Jarzmo (na powierzchni zacisk-klocek i klocek-tłoczek oraz klocek-jarzmo) - ATE plastilube Sworzeń jarzma zacisku, cylinderek hamulcowy (ogólnie tam gdzie guma) - ate bremszylinder
Dzień Dobry Dzień dobry szukam momentów dokręcenia jarzma zacisku do zwrotnicy oraz prowadnika zacisku do jarzma.
W Volvo XC90 większość elementów, takich jak osłony reflektorów czy śruby zacisku hamulcowego, odkręca się w lewo. Sprawdź szczegóły dotyczące kierunku odkręcania w Twoim modelu.
Może puka jarzmo zacisku hamulcowego albo raczej sam zacisk, uderz mocno pięścią w koło to się przekonasz. Miałem tak w Avensis, mechanik porozciągał jakieś sprężynki i spokój.
Nie trzeba odkręcać dwóch śrub, nie trzeba tej śruby wyciągać - tak jak napisali koledzy. Skoro masz tarcze do wymiany to na 90% będziesz odkręcał jarzmo by zdjąć tarcze hamulcową więc możesz zacisku nie ściągać a zsunąć go razem z jarzmem. Wtedy masz dostęp do całości i ściągasz jarzmo z zacisku. Ta "śruba" która ma łeb na klucz 15 o której wspominał...
Płyn się zagotował i zapowietrzył tą nitkę układu. Podobny efekt jak przy pękniętym przewodzie. Co do naprawy hamulca tylnego w Vag-u opłaca się tylko kompleksowe podejście. Czyli tarcza nowa (chociaż przetoczona). Nowe klocki. Zacisk nowy/regenerowany ze sprężynami na dźwignie ręcznego (pasują od superb-a) . Jarzmo odrdzewione pomalowane. Nowe linki...
Tu nie jest problemem ustawienie zacisków w jarzmach tylko podgięta tarcza kotwiczna ocierająca o tarczę. Zdarza się najlepszym zwłaszcza przy ciężkich zaciskach.
Napewno wchodzi w grę większe jarzmo, a może i zacisk. Pytanie po co Ci większe hamulce?
To nie blacha tylko sprężyna. Zwróć uwagę czy na tym sworzniu z drugiej strony powinien być taki koreczek plastikowy, który zazwyczaj spada przy wymianie klocków, bo powietrze go wystrzeliwuje. Jak założysz klocki to dopchnij zacisk tak żeby po zamknięciu sprężyna zamknęła się na jarzmie.
Zazwyczaj problem jest w piaście. W niej (łożysku) jest pierścień magnetyczny z którego czyta czujnik. Łożysko gnije i uszkadza pierścień. Trzeba zdjąć piastę by obejrzeć pierścień. Do tego potrzeba odkręcić śrubę piasty, jarzmo zacisku i tarcze hamulcową. Można próbować zaglądać przez dziurę po wyjętym czujniku ale może nie być nic widać. Zazwyczaj...
Jako że będzie to do pojazdu typu "sam", to ja nie widzę większego problemu. Tym bardziej jak na przedniej osi nie będzie układu hamulcowego. Oczywiście pod warunkiem że reszta elementów (tarcze hamulcowe, jarzmo zacisku i jego mocowanie, pompa hamulcowa), będą kompatybilne z samym zaciskiem hamulcowym. Pozdrawiam.
Witam. Posiadam Opla Corse C. Mialem konieczność odkręcania jarzma od zwrotnicy. Wg oficjalnych informacji śruby które mocują jarzmo zacisku hamulcowego do zwrotnicy są jednorazowego uzytku. Widac ze sa one dość zmęczone życiem i chciałbym je wymienić na nowe. Należy dokręcić je momentem 100Nm a przy 90Nm czulem już ze śruba chce się poddać. Z tego...
Witam Pytanie tak jak w poście. Czego używacie i co się sprawdza ŁT, grafitowy, czy wapniowy pytam bo kiedyś używałem ŁT ale nie sprawdzał się przy podwyższonych temperaturach np. nie zabezpieczał przed zapiekaniem śrub mocujących jarzma zacisków hamulcowych a ze wszystkich ma najwyższy zakres temperatur pracy do 130oC teraz używam grafitowego ale wydaje...
Czy te zaciski z golfa III nie mają przypadkiem mniejszego skoku tłoczka?? Może warto wymienić również jarzmo.
Witam. Mam Meganke z roku 96 i od pewnego czasu mam dziwny problem z hamulcami. Otóż gdy hamuje i gdy samochód zaczyna zatrzymywać się dzieje się to w dziwny sposób odczuwam takie wrażenie jak by coś przepuszczało, gdyż nie hamuje równomiernie tak jak powinien. Efekt jest dość wkurzający przy znacznych prędkościach bo auto całe się trzęsie w momencie...
