https://youtu.be/wuMwoL5LzGU?si=zjWy9e5B...
Odpowiem ci po chłopsku -kłania się prawo Ohma to raz , a dwa ,to najlepiej spraw sobie przewody od małej spawarki i profesjonalne krokodylki.Odpalą każdy samochód ( o ile drugi akumulator jest ok.)
Ja tak robilem kilka razy i nie mialem problemow (alternator chodzi jak zloto) na cale szczescie nigdy nie bylem biorca :D chyba ze mialem farta :D
Zależy w co jest wyposażony ciągnik. Jeżeli prądnica to plus na masę ( coś metalowego np jakaś śruba ) a minus do śruby z nakrętką przy bendiks przy rozruszniku jeżeli jest założony alternator to bieguny na odwrót. Jeżeli jest założony stary akumulator to polecam tam się podpiąć, będzie pewność że wszystko jest w porządku. Jeżeli jednak się przy rozruszniku...
Pewnie masz chińskie kable pięć drucików w środku.P
Swoją drogą, jeśli autor użył przewodów tzw. marketowych, to ich marna jakość być może uratowała akumulatory ;)
Mozna przyjac w duzym przyblizeniu 10A/mm2 i jak przyjmie sie 200A to tak na krotki impuls to nawet chyba 16mm2 wystarczy nastepny chyba jest dopiero 25mm2 (nie jestem pewny) ale taki to juz by starczyl na naprawde duzy prad. Kable z hipermarketu maja max 4mm2 i to pozostawie chyba bez komentarza.
Nie wiesz czy nie idzie tam Jakiś przekaznik czy cos? Dla przekaźnika, zmiana biegunowości nie ma znaczenia, ale dla elektroniki już tak. Rozumiem że sprawdzałeś wszystkie bezpieczniki a nie tylko ten jeden ?
Jak są o wystarczającym przekroju to czemu nie... Tylko trzeba na plus uważać żeby nie zwarł do masy.
Na dolnej śrubie elektromagnesu może być jedynie taśma - blacha wchodząca do rozrusznika, i nic więcej. Na zdjęciach widzę podłączoną klemę i jeszcze coś. Czyż się mylę? Pozdrawiam. Przewód od aku. i altka powinien być na górnej. Ten czerwony na górnej śrubie , jeśli jest "prądowy" - wystarczał do prądnicy, do altka może być zbyt "chudy".
Może żeby nie zaiskrzyć przy samym akumulatorze w momencie podłączania drugiego bieguna (masy) ale mnie się wydaję że badziej chodzi nie o wybuch co o podłączenie ujemnego bieguna "dawcy" bezpośrednio na solidną masę silnika w celu mniejszych strat ( i tak kable rozruchowe są długie i wprowadzają straty).
Przy zwarciu zawsze jest temperatura,nawet gdy trwa ułamek sekundy. Objaw normalny. Ładowanie można sprawdzić profilaktycznie.
Polaczenie wygladalo nastepujaco: + od dawcy podlaczylem do mojego plusa a moj - do czegos co wydawało mi sie - biorcy a okazalo sie ze jest polaczone z +. To nie była ZAMIANA biegunowości więc tak jak pisałem o elektronikę możesz być spokojny.Mógł oberwać tylko akumulator.
Padł akumulator odpal na kable rozruchowe
Błędy w jaśkach jakieś są? Zobacz czy zamki życzą sobie się otworzyć. Zasilanie posprawdzaj na ABS. Mogły być odwrotnie podpięte kable rozruchowe, bardziej prawdopodobnie dostał szpilkę napięciową.
naciag paska za luzny to typowe dla seicento naciagnij i po klopocie
Kolego, na tych kablach odpalałem swojego Opla Sintrę, Diesel 2200 cm³ Bez podładowywania. Dlatego zrobiłem takie a nie inne.
nie osłonięty fragment karoserii pojazdu (sam silnik też się do tego nadaje) Silnik nadaje się w szczególności. Powód jest taki, że droga prądu skraca się o odcinek kabla łączący klemę ujemną akumulatora z masą silnika. Jeżeli tam jest spadek napięcia (np. wskutek skorodowanego styku) to różnica w obrotach na rozruszniku będzie znacząca.
