Obciążenie nie musi być kilkaset watów, Odniosłem się do jednej z twoich uwag, że przyczyną może być mokry lub przegrzany przewód łączący akumulator z alternatorem Zdaję się, że ostatnio pisał o całkowitym odłączeniu kabla do akumulatora. Zdaje się czy tak pisał? Sprawdź.
dzieki za pomoc problem rozwiazany, problemem była wiazka kabli od alternatora do bezpieczników głownych, mianowicie przegrzanie przewodów i stykanie do masy co robiło zwarcie
Witam. Udało się znaleść przyczynę tak jak pisał szwagier81 zwarcie na kablach. Przegrzał się kabel idący do alternatora i spowodował stopienie się izolacji na wszyskich kablach co były w okół niego. Wymiana kabla od alternatora do akumulatora załatwiła sprawę no i oczywiście wymiana przepalonych kabli. https://obrazki.elektroda.pl/2753661400_...
Kamil: Akumulator naladowany i zawsze pali na styk - zreszta pisalem ze prad na akumulator to 12A pozniej z czasem spada. Do Michaela: 1. Z tym napieciem 15V to pojechales po bandzie - wtedy sie akumulator juz gotuje! 2. Napiecie ponizej 12V na wolnych obrotach to raczej nie jest norma. Zreszta jak wytlumaczysz przegrzany kabel, parzacy alternator i...
problem rozwiązany kabel od plusa przegrzany wymiana na nowy pomogła
Prawdopodobnie musisz oddać alternator do naprawy, gdyż najprawdopodobniej masz przegrzane uzwojenie. A ile pokazuje V na wyjsciu z alternatora i ile na aku??
Styk napewno jest bo czyscilem wsowki Czyścić to możesz, ale jak mosiądz był przegrzany to nie zapewni już właściwego docisku i rezystancja połączenia nie będzie wystarczająco mała. Inna możliwość - przewód przełamany przy końcówce. Utnij Waść po 20mm z każdej strony i załóż nową kostkę (lub polutuj przewody).
Sprawdź na akumulatorze wszystkie połączenia bezpieczników, kabli, wtyczek itd. bo coś tam pewnie nie łączy Mam problem z przewodem od alternatora jest już przegrzany, w końcu 23 lata i 3 puszki popalił. Może to być jego wina że auto kreci ale nie odpala? No i fakt że w tym czasie nie idzie połączyć się z komputerem?
Witam. Jakiś czas temu naprawiłem alternator dwa miesiące było ok dziś znów brak ładowania alternator do elektryka spalony mostek i przegrzania uzwojenie. Doradzał abym kupił alternator od astry F silnik 1.7 isuzu. Zamówiłem nowy dziś zamontowany i przy włączonych światłach ładuję 13.7 v . Dodam iż wymieniłem kabel od alternatora do akumulatora na nowy....
Zgadza się wszystko zgodnie z pomocą kolegów . Po wyczyszczeniu kwasem, zarobieniu nowych końcówek i zalutowaniu kable zimniutkie. Trochę nalotu z przegrzania a takie efekty...Temat zamykam
Jesli to przygasanie dzieje sie na niskich obrotach to jest normalne , po prostu alternator ma małe obroty i nie oddaje pełnej mocy bo regulator ogranicza prąd podawany na wirnik zeby sie nie przegrzał, Ja mam fiata uno i czasami kiedy stoje na swiatłach w miescie w lecie i właczy mi sie wentylator to czasem sie zdarza ze silnik wyraznie zwalnia a czasami...
Magneton przy alternatorze....coś wspaniałego. Owszem, jest tam kondensator f-my Magneton złapany jedną nakrętką M5, kabel idzie do śruby B+ :lol:
Witam Problemem jest alternator(BOSCH 0 124 515 013) w tym że autku.Ładowanie jest ale bardzo słabe dochodzi do 5 A ale główny kabel prądowy okropnie sie grzeje i jest ogromny opór alternatora pasek aż piszczy.wypaliło obudowę plastikową od bezpieczników na akumulatorze bezpiecznik sie nie przepalił tylko przegrzał. Uzwojenie OK, wirnik OK, Mostek OK...
Alternator to prądnica trójfazowa. Napięcie z niej jest prostowane przez diody. Są tam jeszcze diody pomocnicze i m też się zdarza uszkodzić. Najbardziej narażone na uszkodzenie są diody z prostownika powiedzmy głównego. Muszą przewodzić po kilkadziesiąt amperów, wydziela się w nich po kilkadziesiąt watów mocy. Mogą się uszkodzić od zbyt wysokiej temperatury....
