Od pewnego czasu średnio co 3 dni wyskakują mi błędy F.28 i F.29 (losowo). Zaobserwowałem raz, że przy próbie zapłonu nie było iskry, więc przeczyściłem elektrodę zapłonową i tydzień był spokój. Przerwa pomiędzy elektrodami wydaje się OK. Dziś znów wyskoczył mi błąd F.28. Sprawdzałem uziemienie i kabel zapłonowy - wszystko OK. Zastanawiam się nad płytą...
Witam Mam pytanko do fachowców -gazowników. Kabel zapłonowy dostał przebicie i owinąłem go taśmą -narazie. chce je wymienić i moze warto tez świeczki wywalic bo ja zrobiłem z 5000 a koleś od którego go kupiłem jeździł rok i nic nie wymieniał czyli pewnie mają ponad 10000 lekko licząc. Iteraz moje pytanie jakie kable kupić i jakie świece ? Słyszałem...
Witam, czytalem pare tematow o moim problemie lecz żaden nie pomógł. Więc opisze mój problem. Po w jechaniu w kaluże golf słabł aż wkońcu zgasł i nie chciał odpalić. Po paru godzinach zajechałem na miejsce gdzie pozostawilem samochód i odpalił bez problemu. Więc zajechalem do domu i zacząłem sprawdzać za pomocą spryskiwacza z wodą czy gdzieś jakieś...
Nie dałeś schematu. :cry: Nie piszesz co to za skuter. Jaki jest ten moduł (regulator czy CDI)? Zbyt wiele niewiadomych. Jak mamy ci pomóc??? Pisałem, że wszystkie masy mają być podłączone i silnik ma pracować prawidłowo! Jak nie pracuje tzn. że coś jest uszkodzone! Z resztą nie wiadomu czy się dusi z powodu zapłonu/uszkodzenia instalacji czy też może...
w swoim aucie miałem przebicie n astarych kablach, łatwo jest się przekonać o nim wystarczy przesunąć rękę nad kablem albo wziąć kabelek od miernika jeden koniec przeswać nad kablem a drugi trzymać na masie iskra jest tak silna że w biały dzień ją widać a jak przebicie jest przy bloku silnika to je słuchać i widać. Po wymianie kabli przez jeden dzień...
Reklamować - widać taki niefart że już kolejne kable. A ten prąd to skacze po wszystkich kablach czy zawsze tylko po tych "wybranych :D " Może twoje świece zapłonowe mają przebicie i to powoduje problem z kablami. Może nieprawidłowo ustawiasz przerwe na świecy zmniejszając ją pod pracę z LPG. Dlatego moje pytanie czy wszystkie kable świecą.
Witam, taki objaw miałem jak czujnik Halla był niesprawny -jak było wilgotno to samochód miał problem z zapaleniem (prawdopodobnie przebicie miedzy ekranem kabla a kablem sygnałowym.) Możesz również sprawdzić kable zapłonowe i świece.
Witam. Mam problem z moją Hondą civic:( Ostatnio kupiłem nowe kable org.japońskie (stare miały przebicie). Przejechałem może 2 tysiące na tych nowych i znowu mają przebicie ;/ Czy to normalne? Czy coś jest winnego? Z góry dziękuję. Pozdro.
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to. Dużo rzeczy może być. Najpierw sprawdź takie które nic nie kosztują. Najpierw wyczyść przepływomierz. Sprawdź silniczek krokowy, sondę lambda. Może być też zapchany katalizator. Czasami jak jest przebicie na kablach, to z cewkami zapłonowymi może być problem.
sondę odłącz i zobacz jaki będzie efekt, sprawdź ciśnienie sprężania, sprawdź układ zapłonowy (może kabel ma przebicie), sprawdź świece zapłonowe,
Kupiłeś chińskie kable zapłonowe i mają przebicie.
sprawdź kable zapłonowe prawdopodobnie mają przebicie,a woda im nie służy. Najlepiej widać w nocy,albo się świecą albo się iskrzy.
Z wybuchowym zapłonem nie ma żartów - najlepiej zgłoś to do serwisanta. Może być to kwestia zabrudzenia palnika albo wady poszczególnych elementów zapłonowych (np. elektroda zapłonowa-pęknięta porcelana, przebicie na kablach zapłonowych, wada armatury gazowej bądź płyty elektronicznej). Może być również to kwestia samej regulacji ciśnienia gazu startowego...