Witam, niestety przy wymianie klocków popełniono błąd. Do sprawdzenia: - czy klocki lekko pracują w jarzmie? - czy tłoczek zacisku hamulcowego daje się lekko cofnąć ? Ma szczelną osłonę przeciw pyłową ? - czy prowadnice zacisku hamulcowego pracują lekko ? Pozdrawiam
Klocek ma być dociskany do zacisku, albo jarzma, ale nigdy do tarczy i to jeszcze skośnie.
Oryginał na te tuleje a jak się kupuje nowe sruby to są 2 takie same jak górna czyli bez tych gumowych nakładek. Tylko jak to ma tłumić jak to trzyma jarzmo z zaciskiem.
W prawie każdym Autofrenie mam smar/pastę montażową. Jak wyżej, nr 1 do montażu tłoczka i ewentualnie prowadników jeśli mają styczność z gumą. Nr 2 np do smarowania "pleców" klocka i miejsc, w których ten klocek się w jarzmie przesuwa.
Z lewej strony zauważyłem zaś że luz jest na zacisku hamulcowym, pomimo że zacisk jest dokręcony. Jeżeli luz jest wyraźnie wyczuwalny to prawdopodobnie wspomniane prowadnice lub gniazda prowadnic w jarzmie wyrobione.
Mam inny problem przy odkrecaniu zacisku i jarzma obrobily mi się śruby...przy zacisku na klucz 13 i przy jarzmie imbus8..macie jakieś pomysły jak to odkręcić??
Linki nie mogą być za długie, gdybym chciał podłożyć coś pod nie (w jarzmie przy zacisku hamulcowym to musiałbym je poluzować, jak je poluzuje troszkę (np. na taką grubość by weszły tam nakrętki to rozkręca się mechanizm. Jak silnik się uruchomi to w ogóle nie pociągnie linki (bo jest rozkręcony). Raczej uznałbym , że linki są za krótkie (choć przy...
Cóż tu gdybać? Po prostu trzeba sprawdzić tak tył jak i przód. Czy zaciski/cylinderki pracują płynnie, czy prowadnice nie są zapieczone, czy klocki hamulcowe w jarzmach się nie zacinają, czy szczęki hamulcowe działają poprawnie, sprawdzić czy bębny hamulcowe są w normie (jeśli średnica ok., usunąć rant jeżeli jest), wszystko poskładać na odpowiedniej...
Przeczyścić i przesmaruj prowadnice zacisku oraz zdemontuj klocki i wyczyść jarzmo. Możesz przesmarować smarem wysokotemperaturowym.
"Różnica sił hamowania" wygląda tragicznie :| Na początek: -wymiana płynu hamulcowego -odpowietrzenie hamulców -kontrola pracy zacisków hamulcowych - szczególnie lewego t.j. czy tłoczek oraz jarzmo swobodnie pracują -sprawdzenie cylinderków hamulcowych oraz samoregulatorów w bębnach z tyłu. Przynajmniej ja bym od tego zaczął :)
Prowadnica, śruba prowadząca, jarzmo, sprężyny trzymające klocki, zacisk itd wszystko , jak wciśniesz tłoczek też będziesz widział jak się chowa czy dużej siły trzeba.
Witam. Suzuki Baleno, silnik 1.3 16v, 1999 rok, auto posiada ABS..chcę zdemontować tarcze hamulcowe do ich wymiany. Jarzmo hamulcowe i zacisk zdjęty. Śruba od trzymania tarczy odkręcona. Ale tarcza zejść nie chce. Stukane młotkiem i nic. Czy trzyma ją coś gdzieś jeszcze, czy nadal trzeba stukać młotkiem aż w końcu puści rdza i zaskoczy tarcza lub jak...
Nie, klocek ma przyleić się do tłoka i jarzma zacisku, ma to zapobiegać ocieraniu, piszczeniu hamulców
mi też w uno tak się tak spęczył w środku wężyk do zacisku, też nie mogłem dojść co to... --- na 100% wężyk ale swoją drogą zaciski hamulcowe w Uno to tragedia, zresztą rodem z Dużego Fiata ja w swoim uno założyłem zaciski (wraz z jarzmami i klockami) i tarcze z Cinquecento/Seicento, one się nigdy nie zacinają, a tarcze też, bo są ciut większe niż w...
Rozbierz zacisk i dokładnie przeczyść szczotką drucianą jarzmo, przesmaruj pastą miedzianą miejsce gdzie rusza się klocek, powinno pomóc
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Z jakim momentem powinno się dokręcać zacisk i jarzmo hamulcowe w Corsie D.
Zabezpieczasz samochód i go unosisz, zdejmujesz koło, zacisk,klocki hamulcowe, jarzmo później tarczę. Montaż w odwrotnej kolejności + wepchnięcie tłoczka. Tak to wygląda w uproszeniu w każdym samochodzie. Ponieważ kolega ma zerową wiedzę to radziłbym to oddać komuś kto się na tym zna. Chęci tu nie pomogą. A hamulce to układ bezpieczeństwa czynnego.
