W jakich warunkach rejestruje się błąd ( spokojna jazda przy niskich obrotach, gwałtowne przyspieszanie , duża prędkość obrotowa silnika). Sprawdź kontekst powstania błędu (zamrożona ramka). To silnik z turbiną więc pole do popisu dla nieszczelności rośnie, sama wydajność turbiny też może mieć znaczenie.
Zmień komputer. Niema takiego trybu awaryjnego żeby nie było błędów. Chyba, że cała DTC wywalona. Napisał że DPF ma, czyli nie ruszana tablica, a błąd to pewnie boost pressure .... ciekawe jak ustawiona sztanga, bo regenerujący często ustawiają krócej sztangę, żeby był zapas. Do autora komputer z drugą osobą na kolanka i jazda wtedy wyjdzie w parametrach...
Myślę że to zbyt niebezpieczne wysiadać w czasie jazdy i popuszczać rurki w/c. Za takie rady dostaje się ostrzeżenia. Dam radę: wystarczy rozkręcić motor do 3000/min. na postoju, zdjąć nogę z gazu i popuścić rurkę, okulary będą zbędne, bo nic nie pocieknie, zanim się ją zakręci przed osiągnięciem obrotów minimalnych. Czasu aż nad to.To tylko ćwierć...
Zawsze myślałem że emerycka jazda powoduje zapiekanie kierownic. Lub jak kto woli- PSJ :) Pi****ty Styl Jazdy.
Witam wszystkich Forumowiczow, po krotce chcialbym opisac swoj problem bo walka trwa 2 miesiace i kazdy rozklada rece i pomyslow juz brak. Otorz autko wpada w tryb awaryjny tak jak w tytule po podpieciu kompa blad P2563 wspomne ze, autko jedzie max 90km/h po wylaczeniu stacyjki i ponownym uruchomienie jedzie normalnie jezeli trzymam powyzej 2000 obr/min...
No dzięki Pany za informację, widzę,że to nie takie łatwe i proste jak na filmikach to się wydaję, grubsza jazda , ale już wiem na czym stoję, pierwsze to pomiar długoterminowy wiatru, a później można myśleć dalej...
Myślisz czy dajesz 100 % dobrej odpowiedzi na pytanie o klapy i serów? Czyli było zdemontowane i sprawdzone organoleptycznie? Od środka,? Już nie będę pisał o pęknięcie przewodu elastycznego bo twój mechanik by to widział? Ale jezeli były klapy sprawdzone to musieliscie zdemontować ten przewód. Napisz jakie masz ciśnienie to porównamy, podlanczasz...
V50 1.6 hdi 109km 2007 Dfp brak tak kupiłem https://obrazki.elektroda.pl/8552839100_... Błąd Wyskakuje jako pierwszy P1103-Mass Air Flow Sensor In Range But Higher Than Expected . Widoczny tylko w elmie, się pojedzie dłużej kontrolka silnika się włącza i jadąc dalej powoduje Drugi błąd turbocgarger low boost, w elmie a na kokpicie serwis...
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
Jazda na zimnej skrzyni biegów musi być ostrozniejsza, olej nie ma znamionowej lepkości. Skrzynia nagrzewa sie nawet do 10 km ( niektórzy twierdzą , ze dłużej). W tym czasie nie ciągniemy obrotów na czerwone pole ( niezdrowe dla silnika, turbiny i skrzyni), normalna jazda do 3 tys obrotów. Turbina w tym silniku to nie jest szczególnie awaryny punkt,...
(...) https://obrazki.elektroda.pl/2549012000_... https://obrazki.elektroda.pl/9684676700_... https://obrazki.elektroda.pl/4057418700_... https://obrazki.elektroda.pl/1291280400_... https://obrazki.elektroda.pl/6054843900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Z przedstawionych...
Witam. Problem wydaje się być rozwiązany, dlatego piszę bo może się komuś kiedyś przydać. Co było? Brak mocy , słaba reakcja na pedał przyspieszenia, niewyczuwalna praca turbiny, problem z osiągnięciem wyższych prędkości, duże spowolnienie na wzniesieniach. Sporadyczne dymienie po odpaleniu na szaro lub przy gazie do podłogi na czarno. Co zostało zrobione?...