Do osobówek OK. Ale coś mi te przewody na rysunkach na 50mm² nie wyglądają (kiedyś ojcu taki sprzedali. Przy Dieslu dym z nich poszedł. Jak tam było 4mm² to wszystko, resztę kupę izolacji, która na zimnie gwałtownie twardniała). W hurtowniach LgY 50mm² kosztuje dla zwykłego Kowalskiego około 21zł netto za 1m. Czyli 2*6*21*1,23= 310zł...
Jak się nie mylę to przy silniki w skrzynce bezpieczników nad prawym nadkolem. Masz autoalarm?
Akumulator. Ostatnio miałem to samo, niby miał te 11.8v ale skończyły się ampery i brak mocy rozruchowej. Na kable palił na dotyk.
Kolego nie rozmawiamy tutaj o kablach rozruchowych, tylko o innym problemie wiec nie wiem po co ten komentarz. Skoro nie potrafisz znaleźć tak banalnej usterki to jest duże prawdopodobieństwo że kabli rozruchowych też nie umiesz podłączyć. Podaj wartość napięcia na akumulatorze podczas próby rozruchu.
Spróbuj na kable rozruchowe od sąsiadów zapalić
Podczas ładowania dużym prądem sprawdź czy nie grzeje się za mocno kabel do akumulatora. Ja kupiłem na jakiejś wyprzedaży kable rozruchowe. Do rozruchu to one się średnio nadawały, ale jako kable do akumulatora są ok.
Hej! Mam zamiar nabyć prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych i kable, których można użyć do odpalenia auta z wykorzystaniem innego auta. Jestem laikiem, więc nie wiem, co wybrać. Polecicie jakiś dobry sprzęt? Jeśli jeszcze jakieś dane są potrzebne do właściwego wyboru, to pytajcie. Dzięki z góry, Jacek Ja polecam aby nie zapuszczać tak...
Sprawdź dobrym testerem ten który masz w aucie, zobacz czy w innych modułach nie masz błędów napięcia, zapnij drugie na kablach rozruchowych. Pozycz od kolegi i podłóż.
Poproś kolegę, sąsiada czy kogo innego żeby pomógł Ci odpalić auto z kabli rozruchowych, jak odpali to akumulator szrot, jak nie to trzeba szukać dalej
zielono-żółty - uziemienie czarny - faza niebieski - neutrealny Jeśli nie ruszy to potrzeba będzie jeszcze kondensator rozruchowy pomiędzy kablem fazowym a kablem koloru szarego. Na zdjęciu wyraźnie widać ze jest to silnik komutatorowy gdzie kondensator jest zbędny.Kondensator stosowany jest tylko przy silnikach klatkowych.
Na początek spróbuj solidnym kablem rozruchowym spiąć minus akumulatora z metalowym elementem nadwozia. Nielakierowanym.
Żadne wyrównanie potencjałów. Prześledź - Podłączam plus pierwszego auta i z krokodylem na kablu idę do drugiego, gdzie bym w nim nie dotknął to nic się nie stanie bo nie ma zamkniętego obwodu. Dołączam drugi plus i wtedy sięgam po kabel minusowy. Zapinam go na pierwszym aucie i idę do drugiego. W razie nieuwagi jest wielce prawdopodobne że dotknę jakiejś...
A co to za pojazd? Bo normalnego samochodu nie da się odpalić z akumulatorem rozładowanym do 2V. Trzeba użyć np. kabli rozruchowych albo prostownika z taką funkcją. A wtedy napięcie w instalacji wzrośnie do okolic tych 12V więc będzie możliwość wzbudzenia alternatora.
Z wirnika wychodzą dwa niebieskie kable, bo to są kable od bezwładościowego odłacznika fazy rozruchowej. Rany Boskie, skąd ty taki silnik wziąłeś? Tak miały pierwsze Franie!
Bezpiecznik MAIN na styczniku rozrusznika zapewne się przepalił, ale po takiej sytuacji do sprawdzenia regulator napięcia gdyż mógł tego nie przeżyć (regulatory w Suzuki palą się nawet podczas normalnej eksploatacji).
dostałem kable rozruchowe. Próba rozruchu przy padniętym akumulatorze po 5 minutach podładowania wyszła nie pomyślnie. Czy dobry rozwiązaniem będzie kabel linka 10 mm kwadrat o długości 5 m Proszę zapoznać się z tym: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... tematem.
