zielony masa bialo niebieski impulsator zolty/bialy do regulatora czarny cewka ladujaca cdi ale cos mi nie pasuje w starej wtyczce jak bys mial dc-cdi
Iskrownik w silniku był wadliwy
Witam. Poszukuje schematów do połączenia iskrownika z regulatorem tak aby było normalne ładowanie. Pierwotnie miałem w junaku iskrownik niezmasowany, musiałem wymienić i kupiłem zmasowany co nie chciało współpracować z regulatorem 5-pinowym. Po wielu godzinach na internecie znalazłem informacje i zakupiłem regulator 4 pinowy lecz nadal nie ma dobrego...
Iskrownik ma dwie śruby a na nich jest 6 cewek to wszystko wkłada się razem z deklem.przerywacz też jest mocowany do dekla na kole jest ten magnes który jak myślę aktywuje przerywacz to co piszesz to ja robiłem w innych motorach i to było ok tu jak myślę jest już na stale wszystko podłączone. To jest chiński junak Dodano po 10 Dzisiaj wyjąłem całą instalacje...
Zatrzymanie silnika wykonuje się wyłączając zapłon więc w czym problem ? Przecież Junak nie ma odprężnika. Po włączeniu zapłonu należy uruchomić silnik. Nie włączać zapłonu jeżeli nie zamierzamy uruchomić silnika. A co to znaczy zapasowy układ zapłonowy ? Oprócz tego masz jeszcze iskrownik ? Junak nie ma odpreznika? :D A to ciekawostka.:D Tak oprócz...
Witam, chce zrobić swap motoroweru z 50 ccm 139fmb na 125 ccm, Junak 901rs. Zastanawiam się nad wyborem jednostki, żeby jak najmniej przerabiać, wymieniać. Do jednostki od razu jaki gaźnik wybrać? Czy trzeba by zmieniać iskrownik itp. rzeczy, jeszcze czym różni się fmb vs fmi. To te jednostki: https://motor-x.pl/silnik-kompletny-125c...
Przepraszam, że wtrącę się tak "od czapy" (nie miałem czasu na doczytanie tematu), mam podobny motorower z takim iskrownikiem. A jeśli chodzi o przednia żarówkę, to powinna być Ba20D, o mocy 35/35 W, ten iskrownik nie wydoli z zasilaniem H4
Kolego i o tym tylko mówimy , o różnicy technologii przeprowadzenia pracy w zależności od przeznaczenia wyrobu. Nic nie stoi na przeszkodzie żeby chromować na surowym detalu chromem,, meblowym,, i tak jest robiona większość detali oferowana przez handlarzy na giełdach weteranów. I ludzie kupują bo korek wlewu paliwa po 12 zł i się błyszczy. Popularne...
Witam, mam problem z moim motorowerem Junak raw50, otóż była uszkodzona cewka iskrownika odpowiedzialna za zasilanie CDI, wymieniłem cały iskrownik nie wiedząc jeszcze że są różne typy zmasowane i niemasowane, sprzedawca w sklepie nic o tym nie wspomniał tylko dał mi 6cewkowy iskrownik, po wymianie motorower zaczął ładnie odpalać i nie tracił już iskry...
Widziałem już różne ''cuda" montowane do Junaka w tym zaadaptowany elektroniczny moduł zapłonowy od UAZ a i nawet to pracowało całkiem znośnie , mnie bardzo zaciekawiła to mapa wyprzedzenia zapłonu jaka ponoć jest w tym module DZIK jeśli by to było prawdą to dwa pytania w jaki sposób ta mapa była sporządzona czy na jakiejś hamowni czy tylko tak przez...
źle mówicie.... iskrownik jak jest wyczyszczony to musi działać jak ma iskre to niema bata... zobacz na gaźnik pewnie masz oryginalnego pegaza... ale niedokońca na kruccu ktory sie łaczy z gaznikiem masz wybity numer seryjny i model U3 były montowane w junakach (wieksze dysze i kanaliki) a U1 w wsk4 i shl (na U1 niebedzie chodzić) a jesli masz juz haznik...
Witam. Koledzy Kamraci jeżeli macie jakieś cewki do przewinięcia to moge przewinąć a nawet zregenerować cały iskrownik. Pozdrawiam Tomasz S. tel 798 315 673.
Zastosuj iskrownik z motocykla (ale chodzi o takie coś: http://junak.meximas.com/iskrownik.html) plus przekładnię i prostownik z kondensatorem wysokonapięciowym.
:Doktorrku!! A co ty za przeproszeniem przyprawiasz!!??!! Junak miał jak najbardziej regulator odśrodkowy!Znajdował się wewnątrz nieszczęśliwie umieszczonego iskrownika produkcji ddr. Proszę bardzo: http://motocykle.svasti.org/index.html?s... Pierwsza informacja w tabeli "Instalacja elektryczna". Pamiętaj:...
Z iskrownika ? A nie ma cewek swietlnych pod kołem zamachowym?