Tego się spodziewałem Wymień akumulator. A co jak powiem, że jest nowy bo tak jest. Napięcie ładowania 14.50 V na alternatorze Napięcie na akumulatorze 14.36 V Prądu ładowania nie zmierzę bo nie wszystko się ma. Podejrzewam że winny jest kabel od akumulatora a akumulator nie jest w pełni ładowany lub przekrój kabla ( przegrzany) nie pozwala na doładowanie...
Witam! To co piszesz to normalne zachowanie przy zmuszeniu alternatora do pracy znacznie ponad ustawowe 14v. Akumulator zaczyna się gotować, jeśli jest jeszcze sprawny to bierze ogromny prąd i alternator zaczyna śmierdzieć. Ktoś dobrze pisał, żeby dać zewnętrzny mostek-ten w alternatorze rozleci się albo z przegrzania albo z powodu przebicia-napięcie...
Jest gorący tylko przy bezpieczniku bo na rozgałęźniku pod maską już jest zimny, nie wiem tylko czy gdzieś po drodze nie jest połączony i tam nie złapał luzu. Coś wnioskowanie nielogiczne - tam się grzeje gdzie jest "luz" (w połączeniu elektrycznym "luz" nie oznacza że da się ręką poruszyć przewód). Gołym okiem widać przegrzanie dookoła śruby mocującej...
Ok, prawie wszystko jest jasne czyli: prostownik dwupołówkowy, z diodami z alternatora. Na wejściu zastosuje bezpiecznik szklany 0,6-0,8A Na wyjściu (12V) popularnego "S" B 10A lub 16A (boję się że 10A może wyrzucać przy podpięciu prostownika do rozładowanego aku w ciągniku - 100Ah) Jest różnica czy "s" będzie na + czy - kablu? Plusowy leci jeszcze...
Wg. mnie nie jest OK. Sprawdź napięcia. A tak w ogóle, jaki alternator i jaki regulator? Regulator musi mieć masę. Przez obudowę lub kablem ale MUSI być. Przecież on musi "wiedzieć" jakie jest napięcie w instalacji aby go utrzymywać na poziomie ok. 14V! Jeśli się nie mylę w maluchu był stosowany tylko jeden typ alternatora (co prawda była też wersja...
Kolego, woltomierz powinien być włączony przed lampką ładowania. Wiem, drobne przeoczenie. Już poprawiłem. Druga sprawa, jak rozwiązałeś problem doładowania akumulatora z UPS? Bo uruchamiając urządzenie z mocno rozładowanym akumulatorem, możesz przegrzać alternator pozbawiony chłodzenia. Przemyślałbym dołożenie z innego alternatora, choćby małego chłodzenia....
aha czyli na + co jest na altku podpinam kabel z amperomierza a na D wzbudzenie z np rozrusznika a pod symbol ~ nic nie podpinam powiem ze nie bardzo sie orjentuje i po takim podłaczeniu bedzie swiecic mi kontrolka od ładowania tak tylko musze odłączyć stary regulator i na jeden koniec kontrolki ładowani dac kabelek z masa tak ? Kolego, Ty nie masz...
Witam. Mam problem w Fendt 275V. Przedni napęd załączony jest na stałe, nie da się go wyłączyć. Wyłączenie napędu odbywa się poprzez elektromagnes w przednim moście. Miałem uszkodzony kabel (wtyczka, która wchodzi w przedni most), naprawiłem to, ale nadal napęd jest ciągle włączony. Po przekręceniu zapłonu słychać przekaźnik od czujnika kąta skrętu,...
Witam! ... hmmm, jakieś spore te spadki napięcia (na samym silniku siłownika?, na całej instalacji?, z pracującym, czy bez pracującego alternatora? bo nic na ten temat nie napisałeś). Nie jestem fachowcem od instalacji elektrycznych pojazdów (może taki spec tu jeszcze zajrzy i coś doradzi od siebie), ale moim skromnym zdaniem to trzeba by najpierw:...
Witam. Co do ładowania akumulatora to dużo jest możliwości ale zaleca sie ładowanie akumulatora przy odpietych zaciskach a najlepiej jesli wyjmniemy akumulator z samochodu i postawimy na podłodze wraz z prostownikiem odkręcenie korkówjesli jest to akumulatro obsługowy. Takie zabiiegi zabespiecza nas przed uszkodzeniem elektroniki w samochodzie a tagrze...
Dzięki wielkie za odpowiedź! Może i za bardzo na elektryce się nie znam to doskonale zdaje sobie sprawę z tego jak podłączyć mostek-nie ma możliwości żebym się pomylił. Mostka na pewno nie przegrzałem-nie lutowałem go bo nie ma to sensu-zastosowałem zaciski (takie samochodowe-zaizolowane i przylutowane do kabli). Jak sprawdzałem mostek miernikiem to...
