Włącz kilka odbiorników przy wyłączonym silniku- światła drogowe, dmuchawa na maxa ect. I obserwój voltomierzem, jak prędko spada napięcie.
Więc to nie wina akumulatora tylko niedbałego połączenia okablowania lub uszkodzony sterownik ogrzewania.
Sprawdź napięcie zasilania, jakie przychodzi do webasto, ten błąd to niskie napięcie. Spróbuj dołądować akumulatory lub uruchomić ogrzewanie na pracującym silniku. Jeżeli napięcie jest ok. to do wymiany kaseta.
A może pojazd posiada zabezpieczenie że przy niskim napięciu wyłączy webasto. Każde ogrzewanie ma wbudowane zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem akumulatora. Mierzy napięcie akumulatora, i albo się nie włączy, albo po spadku napięcia wyłączy. Jak akumulator jest ok. to spokojnie uruchomisz auto.
Mierzone na wyjściu z przetwornicy DC-DC z 12 na 24 V. Instrukcję ściągnąłem, ale nie szukałem tam jeszcze wymaganego napięcia.
Przekaźnik od pompy jest na przodzie auta na środku na dole przed lewarkiem (są tam co najmniej dwa jeden z nich jest od pompy) Opisz dokładnie problem i oczekiwania bo nie mam pewności czy się rozumiemy.
Doczytałem że polaryzacja dla pompki jest bez różnicy czy to prawda? Tak, to zwykły elektromagnes. Dioda pokazuje 3 wolne 5 szybkich W SM do którego linka podałem masz rozpiskę, F03 zbyt niskie/zbyt wysokie napięcie zasilania.
Włącza się ochrona przed rozładowaniem akumulatora. I teraz dwie opcje albo aku słaby albo gdzieś na zasilaniu sterownika webasto jest spadek napięcia. Fajnie byłoby podejrzeć napięcia zasilania w blokach pomiarowych modułu webasto i porównać z tym na akumulatorze.
Okazało się, że minusowy kabel jest zaśniedziały i nie dochodziło odpowiednie napięcie do urządzenia.
air top st 2000 bez wyświetlacza - z pokrętłem. Webasto się nie włącza nawet wiatraczek po próbie włączenia są 3 mignięcia a po chwili 4 szybkie i jakby się resetowało bo wszystko gaśnie po chwili się zapala 3 mignięcia długie i 4 szybkie i znów reset. Wiatraczek nawet na chwile nie rusza, silnik pracuje to bateria jest naładowana, Paliwo jest 3/4...
nie.nie.nie
Przez KKL Wieczorem zabieram się za to ale zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Wam tez zaniża napięcie na Webasto w WTT? Pokazuje mi 11,4-12V a faktycznie jest grubo 12V
Serwisówka: https://www.butlertechnik.com/downloads/... Hex 84, zbyt niskie napięcie zasilania. Sprawdź połączenia przewodów zasilających agregat grzewczy.
dalej nie wiadomo, równie dobrze może to być napis na płycie lokalizujący element C649 ( kondensator), może to też być transil ( dioda zabezpieczające przed wzrostem napięcia).
Witam! Pompki do webasto zasilane są impulsem a sygnały generuje sterownik.Najprościej po prostu "cykać " napięciem i patrzeć czy podaje paliwo.
W adaptacjach webasto sterownik "aux heat"ustawiasz próg napięcia kiedy webasto ma się wyłączyć.
Sugeruję zrobić test na jakimś akumulatorze 12V. Jeśli Piec faktycznie dostaje 17V to nie powinien się uruchomić. Jest zabezpieczony przed zbyt wysokim napięciem.
takie napięcia tam będą do puki nie podłączysz pompek i nie zapalaj tego webasta czasami bez wody ponieważ je spalisz
Parametrów raczej nigdzie nie podają. Orientacyjnie 50% wypełnienia i ok 4Hz przy 12V. Częstotliwość zmienia się w zależności od napięcia.
na pewno nie dochodzi napięcie na pompkę paliwa przy webasto ( sprawdzałem )
Pompki do webasto sterowane są krótkimi impulsami 12V, więc na mierniku możesz zobaczyć zaniżone napięcie - nie zdąży poprawnie zarejestrować. Pomierz napięcia zasilania sterownika, miałem webasto w którym po spadku napięcia poniżej bodajże 11,5V odłaczało sterowanie pompką.
