Polutowanie kabli w drzwiach, ewentualnie wymiana wiązki kabli.
Teoretycznie bez komputera da się to naprawić. Jeżeli przed naprawą łożyska wszystko działało to sprawa jest prosta. Czujnik i łożysko musi być ok. Jeżeli po przejechaniu kawałka drogi wciskasz hamulec i ABS się włączy na chwilę a potem kontrolki się włączą to uszkodzone jest łożysko. Jak świecą się cały czas po włączeniu silnika to uszkodzony czujnik...
Jeśli to jest ten model drugiej generacji to zainteresuj się przednią lewą ćwiartka pod maską. Przez korozję powoduje zanik masy na kilku kablach tam przykręconych.
Jaki kabel ?
Żółty na stałe po +12V, czerwony +12V po stacyjce.
Tak. U mnie kolor kabla jest grafitowy
wiązka w komorze silnika, a dokładnie wymontuj lampę po stronie kierowcy i tam szukaj, następna sprawa puszka bezpiecznikowo przekażnikowa w komorze silnika czy nie masz tam zielono i od spodu nie odpadł kabel
Listwa jest jakaś na przodzie silnika a do wtrysków są podłączone kable
Gniazdo wygląda normalnie. Przewody całe nie obtarte brak wystających drucików na końcach kabli.
wymaga alarmu w aucie, a sprawdzają to tylko otwierając drzwi od środka po zamknięciu z pilota Czy wtedy lampki oświetlenia wnętrza włączają się ? Jeżeli tak, to możesz to zrobić stosunkowo tanio i szybko. Jeżeli nie, to najpierw naprawić oświetlenie wnętrza lub bawić się w dojście kablami do wszystkich czujników drzwi.
sprawdź czy nie masz przetartej wiązki elektrycznej ja miałem i kierunkowskazy świeciły jak chciały przód dobrze tył raz były raz nie pozycje lewa świeciła prawa nie do tego żarzyły sie podświetlenie tablicy rejestracyjnej problem był na wysokości zbiornika paliwa na przejściu wiązki z kabiny na zewnątrz samochodu zgniły tam kable
Więc trzeba wszystko oczyścić i sprawdzić wiązki kabli, może coś je przycisnęło i robi się zwarcie do masy.
Jeszcze raz wielkie dzięki, artur.heise. A gdybym chciał wykorzystać tę 3-pinową wtyczkę (to jest zabudowany kamper i przeciąganie nowych kabli będzie bardzo trudne), to jest możliwość zlokalizowania, do jakiej wtyczki idą te kable?
Pewnie zgniło zasilane czerowny cienki kabel idący do ecu.
Odkręciłem masę silnika i przetarłem wszystkie miejsca styku kabla masy. Na razie się nie powtórzyło szarpanie.
pompkę mam i tak odpowietrzyłem powrót z pompy wtryskowej sika ropą. A co do tego zaworu to sprawdzę i napiszę. Dodano po 30 mam immo i do pompy idą dwie kostki po trzy kable.
Poleciał sterownik lub szybciej wiązka i połączenie wtyczka-wtyk od sterownika. Lubi też skrzynka pod maską zamoknąć oraz wiązka za lewą lampą(kierowca) - tym najbardziej się zainteresuj, bo w tej wiązce leci kabel od ładowania (niebieski).
Widocznie coś blokuje ci kabel na wybieraku, a dobrze poskładałeś ?
Witajcie, wie ktoś może, gdzie jest czujnik zamknięcia drzwi tylnych w Jumperze z 2013 roku? Potrzebowalbym schemat lub moze ktos wie ktore kabel w kostce sa od czujnika..
daj drugi aku na kable i zobacz czy się poprawi.
vogelek1 - to co zaryzykować i wymienić komputer ? A zapomniałem dodać ze jeden kabel był przetarty ale złączenie go nie rozwiązało problemu .
Nie masz głównego zasilania na pompę. Bezpiecznik i kable od skrzniki bezpieczników pod maską.
Czyli jak nie kable to sterownik? ciężko w to uwierzyć .. ..
Był to problem z kablami w tylnych drzwiach paki ładunkowej. dziekuję za Wasze reakcje, pozdrawiam!
Cześć, Mam teraz błąd U029D... Wypróbowałem już 3 zbiorniki i nie są one rozpoznawane. Na kablu do zbiornika mocznika mogę zmierzyć 12V ... Gdzie kończy się ten kabel? Czy jest jakiś bezpiecznik do sprawdzenia? Mam Citroena Grand Picasso C4 z 2016 roku.
