Zawór to nowy , to pierwszy krok.
Ja miałem podobnie, co prawda dawny temat widzę, ale nadal wiele ludzi ma z tym problemy więc piszę. W większości problemów lekarstwem będzie wymiana przepływomierza. Auto będzie odrazu nie do poznania. Polecam oryginały Bosch.
Cześć, zarówno JTD jaki TDI Posiada turbinę, wiec jeśli chodzi o prostotę to najlepiej SDI z tym, że jest to okropny "muł" samo rozpędzenie się to wieczność a co dopiero jeśli byłaby potrzeba wyprzedzenia. Dużym plusem jest jednak bardzo niskie spalanie. W moim 1.7 SDI od VW lupo spalanie wynosiło ok 4-4,5L na 100KM Mimo wszystko gdybym miał wybierać...
To są jedne z lepszych wtryskiwaczy, więc zostaw je w spokoju. Turbina nie może przeładowywać. Na tym się skup.
Wyczyściłem Mapsensor
Dolot szczelny, albo wtryski albo turbina 🤔
Dobra to jutro popatrzę i ci napiszę. Więc jest tak: z pompy wychodzi jeden gruby przewód, za jakieś 30 cm jest dopiero trójnik. Jedno wyjście trójnika, grube idzie do serwa, drugie cienkie do akumulatora podciśnienia. Z akumulatora wychodzą dwa wężyki do dwóch elektrozaworów: jeden od klapek wirowych, drugi czerwony od sterowania turbiną.
Sprawę rozwiązałeś??
Witam mam problem z autem fiat freemont 2.0 jtd 170km 4x4 została wymieniona turbina ,turbo po regeneracji przed wymianą nie gwizdała a teraz po regeneracji zaczęła gwizdać i wyświetla się błąd podłączyłem komputer żeby sprawdzić jaki błąd pokazało Złącze czujnika ciśnienia oleju silnikowego Kod błędu to P0521-00
Ok wszystko rozumiem tylko dziwi mnie że podczas jazdy wszystko działa jak należy Czyli co? Dziura sama się zatyka a czyjniki się same naprawiają .
Witam! Posiadam Fiata Punto 1,3 JTD 2004 w którym "skończyła" się turbina. Czy turbina od opla 1,3 CDTI to ta sama? Cena dla Opla jest o wiele bardziej atrakcyjna niż do Fiata, a słyszałem, że to praktycznie te same silniki. :?::?::?::?:
Bardzo dobre słowa. Unikaj uturbionych silniczków często trzy-cylindrowych jak ognia. Witam, A ja mam inne zdanie. Przykładowo silniki 1.9 JTD były długowieczne. Turbinę trzeba umieć eksploatować i o nią dbać. Sądzę natomiast że warto unikać wysilonych konstrukcji. Gdzie wszystko jest na granicy wytrzymałości materiałów.
Turbo masz do wymiany lub regeneracji.
Korekty są na JTD również, mam taki więc nie musi być JTDm (choć takim tez jeżdżę). Powiem ci tak, dla mnie turbina jest trupem, a rzadko masz błąd przeładowania tylko dlatego, że przypływka również jest trupem.
Miałem dawno temu taki przypadek, tylko że w oplu i to była turbina! Te same objawy.
Sprawdź czy zaworek wysterowuje turbinę.
Proponuje dać do czyszczenia turbinę
Zrobiłem otwór tak jak na zdjęciu ale nie ma żadnego efektu. Silnik 1.9 JTD. Dziura do 2200obr/min potem wchodzi turbina i silnik zapodaje aż miło. Po zdjęciu wtyczki z przepływomierza auto zyskuje na mocy ale kopci na czarno - za dużo paliwa.
Sprawdż turbinę. Pozdrawiam
Witam mam poważny problem z moim ducato 2.3 JTD 2004 rok.Kupiłem go z niby uszkodzoną turbiną , wymieniłem ją na nową i troszkę było spokoju ale odpalałem i testowałem go na postoju a teraz jak zacząłem nim jeździć kopci na błękitno.Czy może być to że turbina zaciąga olej przez nie szczelne uszczelniacze zaworów i dla tego kopci?Wszystko wyczyściłem...
