Im nowszy diesel tym gorzej znosi krótkie trasy. Co cierpi na krótkich dystansach w turbodieslach: - klapy wirowe - turbina o zmiennej geometrii - filtr cząstek stałych Przy czym ten ostatni praktycznie wyklucza auto z eksploatacji na krótkich dystansach. Co do nagrzewania się - silnik 1.3 MultiJet mojego Grande Punto w zimie, przy -10*C osiąga temp...
zobacz do charakterystyki silnika. Jeśli silnik jest rozgrzany zmianiaj biegi na wyższe gdy dojdziesz do obrotów w których ma jeszcze moc (ok 3000), a redukuj jeśli zejdziesz poniżej 1200 obrotów. i tyle. 1200-3200 to zakres inny dla każdego auta.
czerwona kreska przy 50 km/h jest zaznaczeniem dopuszczaknej predkosci w terenie zabudowanym jak i prędkosci przy której mozna juz wrzucic 4 bieg najbardziej ekonomiczny w tym silniku :) - twoja astra ma silnik który możesz rozkrecic do 4600 obr/min - nie musisz po zapaleniu czekac minutę by rozpoczac jazde, mozesz jechac tylko nie od razu na wysokich...
Myślisz że przez miesiąc jeszcze jedzie?
Zbiorniczek z płynem jest z tyłu przy zbiorniku. Wychodzą z niego dwa przewody. Jeden jest od napełniania drugi od przelewu. Podłączasz bańkę z płynem i jak do drugiej butelki zaczyna sie przelewać to jest napełniony. potem powinno wykonać sie resetowanie układu. Do ziornika wchodzi około 2 litry płynu i nie jest on tani. ale kto powiedział że jazda...
W focusie występują dwa typy: TDDI i TDCI TDDi jest dostępny w dwóch wersjach 75 i 90 KM Ma bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie. TDCi to już układ common rail. Przy przebiegu rzędu 160000 km trzeba zacząć liczyć się z usterką pompy - jest ryzyko że ulegnie uszkodzeniu. Poczytaj w necie o usterkach i kosztach naprawy diesli i policz czy w razie usterki...
Może to przewrotne ale dobra jazda dieslem nie polega na katowaniu go na 5 biegu przy niskich obrotach. 3 tys obr - 3,5 tys i zmiana biegu. Tak będzie zdrowiej dla silnika (panewki, turbina - nie bedzie się zapiekać) i zobaczysz że spalanie może być nawet mniejsze niż przy emeryckiej jeździe.
Jak miałem diesla to sprawdziłem przy jakich obrotach jest największy moment - u mnie było przy 2500 i wtedy starałem się zmieniać biegi. Zmieniałem jeszcze przy 2000 i poniżej , ale to jazda była raczej 'emerycka'
Ciekawe spostrzezenie wysunal moj porzednik. Ja bym troche uwazal z tym stwierdzeniem bo ile wiem Polska jest biednym krajem i to ze ktos chce zaoszczedzic pare groszy to nir nalezy nazywac kogos zlodziejem bo wtakim razie jak nazwac naszych wspanialych politykow. A co do samej jazdy ja kiedys mialem okazje jezdzic na tym paliwie jak bylo jeszcze legalne....
Tyle że Berlingo diesel nie miało elektrycznych wtryskiwaczy, podgrzewacza silnika i elektrycznego wspomagania. Ryzykowna jazda.
Nie da się samodzielnie. 3 bieg i jazda 3tys.obr ok pół godz.
Jeżeli to diesel jest to w teorii aku jest niepotrzebny... Seicento 1.1 diesel 😁
W sumie powinno swobodnie jechać oczywiście po prostym , diesel lepiej to utrzymuje .
Samochodem będę jeździł przede wszystkim po mieście. Do silnika benzynowego założył bym gaz, gdyż podobno jest najlepszy do gazu. A diesel ten 90 konny też jest podobno bardzo dobry na miasto i pali 6 litrów ropy. A ile tak będziesz jeździł po mieście km na raz? Bo jeśli <10km to wiadomo, że najlepiej benzyna. Co do spalania - jeśli nie ma korków...
Korekcja na 4 cyl dość duża chociaż na 2 też bez szału. Nagar powstaje ze skoksowanych niedopalonych cząstek paliwa a najczęstszą przyczyną (diesla) to jazda ciągle zimnym dieslem po mieście oraz eko jazda. W dodatku silnik zanim się rozgrzeje to pracuje na zbyt bogatej mieszance (zbyt mało powietrza) co przekłada się na koksowanie (niedopalenie) paliwa....