Tak NIE WOLNO robić, jak pozbawiasz cewkę wn odbioru w postaci świecy, to wysokie napięcie rośnie do wartości, które spowoduje jej nieodwracalne przebicie, uszkodzenie, moduł zapłonowy również nie przeżyje takich eksperymentów. Kable wn sprawdza się na 2 sposoby, miernikiem (omomierzem), czy mają wymaganą rezystancję (przeważnie 2 - 10kΩ), drugi,...
Sprawdzić wpierw wyłącznik zapłonu i kabel prowadzący do niego.Kabel do fajki,fajka i świeca zapłonowa [generalnie zacznij od niej,może mieć przebicie]Jeśli w/w są ok. to masz pewnie uszkodzony moduł zapłonowy.
Kable zapłonowe od zawsze narażone są na przebicie. A czasy gdy kupowałeś je z metra już minęły. W środku plecionka miedziana i gruba izolacja. Coś jak na chińskich super grubych przewodach rozruchowych. ;) Dziś przewodu same w sobie mają sporą rezystancję. Bo głównym elementem przewodzącym rzadko jest miedź.
Mam pytanie czy do przedłużenia kabli od cewki można użyć zwykłego przewodu elektrycznego? Jaką macie temperaturę dyszy po podgrzaniu chodzi mi o samą dyszę [/quote] kolego gripppen nie uważam aby do przedłużenia przewodów wysokiego napięcia rozsądnie było dać zwykły kabel pamiętajmy o odporności na przebicie lepiej zaadoptuj przewody od samochodu od...
Powód : Przebicie Kabla zapłonowego do zamknięcia.
Witam Posiadam wyżej wyminiony samochód, problem jest taki ze, auto nie reaguje na pedał gazu, jeśli wcisne pedał gazu do konca to nic nie reaguje, jeśli bede powoli(bardzo powoli) wciskał pedał gazu to auto wkręci się na obroty, zostały wymienione kable zapłonowe (miały przebicie), sprawdzony stycznik przepustnicy (jest dobry), porszę o jaknajszybsze...
Oprócz cewki i kondensatora, które nie są tak bardzo narażone na temperaturę, są jeszcze - kabel WN i fajka. Mogą mieć przebicie, mogą być brudne. Świeca też może mieć przebicie. Układ zapłonowy z iskrownikiem jest bardzo prosty. Bardzo łatwo go naprawić jeśli masz dostęp do części zamiennych.
Wygląda na przebicie w cewce. Kable zapłonowe sprawdzone?
Witam mam problem z matizem błąd 0105 - map sensor.Wymieniłem na nowy map sensor silnik chodzi nieco lepiej niż przed wymianą ale dalej nierówno na biegu jałowym delikatnie kichając do wydechu czarnym dymem( wygląda na bogatą mieszankę). Nadmienię że przed wymianą map sensora wymieniłem w ukł. zapłonowym palec rozdzielacza,kopułkę, świece,kable zapłonowe...
Witam, Problem w tym , że nie napisałeś jaki to typ F126p, a konkretnie czy aparat zapłonowy jest z kopułką rozdzielacza czy bez (wtedy zamiast niej jest plastykowa zaślepka). Tak nawiasem mówiąc to jeszcze wypadałoby sprawdzić przewody WN do świec czy nie mają przebić i wstawić porządne silikonowe. W F126p były stosowane 3 typy cewek zapłonowych.......
Jak golf 4 to może być przebicie z kabla zapłonowego na blachę wspornika przy cewce WN.
Przy wybuchowej pracy. Po pierwsze czyszczenie z myciem palnika i nagrzewnicy. Po drugie elektroda zapłonowa (może porcelana być pęknięta a kable mieć przebicie na obudowę. Po trzecie cewka pracy a nie cewka zapłonu która nie zawsze zamyka i palnik główny odpala detonacyjne od iskry... Zaworek powolnego w junkersach obecnie jest bez regulacji, zaworek...
A czy to nie może byc wina np swiecy albo kabli zapłonowych ? np przebicie na kablu ... A jeśli to zaciety wtrysk to jak go odetkać ? Dodano po 21 Mieliscie racje wina była we wtryskiwaczu ale nie był on zatkany itp. tylko goscie z gazowni lutując kable zapomnieli o jednym dolutowac jednego przewodu którego skrecili wczesniej rozpieły sie kabelki i...
Jak pamiętam to 1.3 wielopunkt to DIGIJET nie na możliwości podłączenia VAG Pomiar kompresji i do sprawdzenia kable zapłonowe mogą mieć przebicie,wilgoć robi swoje,a gdyby była uszczelka pod głowicą to nierówno by chodził też na ciepłym silniku.[/quote] A czy te kable mają nasadki przeciwzakłóceniowe?