U mnie jest ten pin od spodu widać że połączony jest z masą więc to nie to .. Właśnie sprawdziłem, u mnie też masa. Ale tak jak wcześniej wspomniałem myślę że takiego sterownika nie da się zablokować bo jak i czym w takim razie go odblokować? Chyba że odpięciem zasilania w momencie startu, to gdzieś mi mignęło przed oczami w tych wszystkich tematach...
najlepszy jest do tego akumulator :) tylko dość dobry bo przy starcie pieca lichy aku nie da rady i wywali błąd za niskiego napięcia :)
2pin X1 diagnoza , 1pin X1 p podaniu 12v wentylator zaczyna przedmuchiwanie w celu oczyszczenia ,pózniej podaje napięcie na świecę i uruchamia pompkę paliwa . Czy ten zasilacz ma na pewno 32A ? Webasto wymaga sztywnego żródła i odpowiednich kabli . Przy spadku napięcia poniżej 10,5 nie uruchomi się . Zablokowany piec po odłączeniu zasilania na kilkadziesiąt...
to może zacznij od zmierzenia napięcia na zaciskach tego "webasto". Jeżeli będzie wyłączać się powyżej deklarowanych 9V to reklamacja ? Jeżeli to niemożliwe, to rozbierać i patrzeć , czy gdzieś jest słaby zacisk, słaby lut czy inne coś - jeżeli się znasz.
Przecież nie pisałem tego jako pewnik , tylko zaproponowałem pomiar napięć :-)
Wszystko znjdziesz na wikipedii albo na google .Na lin chodzą w aucie ukkłady komfortu , dzrzi , zamiki , okna , lampy , alternator , czasem moduł nadzorowania akumulatora . Czasem jeszcze układ klimatronika i webasto .
Ogrzewanie D1L model z lat 80-siątych wyposażone w świecę z drutu oporowego potrzebuje dużej ilości prądu, należało by zmierzyć napięcie na wtyku sterownika podczas rozruchu.
Jeżeli był na 230VAC policz liczbę zwoi uzwojenia pierwotnego i wtórnego z przekładni dowiesz się napięcie uzwojenia wtórnego.
Ponieważ tak to Kolega zamierza zrobić, ja polecałbym Chiński przekaźnik za kilka złotych i podpiąć jak na rysunku (fragment poprzedniego schematu). Podpięcie bez przekaźnika, „na sztywno” spowoduje po podaniu przez Webasto napięcia i ich ewentualne uruchomienie, nawet bez kluczyka – na wszystkie duże odbiorniki w samochodzie. Koszt,...
Pierwsze. Czy pompka paliwa pulsuje i czy widać paliwo przemieszczające się w wężyku? Jakie Webasto? Jakie napięcie na zasilaniu po włączeniu pieca?
Witam Mam taki problem z termo top z/c, po podaniu napięcia webasto nie włącza sie normalnie, tylko włącza pompkę wody i przez ok 60 s włącza piec z na 1 s częstotliwością co - 7-10 s po czym się wyłącza. Jak zewrę czujnik temperatury zewnętrznej do masy to włącza wentylatory i nic więcej. Co mogło paść lub co nie tak podpiąłem?
Zakładam, że chodzi o napięcie zasilania. Formuła do przeliczenia to 0.06826 * x + 0.005 Drugi bajt to status: 0x00 - Webasto wyłączone
Co do pompki to jak ją podłącze na krótko to śmiga i cyrkulacja wody jest.Podałem niższe napięcie takie jakie jest przy wyłączonym silniku i pompka pracuje. Co do instalacji to jest oryginalna webasto i niesztukowana. Czy ktoś może wie jakie jest graniczne napięcie żeby webasto pracowało i odpalało normalnie przy wyłączonym silniku??
Webasto mierzy napięcie dochodzące do niego. Warto sprawdzić jak duży spadek napięcia jest na instalacji Webasto. Jeśli na aku miałeś napięcie 10,75V to na urządzeniu już zapewne poniżej 10V, a to powoduje wyłączenie podnapięciowe. Sprawdź podłączenie do akumulatora, masę i stan złącz bezpieczników.