Myślę, że tutaj 105 KM będzie tak samo marne jak w moim starym JTD. Sądzę że nic specjalnego nie wymyślili w nowszym 150KM JTD. Zachowanie tego starego silnika będzie zależało od jego stanu technicznego oraz czy turbina ma zmienną geometrię czy też nie.
przeladowuje turbina ? na to wskazuje objaw ktory opisales
Zrobiłbym testy w FES na ilość paliwa, sprawdził filtr paliwa, regulator ciśnienia, szczelność układu pomiędzy turbiną itd.
Mam taki problem, że w moim Fiacie Brava 1.9 JTD 105 KM, nie załącza się turbo. Nie wiem co jest przyczyną? Chciałem zobaczyć, czy turbina jest dobrze podłączona, ale nie wiem gdzie jest umiejscowiona, przy tym silniku?Ktoś pomoże? Gdzie znajduje się ta turbina i jak sprawdzić czy działa?
co z turbiną i jej sterowaniem?
turbina jest nowa a wtryski po regeneracji
A autko jakoś nadmiernie nie kopci? -nie bierze oleju? silniki jtd cf3 te miały turbinę ze zmienną geometrią łopatek;może się zapiekły? albo coś z czujnikiem ciśnienia doładowania...Po przekroczeniu ok 3k obrotów wywali błąd-marchewa. Jedz na kompa (lub kup kabel +FES) i będziesz miał diagnozę. Po odpięciu przepływki nie zaświeci ci się marchewa zostanie...
Masz dwie opcje - przekładasz sam silnik i kombinujesz z EGR-em i przepustnicą od gaszenia silnika albo przekładasz wiązkę z CF-3 razem z ECU , sterownikiem immo i turbiną .
Witam. Zakupiłem fiata Stilo 1,9 JTD z 2003r z uszkodzoną turbiną. Turbina została zregenerowana, układ wydechowy nowy rury łączące turbo i przepustnice, przepustnica i intercooler zostały wymyte. Zawór EGR jest zaślepiony przy przepustnicy natomiast z drugiej strony wogole nie jest podpięty pod wydech z racji sportowego kolektora. Samochód posiada...
Wróćmy do początku. Skąd diagnoza, że turbina nie daje ? p.s. Z tym przepływomierzem w JTD się takich głupot naczytałeś, że aż się nóż w kieszeni otwiera. Masz o tym w tej chwili zapomnieć !!!!
Nie dłubałeś nic z modzeniem softu bądź nie zakładałeś magicznego boxa z allegro +milion koni za 9.99? Turbina Ci olejem nie rzuca?
Witam.Zamiast robić od razu turbinę trzeba sprawdzić na kompie jak dmucha.Olej w dolocie jeszcze o niczym nie świadczy bardziej skupiłbym się w Twoim przypadku na sprawdzeniu ciśnienia na cylindrach bo takie dymienie z bagnetu świadczy o zużyciu pierścieni tłokowych.
przewód jak dopasujesz to ok. tylko olejopodporny. Jaka to maź w przewodzie? Po pewnych przebiegach znaczna część aut z turbo ma zaolejone kanały dolotowe. Jeżeli nie masz widocznych ubytków oleju to zostaw to. Sprawdź katalizator, a jak masz duży przebieg to go wybij potrafi uszkodzić turbinę.
Cześć witam wszystkich serdecznie. Mam mały problem z fiatem 2,2JTD jest to silnik od peugeota , auto kiedy jeździ po mieście nie ujawnia żadnych awarii, po wjechaniu na autostradę i przejechaniu raz kilometra czasem 25 km zapala sie check i auto traci moc , wyświetlają sie kody P0245, P0246. wymieniony został zawór sterujący turbiną , zaślepiony EGR...
Rozleciała się turbina i olej z nie poszedł na cylindry. Resztę dopowiedz sobie sam.
czyli mówisz można śmiało brać silnik z przebiegiem 240 tys podobno , rozchodzi się żeby potem pasowały mocowania kolektorów i łap silnika bo ten silnik bez turba a ja chcę dołożyć turbinę :)
Zacznij od tego Dodam, że niedawno zaślepiłem EGR, ...i przywróć stan fabryczny czy to może być źle ustawiona grucha turbiny? Grzebał tam ktoś? Turbina była regenerowana? Gorąca strona działa bez zarzutu?
