1). Języczek filcowy [10X20 mm] osadzony jest na sprężystej blaszce i tak wygląda. http://obrazki.elektroda.pl/7048608900_1... 2). Śruba krzywki przerywacza to M5x45mm. Wkręcona jest na ok.10mm w oś wału. http://obrazki.elektroda.pl/2804734700_1... Musisz zdemontować kosz iskrownika, wyjąć krzywkę przerywacza, zdjąć koło magnesowe...
sprawdz dopływ paliwa - gaznik i kranik
http://republika.pl/arecki1113/jawa50-1.... Może to Ci w czymś pomoże. Pozdrawiam Mat.
Nudzę się ...podaj tel na PW podpowiem i doradzę.
Stawiam na źle złożony przerywacz. Zwarcie do masy albo ustawiony tak, że się nie otwiera.
Wykręciłem kabel wsadziłem sondę, druga na złączu nr 1. Nie pokazuje nic. Czy może to faktycznie wskazywać na problem z cewką, skoro podłączenie jakie opisalem na początku skutkowało iskra ?
Najlepiej wymienić na nowy, 6zł to nie majątek.
(at)rafik54321 - użytkuję taki pojazd od 50 lat - ten z foto wyżej / ostatnio sporadycznie / ale takiego przypadku jak samoprzestawiający się zapłon nie miałem... A masz już wstawiony zapłon CDI? Masa silników 223p cierpi na ten problem. Wyciera się najczęściej stopka platynek. Owszem jest tam filc który można olejem nasmarować, jednak i tak zwykle...
Witam, mam problem z Jawą 50, z odpalaniem Jawki jest iskra, paliwo do gaźnika leci dobrze wszystko i nie chce odpalić na pych też nie, co mam zrobić?
Potrzebuję żeby było ładowanie 6V bo jawa ma taką instalację, może trzeba odłączyć jedna cewkę? bo dwie dają około 15v. To potrzebujesz regulatora 6V... To że cewki dają 15V to nie przeszkadza, tylko regulator będzie bardzo obciążony, ponieważ naddatek energii elektrycznej będzie musiał zewrzeć do masy... Więc potrzebujesz mocnego regulatora 6V...
Cewka musi być zasilania przerywacz podaje impulsowo masę a kondensator ma pojemność to iskra być musi.
Uszkodzony moduł, nawet jak mu podasz stałą masę na wejście halla, to powinien po 3 sek się wyłączyć (skacze wtedy iskra), takie zabezpieczenie gdyby silnik zatrzymał się w pozycji gdy czujnik halla "widzi" magnes a zapłon był dłuższy czas włączony
Udało mi się już naprawić te luzy na młoteczku, ale mimo wszystko iskry nadal nie ma
Zamieniałem, kondensatory dobre bo na obydwu cylkach na świecach są iskry.
Kolego jak masz impulsator to powinny być wszystkie pięć przewodów modułu wykorzystane - tak mi się wydaje. Ja jak kombinowałem nad modułem zastępczym (4 przewodowy) z jedną cewką zasilająco-wyzwalającą do agregatu prądotwórczego posiłkowałem się tym [url=http://zaplon.pl.tl/S%26%23322%3Baw...
Problem rozwiązany, przyczyną okazała się nieszczelność przegrody wału!!!
Próbowałeś na innych świecach. Może te tracą iskrę w trakcie sprężania.
Moim zdaniem skoro cewki się grzeja chyba dosyc znacznie ot caly czas jest zamknięty obwód i jak kolega pisze to cosz przerywaczami. Może zamiast przerywacza wstaw guzik tkai jak od dzwonka ponaciskaj i zobaczysz czy jest iskra.
Tak zalewa świecę a iskra konia z kopytami by powaliła
Czyli regulator masz ok . Wiec tak jeden koniec wzbudzenia zostawiasz tak jak byl czyli podlaczony do szczotki czyli minusa pradnicy (stare jawy mialy plus na masie ) a drugi koniec uzwojenia wzbudzenia ten ktory szedl do regulatora(dodatkowo podlaczony jest do niego opornik wygladajacy jak mala cewka, opornik mozesz wyrzucic) podlaczasz do konektora...
http://unimoto.pl/bezstykowy-zaplon-cdi-... Iskra jest więc nie wiem czy to dalej zapłon.
