Przejrzyj wiązkę w okolicy lewej podłużnicy w komorze silnika.Są tam dwie kostki i tam lubią przygnić kable.
Jak najbardziej zda egzamin. Bezpiecznik raczej 20 - 30A ze względu na prąd włączenia przetwornicy ale możesz popróbować na słabszych.
Najprostsze to akumulator, skoro z kabli odpala.
Sprawdź probówką żarówkową na których kablach będziesz mieć sterowanie masą
nie wiem jakie masz schematy, ale K line w oryginalnym kablu iveco dla delphi nie jest na pinie 7, a dwa to linia L też w niektórych sterownikach jest konieczna w IVECO.
zobacz kabel od tego przełacznika jaki ma kolor prawdopodobnie jest wypienty z kasety albo od stacyjki ale tego nie jestem pewien bo ludzie mojom pomysły i robiom sieke z kabli
witam.silnik ma 150KM.
Texa też ma taką opcje, tylko że trzeba kupić specjalny kabel za kilkaset euro;-)
zgnite kable na belce z przodu
Dziękuję bardzo. Ost. Pytanie to masz może do tego opis jakie to kolory kabli są?
Kupiłem kontener chłodnie z agregatem carrier 30s na iveco, kable elektryczne są ucięte. W peszlu z kablami zasilania jest jeszcze trzeci kabel koloru białego o zdecydowanie mniejszym przekroju, zastanawiam się gdzie go podłączyć. Druga sprawa jak podłączyć sterownik, wtyczka jest taka jak komputerowy kabel sieciowy LAN, ale nie wiem jak wygląda kolejność...
Pilnie potrzebuję Iveco 3151/T03....
Dzień dobry Panowie, Iveco Daily 35C15, rok 2007, nie podnosi kipra. Słychać tylko cykanie, co mogło się zepsuć. Kable oczyszczone, nowe końcówki.
Za bardzo nie pomogles bo jie zawsze będą to fioletowe kable Mam przed sobą iveco z 2011 i są tylko 3 fioletowe rozstrzelone po szarej i czarnej części Ważne jest na których były pinach niekoniecznie kolory Kabel nr 6004, laczysz z masa. P.
Witam kolego edfred, ciężki temat bo własnie kabelek do mercedesa 14pin czyli pewnie i do sprintera występuje w zestawie z kablem IVECO 38pin i jeszcze jakiś adapter DB9. I np. IVECO potrzebuje jeszcze tego adaptera domyślam się że mercedes też go potrzebuje. A cena takiego zestawu w texie to około 1500zł. ciężki temat sam bym był zainteresowany takimi...
Uszkodzeniu uległ scalak w tym module Body. Trzeba to naprawić uprzednio usuwając wszelkie zwarcia i problemy z resztą żarówek. Ciągnięcia dodatkowych kabli nic nie dadzą.
Przedzwonić kabel od wtyczki alternatora najczęściej przeciera się na szczycie silnika koło wlewu oleju. Lekko szarpnięcie za kabel i masz usterkę.
W Iveco zawsze kable w drzwiach lecą.Tam silniczki od szyb to są mini sterowniki które gadają przez can z body computer.Musi tam być komunikacja inaczej silnik nie ruszy.Inna sprawa jeśli dochodzą tylko dwa przewody wtedy wiadomo.
Witam kabel iveco źle zrobiony trzeba poprawić piny najlepiej rozciąć gumę przy wtyczce 30 pin i polutować piny od nowa 2........................ 2 EDC+Immo 4+5.....................30 Vehicle mass 6..........................4ABS/EBS+ecas 13.........................8 multiplexBC/FFC/RFC 14.........................14 cluster tachograf 15..........................18...
Sprawdź bezpieczniki w skrzynce pod kierownicą po lewej stronie i ewentualnie kable w przelotce drzwi.
Wszyscy wszystko widze wiedza tylko nie do konca Iveco ciezko pali na mrozie a to jest wina głownego wylacznika pradu ktory sie znajduje w komorze silnika z lewej strony pod akumulatorem trzeba obydwa kable odkrecic z wylacznika glownego i spiac na krotko i po problemie sluze pomoca co do samochodow Iveco.