Zdjąłem wąż od turbiny do dolotu i włożyłem palec w turbinę, wirnik ma luzy ok 2mm w każdą stronę wiec turbina jest padnięta. Teraz pytanie jak sprawdzić EGR ? Pozdrawiam
To elektrozawór inaczej zwany overbost połączony wężykami podciśnień z turbiną łatwo go odnajdziesz jak będziesz mieć dobrą wolę ale nie koniecznie w nim leży wina. Radze sprawdzić przewody ich szczelność i samą turbinę a dokładnie kierownicę
Turbina jest w 100% sprawna, sprawdzana i na 100% ciągnie olej z odmy to nie podlega dyskusji Niestety kolego nie pomogłeś
przyczyna jest jednak padnieta turbina... chociaz ubytki oleju nie zwiekszyly sie od tych ktore byly przed ttymi objawami.
Aktualizacja. Pojeździłem trochę i turbina zasadniczo pracuje, ale jest jeszcze problem przy niskich obrotach. Kiedy jadę w mieście i często przepinam z jedynki na dwójkę, to jeśli obroty spadną mi poniżej 1500 auto się zamula. W momencie gdy dojdzie do tych 1500 obrotów następuje nagły i gwałtowny cios momentu obrotowego. Nie byłoby to problematyczne...
Zacznijmy od tego że w tym aucie nie ma pojęcia "załącza się turbina". Ona kręci się cały czas, bardziej lub mniej. Podgląd parametrów a w zasadzie porównanie czego sterownik się spodziewa a co jest w rzeczywistości... czyli możliwe żeby turbina była uszkodzona??? powyżej 3 tyś czuć że ciśnie, wąż też twardnieje
Witam, mam problem z Alfa Romeo 147 1.9 jtd rok 2002. Po około 5 skeundach od odpalenia silnika wyskakuje błąd silnika i podczas jazdy turbina się nie załącza, ale jeśli po odpaleniu chociaż trochę dodam gazu lub ruszę od razu, to dopóki obroty nie spadną na parę sekund poniżej tysiąca to nie wyskakuje błąd i turbina działa podczas jazdy. Jaka może...
Samochód: Fiat Doblo 1.9 JTD 74kW 250 000 km przebiegu. Usterka: w czasie jazdy w sumie nie wiem czy bardzo dymi aż tak tego w lusterkach nie wychwycam. Natomiast na wolnych obrotach dymi na biało dość znacznie, nie ważne czy zimny czy ciepły. Płynu z chłodnicy nie ubywa na szczęście, odpala dobrze i na zimnym i na ciepłym. Silnik pracuje równo. Dodam...
Sprawdziłem ciśnienie w cylindrach (29,29,31,29) i myślę że jest dodrze. Wyjałem turbinę i okazało się że do wymiany. Dziękuję za odpowiedzi. Temat uważam za zamknięty.
Witam. Samochód użytkowany jest przez nas trzy lata. Turbina była regenerowana rok temu, ale samochód wtedy całkowicie stracił moc, stanął i musieliśmy go holować. Tym razem jest inaczej, samochód zachowuje się bardzo dobrze, nie ma spadku mocy tylko na postojach kopci i śmierdzi ropą. Czy jest możliwe, że niedawno regenerowana turbina znowu się zepsuła?...
Twoja turbina to nie VNT, nie masz tam kierownic... masz tylko zawór obejścia, który jest sterowany ciśnieniem turbiny. Pisałeś o kierownicach i chyba wszyscy się tym zasugerowali, nie sprawdzając jaką tam masz turbinę. Przy turbinie o stałej geometrii ciśnienie do gruszki jest podłączone bezpośrednio z wylotu turbiny (nie ma zaworu modulującego*)....
Wtryski nie leją , przepływomierz czysty , turbina nie ma problemu z doładowaniem , egr pracuje poprawnie. Oprogramowanie nie jest zmieniane (chiptuning , egr off )? Jak czujniki i rurki ok i się zapycha to z czegoś się robi sadza albo paliwo , albo olej z powietrza sadza się nie zrobi ...