Bipy na biegu jałowym w przedziale -10 do 1. Przy obrotach 2500 -24 do -7. Wałek na dwuch krzywkach ma delikatne ślady zużycia, ale nie są wyrobione w istotny sposób. Rozwinąłem izolację z wiązki silnika i nie znalazłem śladów uszkodzeń. Z ciekawości spróbowałem jazdy z tempomatem. 3 bieg ustawione 50km/h. Jedzie, ale bardzo nierówno, troszkę przyspiesza,...
Ciekawe, może jest problem z pierścieniami tłoków? Nagar pewnie jest gdzieś - zaryzykowałbym pojeździć po autostradzie żeby silnik nabrał temperatury i wypalił nagar. Spokojnie jezdzsiz, silnik z turbo to nie dostaje temperatury i może byc problem a nagarem. 0,5l/1000km - to nie jest dużo, pewnie w instrukcji był zapis ze to nie dyskwalifikuje silnika?...
Filtr wymieniłem , dolot sprawdzony i dalej to samo . Szczelność dolotu sprawdzałem zdejmując rurę z filtra do turbiny i na włączonym silniku (3000 obr ) zatykałem dłonią wlot do turbiny , następowało natychmiastowe przyduszenie aż do zgaśnięcia silnika . Czy ta metoda jest miarodajna ? Jak powinien się zachowywać mechanizm EGR z fotek kilka postów...
Cześć, mam do was pytanie odnośnie Astera 1.7 CDTI 110 KM z 2008 roku. Po dojechaniu pod dom, spalanie na postoju pokazało 3.2 l/h. Pofalowały obroty, zajrzałem pod maskę i minimalnie jakby parowało na biało i śmierdziało olejem. Zajrzałem pod spód i widać było mokre od oleju, chyba tylko na tym łączeniu (w miarę widać to na filmiku). Czym mogłoby to...
Aktualizacja. Pojeździłem trochę i turbina zasadniczo pracuje, ale jest jeszcze problem przy niskich obrotach. Kiedy jadę w mieście i często przepinam z jedynki na dwójkę, to jeśli obroty spadną mi poniżej 1500 auto się zamula. W momencie gdy dojdzie do tych 1500 obrotów następuje nagły i gwałtowny cios momentu obrotowego. Nie byłoby to problematyczne...
Dogrzewacz w Vivaro masz pod podłogą, Jest tam zasilanie pieca na podwójnej wtyczce, jedna płaska, a druga jajowata 8-mio pinowa. I na tej ostatniej sprawdź napiecia. Zasilanie masz na 1-2 pinie, 1/czerwony+/, 2 /masa/ Pompka paliwa pin 4 i masa Diagnoza pin 5 czujnik temperatury - pin 6 D+ Alternatora - pin 7. Dogrzewacz musi działać, bo jesli nie...
user_0200: jeśli o mnie chodzi to ja nie umiem jeździć ekonomicznie dizlem, jeśli lubisz jeździć jak dziadek nie wciskając prawie gazu to ok, będzie Ci ponoć palił 6ł (ponoć!) mi żaden dizel nie palił mniej jak 10 natomiast samochodem na gaz to w zasadzie wszystko jedno, ciśniesz do dechy pali 12l, jedziesz delikatnie pali 10l, więc po co się męczyć...
Witam . Posiadam Citroena C5 2.0 HDI z 2005 roku . Kupiłem go już parę lat temu, lecz od samego początku borykam się w nim z słabą mocą . Ponieważ nigdy nie jezdziłem takim silnikiem , to też nie byłem świadom jaka ta moc ma w nim być . I tak jezdziłem do tego roku . Aż z dwa tygodnie temu pojechałem do Kazimierza Dolnego na wycieczkę . Jak tam wygląda...
Witam, W moim Stilo 1.9 JTD 115KM jest problem z czarnym dymem pod dużym obciążeniem. Gazując na postoju do 4 - 4,5 tys. obr/min można zakopcić całą okolicę. Każde mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje chmurę za autem. Jak próbowałem to naprawić: - przepływka używana oryginalna - przepływka nowa chińska - czyszczenie przepływek brake cleanerem - jazda...