Witam. Proszę o wskazówki czym i gdzie przesmarować zacisk hamulcowy przy wymianie klocków. Rozebrałem już zacisk wiem jak co wygląda, wstępnie wytypowałem dwa rodzaje smarowideł: 1. ATE Plastilube - do smarowania styku klocków z zaciskiem, jarzmem, tłoczkiem? (kolor czerw na schemacie) 2. ATE bremszylinder - do smarowania sworzni jarzma i cylinderka...
Kolego, proponuję co następuje: 1. wybierz się na stację kontroli pojazdów, zmierz na zestawie diagnostycznym OPORY TOCZENIA oraz SIŁY HAMOWANIA - opory toczenia to łożyska + zastałe zaciski. Zastały zacisk rzadko kiedy ma właściwą siłę hamowania, rozbieżności na osi dają do myślenia. W każdym razie mając wydruk w ręku wiadomo gdzie i czego szukać....
Wygląda to tak jakby klocki nie oddawały. Tak mi ciężko powiedzieć co ale obstawiałbym albo złą tarczę wstawioną albo zaciski. A i oczywiście zatarte prowadnice jarzma.
zobacz jak przesuwa się klocek hamulcowy w jarzmie. Po zdjęciu widać, że zacisk gdzieś długo leżał więc może klocek przyrdzewiał do jarzma i na zdjętym blokuje cały zacisk
Zacznę od końca: Czy tarcze hamulcowe można wogóle reklamować? Jak najbardziej można reklamować. A teraz kilka pytań. Czy po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych wykonałeś pomiar czujnikiem zegarowym ich "bicie"? W instrukcji montażu masz to jak byk napisane. Czy odtłuściłeś tarcze przed założeniem klocków? Czy prowadnice (jarzmo) w których klocki...
lepiej tarcze kupić nowa niż toczyć. Wyjdzie Cię cenowo podobnie, bo nikt Ci za flaszke tego nie zrobi, żeby przetoczyć zużytą tarcze to trzeba zrobić specjalny do niej zabierak. Inaczej przetoczy Ci z biciem i będzie gorzej niż było. poza tym żeby sprawdzić czy tarcza równo chodzi, wystarczy przekręcić kołem i sprawdzić czy opór kręcenia jest taki...
Dźwignie od linek ręcznego wracają ?, przeważnie to jest problem w tych zaciskach
klocki w jarzmach muszą się przesówać lekko, bez żadnych zacięć. prowadnice zacisku /te w jarzmie/ również przesówać powinny się swobodnie. tłoczek zacisku przesówa sie płynnie, bez zacięć /opór przetałaczanego płynu/. do 'wykasowania" luzu klocków służy sprężyna, która w twoim przypadku znajduje się na zewnętrznej krawędzi klocka /motylek/. podczas...
Jak widzę nie wiesz jak działa układ hamulcowy :) . Po pierwsze, w jakim stanie są prowadnice zacisku? Te takie "bolce" po których porusza się zacisk. Powinny tam być też gumki "harmonijki". To wszystko powinno ładnie sobie jeździć, tylko żeby ci do łba nie strzeliło tego czyścić papierem ściernym :P . Można tam użyć odrobinę smaru, ALE nie byle jakiego!...
W czym może być problem? Dlaczego zaciski po nagrzaniu się podczas jazdy nie odbijają? Jak to w czym? W spapranej robocie. Co do regeneracji to wyjąłem stary tłoczek, przełożyłem wnętrzności ze starego do nowego tłoczka, wyczyściłem tę gładź cylindryczną, po której chodzi tłoczek, nasmarowałem tłoczka i wkręciłem razem z gumką. Po założeniu na auto...
Problemem może być tutaj: 1.prowadnice zacisku (zacisk/jarzmo) 2.blokujące się klocki w jarzmie (rdza)- było wyżej 3.tłok w zacisku (pęknięta osłona gumowa/brud)-było wyżej 4.przewód elastyczny pomiędzy zaciskiem hamulcowym a przewodem (rurką) hamulcowym. Więcej nic nie może być (jeśli chodzi o blokujące hamulce).Resztę Błażej dorzucił! Pozdrawiam.
1: stoją prowadnice zacisku w jarzmie 2: do wymiany gumowy przewód hamulcowy. Podnieś koło,zahamuj mocno kilka razy i puść odpowietrznik,jeśli "mocno" psiknie i odrazu poluzuje koło to oznacza że płyn nie wraca do pompy przez uszkodzony/zatkany gumowy przewód. Pomijam oczywiście sytuacje gdy trzeba klijentowi 15 minut tłumaczyć że ma uszkodzone łożysko...