Właśnie turbina w tym modelu jest sterowany inaczej aniżeli "tradycyjnie" w większości aut turbina jest sterowana podciśnieniem, a u mnie ciśnieniem wytwarzanym przez nią samą. Dziwnie to brzmi ale w momencie gdy turbina pracuje i wytwarza ciśnienie sztanga gruszki otwiera zawór i nadmiar ciśnienia (powietrza) w układzie ucieka tym zaworem do wydechu......
Witam. Posiadam Fiata Ducato 2.8jtd 2004r. Ruszając dziś ze świateł usłyszałem delikatne puknięcie, a w lusterku ujrzałem biało szare kłęby dymu. Samochód niby nie stracił mocy. Rura wydechowa brudna jest od oleju. Czy może ktoś miał podobny przypadek? Czy to silnik, turbina..? Podpowiem że w sierpniu miałem dość poważny remont silnika. Z góry dziękuję...
Witam nie jestem mechanikiem a jedynie użytkownikiem ducato 2,8 jtd 2001 samochod zostawilem w warsztacie cel: remont kapitalny powód: panewki, wał uszkodzony noi padla turbina wycieki oleju i inne wiec wal poszedl do szlifu. nowe panewki. regeneracja wtrysków(wymienione koncówki) wymieniony rozrząd wraz z pompą wody, uszczelniacze i uszczelki, ojej...
I co wiadomo na której wtyczce jest te sterowanie geometria turbiny?
Trochę podobny do tego z 2,5 DCI Zwracam honor akurat z 1,3 nie wyjmowałem ale jak na jtd robiłem termostat nawiasem mówiąc Na takie przebiegi raczej benzyna Też walczę w pracy z clio II 1,5Dci która robi 2 km dziennie czyszczenie egr co chwile, turbina już zrobiona wtryski w trakcie wymiany zobaczymy co dalej Właścicielka też wcześniej jeździła fiatem...
Witam. Kupiłem Fiata Marea 1,9 jtd 110 sx rok 2001 na aukcji w ciemno i do domciu nie dojechałem ! Problem jest taki, auto nie ma mocy, chodzi jakby na trzech cylindrach i strasznie kopci na biało oraz śmierdzi takim przepalonym świeżym olejem - chmura dymu ! Czy to turbina się wysypała ? Do domu mam 100 km i tym się naprawdę nie da jechać. Proszę o...
pomyliłem-direct ma być. Niemcy to nazywają Turbo-Direkteinspritzung A tak naprawdę TDI oznacza "będziesz miał ustawiczne kłopoty z turbiną,wężami do niej ,przepływomierzem i resztą elektroniki" Nie jak TD :)
Miałem tez przypadek, ze turbina juz byla na wykonczeniu i taki sam objaw był. Jezeli turbo jest na zmiennej geometri to wystarczy rozebrac i wyczyscic skrzydelka od zmiennej geometrii, jezeli jest zwykła to niestety koniec turba.. a raczej tej klapki co reguluje cisnienie.
Witam jam mam golfa 4 i mam to samo, mechanik stwierdził że turbina przeładowuje i pompa podaje złą dawkę paliwa. A też ma kopa, lecz nie raz czuje ze jest słabszy. Nie chciałem wierzyć więc, sam sprawdziłem i ma racje gruszka prawie się nie rusza tak zapieczone jest mimo ,że ma kopyto a na wolnych obrotach faluje.
Przy gazowaniu na postoju nawet nie powinieneś uzyskiwać pełnych ciśnień doładowania, a tym samym bardzo wysokiej temperatury po sprężeniu. Moim zdaniem turbo może wchodzić w zakres niestabilny, tj. w tzw. „recyrkulację” czyli cofanie powietrza sprężonego przez wirnik do wlotu turbo. Powietrze nagrzewa się, spada zapotrzebowanie mocy, przy czym mogą...
w zależności gdzie i ile jeździsz... jak diesel to: 1. jeśli nie potrzebujesz mocy to stanowczo silniki SDI tóre były montowane w golfach, feliciach, octavi. 2. jak jakiś vw-ski turbo diesel to 90KM albo 110Km - najlepsze/najmniej awaryjne i najtańsze w eksploatacji silniki z turbiną 3. corsa, fabia, punto, yaris lub focus, octavia, stilo JTD 115KM...