Wygląda na pompę obiegową. Bzyczenie może być dmuchawy powietrza spalania. Sprawdzić po podaniu napięcia czy działa pompa obiegowa.
W środę zmierzę to napięcie. Webasto na pracującym silniku działa super, nic nie kopci, paliwem nie śmierdzi. Takie mam wrażenie że jest umieszczone zbyt wysoko. Jak niema obiegu płynu z pompy wodnej silnika to ta pompka od webasta nie wyrabia i webasto jest bez płynu no i się wyłączy. Koledzy jest tam jakiś czujnik w środku że webasto jest zalane?...
Kolego czy ogarnąłeś temat bo przerabiam ten sam problem i nie wiem jak to ogarnąć.
Zmieniłem dziś pompkę wody, całość podpiąłem pod akumulator(a do akumulatora prostownik na 5 amper - gdyż akumulator stary i stał nie ładowany) i sekwencja startowa tym razem przebiega zdaje się prawidłowo. Nawet się świeca rozgrzała. Webasto nie odpaliło, gdyż pompka paliwa nie daje rady zaciągnąć paliwa(może muszę najpierw układ ręcznie napoić benzyną)...
A czy nie jest to problem uruchamiania się alarmu spowodowanym spadkiem napięcia lub ultradźwiękami?
Webasto TT V musi mieć widoczną przez sterownik pompę płynu, inaczej nie wystartuje, będą błędy. Zaraz po starcie jest podawane napięcie 12V na pompę płynu.
Tak jak kolega opisał, duży akumulator, stabilne napięcie i wszystko pracuje bez problemu.
Zegary bedą sterować różnymi urządzeniami w podstawowej konfiguracji. W zasadzie zegar podaje +12V, więc Co załączy to nie ma znaczenia, ważne by się uruchamiało napięciem +12V.
Kombinowałem, czytałem i wyczytałem że problem może być ze spadkiem napięcia na przewodach zasilających webasto. Skruciłem te od bezpieczników do akumulatora i webasto zadziałało. Więc temat kończe.
kolego mam jakies stare webasto dajesz napięcie na układ świaca grzeje wirnik kręci paliwo podaje i działa
Tak, tylko trzeba znać prąd płynący przez świecę, by na podstawie spadku napięcia wyliczyć rezystancję :)
Warunkiem że webasto odpala i pracuje jest prawidłowe napięcie drugiego akumulatora i stan paliwa ponad rezerwę. Jeśli napięcie jest poniżej 11 V webasto będzie się próbowało załączyć i zaraz sterownik wyłączy webasto. Tak samo jeśli jest mało paliwa w zbiorniku,
Tak sie zastanawiam czy pompka jest przypadkiem nie uszkodzona To ją najpierw sprawdź bo po uruchomieniu samochodu jak piszesz jest ok to znaczy że z obiegiem chłodniczym jest ok. Pompę od webasta masz oddzielną czy to razem z webastem jest ? Dodano po 6 oraz czy jest to mozliwe ze webasto ruszy z uszkodzona pompka wody Nie które webasta przeważnie...
Witam Czy jest jakiś prosty sposób na załączenie wentylatora dmuchawy w Citroenie C4 Grand Picasso z climatronic bez zabawy w sterownik IPCU? Teoretycznie opcji jest kilka ale nie wiem która najlepsza i realna do zrobienia: 1. Najprościej byłoby uruchomić całe sterowanie climatronic'a i jest to wykonalne po podaniu napięcia z webasto na odpowiedni bezpiecznik...
Wątłe te przewody. Agregat grzewczy źle podłączony, powinien być bezpośrednio do akumulatora. Pomyśl co może się stać gdy zostanie odłączone zasilanie pracującego urządzenia (rozgrzane wnętrze i zatrzymany wentylator). "Webasto" ma wbudowany pomiar napięcia i w razie spadku napięcia samo się wyłączy, nie musi być zasilane z wyjścia regulatora. Sam regulator...
Pytanie dotyczy objawów i błędu E2.. Błąd E2 to za wysokie napięcie. Objaw nie będzie działać.
Porób zdjęcia dokładne , edytuj dopisz komentarz gdzie jaki napięcie jest wtedy może uda się naprawić zdalnie.
