Jarzmo (na powierzchni zacisk-klocek i klocek-tłoczek oraz klocek-jarzmo) - ATE plastilube Sworzeń jarzma zacisku, cylinderek hamulcowy (ogólnie tam gdzie guma) - ate bremszylinder
Nie trzeba odkręcać dwóch śrub, nie trzeba tej śruby wyciągać - tak jak napisali koledzy. Skoro masz tarcze do wymiany to na 90% będziesz odkręcał jarzmo by zdjąć tarcze hamulcową więc możesz zacisku nie ściągać a zsunąć go razem z jarzmem. Wtedy masz dostęp do całości i ściągasz jarzmo z zacisku. Ta "śruba" która ma łeb na klucz 15 o której wspominał...
Dzień Dobry Dzień dobry szukam momentów dokręcenia jarzma zacisku do zwrotnicy oraz prowadnika zacisku do jarzma.
Witam, Citroen Berlingo 1,6 HDi 2017 rok. Potrzebuję moment dokręcenia jarzma, oraz zacisku na imbus7. Czy śruby jarzma, smarować klejem?
Wymienia się wszystko jarzma/zacisk/klocek/tarcza
Klucz Imbusowy 7.
Sprawdź czy dźwignie przy zaciskach, tam gdzie jest włożona linka opierają się o ograniczniki. Może masz zbyt mocno ręczny naciągnięty i przez to się grzeje. Możesz ściągnąć zaciski i zobaczyć jak kręci się tarcza z piastą, jak bez oporów to wkładasz klocki. Mają się swobodnie poruszać w jarzmach. Potem zacisk. Po przykręceniu też ma się swobodnie je...
Zazwyczaj problem jest w piaście. W niej (łożysku) jest pierścień magnetyczny z którego czyta czujnik. Łożysko gnije i uszkadza pierścień. Trzeba zdjąć piastę by obejrzeć pierścień. Do tego potrzeba odkręcić śrubę piasty, jarzmo zacisku i tarcze hamulcową. Można próbować zaglądać przez dziurę po wyjętym czujniku ale może nie być nic widać. Zazwyczaj...
Nie wchodzi, a wychodzi przy naciskaniu hamulca, i później można go znowu wcisnąć? Możesz mieć skorodowane/brudne pod gumką ochronną, i z tym "dodatkiem" tłoczek jest za gruby :| On tak wysunięty mógł pracować kilka lat, a ostatnio wciśnięty do końca, mógł być przy montażu w fabryce... Zmieniasz klocki, czy jakaś awaria nie cofania tłoczka, i grzania,...
Napewno wchodzi w grę większe jarzmo, a może i zacisk. Pytanie po co Ci większe hamulce?
Tu nie jest problemem ustawienie zacisków w jarzmach tylko podgięta tarcza kotwiczna ocierająca o tarczę. Zdarza się najlepszym zwłaszcza przy ciężkich zaciskach.
Wymieniłem klocki i jarzmo zacisku i jest o.k Był mały luz. Pozdrawiam
Nie, klocek ma przyleić się do tłoka i jarzma zacisku, ma to zapobiegać ocieraniu, piszczeniu hamulców
Witam. Jeżeli piszesz że linki do wymiany. To je podmień. Ale jak zrzucisz linki z jarzma zacisku to zobacz czy mechanizm lekko chodzi. Tam często psuje się sam mechanizm ręcznego. Po prostu się zaciera. Często naprawa tego to tylko na krótki czas. A części swoje kosztują. W tym wypadku warto rozważyć koszt części i czas pracy oraz efekt - długo to...
Oryginał na te tuleje a jak się kupuje nowe sruby to są 2 takie same jak górna czyli bez tych gumowych nakładek. Tylko jak to ma tłumić jak to trzyma jarzmo z zaciskiem.
Może puka jarzmo zacisku hamulcowego albo raczej sam zacisk, uderz mocno pięścią w koło to się przekonasz. Miałem tak w Avensis, mechanik porozciągał jakieś sprężynki i spokój.
klocki w jarzmach muszą się przesówać lekko, bez żadnych zacięć. prowadnice zacisku /te w jarzmie/ również przesówać powinny się swobodnie. tłoczek zacisku przesówa sie płynnie, bez zacięć /opór przetałaczanego płynu/. do 'wykasowania" luzu klocków służy sprężyna, która w twoim przypadku znajduje się na zewnętrznej krawędzi klocka /motylek/. podczas...
