No zamieniałem miejscami ale to nic nie dało i się zastanawiam jak tego plusa bezpośrednio od stacyjki podpiąć Przede wszystkim - dotyczy kostki z instalacji samochodu - na obu przewodach czerwonych powinien być + 12V cały czas. Jeśli nie ma - np. sprawdzić bezpieczniki. Dalej - przewód niebieski z tej kostki to +12V po stacyjce ( TAK! - wymysł Fiata,...
Bardzo ważne:odpowiednie świece i dobre kable!!!
Próbować dostać się ręką od spodu zderzaka. Bez kanału kłopotliwe, ale możliwe
Wygląda na nie oryginalny a dokładany. Możliwe, że zasila on widoczną na zdjęciu syrenę alarmu.
Zrobić tak jak potrzebuje to radio-BATT+na 7, ACC na 4 i przestanie żreć prąd. Z pinu 3 odłączyć kabel.
Czy szybko złączka by się tu sprawdziła? Vago masz do 400V, także spokojnie, oczywiście zakładając że to tylko wina kabli, a wtyczka jest ok. Dodano po 11 [url=https://laczynasnapiecie.pl/pytanie... Swoją drogą tu masz podane natężenia dla konkretnych WAGO dostosowanych do konkretnych przekroi kabla.
ELM lub VAG + Fiatscan.
Kierunkowskazy: pin10 - różowo/czarny pin20 - biało/czarny http://obrazki.elektroda.pl/3943655400_1...
trzeba ten alternator wyciągnąć,podejżewam skorodowane styki,przy regulatorze+kable ,ew.coś ze szczotkami.
Potwierdzam pompa paliwa !!!!!!
Świece Ngk BCPR6E zmniejsz przerwę na 0,8mm , przewody najlepiej oryginalne ewentualnie Beru. To zestaw na dużą liczbę kilometrów. Sentecha można porównać do Janmora, od razu po montażu lubią mieć przebicie :D
Prawdopodobnie się nada. Ale jak mówię, to loteria. Chcesz mieć pewność to kup na kablu.
Kolejność zapłonu to 1.3.4.2 Czy jest moc silnika ?może któraś ze świec niema iskry? proszę sprawdzić .
błąd poprzedniego elektryka: sprawdził ale nie zamienił kabli
Świece kable sprawdzane. jakiś czas temu wymieniane, także niema z nimi problemu..
Vag kkl,a do reszty elm 327 żeby opanować wszystkie sterowniki.
To akurat było oczywiste ;) Chyba pozostaje szukanie czegoś po wiązce kabli...
Znalazło się pod podstawa aku masa ugnila i zaraz będę wymieniał kabel
tam nie ma rezystora, tak wartosc pokazuje jak obdwod czujnika jest otwarty, wiec pewnie ktos poprzedni czujnik obcial. szukaj ucietych kabli
Nie pamiętam już szczegółów rozwiązania. Mechanik coś w kablach pod kierownicą rzeźbił.
Głupotą wg mnie jest wydawanie pieniędzy na kasowanie błędów, jeśli można to zrobić samemu po zdiagnozowaniu przyczyny problemu i jej naprawie. To że nie napisałem że najpierw chcę znaleźć powód, potem naprawić a na końcu skasować nie musi od razu koledze sugerować że zadowolę się codziennie kasowaniem powracającego błędu bez znalezienia i naprawy przyczyny...
alternator prawie na wieszchu, wytrzec szmatka kabelek od altka i juz wiadamo (bodaj niebieski).
A masa dochodzi kablem?
Witam, poszukuje schematu gdzie będą opisane piny w kostce którą podłącza sie wiązke silnika z samochodem. jedyny schemat jaki znalazłem to piny przy sterowniku a tego nigdzie nie ma dodam że jest to kostka do której przychodzi 13 kabli...
Sprawdź czy masz zasilanie na centralce, może kabel zgnił.
Z opisu wynika, ze zwarcie do masy. Dlatego wywala bezpiecznik. Pewnie przetarty przewod dotyka czasami do masy. Stad sugestie i pytania kolegow. Jak nie jestes w stanie odtworzyc problemu "od reki", to bedziesz mial trudniej z diagnozą. Na razie przyjrzyj sie wiazkom kabli.
