO PREMIER.
Szukasz ,,zestawy naprawcze zacisków hamulcowych,, Np. ten: http://freno.pl/zestawy-naprawcze-zacisk... Dodano po 1 Bo te zestawy naprawcze to jeden wielki bubel i nie będzie to rozwiązanie na dłuższą metę. Raz trafiłeś na gówno i teraz masz uczulenie :D
Jak widzę nie wiesz jak działa układ hamulcowy :) . Po pierwsze, w jakim stanie są prowadnice zacisku? Te takie "bolce" po których porusza się zacisk. Powinny tam być też gumki "harmonijki". To wszystko powinno ładnie sobie jeździć, tylko żeby ci do łba nie strzeliło tego czyścić papierem ściernym :P . Można tam użyć odrobinę smaru, ALE nie byle jakiego!...
powinno samo zgasnąć, ale odłączenie czujników może nic nie dać , bo to są styki NC. Szukaj zgnitej wiązki.
Witam Klocki hamulcowe. Pzdr
kolego jeśli odłączysz klocki to gwarantuje ze dopiero wtedy sie będzie to zapalało. możesz w prosty sposób to sprawdzić, odepnij kostki i zrób mostek na kablach w kostce jeśli zgaśnie to wina klocków jeśli nie to po kablach do samego sedna musisz iść, sprawdzając wszystko po kolei.
Jak na foto (wybijasz od zewnętrznej strony - dawno nie robiłem omegi dlatego pomyłka )... https://obrazki.elektroda.pl/3211225000_...
Dokładnie tak, klocki bez problemu wyszły z jarzm? W jakim stanie są tłoczki? Jak się wkręciły? A nie spotkałeś się z tym że przez to czasem mogą się klocki zablokować w jarzmie?? bo zużycie będzie nierównomierne na płaszczyźnie? bo ja się z tym spotkałem.. To jest możliwe tylko przy zablokowaniu jednego z pływaków.
Zawór luzująco-parkujący do sprawdzenia. Sprawdź ciśnienie na siłowniku złącza 11 oraz 12.
A wymieniłeś też czujnik klocków? Jeżeli jest przerwa w jego obwodzie to kontrolka będzie świecić. Znajdź kostkę łączącą czujnik z instalacją, rozłącz ją i zewrzyj styki, włącz zapłon. Po niecałej minucie kontrolka powinna zgasnąć, a to oznacza, że czujnik jest do wymiany.
Jeśli pokazuje -50km, to nie wiem jak w Mini, ale w BMW możliwość kasowania przeciągniętych serwisów (czyli tych co pokazują minus ) możliwa jest tylko testerem. "Z palca" już nie zrobisz.
Te co pokazałeś to na tył. Powinieneś mieć w oryginale hamulce przód 288mm, więc klocki GDB1307 TRW.
Jeden przewód wychodzi prosto z zegarów pin2 kolor żółto-zielony drugi natomiast to masa kolor brązowy.
VIC jest pod plastikami w dolnej części po stronie pasażera,czujniki są połączone szeregowo. http://obrazki.elektroda.pl/7480338800_1... http://obrazki.elektroda.pl/8502165500_1...
W samochodach nie zawsze klocki zużywają się równomiernie. Zawsze ten od strony tłoczka będzie się zużywał szybciej. Jeśli z jednej i z drugiej strony jest tak samo to może być to przez ESP. Nie masz się co martwić. Pomartw się jak będziesz słyszał szorowanie blachy po tarczy :-P.
Witam jest jeszcze inne wyjscie przekodowac i po bólu zrobiłem to w 4-ce i wszystko ok Powodzenia
Wymiana wszystkich filtrów i oleju około 150 zł (oczywiście za robotę). Nawet jak będziesz robił drogo ale dobrze to klientów będziesz miał. Co z tego że ktoś robi za pół ceny ale partoli robotę lub jest brudasem.
Te sworznie klocków wyglądają mniej więcej tak: http://obrazki.elektroda.pl/8545847500_1... Prowadnice zacisku wyglądają tak jak na poniższym zdjęciu, moim zdaniem nie ma sensu ich wykręcać. http://obrazki.elektroda.pl/4330785600_1...
A, w tylnych też może być czujnik? (Może tylne oszukują?) Chyba jest po przeciwnej stronie.
Witam. BS 4345 Prawdopodobnie za duża szczelina czujnika ABS,uszkodzony pierścień impulsowy (krzywy,wyszczerbiony itp.).
Teoretycznie po odpięciu z mechanizmu przy zacisku powinna dać się w miarę swobodnie "wepchnąć" do pancerza. Dodatkowo można ją wypiąć przy dźwigni ręcznego, ale to może wymagać rozebrania tunelu środkowego. Dodatkowo sprawdź mechanizm ręcznego przy kole, może to on blokuje klocek.
Najczęściej tylko przednie klocki, nie słyszałem aby czujniki były w szczękach.
Zmierzone suwmiarką wychodzi bardzo dobrze Tzn. skąd to stwierdzenie masz dane co do grubości jeżeli są w wymiarze to załóż klocki i w drogę . Jeżeli nie są równo starte lub uszkodzone głębokie rysy do wymiany na nowe lub do wyrównania przy zachowaniu grubości wymaganej .
http://obrazki.elektroda.pl/8683278200_1... Czy o to chodziło?
na bieżąco powinieneś wymieniać: olej + filtr oleju - co 10 000km filtr powietrza + filtr kabinowy + filtra paliwa - co 10 000km rozrząd (pasek, rolka, napinacz, pompa wody) - 60 000km świece + przewody - co 40 000km (no chyba że padną szybciej bo wszystko zależy co kupujesz) amortyzatory, tulejki, klocki hamulcowe, szczęki i inne rzeczy (uszczelki,...