W ramach wyjaśnienia jtd ma około 730.000 przebiegu a lpg około 260.000 i w jtd wtryskiwaczy nie wymieniałem a w lpg dość często. Iron, bądź łaskaw zdradzić, które dokładnie JTD zrobi taki przebieg, bo były różne wersje tego, 8-, a potem 16-zaworowe. Jaka pojemność, model, rocznik i do czego oprócz fiata było to wsadzane. Ile turbina w tym wytrzymuje,...
pyt nr 1, ubywa oleju? pyt nr 2, czy turbina jest czysta (czy jest sucha czy widać na niej olej) pyt nr 3, kiedy ostatnio wymieniano wtryskiwacze (popatrz do ksiażki serwisowej co ile powinno się je wymieniać, weź poprawkę na poprzedniego własciciela -jak jeździł autem, chyba ze jesteś pierwszym )
Można, czemu nie :D Tyle tylko że jeśli to ma być lekarstwo na skończoną turbinę, lub zużyty silnik to ... Poczytaj po co to jest i w jakich silnikach jest stosowane. A do tego odma atmosferyczna nie do końca jest zgodna z przepisami, jeśli masz taki zamiar.
Osobiście nie posiadat takiego auta ale kolega ma dokładnie z tym samym silnikiem i jest bardzo zadowolony.. tyle że on ma jakieś 105 tys przebiegu, stan silnika jest idealny przy takim przebiegu z tym że miał niedawno regenerowana turbinę.. jechałem tym to "kopyto " naprawde ma niezłe.. O ile ten "twój" ma 170 tys to jeszcze nie powinno byc źle..
Witam. W opisywanym przeze mnie przypadku okazało się że po wyczyszczeniu zbiornika i wymianie filtra paliwa na oryginalny filtr IVECO (Filtron - robił problem) lampka od wtrysku wyłączyła się. Okazało się że winą jest najprawdopodobniej przeładowująca turbina. W momencie włączenia się turbiny i nabierania prędkości (powyżej 3000 obr.) i przy opadaniu...
dziś złapałem moment w którym nie ma mocy i przepływ powietrza jest o polowe mniejszy Albo przepływka traci zasilanie \ mase lub zaniża sygnał co powoduje zamknięcie EGRu, lecz sterownik nie może tego zrobić bo egr zamknięty, albo rozszczelnia gdzieś układ dolotowy miedzy przepływką, odmą a turbiną, albo egr się nie domyka co powoduje spadek mocy,...
Witam! Od czasu, gdy zaczęły się mrozy, Stilo zaczęło strasznie mulić na niższych obrotach. Turbina załącza się dopiero od 2000 - 2500 obrotów. Dopóki nie wkręci się na wyższe obroty, przyspiesza bardzo ospale. Co to może być? Czy to wina średniej jakości paliwa? Filtr paliwa jest nieoryginalny - PZL Sędziszów PDS - 7.1.5 M16x1,5.
Witam, miałem podobny przypadek w alfie co prawda w 2,4 jtd. Głównie na 3,4,5 biegu przy konkretniejszym wciśnięciu gazu auto traciło moc powyżej 3 tyś obr i zapalał się check. Dopóki nie przekraczało się 3 tyś pracowal silnik normalnie. Jak sie okazalo winą było zbyt duże ciśnienie wytworzone przez turbinę czujnik to wychwytywał i wprowadzał silnik...
Ja powiem tak, eksploatacja diesla nie ogranicza się do paliwa i DPF...bo nawet głupi akumulator będzie droższy bo musi być silniejszy. Do tego turbina...dwumas..wtryski Ok turbo-benzyna też to ma, ale nie ma np przy 2 tys obrotów 320 Nm, takim czymś przyjemnie się jeździ ładnie ciągnie z dołu ale żywotność sprzęgła będzie mizerna, szczególnie jeśli...