Płyn się zagotował i zapowietrzył tą nitkę układu. Podobny efekt jak przy pękniętym przewodzie. Co do naprawy hamulca tylnego w Vag-u opłaca się tylko kompleksowe podejście. Czyli tarcza nowa (chociaż przetoczona). Nowe klocki. Zacisk nowy/regenerowany ze sprężynami na dźwignie ręcznego (pasują od superb-a) . Jarzmo odrdzewione pomalowane. Nowe linki...
Jak się wycierał pod kątem to prowadnice już maja dosyć , klocki na pewno były zapieczone . Co do mocowania zacisku / Jarzmo / to lewy i prawy taki sam / w tym przypadku / Koszt sztuki około 200zł / nowe / Nie wiem czy w tym przypadku też , ale ważny jest rozmiar felg , wskazane jest kupowanie ze starą sztuką / dla porównania /
Zależy do jakiego zwykłego Focusa porównujesz? Pomiędzy 1,6 a 2,0 turbodieslem prawie 200 konnym jest przepaść, turbina, koło dwumasowe, większe hamulce, koła itd. Zwykły diesel wiele tańszy nie będzie ale są pewne rzeczy jak hamulce czy koła które będą droższe, w ST bodajże fabryczne koła to 18stki, w słabszym dieslu 16tki itd, czerwone jarzma/zaciski...
Ostatecznie zrezygnowałem z montaż tych zacisków i tarcz. Zamontowałem tarcze i zaciski z punto 1.2 16v. Jarzma + zaciski z 16v pasują do piast z 8v, a tarcze różnią się tylko średnica więc tez pasowały.
Nie da rady przez internet. Trzeba sprawdzić fizycznie. Jarzmo, zacisk, prowadnice, firma mocowanie itd.
Standardowe w chińczykach, a także w wielu markowych motocyklach. Grubość klocka 7 mm - np. EBC FA086, koszt 25 zł. Jednakże występują także klocki o grubości 8 mm i 9 mm, niektóre chińskie zaciski mogą być przystosowane pod grubsze klocki. Idzie także zamontować klocki przystosowane pod bolec reakcyjny. Odradzam zakupu chińskich klocków (WM Motor)...
Mam pytanie odnośnie momentów dokręcenia jarzma oraz zacisku na osi tylnej w Skodzie Rapid z 2016 roku 1.2 TSI 110 KM?
Klocek ma być dociskany do zacisku, albo jarzma, ale nigdy do tarczy i to jeszcze skośnie.
Stuki pochodzą z tyłu a dokładnie z prowadnic jarzma zacisku strona lewa i prawa. Wystarczy zdemontować w/w element wyczyścić i nałożyć nową warstwę smaru. U mnie procedura wyeliminowała stuki na 10mc-y po tym czasie musiałem powtórzyć operacje. Tam jest jakiś problem konstrukcyjny, obiło mi się o uszy że auta po opuszczeniu salonu już miały z tym problem....
Jako że będzie to do pojazdu typu "sam", to ja nie widzę większego problemu. Tym bardziej jak na przedniej osi nie będzie układu hamulcowego. Oczywiście pod warunkiem że reszta elementów (tarcze hamulcowe, jarzmo zacisku i jego mocowanie, pompa hamulcowa), będą kompatybilne z samym zaciskiem hamulcowym. Pozdrawiam.
Wymieniałem tarcze z przodu jesienią zeszłego roku i i było ok.Jak zacząłem używać ręcznego często to to zauważyłem ciepłe koła z przodu. A czy wszystko dokładnie zdemontowałeś, oczyściłeś, złożyłeś na specjalnej paście? Gumki osłonowe na prowadnicach jarzmo/zacisk są szczelne? To, że kiedyś było ok, wcale nie oznacza, że już zawsze będzie ok! Jak...
ma znaczenie bo w serwie rośnie ciśnienie jak silnik nie pracuje i nie ma wspomagania. Serwo to mechanizm nadążny ,idzie za butem pomagając pchać pompę. Czyli mała odchyłka może powodować że pedał robi się miekki ? Dokładnie tak jest.Skoro jesteś pewien że dobrze odpowietrzyłeś to miękki może być z tego tytułu że tłokiem operujesz w powietrzu nie dociskając...