Albo kable były od początku felerne albo są tak zawilgocone że mają przebicie. No chyba że coś je przebiło.
Witam kupiłem niedawno Omegę z odkręcona misą olejową. Po zakręceniu jej i wlaniu oleju chciałem odpalić samochód a tu echo. Autko nie odpala. Rozrusznik kręci, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i wszystkie są dobre. Jak przekręcam zapłon pod maską słychać krótkie tykanie. Na pewno są do wymiany kable zapłonowe ponieważ maja przebicie, proszę pomóżcie...
było przebicie. Kabel zaizolowany taśmą i śmiga jak nówka.
Witam wszystkich posiadam audi a4 b5 1.8 benzyna plus lpg to jest zwykły silnik bez turba no to tak auto chodziło paliło na benzynie i lpg normalnie bez problemu ale w sobotę w tamtym tyg zaczeła utykać na benzynie i lpg ale pojawił się problem z ciężkim paleniem postanowiłem poszukać przyczyny trochę z tym zeszło za nim doszedłem z tym utykaniem na...
Podejrzewam problemy z układem zapłonowym. Sprawdź max długość iskry jaką możesz uzyskać gdy skacze z samego kabla WN do głowicy. Zacznij od 2-3 mm i odsuwaj kabel co 1 mm aż iskra przestanie przebijać powietrze. Potrzebna druga osoba do pomocy aby zapewnić prędkość rozruchową silnika. Iskra musi przebijać ponad 10 mm ! Jak nie to znaczy że WN jest...
Witam. Ja tak miałem, gdy cewka zapłonowa miała przebicie. Kable też były nienajlepsze. Mam Nexię 1.5 DOHC rocznik 1996. P.S. Acha, to jest diesel. Nie znam sie na nich, tam jest chyba trochę inaczej?
Witam w tym silniku gdy silnik się przegrzewa występuje ograniczenie mocy (minimalna dawka wtryskiwanego paliwa) , ale tylko jak temperatura płynu chłodzącego przekroczy 100 st C. Może być uszkodzony czujnik temperatury płynu ten z białą kostką, bo z niego idzie info do komputera i ten może zmniejszyć dawkę paliwa. Czujnik może również podawać zawyżoną...
Znalazłem rozwiązanie, w sumie nie ja tylko kolega ze stacji ale myślę że to będzie to, ostatnio wymieniałem kable zapłonowe na nowe, i okazało się że mają przebicie ( nie spodziewałem się że może to być od tego bo przecież nowe kable a tu jednak) wszystkim którzy starali się pomóc dziękuję za odpowiedzi
Witam, mam podobny problem. Moje autko to również Toledo 1.6 1F ale z 1995 roku. Mam zamontowaną instalację LPG firmy BRC. Na początku zdarzyło się tak, że silnik nie chciał chodzić na wolnych obrotach na benzynie. Za dzień czy dwa usterka ustąpiła. Myslałem, że to wina paliwa, więc nie przejąłem się tym za bardzo. Ale po jakimś czasie działo się znów...
Odłącz kabel gaszenia od modułu zapłonowego, w ten sposób iskra będzie cały czas, jak zagada, szukaj po kablach gdzie jest przebicie, lub stacyjka. Zalej świeże paliwo, ułatwi Ci to rozruch, spuść z gaźnika stare jeśli tam jest.
Witajcie ponownie mam Mazdę 323 benzyna 2.0 z gazem podczas ruszania delikatnie szarpie silnikiem wymieniłem jeden kabel od świec bo miał przebicie i świece zapłonowe trochę lepiej ale nadal jest problem , co myślicie na ten temat? , gdzie może tkwić problem? , może powinienem wymienić wszystkie kable ??.
silnik pracuje bardzo nierówno na biegu jałowym (czuć szarpania), przy mocniejszym depnięciu w pedał przyspieszenia można wyczuć smród zgniłych jaj Czyli do katalizatora dostaje się niespalone paliwo - wypadają zapłony - w tej sytuacji musi być błąd lambdy (który wcale nie oznacza jej uszkodzenia), a problem najprawdopodobniej leży w układzie zapłonowym...
Palec, kopułka, kable WN. Często występuje przebicie palca rozdzielacza do ośki aparatu zapłonowego.
Masa (pewna masa) na pin 31. 15 pin na cewkę modułu. Niebieski przewód na 3 pin modułu. Czerwony kabel ma iść na 14pin modułu. Ma na nim być napięcie zmienne kilkadziesiąt volt podczas kopania. Trzeba jeszcze zmierzyć impulsator ale nie pamiętam ile ma ohmów (chyba 20ohm) - u mnie musiałem go przelutować. Sam moduł łatwo uszkodzić, ale też łatwo naprawić...