Z tego co widzę na zdjęciu masz zwykłe czujniki które ulegają zniszczeniu razem z klockami. Miernik w łapki i sprawdzasz czy jest "przejście" pomiędzy obydwoma przewodami. Jeśli na każdym kole masz "przejście" to wtedy za pomocą spinacza lub kawałka drutu robisz mostek we wtyczce idącej do komputera. Jeśli po takim zabiegu błąd nadal będzie występował...
A drugie (obd) pod schowkiem! Mi też autocom nie chciał gadać przez 30-pinowe gniazdo ze Stralisem, być może z powodu ryżowego kabla-przejściówki, dlatego używam Easy-go do tej marki.
Niestety nikt w okolicy nie ma takiego kabla, aby podłączyć się pod ten samochód...
Witam Panowie jak połączyc kable po wyjeciu tachografu nie pokazuje wskazan przebiegu i nie działa predkosciomierz!!! Pomocy.... moze ktos ma jakis schemat?
Witam Szukałem ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Pacjent Daily 2.8 35c11 106KM, zwykła pompa, 2001r nie działa wiskoza. Tzn wiskoza jest nowa, czujnik temparatury w chłodnicy również lecz jej nie załącza. Po złączeniu pinów we wtyczce od czujnika nie ma reakcji, natomiast po podłączeniu plusa do wiskozy załącza sie po odpaleniu auta, ale...
Albo ten cienki kabel od alternatora do licznika albo zły regulator napięcia zamontowany.
Witam mam jeszcze problem z światłami przeciwmgielnymi tylnymi same się zapalają albo mrugają gdzie szukać przyczyny Ja sprawdziłbym RFC i kable to lamp.
Udało się namierzyć który to kabel i w jakiej kostce? Pozdrawiam
Sonda lambda, sprawdź kable. https://bezpieczniki.net/iveco-daily-201...
W okolicy akumulatora jest punkt zbiorczy mas - kabli masowych. Zacznij od wyczyszczenia wszystkich.
Witam, masz kolego wtyczkę 15 pin? z adapterem? to sprawdz kolego wtyczkę czy pin nie jest skrzywiony, i/lub zmień jeżeli masz winowajcę na zintegrowany kabel bez adaptera.
Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem z Iveco daily laweta z 2013r. Nie świeci mi światło mijania prawe przeglądałem bezpieczniki i przekaźniki na wtyczce z lampy na tym pinie pojawia się napięcie 0.06V i nie jest stabilne co by to mogło być może załamany kabel ?
Kto zczytuje modulator z konia. Nie no diagnostyka leży. No to sprawdźta se ludzie podstawowe ciśnienia zasilanie, sterowanie, kabel ABS wypięty.
Witaj Mam coś takiego ewentualnie w razie potrzeby cały schemat i opisy wtyczek w Iveco Eurocargo. https://obrazki.elektroda.pl/2217451400_...
Witam, mam prośbę o wysłanie schematu do podłączenia gniazda OBD do Iveco 2.3 35s12 2004r ponieważ kupiłem samochód z obciętymi kablami i bez kostki OBD i nie wiem jak podpiąć nową. Pozdrawiam.
Witam. Poszukuje schemat, instrukcje budowy wiązki kabli oświetlenia tylnich lamp Iveco daily z 2007r do mojego projektu budowy nowej pozdrawiam
To zależy co jest dołączane heblem, czy masa czy zasilanie. Jeśli zasilanie to zasilanie z plusa poprzez bezpiecznik do pinu 1 w kostce A. Jeśli masa to całe zasilanie, masa i plus do kostki A, najlepiej poprzez ogranicznik prądu dedykowany np przez VDO jeśli nie to musi być puszczanie dobrym kablem i zabezpieczone bezpieczniki bezpośrednio w skrzynce...
A masz moze schemat instalcji elektrycznej ze sterownika poduszek z kabiny do zaworu ze bym mógl sprawdzic czy to czasami nie sterownik sie skonczyl czy kable są uszkodzone
Temat rozwiązany, dla potomnych trzeba rozwalić plastikową obudowe i przylutować srodkowy kabel z wtyczki do jednego rogu płytki pod tym plastikiem.
Pisałeś że zmieniłeś wiązkę czyli na nową czy ciągnąłeś nowe kable tak mam to rozumieć ?
Cześć, sprawdziłeś poziom oleju? jeżeli tak to, spójrz na kable za przyciskami i resztę wiązki.