Dziś przy wymianie akumulatora od Webasto plusowy przewód dotknął masy i zaiskrzył. Po włożeniu drugiego Webasto się załącza, jednak po uruchomieniu silnika napięcie nie rośnie, tak jakby było brak połączenia akumulatora z instalacją. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i są sprawne. Moje pytanie brzmi, czy jest jakiś przekaźnik bądź bezpiecznik, który...
Sam jesteś jedną wielką teorią, bo czujnik jest na +5°C... A wystarczy go zmostkować, lub podać napięcie na piec. Można i z komputera.
Tu ci pracuje. Jedynie co to bardzo duży spadek napięcia podczas grzania. Masz sprawną instalację i akumulator. Bo napięcie leci ci poniżej krytycznego.
Witajcie czy komuś z Was udało się podłączyć oryginalny " sterownik - wyświetlacz" od VW T5 by uruchomić podgrzewacz aby działał jak ogrzewanie postojowe? Jak tak to gdzie należy "podłączyć się" z przewodami can oraz do którego pina na "sterowniku-wyświetlaczu" należy podłączyć sterowanie z pieca (pin 6 na wtyczce do pieca ) ? Może wystarczy tylko napięcie...
Pompka paliwa załącza się po 40 sek. od uruchomienia piecyka (te 40 sek sterownik sprawdza podzespoły czy są sprawne, jeżeli coś nie gra nie uruchomi się),do tego czasu na pinie 3,4 niema napięcia.
A tak na marginesie to jak sądzicie, do jakiego napięcia powinno chodzić webasto? 11V Ale powiem panowie że używam go codziennie i widzę że zaczyna mieć to ręce i nogi Smile kiedy będzie :) bo mnie już nosi
Webasto jest samochodowe więc innego napięcia jak 12V być nie może. TT C jest na 12V
nigdzie nie moge znaleść oznaczenia tego będu? W każdej SM jest: F03 Voltage too low or too high. Za niski lub za wysokie napięcie zasilania. I chodzi tu o sam agregat ogrzewania, a nie napięcie w instalacji. Sprawdź wszystkie łączenia przewodów i zmierz napięcie przy samym ogrzewaniu.
Najszybciej znajdziesz go przy alternatorze cienki przewód przeważnie jest to niebieski lub fioletowy podłączony do zacisku D+. Czasem jest 2 ciekie i aby je oróżnić który to jest to zmierz na nim napięcie po zapaleniu auta D+ ma powyżej napięcia ładowania a na obrotomierz około 6-7V.
- W serwisie zasililiśmy WEBASTO nową fabrycznie pompką z kanistra, zero powietrza - to samo. - Po odpięciu rury z filtrem powietrza oraz bez tłumika zachowuje się tak samo. - Oba akumulatory właściwie nowe, sprawne, naładowane, ładowanie OK - Komputer diagnostyczny pokazuje podobne napięcie zasilania Webasto jak miernik wpięty w tym samym czasie w...
Dwie godziny? Masz eberspacher? Jeśli tak to tam jest opcja by pracowało cały czas z załączonym zapłonem- o ile dobrze pamiętam to zegar modułowy ma pin na który trzeba podać napięcie po "zapłonie".
Proponuje rozwiązanie najprostsze opór szeregowo z silnikiem. Dla potrzeb prób można wykorzystać żarówki samochodowe. Jakim napięciem zasilana jest nagrzewnica
Witam Posiadam Webasto BW50 analog z rocznika 96. Webasto nie odpala. Po załączeniu włącza się przedmuch pompa od wody, idzie napięcie na sztyft który grzeje, ale nie odpala, po jakimś czasie pojawia się na zegarze 1530 napis set stop. Webasto startowane z zegara i na krótko objawy takie same. Zaworek sterujący paliwem ma cały czas napięcie na obu wyjściach...
Wszystko fajnie. A zna kolega napięcie tego transformatora ? Bo nowe webasto kosztuje.
Żeby ogrzewanie postojowe się wlączało , to trzeba mieć paliwo w zbiorniku i napięcie na zaciskach akumulatora, na właściwym poziomie .
Koledzy, czy to webasto jest analogowe?
Kod 1 to brak startu pieca- nie dopływa paliwo lub uszkodzony palnik, zatkana rurka doprowadzająca powietrze. kod 3 za niskie napięcie zasilające, tego nie muszę chyba wyjaśniać. Kody mokrego webasta adekwatne do urządzenia powietrznego.