120 zł za kompletne przewinięcie ? Czy tylko jednego z trzech uzwojeń które miało przebicie? Jeżeli za całość to bardzo tanio. To zależy od wielu czynników... i fantazji wykonawcy. Robiłem takie rzeczy i jak ma się zaplecze nie potrwa to dłużej niż ... 1 godzina. Z resztą łatwiej jest nawinąć nowe uzwojenie(a) niż naprawiać pojedyncze cewki, ich karkasy...
Witajcie udało się rozwiązać problem. Ale po kolei. Rozebrałem alternator, odlutowałem uzwojenia i wymontowałem stojan z aluminiowej obudowy. Zrobiłem tak jak radził kolega kwok czyli mocna żarówka akumulator i uzwojenia po kolei. I znowu szok bo wszystko w porządku. Sprawdziłem miernikiem , żarówka i stojan jest w idealnej kondycji. Zacząłem składać...
Witam Kolegów Posiadam Renault Espace IV 1.9dci z 2005 roku z Alternatorem 155A nr. SG15L013 chłodzony cieczą. W autku padł akumulator, a że wiekowy no cóż mógł paść. Ładowanie aku nic zbytnio nie dawało bo napięcie aku nie wyszło powyżej 10.34V. No ok. ale dało jeszcze odpalić autko. Miernik w ręce i sprawdzam ładowanie, no pięknie książkowo14.5V momentami...
https://obrazki.elektroda.pl/5537975500_... W załączniku schemat jak to robią w usa do dragu, podobnie jest z homologacjami do innych rajdów. Odłączają plus. Choć z kim nie rozmawiam to radzi odłączać minus... Zauważyłem tez że dość często alternator jest połączony z akumulatorem bezpośrednio w samochodach różnych producentów. Niestety...
Ładowanie w aucie na biegu jałowym to 14,7V - 15,2V (at)ElektrodaBot Dodano po 3 Wstępna ocena dostępnych informacji - Z informacji wynika, że napięcie ładowania na biegu jałowym oscyluje między 14,7 V a 15,2 V, co jest wyższe od typowego zakresu (zwykle 13,8–14,5 V). - W pamięci sterownika widoczne są dwa błędy związane z układem ESP/CAN: 1. U0126:00-8A...
Po pierwsze w parchu należy zrobić porządek z kablami-oczyścić na błysk przewody na śrubie rozrusznika, sam rozrusznik zregenerować(szczotki, tulejki, blaszka elektromagnesu)-co by zbyt dużo prądu nie brał. Alternator przejrzeć(szczotki i regulator nowe przynajmniej) i wyczyścić śrubę prądową. Klemy akumulatora też wyczyszczone i wszystkie kostki, gniazda...
Witam ponownie, lecz tym razem z rozwiązaniem kolejnego problemu w postaci wskaźnika temperatury skaczącego na czerwone pole, a po wyłączeniu silnika i jego natychmiastowym włączeniu temperatura już jest w porządku. W międzyczasie pojawił się problem z ładowaniem i tu znalazłem rozwiązanie nie włączania się wentylatorów tak jak powinny i wspomnianego...
Witam szanownych forumowiczów! Posiadam od motocykl TRIUMPH SPEED TRIPLE 1050cc - 2006 rocznik. Istnieje bardzo wiele potwierdzonych doświadczeniami opinii ,że OEMowy regulator napięcia w tym motocyklu prędzej czy później ulegnie uszkodzeniu w wyniku przegrzania i pociągnie za sobą również alternator. Rozwiązaniem tego problemu ma być regulator napięcia...
Tutaj ewidentnie poluzowało się połączenie , albo zacisk końcówki , albo poluzowało na śrubie . :| Dodano po 1 Zarabiając na nowo też można o ile nie będzie za krótko . :|
Wyłączenie lub ograniczenie rękojmi jest prawnie dozwolone (Art. 558 Par.1 kodeksu cywilnego) Oczywiście, że tak, ale nie za pomocą zapisu, np: " Strony wyłączają odpowiedzialność sprzedającego z tytułu rękojmi. ", " Kupujący zapoznał się ze stanem technicznym pojazdu ", itp. Aby wyłączenie było skuteczne, należy to zrobić mniej więcej tak jak napisałem...
kabel przegrzany przegrzany stojan alternatora kabel alternatora
odtwarzacz przez przeglądarkę vorwerk thermomix lodówka oświetlenie
Podłączenie silnika Polar PDN/PD na szybkie obroty Schemat układu zapłonowego Honda CB500