Jak widzę nie wiesz jak działa układ hamulcowy :) . Po pierwsze, w jakim stanie są prowadnice zacisku? Te takie "bolce" po których porusza się zacisk. Powinny tam być też gumki "harmonijki". To wszystko powinno ładnie sobie jeździć, tylko żeby ci do łba nie strzeliło tego czyścić papierem ściernym :P . Można tam użyć odrobinę smaru, ALE nie byle jakiego!...
Jarzmo (na powierzchni zacisk-klocek i klocek-tłoczek oraz klocek-jarzmo) - ATE plastilube Sworzeń jarzma zacisku, cylinderek hamulcowy (ogólnie tam gdzie guma) - ate bremszylinder
W Volvo XC90 większość elementów, takich jak osłony reflektorów czy śruby zacisku hamulcowego, odkręca się w lewo. Sprawdź szczegóły dotyczące kierunku odkręcania w Twoim modelu.
Po co taka zabawa w starym aucie? Zacisk hamulcowy + jarzmo jeśli będzie pasowało.
Jako że będzie to do pojazdu typu "sam", to ja nie widzę większego problemu. Tym bardziej jak na przedniej osi nie będzie układu hamulcowego. Oczywiście pod warunkiem że reszta elementów (tarcze hamulcowe, jarzmo zacisku i jego mocowanie, pompa hamulcowa), będą kompatybilne z samym zaciskiem hamulcowym. Pozdrawiam.
Hamulce do wymiany tarcze klocki Prawdopodobnie jarzma brudne Zdemontować zacisk jarzmo wyczyścić to dokładnie Na prowadnice smar silikonowy/techniczny No klocki delikatnie liznąć smarem np CeraTec Układ hamulcowy powinno się raz do roku rozebrać wyczyść i zlozyc pomimo jego poprawnej pracy żeby właśnie uniknąć takich sytuacji Taki obraz często można...
Witam. Proszę o wskazówki czym i gdzie przesmarować zacisk hamulcowy przy wymianie klocków. Rozebrałem już zacisk wiem jak co wygląda, wstępnie wytypowałem dwa rodzaje smarowideł: 1. ATE Plastilube - do smarowania styku klocków z zaciskiem, jarzmem, tłoczkiem? (kolor czerw na schemacie) 2. ATE bremszylinder - do smarowania sworzni jarzma i cylinderka...
Wszystko zrobione. Zmieniony zacisk. Wyczyszczone i nasmarowane jarzmo. Wyczyszczone i nasmarowane prowadnice zacisku. Po prostu przy samym kole nie ma do czego się przyczepić. Zresztą jak by prowadnice lub jarzmo nawalało to po zaciągnięciu ręcznego także hamulec by trzymał a jest odwrotnie.
Płyn się zagotował i zapowietrzył tą nitkę układu. Podobny efekt jak przy pękniętym przewodzie. Co do naprawy hamulca tylnego w Vag-u opłaca się tylko kompleksowe podejście. Czyli tarcza nowa (chociaż przetoczona). Nowe klocki. Zacisk nowy/regenerowany ze sprężynami na dźwignie ręcznego (pasują od superb-a) . Jarzmo odrdzewione pomalowane. Nowe linki...
Nie trzeba odkręcać dwóch śrub, nie trzeba tej śruby wyciągać - tak jak napisali koledzy. Skoro masz tarcze do wymiany to na 90% będziesz odkręcał jarzmo by zdjąć tarcze hamulcową więc możesz zacisku nie ściągać a zsunąć go razem z jarzmem. Wtedy masz dostęp do całości i ściągasz jarzmo z zacisku. Ta "śruba" która ma łeb na klucz 15 o której wspominał...
Dzień Dobry Dzień dobry szukam momentów dokręcenia jarzma zacisku do zwrotnicy oraz prowadnika zacisku do jarzma.
Może puka jarzmo zacisku hamulcowego albo raczej sam zacisk, uderz mocno pięścią w koło to się przekonasz. Miałem tak w Avensis, mechanik porozciągał jakieś sprężynki i spokój.
Tu nie jest problemem ustawienie zacisków w jarzmach tylko podgięta tarcza kotwiczna ocierająca o tarczę. Zdarza się najlepszym zwłaszcza przy ciężkich zaciskach.