To jest przekaźnik dużej mocy raczej od rozrusznika.Zobacz gdzie idą te kable grube bo raczej na rozrusznik
Czesc nie przesadzaj iveco to ferrari hahahha-przewody z chin to co może być nie tak? Żółty samochodzik to poziomowanie podwozia. Smar we wtyczce to wazelina techniczna i poniekąd spelnia swoje zadanie gdyby nie było jej chyba były by większe provlemy z iveco. Poprobuj z prawym zamkiem kabiny. Tam jest sensor kable musisz sprawdzić.
Prawdopodobnie czujnik, choc dziwne ze abs nie zaswiecil. masz pewnie zlacze 38 pin jak mniemam? Zle zrobiona przejsciowka z obd na iveco 38 pin obd2 iveco 38 pin 1 1 2 2 3 3 4 30 5 30 6 6 7 8 8 10 9 12 10 13 i 18 11 14 i 23 12 15 13 16 14 4 15 5 16 27 Tu masz schemat przejsciowki do zrobienia adaptera obd2 autocom, delphi, wow, wurth. Texa i inne diagnostyki...
Krancowki masz na kwadratowym zlaczu niebieskim w module za skrzynka bezpiecznikow(bezpieczniki za lewym glosnikiem,przej.....dostep bo modul trzeba odwrocic)bodajze rozowe kable-sprawdzic mozna kontrolka diodowa.Najprosciej jednak dac inwerter CAN
pinów dużo, ale kabli jest tylko 12 do sterownika, bo jak zauważyłeś może na stronie włoskiej iveco to ten moduł wykorzystywany jest też do samochodów z dwoma drzwiami otwieranymi, 2 zasilania, dwie masy, wyjście na silnik 2,swiatelko 1,krancowki 4,sygnały do otwierania i zamykania 2, i 4 kable na odblokowanie zamków z centralnego..... więcej kabli...
Rozwiązany temat dałem do elektryka
Nie mam Pojecia dlaczego jest 3 kable to mze powiedziec elektryk. Moze znajdzie sie ktos kto bedzie wiedzisl
Temat rozwiązany, okazało się że na sterowniku szyb nie było zasilania, podprowadziłem je osobnym kablem z wolnego bezpiecznika i wszystko zaczęło działać.
Witam poszukuje schematu lub źródła schematów elektrycznych do Iveco Eurocargo 80e15 .Iveco eurocargo ML80E15 2000rok. 5861cm/105kw Dużo przeróbek w kablach. Nie działa obrotomierz światła itp.
Jutro jak będę miał chwilę to prześwietlę niektóre kable. Co do pinout, nie koniecznie musi działać z linią K braną z 7 pinu autocoma, ponieważ czesto jest to problemem właśnie że kable mają wyprowadzone tylko z 7 pinu. Np. Iveco 38pin większość kabli nie działa poprawnie, bo ma wyprowadzenie z 7 pinu na pin 2 tj silnik, a w autocomie musi być z pinu...
Wtyczka jest przy lewarku, następna przy lewym boku skrzyni, no i ta co już wchodzi do skrzyni. Wszystkie dokładnie oglądałem szarpałem za przewody. Wiązkę ta która jest przy samej skrzyni miałem na stole, Z całego fragmentu ściągnąłem peszel i dokładnie oglądałem izolacje kabli, nic niepokojącego nie znalazłem.
przyczyna to przerwany kabel w tej wiazce co leci od impulsatora w skrzyni sprawdź instalacje pod lewą lampom a akumulatorem wtyczka z pomarańczowymi kablami któryś będzie przerwany na bank
Problem rozwiązany przetarty był kabel zasilający sterownik. Za bezpiecznikiem f63 jest wtyczka na podłużnicy obok turbo i za nią idą kable wzdłuż ramy na tył auta. Kabel był przetarty ok 30 cm za wtyczka. Ocierał o osłonę silnika.
Skoro masz kable pod kierownicą na których masz prąd na lewy i prawy kierunek tylko powiedz czy jest to przerywany prąd (impulsy) to wystarczy podpiąć nawet zwykły przekaźnik bez przerywacza i w boczku wlutować się w kable od kierunków, tylko będzie ciężko znaleźć bo nie ma tam prądu i trzeba ostrożnie podać tam plusa by sprawdzić które to są kable...