Witam. Mam problem: po wjechaniu w kalużę auto praktycznie od razu gaśnie, tak jakby momentalnie odcięto zasilanie. Po zgaśnięciu nie chce odpalić a rozrusznik kręci. Odpala dopiero na zapych lub po dłuższym czasie gdy wszystko obcieknie i przeschnie. Wymieniłem kable i kopułkę a problem nadal pozostaje. Może winny jest aparat zapłonowy lub jest jakieś...
na zimnym chodzi bo prawdopodobnie ma auto scanie puzniej gasnie sprawdz aparat zaplonowy kopulke i kable moga miec przebicie papierkiem sciernym delikatnie przeczysc styki na kopulce i palcu zaplonowym chyba ze ten model ma cewke, niepamietam juz
Sprawdzić czy są kondensatory przeciwzakłóceniowe na cewce zapłonowej i na alternatorze a także wieczorem jak auto trochę postoi (kilka godzin) podnieść maskę , włączyć silnik i obejrzeć kable zapłonowe czy nie ma przebicia. Jakiekolwiek przebicie dyskwalifikuje je a tak swoją drogą to co kilka lat nalezy je wymienić tylko jakość kabli w sklepach często...
Wymieniłem kable, przewody, cewkę zapłonową. i bez zmian przekręcam stacyjkę rozrusznik chodzi , i pompa paliwa cały czas, po za tym jeszcze jakieś przebicie na kablu cd do cewki jest (słychać pykanie ) , dlatego wymieniłem kable ale na nowych jest to samo...
Do sprawdzenia układ zapłonowy, świeca. Spróbuj odpalić gdy jest ciemno - czasem widać przebicie iskry na kablach.
Witam. Radio tak jak w temacie a problem tego typu że: Podpinając pod złącza cinch (RCA) wzmacniacz, do niego głośniki w drzwiach i sub-a wszystko działa tak jak należy ale na wyłączonym silniku. Gdy odpalę silnik w głośnikach trzeszczy cicho (pokrętło vol nie wpływa na głośność trzeszczenia) a dodając gazu słychać "a'la turbinę". Na wyjściach głośnikowych...
Na początku myślałem,że szlag trafił przepływomierz...ale na benzynie chodzi jak marzenie.Jakby coś było z układem dolotu to i na benzynie by zdychał lub chociaż obrotów nie trzymał a i na gazie chodzi na wolnych obrotach...klapka w przepływomierzu ok i ta zabezpieczająca w rurze też ok... Dodano po 4 Podejrzewam,że to nie jest żadna usterka mechaniczna...
W przypadku cewek zapłonowych nowszej konstrukcji nie powinno się odłączać świecy zapłonowej od cewki w czasie pracy silnika, może to spowodowac przebicie izolatora w cewce zapłonowej i będziesz w plecy ~75 zeta. Ja zawsze podłączałem inna świece dołączoną do masy tak aby kabel nie wisiał w powietrzu. Pablo
Predzej masz przebicie na kablach WN, teraz jest wilgoci duzo wszystkie niedomagania wychodza. Pozdrawiam.
Nie pozamieniałeś przewodów zapłonowych przy tych wszystkich "zabawach". Przebicie jest winą samych kabli lub świec (za duża przerwa), kable które dostały przebicie są do wyrzucenia. Nie chciałbym Cię martwić ale ECU w tych Fiatach jest bardzo wrażliwe na przebicia w instalacji WN...
Przychodzę z problemem 🙈 A3 8L 1.6 AKL benz+gaz Męczy mnie błąd 00533 - regulacja prędkości jałowej Od czasu, odkąd pojawił się błąd: - Auto świrowało na postoju na gazie, więc wizyta u gazownika, bo wypadł termin serwisu gazu (filtry itp). Dowiedziałem się, że reduktor puszcza gaz.. - Zregenerowałem sobie reduktor (membrana, uszczelki itp). - Wymieniłem...
Sprawdź czy czujnik płomienia nie widzi przypadkiem jakiegoś obcego światła. Możesz ewentualnie odłączyć go elektrycznie i zobaczyć czy bez czujnika palnik odpali na te kilka sekund bez Twojej ingerencji w automat. Prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik lub przebicie na kablach od elektrod zapłonowych i przeskakująca iskra daje błędny sygnał na czujnik.