żeby nie ugotować turbiny jak wyłączyłeś już programowo jej chłodzenie(EGR) a czym jest ona chlodzona przy pelnym obciazeniu powyzej np. 3500 obr i dawce 60mg kiedy egr jest juz zamkniety? Zawór EGR działa zawsze w średnim zakresie obrotów i masz tu troche racji ale dobrze wiemy że nie wskazana jest dłuższa jazda dieslem na pełnym obciążeniu tak większość...
Osobiście wolę benzyniaki, ale przy 45 tys km jakie przejechałem w ub. roku wyszło mnie sporo taniej jazda dieslem niż benzyniakiem. Co do ludzi którzy rocznie przejeżdżają 15 tys km i kupują diesla, w pełni popieram cię nioop . Wszystko zależy od stanu technicznego samochodu gwarantuję Ci że nie jeden TDCI będzie tańszy w utrzymaniu od większości VW...
Jeden bamber kiedyś wymyślił twierdzenie o dieslu teraz każdy powtarza. Też tak myślałem - dopóki sam nie kupiłem diesla. Co prawda nowego, więc jednak bardziej skomplikowanego niż ten w ww. corsie, ale diesla. Na rok robię ok. 20tys km, więc niewiele. I to nie chodzi o to, że diesel jest do luftu, ale nie został stworzony po to by jeździć po 3km....
Nie omomierzem tylko żarówka w dłoń i jazda
Kolego c2h5oh nie będę Dj, obok mam parking dla TIR a jeżdżę na dislu Czy może mi ktoś wytłumaczyć, co ma wspólnego parking dla TIR-a, jazda na dieslu, do włączenia obcego sygnału audio do radia CB? Bardzo proszę.
czy lepiej z górki wrzucić luz i jechać na luzie? OMG Z takim podejściem to polecam rower a nie samochód! Mam nadzieje że pytasz czysto teoretycznie a nie praktykujesz takiej jazdy!
No właśnie,tworzyłeś maszynę rolniczą,a nie jeździdełko do popylania w przód dla wyżycia. Weź też pod uwagę że jazda ciągnikiem,a jazda czymś lekkim bez obciążania dużym dieslem to dwie różne rzeczy. To napęd na koła a nie na wał silnika. Gdyby nie to że jednak taki silnik rozrusznika nie nadaje się do pracy ciągłej,to ma mocy tyle co wózki golfowe...
jaki soft diagnostyczny ? popieram lopr_pol raczej problem hw ( czyli czujnik, krańcówka, stycznik, przełącznik, zwara na kablu, brak przejścia, itp...) miernik w dłoń i jazda ...
1. Jakie paliwo tam lać? Zwykłe, ale jeśli będziesz tankował na TESCO lub Auchan to polecam lać dodatek DIESEL-SKYDD (zimą to już obowiązkowo). 2. Jaki olej tam powinien być? Olej na bazie syntetycznej dedykowany do silników turbodiesel 0W40 lub 5W40. 3. Poszukuję również instrukcji, ale do tej wersji 2004r. Tu nie pomogę... ale generalnie to czego...
Witam, mam pytanie posiadam Golfa 4 z silnikiem 1,8T, wszystko do niedawna było ok, a teraz jazda na trasach, szczególnie ekspresówkach, autostradach jest mega męcząca, spadła "jakość"/przyjemność z jazdy. Utrzymują się "dieslowskie" wibracje tak powyżej 2 tys obrotów, a ponieważ skrzynia 5 biegowa to mam 120 km/h i od razu 3 tys obrotów i wszystko...
Trochę zaszalales z tymi ośmioma litrami. Prawdopodobnie zaciągnął syfu z dna zbiornika i zawalił filtr lub pompę wstępna ( kojarzę ze jest). Zalej więcej paliwa i wymień filtr jak nie chcesz zarwz mieć więcej kosztów. Rozumiem ze paliwo drogie ale mając auto za naście tysięcy i ciągła jazda na rezerwie to jakoś nie pasuje. Systemy cr nie lubią takiego...
Co do A4 B8 to celuje w diesla. Nie wiem czemu, ale bardzo nie podoba mi się jazda benzyniakiem. Dieslem jadę i praktycznie w całym zakresie czuje moc i komfort jazdy. Bo wydaje Ci się że ten "kop w plecy" związany z momentem obrotowym to oznaka szybkiego auta a to nie prawda. W vagu legendarny 1,9 tdi 150 koni ARL silnik jeździ tak samo jak 1,8T 150KM...