Ja też nie miałem iskry w tym motorze. Wystarczyło dokładnie przeczyścić styki przerywacza i gra.
Wetknij świecę w fajkę świece połóż na garnku tak żeby miała dobrą masę włącz zapłon zwieraj i rozwieraj platyny iskra powinna skakać jak nie na jednych to na drugich platynach.Gdy już znajdziesz iskrę i będziesz ustawiał zapłon to najpierw ustaw prawy garnek na dużej płytce przerywacza a dopiero potem lewy garnek na małej płytce.Jeśli nie jesteś pewien...
Wlasnie zastanawiam sie czy nie ma czegos na rzeczy z przerywaczem tylko pytanie co?Wegielkow nie ma.Zeszlifowane malym pilniczkiem. Jesli nic lepszego nie wymysle kupie nowe. Czy moze byc uszkodzona cewka jesli jest iskra?
CDI jest identyczne jak na foto , mam inne impulsatory , użyłem tego ponieważ wychodzi z niego tylko jeden kabel co by pasowało do schematu , te inne mają dwa kable , może kolega wytłumaczyć czym one sie różnią i jak zastosować ten drugi co ma dwa kable ,
Dobra zamykam temat z zapłonem.Dziękuje wszystkim za pomoc.Pozdrawiam Dodano po 1 Zapłon został wymieniony na nowy i problem z brakiem iskry zniknął.
simeringi podobno były w pożądku i nic nie wadziły świeca suchutka ale gdy poleje na świece pali i zaraz zgaśnie ale ostatnio wyszyściłęm gażnik przedmuchałęm i palił od kopa a teraz po dwóch dniach już nie chce a świeca dobra jest iskra ładna kable dobrze ułożone
dobry wszystkim. mniej więcej wiem jak działa oryginalny zapłon w TS.widze także że dobrze kombinujesz.licz się z tym,że konstruktorzy tak to wykombinowali,aby w większych obrotach iskra wydobywa sie z aku za pomocom modułu.podobnie jest w simkach.znajomy w S51 (podobnie działa jak twój sprzęt)wyrzucił cały moduł i zainstalował normalny przerywacz.i...
dzisiaj trochę przy nim pokręciłem jest niby lepiej zbiera sie szarpnie czasem ale mam wrażenie ze na wolnych obrotach jak odkręce to jakby go zalewało ale nie gasnie. Na dodatek akumulator mi rozładowało do zera kontrolki pogasły. Muszę sprawdzić bo kontrolka ładowania gaśnie po odpaleniu Dodano po 9 Dodam jeszcze że wymieniłem fajki na nowe i nowe...
a czemu sie nie nada ?
Potrzebuje podłaczyc elektryke na szybko bez swiateł i wszystkiego zeby sprawdzic tylko czy jest iskra i silnika pali jakiś krótki schemat czy cos :) Jawa 175 <3
Tutaj znajdziesz gotowy schemat: http://www.sesa-moto.cz/page.php?paramet...
Toczek-tu masz to co chcesz.Myślę dla dla człowieka z takimi zdolnościami manualnymi jak twoje rozwiązanie kwestii mechanicznej nie będzie trudne.Zagadnienie elektroniczne-proste skądinąd-możesz powierzyć koledze. http://arecki13.republika.pl/jawa/zaplon...
Iskra duża, niebieska prawie 1cm długości. I teraz powiedźcie mi jak to usunąć Proponuję przegonić ją na świecę. :D Diagnoza gromleon jest bardzo prawdopodobna. Widzę że nie rozumiesz. Będę "robił" za tłumacza. Chodzi po połączenia tzw. masy. Mianowicie: 1. Masa silnika (jego aluminium) 2. Masa ramy (jej stal) 3. Masa akumulatora (jego klema - z reguły...