Dzięki za odpowiedź. Które kable odpowiadają za kierunki i czujniki drzwi?
Ze sterowaniem z kierownicy może być problem, gubienie ustawień to brak +12V na podtrzymanie pamięci radia. Dzięki, z gubieniem ustawień sobie poradzę, ale ze sterowaniem z kierownicy piszesz że może być problem. To znaczy, że nie da się połączyć? Nie mogę nigdzie znaleźć schematu podłączenia radia fabrycznego na tyle czytelnego, aby połączyć kable...
http://obrazki.elektroda.pl/5270802000_1... jestem za granicą, ogolnie gdybym zlecił wszystko miejscowemu warsztatowi to zapłaciłbym prawdopodobnie cos w granicach aktualnej wartosci całego samochodu, samo umocowanie przewodów kosztowałoby z pewnoscia więcej niż 50zł wracając do kabli, znajomy mówił o umocowaniu dwóch grubych na srube...
Tylko dlaczego idą dwa przewody? Jak jest pompa z plywakiem to powinno być pięć przewodów. Jaki masz system wtryskowy? Jeżeli inny niż BOSCH, to nie ma w ogóle pompki elektrycznej w baku, tylko sam pływak z czujnikiem poziomu paliwa zamontowany w koszu i dlatego są dwa kable zasilające. Pzdr KotBury2
Witam fioletowy kabel idzie przez kostke pod przednią lewą lampa najprawdopodobniej bedzie wygnity - wczoraj miałem identyczny przypadek.
Kable od BSI są już wyprowadzone pod ten czujnik dokładnie znajdują się pod podnóżkiem od kierowcy , odkręcamy podnóżek i tam znajduję się kostka wystarczy doprowadzić do niej 2 kable jeśli ktoś będzie zainteresowany to dokładnie zrobię zdjęcie jakie to przewody i gdzie trzeba wpiąć 2 piny
Witam. Problem jak w temacie, ale kontrolka nie swieci. Poprostu po nacisnieciu gwaltownym hamulca blokuje kola. Tester texa widzi predkosci kol, ale mozna tam znalezc problem z CAN. Kable can nie maja przerwy. Prosze o pomoc
Najważniejsze to sprawdź czy jest masa na silniku kabel plecionka na prawej łapie skrzyni biegów. Nie czy się trzyma tylko czy można go odkręcić i wyczyścić.
Rozumiem, że złącze LN jest czarne z czerwonym zabezpieczeniem ( wszystkie kable pasują do twojej rozpiski). Jedyne złącze które ma 52 piny jest niebieskie z czerwonym zabezpieczeniem ale w piny 50 i 51 nie jest wpięty żaden kabel, choć jak ją wyciągam to przestają świecić przednie kierunkowskazy, więc chyba jest tam jakiś kabel od nich. Pytanie powyżej...
Problem rozwiązany blachostka. ... Przegladnelem cala wiazke od absu od tylu ą wystarczyło ściągnąć lewe przednie Koło i zlutowac urwany kabel od czujnika prędkości wszystko wróciło do normy. Taka drobna sprawa a tyle szkody narobila dzięki wszystkim za pomoc
33 to zapalniczka .Resztę przedzwoniłem multimetrem. Ale problemem jest elektronika w module .Ps nie wiem na jakim kablu jest zasilanie do modułu , a na necie nie moge nic znaleść bo niema na nim symboli
Widać instalacja dokładana. Być może ktoś nie zrobił wzbudzenia wiatraka. Daj zdjęcie wyprowadzenia kabli z pieca (wtyczka 6-pin), to coś więcej powiem.
Schematy w dłoń i sprawdzanie zasilań na 100 gdzieś kabel zzieleniał (miedz w tym aucie jest z importu z chin chyba )Jak sobie nie poradzisz to do mnie nie masz daleko odpalę ci te auto.
Są trzy kable jak powinienem zainstalować nowa lampę. Dodam. Że będzie to led. Dodano po 4 Słabo wyszło ale są trzy kable biel czerwony i czarny
Czasami woda tak niefortunnie spływa po kablach... Złącze w okolicy sterownika silnika, ale nie od stera ok.8-10 pinów.