Witam, może jakoś pomogę poruszam się trochę innym autem (Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 16v - 140PS) ale problem kiedyś był podobny. Mianowicie auto przechodziło tez w tryb awaryjny,objawiało się to najczęściej podczas energicznego depnięcia w pedał na wyższych biegach od 3 do 6 właśnie po przekroczeniu 3000tys mi wywalało innym błąd ale dotyczył podobnego...
Nie usprawiedliwiaj dziadostwa jeżeli nie chcesz równać do ich poziomu. Vodiczka daj se siana, dobrze? Czy dziadostwem nazywasz to, że producenci zaprojektowali filtr DPF tak, że auto powinno robić regularne przebiegi w trasie, aby filtr regularnie był samoczynnie oczyszczany? A wielu użytkowników diesli dłuższe przebiegi robi okazjonalnie, co tylko...
Wiesz co to tak zwany (pizdowaty styl jazdy ) przepraszam za takie wyrazy ale to slang , diesel musi dostawać w palnik bo spokojna jazda go zabija np DPF itp , starymi dieslami szło spokojnie jechać a niestety nowsze tego nie tolerują i zaczyna się zabawa z egr,dpf.
Mam problem ponieważ miesiąc temu wymieniłem olej w samochodzie bo świecił się klucz, zresetowałem go żeby ustawić kolejną wymianę i wyłączyć następne przypomnienie a dziś znowu się zaświecił. Czy to prawda że przyczyną może być jazda dieslem na krótkie dystanse (max 3/4 razy w tygodniu)? Jak rozwiązać ten problem?
Jakie oszczędności przy hybrydzie? Taniej to może jest do momentu aż nie trzeba wymienić baterii. Podobnie jak w dieslu - tańsza jazda niż benzyną póki nie trzeba będzie robić turbiny, wtrysków, dwumasy, pompy itd. - czyli póki auto jest jeszcze nowe.
Jednak kolega przekonał mnie do MB W211 tylko teraz jaki silnik? Na pewno ponad 2-2,2litra ale czy diesel czy benzyna Jazda pół na p miasto dlugie trasy.. I następne pytanie mojej panci chce zmienić autko z meganki 2 na 407 co je boli? Silnik na pewno 2 litry sedan
Jeśli po wymianie filtra paliwa zalejesz ponownie naczynie to kilkanaście razy zapłon i powinno wystarczyć. Jako mechanik zawsze jednak popuszczam przewód od wtryskiwacza i kręcę kilka sekund aby pojawiło się paliwa. Czy pompą może uszkodzić się od tego? Raczej nie najczęściej winne są inne rzeczy jak jazda na rezerwie, benzyna zamiast diesla czy kiepskiej...
Skrzynia podejdzie z mk1, mk2, mk3 tylko zeby miala flansze pod przeguby 90mm(pewnie takie masz u siebie). Najdluzsza bedzie 4T. Popytaj na vwgolf.pl, ostatnio mial ktos do opchniecia za 100zl, wlasnie 4T. A jak znudzi Ci sie jazda wolnossacym dieslem pomysl nad 1.6TD. :wink: Powodzenia w pracach. A tu info o silnikach, skrzyniach i tp. http://www.doppel-wobber.de/wbb2/jgs_por...
Zależy jeszcze jakie to 20 minut - czy co chwile stop i światła czy intensywna jazda. Jak pewnie wiesz diesel nie łapie tak temperatury samoistnie jak benzyna dopiero podczas pracy nagrzewa się. Jednocześnie odbierasz mu z nagrzewnicy wewnętrznej i też czas nagrzania się silnika wydłuża. W wersji od 2011 były żaluzję zakrywające wlot powietrza na chłodnice/silnik...
Cześć, od kilku dni jestem posiadaczem Renault Captur 1.5 diesel, rocznik 2014. Dzis podczas tankowania zauważyłem ze wskazówka z paliwem wcale się nie podniosła tylko wraz z jazda systematycznie opada. Od wyjazdu z miejsca zakupienia opada, i tyle. Mieliście może tak?
Agregat z silnikiem diesla i jazda na oleju opałowym, skoro nie ma mowy o akumulatorach. Tylko będziesz musiał zadbać, żeby Ci ten olej nie zamarzł. Wszelkie inne pomysły przy braku akumulatorów nie wchodzą w grę.
Kup diesla małe spalanie dużo wygodniejsza jazda mniejsze opłaty jest wiele zalet jedyna wada to taka iż ropa jest teraz droga.