Szanowni forumowicze opiszę swój problem i proszę o pomoc w jego rozwiązaniu. Auto z tytułu posta Alfa Romeo Mito 1.4 MultiAir 105 KM czyli wersja bez turbiny podczas spokojnej jazdy poza miastem pojawiają się bardzo częste "dziury mocy", czyli samochód prawie całkowicie nie reaguje na pedał gazu. Możemy wcisnąć go do oporu i w ogóle się nie rozpędza....
Witam. Mój problem z 2,5tdi ACV 102KM . Auto po kolizji niewielkiej stało 6 miesięcy i mam problem - brak mocy. Błędy na VAG : 1242 , 527 , 1237 - kąt wtrysku prawidłowy zarówno na zegarze jak i VAG , turbina sprawdzona ( ciśnienie prawidłowe w całym zakresie obrotów ) , przewody do czujnika i zaworu sprawdzone oraz na wszelki wypadek pociągnięte bezpośrednio...
Wchodzimy to już w technikę jazdy, bo do manewru wyprzedzania można (i należy) się wcześniej przygotować, choćby przez rozpędzenie turbiny redukując bieg. Włączanie do ruchu to ta sama historia, jeżdżę litrowym Yarisem (szałowe 68 KM) i nie mam problemu z włączaniem się do ruchu ani z wyprzedzaniem. Chyba, że mówimy o wyprzedzaniu przy prędkościach...
Myśle ze ten zapis ze kupujący zapoznał się ze stanem technicznym jest wystarczająca. Niekoniecznie bo pozostaje wada ukryta ale o ile nie została podstępnie zatajona przez sprzedającego nie może być podstawą roszczeń z tego tytułu. Reasumując, wiele zależy od "papugi" i sformułowaniu pozwu. Proszę zapoznać się z poniższym wyrokiem i jego uzasadnieniem....
Witam. Obiecałem że się odezwę. We wtorek o 15 moja foczka trafiła do Pana od turbin. Wczoraj ją odebrałem i już była jazda próbna. Autko zaczęło normalnie działać. Tutaj WIELKI PLUS DLA PANA " CARROT" bo rzeczywiście był tu problem ze zmienną geometrią turbiny. Pan to wyczyścił, wypiaskował i czymś zabezpieczył (tak przy najmniej mówi) i skasował błąd...
ps. te podpowiadacze zmiany biegu to se można w d... wsadzić często To prawda. Mi pokazuje 6 bieg przy ok 70km/h, gdzie mam wtedy z 1100 obrotów...? Masakra 70km/h to na czwórce jadę, a na piątce jeśli nie przyśpieszam i jadę jednostajnie. Co do turbiny to faktycznie czekałem przed zgaszeniem, ale teraz chyba zmienię praktyki i będę czekał, ale po...
Zobacz czy jest olej w wężu łączącym turbinę z kolektorem dolotowym. Czy wirnik turbiny rusza się na boki? Nowa turbina to 1/2 wartości tego samochodu, więc w grę wchodzi albo regeneracja albo zakup już zregenerowanej turbiny. To prosta turbina, baz zmiennej geometrii więc regenerować ją jak najbardziej można.
czemu sprawność zostanie obniżona? Turbina gazowa jest silnikiem cieplnym wewnętrznego spalania analogicznie jak silnik tłokowy w samochodzie. I występują tutaj identyczne zależności. W samochodzie jazda z częstą zmianą obciążenia silnika (rozpędzanie i zwalnianie) skutkuje znacznie większym zużyciem paliwa niż jazda ze stała prędkością. Dokładnie...
Usuwaj DPFa bo jest zawalony popiołem. Przy tak częstych wypalaniach paliwo dostaje się do oleju w silniku podnosząc jego poziom i pogarszając właściwości smarne. Jazda autem w takim stanie grozi uszkodzeniem turbiny a w dalszej kolejności panewek i wału korbowego. Sprawdź czy nie podnosi Ci się poziom oleju.
popieram "Sztomel" - na krótko podłączyć turbinę i jazda próbna, będzie przeładowywać i wydawać dźwięki cofającego się powietrza ale powinna być znacząca poprawa w mocy (wg mnie jest gdzieś nieszczelność, może sam mieszek turbiny nieszczelny?)
jeśli chodzi o ekonomię to fakt czym mniejsze obroty i najwyższy bieg na zdrowy rozum ale pomyślcie co przyżywa turbina jak się auto muli do obrotów zaczym ona zaczyna prawidlowo pracować do ~2k rpm, przez silnik jest niedostateczny przepływ powietrza, spaliny przez to mają o wiele większą temperature a turbina się gotuje, silnik turbodiesla powinien...
