Owiń izolacją kabel zapłonowy albo załóż koszulkę termokurczliwą.
przede wszystkim to trzeba przejrzeć CAŁĄ WIĄZKĘ w której szedł ten kabel, bo on topiąc swoją izolację zapewne potopił też izolacje przewodów sąsiednich, więc jak nie chcesz mieć pożaru auta, to trzeba tą wiązkę rozplątać i przejrzeć dokładnie pozostałe kable czy gdzieś nie jest przepalona izolacja do gołego kabla i te przypalone kable wymienić również...
Obawiam się, że to, o czym piszesz, czyli z kabla 12 v po przekręceniu stacyjki czyli pozycja ON i kabel to zapłonowy to to samo Do poprawnego działania alarm potrzebuje STAŁE 12V i ZAŁĄCZANE PO STACYJCE 12V. Oba napięcia do odnalezienia w ciągu minuty w aucie za pomocą żarówki. Jeśli jednak nie potrafisz ich znaleźć, to mam duże obawy o całość wykonanej...
No to jak masz kontrolke podlaczona i tlok w gmp, to obroc aparatem az sie kontrolka zaswieci i ma fura odpalic. Tylko sobie odepnij kabel od cewki zeby Cie nie koplo. Tak to chyba bylo, ale juz dawno tego nie robilem. Generaalnie najlepiej miec lampe stroboskopowa. Pozdrawiam.
takw esco 1,4 na gaźniku jest klasyczny układ zapłonowy z hallotronem.Zdejm wtyczkę z aparatu,odłącz kabel w.n. idący od cewki od kopułki i przybliż na odległość około 1 cm od karoserii,włącz zapłon i cyklicznie zwieraj środkowy pin wtyczki aparatu z masą.Powinna przeskaiwac iskra.
Patrząc na wtyczkę od strony kabli: Od prawej żółty/niebieski i żółty/szary impulsator na środku czarny/żółty masa. Niebieski/fioletowy cewka WN z lewej czerwony/szary +12V, zasilanie modułu Na schemacie występuje jeszcze kabel niebieski - masa Teraz uniwersalny moduł DC-CDI https://obrazki.elektroda.pl/6531413600_...
Przewód zapłonowy to przewód zapłonowy... Nie ma większego znaczenia czy pochodzi z Rometa czy Yamahy. Ważne aby miał żyłę miedzianą. Przewody samochodowe z żyłą węglową (oporową) nie stosuje się w motocyklach.
Czego na elektrodzie można się dowiedzieć. Masz wyraźnie wypadanie zapłonu cylinder numer 2. Więc kabel wn, świeca lub cewka. Co do cewki to trzeba ją oglądnąć czy nie ma pęknięcia w okolicach gniazda kabla wn dla tego cylindra. Jeżeli układ zapłonowy jest sprawny to szukamy w obwodzie zasilania silnika w paliwo lub powietrze. W paliwo to stan wtryskiwacza,...
Czyli stator i cewka są w porządku? Nie wiadomo. Faktycznie na schemacie jest kabel czarno-czerwony a nie brązowo czerwony. Moja pomyłka. Cały czas robisz błedy w pomiarach. Czy nie warto było by się skupic na tym co ktoś napisał i próbować zrozumieć? Jak coś jest nie jasne to lepiej zapytać a nie pisać po raz kolejny bzdur o pomiarach na złączonym...
Robisz straszne zamieszanie. Musisz oddzielić od siebie dwie ew. usterki! Tzn. brak stabilnej pracy na biegu jałowym od braku ładowania. Jak sugerował Błażej, obwody instalacji są w pewien sposób niezależne. Mozna je rozdzielić tak aby jeden nie wpływał na pozostałe. Podstawą jest sprawny aku!!! Mam podejrzenia, ze twój sprawny nie jest. Naładuj go...
to sa cewki i powinno byc na nich opisane gdzie podłączyć ktory kabel.
Witam. Na schematach to raczej słabo się znam ..wiec Ci go nie daje. Jak "sposobem" zasiliłeś moduł zapłonu, to również (wtedy) zasiliłeś sterownik (ECU) i wstecznie poprzez ten bezpiecznik całą szynę plusową, która powinna dostać napięcie ze stacyjki. Zauważ, że również bezpiecznik 34 (tj. drugi pod 32 (15A)) opisany jest jako <Sterowanie silnikiem>,...