IAW59F? Nie trać czasu na grzebanie w kablach. Standardowa usterka w tych sterownikach. ECU do naprawy.
W moim naprawionym po dzwonie punto 2 1.2 8v bez klimy zaszła konieczność wymiany chłodnicy i wentyltora po złożeniu zginął kabel od tego wentylatora. Czy ktoś wie gdzie się podłącza ten kabel?
Brak masy w tylnej lampie, wypalony konektor czarnego kabla w wielozłączu
Jeszcze sprawdzę ciągłość przewodów od ECU do skrzynki pod maską do przekaźnika T7 jeżeli będzie ok można obstawić uszkodzenie ECU Podaj masę przez żarówkę 5W na ten kabel przy zlaczu sterownika,powninien przekaźnik klikać.
Tak to dobra decyzja.
Kable świece.
Jak miałem takie Punto to sobie pociągnąłem nowy kabel bezpośrednio z alternatora do akumulatora (oryginalnie idzie przez rozrusznik) i problemy z ładowaniem zniknęły, cały czas miałem 14,3-14,5V... ale wartości podane przez autora nie są najgorsze.
W przelotkach drzwi kable się łamały.
50mA to sporo ale jeszcze w normie (zwróć uwagę, że fabryczne kostki ISO od radia nie mają 12V po stacyjce, oba "plusy" są stale zasilane). Zwiększony pobór prądu przez 90 sek. od wyłączenia zapłonu jest rzeczą normalną, po takim czasie ECU wchodzi w stan uśpienia. Co do problemów z rozruchem - masz uszkodzony /zasiarczony/ akumulator. Mimo odpowiedniego...
A wiec ja cos zepsułem czy samo sie zepsuło? gdzie szukac usterki w silniczku czy gdzies na kablach?
Naprawde nie ma nikt jakiegos schematu zeby mozna bylo pokapowac ktory to ktory kabel ??
Wejdż na fiat punto forum tam masz tutorial do podłączenia .W skrócie sub jest podpięty kablami w wiązkę radia
Niebieski to 12V "po przekręceniu kluczyka" czyli możesz podłączyć się pod stacyjkę. Fioletowo-czarny idze do przycisku CITY, przycisk podaje masę. Różowo-czarny i różowo-biały to magistrala CAN, znajdziesz ją przy body komputerze, te same kolory (na Twoim zdjęciu to chyba wtyczka niebieska na prawo od złącza OBD).
Cewka zapłonowa, kable , świece
Proszę wszystkich o pomoc w schemacie podłaczenia kabli zaplonowych, tzn ktory przewod z ktorego cylindra do ktorej cewki. Prosze napisac rowniez od ktorej strony zaczynacie numeracje na cewce. Pozdrawiam
To masz albo zwarcie do masy kabla sterującego od wtrysku w wiązce, albo uszkodzony, przebity driver wtryskiwacza w sterowniku
Właśnie takim zestawem też sprawdzałem Zamówiłem kabel KKL z przelącznikiem Bo fiata podobno mają pozamienisne kable w obd2
Nie chciałem zakładać nowego tematu, ale zostały inne zablokowane ,więc się tu zapytam. Czy kablem opel scan 4x linia k podłączę się pod punto 1,1 model 55 99r. by skasować poduszki? Jeżeli tak to w jaki sposób i jakim programem? Będę wdzięczny za pomoc bo próbowałem już kilkoma programami i żaden oprócz opel skan kabla nie wykrywa (nie łączy) . A może...
Tachosignal w Punto "Punto 10/1993""Am Kombiintrument, am schwarzen 20 PIN Stecker, PIN 14, Kabelfarbe: blau/weiß" "Punto 1994 -""Hinter dem Instrumentenbrett am Tacho ist ein schwarzer 20 Pin Stecker, Pin 14. Kabelfarbe: hellblau/weiß." "Punto 2001-""Am ABS Steuergerät, im Motorraum links, 31 PIN Stecker, PIN 22, Kabelfarbe: grau/grün" Punto ELX, HLX,...
jarekgol dzięki tylko nie mam dokumentacji. W tej starej instalacji jest jeden kabel więcej.
