Odpowiem ci po chłopsku -kłania się prawo Ohma to raz , a dwa ,to najlepiej spraw sobie przewody od małej spawarki i profesjonalne krokodylki.Odpalą każdy samochód ( o ile drugi akumulator jest ok.)
Nie wiesz czy nie idzie tam Jakiś przekaznik czy cos? Dla przekaźnika, zmiana biegunowości nie ma znaczenia, ale dla elektroniki już tak. Rozumiem że sprawdzałeś wszystkie bezpieczniki a nie tylko ten jeden ?
Do osobówek OK. Ale coś mi te przewody na rysunkach na 50mm² nie wyglądają (kiedyś ojcu taki sprzedali. Przy Dieslu dym z nich poszedł. Jak tam było 4mm² to wszystko, resztę kupę izolacji, która na zimnie gwałtownie twardniała). W hurtowniach LgY 50mm² kosztuje dla zwykłego Kowalskiego około 21zł netto za 1m. Czyli 2*6*21*1,23= 310zł...
Błędy w jaśkach jakieś są? Zobacz czy zamki życzą sobie się otworzyć. Zasilanie posprawdzaj na ABS. Mogły być odwrotnie podpięte kable rozruchowe, bardziej prawdopodobnie dostał szpilkę napięciową.
nie osłonięty fragment karoserii pojazdu (sam silnik też się do tego nadaje) Silnik nadaje się w szczególności. Powód jest taki, że droga prądu skraca się o odcinek kabla łączący klemę ujemną akumulatora z masą silnika. Jeżeli tam jest spadek napięcia (np. wskutek skorodowanego styku) to różnica w obrotach na rozruszniku będzie znacząca.
Sprecyzuj pytanie o tą "dawkę" ? A prostownik, kable rozruchowe najpewniej pod akumulator podłącz (- masz na korpusie ciągnika, przyjżyj się ,że masz jeden zacisk aku podłączony do korpusu, a + masz podłączony do rozrusznika, poprzez włącznik rozrusznika). Pozdrawiam.
Padł akumulator odpal na kable rozruchowe
Może żeby nie zaiskrzyć przy samym akumulatorze w momencie podłączania drugiego bieguna (masy) ale mnie się wydaję że badziej chodzi nie o wybuch co o podłączenie ujemnego bieguna "dawcy" bezpośrednio na solidną masę silnika w celu mniejszych strat ( i tak kable rozruchowe są długie i wprowadzają straty).
Mnie się wydaje, że zwiększenie mocy silnika wiąże się też z większym rozrusznikiem, a co za tym idzie większej pojemności akumulatorem z odpowiednio dużym prądem rozruchowym. Jeśli będzie to zachowane, to przez nie potrzeba żadnej pomocy, żadnych pożyczek prądu.
Spróbuj na kable rozruchowe od sąsiadów zapalić
Też tak robię, ale ściskam praską do tulejek a jak nie mam pod ręką to ściskam dwoma cybantami, takimi zaciskami kabłąkowymi do linek, tylko ta tulejka musi być długa żeby dwa zaciski się zmieściły, obrócone o 180 stopni, trzyma wyśmienicie. Potem te zaciski można zdjąć a jak nie przeszkadzają to zostawić. Tak mam zrobione kable rozruchowe i działają...
Poczytaj:http://www.auto-swiat.pl/eksplo...
Kable rozruchowe made in china.Grube jak palec,a w środku dwa cieniutkie druciki. :D
Kupię używany kabel wieloparowy, multicore, pytę do zastosowań w małej estradzie. Interesuje mnie kabel: - 16 wejść - 4 powroty - długość 20-30m Wystarczy sam kabel bez wtyczek, sam sobie dorobię wtyki. Ewentualnie jak ktoś ma inne, np 2 kable o długości 30m po 8 wejść i 2 powroty to też taki kupię. Kontakt GG 9436518, e-mail tomek.trzemcha(at)neostrada.pl...
Jak masz kable rozruchowe to spróbuj na dwa akumulatorki Jak napięcie podczas rozruchu spada do 10 V to raczej akumulator jest coś nie tak. Spróbuj podładować akumulator i potem kable podłącz i odpalaj na dwa akumulatory. Będziesz miał jasne czy to wina akumulatora.