Hej, Czy to że kable zapłonowe w totalnej ciemności świecą (nie iskrzą) oznacza że coś jest nie tak? Poprzednie też świeciły ale do tego miały przebicie i dlatego je wymieniłem i nowe też świecą, ale auto pracuje poprawnie i po dotknięciu nie kopią. Czy może ktoś u siebie sprawdzić? Dodam że musi to być totalna ciemność aby było widać i trzeba chwilę...
https://youtu.be/WD3x80-G2Jo Dodano po 5 Slychac przebicie prądu przy wtryskiwaczach dodam że po odpieciu kabli zapłonowych zapalił na 2sek. Mógłby ktoś pomóc, mechanicy rozkładają ręce. Czy to mogłyby byc wtryski i wiązka?
Ja już sobie poradziłem z problemem samoczynnego przełączania. Najwyraźniej winne były świece zapłonowe, po ich wymianie problem ustąpił. Podobnie może być, gby kable wysokiego napięcia mają przebicie.
może ktoś rozwinąć dlaczego może mi "zabraknąć iskry na 2 cylindrach"?? Tak. I to własnie w momencie kiedy będziesz chciał wyprzedzać. Chodzi o to że iskra przeskakuje w mieszance paliwowej tym trudniej, im jest ona bogatsza. Potrzebne jest wyzsze napiecie by przeskoczyła. Kiedy przyspieszasz wciskasz mocno gaz, wzbogacasz mieszankę i napięcie przeskoku...
To może być nawet świeca (nieważne że nowa) lub przebicie na metalowej osłonie fajki świecy, jeżeli jest, ewentualnie na kablu, uszkodzenie cewki zapłonowej, przetarty kabelek od gaszenia silnika, itd. Benzyna oczywiście 95?
moduł jest razem z cewką, jeżeli telefunken to duża szansa że siedzi. Wystarcza podłożyć inny na próbe, lub stwiedzić obecnoć impulsów zapłonowych na środkowym pinie wtyczki modułu. Często-gęsto pada sama cewka, przebicie na wtórnym, wtedy wystarcza zamontować cewkę od poloneza i kablami połączyć z modułem....
Jak nie znasz przebiegu to wymień profilaktycznie kable i świece zapłonowe. czasami nie zobaczysz, że jest przebicie bo przebija w otworze nad samą świecą. Strzelanie może również występować gdy mieszanka jest zbyt uboga, ale z tym dobry gazownik powinien sobie poradzić. Przy takiej pracy silnika może się zarejestrobwać błąd sondy lambda. Ale nie od...
Niestety, za 120 cm sznurka do palenia zapłacisz 5PLN+przesyłka, a taki sznurek w pierwszym z brzegu sklepie ogrodniczym kosztuje 1,18 za 1 mb i sklep pewnie jeszcze nieźle na nim zarabia. I tak jest ze wszystkimi częściami do tego ciągniczka. U mnie też nie było iskry, ale przyczyną były platynki. Jeśłi masz na pewno spaloną cewkę, to próbuj od jakiegoś...
prawdo podobnie poszła cewka zapłonowa czyli moduł do którego wchodzą przewody,cewka może mieć przebicie :D
Ja bym sprawdził kompresję w cylindrach a w szczególności na tym który był wymieniany.No i oczywiście świece,czy na nich jest iskra,bo nie napisałeś czy je sprawdzałeś.A czy masz przebicie,obojętnie gdzie - czy na kablach zapłonowych,czy na cewce,to łatwo to sprawdzić jak jest ciemno.A najbardziej odpowiednią porą jest wilgotny wieczór.Może być też...
czesc wiesz miałem podobny problem dwa razy wymieniałem świece i nic kupiłem nowe kable zapłonowe ustało ale po miesiącu znowu zaczeły dziać sie cuda.dodam że kable kupiłem te tanie za 55zł.więc ktoś mi doradził żebym sie nie łaszczył na jakieś podróbki i kupił orginalne kable zapłonowe,i tak zrobiłem i problem sie skonczył.pozdrawiam Dodano po 4 aha...
Iskrownik wymieniony i nic. Widocznie problem leży gdzie indziej (kable/układ wysokiego napięcia, może jest zwarcie zapalnika do obudowy, albo przebicie izolacji). Powodów może być wiele. Trzeba by rozkręcić cały układ zapłonowy i wszystko przepatrzeć po kolei. Nie ma innej metody.
Dzień dobry, Toyota lata 90te, jakiś czas temu co pewien czas opadała mi wskazówka obrotomierza, pomimo braku spadku obrotów. Auto jeździ nie wypadają zapłony, nie ma błędów. Teraz zdarza się to częściej https://www.youtube.com/watch?v=x2xt-Wir... Wymieniłem obrotomierz na inny, bez zmian, wymieniłem także cały licznik - bez zmian. Do obrotomierza idzie...
