No zamieniałem miejscami ale to nic nie dało i się zastanawiam jak tego plusa bezpośrednio od stacyjki podpiąć Przede wszystkim - dotyczy kostki z instalacji samochodu - na obu przewodach czerwonych powinien być + 12V cały czas. Jeśli nie ma - np. sprawdzić bezpieczniki. Dalej - przewód niebieski z tej kostki to +12V po stacyjce ( TAK! - wymysł Fiata,...
Bardzo ważne:odpowiednie świece i dobre kable!!!
Kierunkowskazy: pin10 - różowo/czarny pin20 - biało/czarny http://obrazki.elektroda.pl/3943655400_1...
Próbować dostać się ręką od spodu zderzaka. Bez kanału kłopotliwe, ale możliwe
Jeśli to jest taki grubszy biały brązowy to z tego co pamietam chyba pompa paliwa.
Wygląda na nie oryginalny a dokładany. Możliwe, że zasila on widoczną na zdjęciu syrenę alarmu.
Kolejność zapłonu to 1.3.4.2 Czy jest moc silnika ?może któraś ze świec niema iskry? proszę sprawdzić .
Czy szybko złączka by się tu sprawdziła? Vago masz do 400V, także spokojnie, oczywiście zakładając że to tylko wina kabli, a wtyczka jest ok. Dodano po 11 [url=https://laczynasnapiecie.pl/pytanie... Swoją drogą tu masz podane natężenia dla konkretnych WAGO dostosowanych do konkretnych przekroi kabla.
Owszem łączy się po USB ale jest tam FTDI (mówimy o KKL-u)czyli konwerter z USB na RS232, więc bezpośrednie RS232 Też zadziała . Po za tym zobacz to https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... wiec jeśli atmega jest w stanie odczytać dane to i może też je nadać jedyny problem jakie dane musi wysłać.
ELM lub VAG + Fiatscan.
Vag kkl,a do reszty elm 327 żeby opanować wszystkie sterowniki.
Zrobić tak jak potrzebuje to radio-BATT+na 7, ACC na 4 i przestanie żreć prąd. Z pinu 3 odłączyć kabel.
trzeba ten alternator wyciągnąć,podejżewam skorodowane styki,przy regulatorze+kable ,ew.coś ze szczotkami.
alternator prawie na wieszchu, wytrzec szmatka kabelek od altka i juz wiadamo (bodaj niebieski).
Świece kable sprawdzane. jakiś czas temu wymieniane, także niema z nimi problemu..
Jak miałem takie Punto to sobie pociągnąłem nowy kabel bezpośrednio z alternatora do akumulatora (oryginalnie idzie przez rozrusznik) i problemy z ładowaniem zniknęły, cały czas miałem 14,3-14,5V... ale wartości podane przez autora nie są najgorsze.
Dzięki bardzo :D
Niebieski to 12V "po przekręceniu kluczyka" czyli możesz podłączyć się pod stacyjkę. Fioletowo-czarny idze do przycisku CITY, przycisk podaje masę. Różowo-czarny i różowo-biały to magistrala CAN, znajdziesz ją przy body komputerze, te same kolory (na Twoim zdjęciu to chyba wtyczka niebieska na prawo od złącza OBD).
Z tego co pamiętam to ten od termostatu Nie pisz głupot, jak już to od wyłącznika termicznego w chłodnicy.
Nie pamiętam już szczegółów rozwiązania. Mechanik coś w kablach pod kierownicą rzeźbił.
Świece Ngk BCPR6E zmniejsz przerwę na 0,8mm , przewody najlepiej oryginalne ewentualnie Beru. To zestaw na dużą liczbę kilometrów. Sentecha można porównać do Janmora, od razu po montażu lubią mieć przebicie :D
IAW59F? Nie trać czasu na grzebanie w kablach. Standardowa usterka w tych sterownikach. ECU do naprawy.
Nie, nie ma takie możliwości, w Grande Punto diagnostyka odbywa się po magistrali CAN.
Jeszcze sprawdzę ciągłość przewodów od ECU do skrzynki pod maską do przekaźnika T7 jeżeli będzie ok można obstawić uszkodzenie ECU Podaj masę przez żarówkę 5W na ten kabel przy zlaczu sterownika,powninien przekaźnik klikać.
To akurat było oczywiste ;) Chyba pozostaje szukanie czegoś po wiązce kabli...
błąd poprzedniego elektryka: sprawdził ale nie zamienił kabli
Głupotą wg mnie jest wydawanie pieniędzy na kasowanie błędów, jeśli można to zrobić samemu po zdiagnozowaniu przyczyny problemu i jej naprawie. To że nie napisałem że najpierw chcę znaleźć powód, potem naprawić a na końcu skasować nie musi od razu koledze sugerować że zadowolę się codziennie kasowaniem powracającego błędu bez znalezienia i naprawy przyczyny...