Wystarczy z puszki odpiąć kabel szary i brązowy i je połączyć.
Witam ostatnio miałem na warsztacie iveco 35c13 110km i mam takiego kompa bez immo na testy jak co to można usunąć ja jeszcze dodatkowo miałem usmażony kabel do kompa sygnałowy sprawdz przekażnik po prawej na górze w skrzynce
Nie wiem, każdy wstawia jakoś fotografie które da się powiększyć, ale ta oczywiście musi być zaszyfrowana.. Z tego zdjęcia nie ma nic. Chyba, że ktoś nie wie, jak wygląda wisko.
wiesz co ja wiem jak szukać zwarcia interesuje mnie do czego idzie ten zielony kabel i gdzie jest edc plusa na niego żuca f-16
Widze ze to nie takie proste a autko na gwarancji i nie moge tak robic. Po to iveco wyprowadzili juz koste zeby tylki podpiac i gotowe a nie prowadzic kolejne kilomety kabli.
Dziękuję bodzio012 dokładnie jest w tym miejscu to gniazdo diagnostyczne:) Dodano po 25 Gniazdo się znalazło,ale mam teraz problem tak jak by to gniazdo nie działało w ogóle nie ma zasilania w nim . Pierwszy raz podpinam iveco swoim urządzeniem WOW z wirtha i wtyczką od mercedesa 38pinów ,ma możliwość diagnozy tego iveco ale nie ma zasilania urządzenie...
Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem z Iveco daily laweta z 2013r. Nie świeci mi światło mijania prawe przeglądałem bezpieczniki i przekaźniki na wtyczce z lampy na tym pinie pojawia się napięcie 0.06V i nie jest stabilne co by to mogło być może załamany kabel ?
Iveco lubi gubić masę sprawdź z lewej strony masę kręcone do ramy czy nie przetarł ci się któryś kabel jedna śruba i z 10 kabli ale najpierw ryśnij go na plaka czy zagada i sprawdź kostki obok aku i czy pompka ma zasilanie z bezpiecznika 47
Update: Czujnik EGT przed DPF jest na pinach 11 i 50 dużej wtyczki (K) ECU Czujnik EGT na DPF jest na pinach 63 i 66 dużej wtyczki (K) ECU Skorzystałem z opisu wtyczek ecu z 2.3 na ecd16c39 [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... tego tematu na elektroda Czujniki oba identyczne PTC przy 20 C maja około 200-250 ohm i rezystancja rośne...
Zawołaj elektryka naprawi usterkę.
szczerze to nwm czy ktorys z wymienionych testerow jest w stanie sprawdzic klape gaszaca. Taki test bes problemu wykonasz np. pompka prozniowa z yato za 160zl, sprawdzisz sobie nia wszystkie podcisnienia nie tylko w tym samochodzie. Co do autocoma to jezeli masz do niego dostep to moge zapodac schemat kabla ktory dziala z iveco 38pin bo obecnie nie...
Na żółtej kostce są włąśnie kable od czujnika prędkości ze skrzyni.
Dodam, że rok mojego EUROCARGO to 2005. Czy na wpływ odpalania może mieć czujnik na skrzyni biegów ? Jeśli tak to kable od niego dokąd idą?
Zobacz na cienki, żółty kabel bezpośrednio do klemy - akumulatora (to jest masa licznika, tak by tacho działało nawet przy wyłączonym odłączniku prądu)
No to masz kupę roboty, pewnie "nasi" już tam byli nie jednokrotnie, Przycisk z aku (monostabilny) powinien załączać główny stycznik zawsze. Tzn działa to tak: wkładasz kluczyk do stacyjki, kręcisz nim we wszystkie strony i nic się nie dzieje - brak prądu; kluczyk wyjęty, naciskasz i włącza się główny, puszczasz - wyłącza się główny; kluczyk w pozycję...
Sprawdzałem kable które dochodzą do czujnika i są całe.
Powracam do tematu z licznikiem przyczyną była wiązka z trzema złączami pod radiem (przyłączenie do tachografu) te przewody były ze sobą zgrzane i robiły zwarcie po wymianie kabli wszystko zaczęło działać. Pozdrawiam :spoko:
Dzwoniłem do serwisów tacho i każdy rozkłada ręce. Jeśli nie ma tachografu to nikt się nie chce podjąć. W serwisie Raider Iveco powiedzieli że mogą spróbować to zrobić poprzez przeprogramowanie czegoś w sterowniku silnika ale nie obiecują sukcesu. Moze po prostu spróbować na któryś kabel od czujnika ze skrzyni dać jakiś opornik ?