Nie wszystko jest ok, wszystkie bezpieczniki wyjąłem , obejrzałem tą całą centralkę gdzie są bezpieczniki i wszystko ok, rozebrałem te plastiki koło kierownicy i wszysko wydaje sie ok, nie ma wypiętych ani wysuniętych kabli
Dzięki bardzo :D
Witam, posiadam punto 1generacji z silnikiem 1.1 55km z instalacją gazową. Problem polega na tym że silnik gdy się nagrzeje momentalnie słabnie (nie pali na jeden cylinder) skacze na wolnych obrotach zapala się kontrolka od świec. 3 tygodnie temu wymieniałem świece oraz kable zapłonowe tak że są nówki.Instalacja oraz obroty też były regulowane u mechanika....
Witam mam pytanie ma ktoś może schemat pod. Które kable podpiąć pedały gazu?
To jak chcesz kombinować najtaniej to jeden przełącznik typu izostat do zapłonu (może być nawet elektryczny - taki do włączania światła). A do rozrusznika zastosuj taki jaki masz przy drzwiach do dzwonka :twisted: Braciak ma warsztat samochodowy (szewc bez butów...) po spaleniu stacyjki przez kilka miesięcy jeździł skręcając kable w palcach.
Od jakiegoś czasu auto stało się mułowate podczs przyspieszania. Kopa dostaje dopiero przy ok. 3000 obrotów tak jakby coś się otwierało. Problem dotyczy zarówno gazu jak i benzyny. Świece oraz kable nowe.
Szukam ściągawki kolorów kabli od czego i w które wczepić alarm w punto 55. Alarm to Fighter 29.
w punto to samo tylko w okolicy sprzegla
wtyczka jest we wiązce kabli która idzie do kabiny lub w inne miejsce, wydaje mi się żę nie da się go odłączyć jak inne czujniki przepustnicy, musiąłbym odciąć kable. Poza tym najprawd. jest cały czas otwarty wiec mimo odłączenia może lać non stop. Wszystkie monowtryski które są używane na allegro mają poodcinane kable.
Oby dwa predkosciomierze sa na linke z tego co widzialem na allegro ,tylko teraz z obrotomierzem czytalem gdzies ze sgnal obrotomierza idzie z ecu .Pytanie teraz czy zastosowany u mnie licznik z prsdkosciomierzem mogl byc zasopiony licznikiem z obrotomierzem czy bedzie trzeba wyprowadzic jakis dodatkowy kabel
Sprawdź kable do świec, czasem traci się styk.
Zacznij od dołożenia masy na silnik. Choć dziwne że z kabli pali?
Czyli można kupić gotowy kabel czy trzeba lutować?
glupotą jest tak twierdzic i nie miec wlasnego popartego doswiadczeniem zdania: "Kabel nigdy nie bedzie za gruby... na kablach oszczedzac to moim zdaniem glupota. Lepiej kupic raz i sie pozniej nie martwic (tym bardziej przy aktualnych podwyzkach cen kabli...)."
Zobacz [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... ,tam wrzuciłem foty wtyczki z mojej centralki tec99 evolution i sprawdź sobie po kolorach kabli.
Przedzwonię do mechanika jutro i zobaczymy co o tym myśli. Jeśli immo sam od siebie nie może zgasić silnika to odpada. Dodano po 2 Jeśli byłby to czujnik to wyszłoby to na komputerze mam racje? Teraz się dowiedziałem że świece były wymieniane już jedynie te kable zostały
Pewnie połamane kable na przepuście.
Pisz po Polsku, co to znaczy robi kable pochować wzmacniacz na nitach Myślisz że samo ułożenie kabli to 5 minut roboty? Jesteś w błędzie - wiąże się to z demontażem części wnętrza auta.
Kolejność liczy się od rozrządu . Kable wg kolejności tj 1342.