Wszystko wyczyściłem, ustawiłem zapłon i nic. Jaką przerwę na platynkach ustawiłeś i jakie wyprzedzenie zapłonu? Dodano po 6 Tu masz podobny temat i zażartą dyskusje. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... Ale na temat zupełnie innego silniczka. Ogar 200 to czeska "Jawa" - z zupełnie innym zapłonem.
a wiesz moze co zrobić zeby była większa iskra ??
pawelck25 Jesli masz jakis inny gaznik to zaloz i sprawdz jak bedzie chodzil.A jesli bedzie to samo to moze slaba iskra,spprzwdz tez platynki!
Podlej trochę paliwa pod świecę i spróbuj ponownie. Jeśli nadal nic to przyczyny szukaj w zapłonie. Masz coś źle poskładane lub rozregulowane z przerywaczem. W jakim punkcie jest iskra ?
Ja tu czegoś nie rozumiem. To jest prosty silnik benzynowy. Ma być paliwo, powietrze i iskra. To jest niby wszystko. A motor nie pali. Albo masz zwyczajnie dyszę zabitą w gaźniku.Albo nie masz odpowiedniego stopnia sprężania. Zatem gaźnik na stół, wykręcamy dysze i przedmuchujemy. Każda dysza ma być czysta. Czasem wpadnie wiór albo kawałek paprocha...
Ello Na początek troche o przerywaczu, który widziałem notorycznie krzywdzony w kilku egzemplarzach Jaw. Zapłon TS350 to zapłon typu otwartego, czyli przez większość czasu przerywacz jest otwarty i na chwilę się zamyka, by podczas otwarcia wytworzyła się iskra. Dlatego też ma to ustrojstwo trochę inne cewki zastosowane. Owszem można na chwilę zastosowac...
Witam, mam problem z Jawą 50. Jest tak - gdy wsadzam świecę do głowicy i kopnę w kopkę, to wywala mi ją z głowicy; mam w niej już zepsuty gwint. Iskra jest dobra, bo świeca jest nowa. Co jest tego przyczyną?
Swiece nie są tuningiem tylko polepszeniem iskry,ale chodziło mi o takiego typu ulepszenia.
no to jest OK, iskra, wyprzedzenie zaplonu, cisnienie wszystko tak samo jak w dzialajacym cylindrze
musisz sprawdzic ktory przerywacz wspolpracuje z tym cylindrem w ktorym cofneles tlok o 3mm. reszte robisz dobrze, wystarczy ze sprawdzisz ktory przerywacz dziala z ktorym cylindrem. jesli nie wiesz jak to sprawdzic to poprostu odlacz jeden na chwile albo wloz kawalek jakies izolacji miedzy styki jednego i zobaczysz na ktorym cylindrze zniknie iskra:)
A co to za Jawa? Nie znam tych knedlikowych oznaczeń. A iskry może w ogóle nie być! Przeczytaj ze zrozumieniem to co napisałem wcześniej. Pisałem, że dioda jest w ogóle niepotrzebna! Przecież jest w strukturze Mosfeta. Łatwo to sprawdzić multimetrem!
To dwusów, mieszanka benzyny z olejem, czyli elektrody szare być mają, chyba ze na samej benzynie jeździsz. :D Lepsze świece i dobrze ustawić mieszankę tak jak koledzy radzą. Chiba zmyliłeś ostatecznie kol. koyocika :P . Mieszanka - stosunek powietrza do paliwa i nie mylić z rozbełtaniem oleju w benzynie. Do rzeczy: wykręcasz śrubę od powietrza 2,5...
Maksymalnie rozwarte platynki powinny mieć szczelinę ok 0,3 - 0,4 mm (pamiętać należy, że po przestawieniu platynek zmienia się też kąt wyprzedzenia zapłonu, który powinien wynosić w silniku Jawa ok. 1,8 mm).
No i tak - dziś podłączyłem wszystko tak żeby działało - zapłon do cewki świetlnej a światła do podłączonych szeregowo pozostałych cewek. Pali pięknie, świeci nieźle - super! Założyłem więc pokrywę i...iskra gdzieś przepadła. Żaden kabel nie przycięty, wszystko wygląda OK. Nie mam już siły - zamówiłem zapłon CDI.
Ugotujesz silnik ustawiając na 3 mm, lepiej daj mniejsze wyprzedzenie i pojeździj sobie trochę spokojniej niech się silnik dotrze skoro jest po remoncie. Świece wystarczą zwykłe iskry F95, setki będą za duże i się nie oczyszczą. Wiesz co ja ci proponuje, jeśli świece masz ceglaste to jedyne rozsądne wytłumaczenie uszkadzania świec to jazda na krótkich...