Nie chce polemikowac, ale nie bardzo w to wierze. Jedyny "obiektywny" argument, to moze watpliwa jakosc paliwa w niektorych stacjach, ale jesli kogos stac na auto za 120 000 PLN, to powinno go byc stac i na paliwo i na filtr. U nas w Polsce nie jeździ się autami za 120 tys i płacze że drogo. Problem zaczyna się na rynku wtórnym, zagranicznik zrobił...
Jutro odepnę ten przewód bms zobaczę czy coś się zmieni, na nowym aku robiłem dzisiaj reset bms ale nie pomogło, ja mieszkam w Niemczech i chce na świętach do Polski jechać za tydzień, tylko się obawiam żeby się nic nie stało choć już tak jeżdżę od trzech miesięcy, tylko do Polski mam 1100km nie wiem czy taks długa jazda nie zaszkodzi. Dziękuję za porady
90 km/h + 50 km/h na terenie zabudowanym w mijanych wioskach? W trasie, nie na autostradzie, nie przekraczając 100km/h, w takich warunkach jest też podawane spalanie katalogowe - miasto/trasa/autostrada (50/90/130 km/h). Na autostradzie przy 130-140km/h pali ok 5,5l/100km. Moje Punto 1.3 MJ pali podobnie, tyle że w mieście i na autostradzie trochę...
hmmm a przyjmijmy, że standardem jest silnij 1,9l- pytanie- skoro to te same sliniki- tu 1,9 i tu 1,9- to czy jazda polonezem z dieslem 1,9 (truck) i seatem jakmkolwiek z silnikiem 1,9 diesel- to czy będzie się jeździło tak samo?? a standard ten sam! są amplitunery z DTS za 700 i z DTS za 7k, a jak czy jakość dźwięku DTS na obydwóch jest ta sama?????...
Moim zdaniem niskie obroty około 1500rpm na wyższym biegu na autostradzie czy innym płaskim terenie nie mają wpływu na meczenie silnika. Co innego piąty bieg 1500rpm 40km/h i jazda pod górę, w przypadku dwumasy w dieslach to morderstwo, bo dwumasa tłumi wszystkie drgania i cierpi, co skutkuje szybką wymianą.
Jak jeszcze zimny i delikatna jazda - to ok. 2200 obrotów i bieg w górę. Jak się rozgrzeje to 2500-2800. Przynajmniej ja tak traktuję diesla :) Dodatkowo jak masz filtr cząstek stałych, to jazda ciągle na niskich obrotach i krótkich odcinkach wspomoże jego zapchanie.
jezeli jezdzisz codziennie i samochod musi beć gotowy do jazdy w każdych warunkach podogowych to daruj sobie diesle. lepiej kup normalny samochod na benzyne i go zagazuj. nie patrz tez na logo na masce tylko na stan ogolny. benzyniaki beda tansze w zakupie i eksplotacji. tylko bedziesz musiala o niego dbać- robić przeglądy, wymieniac czesci ekspoatacyjne...
może jeszcze aceton benzen nafta nitro ... odradzam jedynie wode z kałuży bo nie chce przejść przez filtry. Mam nadzieje że ten post to żart
Co do spalania to mój obecny diesel Passat 1.9 TDI 130KM pali 8l w mieście a trasa to z 6l do 130km/h max. Benzyny moich znajomych 1.8/2.0 mazda, mondeo, Passat, astra pala do 15l w mieście zima, latem do 12l. Nie wierze w 10 po mieście ;-) (chyba że jazda jak dziadek) Nie che benzyny bo polubiłem jazdę dieslem :-). Miałem wcześniej 3 auta na benzynę...
Jeszcze jedno. Zalety diesla widać dopiero na dłuższych trasach. Na przejazdy kilka-kilkanaście kilometrów benzyna bo diesel nawet nie zdąży się dobrze rozgrzać a jazda na zimnym silniku nie jest zdrowa.
Może nie benzynowy tylko diesel. Widziałem auto 2.0 tdi 140 km z obniżoną mocą z nastawieniem na jak najmniejsze spalanie itd. Silnik po 30 tys km - szrot. Z własnego doświadczenia silnik benzynowy czy diesel który nie czuje obrotów itp szybciej kończy swój żywot. Moim zdaniem może i osiągniesz zamierzony efekt, ale więcej na tym stracisz niż zyskasz....