Zwróć uwagę przy zakupie krokodyli, żeby miały w środku taśmę (plecionkę) spinającą ramiona, wersja bez tego połączenia często zamyka obwód przez sprężynę, przy prądach rozruchowych rzędu 300A musi się to skończyć jej rozhartowaniem
Skocz sobie do jakiejkolwiek stacji benzynowej albo 24 godzinnego marketu i tam dostaniesz kable rozruchowe. Polecam również czteropak piwa, będzie łatwiej znaleźć chętnego do pomocy z odpaleniem auta. Aby odpalić samochód podłącz kablami plusy (ze sobą) i masy pojazdów, odpal dawcę i poproś aby poczekał kilka minut. Wtedy podejmij próbę odpalenia swojego...
Jak masz kable rozruchowe to spróbuj na dwa akumulatorki Jak napięcie podczas rozruchu spada do 10 V to raczej akumulator jest coś nie tak. Spróbuj podładować akumulator i potem kable podłącz i odpalaj na dwa akumulatory. Będziesz miał jasne czy to wina akumulatora.
Tu przyda się miernik rezystancji. Agregat ma 3 wejścia do dwóch uzwojeń. Pierwsze wejście jest wspólnym początkiem grubszego uzwojenia do pracy i rozruchowego. 2 pozostałe to końce dwóch uzwojeń. Przy włączeniu zasilanie jest podłączone do uzwojenia pracy przez cewkę umieszczoną na wejściach. Zwiększony prąd rozruchu powoduje złączenie styków do zasilania...
Jak odwrotnie wpiąłeś zasilanie to uwaliłes diode na zwarcie. Teraz pozostaje dopalić diode kablami rozruchowymi i dobrym alumulatorem, a diode wstawić na zewnątrz.
Zmień akumulator, bo pewnie zdycha. Względnie popraw przewody przy rozruszniku :P . Bo z takiej przesiadki rozrusznik powinien to dźwignąć. Na próbę podłącz akumulator np od samochodu na kablach rozruchowych, jak zakręci jak głupi to ci akumulator zdycha.
Kilka dni temu zmieniałem w takim alternator po tym jak odwrotnie podłączyli kable rozruchowe i diody padły. Z nowym alternatorem napięcie ładowania na mrozie dochodzi nawet do 15.5V, im cieplej tym niższe. Więc domyślam się że tak ma być.
Pierwsze pytanie to jakich użyłeś kabli do rozruchu? Były to oryginalne kable rozruchowe czy jakieś z tanie z supermarketu. Mogłeś chwilkę poczekać z podpiętymi kablami. Jesli akumulator jest dobry to powinien się w niedługim czasie podładować i autko powinno zapalić. jeśli jednak akumulator jest padnięty musisz mieć grube kable żeby odpalić samochód
Hej, miejsce na akumulator mam w bagażniku. Pod maską wyjście na plus od akumulatora. Padł mi akumulator i postanowiłem wziąć go do domu podładować tylko że po wyjęciu akumulatora bagażnik się zamknął a zamek mi nie działa. Od środka tez nie da się dostać do bagażnika. Czy jak podlacze inne auto kablami rozruchowymi pod maską to czy pojawi się napięcie...
Połącz kablem rozruchowym (tylko porządnym, nie za 9,90 z tesco) klemę - akumulatora z silnikiem, zobaczysz, że zacznie normalnie kręcić i przestanie się smażyć masa do cewki
Przydatne jest również miejsce na przechowywanie takich porządnych, długich i wygodnych kabli :-) Bedzie walizeczka i miejsce w busie. W osobówce to szkoda było by mi bagażnika ale w busie to mogę wozić cały rok:)
Co byś nie zrobił, to i tak będzie lepsze od tego chińskiego badziewia, gdzie izolacja jest wielokrotnie grubsza od żyły przewodzącej.