Witam podpinam się pod temat, mam no może nie do końca podobny problem, zrobiłem zapłon elektroniczny w Jawie dokładnie na tej samej zasadzie jak u kolegi z linku https://dwusuw.blogspot.com/2013/02/bezs... wszystkie części dokładnie takie same oprócz cewki, wszystko dokładnie tak samo podłączone. No i niby z początku...
Wczesniej normalnie odpalał tylko zapłon był przestawiony i po jakimś czasie calkiem zginęła iskra. Myślałem,że to cewka WN ale jest sprawna. Ok zaraz pokombinuję. Dzięki za podpowiedzi.
Regulator do naprawy lub na złom. Sprawdź prostownik, jak pisali koledzy. To pięta achillesowa Jawy. Ja bym powiedział, że te prostowniki to straszny badziew. :cry: i proponował za kilka zł zrobić prostownik 9 diod (a nie 6) własnoręcznie. Druga baaardzo ważna sprawa to połączenia masy w Jawie/CZ. Sprawa o tyle ciekawa, że ich ....nie ma! Knedle oszczędzili...
Nie pytaj jakie skutki wody w paliwie bo takie efekty dawało by paliwo 50 na 50 z wodą. Według mnie masz nieszczelny pływak w gażniku i w pewnym momencie przelewa ci silnik. Możesz mieć uszkodzony kondensaror tak jak piszą koledzy wyżej, czasem objawem uszkodzonego kondensatora jest żółto-czerwona iskra na świecy. Możesz mieć uszkodzoną świece zapłonową...
Nawet nie jesteś w stanie określić czy silnikowi brakuje paliwa, ze względu na uszkodzenie gaźnika, czy faktycznie iskry. Jak chcesz cokolwiek naprawić?
Witam prześledziłem podobne tematy i spróbowałem wszystkiego na co wpadłem i przeczytałem, ale nic nie pomaga. Sprawa wygląda tak, że zakupiłem jawę 50, która nie chce współpracować. Mianowicie iskrę pokazuje od początku zakupu tylko przy paleniu na pych (nie ma innej możliwości gdyż nie dostałem nawet startera, a sprężyna jest zerwana) silnik daje...
http://www.youtube.com/watch?v=uXDco0P8O... http://www.youtube.com/watch?v=dN0Iesieb... i podobne filmiki. Zauważ, że są tam moduły z dwoma czujnikami i dwoma modułami - po jednym na każdy cylinder. Oraz z jednym czujnikiem i modułem wyzwalanym co 180' i podwójną cewką (układ z iskrą traconą).
Jawa 250, 57 rok silnik źle pracuje, przerywa, jakby dostawał zapłon co 3,4 suw. Iskra na świecy jest, zapłon raczej w porządku, gaznik wymieniony z nowszej dwucyl. 350 -czy może być? Czy to wina gaźnika czy zdarzały się może jakieś usterki fabryczne w tych wersjach? Prosze o fachową poradę. Pozdrawiam
Skoro pachnie benzyną, to po prostu "zalewa" świecę. Iskra ma być mocna. Porównaj iskry na obu cylindrach i daj znać czy jest różnica. Tak jak pisze robokop - zapłon szwankuje. Ale w którym miejscu (zły moment podania iskry, za słabą iskra, zanikanie iskry..) to już musisz sam znaleźć. Skoro odpala na ten cylinder, ale po jakimś czasie "zalewa", to...
Witam , chcę uruchomić jawe ts 350 ,brak w niej regulatora napięcia , posiadam regulator napięcia z chińskiego skutera (zipp quantum) 4 wyjścia , czy da się go połączyć ,aby w motocyklu była iskra ? akumulator jest instalacja fabryczna
Cewka wysokiego napięcia sprawdzona? Czy cewka z magenta dostarcza prąd? Poza tym, czy kabel idący do stacyjki (przełącznika świateł) nie ma zwarcia? Najlepiej odpiąć kabelki z cewki wysokiego napięcia i podpiąć styki do żarówki 6V 5W (od tylnej lampy), odkręcić świece i pokręcić silnik. Gdy włókno się rozżarzy to instalacja jest OK. Następnie wstawić...