A ile razy z tych 100KM korzystałeś. Odpowiedz szczerze czy zdarzyło Ci się raz w życiu ? Diesel 100-konny jak tyle aktualnie ich generuje to pedał przyspieszenia w podłodze, obroty wału te 4000rpm i po dwóch godzinach opróżniony zbiornik. Zwykła jazda dla tego 100KM potwora to ~ 30-50KM zależnie od temperamentu kierowcy przez naście sekund przy rozpędzaniu...
Ewidentnie przeładowany jak pisałem wcześniej czasami sami musimy ustawiać cięgno aby nie przeładowywało ja bym odkręcił kontrę i wydłużył cięgno o około 1-2 obroty i jazda próbna tylko nie zapomnieć dokręcić nakrętki kontrującej I po regulacji wszystko wróci do normy.
Ostatnio padła dwumasa ,auto stało na warsztacie , więc mówie sobie turbinę wyczyszczę , to był strzał w dziesiątkę ,fakt 350 zł kosztowało dodatkowo ,ale auto nie do poznania, wcześniejsze zabiegi o których pisałem pomogły na krótki czas ,teraz jazda całkiem inna ,warto było ,nie odcina turbiny i zawsze jest pewność ze zdążysz przy wyprzedzaniu.
Dziękuję bardzo! Okazało się że zawleczka spadła trzymająca cięgno łopatek turbiny z cięgnem od gruszki! Idę skręcić na drut i jazda testowa! Dzięki wielkie za zainteresowanie i pomoc!
Tomeks69 twoje auto wpada w "tryb pracy awaryjnej", pewnie po przekroczeniu 3200 obrotów na piątym biegu, mechanik mówi dobrze - przyczyn może być wiele i skoro komp nie zapisał żadnego błędu to ratuje Cię tylko jazda z podpiętym komputerem z programem VAG-COM aby zrobić tzw. "logi dynamiczne" i na ich podstawie ocenić czy kierownice turbiny się zapiekły...
Witam.Miałem podobny problem tylko w audi 1,9 tdi 110 AFN .Przyczyn może być kilka.W silnikach 110 KM turbina jest ze zmienną geometrią łopatek i one lubią czasami się zapiec , w wyniku czego nie otwierają się ,turbina przeładowuje ,a samochód wchodzi w tryb awaryjny .Wynikiem tego jest spadek mocy.Może też być uszkodzony zawór N75,który steruje turbiną...
J Poza tym jak się olej leje na zewnątrz to być może pękł lub spadł wąż od turbiny, jest za niskie ciśnienie doładowania silnik dostaje za dużo paliwa i stąd dym. Ale jazda z rozpiętym wężem też się źle skończy dla turbiny (pracując bez obciążenia rozpędza się do dużo wyższych obrotów). Jest taka opcja B5 mają awaryjną "szybkozłączkę" przy doprowadzeniu...
Witam. Potrzebuję pomocy. Mój problem z e-LT-onem zaczął sie pół roku temu, w czasie jazdy pod obciążeniem, z gazem w podłogę, sam od siebie zgasł przy około 100 km/h, włącz/wyłącz kluczykiem i jechał dalej jednak od tamtej pory problem stał sie uciążliwy na tyle że przejechanie trasy 100km to z 30 resetów kluczykiem. -odpala ciężej niż zeszłej zimy...
Witam. Od miesiąca jestem (póki co szczęśliwym) posiadaczem Espace 4 z 2003 roku. Silnik benzyna bez turbiny 2.0. na dzień dobry wymieniłem rozrząd w tym również pompę wody z kołem zmiennych faz, filtr oleju i powietrza, końcówki drążków i sworznie. Silnik pracuje cichutko a jazda po wertepach jest super stabilna. Demon prędkości to to nie jest, ale...
kolego, prawdopodobnie masz zanagarowane kierowniczki zmiennej geometrii przy turbosprężarce, objawia się to tym że turbina podaje za duże ciśnienie i komputer sterujący przechodzi w tryb awaryjny. Przyczyna zaanagarowania turbiny jest jazda na niskich obrotach silnika, gereralnie silniki TDI lubią wikse czyli dostac po zaworach możesz także sprawdzic...
