Witam mam problem nad podłączeniem iskrownika.Z iskrownika wychodzi 5 kabeli a wtyczka jest na 4 kable.Dodam ze kupiłem silnik od zippa nekena.
Akurat do junaka ludzie zakładali już wszelkie możliwe gaźniki i dopasowywali je do silnika. Da się. więc gaźnik od cz nie jest jakimś ewenementem. Ważne, by dobrać średnicę gardzieli do średnicy w głowicy. Zresztą polecam przeczytanie starych numerów "Świata Motocykli". był tam cykl artykułów o przeróbkach junaka. miedzy innymi gaźnika. A ty zacznij...
Widziałem już różne ''cuda" montowane do Junaka w tym zaadaptowany elektroniczny moduł zapłonowy od UAZ a i nawet to pracowało całkiem znośnie , mnie bardzo zaciekawiła to mapa wyprzedzenia zapłonu jaka ponoć jest w tym module DZIK jeśli by to było prawdą to dwa pytania w jaki sposób ta mapa była sporządzona czy na jakiejś hamowni czy tylko tak przez...
Junak 901 2011r. Silnik 110cc po remoncie nierówno pracuje sam się wkręca chodzi trochę jak traktor wymieniałem cały rozrząd (dobrze ustawiony) cylinder tłok pierścienie , w głowicy zrobiłem porting ). Wydmuchałem jeszcze Magneto i iskrownik. na pz19 z dyszami do 110 nie chce odpalić zmieniłem gaźnik na pz22 odpala chwilę pochodzi na wolnych i po chwili...
Z doświadczenia wiem, że najcześciej przyczyną tych usterek jest iskrownik. Odłącz przewód od platynek, podłącz z zewnątr bylejaką cewke samochodowa, minusa podłącz do platynki, plus do akumulatora, najlepiej samochodowego, kabel wysokiego napięcia do cewki zewnętrznej i próbuj.
Zatrzymanie silnika wykonuje się wyłączając zapłon więc w czym problem ? Przecież Junak nie ma odprężnika. Po włączeniu zapłonu należy uruchomić silnik. Nie włączać zapłonu jeżeli nie zamierzamy uruchomić silnika. A co to znaczy zapasowy układ zapłonowy ? Oprócz tego masz jeszcze iskrownik ? Junak nie ma odpreznika? :D A to ciekawostka.:D Tak oprócz...
Witam, chce zrobić swap motoroweru z 50 ccm 139fmb na 125 ccm, Junak 901rs. Zastanawiam się nad wyborem jednostki, żeby jak najmniej przerabiać, wymieniać. Do jednostki od razu jaki gaźnik wybrać? Czy trzeba by zmieniać iskrownik itp. rzeczy, jeszcze czym różni się fmb vs fmi. To te jednostki: A może jakiś inny polecicie? Bo chodzi mi o jednostkę 125+,...
Witam wszystkich! Chciałbym prosił o pomoc w rozwiązaniu problemu. Silnik strasznie kopci i pluje olejem z wydechu. Najwięcej kopci przy dodaniu gazu i jeździe na wyższych obrotach. Przez zawór wydechowy idzie masa oleju, aż kapie. Jest to silnik z junaka 901 - 139fmb przerobiony na 125 cm. Tak poza tym to chodzi ładnie, ma moc, nie dusi... Wymieniłem...
:Doktorrku!! A co ty za przeproszeniem przyprawiasz!!??!! Junak miał jak najbardziej regulator odśrodkowy!Znajdował się wewnątrz nieszczęśliwie umieszczonego iskrownika produkcji ddr. Proszę bardzo: Pierwsza informacja w tabeli "Instalacja elektryczna". Pamiętaj: nie wiem - nie piszę!
przepraszam, nie było mnie w domu (delegacja...) jutro jak mi czasu starczy to postaram się zajrzeć do tego iskrownika i porobić zdjęcia. Jak będzie trzeba, jestem gotowy wymienić zestaw na mocniejszy, tylko trzeba będzie odpowiedni taki dobrać, żeby do tego silniczka 139FMB się przypasował :) swoją drogą akumulator też mam do wymiany, bo nie chce się...
Kolego i o tym tylko mówimy , o różnicy technologii przeprowadzenia pracy w zależności od przeznaczenia wyrobu. Nic nie stoi na przeszkodzie żeby chromować na surowym detalu chromem,, meblowym,, i tak jest robiona większość detali oferowana przez handlarzy na giełdach weteranów. I ludzie kupują bo korek wlewu paliwa po 12 zł i się błyszczy. Popularne...
Zawory ustawione? Zapłon na oryginalnym iskrowniku? Jest przerwa na platynkach?
Czuli 2 kabelki z iskrownika pod cewke gorny plus a dolny minus? Dodano po 1 Alternator który zalozylem jest orginalnie zmasowany
Wymieniłem gaźnik,świece iskrownik,cewkę,moduł.Po tych wymianach jest taki problem ze tylko udało mi się odpalić tylko na obrotach jak dodaje gazu od razu gaśnie. obrotomierz pokazuje 3500 obrotów jak chodzi na obrotach, na pewno za dużo .Co możne być przyczyną.
Witam. Poszukuje schematów do połączenia iskrownika z regulatorem tak aby było normalne ładowanie. Pierwotnie miałem w junaku iskrownik niezmasowany, musiałem wymienić i kupiłem zmasowany co nie chciało współpracować z regulatorem 5-pinowym. Po wielu godzinach na internecie znalazłem informacje i zakupiłem regulator 4 pinowy lecz nadal nie ma dobrego...
Witam. Koledzy Kamraci jeżeli macie jakieś cewki do przewinięcia to moge przewinąć a nawet zregenerować cały iskrownik. Pozdrawiam Tomasz S. tel 798 315 673.