Szukam klucza udarowego elektrycznego do pracy przy aucie w garażu. Wybieram pomiędzy Makitą TW0350 (400W/350NM) a Hitachi WR16SA (480W/360NM). Ma ktoś jakieś doświadczenia z takimi kluczami? Dadzą rade odkręcić np.piastę lub śruby od sanek, wahaczy, jarzma zacisków? Czy może lepiej dołożyć trochę i kupić Makitę BTW450RFE (440NM) na akumulator? Pozdrawiam
Kolego, proponuję co następuje: 1. wybierz się na stację kontroli pojazdów, zmierz na zestawie diagnostycznym OPORY TOCZENIA oraz SIŁY HAMOWANIA - opory toczenia to łożyska + zastałe zaciski. Zastały zacisk rzadko kiedy ma właściwą siłę hamowania, rozbieżności na osi dają do myślenia. W każdym razie mając wydruk w ręku wiadomo gdzie i czego szukać....
Należy sprawdzić czy coś nie jest luźne i czy są wszystkie śruby trzymające jarzmo i zacisk.
Klocki bez blaszek pozycjonujacych je w jarzmach i zacisku. tzw . najtańsze.
Klocki, tarcze, zaciski i jarzma. I również linki od ręcznego.
mi też w uno tak się tak spęczył w środku wężyk do zacisku, też nie mogłem dojść co to... --- na 100% wężyk ale swoją drogą zaciski hamulcowe w Uno to tragedia, zresztą rodem z Dużego Fiata ja w swoim uno założyłem zaciski (wraz z jarzmami i klockami) i tarcze z Cinquecento/Seicento, one się nigdy nie zacinają, a tarcze też, bo są ciut większe niż w...
Mam inny problem przy odkrecaniu zacisku i jarzma obrobily mi się śruby...przy zacisku na klucz 13 i przy jarzmie imbus8..macie jakieś pomysły jak to odkręcić??
Zakładam że płyn zaciski jarzma są wporzadku , bo nawet nie chce myślę że ktoś pomija takie podstawy . W tych czasach "nowe" na roczne hamulce to już też raczej mocno umownie . Najlepiej jechać na stację i sprawdzić skuteczność , bo "słabe" hamulce mogą być bardzo subiektywnie odbierane
Pogrzeb w sieci bo chyba kiedyś trafiłem na artykuł o wzmocnieniu hamulców w Megane II i przejściu na tarcze 300mm. ze Scenica, pisali, że wymieniają tarcze, jarzmo i klocki, zacisk pozostaje i Megana lata na tarczach 300. Wynika z tego, że zwrotnica jest taka sama Tu gość wsadził 3setki: https://megane.com.pl/topic/61377-wi%C4%...
Zmień majstra, to jest właśnie to. Zrób raz porządnie i będzie działać pod warunkiem że nie odpalasz raz na miesiąc. I nie rób nas w wała, bo piszesz że jarzma i zaciski dawałeś nowe. A na zdjęciu które to niby to potwierdza dobrze wyczyszczone lub dobre inne używane.
Widzę, że temat odbiega od pytania, to wyjaśnię o co chodzi. Posiadam Golfa GTI trzeciej generacji. Fabrycznie wyposażono go w hamulce 288 mm z przodu i 226 mm z tyłu. Zamierzam zmienić hamulce na większe. Z przodu nie ma problemu. Wymienia się tarczę na 312 mm z Golfa 4 i jarzmo. Zacisk zostaje co jest. Skoro przód będzie większy, to wypadałoby zwiększyć...
To nie blacha tylko sprężyna. Zwróć uwagę czy na tym sworzniu z drugiej strony powinien być taki koreczek plastikowy, który zazwyczaj spada przy wymianie klocków, bo powietrze go wystrzeliwuje. Jak założysz klocki to dopchnij zacisk tak żeby po zamknięciu sprężyna zamknęła się na jarzmie.
Nie twierdze że się nie da, bo nie widzę co narobiłeś. Być może zniszczyłeś tylko mechanizm samoregulatora. Tak czy inaczej jeśli chcesz bezpiecznie poruszać się tym autem to uznaj swój błąd i odprowadż swoje auto, lub chociaż sam zacisk odnieś do kogoś kumatego. Sam tłoczek można wypompować, po zdjęciu zacisku z jarzma.