TDI i zapłon HHmmm, chyba za młody samochód dla mnie bo w starszych zapłonu nie widziałem, może że mowa o pompie i momencie wtrysku(nastawniku). Jeżeli piszesz o tym dymie, to zwrócił bym uwagę na końcówki wtryskiwaczy, lub masz niezbyt szczelne przewody i rzeczywiście się zapowietrza, sprawdź przewody przy wtryskach. A jak ze sprężaniem? gdyż diesel...
tam napęd jest cały czas spięty ? przy skręcaniu ciężko czuć , że ma ciężko jak się jedzie do przodu , jak do tyłu to jest ok. Podniosłem przód i jak obracam kołem do przodu to tył blokuje jak jak do tyłu to wał kręci się swobobnie .
Sensor praktycznie nigdy się nie psuje w tym modelu.Problem raczej jest w turbinie i geometria jest do czyszczenia.Czasami pomaga dynamiczna jazda z pełnym wykorzystaniem obrotów sinika na każdym biegu.
Przeważnie łańcuch pozeskakuje tylko o 1-2 zęby i silnik nie daje się uruchomić przy braku synchronizacji. Ale zdarzają się i kolizje, zwłaszcza że przy przestawionym wystarczy odpiąć CKP i jedzie dalej, kulawo ale jedzie.
Mam AUDI A4 1,9 TDI 110KM i powiem Ci, nie spodziewałem sie że diesel tak dużo potrafi, ma bardzo dobre przyspieszenie dlatedo i jazda w miescie nie jest problemem, nie jeden benzyniak zostawał z tyłu. :)
Kolego w takim roczniku to oba auta są podobne pod względem awaryjności. Słabością Punto na pewno jest alternator. O kolektor plastikowy przy sekwencji nie masz się co martwić, bo właśnie taka instalacja rozwiązała problem plastikowych kolektorów. Zresztą gaz jest do zapalniczek... Zamiast dokładać kasę na instalację dołóż do diesla. Jazda będzie troszkę...
Jak silnik benzynowy starszego typu (wtrysk pośredni i starsze generacje) to prawdopodobnie nic mu nie będzie nawet jak będzie jeszcze więcej ropy (najwyżej nie odpali lub będzie nienajlepiej pracować). Dłuższa jazda może ewentualnie wpłynąć na katalizator. Jak silnik benzynowy na wtrysku bezpośrednim to bym nie ryzykował dalszej jazdy. Jak silnik to...
Rozmowa mocno odbiegła od początkowego tematu.Nie rozumiem po co 2.0 B/D do miasta.Przecież są autka z silnikami 1.0-1.4.Benzyniaka 2.0 zaraz będziesz chciał zagazować,bo w mieście zeżre dużo więcej niż wg.norm producenta.Natomiast nowoczesny diesel najszybciej zafunduje Ci wymianę koła zamachowego(dwumasowe oczywiście) i skończy się tania jazda.
Witam. Mam pytanie, czy temperatura altermatora w VW Passat (Diesel 89 rocznik) po ok 10-15 minutach pracy silnika (wolne obroty lub jazda) może wynosić ok 70-80 st C?
Ja lubię małe auta ale akurat jazda Yarisem to męczarnia, także nie wyrabiaj sobie opinii na podstawie małych aut na podstawie Yarisa. W dieslach kwestią przewodnią jest jazda na krótkich dystansach... ale co to znaczy? W dokumentacji Fiata, można znaleźć wzmianki, że krótkie dystanse, to odcinki krótsze niż 8km. Odnośnie nowych aut to również jestem...
Nie znajdziemy raczej odpowiedzi na to pytanie, bo to za trudna sprawa. Ja już byłem u pięciu gazowników i od roku walczę z tym i chyba to jest nie do zrobienia. IGS LANDI RENZO najwidoczniej to taka lipa. Wyrzuciłem 3tys na instalację, a teraz myślę, że jednak będę musiał zdemontować instalację lub sprzedać benzyniaka i kupić diesla. Jednak jazda na...
no i właśnie część poleca Diesla część Benzynę ... i już zgłupiałem... jazda głównie na krótkich odcinkach praca dom... więc miasto głównie... przy dieslach więcej niespodzianek może wyskoczyć " czytaj awarie" tu diesel ma parę kłopotliwych części (FAP , turbo, dwumasa, wtryski) ... a przy benzynie ??? korci mnie 2,0hdi 163km... ale jak tyle usterek...
Atlas 1604ZW. Przy podjeździe pod górę Silnik Diesel schodzi z obrotów nie dymi, wszystkie filtry wymienione. Czy ktoś wie jaka może być przyczyna ?