Sprawdź co wisi na tym bezpieczniku , 150A to nie przelewki , przetarty kabel ? chyba że czekasz na przyjazd straży pożarnej .
Witam, odkąd zostało kupione auto Iveco daily 50c13 2.8 hpi jest wolny kabel z wtyczką podobną jak do czujnika ciśnienia oleju, ale nigdzie nie brakuje niepodłączonych czujników, może ktoś z was ma takie auto i wie gdzie to powinno być podłączone? https://obrazki.elektroda.pl/6101545800_...
ale jaja widziałem 7 stycznia bez roku - to właściwie czemu nie napisał który nr kabla miał przetarty ha ha - przepraszam.
Marseluss_2009 pamiętasz może kolor kabla od poziomu paliwa. Jeżdżę rok bez tego nigdy nie wiem ile mam paliwa.
Witam. W Iveco Stralis 2005 r. nie działa światło w prawej przedniej lampie, pozycja, krótkie, długie ani kierunek. Nie ma napięcia we wtyczce. Masa jest. Z lewej działa wszystko. Nie mogę znaleźć schematu ani zresztą żadnych istotnych informacji. Z przełącznika świateł wychodzi np. jeden kabel do pozycji, w którym miejscu się rozdziela? Gdzie są jakieś...
W5w jest 5 watowa, jeśli wstawię w oprawkę równolegle opornik 10ohm będzie ok? Nie zmieści mi się duży opornik z konektorami bo nie ma dojścia do kabli. Chcę wsadzić led w obrysówki na dachu..
Witam nie posiadam tachografu w tym Iveco, Czujnik prawdopodobnie jest ok bo wsadzialem używany z innego Iveco i problem był ten sam dostałem cycka w innym temacie że to mogą być kable od czujnika przerwane pod lampą obok akumulatora, będę musiał je sprawdzić
Wykonaj aktywacje pompki komputerem i sprawdź czy cyka przekaźnik . Mogą być uszkodzone kable od ecu lub sam ecu zalany wodą.
Być może gdzieś jakiś kabel w wiązce przy ramie sie przetarł i robi zwarcie
tak, czujnik temperatury silnika ma wpływ na wolne obroty... konkretnie to jak jest zimny to ma z 900 obrotów zamiast jakiś 700 na nagrzanym.. I TYLE MA WPŁYWU przy napięciu 9.8V bez obciążenia rozrusznikiem, to ten silnik by nawet nie odpalił, bo z rozrusznikiem to już by do 7v spadło i by był tylko terkot bendixa i nic więcej co najwyżej to może wskazywać...
Witam, Proponuję sprawdzić kable pod kabiną. W Actrosie miałem błąd czujnika blokady dyfra po nacisnieciu hamulca, okazało się że kabel masowy miał pękniętą izolację a dodatkowo jakieś 4kable były przetarte do tego mokre błoto w peszlu i działy się cuda.
Witam.temat rozwiązany.Sam sobie poradziłem,winne kable wilgoć powodowała zwarcie,osuszanie zaizolowane, po kłopocie.
Witam. Potrzebuje schemat kabli czujnika poziomu płynu hamulcowego . Gdzieś jest przerwa w obwodzie .
Proszę bardzo - kiedyś z tym walczyłem w Iveco 35 znajomego i zrobiłem taki oto schemat :) podpowiem, że gniją kable przy czujniku prędkości przy skrzyni biegów - idą tam 3 pomarańczowe kabelki z numerami https://obrazki.elektroda.pl/6842881700_...
Kolego wiskoza Działa na krótko ma dwa kable masa i plus jak daje działa. Przkekaźnik / bezpiecznik jest ok znalazlem kabel od wysyłania sygnału do wiskozy i daje tam plus i załączy tylko ze sterownik ma wysłać ten sygnał
Witam, Po kilku tygodniach od naprawy mogę stwierdzić, iż usterka została prawidłowo (w końcu) zdiagnozowana i usunięta. Przyczyną wypadania zapłonu był lekko przetarty kabel wiązki sterującej, który ocierał się o ramę i tam tkwił problem.