Witam. Posiadam Opla Corse C. Mialem konieczność odkręcania jarzma od zwrotnicy. Wg oficjalnych informacji śruby które mocują jarzmo zacisku hamulcowego do zwrotnicy są jednorazowego uzytku. Widac ze sa one dość zmęczone życiem i chciałbym je wymienić na nowe. Należy dokręcić je momentem 100Nm a przy 90Nm czulem już ze śruba chce się poddać. Z tego...
Czarne owce są wszędzie. A Ty zrobiłeś mały ale jakże wielki krok. Olałeś go i gdyby było więcej takich jak TY, to gościu by najzwyczajniej "padł". Zważ tylko jedno, to klienci "produkują" takich mechaników, bo on taniej, bo on zrobi coś tam bez rozbierania czegoś tam. Przecież to wolny rynek i powinien to weryfikować, niestety nie w naszym pięknym...
Witam, takie pytanie czy można w sposób bezinwacyjny poprawić jakość/skuteczność hamowania - Skoda Octavia I silnik 1,8 turbo Mam to auto, poprzednik coś wspominał o podniesieniu lekko mocy na 185 koni (nie byłem na hamowni), to jest miłośnik skód, teraz ma Octavię 3 RS, ogólnie autko leci dobrze ale właśnie to hamowanie jest takie na styk tzn no na...
Witam, mam pytanie od jakiego auta poza Ibiza/Cordoba bo ciężko od tych modeli dostać mógłbym dopasować jarzma, zaciski, piasty i tarcze żeby przerobić tylne hamulce w Seacie Cordobie SX TDI z 97 roku z hamulcy bębnowych na tarczowe, jeśli ma to również znaczenie potrzebne hamulce z ABS. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Koledzy jarzmo zacisku wyczyściłem dokładnie. nawet zeszlifowałem farbę z nowych klocków w miejscu styku z jarzmem. Auto jest z roku 2000. Si;lnik 1.4 benzyna ABS-u nie ma. Farjat pyta czy felga jest cieplejsza, Jest gorąca Dodano po 36 Przewód elastyczny wymieniłem na nowy Dodano po 16 Koledzy wyczerpały mi się już pomysły! Podpowiedzcie coś
Dziękuję za odpowiedź, zmierzę ciśnienie. Napisałem rok, więc wiadomo, że to tarcze. A niby skąd wiadomo? W dalszym ciągu można sobie zażyczyć hamulce bębnowe... Co to znaczy dużo słabsza? Oprócz tego co koledzy napisali sprawdziłbym jeszcze dwie rzeczy: 1. Czy nie zblokowało klocków w jarzmach? 2. Czy zacisk na prowadnicach chodzi swobodnie
Hamulce, hamulce hamulce. Te z tylu. Stukały, pukały. Czyściłem klocki i jarzma hamulca zasadniczego. Czyściłem szczęki hamulca parkingowego. A ten swoje i swoje. Wczoraj żona przegoniła auto do swojego miejsca pracy, bo przygotowują na otwarcie, i zagrzała - dosyć poważnie - prawe tylne koło. Trzeba coś z tym zrobić. Nie mam kryształowej kuli, ale...
Prowadnica, śruba prowadząca, jarzmo, sprężyny trzymające klocki, zacisk itd wszystko , jak wciśniesz tłoczek też będziesz widział jak się chowa czy dużej siły trzeba.
Szukaj takiego majstra, który podejmie się usterkę usunąć. Co z tego że Tobie ktoś będzie tłumaczył, skoro bladego pojęcia na ten temat nie masz? Równie dobrze można by tobie teraz tłumaczyć o wpływie faz księżyca na populację stonki ziemniaczanej, w dodatku w dialekcie mandaryńskim. Wpierw należałoby zapewne rozebrać zaciski hamulcowe, wyczyścić dokładnie...