Robiłem moduły zapłonowe do malucha, które można z powodzeniem stosować także w junaku. Tyle że, jak napisałem wyżej, problemem junaka jest niestabilny punkt zapłonowy, który wynika z konstrukcji mechanicznej motocykla: dwa koła pośrednie, delikatny wałek iskrownika. A wspomniany wcześniej dzik montowało sie na wale, co powodowało, że punt zapłonu był...
Zawory ustawione? Zapłon na oryginalnym iskrowniku? Jest przerwa na platynkach?
W Junakach M 07 / M 10 jest bardzo duzy problem ze zwiekszeniem stopnia sprezania, poniewaz glowica silnika zostala opracowana do pojemnosci skokowej 450 - 500 cc i ma bardzo duza i 'gleboka' komore spalania - wymagajaca 'splycenia / sfrezowania' nawet o 6 - 8 mm. Skutkiem tego nawet przy pojemnosci 350 - tlok [ fabrycznie i tak juz dosc wysoki ], musi...
Mam silnik 50cc 4t w junaku 901 z iskrownika wychodzą 4 przewody w kostce do podłaczenia. Kupiłem silnik 125cc kompletny i z iskrownika wychodzi kostka 4 piny + 1 przewód. Nie wiem gdzie mam podłaczyć ten piąty przewód. W silniku 50cc mam zapłon 8 cewkowy a w tym 125cc jest 6 cewkowy Kostki pasują idealnie tylko nie wiem gdzie podłaczyć piąty przewód....
Pradnice wymieniali bo kapal na nia olej i nie bylo ladowania. Zawieszenie takiego typu mialy prawie wszystkie produkowane wowczas motocykle w junaku szybciej wystepowaly przecieki. Iskrownik byl taki jak w Simsonie AWO tylko ze tam dzialal bez zarzutu a w junaku zalewalo go woda. Jakby nie kapal olej na pradnice to bylaby wystarczajaca przeciez zadnych...
Ok poprawka z mojej strony: stosowane są także tam gdzie wymagana jest duża niezawodność. Junaczek nie jest niestety zbyt dobrym przykładem zastosowania iskrowanika bo sprawia kupę problemów i nawet w egzemplarzach z oryginalną indstalacją robiony jest zapłon bateryjny. Nie mam tu na myśli oczywiście wieśniackich przeróbek. Tam iskra z iskrownika jest...
Witam, posiada ktoś może zdjęcie oryginalnego podłączenia gniazda WN z cewką w iskrowniku ZS3 Junaka M10 z 1962r?
Chyba jakaś nowa teoria, albo zostałem w tyle. Gdyby rzecztwiście magnesy "słabły" starzejąc się, to JUNAK z 1962 roku nie powinien zapalić z iskrownika, tymczasem pali na kopa, K1 z 1947 także. Czyżby magnesy produkowane 50 lat temu były lepsze?
Może to pomoże :-) http://motocykle.svasti.org/index.html?s...
Dlaczego zatem Junaki 350, po remoncie i prawidlowym dotarciu [ uzytkownicy bardzo o to dbaja ], na 'nowoczesnych olejach i paliwie 95 Oktan' - maja dzisiaj az o 20 - 25 km/h, a nawet o 30 km/h mniejsze osiagi, niz 40-45 lat temu na 'bardzo zlej - 78 Okt.' benzynie wg Ciebie, a tylko przy lekko skorygowanym momencie zaplonu, o 1,5 - 2,5mm wczesniejszym...
Do gazer11. Domyslam się ze chodzi właśnie o Junaka. Te nieszczęsne maszyny prądnice miały od d;Ciagle zalane olejem. Ludzie radzili rużnie. Widziałem duży 6 woltowy akumulator od trabanta. Zamiast kufra na klucze i filtra powietrza. Potem jak tu ktoś napisał doczepiano alternatory od fiata za cylindrem. I chyba niema nic lepszego. Polecam mały alternator...
Junak 901 2011r. Silnik 110cc po remoncie nierówno pracuje sam się wkręca chodzi trochę jak traktor wymieniałem cały rozrząd (dobrze ustawiony) cylinder tłok pierścienie , w głowicy zrobiłem porting ). Wydmuchałem jeszcze Magneto i iskrownik. na pz19 z dyszami do 110 nie chce odpalić zmieniłem gaźnik na pz22 odpala chwilę pochodzi na wolnych i po chwili...
I to sie zgadza, bo na 94 i 86 Oktan - Junak M 07 mial odpowiednio : 9 / 11 KM na 94 i ok. 10 / 12 KM - na 86, to dosc trudno wylapac roznice - widac to tylko na wykresach z hamowni : na 94 Okt. - osiaga ok. 4100 / 4200 obr./min., a na 86 Okt. - ok. 4400 / 4500 i odpowiednio 'moc' od 9 - do 12 KM... Ja sie jeszcze 'zalapalem na LO 78' w latach 70-tych...