Pewno ugnita wiązka gdzieś na ramie. Obrysówki ma? Tak, są i działają. Odkręciłem 3 obrysowke (ostatnia), bo pomyślałem, że może być połączenie z lampą, ale niestety tylko 2 kable + i - do obrysowki nic więcej
Witam. W iveco eurocargo 2007r euro 5. skrzynia automat. Nie ma wcale świateł cofania. Sprawdziłem bezpiecznik ok ( jest razem z czujnikiem nox) Sprawdziłem od bezpieczników idzie biały kabel ale po numerach do noxa taki nie dochodzi Na skrzyni biegów nie znalazłem żadnego czujnika Miał może ktoś taki przypadek i pomoże gdzie zacząć szukać ?
Witam, mam problem z tą wtyczką do lampy tylnej prawej w Iveco Daily 2016. Z kontenera instalacji wychodzą 6 kabli o kolorach: 2x biały, 1 brązowy, 2x niebieski, 1 żółty. Nie wiem, jak to podłączyć, a wtyczka ma 7 jednolitych białych kolorów. Proszę o pomoc. https://obrazki.elektroda.pl/4817311700_... Problem z instalacją lampy Iveco...
Może jest założony symulator tacho bo jak było tacho to musiało być połączone po CAN bo inaczej nie będzie prędkości pokazywał. Nie w daily gdzie jest tacho analogiwe... to 2004r Prawisz mity, tak samo wyczytalem na elektrodzie ze w daily jest inny impulsator i ze nie bedzie dzialal z licznikiem bez tacho.... po zmianie licznika na zwykly zrobilem...
Witam. Problem z Iveco daily 2010r. 3.0 diesel. Po odpaleniu mignie kontrolka abs, ręcznego i kontroli trakcji. Na wyświetlaczu pokazuje SERVICE: ABS FAILURE. Po czym kontrolki gasną. Brak błędu w abs, silniku etc. Wyczyszczone wszystkie masy od aku do ramy, silnika. Dołożona masa pod silnik z grubego kabla spawalniczego, wyczyszczone i sprawdzone wszystkie...
Witam. Mam Iveco Daily 2.3 l. Problem jest z powracającym błędem niskiego ciśnienia zaworu EGR. Wymieniłem czujnik, chłodniczkę, zawór EGR niskiego ciśnienia, spr. Wszystkie przewody trzymają szczelność oraz są drożne. Wyjście z komputera na czujnik sprawdzone miernikiem oraz żarówka. Kable są ok, przejście jest pełne i zasilanie mam. Co mogę jeszcze...
Przemierzyłem mój kabel drugi z zestawu. Numeracja widok od czoła wtyczek. odb :_1 2 3 4_5 6 _7_8 _9 10 11 12 13 14 15 16 30pin:1 2 3 30 x 4 15 10 5 _6_21 22_8 12 10 27 ------------------------17 16 7-----------------14
szukam schematu wyjść komputera do IVECO EUROSTAR 1997. mam awarię kabla sterującego , pokazuje mi masę błędów. Uszkodzenie obejmuje Kable EDC. PILNE.
Nie usuwaj skutkow tylko poszukaj przyczyny. Tranzystory sie pala bo np. wentylator ma duzy opor i wtedy silnik pobiera wiekszy prad, moga gdzies połaczenia na kostkach zasniedziec, moze filter kabinowy jest niedrozny. Przesledz dokładnie droge kabli ze sterownika do wentylatora.
Na podłączonej przyczepce sprawdzałem przy obrysowce nie ma napiecia jest zwarcie. Sprawdź czy masz też zwarcie na przyczepce jak odepniesz ją od auta. Może instalacja przyczepki lub oprawka nie wytrzymała, przytopiło gdzieś kable/styki i stąd problem. Szukasz problemu w aucie, a problem może być w przyczepce.
iveco kabel iveco daily kabel ciśnienie paliwa iveco iveco
listwa trzask kocioł zapowietrzony halogenowy transformator
aleksander zawada aleksander zawada
Schemat instalacji elektrycznej Fiat Seicento 1.1 Sporting SPI MPI – opis, różnice, typowe usterki Eltra 7006 – migająca czerwona dioda, radio nie działa, brak reakcji po podłączeniu zasilania