Ustawienia portu w systemie nie mają nic do rzeczy, kabelek w VW będzie działał i w nowszych Fiatach też może, ale do mojego programu musi być na chipie FT232, inaczej jest objaw taki jak opisujesz. To musi być kabel VAG-COM 409.1 na USB z chipem FT232.
wspolne sa tylko kable zasilajace - oraz + 5V
Spróbuj podpiąć się pod CANy z body ew. z zegarów. Kiedyś podłączałem radio w Grande Punto na takim body jak u Ciebie, poszło bez problemu, kolory kabli CAN w Punto: czarno różowy i różowo biały. Nie wiem czy w ducato bedą takie same kolory kabli ... może ktoś wie i podpowie.
Punto nie ma LPG Świece i kabla WN byly wymienione z 3 miesiące temu
Hmm, od kupna z kablami nic nie robiłem, muszę sprawdzić.
Kable i świece NGK i usuń linki do all.......
Wątpię ale sprawdź, jak tak to ustal, który kabel to zasilanie siłownika z wiązce progowej i podłącz się tam alarmem(najprawdopodobniej plus, wtedy zasil kabel przez przekaźnik)
Próbowałem, odpala normalnie. Ale demontowania było co niemiara. W sumie wyjąłem 3 centralki (dwie od alarmu, jedna może od centralnego zamka, który kiedyś był w aucie?), nie mówiąc o odłączaniu wszystkich kabli od wiązki auta. I chyba Trytyt z Druteksem ten alarm zakładali, bo wszystkie luty "zaizolowane" były klejem na gorąco, nie mówiąc o totalnej...
Czy chodzi ci o gniazdo diagnostyczne?
Kabel między A1 a F43.
Witam. Podjąłem się podłączenia radia w Grande Punto mojej dziewczyny. Kable są tam pourywane, nie ma zasilania stałego tzw. pamięci, jest tylko zasilanie po przekręcaniu kluczyka na bardzo cieniutkim kabelku. Udało mi się odgadnąć, że kabel niebieski to remote, nie wiem od czego jest gruby, biało czerwony kabel - przypuszczam, że to jest tak zwana...
Możesz pod kierunki, wycieraczki, albo nawet ogrzewanie szyby, obie rzeczy bardzo mało prądu biorą i raczej mają odłączone zasilanie po stacyjce wszystkie . Możesz również dostać się do gniazda zapalniczki i od spodu podpiąć kable do jednego i drugiego. Ja tak miałem w Toyocie rejestrator podpięty.
Auto odpaliło tylko nie wiadomo dlaczego. Mechanik odpiął wtryski, moduł, a potem samochód odpalił. Ja robiłem to samo, czyli niełączące kable odpadają.
Chodzi o poprowadzenie sondy termometru zewnętrznego (bo moja wersja jest bez), jeszcze może kable od przełącznika świateł DRL (bo nie w całej EU trzeba jeździć na światłach).
Teraz mi się przypomniało, przecież w punto jest taki porąbany system zasilania cewki automatu. Coś a la kabel oczko o dużej średnicy, i tam najczęściej nie ma dobrego kontaktu. Ja to zawsze przerabiam, do tego kółeczka dolutowuję kabelek i łącze z dochodzącym. Ci co robili takie rozruszniki wiedzą o co chodzi.
Wszystkie silniczki spalone i w teście komputerem "cisza" jest to realne,ale i w aucie musi być coś nie tak,zazwyczaj kable w przelotkach uszkodzone i zwarcie powodujące ciągły impuls na silniczki i one po paru minutach płoną.
jeszcze zapytam czy brak mocy na LPG może być spowodowane kablami lub świecami ?
Źle myślisz, przekaźnikiem R6 steruje ecu. Bezpiecznik F6 jest pomiędzy + akumulatora a stykiem przekaźnika, drugi styk to wyjście ze skrzynki na wentylator. Szukaj zatem miernikiem wolnego konektora od spodu skrzynki połączonego ze stykiem 87 przekaźnika R6, tam podłącz +wentylatora, drugi kabel z niego wychodzący podepnij gdziekolwiek do masy
Zamontowane i działa. Kable do otwierania/ zamykania 24 / 34. A jak podłączyć kabel do domykania szyb?
Lewy próg - fioletowy kabel, wyzwalanie "+".