No dlatego właśnie uprzedzam że silniki mpi sa dobre do gazu ale jazda nimi na autostradzie jest nieopłacalna. Jeżeli ma być ekonomiczne w szybszej jeździe no to diesel tylko zostaje bo żadna benzyna nie będzie ekonomiczna na autostradzie. Dobry jest 1.6 tdci montowany w fordach w trasie potrafi zejść nawet do 3.5l/100km (sam to sprawdziłem wiec da...
Posiadam 307 1.4HDI,mam pytanko czy jest wskazane jezdzic z szybkoscia wieksza niz 120 km/g zeby nie zapadaczyc tego silnika,tak jak moglo to miec miejsce w silnikach starej generacji(diesla)?
Witam. Chciałbym zapytać o opinie użytkowników samochodu Hyundai i40. W niedługim czasie zamierzam kupić taki samochód oczywiście kupiony w Polskim Salonie, nie ufam tym sprowadzanym i mam dylemat jaką wersję wybrać. Myślę nad 1.7 136/141 KM lub benzyna 2.0. Chociaż jednej i drugiej wersji jest bardzo mało, (oczywiście z jakimś normalnym przebiegiem....
do miasta polecam PB E46-nie ten budżet na cabrio po 2002. poza tym + silniki m52, m54, + odczucia z jazdy + solidna mechanika - 90% wrak na kołach (nie jest pojazdem idiotoodpornym) - korozja tak w przed jak i polift (nadkola przód i tył, maska, ..) - sprowadzane przeważnie uszkodzona -/+ diesle z przebiegami powyżej 0,5mln km (m57 bardzo żywotne)...
Na szybko mam taki wykres zrobiony, gdy szarpało, jazda na drugim biegu z obrotami około 1600/min. Pozostałe parametry muszę nagrać. https://obrazki.elektroda.pl/1727062200_...
Raczej nie znajdzie tam Kolega silnika krokowego. A silnik nie przerywa w trakcie jazdy, odpala bez problemu, nie ma zaniku mocy? Jeżeli przed pompą wtryskową jest przezroczysty przewód paliwowy to zobaczy Kolega czy nie ma tam pęcherzy powietrza. Jeżeli nie to raczej jest to kwestia kąta wtrysku elektrozaworu pompy wtryskowej lub samej pompy wtryskowej....
po wymontowaniu termostatu włączamy tylko chłodnice w obieg na stałe, takze z nim czy bez nie wyrwie nam uszczelki(pod warunkiem ze jest sprawny), a silnik prawdopodobnie został przegrzany przez własciciela, czesta jazda na 2 gazach
... można zrobić jak już się schrzaniło. Witam, Mam od jakiegoś czasu Renaulta z silnikiem 2.2 DCi, ale chyba źle nim jeździłem bo traci powoli moc, czasami sobie zgaśnie i jakoś więcej spala. Gdzieś wyczytałem, że nie powinno się w sumie jeździć tak jak ja to robię: zmiana biegu na wyższy przy mniej niż 2000 obrotów, nie dbanie o jakość paliwa - chociaż...
W hamowaniu silnikiem takie 1,9D będzie hamowało podobnie jak benzyna 1,0-1,2... owszem, jak "wbijesz" I bieg przy 50 km/h to oczywiście go przyhamuje, ale jak będziesz jechał 70 km/h na V biegu i puścisz gaz to efektu hamowania silnikiem prawie nie będzie. Diesel ma wyższe ciśnienie sprężania i trudniej go "przepchnąć".
Pozwoliłem sobie wydzielenie tematu Wygląda to tak jakby ja założył temat. Ja bym dał inny tytuł i mam prośbę o zmianę:- Żeby uświadamiać Polaków, musi być słowo truciciel lub tym podobne w nagłówku. Polacy nie chcą trujących diesli? Producenci nasz oszukali! Ja już jako dzieciak odkryłem, że jazda rowerem za dizlem jest o wiele bardziej zła, niż za...
Rozwiązanie należy zgłosić w Urzędzie Patentowym.Wypada tez napisać jakąś rozprawę naukową . To by się niestety trochę spóźnił... Już coś takiego wymyślono. Lanz Bulldog i silnik średnioprężny z gruszką żarową. To może chodzić (lepiej lub gorzej) na dowolnym typie paliwa. A może z tego agregatu już i tak się zrobił silnik "średnioprężny"😀 Gruszkę...
technikabasenowa napisał: Przy tym przebiegu diesel nie ma sensu. Opisz teraz dokładnie dlaczego, skoro masz opinię. Wolne nagrzewanie na trasie 5km - źle to działa na silnik, w związku z ciągłym niedogrzaniem większe szanse na awarie, w razie jej powstania większe koszty W przebiegu tej wielkości nawet LPG nie ma sensu bo może nie zdąrzyć się przełączyć...