Jak masz problemy to nie przez kable (chyba że mają przebicie i miernik tu nic nie pomoże), aczkolwiek elementy WN powinne być wymieniane po ok. 50tyś km
Trzeba podłączyć lampę stroboskopową na pierwszy kabel i zobaczyć czy daje iskrę w tym momencie kiedy powinien. Jeśli ma rozdzielacz to pewno ma pojedynczą cewkę. Potem trzeba cewkę sprawdzić bo może ma przebicie. I wypadało by zajrzeć do modułu zapłonowego. I rzucić okiem na impulsator, który jest w aparacie zapłonowym. Trochę opcji i miejsc do zajrzenia...
Witam ! słaba wydajność pompy czy brudny filtr paliwa będą najbardziej zauważalne przy wysokich obrotach silnika (duże zapotrzebowanie na paliwo). Skupiłbym się na przewodach wys. napięcia (wieczorem, atomizer z wodą i na pracującym silniku rozpylić mgiełkę na przewody zapłonowe) czasami fajnie to wygląda jak kable mają przebicie. Potem wszedłbym w...
No i na tym trzecim jest przebicie na kablu od góry ale wymieniłem kable i cewkę podobna sytuacja Ze co? Nowe kable świece i dalej przebija na trzecim? Nierealne . Kabli nie da się inaczej (w sumie da się ) bo jedna cewka zasila przeważnie 1-4 a druga 2-3 to iskra tracona lub jak niektórzy twierdzą dopalająca 🤣🤣
Ja bym się jeszcze wrócił do tych świec zapłonowych. Może jest coś z nimi nie tak? Jakiej firmy kupiłeś świece? Może wymina kabli do świec. Może masz gdzieś tam jakieś przebicie. Daj znać jak rozwiązałeś ten problem:)
Witam Problem z moim escortem rozwiązałem następująco : sprawdziłem zawieszenie silnika, poduszki ok, pólosie, silnik krokowy, ale po tym wziąłem sie za sprawdzanie przewodów od cewki zapłonowej sprawdziłem wszystkie połączenia kabli do świec - na jednej było "przebicie" , wymieniłem przewód, a tu niespodzianka ! dalej drgania. Pojechałem do znajomego,...
Sprawdź cewkę zapłonowa oraz rozdzielacz zapłonu fiat UNO 1.4ma mechaniczny rozdzielacz zapłonu a może nawet wymień kable może kable maja przebicie sprawdź te sprawy czasami proste rzeczy powodują problemy niema co szukać winy gdzieś głęboko Pozdrawiam
Pomyślałeś o tym, że te cewki to może jednak się nie spaliły? To, że nowy kondensator o niczym nie świadczy. Próbowałeś na 3 świecach, każda była nowa? Bo próbowanie na 3 starych to zły pomysł. A przerwa na platynkach dobrze ustawiona? Nie ma nigdzie zwarć do masy na kablu od cewki? Albo w okolicach platynek. A może przewód wysokiego napięcia ma przebicie.
wymieniłem cewkę, aparat zapłonowy ,kopułkę, palec,kable a teraz piszesz że Problem rozwiązany, kable miały przebicie Nowe kable były uszkodzone ? Co do przepustnicy to co rozbierałeś ? Możliwe że wystarczy tylko adaptacja.
Pierwsze to nowe kable zapłonowe i świece to jest podstawa. Jeśli nie pomoże podłóż na próbę drugi czujnik wału , ja raz miałem taki przypadek a jak nie to cewka zapłonowa ma przebicie czego nie będzie widać.
Reasumując: -kable zapłonowe wymyte, odtłuszczone, zaizolowane termokurczem -zakupiłem nowe świece, zakupione z serwisu gazowego miały przebicie (mimo iż serwis zapewniał o dobrej jakości i przetestowaniu świec) -wymieniłem jedną diodę oraz opornik w sterowniku, były okopcone i dioda miała pełne zwarcie Piec hula aż mi miło. Dziękuję za zaangażowanie...
No to w tym wypadku mamy brak kompresji. Lejące paliwo - problem z zaworem w komorze pływakowej czy innym ograniczającym dopływ paliwa. Powietrze - sprawdzić możesz tylko dolot do gaźnika czy cylindra, czy filtr czysty, czy się osy nie zalęgły albo inne owady. Albo czy ktoś nie zrobił kawału zapychając dolot szmatą. Sprawdzasz poziom paliwa, czy paliwo...