Znalazło się pod podstawa aku masa ugnila i zaraz będę wymieniał kabel
Witam. Podjąłem się podłączenia radia w Grande Punto mojej dziewczyny. Kable są tam pourywane, nie ma zasilania stałego tzw. pamięci, jest tylko zasilanie po przekręcaniu kluczyka na bardzo cieniutkim kabelku. Udało mi się odgadnąć, że kabel niebieski to remote, nie wiem od czego jest gruby, biało czerwony kabel - przypuszczam, że to jest tak zwana...
Wejdż na fiat punto forum tam masz tutorial do podłączenia .W skrócie sub jest podpięty kablami w wiązkę radia
W przelotkach drzwi kable się łamały.
To masz albo zwarcie do masy kabla sterującego od wtrysku w wiązce, albo uszkodzony, przebity driver wtryskiwacza w sterowniku
A masa dochodzi kablem?
Przyczyna były kable w peszlu miedzy bagaznikiem a samochodem i robilo zwarcie;) a klient wkladał ciagle nowy silniejszy bezpiecznik i wypalilo kable body komuter i czujnik stopu ;) ale wszystko juz zrobione :) dzieki za pomoc
Chodzi o poprowadzenie sondy termometru zewnętrznego (bo moja wersja jest bez), jeszcze może kable od przełącznika świateł DRL (bo nie w całej EU trzeba jeździć na światłach).
Punto nie ma LPG Świece i kabla WN byly wymienione z 3 miesiące temu
Brak masy w tylnej lampie, wypalony konektor czarnego kabla w wielozłączu
Z opisu wynika, ze zwarcie do masy. Dlatego wywala bezpiecznik. Pewnie przetarty przewod dotyka czasami do masy. Stad sugestie i pytania kolegow. Jak nie jestes w stanie odtworzyc problemu "od reki", to bedziesz mial trudniej z diagnozą. Na razie przyjrzyj sie wiazkom kabli.
Witam, mój problem polega na tym, że nie wiem jak podpiąć głosniki z tyłu w Fiacie Punto Mk1. Z przodu były podciągnięte kabelki fabrycznie natomiast z tyłu ich brak. Z radia wychodzą wszystkie przez kostke ISO jednak giną gdzieś pod deska rozdzielczą, Sprawdziłem w progach: są tam uchwyty pod kable ale kabli nie ma. Wie ktoś może gdzie one sie kończą...
Teraz mi się przypomniało, przecież w punto jest taki porąbany system zasilania cewki automatu. Coś a la kabel oczko o dużej średnicy, i tam najczęściej nie ma dobrego kontaktu. Ja to zawsze przerabiam, do tego kółeczka dolutowuję kabelek i łącze z dochodzącym. Ci co robili takie rozruszniki wiedzą o co chodzi.
50mA to sporo ale jeszcze w normie (zwróć uwagę, że fabryczne kostki ISO od radia nie mają 12V po stacyjce, oba "plusy" są stale zasilane). Zwiększony pobór prądu przez 90 sek. od wyłączenia zapłonu jest rzeczą normalną, po takim czasie ECU wchodzi w stan uśpienia. Co do problemów z rozruchem - masz uszkodzony /zasiarczony/ akumulator. Mimo odpowiedniego...
w punto to samo tylko w okolicy sprzegla
Nie chciałem zakładać nowego tematu, ale zostały inne zablokowane ,więc się tu zapytam. Czy kablem opel scan 4x linia k podłączę się pod punto 1,1 model 55 99r. by skasować poduszki? Jeżeli tak to w jaki sposób i jakim programem? Będę wdzięczny za pomoc bo próbowałem już kilkoma programami i żaden oprócz opel skan kabla nie wykrywa (nie łączy) . A może...
Kable świece.
Tak to dobra decyzja.
Szukam ściągawki kolorów kabli od czego i w które wczepić alarm w punto 55. Alarm to Fighter 29.
To jak chcesz kombinować najtaniej to jeden przełącznik typu izostat do zapłonu (może być nawet elektryczny - taki do włączania światła). A do rozrusznika zastosuj taki jaki masz przy drzwiach do dzwonka :twisted: Braciak ma warsztat samochodowy (szewc bez butów...) po spaleniu stacyjki przez kilka miesięcy jeździł skręcając kable w palcach.