Witam wszystkich! Chciałbym prosił o pomoc w rozwiązaniu problemu. Silnik strasznie kopci i pluje olejem z wydechu. Najwięcej kopci przy dodaniu gazu i jeździe na wyższych obrotach. Przez zawór wydechowy idzie masa oleju, aż kapie. Jest to silnik z junaka 901 - 139fmb przerobiony na 125 cm. Tak poza tym to chodzi ładnie, ma moc, nie dusi... Wymieniłem...
Wymieniłem gaźnik,świece iskrownik,cewkę,moduł.Po tych wymianach jest taki problem ze tylko udało mi się odpalić tylko na obrotach jak dodaje gazu od razu gaśnie. obrotomierz pokazuje 3500 obrotów jak chodzi na obrotach, na pewno za dużo .Co możne być przyczyną.
Witam, jak zamontujesz ten nowszy iskrownik bez regulatora odsrodkowego, to musisz ustawic wyprzedzenie zaplonu doswiadczalnie, bo oryginalnie te silniczki byly na bardzo krotko / eksplozyjnie spalajace sie benzyny nisko i sredniooktanowe, od 50 - do 75 Oktan na ogol [ do stopni sprezania 4 - 5,5 / 6 : 1 ], dlatego ich regulatory odsrodkowe mialy wowczas...
Zazwyczaj chińskie skutery biorą sygnał który idzie do cewki żeby nie targać specjalnie kabla. Przeglądałem instalację od skuterów 2T i 4T i mojego aktualnego junaka. Każdy pisze o obrotomierzach między 2T o 4T i liczbie sygnałów czy impulsów. Stałem się posiadaczem nowych zegarów cyfrowych od zippa quantum R50 2T i zakładałem do junaka 901 4T Fabryczny...
Tam wczesniej bylo napisane : ' zaplon 3 mm przed GMP' i tu chyba tkwil blad regulacji zaplonu - bo ten silnik 'Komara' byl skonstruowany na benzyne 78 / max 80 Oktan - 40 lat temu. To do dzisiejszej 95 Okt. trzeba mocno przyspieszyc zaplon [ bo spala sie ona znacznie wolniej niz stare / niskooktanowe benzyny przy niskim stopniu sprezania 7 : 1 ], przez...
Witam, no tylko do tego zaplonu ' 3mm przed ZZ tloka' - potrzebne jest paliwo z epoki, czyli benzyna LO 68 - 74 Oktan. Wtedy takie stare silniki rozwijaja moc z instrukcji sprzed 60 lat, bo maja na ogol stopien sprezania od 6 - do 7 : 1, czyli wlasnie do szybko spalajacych sie benzyn 68 - 74 Oktanowych. To samo silniki w starych motocyklach, np. w Junaku...
Witam, mam problem z Junakiem 606 2T. Skuter na zimnym silniku, po przejechaniu około 1 kilometra, grzeje się, traci moc i gaśnie. Próbowałem go odpalić, ale nie ma ssania i nie dochodzi paliwo do świecy. Wymienione było iskrownik, gaźnik i rurka, która doprowadza paliwo do świecy, oraz podciśnieniowy kranik paliwa. Jak wymieniłem te części, to nie...
Cześć! Na początek zaznaczę że pierwszy raz mam styczność z silnikiem z iskrownikiem, ale przewinęło mi się przez ręce parę silników z bateryjnym. Silnik zaburtowy Salut M https://obrazki.elektroda.pl/9439939600_... Kupiłem za grosze jako zepsuty z zamiarem majsterkowania. Aktualny stan silnika: Nowa świeca NGK B5HS Nowa fajka NGK +...
Jednym z poważniejszych problemów jest prądnica 6V z mimośrodowym wirnikiem oraz lokalizacją narażającą ją na mocne przeciążenia termiczne. Dla utrzymania sprawności całego układu , bilans obciążenia nie powinien przekraczać 40-45 W co jak chyba wiadomo nie jest łatwe zwłaszcza że do tego wszystkiego zalicza się również główna żarówka. Niestety używanie...
MOTOROWERY I MOTOCYKLE APRILIA BAOTIAN BMW CAGIVA CPI DNIEPR HARLEY HONDA ITALJET IŻ JAWA - CZ JUNAK KAWASAKI KTM KYMCO MACAL MALAGUTI MIŃSK MZ - ETZ PEUGEOT PIAGGIO ROMET, OGAR, KOMAR, MOTORYNKA (polskie) SIMSON STELLA SUZUKI SYM TRIUMPH WFM WSK VESPA YAMAHA [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... YZFR1L schematy...
iskrownik junak junak paliwo junak cewka
tevion pilot załączanie alarmu pilota satel nokia 6303i
melitta passione systemy grzewcze serwis
Analiza prądu w obwodzie z R1, R2, r1 i źródłami 6V, 12V Jak obniżyć napięcie z 12V na 5V: Stabilizatory i przetwornice