Piec nie odpali, gdy napięcie na akumulatorze będzie mniejsze niż około 10,5V (dla różnych pieców może się różnić). Sprawdź dokładnie podłączenie zegara. Zawsze istnieje możliwość dołożenia zegara Webasto, jeżeli nie będziesz umiał wzbudzić swojego oryginalnego.
Komora spalania? Oprócz tego że wykruszylo się kawalek jakiejś otuliny(nie wiem jak to się nazywa,takie biale podobne do prasowanej welny mineralnej) komora spalania wygląda normalnie,żadnych śladów wypalenia.Muszę przeglądnąć inne posty na ten temat,widzialem gdzieś opisy na których zaciskach i kiedy powinno być napięcie i czy elektrozawór powinien...
emiter tranzystora ma być na masie Twojego ESP Przy założeniu że przyciski jednym końcem mają potencjał masy. Lepiej użyć dwóch transoptorów, uprzednio sprawdzając polaryzację napięcia na wyprowadzeniach włączników (chodzi o poprawne podłączenie złącza C-E transoptora).
Witam Spróbuj w położeniu 1 stacyjki jeżeli nie jest brak napięcia po zapłonie do zegara
Co mogę sprawdzić sam ,gdy do webasta nie dochodzi napięcie.
Zakupiłem niedawno samochód, który był wyposażony w benzynowe Webasto Thermo Top C. Piecyk nie działał, ale dzięki informacjom znalezionym w sieci udało mi się go zdiagnozować i usunąć usterkę. Działa w zasadzie normalnie, jednak denerwujący jest zbyt niski próg napięcia minimalnego. Sterownik przechodzi do procedury wygaszania przy napięciu zasilania...
Nie stety nie mam orginlnego pilota Webasto i z tego co się dowiedziałem jestem w tych 10% co nieodpalą Webasta centralką dedykowaną VW w maździe.W związku z tym wpadłem na pomysł aby sterować zegarem jajo za pośrednictwem telestarta.Wyprowadzając kabelki z wyłacznika zegara zbudować sterownik ,który po podaniu napięcia 12v zwarłby wyłącznik na chwilę...
Czymś diagnozowane? Jaki model? jakie auto ?
Mam problem z dogrzewaczem w sharan 99 pompka paliwa webasto niedostje impulsów produ ale jest tam napięcie po podłączeniu probowki
Więc, uszkodzony był czujnik. I stale pokazywał opór 26Ω, i to mnie zmyliło!. Ten czujnik to fototranzystor i sprawny nie ma żadnego oporu, jak to zwykle bywa między emiterem a kolektorem. A podczas pracy jest na nim napięcie 1V. Pozdrawiam ferdo1
Podaj jaki masz model webasto. Większość potrzebuje pompki membranowej na którą sterownik podaje pulsacyjnie napięcie i tak reguluje sobie ilość paliwa. Koło 100 zł taka pompka nowa, ale kupi już za 40. Tak czy inaczej podaj model. Raczej zwykłej pompki nie da rady podpiąć. Webasto potrzebuje regulować sobie ilość paliwa.
Transformator daje napięcie przemienne. a Ty potrzebujesz stałe. Uzwojenie wtórne podłącz do prostownika. Może to być scalony mostek prostowniczy albo 4 diody na odpowiedni prąd. Z transformatora uzyskasz prąd 30A, najsłabsze diody mogą być 15 A. Mostek musi być na co najmniej 30 A i musi być przykręcony do sporego radiatora podobnie jak diody. Jeżeli...
https://www.google.pl/search?q=webasto+h... Odpiąć wtyczkę i podać napięcie bezpośrednio z aku
Witam wszystkich, mam problem z webasto wv passat b6 2008 2.0 tdi 170km Po włączeniu kopci jak cholera z webasta chciałbym je odpiąć lub zdemarowac całkowicie jeśli odepnę napięcie będą jakieś błędy wyskakiwać lub jak mogę to zrobić żeby nie było problemów
a w końcu jakie jest napięcie na świecy żarowej w palenisku ??
Napięcie zasilające do bezpieczników pieca sprawdzone? Bezpieczniki pieca sprawdzone? Sterowanie z zegarkiem? wyświetla się coś?