Witam, jak w temacie - samochód Alfa Mito 1.3 JTD z DPF, moc - 90KM. Ciągle powraca błąd P0101. Błąd najłatwiej wywołać gdy podczas jazdy ze stałą prędkością zostanie puszczony pedał gazu. Zostało sprawdzone, zrobione: -EGR - 100% sprawny, podmieniany, przepływka widzi jego działanie -przepływomierz, sprawdzony ten co jest (częstotliwościowy), na dodatek...
Witam. Od Jakiegoś czasu posiadam Fiata Marengo bardziej znanego jako Marea Weekend... Auto z 2002r 1,9 Jtd 81KW... Kupiłem go od starszego Pana... nie mam pojęcia jak użytkował auto w każdym razie strasznie kopci na biało czasem na niebiesko no i na czarno... Nie ma oleju w płynie chłodzącym ani płynu z oleju więc Uszczelkę pod głowicą wykluczam......
Masz tam turbinę VNT (o zmiennej geometrii) czy zwykłą? Poszukaj też ew. wycieków w układzie paliwowym, jak pójdzie powietrze w paliwie to też może zadymić.
Witam, mam goracą prośbę do zakładającego temat. Mam fiata doblo 2015 1.3 mjet i identyczne zachowanie tj- po zapaleniu jest ok, po przejechaniu kawłka z "butem w podłodze" oczekiwany przepływ powietrza "zamrarza" sie na wartości 1000 i auto zaczyna niemiłosiernie kopcić na biało. po ponownym uruchomieniu jest ok. Turbina wymieniona przez poprzedniego...
Mam problem z Fiatem Ducato rocznik 2005 z silnikiem 2.8 JTD o mocy 128KM. Auto ładnie odpala czy zimny czy ciepły. Nie dymi, pali w okolicach 10 litrów. Problem objawia się słabym przyspieszeniem, brakiem mocy na 4 i 5 biegu a także podczas podjazdów pod gorki, pierwszy je widzi niz ja. Nie ważne czy pusty czy załadowany. Trzeba go mocno depnąc aby...
Audi A3 1.9TDI wersja 130KM :) Za 25 tysi kupisz już wypasik - myśle, że z jakiegoś 2002-03r. (ASR, skrzynia w automacie). Elegancki komfort jazdy (mam wersje 115KM i już jest spoko, ale myśle o jakimś chipie dającym lepszego kopa). No i zużycie paliwa - 6,5l na 100km. Jak na ten komfort to bardzo niewiele. Z tego co wiem, to w Seacie też są te sliniki...
Witam. Ja zazwyczaj sprawdzam tak: 1. Przed pierwszym odpaleniam sprawdzam stan oleju i czy niema białej substancji co może wskazywać na obecnośc płynu chłodzącego w oleju. 2. Odwrobnie czy płyn w układzie chłodzenia nie jest tłusty i czy niema białej masłowate substancji, to mże wskazywać na obecność oleju w płynie (pęknięta głowca, dmuchnieta uszczelka)...
Alfa Romeo 159 1.9 JTD 150 km wkręca się turbo dopiero po 2300 obrotów a wcześniej wkręcał się 1800 obrotów
2,0 tdi PD + skrzynia DSG najgorszy wybór jaki tylko jest możliwy w tym temacie... Jak ma być coś kompaktowego to lepiej Fiat Bravo 1,9 jtd 2,0 tdi - pękające głowice - koszt 2500 zł, sypiące się wtryskiwacze ok 600 zł regeneracja za sztukę, DPF kolejne koszty, reszta jak zwykle turbina, koło dwumasowe itd.. Do tego skrzynia DSG, która siada przy 100...
JTD z klapkami w kolektorze to średni konkurent, ale ujdzie w tłoku, natomiast HDI pod względem obsługi nie mają startu do tdi. Dobre silniki, ale nie naprawisz ich młotkiem i śrubokrętem. Porównaj chociażby procedurę wymiany rozrządu. 1.8 T, ze swoimi układami podciśnienia i pękającymi turbinami to też żart. Co do 1.9 JTD to testowałem przez dekadę,...