Ja przekładałem z Tigry na wentylowane. A większe pewnie będą pasować z kadeta/astry? Zaciski też trzeba wymienić z jarzmami. Serwo i pompę zostaw. Zainwestuj w nowe przewody bo pewnie już zgniłe. Na tył to pewnie jakiś swap z na tarczobębny może również z astry? Popatrz na forach corsy od groma było projektów w V6 pod maską to heble też pewnie zmieniali.
Hamulce mogą się zapowietrzyć, owszem ale pod pewnymi warunkami. Nieszczelny układ lub zbyt duża zawartość wody w płynie hamulcowym. I tak jak pisze ociz, przy zapieczonych jarzmach lub samych tłoczkach w zaciskach, po dłuższej jeździe płyn zaczyna wrzeć i w ten prosty sposób masz zapowietrzone. Proponuję sprawdzić dokładnie cały układ hamulcowy przez...
Hamulce do wymiany tarcze klocki Prawdopodobnie jarzma brudne Zdemontować zacisk jarzmo wyczyścić to dokładnie Na prowadnice smar silikonowy/techniczny No klocki delikatnie liznąć smarem np CeraTec Układ hamulcowy powinno się raz do roku rozebrać wyczyść i zlozyc pomimo jego poprawnej pracy żeby właśnie uniknąć takich sytuacji Taki obraz często można...
Najlepiej odkrecic jarzma i je dokładnie wyczyścić z rdzy i psikanc farba do zacisków 1 czy 2 warstwy,. My stosujemy sprey ceramiczny. Klocki się przykleja aby zniwelować efekt piszczenie, ponieważ jeżeli sam zacisk i prowadnice dzialaja prawidlowo to po puszczenie pedału hamulca, tłoczek w zacisku powinien się cofnąć plus minus 0.25 do 1mm powodując...
Zaciski z wersji UK i Europa są takie same, różnią się w zależności od silnika. W wersji 1.6 byly np. felgi 14 cali i mniejsze tarcze inne jarzmo, a w innych juz była felga 15 cali i większe hamulce, także szukaj po średnicy tarczy i silniku. W Kielcach masz kilka szrotów i spokojnie kupisz na miejscu.
Siła hamowania będzie ok, ale przy kilkukrotnym hamowaniu tarcza będzie fioletowa i może pęknąć. Po cos jest podawany minimalny wymiar tarczy. 100 zł za nowe tarcze to nie majątek a tu chodzi o bezpieczeństwo - najtańsze za 62zł za 2 szt. Chyba nie widziałeś samochodu w którym wypadł tłoczek hamulcowy, albo nadmiernie zużyty klocek wypadł pomiędzy tarczą...
Jak to odkręciłes zacisk? Od przewodu hamulcowego? Tam wyjmuje się tylko zawleczkę i wyjmuje kołek, a zacisk odchyla się do góry i wyjmuje klocki. Odkręca się dwie śruby i zdejmuje jarzmo razem z zaciskiem (no chyba że go zsunąłeś z jarzma).
Tak w ogóle, który to rocznik? Pierwsza generacja miała zaciski hamulcowe na klocki montowane dwoma sworzniami, popularne w wielu innych motocyklach. Druga generacja miała zaciski gdzie klocek stroną reakcyjną wchodzi w gniazdo w jarzmie. Taka sama różnica była w CBR600F1 i F2. W przypadku tych drugich zacisków należy zwrócić uwagę na to gniazdo w jarzmie....
Piszczenie klocków to w 90% ich niepoprawny montaż. smarem miedziowym i jest ok Nie jest ok, gdy większość zacisków hamulcowych jest z aluminium, a tych dwóch metali łączyć nie wolno. Ceramiczny jak najbardziej. Zgadza się, ale ja nie radziłem smarować zacisku, tylko powierzchnie styku klocków z jarzmem. A to już bardziej z żeliwa, lub staliwa jest....
To że pedal wpada to jest ok ale tylko wtedy gdy mamy odpalony silnik bo wtedy jest podciśnienie. Sprawdź czy na zgaszonym wpada po trzech czterech wciśnięciach powinien być twardy i u samej góry. A to że chamulec jest miększy to ok bo klocki muszą się dopasować do tarczy. Czy przy wymianie klocków wyczyściłeś prowadzenia zacisków jak i również pilnikiem...