Projekt wykonania anteny na częstotliwości około 30Hz Antena jest przeznaczona na odbioru szybkich zmian magnetycznych S/N i N/S Elementem odbiorczym jest żarówka "NEONOWKA" Do neonówki jest doprowadzone napięcie zmienne o pewnej częstotliwości prąd ten jest minimalny na tyle zęby neonówka tylko delikatnie zaświeciła jeśli pojawi się jakiś sygnał radiowy...
Hmmm ja mialem podobnie z Jawa 50 i przyczyna bylo przebicie na platynkach. Sprobuj je przeczyscic aha a czy bez swiecy na "golym" przewodzie jest iskra ?
Witam. Mam cewkę wysokiego napięcia od Jawy 20. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć czy da się, a jeśli tak to jak podłączyć taką cewkę prosto pod akumulator 12V? Chodzi o to ze chce podłączyć do tego świece i żeby iskra normalnie skakała na świecy. Proszę o pomoc. pozdrawiam
Da się zauważyć coś takiego, że silnik ma stałe obroty, trzymając gaz, a obrotomierz idzie w górę, jakbym dawał gazu, co mnie właśnie dziwiło. Dodano po 4 Tam są 2 cylindry i zapłon daje 2 impulsy na 1 obrót. Cylindry chodzą na przemian, więc raz jeden cylinder, raz drugi ma iskrę "na górze", ale i niestety na dole. Jak silnik siedzi w Jawie i jest...
Jeśli chcesz robić coś z przetwornicą to możesz rozważyć CDI, napięcie podnosisz do 200-400V i gromadzisz energię w kondensatorze załączasz tyrystorem, CDI jest bardziej odporne na upływności w obwodzie wtórnym, potrafi dać iskrę na zalanej świecy.
Nic się nie popali tylko że może być za mały impuls do cewki, a co za tym idzie za słaba iskra, poza tym nie wiem jak jest w jawie z układem korbowym ale nawet jeśli będzie to działało to silnik będzie pracował jak jednogarowiec
Witam, kupiłem na necie silnik z Jawy 50, podłączyłem zapłon i jak chcę odpalić to nic, iskra jest, a paliwo z pod komory gaźnika leje się bardzo, proszę o pomoc, bo już nie mam siły do tego motorka.
Tak jak wyzej,najlepiej z samary.Czujnik zamontujesz na na podstawie "platynek" a na wirnik/krzywke okragla blaszke(gr. ok 0.5mm) z dwoma wycieciami(wyzwalanie)i do tego cewke dwubiegunowa.Mam tylko watpliwosc czy iskra na drugim cylindrze w chwili wydechu/ssania(czyli 3.5mm przed DMP) nie bedzie zaklocac pracy ale powinno byc ok.
Moim zdaniem jednak jest to wina cewek. Tylko że mam tam cewkę jedną nowa wymieniona na poprzednich wakacjach i jest iskra taka w miarę ale myślę że jeszcze za słaba. Drugą cewkę dałem starą tylko że 8V i iskra jest aż fioletowa. Tylko teraz nie wiem czy mi ta cewka będzie działać prawidłowo i nie będzie sie grzać.
witam Arek Jawa 175 ma trochę szerszy rozstaw śrub (51mm) a mf-ka ma 49 mm!!! wydaje mi się że pracuje ładnie tylko nie mogę potwierdzić 100% ponieważ walczę z tzw. dzikimi obrotami na obydwu gaźnikach!!! mam założoną świece ISKRA F95 (nową) spróbuje jeszcze simeringi wymienić bo kumpel mi mówił że mogą się rozszerzać jak się nagrzeją!!! pozdrawiam
Ten regulator jest przystosowany do układu 9-cio diodowego. Nie napisałeś jaki masz układ w swoim motorze i jak podłączony. Czy na 100% przyczyną przerywania jest układ ładowania? Przecież łatwo to sprawdzić odłączając zupełnie alternator i jeżdżąc na samym (ale dobrze naładowanym) aku. Najczęstszą przyczyną "gubienia" iskry (co za eufemizm!) jest utrata...