Jak wyżej, dobrze jest mieć tarcze i klocki jednego producenta.
dziś zmieniałem klocki z przodu .1,4 z 2000 roku i na zaciskach przeczytałem LUCAS.Z tego co wiem to są tam właśnie lucasy jak auta robione w UK lub te co podałem wcześniej jeśli japonia.A tak poza tym to nie masz większych problemów w życiu?
Oj, coś tam niedobrze z prowadzeniem zacisku albo samych klocków w zacisku. Nie wiem, czy dobrze rozumiem co oznacza "po skosie". Czy dotyczy płaszczyzny poziomej, czy też pionowej? Jest możliwość niewłaściwego zamontowania zacisku, ale raczej byłoby widoczne.
Tam były stosowane dwa różne systemy hamulcowe ATE i TRW. Teraz pytanie do Ciebie, jaki system jest zastosowany w Twoim autku? Pytam, bo w zależności od tego systemu, możemy Ci pomóc i dobrać klocki. Jeśli nie wiesz, to zrób chociaż fotkę klocków (może wystarczy nawet "czytelne" zdjęcie całego zacisku hamulcowego (bez demontażu)... Chodzi mi o kształt...
Dzięki za bezinteresowna pomoc temat rozwiazany
Stawiam na uszkodzone, przytarte mechanizmy i prowadnice zacisków (tak z doświadczenia mówię) ale ciśn. jak najbardziej do spr. Wszystkie 3 przypadkiem z jednej strony?? Nie chce mi się wierzyć... Ja sądzę, że z modulatora jest tam jedno trzykrotne wyjście na prawą i na lewą stronę. I jedna strona hamuje mocniej a druga słabiej i stąd problemy.
przede wszystkim sprawdz czy pedal hamulca nie jest niczym przyblokowany co moze nawet lekko go nacisnác.Nawet niewielki ruch pedalu hamulca (np. gumowy dywanik na podlodze) prowadzi do zamkniecia stykow w pedale hamulca.A to powoduje, ze system EBS w ramah etapu "stand by" puszcza 0.4 bar powietrza do hamulcow ciágnika siodlowego oraz 0.6 bar do hamulcow...
W załączniku schemat. Poniżej opis kodów do schematu. BSI1 - BSI 0004 - licznik PSF1 - BSM 7700 - czujnik kąta skrętu BCM2 - zespół prawego przełącznika wielofunkcyjnego BCM2 BB00 - akumulator 7804 - żyroskop - czujnik przeciążeń 7800 - sterownik ABS/ESP 4410 - czujnik hamulca ręcznego C001 - gniazdo diagnostyczne 2120 - czujnik pedału hamulca 7000...
Czy jesteś pewien że Twój samochód posiada tylko ABS ,a nie jak większość renault z tego rocznika ESP. Idea pracy kontroli trakcji zakłada między innymi połączenie (najczęściej magistralą CAN) sterowników silnika i ESP. Jeżeli zostanie rozpoznany ewidentny błąd układu hamulcowego (np brak ciśnienia w układzie hamulcowym) auto może w ten sposób reagować....
Otwarty obwód sensora przedniego prawgo koła Nieprawidłowy sygnał czujnika przedniego prawego koła
Miało być "AGD Co kupić?" a wyszło "AGD jak żyć, jak żyć?" :) Wyścig szczurów? Raczej ewolucja i walka o przetrwanie gatunku. Kiedyś leczono rtęcią a rury wodociągowe i naczynia były ołowiane, klocki hamulcowe azbestowe. Dzisiaj świadomość trochę większa, możliwości wyboru na szczęście też duże. Opakowania... niektóre jednostki Homo Sapiens tak wyewoluowały...
Klocki hamulcowe aby nie już zużyte ? Tam jest czujnik akustyczny . Będą klocki za cienkie to i będzie piszczeć ...
Dobre tarcze i dobre klocki (nawet bardzo dobre) jeśli są zamontowane w wymiarze takim jak oryginalne, nie poprawią skuteczności hamowania, będa po prostu dobrej, trwałej jakości....ale nie lepsze niż normalnie zamontowane, a te "dziurki" w cywilnym użytkowaniu to bajer...
Jakie tarcze hamulcowe i klocki radzicie zastosować. TOYOTA RAV 4 2008r. 2,0 benzyna. Wymienię w ASO ale ceny oryginałów są dosyć wysokie i nie koniecznie tak dobre jak zamienniki. Najlepiej cenowo przedstawiają nie znane dla mnie a ponoć bardzo dobre japońskie firmy Allied Nippon - klocki i Blue Print - tarcze. Dosyć dobrze cenowo prezentują się Delphi,...
dobre klocki hamulcowe jakie klocki hamulcowe klocki hamulcowe
filtra kabinowego wymiana regulator temperatury grzejnik przełącznik kolumna kierownica
Lokalizacja czujnika stopu w Peugeot 206 Electrolux suszarka EW8 suszy długo, brak skroplin – czyszczenie filtrów, wymiennik, pompka skroplin