Witam . Na dyszę idzie (+).Cewkę jaką posiadasz ,olejową czy suchą?.Jeżeli masz tradycyjny układ zapłonowy z aparatem to wyjście z cewki łączymy z aparatem ,a na aparacie kondensator 0,22µF.Cewka sucha pracowała przez t.z.w rezystor drutowy (taki przewód niebieski,gdyż ta cewka wymaga niższego napięcia zasilania,jedynie jak startowało się rozrusznikiem...
Inne wprowadzone zmiany: Przewód izolowany – poprawna nazwa: kabel izolowany Przewód giętki – poprawna nazwa: kabel giętki Sznur – poprawna nazwa: kabel elastyczny Przewód napowietrzny izolowany – poprawna nazwa: kabel napowietrzny Przewód grzejny – poprawna nazwa: kabel grzejny Przewód pomiarowy – poprawna nazwa: kabel pomiarowy Przewód zapłonowy...
O matko zwykle kable.skad ja znam tą instalacje he he przerabialem już ten problem u siebie tylko w e39 lift. Cewki masz nowe czy kupiłeś używane bo oczywiście świece na pewno masz nowe :-) Zobacz piny we wtyczkach od cewek, oczyścić i lekko po doginac.mozesz zrobić druga instalacje że zwykłych kabli tyko takiego samego przekroju.
Po pierwsze trzeba sprawdzić twoja hipotezę o końcówkach transoptora. Można by było go wylutować z płytki. Jeżeli chcesz go umieścić w motocyklu, to sadzę że i tak trzeba będzie to zrobić. Pewnie od spodu są jakieś opisy. Jednak na początek proponuję użycie multimetru na zakresie pomiaru diod. Podłącz końcówkę miernika COM (ja podłączam tam czarny kabel...
Układ zapłonowy jest tak zbudowany, że cewka zapłonowa pracuje pod napięciem ok. 7V a na przewodzie oporowym odkłada się pozostałe 5V. Tak działa w czasie normalnej pracy. W czasie rozruchu kabel diodowy ma za zadanie podać na moment pełne napięcie w sieci, omijając przewód oporowy - by napięcie na cewce i siła iskry wzrosły. Dlaczego cewka na 7V nie...
http://obrazki.elektroda.pl/4519915300_1... Jakim problemem przy zdjęciach makro jest brak światła, to każdy bawiący się tym typem fotografii wie doskonale. Ceny oryginalnych firmowych lamp zaczynają się od 1500 zł. Ja postanowiłem zbudować taką lampę za kilkadziesiąt złotych. Może nie jest tak wypasiona jak firmowa, ale znakomicie...
http://obrazki.elektroda.pl/3774864100_1... Oczywista oczywistość ale.....
Moje obawy są następujące: jeśli wymieniłeś płytkę i działa, to która część PCB była problemem? Przeanalizujmy PRZED wymianą płytki. Masz zapłon, ale może nie we właściwym momencie. Dlaczego? Tutaj natychmiastowa odpowiedź brzmi: z powodu PCB! Coś jest nie tak na płytce PCB LUB!!! jest ona źle skonfigurowana przez niektóre czujniki, które wskazują...
Panowie ...gdybają. A jakby tak sprawdzić sprawność układu zapłonowego i mieć połowę problemu diagnostycznego "rozwaloną". Świecą out. Fajna z kabla, o ile się da. Kabel do głowicy na ok 5mm i "kopiemy". Iskrzenie ma skakać cięgle i być " tłusta". Potem co ok 1 mm odsuwamy kabel WN od głowicy (masy) aż iskra przestanie przeskakiwać. Dla sprawnego układu...
Sprawdź czy masz iskrę na świecach. Dla mnie wygląda jak uszkodzona cewka zapłonowa.
To są 2 cewki, jedna na dole dla cylindrów 1 i 4, druga na górze dla 2 i 3. Między 1 i 2 możesz sobie zamieniać dowolnie, tak samo między między 2 i 3, i nic to nie zmieni.
http://obrazki.elektroda.pl/6757730900_1... Witam. Chciałbym zaprezentować moduł zapłonowy do motocykla/samochodu z zapłonem opartym na przerywaczu czyli tak zwanych "platynkach". Moduł ten możemy zastosować w każdym motocyklu/samochodzie z zapłonem bateryjnym. Jeśli chcemy taki moduł zamontować np w Jawie 350 potrzebne będą nam dwa...
Zdjąć magneto, wyczyścić układ zapłonowy (platynki) i ustawić przerwę oraz wyprzedzenie zapłonu, wymienić kondensator, sprawdzić świecę zapłonową oraz jej przerwę, skontrolować kabel wysokiego napięcia pod kątem przebicia no i próba.