Na początek sprawcy świece żarowe manualnie jeżeli grzeją zostają wtryski Jak je sprawdzić Wykrecasz je kable rozruchowe i do obudowy świecy podpinasz - masę do części z małym gwintem podpinasz + w ciągu ok 3s powinna się rozpalić Jeżeli nic się nie dzieje świece uszkodzone
Kilka dni temu zmieniałem w takim alternator po tym jak odwrotnie podłączyli kable rozruchowe i diody padły. Z nowym alternatorem napięcie ładowania na mrozie dochodzi nawet do 15.5V, im cieplej tym niższe. Więc domyślam się że tak ma być.
Pierwsze pytanie to jakich użyłeś kabli do rozruchu? Były to oryginalne kable rozruchowe czy jakieś z tanie z supermarketu. Mogłeś chwilkę poczekać z podpiętymi kablami. Jesli akumulator jest dobry to powinien się w niedługim czasie podładować i autko powinno zapalić. jeśli jednak akumulator jest padnięty musisz mieć grube kable żeby odpalić samochód
Jednak Kolego pokażę Ci krokodyle tutaj: http://obrazki.elektroda.pl/7824823200_1... bo link do aukcji przez moją nieopatrzność niestety został usunięty. Mniejsze krokodyle myślę w rozsądnej cenie 5,50, obciążalność deklarowana przez producenta 300A, spokojnie sprawdzają się w osobówkach, busach. Długość około 15cm, rozstaw szczęk 3,5cm....
Bardzo dobry opis,dodał bym tylko że silnik dawcy powinien być wprowadzony na wyższe obroty (ok.3000)
...jeśli ktoś ma wątpliwości, niech rozgrzeje takie auto, podjedzie drugim, na grube kable rozruchowe podłączy pracujące auto i spróbuje odpalić to nie palące. Tyle że taki test może nie wyjść: - lichy rozrusznik, - spadki napięć w instalacji, - przewody rozruchowe grube ale tylko z zewnątrz bo w środku mniej miedzi niż w przewodzie 2,5mm2 Reszta to...
Dzień dobry. Potrzebuję kupić solidne kable rozruchowe do odpalania aut dostawczych. Mam dwie możliwości na oku. Z racji, że nie znam się, proszę o podpowiedź, które są lepsze. Dziękuję. https://allegro.pl/oferta/kable-przewody...
wyciągnąć rozrusznik wziąść kable rozruchowe i spróbowac zastartowac na krótko rozrusznikiem, na sucho powiniem kręćić obserwuj bendix podczas wyrzycania korzystając z tego ze masz wymontowany rozrusznik odpal traktor na pycha, jeśli zapali to padniety rozrusznik sasiad miał cos podobnego w transicie a znajomy dawno temu w mercedesie Dodano po 46 to...
Czy taki przekrój nie będzie za duży dla większości samochodów benzynowych starszych marek jak np. Polonez, czy Audi 80 Co to oznacza, za duży? Masz na myśli, że nie wejdzie pod maskę, czy że mała elatyczność kabla urwie klemę akumulatora? Bo jeśli masz na myśli, że popłynie za duży prąd, to tu Cię uprzedzę. Kable ani nie podwyższają napięcia, ani...
Słuchaj co do masy to możesz sprawdzić miernikiem, lub jeżeli masz kable rozruchowe to na próbę możesz podłączyć (-)akumulatora z blokiem silnika. Natomiast jeżeli mówisz,że nie kręci to Twój mechanik ma zrobić tak w momencie jak rozrusznik nie kreci podłączyć kontrolkę (taką żaróweczkę) na rozruszniku do przewodu, który idzie ze stacyjki (taki cienki...
A taki rezystor można zrobić ze spirali grzejnej dużej mocy. Rozciągasz ją żeby wyprostować drut oporowy, następnie składasz ją na pół- kilka razy, aż do osiągnięcia żądanej oporności. Trzeba ją trochę skręcić osiowo, żeby druty nie latały. Tak uzyskaną linkę oporową nawijasz np. na płytę bakelitową lub inny sztywny izolator odporny na temperaturę....