1. Czy zastosowałeś na powierzchnię styku klocka z zaciskiem i jarzmem smar np. ATE Plastilube ? czy klocki założone na sucho jak zwykle? 2. Opcjonalnie można zastosować dodatkowo podkładki antywibracyjne (+ smar jw)
Problem rozwiązałem już jakiś czas temu klocek hamulcowy blokował się w prowadnicy zacisku /kilka lat nie czyszczone więc pewnie dlatego/. Wymieniłem tarcze i klocki hamulcowe na nowe i dokładnie oczyściłem jarzma klocków. …. cisza i spokój, żadnego stukania. Słuchając rad serwisów które odwiedziłem popłynąłbym na min. 1000-1500zł Żaden tak naprawdę...
tak jak pisze toku74, . przy takiej sytuacji należy sprawdzić tłoczek, drożność przewodów elastycznych, ma być czyste jarzmo i w miejscach gdzie pracuje klocek ma być posmarowane pastą ceramiczną, nie miedzianą, prowadnice zacisku czy pracują odpowiednio, czy płyn hamulcowy nie ma pow 2% zawartości wilgoci. jak to bedzie ok to sytuacja to bedzie ok
Niedługo będę musiał zajrzeć do przednich hamulców w samochodzie Fiat Uno mojej Małżonki. Trzeba będzie wymienić klocki, przypuszczam, że tarcze również, coś wyczyścić, przesmarować itp. Trzy lata temu zrobiłem wszystkie hamulce zarówno z tyłu jak i z przodu. Całe zaciski były rozebrane na części pierwsze, wszystko wyczyszczone, wymienione wszystkie...
Czy hamulec od roweru da radę w gokarcie? Raczej nie bardzo :/ . Raczej bym polecał ci swap z jakiegoś skutera. Tarcza podobna średnicą, dużo grubsza i klocek porządniejszy. Do tego często masz osobne jarzmo więc wystarczy tylko kawał grubej blachy dospawanej do ramy aby zamocować zacisk. Przewodami hamulcowymi możesz sobie żonglować, bo są krótkie,...
Standardowe w chińczykach, a także w wielu markowych motocyklach. Grubość klocka 7 mm - np. EBC FA086, koszt 25 zł. Jednakże występują także klocki o grubości 8 mm i 9 mm, niektóre chińskie zaciski mogą być przystosowane pod grubsze klocki. Idzie także zamontować klocki przystosowane pod bolec reakcyjny. Odradzam zakupu chińskich klocków (WM Motor)...
nigdy nie sprawdzałam tych jarzm czy prowadnic (jak zwał tak zwał) Dla Ciebie nie ma znaczenia jak się to nazywa a mylisz dwie różne rzeczy. Jarzmo jest przykręcone na stałe o zwrotnicy. W jarzmie poruszają się klocki. Za pomocą prowadnicy jest przymocowany zacisk do jarzma. Prowadnice trzeba za każdym razem sprawdzać czy nie są zapieczone - na prowadnicach...
Witam mam problemy z swoim audi posiadam zaciski hamulcowe lucas hp2 dwutłokowe chciałem odkręcić prowadnice w tym zacisku jak wiadomo jest z tym problem :/ chcę https://obrazki.elektroda.pl/7815287800_... wymienić prowadnice jarzma ma ktoś może numer seryjny tych prowadnic?nigdzie znaleźć nie mogę odpowiednich pozdrawiam
Auto rok temu miało "robione" hamulce, wymienione były tarcze, klocki, elementy zacisku. Ostatnio znów pojawiły się problemy z ręcznym (nie odbijał) więc zabrałem się za temat osobiście. Jeden zacisk udało się zregenerować, a drugi poszedł do kosza- poprzednik wpadł na genialny pomysł i zaklepał śrubę (ślimaka) wewnątrz tłoczka (przestał się samoregulować)....
Witam Pacjent Iveco daily 3,5 rama, pojedyncze kolo, zacisk tyl z recznym. Objawy: -slaby hamulec (jakby zapowietrzony) podczas jazdy trzeba podpompowac, przy szybkim kopcieciu pedalu wpada do podlogi -na odpalonym pedal powoli zapada sie do samej podlogi Auto przyjechalo do mnie do pracy (trzeci warsztat z kolei) Co zostalo zrobione: -Tylne zaciski...
Zakładam że płyn zaciski jarzma są wporzadku , bo nawet nie chce myślę że ktoś pomija takie podstawy . W tych czasach "nowe" na roczne hamulce to już też raczej mocno umownie . Najlepiej jechać na stację i sprawdzić skuteczność , bo "słabe" hamulce mogą być bardzo subiektywnie odbierane
Klocki nie mają prawa ocierać o tarcze podczas gdy hamulec zasadniczy i postojowy nie jest aktywny. W innym razie należy zdemontować zacisk oraz jarzmo, sprawdzić komponenty w razie potrzeby naprawić, tak aby zapewnić poprawną prace aparatu hamulcowego. Jeżeli koło wcześniej się grzało, wskazuje to na nie prawidłową prace w\w aparatów hamulcowych. W...
Szukaj takiego majstra, który podejmie się usterkę usunąć. Co z tego że Tobie ktoś będzie tłumaczył, skoro bladego pojęcia na ten temat nie masz? Równie dobrze można by tobie teraz tłumaczyć o wpływie faz księżyca na populację stonki ziemniaczanej, w dodatku w dialekcie mandaryńskim. Wpierw należałoby zapewne rozebrać zaciski hamulcowe, wyczyścić dokładnie...