Witam, posiada ktoś może zdjęcie oryginalnego podłączenia gniazda WN z cewką w iskrowniku ZS3 Junaka M10 z 1962r?
Zacznij od początku czyli od iskrownika potem impulsator powinno zadziałać to są pierw rz kt s psują.
Zastosuj iskrownik z motocykla (ale chodzi o takie coś: ) plus przekładnię i prostownik z kondensatorem wysokonapięciowym.
Do gazer11. Domyslam się ze chodzi właśnie o Junaka. Te nieszczęsne maszyny prądnice miały od d;Ciagle zalane olejem. Ludzie radzili rużnie. Widziałem duży 6 woltowy akumulator od trabanta. Zamiast kufra na klucze i filtra powietrza. Potem jak tu ktoś napisał doczepiano alternatory od fiata za cylindrem. I chyba niema nic lepszego. Polecam mały alternator...
Zazwyczaj chińskie skutery biorą sygnał który idzie do cewki żeby nie targać specjalnie kabla. Przeglądałem instalację od skuterów 2T i 4T i mojego aktualnego junaka. Każdy pisze o obrotomierzach między 2T o 4T i liczbie sygnałów czy impulsów. Stałem się posiadaczem nowych zegarów cyfrowych od zippa quantum R50 2T i zakładałem do junaka 901 4T Fabryczny...
Witam, no tylko do tego zaplonu ' 3mm przed ZZ tloka' - potrzebne jest paliwo z epoki, czyli benzyna LO 68 - 74 Oktan. Wtedy takie stare silniki rozwijaja moc z instrukcji sprzed 60 lat, bo maja na ogol stopien sprezania od 6 - do 7 : 1, czyli wlasnie do szybko spalajacych sie benzyn 68 - 74 Oktanowych. To samo silniki w starych motocyklach, np. w Junaku...
Dlaczego zatem Junaki 350, po remoncie i prawidlowym dotarciu [ uzytkownicy bardzo o to dbaja ], na 'nowoczesnych olejach i paliwie 95 Oktan' - maja dzisiaj az o 20 - 25 km/h, a nawet o 30 km/h mniejsze osiagi, niz 40-45 lat temu na 'bardzo zlej - 78 Okt.' benzynie wg Ciebie, a tylko przy lekko skorygowanym momencie zaplonu, o 1,5 - 2,5mm wczesniejszym...
Tam wczesniej bylo napisane : ' zaplon 3 mm przed GMP' i tu chyba tkwil blad regulacji zaplonu - bo ten silnik 'Komara' byl skonstruowany na benzyne 78 / max 80 Oktan - 40 lat temu. To do dzisiejszej 95 Okt. trzeba mocno przyspieszyc zaplon [ bo spala sie ona znacznie wolniej niz stare / niskooktanowe benzyny przy niskim stopniu sprezania 7 : 1 ], przez...
I to sie zgadza, bo na 94 i 86 Oktan - Junak M 07 mial odpowiednio : 9 / 11 KM na 94 i ok. 10 / 12 KM - na 86, to dosc trudno wylapac roznice - widac to tylko na wykresach z hamowni : na 94 Okt. - osiaga ok. 4100 / 4200 obr./min., a na 86 Okt. - ok. 4400 / 4500 i odpowiednio 'moc' od 9 - do 12 KM... Ja sie jeszcze 'zalapalem na LO 78' w latach 70-tych...
Pradnice wymieniali bo kapal na nia olej i nie bylo ladowania. Zawieszenie takiego typu mialy prawie wszystkie produkowane wowczas motocykle w junaku szybciej wystepowaly przecieki. Iskrownik byl taki jak w Simsonie AWO tylko ze tam dzialal bez zarzutu a w junaku zalewalo go woda. Jakby nie kapal olej na pradnice to bylaby wystarczajaca przeciez zadnych...
MOTOROWERY I MOTOCYKLE APRILIA BAOTIAN BMW CAGIVA CPI DNIEPR HARLEY HONDA ITALJET IŻ JAWA - CZ JUNAK KAWASAKI KTM KYMCO MACAL MALAGUTI MIŃSK MZ - ETZ PEUGEOT PIAGGIO ROMET, OGAR, KOMAR, MOTORYNKA (polskie) SIMSON STELLA SUZUKI SYM TRIUMPH WFM WSK VESPA YAMAHA [url=]Yamaha YZFR1L schematy mechaniczne, część 1 [url=]Yamaha YZFR1L schematy mechaniczne,...
Ok poprawka z mojej strony: stosowane są także tam gdzie wymagana jest duża niezawodność. Junaczek nie jest niestety zbyt dobrym przykładem zastosowania iskrowanika bo sprawia kupę problemów i nawet w egzemplarzach z oryginalną indstalacją robiony jest zapłon bateryjny. Nie mam tu na myśli oczywiście wieśniackich przeróbek. Tam iskra z iskrownika jest...
Chyba jakaś nowa teoria, albo zostałem w tyle. Gdyby rzecztwiście magnesy "słabły" starzejąc się, to JUNAK z 1962 roku nie powinien zapalić z iskrownika, tymczasem pali na kopa, K1 z 1947 także. Czyżby magnesy produkowane 50 lat temu były lepsze?
Cześć! Na początek zaznaczę że pierwszy raz mam styczność z silnikiem z iskrownikiem, ale przewinęło mi się przez ręce parę silników z bateryjnym. Silnik zaburtowy Salut M Kupiłem za grosze jako zepsuty z zamiarem majsterkowania. Aktualny stan silnika: Nowa świeca NGK B5HS Nowa fajka NGK + nowy kabel WN z żyłą (przetestowane na motocyklu) Nowy kondensator...