Trzeba dodać że zacisk musi swobodnie poruszać się w jarzmie, w innym przypadku trzeba dokładnie wyczyścić ślizgi i ich prowadnice, nie pamiętam czy są tam teflonowe wkładki jeśli tak to raczej do wymiany. pozdr P.s Z tym młotkiem to bym nie przesadzał:)
Wymienilem tylko zacisk. Jarzma nie wymienialem. Dodano po 12 Jutro odkrece lekko odpowietrznik. Jesli tloczek sie nie cofnie to mam wadliwe zaciski a jesli sie cofnie to jesli dobrze rozumiem moge uznac zaciski za dobre za to problem bedzie wynikal z nie cofania sie plynu (pompa?). Czy mozna jakos wykluczyc lub potwierdzic problem z pompa (jakis test)?...
Witam Pacjent Iveco daily 3,5 rama, pojedyncze kolo, zacisk tyl z recznym. Objawy: -slaby hamulec (jakby zapowietrzony) podczas jazdy trzeba podpompowac, przy szybkim kopcieciu pedalu wpada do podlogi -na odpalonym pedal powoli zapada sie do samej podlogi Auto przyjechalo do mnie do pracy (trzeci warsztat z kolei) Co zostalo zrobione: -Tylne zaciski...
Witam Pytanie tak jak w poście. Czego używacie i co się sprawdza ŁT, grafitowy, czy wapniowy pytam bo kiedyś używałem ŁT ale nie sprawdzał się przy podwyższonych temperaturach np. nie zabezpieczał przed zapiekaniem śrub mocujących jarzma zacisków hamulcowych a ze wszystkich ma najwyższy zakres temperatur pracy do 130oC teraz używam grafitowego ale wydaje...
Wszystko zrobione. Zmieniony zacisk. Wyczyszczone i nasmarowane jarzmo. Wyczyszczone i nasmarowane prowadnice zacisku. Po prostu przy samym kole nie ma do czego się przyczepić. Zresztą jak by prowadnice lub jarzmo nawalało to po zaciągnięciu ręcznego także hamulec by trzymał a jest odwrotnie.
zobacz jak przesuwa się klocek hamulcowy w jarzmie. Po zdjęciu widać, że zacisk gdzieś długo leżał więc może klocek przyrdzewiał do jarzma i na zdjętym blokuje cały zacisk
Są trzy opcje- nie odbija dźwignia ręcznego na zacisku, zapieczone prowadnice i klocki w jarzmie, zablokowany tłoczek w zacisku.
Jak to odkręciłes zacisk? Od przewodu hamulcowego? Tam wyjmuje się tylko zawleczkę i wyjmuje kołek, a zacisk odchyla się do góry i wyjmuje klocki. Odkręca się dwie śruby i zdejmuje jarzmo razem z zaciskiem (no chyba że go zsunąłeś z jarzma).
Czy te zaciski z golfa III nie mają przypadkiem mniejszego skoku tłoczka?? Może warto wymienić również jarzmo.
Po wymianie łożyska i po dokręceniu nakrętki proponowałbym zrobić próbę. Zakładam, że jarzmo i zacisk hamulca będzie ściągnięty. Należy założyć tarczę hamulca, koło i je pchnąć dosyć energicznie ręką. Powinno zrobić kilka obrotów przed całkowitym zatrzymaniem. Wtedy mamy pewność, że nie ma zbyt dużych oporów na łożysku.
Hamulce do wymiany tarcze klocki Prawdopodobnie jarzma brudne Zdemontować zacisk jarzmo wyczyścić to dokładnie Na prowadnice smar silikonowy/techniczny No klocki delikatnie liznąć smarem np CeraTec Układ hamulcowy powinno się raz do roku rozebrać wyczyść i zlozyc pomimo jego poprawnej pracy żeby właśnie uniknąć takich sytuacji Taki obraz często można...
Chyba raczej same się nie zaciskają, a po prostu nie odbija tłoczek. Zacisk, tłoczek i jarzmo do wyczyszczenia/przejrzenia. Być może trzeba będzie wymienić tłoczek i gumki.
Tak, jak napisałem - porad na temat samego zacisku, jarzma, prowadnic i tłoczka jest sporo, więc po co je powielać.
Ja przekładałem z Tigry na wentylowane. A większe pewnie będą pasować z kadeta/astry? Zaciski też trzeba wymienić z jarzmami. Serwo i pompę zostaw. Zainwestuj w nowe przewody bo pewnie już zgniłe. Na tył to pewnie jakiś swap z na tarczobębny może również z astry? Popatrz na forach corsy od groma było projektów w V6 pod maską to heble też pewnie zmieniali.