w ksiazec pisze zeby wsadzic pret do cylindra. tak tez zrobilem , potem gdy tlok jest w gornym punkcie zaznaczyc kreska na tym precie , tak twz zrobilem potem cofnac tlok tak zeby 3 mm na precie znakl byl ponijej , Dodano po 3 potem ustawilem szczelinomierzem 3 milimetrowa szpare miedzy przerywaczem, traz pytanie jak krece walem i mat tlok u gory to...
nie wiem , ale na pewno w swojej 250 z 61r jest plus ma rame , iskry moze nie ma bo platynki juz swoje maja , no i polaczania rownierz trzeba to posprawdzac nie ?
Drugie zdjęcie od góry to stabilizator od ładowania! Trzecie cewka od iskry. Czwarte to przekaźnik od rozrusznika. Często mi się zawieszał. Ostatniego nie rozszyfrowałem... Dodano po 12 AHA! I jeszcze jedno. Sprawdź napięcie na przewodzie białym i żółtym. To jest napięcie z alternatora i jest to prąd zmienny! Czerwony i zielony przewód to napięcie ze...
WITAM, Jestem posiadaczem Jawy 350CZ 6V. Niedawno wyciągnąłem ją z garażu około 20 lat nie jeździła. Mam problem z przywróceniem jej do formy a mianowicie chodzi oto że pali mi tylko na jeden cylinder, na obu garach jest iskra na świecach ale pali tylko jeden i nie mam pojęcia co może być przyczyną. Proszę o pomoc.
No oczywiście, że nie! Oświeć nas! Koniecznie! Po tym co zobaczylem...i na czym sie opieracie...to niech was osieci..moze iskra ze swiecy..Ja napewno nie. Polecam powrot do poczatkow...fizyki..mecvhaniki..zasady dzialania silnikow spalinowych. Jak sie douczycie..podyskutujemy..Zegnam bez zalu
Jeżeli masz na fajce świecy zapłonowej założoną oryginalną ekranizację z blaszki , to koniecznie to wywal , bo robi przebicia . Wielu użytkowników Jawek miało z tym problemy . Pamiętam z młodości gdy miałem Jawę 50 nowiutką , co ja się namęczyłem gdy pewnego razu przestała palić . Paliwo jest , iskra też , a nie pali . ile ja wtedy świec nawymieniałem...
Witam. Problem z moją jawą jest tego typu że nie działa na prawym cylindrze. na lewym wszystko działa normalnie natomiast prawy załącza się przy wyższych obrotach. Jak kupiłem tą jawę to cała była w częściach sam wszystko poskładałem i teraz próbuje ją odpalić. Jak odpalam to lewy cylinder normalnie działa(mam tylko kolanka założone bo cały czas składam...
Styki przerywacza w czasie obrotu kola magnesowego muszą być cały czas rozwarte. Zwierają się tylko na moment przed podaniem iskry . Jeżeli jest inaczej to cewka się przegrzeje i spali. Tyle już miałem motocykli, Fiata 125, 126, Poloneza i tam zawsze platynki były zwarte. Popatrz dokładnie na krzywkę że garbik masz tylko w jednym miejscu (wyjątki to...
Tak charakterystyka silnika się zmienia, ale na trasie rzadko się jeździ przy 1500 obr/min a przy wyższych obrotach ustawienie na 2.3 mm powoduje gorsze spalanie (okopcone świece). Jeśli labirynt lub czoło wału jest nieszczelne spowoduje to po prostu trudności z uruchomieniem i nie trzymaniem wolnych obrotów, ale dobre spalanie (ceglasta świeca) da...
Witam . Posiadam właśnie Jawę TS 350 i chce do niej dorobić usprawnienie zapłonu polegające na usunięciu klasycznych przerywaczy . I wykonałem w tym celu taki układ : http://www.bubba.yoyo.pl/elektronik.jpg .Najpierw zmontowałem 2 układy na 2 cylindry , bez hallotronów w takim układzie http://obrazki.elektroda.net/35_12060137... I wszystko było w...