W wiązce, po lewej stronie, na ramie od świateł postojowych są 4 przewody: żółto-popielaty, żółto-zielony, żółto-czerwony i żółto-czarny. Po podaniu prądu na przewód żółto-czerwony zapaliła się prawa postojówka i światła obrysowe. Lampy tylne nie są fabryczne. Na ramie jest kontener i dołożony hak. Przewodu żółto-czerwonego nie ma w wiązce, która idzie...
[url=http://allegro.pl/interfejs-diagnos... Wystarczy mi taki interfejs do niego? Akurat do citroena nigdy nie miałem kabla. BTW, czasem na jałowym troche obroty obniża, nie wiem czy to nazwać wahaniem.
wiem znalazłem tą wiązkę te kable które były już sparciałe to uciąłem i zrobiłem poza kostką jednak jest wina też lampy jak zrobię lampę na samych kabelkach to napiszę czy to już wszystkie usterki.
Można sprawdzić rozrząd, i zobacz jeszcze zawór odcinający na pompie może kabel się poluzował! http://obrazki.elektroda.pl/9912514400_1...
Zobacz czy tam na pompie jest zaworek elektromagnetyczny z paliwa jak dobrze pamiętam to od góry z jednym kablem i sprawdź czy jest tam napięcie 12V jak samochód nie chce zapalić. Najlepiej zbadaj to podłącz tam kabel z żarówką i będziesz widział jak nie zapali a żarówka się nie świeci to nie puszcza pompa paliwa.
Usterka prawdopodobnie zlokalizowana przetarty był jeden przewoód od czujnika z przewodem idącym do wtrysku. Zostały puszczone 3 nowe kable bezposrednio od sterownika do czujnika. Zobaczymy jak bedzie. Narazie jest OK Pozdrawiam.
Masa na skrzyni , jest zdrowa. Dodano po 21 http://obrazki.elektroda.pl/9151992900_1... Czujnik jest z tyłu silnika ( dostęp niestety -z kanału) ale szarpiąc za kable - bez objawowo -a chyba powinien zgasnąć ?
Tak jak pisałeś zrobiłem fotki komory. Na pierwszej fotce widać przykręcony do prawej ścianki plastykowy płaski element. Pierwotnie myślałem że tam jest sterownik, ale z tego co znalazłem w necie sterownik jest w aluminiowej obudowie... Na tyle na ile mogłem przejrzałem całą komorę i nie znalazłem płaskiej aluminiowej "skrzynki" z kablami :( Nie wiem...
Witam. Wiem że post stary ale spróbuję tu podkleic zamiast otwierać nowy. Mianowicie mam citroen jumper 2.2 HDi 2008. Posiałem ostatni kluczyk. Zamówiłem chinolka i kable też chińskie- lexia diagbox. Niestety nie wykrywa transpondera. Zamówiłem klucza z Europy pod id 48 i to samo. W końcu dokupiłem transponder z id46 z serwisu Harkan.pl prekodowany...
Robiłem to ostatnio kilka lat temu, ale pamiętam, że w Citroenach problem leżał często gęsto nie w taśmie ani bliżej BSI a samym styku airbaga (klaksonu) z masą kierownicy. Rozbierz to jeszcze raz i przyjrzyj się kabelkom między poduszką a masą. No właśnie. Jak zdejmowałem kierownicę to odpinałem kable. Potem połączyłem spowrotem i prawdopodobnie poprawił...
Witam. Mam Jumper z 13r. W drzwiach z lewej jest pełna wiązka kabli pod lustra i szyby itd. Natomiast z prawej mam tylko pod cz, głośnik, szyby i do lustra dwa piny pod kierunkowskaz. Nie wiem skąd taka różnica.... Potrzebuję namierzyć gdzie wpinane są wiązki elektryczne, które dalej idą do drzwi - zależy mi na drzwiach przednich prawych (pasażer)....
Witam, przyłączam się do prośby. Do tyłu dochodzą 2 kable zasilające postój (Nadwozie skrzynia) Na jednej stronie mam postojowe a z drugiego przewodu na drugiej brak. Sprawdzałem bezpieczniki w kabinie koło kierownicy i w komorze silnika przy lewej lampie, świateł jak nie było tak nie ma.
Dzięki za pomoc, okazało się, że to mój błąd, chyba za słabo docisnąłem wtyczkę z czujnika indukcyjnego i się wypięła, a ja będąc przekonany, że ją podłączyłem nie sprawdzałem ponownie. Okazuje się jednak, że skrzynia, którą dostałem na wymianę też nie jest wolna od wad, rzęzi na luzie i wręcz wyje na 3 biegu, ale im bardziej obciążona i rozgrzana tym...