Osobiście wybrał bym benzynę do miasta, gdyż diesel za długo się nagrzewa i jazda w zimnym aucie do pracy to żadna przyjemność... Jeśli nie potrzebujesz super mocy i dobrego startu ze świateł to spokojnie wystarczy 1.6 który będzie najtańszy w eksploatacji oraz spalanie będzie minimalnie niższe.
Cytat z pewnego forum samochodowego: "Jazda z obrotami silnika poniżej 2000 nie służy skrzyni biegów"
Ten VW to był tylko przykład. A ja osobiscie wole jezdzic dieslem niz benzyna o wiele inna jazda. I jako pierwsze auto nie bede kupywał duzego samochodu po 1. Sa dla mnie za duze a po 2. Nie podobaja mi się. Myślałem teżo golfie V tez w SDI. Albo jakieś Audi :)
Może szarpać i kopcić , musisz to zrobić , bo jazda z uwalonym wtryskiem źle się kończy . Kupiłeś diesla to przyzwyczajaj się do wydatków , wtryski , egier , koła dwumasowe , zawsze jest co robić , też mam diesla 1.6 hdi i zapewne to mój ostatni .
Witam zakupilismy tydzien temu opla corse 1.7 w dieslu 2001 r. auto odpala, kręci kręci ale gaśnie wcześniej po kilku probach koniec koncow odpalal i jechal(jazda bez zarzutow) jednak od 2-3dni tylko kreci kreci i gasnie? moze ktos mial podobny przypadek
Proponuję VW golfa II. Najmniejproblemowe będą beznyniaki, może z gazem. Pojemności od 1.6L Mniej nie ma co bo to nie będzie jazda tylko męczarnia. Poczytaj na forum VW golf. Dowiesz się na co zwracać uwagę. Na plus tanie części i łatwe naprawy, na minus korozja. Przy tej kwocie nie pchałbym się w diesla (będzie zajechany i naprawy drogie) zwłaszcza,...
1.4 TDI mistrzem bezawaryjności nie jest a z całą pewnością nie jest komfortowy za sprawą 3 cylindrów, co więcej dłuższa jazda z tym silnikiem po prostu męczy...
Witam mam nietypowe zdarzenie jadąc mercedesem viano po wymianie maglownicy na ustawienie zbieżności w czasie jazdy pojawił się komunikat ESP i auto zgasło podczas jazdy. Wróciło auto do warsztatu diagnoza rozrusznik po wymianie rozrusznika ZNOW JAZDA PROBNA BLAD ESP i to samo . Proszę o pomoc z gory dziękuję. mercedes Viano 3,0 v6 diesel 2013 rok
Cześć, panowie :). Chciałbym się was zapytać co sądzicie o zakupie Leonka 1.9 TDI arl na krótkie trasy. Głównie to w okresie takim jesienno-zimowym robię krótkie trasy i nie jeżdżę tak często samochodem jak w lecie, czy jesienią. Nie ukrywam, że lubię czasem pobawić się samochodem i wchodzić szybciej w zakręty także jak robię trasy powyżej już tych...
Automat jest świetny. Po prostu kocham takie skrzynie. Płynna jazda bez żadnych szarpnięć, Z nowszymi dieslami perfekcyjne zestawienie. Jeżeli auto było szanowane i ma jakiś rozsądny przebieg to będziesz zadowolony. Minusy: auto trochę więcej pali, o automat trzeba dbać, nieco droższe utrzymanie, bo trzeba wymieniać olej i filtr.
Ja bym nie brał starych francuzów i japońców bo one owszem są dobre ale nowe a nie dziadki, części są do nich drogie. Nie cuduj z nexiami i lanosami bo to dewoo czyli szrot z nazwy co robi samochody na podstawie opla jak już opel skończy produkcje... Kupuj astre F najlepiej z silnikiem c20ne czyli 2.0 8v 115km-chyba te silniki są praktycznie kuloodporne...
Popieram przed mowce. Jechałem 130 konnym dieslem i do setki troszkę gorzej idzie od 1.8t, lecz aż tak bardzo tego nie odczujesz lecz od 110km/h w górę 1.8T wprost miażdży tego diesla. Teoretycznie diesle mają mocny moment obrotowy przy niskich obrotach, lecz zwracam uwagę iż 1.8t jest jednym z nielicznych silników benzynowych które max moment obrotowy...
a jak ma sie sprawa z dieslami?? ja mam golfa 1.9 GTD w sumie od niedawna. wiem ze diesle kręca mniej obrotów ale czy tez jazda ekonomiczna to jazda w zakresie 2500-3000?? czy moze do 2500 obrotów??