Też myślałem o tym żeby na popych spróbować.Może to pomoże.Silnik na pewno złożyłem dobrze.Bo robiłem to już wcześniej.Ustawiacie przerywacze od punktu Gmp czy od maxymalnego rozwarcia.Myślałem jeszcze o tym że może coś zepsute prostownik czy regulator,ale iskra jest bardzo mocna.Próbowałem też na samostart pryskając w gaźnik ale nie chce odpalić.Kurcze...
Sprawdzić zasilania i masy sterownika, nie miernikiem a żarówką reflektorową. Prawda sama wyjdzie na jaw.
kupiłem elegancki akumulator 5,5Ah 6v bardzo niski i stosunkowo tani (niepamiętam dokładnie ale było to jakieś 40-50 zł nie więcej)a akumulator ktury zakupiłem po minimalnej modyfikacji skrzynki na narzędzia pod siedzeniem zmieścił się razem z nimi a prostownik umieściłęm pod siedzeniem Koszt całkowity tych przerubek wyniusł mnie niewięcej nisz 60 zł...
Ja myślałem o wykonaniu cyfrowego obrotomierza aby mieć jak największą dokładność, bo te zegary wskazówkowe to przy przyspieszeniach za dokładnie nie pokazują, jak linka sie uszkodzi to wskazówka podczas jazdy pokazuje centralnie na dół, a czasem to potrafią w ogóle skakać np. od 4 do 6 tys. A może dało by sie przerobić taki nadajnik aby dawał iskrę...
Ale te młoteczki już nie są obciążone tak jak przy zwykłej instalacji a i iskra jest duuużo mocniejsza a to chyba o to koledze chodzi. Można też zaadoptować układ na czujniku halla. A i pytanie jeszcze co jest nie tak z oryginalnym zapłonem na przerywaczach ze chcesz go zmienić?
Zamień cewki zapłonowe miejscami.To że na wykręconej świecy jest iskra nie znaczy jeszcze że świeca lub cewka jest dobra.Do zapalenia mieszanki w cylindrze potrzeba większej energi niż do przeskoku iskry na wykręconej świecy. Jest tez możliwość że wyręciła się dysza wolnych obrotow w gaźniku i się zalewa (lub jeśli nie chodzi cylinder od strony łancuszka...
Jak moduł podłączałeś nie odpowiednio - to na pewno się spalił . Żeby cewkę sprawdzić użyj kondensatora na kablu minusowym do masy akumulatora co zwierasz kablem czy iskrzy , - taki układ stwórz jak ze starym przerywaczem. Jak nie masz kondensatora np z komara "WSK" czy jawa , maluch itp; możesz użyć ziemniak i wbić do niego 2 gwoździe , za nie zawiąż...
Sory panowie, że się wpi**dalam w cudzy temat, ale nie chce zaśmiecać forum nowymi tematami. A więc tak, mam następujący problem z moją Jawą 350TS rok 90. Jak jest zimna to za cholere nie moge jej zapalić. Nalałem paliwa do cylindrów to zapaiła, wypalił paliwo z cylindrów i zgasła. Iskra na świecach jest OK, paliwo w gaźniku jest, gaźnik czyszczony,...
to działa na takiej zasadzie że odcina na chwilą iskrę i jak paliwo bez spalenia przejdzie przez cylinder do rury wydechowej i przy ponownym podaniu iskry spala się wszysto co doszło do tłumika. wiec to nie będzie takie proste do zrobienia tylko na 555. w motorku typu Jawa Komar Mz może sz to łatwo osiągnąć : odpalasz dajesz trochę gazu, potem wyłączasz...
ZONGSHEN ZS50QT-4 nie odpala, rozrusznik kręci Otrzymałem za free ZONGSHEN ZS50QT-4 , problem w tym że nie odpala. rozrusznik kręci ale wychodzi na to że nie daje prądu na świece . starym prostym sposobem włożyłem próbówkę w fajkę :-) . czy podpowie ktoś co sprawdzić aby znaleźć problem w tym gracie. nadmienie ze moje doświadczenie zakończyłem na WSK,...