Tam jest tak że za jednym naciśnięciem klawisza wymruga tylko jeden błąd. Jeśli jest zapisane np 3 błędy to każde kolejne naciśnięcie wywoła następny błąd, czyli po 4-tym naciśnięciu wymruga ten bład który pojawił się za pierwszym naciśnięciem i wtedy wiadomo że zostały wymigane wszystkie. Numer błędu jest dwucyfrowy (długie błyski to dziesiątki, krótkie...
Geometria ładnie luzniutko wszystko bez żadnych oporów chodzi sprawdzałem to nic się nie przycina, rozmawiałem z jednym gosciem od turbin to mówi zeby rozkrecic ciągno 4 obroty. Ale to coś da Dodano po 3 Będę sam to regulować musiał bo tam gdzie turbo robili powiedzieli że jest wszystko Oki nic więcej nie zrobią trudno gwarancja przypadnie ale nie będę...
Uważać z tym max na III biegu w piątek miałem ciekawy przypadek. Golf VI 1.9 tdi słabo chodzi – wiec diagnostyka w czasie jazdy brak ładowania turbo. Szybka lokalizacja usterki zagięte podciśnienie, jeszcze ruszenie zapieczonej turbiny bo siłownik nie dawał rady. Kolejna jazda testowa klient za kółkiem zadowolony że już dobrze jedzie. III bieg...
Wczoraj podłączyłem samochód przez zwykły ELM327 (v 1.5a). Pokazały się 3 błędy. P2002 i 2 inne dotyczące EGR - skasowałem je. Później zrobiłem jeszcze jakieś 100 kilometrów (troche po mieście, troche po trasie). Dzisiaj podłączyłem jeszcze raz - błędy dotyczące EGR zniknęły. Jeśli dobrze myślę to wychodzi na to że EGR po skasowaniu błędów sam się przyuczył....
Sprawa dymienia rozwiązana, mianowicie turbina trochę przepuszcza i gdy auto jeździ w trasie to dymi mniej, jazda po miescie, nie rozgrzany silnik -dymi bardziej ,jednak cały czas borykam się z spadkiem mocy przy stałej prędkości 4 lub 5 bieg gdy jedziemy ze stała prędkością zapala się check i traci jakby turbo ,kilkakrotna reakcja gazem lampka gaśnie...
Tak się kręcimy w kółko w tym temacie, zamiana, podmiana, sztanga niby chodzi ale nie wiadomo ile... Ja bym na twoim miejscu wziął pompkę pod- i nadciśnieniową z manometrem, i posprawdzał ciśnienia. W ogóle tego typu sprawy powinno się zaczynać od sprawdzenia czujnika ciśnienia, żeby móc się później opierać na danych z komputera. Jeśli czujnik byłby...
Witam wszystkich. Od momentu zakupu auta zmagam się z problemem odłączania turbiny i błędu P0235 - Regulacja ciśnienia doładowania. Nieosiągnięta granica regulacji. Przekroczona górna wartość graniczna. Statycznie. Wymieniłem: - klapy kolektorów - czujnik ciśnienia doładowania - zawór N75 - usunięty DPF - zaślepiony i wyłączony komputerowo EGR. Problem...
To ,że jest różnica tak mała to nie wplywa nawet na zachowanie sie silnika. Trzeba sprawdzić zawór n75 lub podmienić, choć kierownice też mogą się przycinać i ostra jazda nie wiele pomoże-czyszczenie mechaniczne turbiny często jest czynnoscią nieuniknioną...
jazda prawa jazda sztanga turbiny odcięcie turbiny
mercedes cewka wymiana czujnik ciśnienie atmosferycznego instalacja elektryczny megane
zasilacz impulsowy tauron przyłączenia
Iveco Stralis 2006 – zasilanie tylnego modulatora EBS, piny, wtyczki, błąd 3C07 Schemat filtra paliwa, smoka i modułu pompy Kia Picanto 1 2008 – budowa, numery OE, wymiana