Witam Kolegów, jak radzą koledzy przewód spawalniczy na pewno będzie super, to już zupełny wypas. Jednak zwykły przewód 16mm^2 jest po niecałe 7,50 więc kable audio nie zachęcają ani ceną ani parametrami. Co do krokodyli, to ważne by nie plastikowe bo mogą pękać na mrozie. A inne, nawet stalowe są całkiem w porządku. Bajki, że stalowe są to kitu są...
Teraz pomiary. Sprawdzić jeszcze masę na karoserię, tą co idzie z ujemnej klemy akumulatora. Bez pomiarów to właśnie takie szukanie po omacku. Jak masz kable rozruchowe, takie porządne, nie supermarket, to podłącz masę z akumulatora, bezpośrednio do silnika. Zobacz czy zapali. Jak nie, to tym kablem, daj zasilanie na śrubę rozrusznika. Znowu spróbuj.
Wpierw kolego to spróbuj podstawić inny/sprawny/ akumulator, i to wyjaśni całą sytuację. Ten twój chyba zakończył swój żywot. Nawet nie zapytam o jakość kabli rozruchowych jakich użyliście do prób odpalenia auta- pewnie jakieś "marketowe super G".
Też tak robię, ale ściskam praską do tulejek a jak nie mam pod ręką to ściskam dwoma cybantami, takimi zaciskami kabłąkowymi do linek, tylko ta tulejka musi być długa żeby dwa zaciski się zmieściły, obrócone o 180 stopni, trzyma wyśmienicie. Potem te zaciski można zdjąć a jak nie przeszkadzają to zostawić. Tak mam zrobione kable rozruchowe i działają...
Na zgaszonym mamy 12,5V a na zapalonym 14,4V. A co gdy wykończymy akumulator dawcy? Chyba jednak lepiej na zapalonym bo mamy pewność że dawca odjedzie w razie czego...
możesz podać ich fotkę lub podobnych? ja znalazłem takie: http://obrazki.elektroda.pl/3304027900_1...
Pewnie sprubuję dzisiaj z akumulatorem i kablami rozruchowymi, dam znać wieczorem jak poszło. Tylko nie to. Życie Ci obrzydło? :) Takie podłączenie to zwarcie, które może doprowadzić do wybuchu akumulatora.
Regulator w altku umarł
to wychodzi żę chyba silnik stoi dęba albo ta masa się wysrała Sprawdź plecionkę (lewa podłużnica -> skrzynia biegów. Podaj masę na rozrusznik (lub okolicę) bezpośrednio z akumulatora np. kablem rozruchowym. Weź klucz i zakręć wałem, albo spróbuj przepchnąć samochód na wysokim biegu.
Auto na kanał, drugi akumulator, kable rozruchowe. Kabel plusowy podpiołem pod plus rozrusznika a drugi pod jego obudowe i mostek z plusa na drugi stycznik wychodzący z rozrusznika. Rozrusznik normalnie zakręcił i zaklekotał bendiksem.
Napiszę lakonicznie. Pojazd sprawny, akumulator do wymiany. Dalsze dywagacje bezcelowe, chyba, że Kolega przez zbyt duże spadki napięcia w czasie rozruchu lub kombinacje z kablami rozruchowymi, położy elektronikę auta. Wtedy zapraszamy.
http://obrazki.elektroda.net/6_127071291... Firma Michelin przedstawiła inteligentne kable rozruchowe. Zazwyczaj aby uniknąć pomyłki przy podłączaniu kabli i ewentualnych uszkodzeń kable są pokolorowane na różne kolory. Jednak nowe kable Michelin są całe niebieskie. W środku przewodów znajduje się małe pudełeczko wypełnione elektroniką. Po...
Jakie jest napięcie na aku jak odpalasz? Może spadek jest za duży? Podepnij kable rozruchowe z rana i sprawdź.
Potem zauważyłem, że na moim akumulatorze jest naklejka, żeby najpierw podłączać + a potem -.. Wszystkie tego typu informację są tylko w jednym celu - by zmniejszyć ryzyko niebezpieczeństwa. Jeśli na początku połączysz oba minusy akumulatorów, a potem trzymasz kabel plusowy, podpięty z jednej strony do akumulatora - to jeśli wypadnie Ci on z ręki,...
Tylko po co przepłacać za kabel, skoro: Większe straty są zawsze na stykach, a nie na samych kablach rozruchowych.