Więc tak mój problem wygląda tak. Zakupiłem stroboskop led. Taki mały z firmy AVT chyba. 1 dzień spisywał sie b.dobrze mocno świecił i wogóle. Na następny dzień wziołem sie do ustawiania podpiołem jakoś słabo świeci ... Wypiołem go i kopnołem mopeda i szok :O świeci równo z iskrą nawet jak jest odłączony od przewodu trzymam go niedaleko od magneta i...
Witam ponownie, wymieniłem przewód idący z cewki do platyn i pojawiła się iskra. Moto odpala ale problem ze światłami nadal aktualny... Zmniejszałem przerwę na platynach i niestety nic to nie daje, ewentualnie w ogóle nie odpali jak zrobię już na prawdę malutką. Macie jeszcze jakieś pomysły?
Cześć wszystkim, mam problem z układem CDI który zakupiłem ostatnio do Rometa Ogara 200 z silnikiem Jawy 50. Wszystko wydawało się działać prawidłowo, zapala bez problemu, potrzebna drobna kosmetyka przy regulacji w kwestii gazu, ale nie w tym problem. Po podłączeniu całej instalacji mam problem z napięciem w układzie, silnik Jawa 50 odpala bez problemu...
Mam problem z glebogryzarką Robi 55 - tak jak w temacie nie odpala. Iskra jest, ale słaba i podobno pod ciśnieniem sprężania nie przeskakuje. Człowiek, od którego było to kupione mówił, że miał problemy z odpaleniem, a jak odpaliła to zaraz gasła. Po zakupie zawieziona była do takiego gościa, co się trochę zna na takich sprzętach, ale nic nie poradził....
jawa 50 to fajny motur do czasu gdy psuje ci sie elektrtka zapłon to jesst do bani właśnie kupiłem jawe 50 mustang z1972roku zrobiłem generalke chodzi aż do czsu.brak iskry wyrombane resory.właśnie dziśaj chce ją sprzedac za 200zł bez papierów mam tez rometa 205 z silnikiem polskim w częsciach tez na sprzedaz lub te dwa motory zamienie na jawe skuter...
Zbudowałem kiedyś układ według tego schematu do mojej MZ TS 250 z 6V instalacją. Iskra była wyraźnie mocniejsza, motor palił za każdym razem na kopa, ale niestety byłem zmuszony zdemontować go z powodu gaśnięcia silnika na niskich obrotach przy zapalonym świetle. Widać przy obciążeniu instalacji napięcie było zbyt niskie do prawidłowego wysterowania...
Jednak nawet go nie oglądając wiem, że w starych pojazdach (wszystkich!) minus był na masie. Nie wiem skąd się to brało. Taka moda. W latach 70 tych nastąpiła zmiana o 180 stopni i do teraz mamy minus na masie. A no bralo sie z tad ze iskra + swiece + aparat zaplonowy ogolnie lepiej pracuja z + na masie , a ze technologia poszla do przodu efekt zostal...
Układy ładowania w motocyklach są jedno połówkowe i dwu połówkowe.Jedno połówkowe to takie gdzie cewka ładowania ma jeden przewód zgrzany do metalowego rdzenia iskrownika a drugi koniec poprzez diodę lub prostownik selenowy ładuje akumulator np WSK125 Układ dwu połówkowy występuje wtedy gdy obydwa przewody z cewki ładowania wychodzą z cewki i są wpięte...
Jeżeli to Jawa 250 dwusuw z gaźnikiem "Jikov" to możesz zrobić tak: 1. Iglicę ustawic tak zeby jeden rowek od góry pozostał "wolny" 2. Wkręcić do oporu śrubkę składu mieszanki(śrubka umieszczona poziomo w gaźniku) i odkrecić ją o jakieś 0,5-0,75 obrotu. 3. Starać się odpalić maszynę i ustawić wolne obroty śrubką podnoszącą przepustnicę(ukośnie usytuowana...
nagrzewnica iskra iskra am550 karcher iskra
toyota radio zasilać medion internetowy komora rezonansowa
mikrofalówka przestała grzać wzmacniacz janka
VW Golf Plus 2008 – polskie tłumaczenie komunikatów komputera pokładowego MFA/FIS VW Golf Plus 2008 – ustawienia radia RCD 310/510, kod SAFE, strojenie, problemy z pamięcią