Zazwyczaj problem jest w piaście. W niej (łożysku) jest pierścień magnetyczny z którego czyta czujnik. Łożysko gnije i uszkadza pierścień. Trzeba zdjąć piastę by obejrzeć pierścień. Do tego potrzeba odkręcić śrubę piasty, jarzmo zacisku i tarcze hamulcową. Można próbować zaglądać przez dziurę po wyjętym czujniku ale może nie być nic widać. Zazwyczaj...
To nie blacha tylko sprężyna. Zwróć uwagę czy na tym sworzniu z drugiej strony powinien być taki koreczek plastikowy, który zazwyczaj spada przy wymianie klocków, bo powietrze go wystrzeliwuje. Jak założysz klocki to dopchnij zacisk tak żeby po zamknięciu sprężyna zamknęła się na jarzmie.
Czy te zaciski z golfa III nie mają przypadkiem mniejszego skoku tłoczka?? Może warto wymienić również jarzmo.
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Witam. Posiadam Opla Corse C. Mialem konieczność odkręcania jarzma od zwrotnicy. Wg oficjalnych informacji śruby które mocują jarzmo zacisku hamulcowego do zwrotnicy są jednorazowego uzytku. Widac ze sa one dość zmęczone życiem i chciałbym je wymienić na nowe. Należy dokręcić je momentem 100Nm a przy 90Nm czulem już ze śruba chce się poddać. Z tego...
Klocek ma być dociskany do zacisku, albo jarzma, ale nigdy do tarczy i to jeszcze skośnie.
Kolego, kiedy porozkręcasz już sobie zaciski hamulcowe, zdemontujesz klocki, sprawdzasz czy klocki są ok. Następnie sprawdzasz tłoki w zaciskach, czy nie są zablokowane (wciskasz), następnie sprawdzasz, czy prowadnice od zacisku lużno się przesuwają w jarzmach. Wszystko dokładnie czyścisz, smarujesz klocki pastą (w miejscu, gdzie stykają się z jarzmem)...
Witam, niestety przy wymianie klocków popełniono błąd. Do sprawdzenia: - czy klocki lekko pracują w jarzmie? - czy tłoczek zacisku hamulcowego daje się lekko cofnąć ? Ma szczelną osłonę przeciw pyłową ? - czy prowadnice zacisku hamulcowego pracują lekko ? Pozdrawiam
Witam Pytanie tak jak w poście. Czego używacie i co się sprawdza ŁT, grafitowy, czy wapniowy pytam bo kiedyś używałem ŁT ale nie sprawdzał się przy podwyższonych temperaturach np. nie zabezpieczał przed zapiekaniem śrub mocujących jarzma zacisków hamulcowych a ze wszystkich ma najwyższy zakres temperatur pracy do 130oC teraz używam grafitowego ale wydaje...
Oryginał na te tuleje a jak się kupuje nowe sruby to są 2 takie same jak górna czyli bez tych gumowych nakładek. Tylko jak to ma tłumić jak to trzyma jarzmo z zaciskiem.
Prowadnica, śruba prowadząca, jarzmo, sprężyny trzymające klocki, zacisk itd wszystko , jak wciśniesz tłoczek też będziesz widział jak się chowa czy dużej siły trzeba.
Witam. Mam Meganke z roku 96 i od pewnego czasu mam dziwny problem z hamulcami. Otóż gdy hamuje i gdy samochód zaczyna zatrzymywać się dzieje się to w dziwny sposób odczuwam takie wrażenie jak by coś przepuszczało, gdyż nie hamuje równomiernie tak jak powinien. Efekt jest dość wkurzający przy znacznych prędkościach bo auto całe się trzęsie w momencie...
Z lewej strony zauważyłem zaś że luz jest na zacisku hamulcowym, pomimo że zacisk jest dokręcony. Jeżeli luz jest wyraźnie wyczuwalny to prawdopodobnie wspomniane prowadnice lub gniazda prowadnic w jarzmie wyrobione.
klocki w jarzmach muszą się przesówać lekko, bez żadnych zacięć. prowadnice zacisku /te w jarzmie/ również przesówać powinny się swobodnie. tłoczek zacisku przesówa sie płynnie, bez zacięć /opór przetałaczanego płynu/. do 'wykasowania" luzu klocków służy sprężyna, która w twoim przypadku znajduje się na zewnętrznej krawędzi klocka /motylek/. podczas...
Mam inny problem przy odkrecaniu zacisku i jarzma obrobily mi się śruby...przy zacisku na klucz 13 i przy jarzmie imbus8..macie jakieś pomysły jak to odkręcić??