Na początek sprawcy świece żarowe manualnie jeżeli grzeją zostają wtryski Jak je sprawdzić Wykrecasz je kable rozruchowe i do obudowy świecy podpinasz - masę do części z małym gwintem podpinasz + w ciągu ok 3s powinna się rozpalić Jeżeli nic się nie dzieje świece uszkodzone
Potrzebny jest jeszcze większy prekroj? Długość to wydaje mi się że wystarczy. Przekrój jest wystarczający. Przecież rozruch trwa chwilę. Natomiast kable ITO są moim zdaniem lepsze, gdyż połączone z przewodem mają obie szczęki krokodyli. Kup zatem ITO.
Witam. Można by było sprawdzić przewód idący do kontrolki pod kontem zwarć. W Boxerach 2,2 HDI z tych lat często spotykałem się z różnymi usterkami, które spowodowane były złym podpięciem kabli rozruchowych. Uszkadzało to sterowniki, silniki wycieraczek itp. Sprawdź w pamięci błędów ECU czy nie ma tam czegoś więcej. Pozdrawiam.
Poczytaj:http://www.auto-swiat.pl/eksplo...
Sprawdz wszystkie bezpieczniki .
Jeśli to gotowy przedlużacz i ma żyły 2,5mm2 ( fizyczny przekrój a nie razem z izolacja) to bedzie razczej w wersji ogrodowych zielonych lub pomaranczowych lub rozruchowych kablach do samochodu To wtedy jest ta przyczyna.
Ludzie już nawet z maluchem nie potrafią sobie poradzić. . . :) Skoro kontrolki przygasają to albo masz akumulator złom, albo połączenia rozrusznika z zasilaniem są uszkodzone. Sprawdź to biorąc (dobry!) kabel rozruchowy i łącząc masę akumulatora z silnikiem, drugim plus akumulatora z rozrusznikiem.
Na kable rozruchowe odpali.
Mnie się wydaje, że zwiększenie mocy silnika wiąże się też z większym rozrusznikiem, a co za tym idzie większej pojemności akumulatorem z odpowiednio dużym prądem rozruchowym. Jeśli będzie to zachowane, to przez nie potrzeba żadnej pomocy, żadnych pożyczek prądu.
Sprobuj odpalać z kabli rozruchowych z akumulatora samochodowego. Wydaje mi się ze wal korbowy ma za male obroty żeby bez problemu odpalić z oryginalnego akumulatora. Ten nieszczęsny dekompresator na 100% działa jak należy? Czy po zwiększeniu luzu zaworowego na wydechu nie odpali lepiej?
Najprościej zaopatrz się w 2 duże kleszcze (krokodyle), takie jakie są w kablach rozruchowych do samochodów, podłącz do nich przewody, które z drugiej strony przylutuj do żarówki. Nie zapomnij o wpięciu w jeden przewód gniazdka na bezpiecznik 5A. Będziesz jednak musiał nosić akumulator do ładowania... :-)
Witam! Jak odpalić mercedesa diesla 2.2 CDI 2006r lift, z urządzenia rozruchowego? Czy zakładając kable bezpośrednio na aku w bagażniku, czy można gdzieś pod maską?
Rozładowanemu akumulatorowi nic się nie stanie jeżeli naładujesz go za tydzień. Ciekawe rzeczy, im dłużej stoi rozładowany, tym zasiarczenie się pogłębia. Zwłaszcza w aucie, gdzie zawsze nawet znikomy prąd jest pobierany. Rozładowanie akumulatora poniżej 10,8V, powoduje jego stopniowe uszkadzanie (zasiarczanie) Mnie uczono 10,5V, a w przypadku Autora...
Może to chińskie 3x2,5 ... Miałem kiedyś podobny przypadek z kablami rozruchowymi do samochodu. Znajomy chciał odpalić auto, ale na jego kablach ledwo rozrusznik się odezwał. Na moich kręcił jak z nowym akumulatorem, mimo, że wizualnie moje niemal 2x cieńsze. Proponuję skombinować skądś przedłużacz ogrodowy, np taki do kosiarki, zwykle są pomarańczowe,...