Pisz po Polsku, co to znaczy robi kable pochować wzmacniacz na nitach Myślisz że samo ułożenie kabli to 5 minut roboty? Jesteś w błędzie - wiąże się to z demontażem części wnętrza auta.
Sprawdź czy masz zasilanie na centralce, może kabel zgnił.
Kable i świece NGK i usuń linki do all.......
Potwierdzam. Punto 2010r sterowanie klapa fiolejowy kabel w lewym progu (brązowa zlaczka). Całość podlaczona przez przekaźnik zgodnie z schematem powyżej - wszystko działa, zarówno z pilota jak i z konsoli w samochodzie. Dzieki za pomoc!
widzę że temat bardzo gorący;]
Muszisz go przeskalować...
tam nie ma rezystora, tak wartosc pokazuje jak obdwod czujnika jest otwarty, wiec pewnie ktos poprzedni czujnik obcial. szukaj ucietych kabli
Możesz pod kierunki, wycieraczki, albo nawet ogrzewanie szyby, obie rzeczy bardzo mało prądu biorą i raczej mają odłączone zasilanie po stacyjce wszystkie . Możesz również dostać się do gniazda zapalniczki i od spodu podpiąć kable do jednego i drugiego. Ja tak miałem w Toyocie rejestrator podpięty.
Dorzuciłem dziś ten dodatkowy kabel i trochę się poprawiło tzn przy obciążeniu było 13,70V a teraz jest trochę ponad 13,80V na gorącym silniku jeśli to ma znaczenie.
Właśnie takim zestawem też sprawdzałem Zamówiłem kabel KKL z przelącznikiem Bo fiata podobno mają pozamienisne kable w obd2
Czyli można kupić gotowy kabel czy trzeba lutować?
Sprawdź kable do świec, czasem traci się styk.
Ustawienia portu w systemie nie mają nic do rzeczy, kabelek w VW będzie działał i w nowszych Fiatach też może, ale do mojego programu musi być na chipie FT232, inaczej jest objaw taki jak opisujesz. To musi być kabel VAG-COM 409.1 na USB z chipem FT232.
Wszystkie silniczki spalone i w teście komputerem "cisza" jest to realne,ale i w aucie musi być coś nie tak,zazwyczaj kable w przelotkach uszkodzone i zwarcie powodujące ciągły impuls na silniczki i one po paru minutach płoną.
Jedna cewka 1i4 druga2i3,
Witam mam pytanie ma ktoś może schemat pod. Które kable podpiąć pedały gazu?
Cewka zapłonowa, kable , świece
Czy uszkodzone kable mogą powodować te objawy? Oczywiście, wymień przewody.
Kolejność liczy się od rozrządu . Kable wg kolejności tj 1342.
Hmm, od kupna z kablami nic nie robiłem, muszę sprawdzić.
Spróbuj podpiąć się pod CANy z body ew. z zegarów. Kiedyś podłączałem radio w Grande Punto na takim body jak u Ciebie, poszło bez problemu, kolory kabli CAN w Punto: czarno różowy i różowo biały. Nie wiem czy w ducato bedą takie same kolory kabli ... może ktoś wie i podpowie.
8 lat mają i są cienkie,tylko myślę jak je wyciągnąć i wsadzić nowe najlepiej aby było jak najmnie j rozkręcania moje auto to punto 2 sx
Mam problem z Fiat Punto 1.2 2003 rok. Problem objawia się w ten sposób że po wyciągnięciu kluczyka jest cały czas zapłon na desce . Na samym początku sprawdziłem bezpieczniki i jest ok a następnie odpiołem od stacyjki kable i problem cały czas jest . Proszę was o podpowiedź .
wspolne sa tylko kable zasilajace - oraz + 5V
Musisz przerobić całą instalację elektryczną, najlepiej kupić pełną instalację elektryczną silnika i wnętrza z fiata Punto, potem usunąć zbędne kable a niektóre przedłużyć.
A wiec ja cos zepsułem czy samo sie zepsuło? gdzie szukac usterki w silniczku czy gdzies na kablach?
Zacznij od dołożenia masy na silnik. Choć dziwne że z kabli pali?
Pewnie połamane kable na przepuście.
Źle myślisz, przekaźnikiem R6 steruje ecu. Bezpiecznik F6 jest pomiędzy + akumulatora a stykiem przekaźnika, drugi styk to wyjście ze skrzynki na wentylator. Szukaj zatem miernikiem wolnego konektora od spodu skrzynki połączonego ze stykiem 87 przekaźnika R6, tam podłącz +wentylatora, drugi kabel z niego wychodzący podepnij gdziekolwiek do masy
Naprawde nie ma nikt jakiegos schematu zeby mozna bylo pokapowac ktory to ktory kabel ??