CB FSM Syrena 105L od kilku miesięcy męczę się z zakłóceniami w Syrence. Ojciec 15 lat temu miał w swojej CB i problemu nie było, a ja już nie mam pojęcia o co chodzi. Zakłócenia pojawiają się po około 20 sekundach od odpalenia silnika. Kiedyś zwykły układ zapłonowy na przerywaczach, kondensatory, trzy małe cewki, zwykłe miedziane kable zapłonowe....
Witam, podłączyłem wzmacniacz z tubą do auta i wszystko jest w porządku, ale nie wiem pod co podpiąć kabel zapłonowy (tzn. remote), żeby wzmacniacz włączał i wyłączał się razem z autem, z góry dzięki za pomoc. https://obrazki.elektroda.pl/3916174300_... https://obrazki.elektroda.pl/5800634100_... https://obrazki.elektroda.pl/6601962200_...
witam mistrzów mam problem z alarmem w drag starze 1100 wypi,ałem alarm chyba fabryczny i niewiem gdzie podłączy,c kabel z modulu zapłonowego bo nie odpali .pomórzcie.
Wystarczy. Podstawa pisana w tym dziale to jakaś mała znajomość budowy silników i ich systemów sterowania. Tu tej podstawy nie widać.
U nas w niemczech znalazłem coś takiego to kabel zapłonowy 15kv
Gaśnięcie po nagrzaniu, to objaw zacierania silnika. Ten jest dwusuwowy czy czterosuwowy? Po nagrzaniu może też się psuć układ zapłonowy. Szczególnie podatne będą wynalazki z elektroniką. Kondensator zapłonowy też może być podatny na wysoką temperaturę. Słabnie izolacja w kondensatorze, słabnie izolacja kabla WN i fajki. Musisz zaobserwować czy po zatrzymaniu...
Sondy od razu nie podejrzewaj jeśli taka praca jest na zimnym silniku po odpaleniu z rana. Jej sygnał jest brany pod uwagę przez sterownik dopiero jak silnik wskaże 60 stopni więc troszkę to trwa.Sprawdzałem to w kilku silnikach SC900 i w każdym przypadku jak temperatura silnika wskazała 61 stopni to sygnał sondy lambda wchodził z pętli otwartej w zamkniętą....
Przewody WN firmy ZEM - Ełk: http://www.zem.elk.pl/produkcja.htm# Przewody WN firmy Sentech - Pabianice: http://www.sentech.pl/pobierz-katalog/#1 Przewody WN firmy NGK: http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produk... Forum FSO: http://www.forum.fsoautoklub.pl/
Oprócz cewki i kondensatora, które nie są tak bardzo narażone na temperaturę, są jeszcze - kabel WN i fajka. Mogą mieć przebicie, mogą być brudne. Świeca też może mieć przebicie. Układ zapłonowy z iskrownikiem jest bardzo prosty. Bardzo łatwo go naprawić jeśli masz dostęp do części zamiennych.
Od pewnego czasu średnio co 3 dni wyskakują mi błędy F.28 i F.29 (losowo). Zaobserwowałem raz, że przy próbie zapłonu nie było iskry, więc przeczyściłem elektrodę zapłonową i tydzień był spokój. Przerwa pomiędzy elektrodami wydaje się OK. Dziś znów wyskoczył mi błąd F.28. Sprawdzałem uziemienie i kabel zapłonowy - wszystko OK. Zastanawiam się nad płytą...
Witam proszę o pomoc już sprawdziłem wszystko i dalej nie chce odpalić. Po odpaleniu chodził nie równo gdy dodałem więcej gazu zgasł okazało się że był przegryziony kabel od świecy i od tej pory nie odpala. Wymieniłem aparat zapłonowy sprawdziłem czujnik położenia wału. Po samodiagnostyce pokazało że jest padnięty czujnik 1 cylindra. Wymiana aparaty...
Jaką wartość miał prostownik bo powinno być 6V . Sam akumulatora do kontroli, układ zapłonowy pod magnetem zwłaszcza kondensator, kabel do świecy WN po latach może potrzebuje wymiany.
Sprawa wygląda tak przy włączonym zapłonie podczas sprawdzania zapłonu spaliła mi się cewka zapłonowa w fiacie 126p oraz wcześniej była walnięta ponieważ po nagrzaniu traciła właściwości więc przyszedł czas na zmianę cewki lecz problem tkwi w tym że wyczytałem że ma iść przewód oporowy do cewki a nie jestem pewien czy taki się tam znajduje jestem amatorem...