Citroen Jumper 2002r. 2.2HDI. Przebieg ±250 tyś km. Gdy silnik ostygnie nie można go uruchomić kręcąc rozrusznikiem, natomiast "na popych" zapala od razu. Nie dymi, ma swoją moc, rozpędza auto bez problemów, zużycie paliwa w normie. Silnik po pierwszym uruchomieniu i wyłączeniu można bez problemu uruchomić "z kluczyka". Najgorzej jest rano, zwłaszcza...
do wentylatora ida raczej 2 kable a do opornicy 4 a to jest taka aluminiowa elektroniczna opornica zintegrowana z wentylatorem? jak chcesz to sparwdzic to pod obciązeniem bierzesz zarówke np h4 podpinasz do niej jakies kabelki do dwóch pinów sprawdzasz najpierw na akumulatorze czy swieci na 100% potem jeden kabelek zapinasz gdzies do masy auta włączasz...
kamera-z-optyka-sony-12-24v-kabel-10m-72... to jest kamera tylko nie mogę wrzucić linku całego do niej a bus to citroen jumper Dodano po 13 https://obrazki.elektroda.pl/6887596000_... Możesz wrzucić tę instrukcję, bo prawdopodobnie ją źle interpretujesz. Co to za model kamery, monitora, busa? https://obrazki.elektroda.pl/6887596000_...
admin z lenovo napisał że to może być od funkcji db prochot dobrze ci odpisał może tak być, jest jednak możliwość wyłączenia tego, służy do tego pod Windowsem aplikacja ThrottleStop, gdzie da się zrobić ignorowanie prochot błędnie oceniając że procesor się przegrzeje przez niefabryczną ładowarkę raczej nie bardziej bym podejrzewał uszkodzenie na płycie,...
Witam, Szukam rozpiski połączeń wtyczki radia w Citroenie Jumper z 2017 r. lub innego sposobu na uruchomienie pełnej funkcjonalności radia. Chcę podłączyć chińskie radio z Androidem (Mekede FA13AM95S), ale muszę podpiąć się do szyny CAN. O radiu niewiele jest w necie, przyszło bez instrukcji i z Chińczykiem nie umiem się dogadać. Posiadam stary moduł...
schemat zarowki jest w porzadku choc dalej nie mam oznakowania kabli, z drugiej strony kabelki sa uciete i sztukowane ale po sciagnieciu tasmy izolacyjnej z dolnej czesc znajde odpowiedni uklad, jutro sie pobawie generalnie chodzilo mi upewnienie sie ze nie brne w slepa uliczke :D dzieki
Witam 1. Poszukuję schematu elektryki do Citroena Jumpera II , konkretnie chodzi mi o schemat do sterowania wentylatorów chłodnicy. Mam w aucie 2 wentylatory (nie ma przy nich regulatora) , ten od strony pasażera działa, ten od strony kierowcy niestety nie (świeci się kontrolka od silnika, po odczycie błędu - błąd obwodu wentylatora...). Sprawdziłem...
Witam wszystkich. Mam wyrwane kable od przepływkijumper 2.2 hdi 101 KM 2009 rok i nie mam pojęcia jak je odpowiednio pospinac. Mam nową kostkę ale nie mogę nigdzie znaleźć schematu. Gdyby ktoś był w stanie pomóc w tym temacie Poszukuję schematu według kolorów
Cześć. Rozładowałem akumulator bo zapowietrzyłem diesla. Citroen jumper. Stał kilka dni na deszczu. Dolałem ropy, przyjechał kolega z kablami, odpalił od strzała. Zgasiłem go po 10 min. Kontrolki coś mega słabo świecą, biorę woltomierz - 3 V na akumulatorze. Odłączam klemy wraca 11.2 V bo wiadomo rozładowany. Ustawiam amperomierz a który de facto jest...
Witam Pierwszy raz piszę na tym forum, tak więc przepraszam za wszelkie błędy :) Mam problem z instalacją Citroen Jumper 2.8 HDI. Zapaliła się wiązka idąca do tylnych świateł (nadwozie skrzynia), dokładniej stopiło kawałek kabla masy i popaliło bezpieczniki z lewej strony w kabinie od świateł postojowych i podświetlenia tablicy rozdzielczej - te bezpieczniki...