Pewnie proste jak cep ale i już się spotkałem ale na razie się zawiesiłem. 😁 Proste jak spojrzy mechanik. Właściciel źle założył sprężyny trzymające zacisk do jarzma. Pierwszy raz takie coś widziałem.
Da się.Odkręć zacisk z jarzmem,zdemontuj tarczę i wybij szpilkę młotkiem.
lepiej tarcze kupić nowa niż toczyć. Wyjdzie Cię cenowo podobnie, bo nikt Ci za flaszke tego nie zrobi, żeby przetoczyć zużytą tarcze to trzeba zrobić specjalny do niej zabierak. Inaczej przetoczy Ci z biciem i będzie gorzej niż było. poza tym żeby sprawdzić czy tarcza równo chodzi, wystarczy przekręcić kołem i sprawdzić czy opór kręcenia jest taki...
Dziwna sprawa. Bo jeśli chodzi o mocowanie zacisku do jarzma to strzelałem. Ale mechanizm załączania hamulca postojowego do wymiany klocków zwalniasz testerem, wciskasz tłoczki i zakładasz klocki po czym robisz nastaw żeby się tłoczek ustawił? Passat B6?
Witam. Mam Meganke z roku 96 i od pewnego czasu mam dziwny problem z hamulcami. Otóż gdy hamuje i gdy samochód zaczyna zatrzymywać się dzieje się to w dziwny sposób odczuwam takie wrażenie jak by coś przepuszczało, gdyż nie hamuje równomiernie tak jak powinien. Efekt jest dość wkurzający przy znacznych prędkościach bo auto całe się trzęsie w momencie...
Problemem może być tutaj: 1.prowadnice zacisku (zacisk/jarzmo) 2.blokujące się klocki w jarzmie (rdza)- było wyżej 3.tłok w zacisku (pęknięta osłona gumowa/brud)-było wyżej 4.przewód elastyczny pomiędzy zaciskiem hamulcowym a przewodem (rurką) hamulcowym. Więcej nic nie może być (jeśli chodzi o blokujące hamulce).Resztę Błażej dorzucił! Pozdrawiam.
Kolego, kiedy porozkręcasz już sobie zaciski hamulcowe, zdemontujesz klocki, sprawdzasz czy klocki są ok. Następnie sprawdzasz tłoki w zaciskach, czy nie są zablokowane (wciskasz), następnie sprawdzasz, czy prowadnice od zacisku lużno się przesuwają w jarzmach. Wszystko dokładnie czyścisz, smarujesz klocki pastą (w miejscu, gdzie stykają się z jarzmem)...
Zapowietrzony zacisk, albo klocki nie siedza prawidlowo w jarzmie.
1. Czy zastosowałeś na powierzchnię styku klocka z zaciskiem i jarzmem smar np. ATE Plastilube ? czy klocki założone na sucho jak zwykle? 2. Opcjonalnie można zastosować dodatkowo podkładki antywibracyjne (+ smar jw)
Witam. Proszę o wskazówki czym i gdzie przesmarować zacisk hamulcowy przy wymianie klocków. Rozebrałem już zacisk wiem jak co wygląda, wstępnie wytypowałem dwa rodzaje smarowideł: 1. ATE Plastilube - do smarowania styku klocków z zaciskiem, jarzmem, tłoczkiem? (kolor czerw na schemacie) 2. ATE bremszylinder - do smarowania sworzni jarzma i cylinderka...
Przeczyścić i przesmaruj prowadnice zacisku oraz zdemontuj klocki i wyczyść jarzmo. Możesz przesmarować smarem wysokotemperaturowym.
Były, były 239X20 a nawet 256X20 i 280X22 tylko te 2 największe to już całkiem inne jarzma i zaciski i tylko z silnikami PL, KR, PG. Myślę że zwrotnice możesz mieć od starszego modelu włożone <88r. Po sworzniu dolnym można poznać, te starsze miały 17mm średnicy nowsze 19mm.