Zresztą 1.3 to 1.3 jtd a nie cdti i jest to fiat... ...a silniki JTD FIATa to najstarsze, jedne z najlepszych i najtrwalszych silników diesla z CR (w ogóle CR to pomysł FIATa) na rynku gdzie akurat Japończycy nie mieli wybitnych silników Diesla do samochodów osobowych (w zasadzie tylko D4D, bo Nissan używa silników dCi Renault). Ja mam 1.3MJ 90KM,...
Hej, Piszę, bo mam problem. Od jakiegoś czasu zapala się kontrolka wtrysków w mojej alfie. Gdy tak się dzieje samochód traci moc (tak jakby turbina w ogóle się nie załączała). Jak lampka się wyłączy problem znika. Wtryski byłī wymienione, elementy pompy też. Oddałam samochód do dobrego alfowego mechanika, który po podłączeniu go pod komputer powiedział,...
Witam. Odświeżę stary temat. Opel Astra 1.9 CDTI 120 KM 16V silnik fiatowski JTD bez filtra czateczek. Silnik słabo odpala ,a jak juz odpali to się słabo wkręca na obroty, Max 4tys. Kopci jak stary autosan. Totalny muł nie da sie nawet nim jezdzic. W samochodzie został wymieniony kolektor wraz z klapami wirowymi, wyczyszczony EGR oraz sprawdzony prostownikiem...
Witam ponownie. Turbina wróciła z naprawy, wymieniono wirnik, łożyskowanie, wszystko wyważono. ale auto nadal nie wkręca się na obroty. Temat już nie jest śmieszny, w zasadzie nigdy nie był, ale już dochodzę do kresu swoich umiejętności i możliwości. Dziś zmierzyłem kompresję: Jest ok na poziomie 28-30, więc równo. Rozebrałem EGR, Elektromagnes czysty,...
Od około obrotów 2500 pokazuje komputer, że ma mniej niż oczekuje, tak samo z ilością powietrza liczone przez przepływkę. Wziąłem i przejechałem się z rozebranym dolotem do turbiny, ale nic nie zmieniło to za bardzo, tak to cały czas jeżdżę bez jednej przedniej części dolotu ponieważ szukam usterki pierwszego biegu wentylatora chłodnicy. Rozumiem chyba...
Alfa 159 to dość duży samochód, zaliczany do klasy średniej, czyli segmentu D. Według mnie jedno z najładniejszych aut jakie jeździ po naszych drogach, zupełnie nie widać po nim, że to projekt sprzed dobrych kilku lat. W tym modelu Fiat bardzo się przyłożył do poprawy jakości. Niestety bardzo atrakcyjny wygląd (przynajmniej moim zdaniem) okupiony jest...
Turbina do sprawdzenia i to raczej szybciej niż wolniej, bo grozi chorobą szalonych diesli.
Witajcie, Jak w temacie problem dotyczy pojazdu Fiat Brava 1,9 JTD 100KM 74kW 2001r. a dokładnie to puszczanie " czarnego bąka " po uruchomieniu samochodu. Czarny mocny dym pojawia się często na zimnym silniku od niskich obrotów po wyższe (przy 3-4 tysiącach to jest już stos płonących opon i nie widać nic w lusterku). Po rozgrzaniu ten dym maleje i...
Witam. Opel Astra 1.9 CDTI 120 KM 16V silnik fiatowski JTD bez filtra czateczek. Silnik słabo odpala ,a jak juz odpali to się słabo wkręca na obroty, Max 4tys. Kopci jak stary autosan. Totalny muł nie da sie nawet nim jezdzic. W samochodzie został wymieniony kolektor wraz z klapami wirowymi, wyczyszczony EGR oraz sprawdzony prostownikiem i otwiera sie...
Podłącz pod komputer, sprawdź błędy i parametry, korekcje wtrysków itd. Nikt tego nie wywróży przecież. wszystko to sprawdzone wielokrotnie ale błędów brak. Mogę zrobić testy tylko proszę o konkretne info co sprawdzić. Podejrzewam że jest problem z turbiną, za słabo dmucha ale nie wiem jak to sprawdzić a jeździć po mechanikach już nie mam siły. Dziś...