Witam, 2 miesiące temu kupiłem Jumpera 2.5 TDi 2000r. Chciałbym umyć silnik ale w komorze silnika zauważyłem coś co mnie trochę zaniepokoiło. Jakaś taka dziurka na górze silnika przez którą pluje olej. Czy to jest jakiś odpowietrznik? Czy czegoś tam brakuje? Oto zdjęcie: http://obrazki.elektroda.pl/2850670200_1... Oraz drugi obiekt który...
Witam! Pytanie do fachowców. Auto Citroen Jumper rok 2007. silnik 2.2 HDI A mianowicie miałem słabe ładowanie akumulatora (musiałem wzbudzać alternator poprzez dodanie obrotów) kiepski rozrusznik i słabą baterię. więc auto poszło na serwis. I tak został: sprawdzony alternator, wymieniony regulator napięcia, wymieniona nowa bateria i rozrusznik. Na stole...
Witam Poszukuję informacji na temat zasilania przekaźników wycieraczek i dmuchawy. Brakuje plusa, oba przekaźniki są na jednym obwodzie. Nie wiem czy te przekaźniki powinny być zasilane ze stacyjki, innym przekaźnikiem czy z jakiegoś modułu. Awaria nastąpiła nagle, równocześnie wystąpiła awaria ładowania, urwany kabel wzbudzenia alternatora. czy ktoś...
Pies zeżarł, pies powinien naprawić:) Jeśli wcześniej działało, to zanim rozbierzesz pół auta, napraw to, co pogryzł pies. Porównaj sobie to co jest u Ciebie z zamieszczonymi obrazkami, może dojdziesz do ładu. Żaden kabel nie powinien sobie ot tak wisieć, bo jeśli to np. masa, to nie dojdziesz do ładu, dopóki jej nie zrobisz. http://obrazki.elektroda.pl/5904812300_1...
Oryginalnie są wyjścia na 4 glosniki, z kostki wpietej do radia równiez odchodzą kable do zasilenia 4 głośnikow. Z tym ze jak podpinam glosnik w miejsca oznaczone jako lewy tył i prawy tył, nie ma żadnego dźwięku. W opcjach radia jest tylko balans lewy-prawy kanał nie ma regulacji przód-tył. Czy trzeba coś przeprogramować w radiu żeby pojawił się dźwięk...
Witam, szukam rozwiązania problemu z Citroenem Jumperem 2.2 HDI 2004. Auto gaśnie przy dynamicznej jeździe, przy normalnej troche dłużej pojeździ, ale też zgaśnie. Jak już zacznie gasnąć to potem coraz częściej i łatwiej to wymusić. Wyłącza się silnik, zapala check engine, lexia wywala błąd P0191, czyli niepoprawny sygnał ciśnienia. 1) wtryski były...
Witam! Tak, wiem, był podobny temat, ale rozwiązania problemu nie napisano;) Auto to Citroen Jumper z 2002 roku, silnik 2.8 HDI, blaszak średni, manual, klima, webasto. Przebieg teoretycznie ok. 230.000km (na liczniku przynajmniej...). A stało się coś dziwnego - auto stało niemal rok nieruszne, a teraz licznik na postoju sam nabija kilometry zaraz po...
Witam! Mam problem z centralnym zamkiem w bocznych drzwiach Citroen Jumper rok 2007. Więc tak: po mrozach Grudniowych nie mogłem w ogóle otworzyć bocznych drzwi (zamarzły). Dopiero jak temperatury skoczyły na +, udało się otworzyć je. I co: i od tamtego momentu drzwi nie zamykają się z centralnego zamka na pilocie jak i z kabiny, jak na pilocie wcisnę...
Witam Podłączyłem odwrotnie wtyczkę haka, kierunkowskazy działały odwrotnie, podłączyłem prawidłowo ale nie świecił stop -spalił mi się bezpiecznik w instalacji haka. Wymieniłem spalony bezpiecznik, stop i kierunkowskazy działają, ale gdy zapalę pozycje włączają się awaryjne zamiast kierunkowskazów i słychać „terkoczący” przekaźnik w instalacji haka....
Sprawdź zasilania i masy przekaźnika (pod prądem). Sprawdź te i inne przewody na przejście, zwarcia itd. - dokładnie. Sprawdź pobór prądu świec (przy zasileniu ręcznym). sprawdzę bo chyba to tylko mi zostało reszta kabli sprawdzana na wszelkie sposoby. zasilanie i masa przekaźnika sprawdzałem tylko na wypiętym przekaźniku. A odnośnie poboru prądu to...