A ile razy z tych 100KM korzystałeś. Odpowiedz szczerze czy zdarzyło Ci się raz w życiu ? Diesel 100-konny jak tyle aktualnie ich generuje to pedał przyspieszenia w podłodze, obroty wału te 4000rpm i po dwóch godzinach opróżniony zbiornik. Zwykła jazda dla tego 100KM potwora to ~ 30-50KM zależnie od temperamentu kierowcy przez naście sekund przy rozpędzaniu...
PAWEL WAWA z tymi opiłkami trafiłeś - odkręciłem filtr paliwa, przyświeciłem w puszkę latarką i na dnie coś niepokojącego zaczęło błyszczeć ( cudne opiłki). Ech. to teraz to co zaoszczędziło się na jeździe dieslem to trzeba wpakować w nowa pompę i pewnie wtryski. Chyba że jest jakiś kompromis co do kosztów jak można wyjść z takiej sytuacji?
Audi sprawdzone pod wzgledem sprawności nowego termostatu i utrzymaniem stałej temp w trakcie jazdy. Diesel dłuzej sie nagrzewa tak jak koledzy pisali, a jak już zlapie 90' to trzyma a z nawiewow lecie gorące powietrze. Koniec tematu.
Mechanik osłuchał na podnośniku i ewidentnie wg niego wskazuje na skrzynię biegów. Sprawa wyjaśniła się. W serwisie Hyundai powiedziano mi, że przyczyną jest jazda samochodem poniżej 2tys. obrotów. Ten typ diesla 2l CRDI musi pracować na wyższych obrotach. Tak jest zalecane. Jeśli pojazd jest eksploatowany inaczej, w skrzyni biegów powstają nieodwracalne...
Nie rozumiem za bardzo po co diesel. Na nasz klimat najlepsze mimo wszystko będą benzyniaki. Szczególnie jeżeli jazda będzie poruszała się na krótkich, miejskich dystansach. A więc w trybie start - stop. Z tych dwóch, brałbym Audi. Miałem kiedyś A4 B4 i super się sprawowała. Sprzedałem, bo zaliczyłem dachowanie.
Trochę już zaznajomiłem temat i postanowiłem kupić sedana tylko jeszcze nie wiem jaki silnik wybrać. Autem nie będę robił dużo km max 10- 12 tys. rocznie. To nie jest Ci potrzebny diesel - jest to przebieg za mały by wykorzystać zalety diesla. Twoja jazda będzie polegała głównie na czekaniu aż się silnik i turbina zagrzeją. A wtedy akurat będziesz...
nie przesadzajcie wlanie diesla do silnika benzynowego to nic strasznego, a odwrotnie już tak. Zalej benzyny do pełna, wykręć wszystkie świece i pokręć trochę rozrusznikiem, żeby wydmuchać ropsko z przewodów. Potem wkręć świece, odpal i ciesz się jazdą.
Diesla niepolecam palą od czorta , TDI 10 w miescie obciągnie BMW też i to przy delikatnej jeździe. Diesle mułowate, drogie w serwisie i w naprawie ! Jak coś to tylko benzynowe jednostki .
Olej wymienień po wypaleniu filtra to po pierwsze aby się dobrze i prawidłowo zaczął proces temp. musi być min 450°C więc jazda na wyższych obrotach około 3krpm aby nie pozbyć się prawa jazdy na 3 biegu można to zrobić ,diesel to nie benzyna lubi jak sie go pogoni
Prius za kołem podbiegunowym temp.zew _30 stopni a tu wsiadasz i od razu jedziesz. Drugiego takiego auta nie ma. Ruszasz na silniku elektrycznym po 1 km uruchamia się silnik spalinowy. Jazda tym to po prostu bajka.
Sprawdź czujnik wałka i wału.
Roswell! Przejedź się volvo s60 d5, 163KM, co prawda diesel ale prosty silnik i nie jednego ucieszyła jazda tym autem, po chipie wychodzi albo ok 195KM albo mocniejszy ok 205KM, uwierz na słowo że takie auto będzie miało sportowe zacięcie przy niewielkim spalaniu
ekonomiczny jazda diesel jazda prawa jazda tarcie jazda
wydajność kompresora przewod ethernet diagnoza eberspacher
Opel Combo 1.3 2014 - Światła dzienne nie działają po wymianie żarówki Zamienniki tranzystora BC157A: BC557, BC307 i inne