Ech że też fiat zaprzestał produkcji Multipli :( fakt że najlepszy silnik to 1.9 jtd, ale 350K na fabrycznej turbinie to żaden wyczyn. Niski próg wysoko siedzenia, wsiada się jak do autobusu. Z bajerów to klima, składane lusterka, yyyyyy chyba nic więcej nie wymyślę. A osobiście to i pianino wiozłem :D aaaa i babcia dziadka nie szturchałaby łokciem...
czy przepływ za mały powietrza w stosunku do ilości paliwa mógł wpłynąć i tu można szukać przyczyny usterki Zdecydowanie tak. Ale zapieczenia tychże kierownic występują nawet, gdy wszystko z silnikiem itd. jest ok. Dzięki wielkie za odpowiedź. U mnie było tak,że błędów nie było ,ale np. Docelowe 1200 ,a u mnie 990,975 itd.. Na 2 biegu natomiast sypał...
Być może jeszcze trochę w emocjach pisane ale ten mędrzec, który tak ulokował rozrusznik w e46 2,0d 115km zaiste winien być za lewe jądro w warsztacie zawieszony. Z góry kolektor i magistrala wodna z boku tunel nadwozia z dołu łapa silnika i tajemnicza puszka elektryczna na nie wiem czemu na wielgachnej blasze kutej do łapy zamocowana. Zdjąć z góry...
Witam! Jestem posiadaczem Fiata Ulysse 2.0 JTD 16V z 2003 r. Samochód przez długi czas miał trudności z porannym odpalaniem, wystarczy, że temperatura spadła ponizej 5stopni i już był problem. Kręcił długo i bez rezultatu. Pomyślałem, że to akumulator ponieważ po pożyczce prądu z innego auta odpalał. Kupiłem nowy lecz sytuacja nie poprawiła się. Podejrzewałem...
Modelu 316i nie bierz w ogóle pod uwagę, przy masie samochodu rzędu 1,5 tony moc na poziomie 100-110 KM to totalna pomyłka, będą cię wyprzedzać Matizy i Seicento. Jest 318is, moc 140 KM, tu byłoby już sensowniej, ale nastaw się na kilkumiesięczne poszukiwania. Marka cieszy się powodzeniem wśród atechnicznych głupków i skretyniałej młodzieży, która wyrabia...
Zdecyduj się czy dolewasz 4,5 litra na 10 tysięcy, czy litr na 10 tysięcy. W tym pierwszym przypadku katalizator będzie miał już dość, ale z drugiej strony przy aż 300 tysięcy km i jeszcze jeżdżąc na LPG to bardzo niewielkie zużycie jak na ten silnik (450ml na tysiąc). A jeśli litr na 10 tysięcy (100ml na tysiąc) to tylko pogratulować stanu motoru,...
Czyli gdybym zdecydował się na Diesla to albo tego JTD, albo CDTI w oplu? Co do tego Stilo, ogólnie to ciekawe auto, chociaż jego wygląd zewnętrzny jakos nie bardzo mi leży. Ale coś za coś. Tylko, że znaczna większość np, na olx ma już najechane blisko 200 kkm. I teraz pytanie, jak sprawują się po takiej eksploatacji. czy nie zaczną się sypać. Z golfem...
Olej Ci się wlewa do układu wydechowego - sprawdź "gorącą" stronę "nowej" turbiny, czy nie puszcza oleju.
Jak w temacie objawy wskazują a odmę będącą w pokrywie zaworów ,ale po kolei- olej pokazuje się od strony filtra powietrza przed turbiną bo tam dochodzi jeden z przewodów od pokrywy.Ulana jest turbina o strony filtra,a co najgorsze ubywa oleju. Samochód nie kopci odpala normalnie. Moje pytanie jest takie-jak zdiagnozować że to odma się zepsuła a jeśli...
silnik krokowy sprawny ? regulator doładowania na turbinie nie zablokowany ?
po stronie korka od wlewu oleju pod dużą plastikowa rurą od turbiny
wymiana turbina turbina turbina mercedes sprinter turbina turbina wiatrowa
plamy matrycy laptop radeon ustawienia spawarka normy
przetwornica rozruch lodówki radio honda accord
Radio Sony Ford Galaxy 2017 wycisza się podczas komunikatów nawigacji Schemat podłączenia mikrofonu Yosan 3031 Turbo