W moim przypadku ,przyczyna było przebicie na kablu wysokiego napiecia(uszkodzenie w/w centralki .po przelaczeniu na gaz, przekaznik klapał niemilosiernie)
Nic tym miernikiem w układzie zapłonowym nie pomierzysz, co najwyżej możesz go uszkodzić, jak będziesz miał przebicie na kablach. Napięcie na czujnikach możesz mierzyć zwykłym woltomierzem (względem masy - bloku silnika lub innego niepolakierowanego elementu karoserii)... tylko co Ci to da skoro się na tym nie znasz a co za tym idzie nie wiesz jak zinterpretować...
Aha. Czyli jesli swieca nie jest podlaczona bezposrednio do kabla WN a "trafia" w nia iskra przeskakujaca pomiedzy fajka a swieca wtedy przez "obwod rezonansowy" dostaje na chwile wieksze napiecie niz jakby byla podlaczona bezposrednio do Kabla WN i ono wystarcza na przebicie iskry w zalanej swiecy. Dobrze rozumuje ?
Może być gdzieś przebicie na kablu świecy. Przy sprawdzaniu jest odsunięty od cylindra a po wkręceniu świecy jest przeskok iskry. Druga możliwość to uszkodzenie modułu zapłonowego polegające na przesunięciu punktu powstawania iskry.
Witam.Mmam taki problem ,mianowicie przy niskich obrotach silnika mam wrażenie iz silnik nie pracuje na wszystkich czterech cylinrach,dostaje "dziure"Zmieniłem świece zapłonowe,oraz kable...ale bez skutku,co ciekawe fakt że stare kabelki miały przebicie i waliło do masy,ale po zakupie nowe kable też nie lepiej sie zachowują.Proszę o pradę.Z góry dzieki.
Witam. Sprawdz kable zapłonowe idące do świec. Często to właśnie one są tego przyczyną, mają najprawdopodobniej przebicie. Mieszanka LPG wymaga większego napięcia aby przezkoczyła iskra na świecy niż mieszanka benzyny. Dlatego na benzynie ten problem może nie występować. Możesz to sprawdzić wieczorem, lub w nieoświetlonym miejscu, zobaczysz czy nie...
Jeszcze trzeba sprawdzić uzwojenie wysokiego napięcia. Jedną sondę miernika do złącza 1 (masa) a drugą w miejsce gdzie się wkłada kabel wysokiego napięcia. Powinno pokazać coś w okolicach kilkudzieciu omów (może ciut więcej). Generalnie cewki zapłonowe w Jawkach są nie do zdarcia. Jeśli jest problem z iskrą, to może być uszkodzona świeca, fajka, kabel...
Wszystkie błędy, które wypisałeś związane są z brakiem zapłonu. Nierówne działanie silnika to potwierdza. 16685 i 16688 to błędy braku zapłonu w cylindrze odpowiednio 1 i 4. Znów 17756 to bład oznaczajacy że masz przebicie w systemie zapłonowym. Wieczorem sprawdz czy przy tym nierównym działaniu nie błyska Ci spod obudowy cewki zapłonowej. Sprawdz też...
na bemzynie to samo??? ale czy można jakoś sprawdzić te świece i kable???? W maluchu to sprawdzałem wyciagajac i kladac na silnik, potem ruszalem kolem pasowym i patrzylem na iskre. Jak byla niebiesko-fioletowa i przeskakiwala miedzy elektrodami to w porzadku, a jak po izolatorze to ma przebicie. Jak iskra pomaranczowo-czerwona to za niskie napiecie...
Kable WN maja przebicia wiec okleiłem je taśmą i już nie maja niby, próbowałem dotknąć aparatu zapłonowego i kopnęło mnie wysokie napięcie, chyba jest gdzieś przebicie. Tym się zajmij a może koszmar się skończy.
Witam.. i sprawdziłem... zacząłem od kabli i zauważyłem jak zgasiłem światło w garażu ze jak chodzi na równych obrotach czy to niskich czy wysokich jest ok, ale gdy próbuję zwiększyć gwałtownie obroty, na kablach WSZYSTKICH robi się biało tzn jest przebicie i iskra przeskakuje na blok silnika i obudowy w okolicy świec zapłonowych. Co dalej na cewce...
Mam ten sam silnik i identyczne objawy. Jeszcze większy problem pojawia się, kiedy jeżdżę na LPG. Przebicie się przez zakres obrotów 3000 - 4000 na pełnym gazie jest prawie niemożliwe (tak strasznie szarpie). Podmieniłem kable zapłonowe, świece, wyczyściłem przepustnicę, czujnik temp. niby ok. Podmienię jeszcze sondę lambda... Mechanik zastanawia się...