A możesz powiedzieć jak masz podłączone sterowanie dmuchawa w środku? Mam Webasto w samochodzie ale przewody do dmuchawy nie są nigdzie podłączone, tzn przewód wychodzący z Webasto jest luźny i pojawia się na nim napięcie.
przewód z przekaźnika zewnętrznego webasto na którym po nagrzaniu pieca pojawia się napięcie 12V połączyłem bezpośrednio do przewodu łączącego pin nr 1 wtyczki C105. Wszystko śmiga działają wszystkie biegi. :D
Ok, więc problem rozwiązany jakiś czas temu. Pomogła znacząca diagnostyka po podłączeniu do komputera. Problemem były znaczące spadki napięcia kiedy włączała się świeca żarowa. W moim egzemplarzu Webasto min. poziom napięcia zasilającego był fabrycznie ustawiony na 10,5 V. Kiedy podczas procedury startowej włączała się świeca żarowa na 100% napięcie...
Fotki są autentyczne w poście u góry kontroler k line na sterowniku l9637d wszystkie napięcia posiada prawidlowr
Elektronika nie pasuje , w jednej jest napięcie stałe a w drugiej impulsy na pompkę.
Zależy od pompy, ale orientacyjnie 100-200 W, takie pompy pracują w obiegach wody ogrzewania dodatkowego autobusów i ciężarówek ( "WEBASTO" ), ale napięcie 24V, może są na 12V musisz poszukać.
Jeśli na wyłączonym silniku słychać, choć przez krótki czas prace ogrzewania to sprawdź pompkę, CO może się zasyfiła na magnesie i przytarła, (pompkę jest słychać, ale śmigło nie chodzi). Jeśli nie sprawdź, jakie jest napięcie podczas uruchamiania piecyka.
Na pinie 7 masz napięcie z alternatora czyli jak silnik pracuje. Musisz zrobić diagnoze vagiem i bedzie wszystko wiadomo.
sprawdż napięcia na przewodach do piecyka
Witam, mam nadzieje że nie dostanę bana za odkopanie wiekowego tematu ale chyba nie ma sensu zakładać nowego tematu. Mam webasto thermo top C z którym już trochę czasu wojuję. Interfejs diagnostyczny vaga kkl już mam i zdiagnozowałem że pompka obiegowa płynu się nie włącza. Mierzyłem czy jest podawane napięcie na pompkę i jest tylko zdziwiło mnie to...
Bw50 to stary piec. Fabrycznie oddzielnie jest sztyft żarowy, a oddzielnie czujnik ognia. Taki pręcik ceramiczny. Jest to w sumie ptc. Zimny ma 3omy, a rozgrzany 8omów. Dołożyłem szeregowo rezystor 47om/2w i mierzę spadek napięcia na tym ptc.
Tak jak już wcześniej pisałem uruchamiam takie webasto na stole bez podpinania się pod sieć CAN samochodu i po to sterownik, a jeżeli już mam coś takiego to koszt reszty wychodzi za śmieszne pieniązki. Więc narazie stoje na tym, że wykonałem sterownik do Webasto Thermo Top C cyfrowego od VW T5 tak, że po podaniu napięcia na sterownik 12V webasto włacza...
Witam ! mała podpowiedź , możliwy spadek napięcia na akumulatorze auta , i Webasto lub Eberszpecher nie odpali , spróbuj przed odpaleniem podłączyć prostownik lub drugi akumulator .
Webasto z 1999rok scania to compact?
10,5V dla baterii 12V , jest napięciem bezpiecznym , które pozwala na uruchomienie silnika . Przykładem Webasto , które wyłącza się przy napięciu 10,5 V . Tak samo pojemność akumulatora liczona jest do rozładowania do 10.5V . Rozładowanie do 9V (4,5 dla baterii 6V ) nie spowoduje negatywnych skutków , chyba że zostawi się taką baterię na długo , zwłaszcza...
jakie paliwo webasto webasto niskie napięcie napięcie świecy webasto
toroid zasilacz impulsowy czarny ekran instalacja system renault skrzynia automat
Zmiana kanałów podczas nadawania w Alan 28 Jak podnieść obroty silnika na biegu jałowym w Mercedesie A-Klasa 1.7 CDI?