Witam, jeśli temat już był to proszę o przekierowanie i z góry przepraszam. Jak w temacie-nie mogę zlokalizować kabla dającego masę na silnik w Punto II 1.8 hgt Może ktoś jest w stanie mi pomóc? pozdr
Kabel między A1 a F43.
nikt koła pasowego nie ruszał, ta kwestia także odpada ... jest tak samo jak w punto tak na marginesie. Kable WN w dobrej kolejności.
jarekgol dzięki tylko nie mam dokumentacji. W tej starej instalacji jest jeden kabel więcej.
Witam, poszukuje schematu gdzie będą opisane piny w kostce którą podłącza sie wiązke silnika z samochodem. jedyny schemat jaki znalazłem to piny przy sterowniku a tego nigdzie nie ma dodam że jest to kostka do której przychodzi 13 kabli...
Do programu AlfaOBD wystarczy zwykły kabel obd2 Tylko do części sterowników, do reszty trzeba mieć dodatkowe adaptery. czy stosować ten co Mam z przełącznikiem np do fiata punto Nie wiem jaki to kabel i co robi ten przełącznik, jeżeli przełącza szybkości CAN, to tak.
Mam się wpiąć kablami ze sterownika w te kolorowe a one z kolei cały czas są kostką podłączone do gniazda przy bezpiecznikach Tak
Mialem taki przypadek , uszkodzony byl alternator - zwieral z masą
Czy chodzi ci o gniazdo diagnostyczne?
Ten wynik jest prawdopodobny , ale tylko wtedy kiedy masz uszkodzone kable w mierniku .Ma być 0Ω
Witam Sprzętu jest naprawdę wiele.Najbardziej godne polecenia są radia firm Alan bądź President lub przy mniejszej kasie Onwa.Na twoje potrzeby wystarczy w zupełności Alan 28 lub też któryś z mniejszych Presidentów np. Harry lub Billy no i oczywiście jeszcze antenka do kompletu, kawałek kabla zestroić to wszystko razem i używać
jeszcze zapytam czy brak mocy na LPG może być spowodowane kablami lub świecami ?
Świece, kable, cewka. Kompresja. Jaki przebieg? Gazownia?
Od jakiegoś czasu auto stało się mułowate podczs przyspieszania. Kopa dostaje dopiero przy ok. 3000 obrotów tak jakby coś się otwierało. Problem dotyczy zarówno gazu jak i benzyny. Świece oraz kable nowe.
w ktorym zlączu i jakiego koloru jest kabel od lampki ładowania w punto II 1.2 8v?? Jakie są programy ze schematami elektrycznymi? Mam autodatę ale może są jeszcze jakieś warte uwagi. Mam taki opis złączy i ciekawi mnie jaki to program.
wtyczka jest we wiązce kabli która idzie do kabiny lub w inne miejsce, wydaje mi się żę nie da się go odłączyć jak inne czujniki przepustnicy, musiąłbym odciąć kable. Poza tym najprawd. jest cały czas otwarty wiec mimo odłączenia może lać non stop. Wszystkie monowtryski które są używane na allegro mają poodcinane kable.
Nie wszystko jest ok, wszystkie bezpieczniki wyjąłem , obejrzałem tą całą centralkę gdzie są bezpieczniki i wszystko ok, rozebrałem te plastiki koło kierownicy i wszysko wydaje sie ok, nie ma wypiętych ani wysuniętych kabli
Auto odpaliło tylko nie wiadomo dlaczego. Mechanik odpiął wtryski, moduł, a potem samochód odpalił. Ja robiłem to samo, czyli niełączące kable odpadają.
Może sam przełącznik ,może kable w drzwiach,a może co innego. Sprawdzaj żarówką, nie napięcie miernikiem.
Lewy próg - fioletowy kabel, wyzwalanie "+".
Czyli sonda lambda i przepalone kable - ale które kable ?? Dzieki za odp..
na cewce masz zapisane gdzie idzie kabel
Witam mam taki problem od pewnegu czasu moje punto przy przekrecaniu kluczykiem nie odpala a czasami odpala płynnie lub słychac taki zgrzyt jakby zwarcie kabli może ktoś wie jaka może być przyczyna z góry dziękuje za informacje
kable punto punto kable zapłonowe punto radio kable
podsłuch telefon analogowy uniwersalne sterowniki karty graficznej wymiana żarówka toyota
pralka indesit migać dioda pralka indesit migać dioda
Silnik markizy się przegrzewa - przyczyny i rozwiązania Woltomierz nie pokazuje napięcia w karuzeli Autodrom