Ok tylko pokażcie mi mechanika, który odpali auto poczeka aż nabierze temperatury i sprawdzi, czy termostat ok, czy jakieś węże nie ciekną przy chłodniczy czy coś. Czy wentylatory odpowiednio się załączają itd.. a nie tylko sprawdzi stan zbiorniczka. Albo popatrzy na turbo i okolice czy nie cieknie coś, zdejmie koła żeby w 100% ocenić stan układu hamulcowego,...
odkręcasz koło, dwie śruby od zacisku na klucz 13 i dwie na 15 od jarzma. Zdjąć tarcze, oczyścić jarzma, przesmarować złożyć do kupy i gotowe.
Tylko problem polega na tym ze nie wiem jakie były w oryginale bo juz były wymieniane dwa lata temu i muszę znów wymienić bo nowe klocki zrobiły rysę w koło tarcz i chce wymienić wszystko na nowe klocki i tarcze A stąd, że jest coś takiego jak jarzmo hamulca, dok torebki się przykręca zacisk. Jarzmo trzeba zdemontować przy wymianie tarcz, same klocki...
Witam! Potrzebuję pomocy, wymieniłem tarcze i klocki z przodu, po pewnym czasie zauważyłem iż przy ruszaniu po puszczeniu hamulca w jednym z kół nie odbiją klocki słychać było tarcie - ocieranie się. Rozebrałem cały układ, wymieniłem gumki uszczelniające tłoczki, gumki na których poruszają się trzpienie jarzma, przewody elastyczne i płyn hamulcowy +...
Witam wszystkich i proszę o pomoc, bo wiedzę jakąś tam mam ale doświadczenie i wiedza innych jest mi tu potrzebne. Kupiłem na szrocie tylne zaciski i jarzma hamulcowe, rozebrałem wszystko, odrdzewiłem, wymieniłem wszystkie gumki i gumeczki, w jednym dałem nowy tłoczek bo miał wżery, nasmarowałem itp. Dałem do zamontowania w dobrym, znanym i sprawdzonym...
Witam. W tylnych hamulcach tarczowych zużywają mi się nadmiernie klocki zewnętrzne a te od strony tłoczka są w porządku. Według teorii którą znalazłem tu: https://www.motofaktor.pl/rodzaje-zuzyci... powinienem mieć problem z zapieczonymi prowanicami w jarzmach (zatarty zacisk) Sęk w tym że akurat prowadnice mam od roku nowe, chodzą...
Raz miałem przypadek, że klocek hamulcowy przyklejał się do tarczy, ale był marnej jakości (najtańsza chińszczyzna). Klocki chodzą na jarzmie bez problemów? Sprawdź przewód metodą którą wcześniej napisałem.
Peugeot 307SW 1.6 16V 2005r Po wymianie tarcz i klocków z przodu po 300 km zaczęły się pojawiać piski przy hamowaniu na niższych prędkościach, spowodowane wibracjami (tak podejrzewam). Tarcze klocki komplet ABE. Po 1000 km wymienione klocki na TRW (czyli raczej miękkie klocki), po 100 km znowu zaczynają się pojawiać piski. Co ostatnio robione w układzie...
Witam. Blokuje go wyrobiona tulejka prowadząca trzpień mechanizmu od hamulca ręcznego. Problem przerabiany nie raz. Nowa tuleja droga w zestawie i mało który zestaw ja ma. Poskładać to tez trzeba to umieć bo łatwo można zniszczyć. Proponuje kupić nowy nawet nie markowy zacisk. Będzie o wiele lepiej. A najlepiej oba. Wyczyścić dokładnie jarzma klocków...
hmm. Padło wiele już słów oraz pytań i wiele odmienny zdań ze strony autora, a więc trudno zgadnąć nie będąc przy aucie. Otóż prawe tylne koło jak kręcę nim ręką to słychać bardzo jak trze tarcza o klocek, w lewym tylnym, które również się grzeje też występuję takie zjawisko tylko znacznie mniej trze. Przednie koło prawe troszeczkę tylko szura coś,...
Auto ma już 20 lat , jest bardzo zadbane i nawet nie wygląda, ostatnio z powodu lekkich wibracji tarcz lekko wyczuwalnych oraz skorodowanych już dosyć piast na których wiszą tarcze i jarzm na których leżą klocki (po prostu było już mniej stali ) klocki podczas jazdy podskakiwały na jarzmach. Mechanik wyświetlił mi to ze gdy tarcza bije , klocki są luźniejsze...
Jeśli jesteś absolutnie pewny tego zacisku, to szukaj przyczyny w zatkanych przewodach. Np. zagniecionym sztywnym przewodem hamulcowym. Pompa hamulcowa swoimi 100bar wepchnie płyn, który bardzo niechętnie będzie wracał. Klocki hamulcowe w jarzmie (albo szczęki) na pewno chodzą lekko i nie zahaczają się o nic? Jak tam masz rozwiązany hamulec ręczny (bębny,...