Witam, niestety przy wymianie klocków popełniono błąd. Do sprawdzenia: - czy klocki lekko pracują w jarzmie? - czy tłoczek zacisku hamulcowego daje się lekko cofnąć ? Ma szczelną osłonę przeciw pyłową ? - czy prowadnice zacisku hamulcowego pracują lekko ? Pozdrawiam
że przy zapieczonych jarzmach, tłoczkach zacisków itp, czyli zblokowanych hamulcach, płyn zaczyna wrzeć :) Troszkę się pogubiłeś w tej teorii. Przy zapieczonych prowadnicach pojawia się nurkowanie i poprawia się skuteczność przy drugim naciśnięciu pedału hamulca, a przy zapieczonym cylinderku /tłoczku/ efektu hamowania brak, bądź jest znikomy i do...
Wątpię aby ten przewód był naprawiany taśmą bo gdyby tak było to przy pierwszym wciśnięciu hamulca taśma by puściła. Musisz wyczyścić jarzmo (oraz blaszki pomiędzy klockami a jarzmem - o ile są) - klocki mają się przesuwać bez problemu w jarzmie. Należało by też sprawdzić czy zacisk przesuwa się w jarzmie oraz czy działa mechanizm od ręcznego w zacisku....
Panowie, wymienilem wczoraj tarcze i klocki. Zaciski wyczyszczone, jarzma takze, wszystko chodzi luzno niby tarcza o klocki nie trze. A slychac dalej to samo. Podejrzewam ze lozysko siada ale tez nie chce wszystkiego wymieniac. Tez chce sprobowac zmienic kola z tylu na przod. Ma ktos z was jeszcze jakies pomysly? Bo w amortyzatorach przednich u gory...
witam jest to typowa bolaczka avensisa, w tym aucie zle sa dobrane parametry ukladu jezdnego, serwisy zeby usunac ta usterke wymienialy w dwoch podejsciach: najpierw kolumne kierownicza z maglownica i kolem kierowniczym, a potem tarcze, klocki razem z jarzmami i zaciskami. i to pomagalo. koszt katiej operacji ok 20 tys zlotych.
Klocki w jarzmie są luźne?
Jak widzę nie wiesz jak działa układ hamulcowy :) . Po pierwsze, w jakim stanie są prowadnice zacisku? Te takie "bolce" po których porusza się zacisk. Powinny tam być też gumki "harmonijki". To wszystko powinno ładnie sobie jeździć, tylko żeby ci do łba nie strzeliło tego czyścić papierem ściernym :P . Można tam użyć odrobinę smaru, ALE nie byle jakiego!...
Zdemontować koło, zacisk hamulca, klocki. Wszystko dokładnie wyczyścić, z jarzmem klocków włącznie. Dobrze jest również go odkręcić, wtedy jest idealny dostęp do każdego zakamarka. Sprawdzić, czy tłoczek pracuje bez oporów, uważając by nie wypchnąć go z zacisku. Potem będzie potrzebny przyrząd do cofania tłoczków. Pod osłonę kurzową zaaplikować pastę...
W prawie każdym Autofrenie mam smar/pastę montażową. Jak wyżej, nr 1 do montażu tłoczka i ewentualnie prowadników jeśli mają styczność z gumą. Nr 2 np do smarowania "pleców" klocka i miejsc, w których ten klocek się w jarzmie przesuwa.
Tylko problem polega na tym ze nie wiem jakie były w oryginale bo juz były wymieniane dwa lata temu i muszę znów wymienić bo nowe klocki zrobiły rysę w koło tarcz i chce wymienić wszystko na nowe klocki i tarcze A stąd, że jest coś takiego jak jarzmo hamulca, dok torebki się przykręca zacisk. Jarzmo trzeba zdemontować przy wymianie tarcz, same klocki...
Prowadnice zacisku chodziły płynnie, tak samo klocki w jarzmach, były te powierzchnie jarzm wyczyszczone?
Witam, Zblokowało hamulec prawy tył tarcza robiła się czerwona przy jeżdżeniu. Został wymieniony zacisk i kpl. klocków. Zaczęło blokować lewy tył i wypadł prawy zacisk wraz z klockami i tłokiem podczas jazdy. Postanowiłem zmienić całość na nowe. Kupiłem kompletne zaciski od wersji po lifcie, zaciski aluminiowe nie żeliwne podobno. Jarzmo nowych zacisków...