Co to za brednie? :D Miedzy akumulatorem a masa samochodu ma być 0Ω. Oczywiście mówimy o masie. Sprawdź kabel "-"akumulatora ale tam gdzie jest dokręcony do nadwozia
Miałem podobnie jak autor objawy lecz mechanik szybko to zdiagnozował , a mianowicie sparciałe węże idące do nagrzewnicy ( zasysały powietrze gdy płyn chłodził się lecz w drugą stronę nie puszczały płynu ) + do tego była wymiana kabli WN
czujnik poziomu paliwa zarówno jak i pompa paliwa znajduje się z tyłu pod kanapą prawego pasażera, nie świeci bo może wtyczka(4 przewody, 2 od pompy 2 od czujnika poziomu paliwa) tam jest obrobiona, spróbuj poruszać tą wtyczką, i zobacz czy nie podnosi się wskazówka przyczyna nie podnoszącej się wskazówki to może też być to że w ogóle do czujnika poziomu...
Witajcie. Od dzisiaj stałem się posiadaczem auta zamieszczonego w tytule. Na świeżo zauważyłem, że w samochodzie nie działa prędkościomierz i licznik przebiegu (prawdopodobnie ani główny ani przebiegu dziennego). Co ciekawe działa obrotomierz. Gdzie mogę szukać rozwiązania problemu? Z tego co powiedział mi poprzedni właściciel w tym modelu nie występuje...
przetarty byl kabel o zasilania STOPU ktory idzie lewym progiem. na 1 zasilaniu jest 6 obwodow wiec rozdzielilem je.zamontowalem dodatkowe bezpieczniki i po problemie. ofc kabel do wymiany
Przyczyna były kable w peszlu miedzy bagaznikiem a samochodem i robilo zwarcie;) a klient wkladał ciagle nowy silniejszy bezpiecznik i wypalilo kable body komuter i czujnik stopu ;) ale wszystko juz zrobione :) dzieki za pomoc
Nie, nie ma takie możliwości, w Grande Punto diagnostyka odbywa się po magistrali CAN.
Czy uszkodzone kable mogą powodować te objawy? Oczywiście, wymień przewody.
tzok-pewnie masz rację, że to jest przepustnica. Ale do rzeczy: byłem teraz sprawdzić układ: po zamianie kabli z jednej cewki na drugą i z jednej świecy na drugą nic się nie zmienia. Natomiast z jednej cewki prawdopodobnie jest jakieś przebicie, gdyż widać ładunek który 'ucieka' masę( korpus silnika). W drugiej cewce nic takiego nie ma miejsca. Zauważyłem...
Świece, kable, cewka. Kompresja. Jaki przebieg? Gazownia?
Mam problem z Fiat Punto 1.2 2003 rok. Problem objawia się w ten sposób że po wyciągnięciu kluczyka jest cały czas zapłon na desce . Na samym początku sprawdziłem bezpieczniki i jest ok a następnie odpiołem od stacyjki kable i problem cały czas jest . Proszę was o podpowiedź .
Czyli sonda lambda i przepalone kable - ale które kable ?? Dzieki za odp..
Każdy możesz tam podłączyć Spotkałem się z takimi wersjami sterowników zamka, które mają zamienione miejscami dwa skrajne kable zasilające ("+" i "-") .
Witam, jeśli temat już był to proszę o przekierowanie i z góry przepraszam. Jak w temacie-nie mogę zlokalizować kabla dającego masę na silnik w Punto II 1.8 hgt Może ktoś jest w stanie mi pomóc? pozdr
Niech się jeszcze pochwali ten Twój kolega ile zapłacił za to sprzęgło i kable ;) W Punto wymieniałem sprzęgło przy 130tys. km i kosztowało to niespełna 550zł z robocizną. Pomijając już fakt, że ciekawa jest ta Mazda 3 z 1997 roku, zwłaszcza że ten model robili od 2003 roku ;) takie rzeczy to tylko na Allegro. Może Tobie się takie auta podobają, ale...
punto kable punto kable zapłonowe punto radio kable
whirlpool płyta elektryczna zakłócenia równoległe parametr maszynowy
roomster schemat elektrozawór zmywarki ariston
Kondensator do prostownika Telwin Leader 210 - jaki wybrać? Pralki do unikania: Candy, Whirlpool, Indesit i inne