Witam Musisz znaleźć które uzwojenie stojana jest rozruchowym (mniejsza rezystancja) Uzwojenie główne podłączasz do L i N a rozruchowe jeden koniec do N a drugi do L przez kondensator, zmianę kierunku uzyskujesz przez zmianę końcówek uzwojenia rozruchowego. To na wirniku to chyba jakiś "elektro hamulec" lub pomiar obrotów nie mam pojęcia. Pozdrawiam
Musiało temu filtrowi to zwarcie zaszkodzić , że się aż zapowietrzył. :D
http://obrazki.elektroda.net/6_127071291... Firma Michelin przedstawiła inteligentne kable rozruchowe. Zazwyczaj aby uniknąć pomyłki przy podłączaniu kabli i ewentualnych uszkodzeń kable są pokolorowane na różne kolory. Jednak nowe kable Michelin są całe niebieskie. W środku przewodów znajduje się małe pudełeczko wypełnione elektroniką. Po...
Doktoryzujesz się? Nie ma sensu, dziś może być ok, a jutro dostanie zwarcia... Tfu, tfu... :) Takim łagodnym ładowaniem i rozładowaniem, teoretycznie zwiększasz pojemność akumulatora - w granicach rozsądku i możliwości akumulatora, żarówka mogłaby dłużej świecić? Ja bym już wziął ten akumulator, i pojechał odpalać samochód. To będzie prawdziwy sprawdzian,...
Do starego, dobrego APC BackUPS 400 podłączyłem kiedyś samochodowy 12V 72Ah. Radził sobie nieźle (ponad 3 godziny pracy na akumulatorze pod prawie pełnym obciążeniem). Ale była seria awarii energetycznych i wkurzyło mnie zbyt wolne ładowanie - podpiąłem supermarketowy prostownik i zapomniałem o tym - po 2 tygodniach akumulator był już tylko do wyrzucenia....
Hej! Mam zamiar nabyć prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych i kable, których można użyć do odpalenia auta z wykorzystaniem innego auta. Jestem laikiem, więc nie wiem, co wybrać. Polecicie jakiś dobry sprzęt? Jeśli jeszcze jakieś dane są potrzebne do właściwego wyboru, to pytajcie. Dzięki z góry, Jacek Ja polecam aby nie zapuszczać tak...
chwilę chodzi i znów się wyłącza Mimo, że cały czas ma zasilanie? Nie robi się ciepły (gorący) przy tym - może jakieś zabezpieczenie termiczne w silniku może być. Poza powyższym to ten typ tak ma. Te kompresory nie są budowane do pracy w szybkich cyklach start/stop/start bo termostat lodówki (+ jej bezwładność cieplna) raczej reaguje powoli. Z opisu...
Rączka ma dlatego kształt rączki, bo obok akumulatora jest mało miejsca. Jeżeli mocowanie by było w kształcie blaszki (tak jak w innych akumulatorach) to po odkręceniu ręką byś go nie wyjął. Z założeniem też był problem. A tak komfortowo wyciągasz uchwyt za rączkę. Swoją drogą na środkowym zdjęciu widać przy uchwycie jedną ze śrubek mocującą go do podłogi...
https://youtu.be/wuMwoL5LzGU?si=zjWy9e5B...
Trochę nie rozumiem, co ten post wnosi. Nic. A co ciekawego można w tym temacie napisać. Możesz zamontować woltomierz i przy każdym spadku napięcia o 0,1 V odpalać silnik. W ten sposób dojdziesz do napięcia przy ,którym jeszcze da się go odpalić. Itd i tp. W zależności od parametrów fabrycznych aku, jego zużycia, temperatury zewnętrznej i tolerancji...
Witam, posiadam Mercedesa Vario 814 (silnik 4,2L) i planuję do niego zakupić porządne kable rozruchowe. Poczytałem trochę na elektrodzie o tych kablach i wychodzi na to, że skoro do osobówek polecacie kabel gubości 35mm2, to w moim wypadku potrzebuję kabla o grubości 50mm2. Jak ma się sprawa z jego długością? Potrzebuję na prawdę długich kabli (ok 15m)...
Jakie jest napięcie na aku jak odpalasz? Może spadek jest za duży? Podepnij kable rozruchowe z rana i sprawdź.
a) czy ładowarce nie będzie szkodzić, że podłączona będzie do akumulatorów - (przełącznik w pozycji 1 lub 2 lub 1+2) - w momencie, gdy nie będzie posiadała zasilania 230V? Nie będzie to szkodziło ładowarce. b) co się stanie, gdy alternator silnika będzie ładował akumulator i przełączymy przełącznik w pozycję spinającą akumulator silnikowy z ładowarką...