Czy może być tak że zostałem oszukany i zakupiłem nieoryginalny zestaw tarcz i klocków, podpisane Bosch ale w rzeczywistości to nie jest oryginał? Większość z tych co widziałem kupionych na allegro to były jakieś podróbki, śmierdzące jak Tomex! Dlatego ogólnie ta marka ma kiepskie opinie. Niesłusznie, bo montowałem oryginały i byłem z nich zadowolony....
nigdy nie sprawdzałam tych jarzm czy prowadnic (jak zwał tak zwał) Dla Ciebie nie ma znaczenia jak się to nazywa a mylisz dwie różne rzeczy. Jarzmo jest przykręcone na stałe o zwrotnicy. W jarzmie poruszają się klocki. Za pomocą prowadnicy jest przymocowany zacisk do jarzma. Prowadnice trzeba za każdym razem sprawdzać czy nie są zapieczone - na prowadnicach...
Planuję wzbogacić mój garażowy warsztat w pneumatyczny klucz udarowy. Wiem że narzędzie musi kosztować, więc zabawki za 100 zł od razu odpadają, ale nie chcę też nic, co kosztuje dużo tylko ze względu na naklejkę z logo. Budżet jaki założyłem po przejrzeniu opinii to 200-500 zł. Klucz ma służyć do amatorskiego grzebania przy samochodzie, odkręcanie...
Linki nie mogą być za długie, gdybym chciał podłożyć coś pod nie (w jarzmie przy zacisku hamulcowym to musiałbym je poluzować, jak je poluzuje troszkę (np. na taką grubość by weszły tam nakrętki to rozkręca się mechanizm. Jak silnik się uruchomi to w ogóle nie pociągnie linki (bo jest rozkręcony). Raczej uznałbym , że linki są za krótkie (choć przy...
Zaciski nowe, jarzma stare. Zatarte śruby w jarzmach (te osłonięte gumkami). Jeżeli tam też rozruszałeś to może być też w tym miejscu zbyt duży luz, lub za dużo smaru pod gumkami.
Z jakim momentem powinno się dokręcać zacisk i jarzmo hamulcowe w Corsie D.
Zaciągnij ręczny, kliny daj pod koła, do góry na lewarku prawą stronę i zdejmij koło, odpal auto wbij bieg przód - tył lekko hamuj, a w tym czasie niech druga osoba kuka co trzeszczy. Wiesz kiedy to się dzieje to daj odpowiednie obroty lub nacisk na pedał hamulca by wywołać ten dźwięk identycznie jak w czasie jazdy. Ja bym jeszcze pojechał na jakiś...
Koło chociaż zdjąłeś aby sprawdzić jak klocki wyglądają? Czy klocki dęba nie stoją w jarzmach? Czy linki się ruszają? Czy zaciski nie stoją? Tak, jest regulacja.
W czym może być problem? Dlaczego zaciski po nagrzaniu się podczas jazdy nie odbijają? Jak to w czym? W spapranej robocie. Co do regeneracji to wyjąłem stary tłoczek, przełożyłem wnętrzności ze starego do nowego tłoczka, wyczyściłem tę gładź cylindryczną, po której chodzi tłoczek, nasmarowałem tłoczka i wkręciłem razem z gumką. Po założeniu na auto...
Prowadnice zacisków i same jarzma powinny chodzić suwliwie ale bez luzów. Poczyść wszystko dokładnie, przesmaruj gdzie trzeba. Ew wymień zużyte elementy, powinno pomóc.
Takie zabiegi zaczynamy od sprawdzenia czy zaciski nie stoją mam tu na myśli nie tylko klocki przyrdzewiałe do jarzma ale także bolce prowadzące zacisk. Nie bez znaczenia jest także jak któreś koło ma uszkodzone łożysko. Są to co prawda ekstremalne przypadki ale w tak młodym aucie prawdopodobne na skutek naprawy powypadkowej na używanych częściach....
jarzmo zacisk hamulcowy jarzmo hamulec jarzmo hamulca
spalić bezpiecznik kondensator kaseta webasto gramofon bambino przydźwięk
pralka whirlpool sygnał dźwiękowy pralka whirlpool dźwięki
Schemat instalacji elektrycznej lewych drzwi Nissan Patrol Telewizor LG nie włącza się, nie świeci dioda - co robić?