W prawie każdym Autofrenie mam smar/pastę montażową. Jak wyżej, nr 1 do montażu tłoczka i ewentualnie prowadników jeśli mają styczność z gumą. Nr 2 np do smarowania "pleców" klocka i miejsc, w których ten klocek się w jarzmie przesuwa.
"Różnica sił hamowania" wygląda tragicznie :| Na początek: -wymiana płynu hamulcowego -odpowietrzenie hamulców -kontrola pracy zacisków hamulcowych - szczególnie lewego t.j. czy tłoczek oraz jarzmo swobodnie pracują -sprawdzenie cylinderków hamulcowych oraz samoregulatorów w bębnach z tyłu. Przynajmniej ja bym od tego zaczął :)
Zacznę od końca: Czy tarcze hamulcowe można wogóle reklamować? Jak najbardziej można reklamować. A teraz kilka pytań. Czy po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych wykonałeś pomiar czujnikiem zegarowym ich "bicie"? W instrukcji montażu masz to jak byk napisane. Czy odtłuściłeś tarcze przed założeniem klocków? Czy prowadnice (jarzmo) w których klocki...
Przeczyścić i przesmaruj prowadnice zacisku oraz zdemontuj klocki i wyczyść jarzmo. Możesz przesmarować smarem wysokotemperaturowym.
Nie, klocek ma przyleić się do tłoka i jarzma zacisku, ma to zapobiegać ocieraniu, piszczeniu hamulców
Kolego, proponuję co następuje: 1. wybierz się na stację kontroli pojazdów, zmierz na zestawie diagnostycznym OPORY TOCZENIA oraz SIŁY HAMOWANIA - opory toczenia to łożyska + zastałe zaciski. Zastały zacisk rzadko kiedy ma właściwą siłę hamowania, rozbieżności na osi dają do myślenia. W każdym razie mając wydruk w ręku wiadomo gdzie i czego szukać....
Linki nie mogą być za długie, gdybym chciał podłożyć coś pod nie (w jarzmie przy zacisku hamulcowym to musiałbym je poluzować, jak je poluzuje troszkę (np. na taką grubość by weszły tam nakrętki to rozkręca się mechanizm. Jak silnik się uruchomi to w ogóle nie pociągnie linki (bo jest rozkręcony). Raczej uznałbym , że linki są za krótkie (choć przy...
mi też w uno tak się tak spęczył w środku wężyk do zacisku, też nie mogłem dojść co to... --- na 100% wężyk ale swoją drogą zaciski hamulcowe w Uno to tragedia, zresztą rodem z Dużego Fiata ja w swoim uno założyłem zaciski (wraz z jarzmami i klockami) i tarcze z Cinquecento/Seicento, one się nigdy nie zacinają, a tarcze też, bo są ciut większe niż w...
Ja przekładałem z Tigry na wentylowane. A większe pewnie będą pasować z kadeta/astry? Zaciski też trzeba wymienić z jarzmami. Serwo i pompę zostaw. Zainwestuj w nowe przewody bo pewnie już zgniłe. Na tył to pewnie jakiś swap z na tarczobębny może również z astry? Popatrz na forach corsy od groma było projektów w V6 pod maską to heble też pewnie zmieniali.
Zaciski z wersji UK i Europa są takie same, różnią się w zależności od silnika. W wersji 1.6 byly np. felgi 14 cali i mniejsze tarcze inne jarzmo, a w innych juz była felga 15 cali i większe hamulce, także szukaj po średnicy tarczy i silniku. W Kielcach masz kilka szrotów i spokojnie kupisz na miejscu.
Problemem może być tutaj: 1.prowadnice zacisku (zacisk/jarzmo) 2.blokujące się klocki w jarzmie (rdza)- było wyżej 3.tłok w zacisku (pęknięta osłona gumowa/brud)-było wyżej 4.przewód elastyczny pomiędzy zaciskiem hamulcowym a przewodem (rurką) hamulcowym. Więcej nic nie może być (jeśli chodzi o blokujące hamulce).Resztę Błażej dorzucił! Pozdrawiam.
Najlepiej odkrecic jarzma i je dokładnie wyczyścić z rdzy i psikanc farba do zacisków 1 czy 2 warstwy,. My stosujemy sprey ceramiczny. Klocki się przykleja aby zniwelować efekt piszczenie, ponieważ jeżeli sam zacisk i prowadnice dzialaja prawidlowo to po puszczenie pedału hamulca, tłoczek w zacisku powinien się cofnąć plus minus 0.25 do 1mm powodując...