Jak zamienisz miejscami 3 z 2 i dalej nie będzie 3 pracować to sprawdź luz na zaworach jeżeli tam jest 1.3 OHV, a jak będzie ok to ciśnienie sprężania. Zdejmij jeszcze przewód z 3 cylindra włóż świecę i zobacz czy jest iskra, tylko gwint świecy zmasuj z silnikiem.
Wymień paliwo w zbiorniku na świeże, i sprawdź jakie ciśnienie paliwa wytwarza pompa paliwa, dobrze by było sprawdzić ciśnienie sprężania.
Dziś rano objaw ten zaczął występować nawet na benzynie i auto osiągało max prędkość 70km/h i ciągle przerywało, tak wiec po udaniu się do garażu zacząłem sprawdzanie od świec zapłonowych i długo nie musiałem szukać ponieważ kabel zapłonowy 3-go cylindra był luźny na świecy zapłonowej i to było przyczyną.
najmniej roboty by się upewnić co do gaźnika ... założyć gaźnik od kumpla z pracującego pojazdu, wtedy się wykluczy winę gaźnika, zerknij pod aparat zapłonowy na uszczelniacz czy nie jest wypchany, pęknięty, czy cieknie z niego oraz od strony sprzęgła ... a może on sobie wpadł do wewnątrz lub wskoczył, dalej klin czy nie ścięty, jeśli cały zapłon w...
http://autokacik.pl/showflat.php?Number=...
Witam. Wczorajszego dnia wymieniłem w samochodzie: filtr paliwa, oleju, powietrza, czujnik temp, olej, świece NGK. Po odpaleniu samochód chodził bez problemu. Gdy naprawiałem wydech w trakcie pracy silnika na LPG, mój mechanik odpiął kabel zapłonowy od cewki (w celu sprawdzenia "czegoś"). Samochód zgasł. W tym momencie zaczęły sie problemy. Samochód...
Pierwsza i najważniejsza rzecz to sprawdź do czego idzie ten kabel który zamieniłeś do plusa - wszystko się wyjaśni co spaliłeś, bo na 90% coś spaliłeś Po drugie - czy samochodem przejechałeś się przed wymianą silnika? może takie problemy były i na starym silniku, tylko o tym nie wiesz i coś masz uwalone Po trzecie - zmiana silnika bez zmiany komputera...
Witam No nie koniecznie musi to oznaczać śmierć modułu, po prostu odłączy kolega wspomniany w/w postach kabel brązowy z białym paskiem można go bez problemu wypiąć z kostki podważając wsuwkę po czym należy podłączyć w miejsce wypiętego kabla niedługi przewód z odizolowaną końcówką po to żeby po ewentualnym uruchomieniu (z kopniaka nie z rozrusznika)...
podpinam kondensator pod zacisk 1 na cewce Nie do końca..., Kondensator, który masz koło cewki, to kondensator przeciwzakłóceniowy, ma za zadanie tłumić zakłócenia pochodzące z układu zapłonowego, tak aby nie były słyszalne w radiu na falach średnich i krótkich (AM), dziś już chyba nikt nie używa w samochodzie takich zakresów, więc ten kondensator...
No to panowie. Mój pidźdik z nieoryginalna cewką od kosa zaskakuje coraz bardziej niestety nie pozytywnie. Mam nadzieje , ze ktoś mi wytłumaczy o co chodzi bo ja już kompletnie zgłupiałem. Jak każdy z gromadzonych , czytających ten post wie , ze z silnika wychodzą 3 kabelki. Biały(oświetlenie) Niebieski( Prąd napięcie czy jakkolwiek się to nazywa) i...
janosiksik : okej sprawdze jutro zarówka tak jak zaproponowales. kazdy styk i konektory ogolnie czyscilem i potraktowalem kontaktem w sprayu. Warto wyjąć przerywacz i kondensator i wymyć je w benzynie, tak aby były całkowicie suche. Tak samo warto odtłuścić kabel zapłonowy pokrywę cewki zapłonowej i fajkę. Połącz przerywacz, cewkę do akumulatora na...
KABLE ZAPŁONOWE w TDI !!! Szacun koledzy..
kabel zapłonowy przebicie kabel zapłonowy astra kabel zapłonowy aster
backup zulea regulator prądu triak zasięg rower elektryczny
charakterystyka diody charakterystyka diody
Symetryzator RCA/XLR: Pasywny czy Aktywny? Symetryzator RCA/XLR przy wyjściu RCA pre out – wybór i porady