To zależy od jakości świec i przewodów. Zasadniczo świece powinno się wymieniać co 15 do 20 tysięcy, a kable to loteria. Dobrej firmy potrafią wytrzymać ponad 100 tysięcy a lipne nawet po paru tysiącach mogą mieć przebicie
A czy masz instalacje LPG? A może przed tym jak wykręciłeś świece zapłonowe auto jeżdziło na krótkich dystansach np. do 3-5 km. Najprawdopodobniej kable WN miały przebicie i stąd okopcone świece. Kable WN do Poloneza, te z przedziału od 14-30 zł rozsypują się średnio po roku. W nocy widać piękne efekty w okolicy połączeń ze świecami zapłonowymi. Kolejna...
więc zmień na inne przede wszystkim przewody. Bosch lub NGK. przecie to się samo nasuwa że iskra waląc do masy zaraz przy cewce nie ma zamiaru przejść przez kable zrób jeszcze coś takiego. pomiń rozdzielacz zapłonu i wepnij się bezpośrednio w przewód WN z cewki świecą zapłonową
juz kiedys pisalem auto szarpie tylko po nagrzaniu przy dodawaniu gazu njwiecej do 3000obr wymienilem filtr paliwa,powietrza,swiece,wtryski,modol,ko... ,palec,kable WN sprawdzalem z innej hondy-niepomoglo, i tak sie zastanawiam moze to lambda albo cewka ktora jak sie nagrzeje daje przebicie
Dziękuję bardzo za odpowiedź! Przebicie miałem na kablu przy gnieździe świecy. Wczoraj wróciłem do domu, przed wyjazdem docisnąłem każdy przewód mocniej i tak jakby na biegu jałowym obroty utrzymują się i w ogóle nie falują, jedynie podczas cofania musiałem jednak dodać trochę gazu bo delikatnie czasami szarpał (wcześniej gdy wyjeżdżałem z tego miejsca...
Próbuję ustawić zapłon, ustawiłem i malutka iskra się pokazała, ale bardzo mała. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć lub pokierować mnie, gdzie szukać usterki i co jest nie tak? Drugą kwestią jest to, że w tym zapłonie, co tu był, kabel świecy kopie prądem jak głupi, ale iskry nie ma z fajką czy bez i tak nie ma iskry. Gdybyś wstawił jakiś filmik jak ta iskra...
Witam. prosę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu . 2-3 tygodnie temu nie równa praca silnika, gdy dotykałem przewodów zapłonowych czułem na dłoni przebicie. U mechanika wymieniłem świece i kable zapłonowe- wszystko w porządku Tydzień temu , zrobiła się dziura w wężyku paliwa ( na tej ściance przy kabinie)- sikało aż "miło ", - wymieniliśmy wężyk paliwa....
Takie zachowanie to na 90% kable zapłonowe. Pozostałe 10% to rozdzielacz zapłonu (o ile jest w tym aucie), cewka zapłonowa lub świece. Najlepiej sprawdź to wieczorem jak już będzie ciemno. Poproś kogoś aby odpalił auto, a Ty zajżyj pod maskę i sprawdź czy po kablach nie biegają iskry. Bardzo często widać gdzie i w którym miejscu jest przebicie. Jacek...
Gdzieś ma przebicie. Pamiętam, rodzice mieli kiedyś Poloneza GLE - przy podłączonych kablach pracował nierówno, jakby nie na wszystkie gary, po odłączeniu jednego z kabli - idealnie. Mały byłem więc nie wiem co konkretnie padło (coś w układzie zapłonowym w każdym razie). Też tego nie rozumiem.
Skoro nie masz iskry - no to juz wiesz o co chodzi:) Teraz tylko kwestia znalezienia miejsca, gdzie te iskre gubisz. Sprawdz czy kabel z cewki do rozdzielacza daje iskre, sprawdz czy na cewce masz napiecia. Podejrzewam ze albo cewka dostaje jakichs przebic, albo modul zaplonowy nawala. Musisz skontrolwac po kolei elementy ukladu zaplonowego i znajdziesz...
przebicie kabel cewka zapłonowy przebicie przebicie cewka zapłonowy
normy pomiarowe lokalizacja pulpitu sprzedam głośniki eminence
taraban wzmocnienie sieci światłowodowe
Dekoder WIWA - logo pojawia się przy każdym włączeniu Zwarcie w instalacji radia uniemożliwia uruchomienie auta - diagnostyka i rozwiązania