Czyli masz 6 kabli czyli ten pierwszy przypadek który opisywałem. Znajdź miernikiem które kable są początkami i końcami poszczególnych uzwojeń i wyłącznika odśrodkowego i jak to zrobisz to połącz tak jak napisałem wyżej. Wyłącznik odśrodkowy (opór najmniejszy, bliski 0) szeregowo z uzwojeniem rozruchowym (największy opór) i ten zestaw równoregle z uzwojeniem...
Nieuczciwe i to nie tylko handlowo ale również ze względu na powodowane tym zagrożenie jest sprzedawanie przedłużaczy nie odpowiadających deklarowanym parametrom (np. opis 2,5mm² faktycznie 0,75mm²), to oczywiste. Powinno to być ścigane i karane. Natomiast sam fakt produkcji przedłużacza o małym prądzie dopuszczalnym nie jest niczym zdrożnym...
Witam. Zmianę obrotów uzyskujesz poprzez zmianę biegunowości na uzwojeniu pomocniczym W tym silniku jest uzwojenie (faza) rozruchowe a nie pomocnicze. Najlepiej doprowadzić do stanu o jakim pisze kol. sp3ots . Można również zmienić kierunek wirowania zamieniając pomiędzy sobą końcówki uzwojenia rozruchowego lub pracy. Należy wcześniej dokonać pomiaru...
Kable rozruchowe i drugi samochód / akumulator. Lub podmienić ten co jest na sprawny. Może nie odpalić bo po prostu obroty ma za niskie do odpalenia. Przy słabym akumulatorze to najbardziej w kość dostaje ROZRUSZNIK.
Kulon kupiony :) Od razu po zakupie wymieniłem wentylator na Sunon MF50151V3-A99-A 12 V.Następne w kolejności do wymiany były przewody wyjściowe wewnątrz urządzenia .Dałem 3mm linkę . Zakupiłem kable rozruchowe do samochodu za 22 zł pójdą na wyjście urządzenia + kalibracja :)
Nie ma co wróżyć bo i tak nie zgadniemy (przyczyn może być kilka). Taki efekt może nawet przynieść palenie na kable rozruchowe gdy wyładowany akumulator dostaje strzała 100 - 200 A.
Pewnie masz chińskie kable pięć drucików w środku.P
Ja tak robilem kilka razy i nie mialem problemow (alternator chodzi jak zloto) na cale szczescie nigdy nie bylem biorca :D chyba ze mialem farta :D
O jakich zworach piszesz? Napięcia 10VAC (skuteczne) o wiele za niskie - i do rozruchu i do ładowania. Sprawdź ten transformator czy wytrzyma długotrwałą pracę. Dwa uzwojenia bez sensu - raczej jedno z odczepem dla ładowania, (niższe napięcie), wyższe napięcie do rozruchu. Tym bardziej że uzwojenie rozruchowe powinno być grube i wtedy nie zmieścisz...
U nich to wszystko rzadsze... Najlepsze to kable rozruchowe w komplecie z powerbankiem - średnica zewnętrzna 8mm robi wrażenie - a w środku przewód między 0,75mm2 a 1mm2.
Zrobiłem synchronizacje ISTA auto odpala, nie wiem co było przyczyną aku nowe miało 12,50v mimo to zapodałem kable rozruchowe i za drugim razem przeszło procedurę.
To ja powiem inaczej - samochód działa na instalacji 12V. Tak? Rozrusznik pobiera 200-600A, w zależności od wielkości silnika oraz rodzaju - diesel będzie brał raczej górny zakres tej energii. Miałeś kiedyś kable rozruchowe w rękach? Te w powerbankach, zwłaszcza tych za 250 zł, nie leżały koło nich - bardziej przypominają kabelki z prostych urządzeń...
rozruchowe kable kable rozruchowe lutowanie kable rozruchowe długość
zwrotnice basową wyświetlacz radia corsa budowa generator turbina wiatrowy
vector instrukcja obsługi marantz sr3001
Opóźnienie włączania silników na jednej fazie SEAT Alhambra 2018 - Kod błędu P0401 EGR