Jak rozgrzejesz hamulce , podlewarujesz, zrzucisz ręczny i prubujesz kręcić rękoma i czujesz opór, to w tym momencie poluzuj dwie nakrętki (klucz 24mm) które ściągają siłownik do zacisku. Jak pojawi się szczelinapomiędzy siłownikiem a zaciskiem i będzie lekko - to sprawdź zacisk oraz sprawdź ile popychacz wystaje z siłowniku (na spuszczonym ręcznym).Możesz...
Witam serdecznie. Sytuacja zmusza mnie do wymiany zacisków hamulcowych w moim passacie b3. Passat ma niewentylowane tarcze i nie posiada ABS i mam pytanie związane z zaciskami a mianowicie. W jakich autach były jeszcze montowane identyczne zaciski oprocz passatów b3 i b4 ? Kol. nie podał o które chodzi, przednie czy tylne. Wnioskując, że mowa jest...
Jarzmo to ten element na którym pracują klocki. Jak będziesz wymieniał klocki z prawej strony to sobie skręcisz kierownicą w prawo i jak zdejmiesz zacisk i włożysz tam głowę to zobaczysz dwie śruby od jarzma. Odkręcasz je i będziesz mógł zdjąć tarczę. Na czwartym zdjęciu co dałem link widać jedną z tych śrub. Może się zdarzyć że tarcza zapiecze się...
Nie wiem co Ty kombinujesz ale to niemożliwe, chyba że odkręciłeś jedną śrubę od jarzma a drugą od zacisku, wtedy nic nie zejdzie. Zrób fotkę których nie możesz odkręcić (użyj pneumata). Jeżeli odkręciłeś zacisk i nie chce dalej zejść to tylko pozostaje delikatne uderzenia młotkiem (śruby oczywiście wyjęte z prowadnic).
Na przykręconych szpilkach tarcza przybliża się i oddala od jarzma. I chyba za bardzo trze o klocki... Dodano po 39 Nowe tarcze biją w jarzmie. Stara można powiedzieć że jest ok... Kręcąc piastą to minimalnie przybliż się i oddala od czujnika Dodano po 24 Stare tarcze mają mniejsze bicie niż te nowe. Dodano po 3 Zrobiłem reklamację tarcz
Żeby mieć pewność to nowe zaciski, tarcze, klocki , linki hamulca ręcznego plus odrdzewianie jarzma i malowanie. Po doświadczeniach i opiniach z Astrą G polecam założyć wszystko oryginalne.
Wymieniałem tarcze z przodu jesienią zeszłego roku i i było ok.Jak zacząłem używać ręcznego często to to zauważyłem ciepłe koła z przodu. A czy wszystko dokładnie zdemontowałeś, oczyściłeś, złożyłeś na specjalnej paście? Gumki osłonowe na prowadnicach jarzmo/zacisk są szczelne? To, że kiedyś było ok, wcale nie oznacza, że już zawsze będzie ok! Jak...
No własnie, wszystko zależy co tam jest włożone. Jak tam siedzi jakiś OEM VW czy TRW to takie klocki można z powodzeniem wyrównać i użyć ponownie, będą lepsze od tanich zamienników. Ale z tarczami podejrzanie to wygląda, tam już była jakaś ingerencja, ja bym wymienił na nowe. Sprawdź jeszcze czy nie ma śladu płynu hamulcowego, coś za słaby nacisk tłoczka,...
Kolego Bogdanie ,nie chcę krytykować innych kolegów ale uważam że jeżeli masz zaufanie do tego mechanika i stać cię na wymianę tarcz i klocków to je wymień bez zbędnych oszczędności, na bezpieczeństwie nie zaoszczędzisz, a będziesz pewniej się czuł ,co mogę ci doradzić to dokładne sprawdzenie ślizgów i gumek i ich wymiana w razie uszkodzenia. jak są...
Dla tych którzy nie chcą czytać pełnego opisu problemu, skrócony na końcu posta oraz lista wymienionych lub naprawionych elementów. Proszę o wszelkie sugestie i rady może ktoś z was miał podobny problem. Nie wiem od czego zacząć, więc od początku, opiszę moje przygody, licząc na to, że nikogo nie zanudzę i doczekam się rozwiązania problemu. Jadąc moim...
wyczyscilem prowadnice, posmarowalem smarem moedzianym i złożyłem Te prowadnicę, które chodzą w gumowych częściach zacisku, czy jarzmo czyściłeś i smarowałeś miejsce gdzie chodzą klocki? Jeśli prowadnice to ich nie wolno smarować, mają być suche wyczyszczone, i zapewniać prawidłową prace aparatu hamulcowego. Co do tych stuków, najedź na kanał, drugi...