Witam. Suzuki Baleno, silnik 1.3 16v, 1999 rok, auto posiada ABS..chcę zdemontować tarcze hamulcowe do ich wymiany. Jarzmo hamulcowe i zacisk zdjęty. Śruba od trzymania tarczy odkręcona. Ale tarcza zejść nie chce. Stukane młotkiem i nic. Czy trzyma ją coś gdzieś jeszcze, czy nadal trzeba stukać młotkiem aż w końcu puści rdza i zaskoczy tarcza lub jak...
Wygląda to tak jakby klocki nie oddawały. Tak mi ciężko powiedzieć co ale obstawiałbym albo złą tarczę wstawioną albo zaciski. A i oczywiście zatarte prowadnice jarzma.
zobacz jak przesuwa się klocek hamulcowy w jarzmie. Po zdjęciu widać, że zacisk gdzieś długo leżał więc może klocek przyrdzewiał do jarzma i na zdjętym blokuje cały zacisk
Zabezpieczasz samochód i go unosisz, zdejmujesz koło, zacisk,klocki hamulcowe, jarzmo później tarczę. Montaż w odwrotnej kolejności + wepchnięcie tłoczka. Tak to wygląda w uproszeniu w każdym samochodzie. Ponieważ kolega ma zerową wiedzę to radziłbym to oddać komuś kto się na tym zna. Chęci tu nie pomogą. A hamulce to układ bezpieczeństwa czynnego.
Dźwignie od linek ręcznego wracają ?, przeważnie to jest problem w tych zaciskach
lepiej tarcze kupić nowa niż toczyć. Wyjdzie Cię cenowo podobnie, bo nikt Ci za flaszke tego nie zrobi, żeby przetoczyć zużytą tarcze to trzeba zrobić specjalny do niej zabierak. Inaczej przetoczy Ci z biciem i będzie gorzej niż było. poza tym żeby sprawdzić czy tarcza równo chodzi, wystarczy przekręcić kołem i sprawdzić czy opór kręcenia jest taki...
Witam Pacjent Iveco daily 3,5 rama, pojedyncze kolo, zacisk tyl z recznym. Objawy: -slaby hamulec (jakby zapowietrzony) podczas jazdy trzeba podpompowac, przy szybkim kopcieciu pedalu wpada do podlogi -na odpalonym pedal powoli zapada sie do samej podlogi Auto przyjechalo do mnie do pracy (trzeci warsztat z kolei) Co zostalo zrobione: -Tylne zaciski...
tak jak pisze toku74, . przy takiej sytuacji należy sprawdzić tłoczek, drożność przewodów elastycznych, ma być czyste jarzmo i w miejscach gdzie pracuje klocek ma być posmarowane pastą ceramiczną, nie miedzianą, prowadnice zacisku czy pracują odpowiednio, czy płyn hamulcowy nie ma pow 2% zawartości wilgoci. jak to bedzie ok to sytuacja to bedzie ok
Z jakim momentem powinno się dokręcać zacisk i jarzmo hamulcowe w Corsie D.
1: stoją prowadnice zacisku w jarzmie 2: do wymiany gumowy przewód hamulcowy. Podnieś koło,zahamuj mocno kilka razy i puść odpowietrznik,jeśli "mocno" psiknie i odrazu poluzuje koło to oznacza że płyn nie wraca do pompy przez uszkodzony/zatkany gumowy przewód. Pomijam oczywiście sytuacje gdy trzeba klijentowi 15 minut tłumaczyć że ma uszkodzone łożysko...
Czy hamulec od roweru da radę w gokarcie? Raczej nie bardzo :/ . Raczej bym polecał ci swap z jakiegoś skutera. Tarcza podobna średnicą, dużo grubsza i klocek porządniejszy. Do tego często masz osobne jarzmo więc wystarczy tylko kawał grubej blachy dospawanej do ramy aby zamocować zacisk. Przewodami hamulcowymi możesz sobie żonglować, bo są krótkie,...
jarzmo zacisk zacisk hamulcowy stukać zacisk hamulcowy
transformator praca równoległa odpadać płytka prestigio android
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Wymiana sanek w Passacie B5 1.9 TDI 90 KM - krok po kroku Schemat zwrotnicy Pylon Diamond 25 - szczegóły