Hej, Dokładnie nie wiem co to za silnik, nie wyciągałem ich bo bym był bez szyb ;) Jednak wiem ze to oryginał Fiatowski Ducato 02-06 http://sprzedajemy.pl/elektryczny-podnos...
Załącznik stopu ma cztery kabelki.Bez kluczyka też świecą? Z odpiętą wtyczką załącznika niema prawa świecić, chyba że jest gdzieś zwarcie.
Nie włączy się, bo tylko Grundig i Balupunkt mają logikę zapłonu. Musisz spiąć żółty i czerwony kabelek razem, i podłączyć do stałego zasilania. Fiat ma standardowy rozkład pinów w iso, a jak nie to jest opisana kostka na obudowie fabrycznego radia. Wtedy możesz włączyć niezależnie od stacyjki, ale musisz pamiętać żeby wyłączyć jak na dłużej wychodzisz...
wystarczy że odepnie się kabelek, rurka od EGR-u i już pokaże program jego uszkodzenie. W passacie masowo przecierają się gumowe przewody o obudowę silnika i wyrzuca błąd. apropo, próbowałeś go zaślepić i się przejechać?
Nie wiem czy już doszedłeś, ale sprawdź najpierw zasilania kalkulatora, bo wiązki w nich lubia próchnieć. Po chipie nie powinien nie łączyć się z lexią. Masz rozpiskę pinów sterownika, bo jedynie rozgryzłem linię CAN i zasilania ( ECU ma jeden stały + i dwa po przekaźniku) Dodano po 5 Witam dlatego ogradzam tjuning ... sorry za ot ale znalazłem tylko...
Witam , doświadczył mnie problem z działaniem pneumatyki w mojej cytrynie, mianowicie wczorajszego wieczoru w trakcie powrotu do domu auto niemiłosiernie tłukło po dziurach. Po zatrzymaniu na poboczu w celu oględzin okazało się iż zawieszenie ustawiło się w pozycji zerowego ciśnienia w poduchach (komp pokazuje wartość -3 oraz komunikat o błędzie samo-poziomowania)...
wtryskiwacze wymieniłem kupiłem używane,pracuje lepiej niż starych bo na tamtych nie pracował na jednym cylindrze,teraz pracuje ładnie tylko te spalanie straszne,na dolocie powietrza zaraz za filtrem jest coś w stylu przepływomierza tylko że są tam jedynie dwa kabelki Dodano po 1 a co do termostatu woskowego to w którym miejscu on jest? bo wydaje mi...
Wyciągnij z baku cały kosz i tam będzie pływak który najprawdopodobniej się zaciął i stoi w jednej pozycji właśnie na wskazaniu 3/4 pojemności baku. Nie podłączaj żadnych kabelków w ten sposób który to robiłeś,
Kontrolka hamulca postojowego przeważnie jest połączona z czujnikiem poziomu płynu hamulcowego. Zakładam że płyn sprawdziłeś więc odepnij kostkę na zbiorniczku zrób mostek z kabelka i zobacz efekty, jeżeli nie będzie zmian to pozostanie Ci do sprawdzenia czujnik hamulca postojowego.
Cześć, chcę wykonać dodatkowe oświetlenie do przestrzeni ładunkowej Citroena Jumpera. Kupiłem zestaw oświetlenia LED myśląc, że podepnę to pod instalację która dobiega do oryginalnych lampek na pace, temat wydawał się z pozoru dość łatwy. Jednak napotkałem kilka problemów. 1. Ledy wpięte pod lampkę w ogóle się nie zapalają. 2. Nawet jeśli by świeciły...
witam, w połowie lat 90.pracowałem jako instalator alarmów sam. alarmów na obiektach, różnych blokad w autach i jako elektryk samochodowy.a z zawodu jestem tylko prostym mechanikiem pojazdowym.pracowałem w dwu osobowej firmie toz. ja i mój szef(teraz pracuje sam -taki cham)mieliśmy rożne zlecenia-alarmy,blokady skrzyń, centralne zamki,obiekty,itp nie...
citroen jumper jumper citroen citroen jumper radio
szczotka bosch oryginalny wiertarka kinzo kondensatory sprzężenia zwrotnego
solar bateria kamera unitra m9115
Czy spadek napięcia do 120V uszkodzi termostat bojlera? Saunier Duval: Błędy 5.30 i 5.10, ograniczenie temperatury