Zawsze w naszych rękach, 10 lat temu z salonu je odbierałem. ........ Pojawiły się lekkie odgłosy po prawej stronie (jakby kołatanie) przy prędkościach 40-70km/h, przy jeździe na biegu ze stałą prędkością lub na luzie. Nie występują stale, np. pojawiają się na 30-60s i zanikają na kilka minut. Bardziej wyraźne przy zjeżdżaniu po lekkiej pochyłości...
Volvo s80 II. Wymieniłem hamulce z tarcz 300 mm na 316, cały komplet tarcze + klocki firmy Brembo. Z lewej strony tarcza jest ścierana równo, z prawej nie do końca (foto). Zaciski i jarzma, przed założeniem, zostały pomalowane proszkowo. Wszystkie gumki, uszczelniacze są nowe, wszystko zostało przesmarowane zgodnie ze sztuką. Ostatnio rozebrałem zacisk......
Robota wykonana. Wszystko to co chciałem zrobiłem, chodź nie obyło się bez drobnych przeszkód. Korzystając z okazji oprócz piasty opiszę resztę praca. WYMIANA TARCZ HAMULCOWYCH i KLOCKÓW firmy ATE (krok po kroku) Dla własnej wygody i bezpieczeństwa auto ustawiłem na stojakach opartych na wahaczach. Zdemontowałem koła z obu stron i zacząłem pracę. 1....
http://obrazki.elektroda.pl/3609207900_1... Reparaturki + zaznaczone i analogicznie na dole, te elementy po których 'pływa' zacisk, czyste, bez wżerów, nasmarowane= zero problemów ze strony zacisku. Oprócz tego miejsce gdzie 'pływa' klocek po jarzmie oczyszczone z syfu i cieszysz się normalnymi hamulcami. dyszel85: Co prawda tył, ale...
Witam wszystkich. Wymiana klocków hamulcowych zazwyczaj jest prosta, ale nie tym razem. Grzeją się i blokują tak jakby tłoczek nie wracał. Wymieniłem na nowe zaciski ,pompę, wężyki elastyczne, reduktor hamowania na belce myślę jeszcze o serwie jarzma chodzą leciutko nic nie zapieczone. Przed wymianą było ok. Pomocy może ktoś miał ten sam problem????
Koledzy jarzmo zacisku wyczyściłem dokładnie. nawet zeszlifowałem farbę z nowych klocków w miejscu styku z jarzmem. Auto jest z roku 2000. Si;lnik 1.4 benzyna ABS-u nie ma. Farjat pyta czy felga jest cieplejsza, Jest gorąca Dodano po 36 Przewód elastyczny wymieniłem na nowy Dodano po 16 Koledzy wyczerpały mi się już pomysły! Podpowiedzcie coś
Raczej wątpię. Tarczy trącej nawet nie słychać podczas jazdy. Jeśli tłoczek chodzi luźno (a chodzi, bo masz nowy zacisk), zacisk luźno porusza się na prowadnicach i klocki też bez oporu poruszają się w jarzmie, to jeśli faktycznie koło się grzeje to trzeba przyczyny szukać w hydraulice - przewód gumowy, ewentualnie serwo czy pompa hamulcowa. Ale jeśli...
Temat palenia się klocków i tarcz jest dosyć często spotykanym scenariuszem po ich wymianie.Widziałem ich w życiu dziesiątki. Kluczowym jest właściwa regulacja przy zakładaniu nowych klocków lub klocków+ tarcz. Aby nie doszło do scenariusza jak w temacie, ważne jest aby luz pomiędzy tłoczkami a klockiem wynosił 1mm. Odpowiada to trzem kliknięciom zacisku...
Witam serdecznie. Ostatnio wymieniałem tarcze hamulcowe + klocki z tyłu w octavi I 4x4 po tym zabiegu przy hamowaniu drga kierownica i lekko pedał hamulca.... Dodam tylko że auto stało jakiś czas nie jeżdżone.... Będąc pewnym że tył wymieniłem jak należy, pomyślałem że winowajca leży w przednich tarczach hamulcowych. Zabrałem się za sprawdzenie ich,...
Hmmm... Ale mnie chodzi o nasmarowanie cylinderków "pod uszczelnieniem". Podobno od wewnętrznej strony czyli za uszczelką która blokuje wydostanie się płynu hamulcowego się nie smaruje bo sam płyn hamulcowy jest "smarowaniem", a smar daje się pod tą uszczelkę harmonijkową na cylinderek. Plastitube opisują jako smar do miejsca styku cylindra z klockiem...
jarzmo zacisk zacisk hamulcowy stukać zacisk hamulcowy
rotel kanał turbo diesla benzyny cordoba pompa paliwa
głowica telewizyjna lampowa głowica telewizyjna
Czarny ekran w starej Nokii - co zrobić? Jak podłączyć zasilanie w Zelmer 1010.5?