Bardzo dobry opis,dodał bym tylko że silnik dawcy powinien być wprowadzony na wyższe obroty (ok.3000)
http://obrazki.elektroda.pl/4450177600_1...
Urządzenie służy do ładowania akumulatora w unieruchomionym aucie z innego auta. Nie jest to kabel rozruchowy bo kable rozruchowe powinny wytrzymać kilkaset amper prądu rozruchowego. To urządzenie nie przechowuje też energii.
Koledzy Wtrysk zregenerowany! Auto odpala lepiej., co prawda nie ma mrozu póki co, ale różnica jest nawet na ciepłym silniku - rozrusznik krócej kręci, szybciej zapala. Błąd USTERKA WTRYSKU przy wyprzedzaniu ( mocniejszym wdepnięciu gazu w podłoge) już nie świeci!!! aż głupio się jedzie..wcześniej dawało to znać kiedy się za szybko jechało..heh:) TEMAT...
Zaczął bym od sprawdzenia masy silnika względem karoserii. Jak rozumiem rozrusznik nie kręci ? Można zrobić próbę z kablem rozruchowym zapinając go między silnik a masę akumulatora. Albo zmierzyć napięcie między silnikiem a minusem akumulatora przy przekręconym silniku. Jeżeli będzie jakieś to znaczy że brak masy.
Nie ma co wróżyć bo i tak nie zgadniemy (przyczyn może być kilka). Taki efekt może nawet przynieść palenie na kable rozruchowe gdy wyładowany akumulator dostaje strzała 100 - 200 A.
Z tego co widzę to 5uf a te dane 25/70/21 to prawdopodobnie wymiary w milimetrach sprawdz linijką szerokość długość i rozstaw wyprowadzeń kabli
witam dobre pytanie . ja zaczynam od zadania pytania kliento czy ma kod do radia :) bo potem kłopot zegar sie ustawi bez problemu ale o radio to już potrafią zrobić wojnę :) Kłopot jest w starszych jak nie działa gniazdo zapalniczki i tu patent własny - podpinam 2 aku pod klemy na kablach rozruchowych i dopiero wtedy odpinam stare aku
Dwa słowa. Spadek napięcia. Im dłuższy przewód, tym większy opór stawia. Napięcie 6-8V, to małe napięcie i nawet niewielka zmiana rezystancji przewodów ma wpływ. A tu zwiększasz ją dwukrotnie. Daj po prostu kabel o przekroju żyły dwu-trzykrotnie większym niż oryginalny. Większy przekrój przewodu, to mniejszy spadek napięcia. Z tego samego powodu trudno...
Do Twojej Vectry to przy takim przekroju to i 5m będzie ok... pzdr
Witam Przy opisie kabli rozruchowych nie patrz w pierwszej kolejności na wartość prądu, jaki są one w stanie wytrzymać. Raczej pytaj o przekrój żyły i materiał wykonania, czyli czy jest miedziany (a nie: miedziowane aluminium, aluminium, mosiądz, stal miedziowana - różne cuda się zdarzają). Dopiero jak masz przekrój żyły i rodzaj materiału, to można...
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z rozruchem motocykla Yamaha XJ750 oraz z jego elektryką (brak świateł etc.). Postanowiłem wymienić istniejące ponad 20 letnie okablowanie na nowe. Zastanawiam się nad doborem odpowiednich przekrojów kabli. Głównie interesuje mnie przekrój kabla rozruchowego, ponieważ to przez niego płyną największe prądy i występują...
Samochodem jeździłem przez godzinę, zaparkowałem pod domem koło godziny 21, rano już miał baterię pustą. Po takim rozładowaniu, gdzie trzeba użyć kabli rozruchowych, trzeba było akumulator doładować prostownikiem. Zanim oddasz samochód do naprawy, zrób jeszcze prosty test. Akumulator wcześniej dobrze naładowany zostaw na noc w samochodzie, ale nie...
U nich to wszystko rzadsze... Najlepsze to kable rozruchowe w komplecie z powerbankiem - średnica zewnętrzna 8mm robi wrażenie - a w środku przewód między 0,75mm2 a 1mm2.
No to akumulator zdechł. Dodano po 45 Mozesz sprubowac odpalic kablami rozruchowymi z samochodu lub ciagnika.
...jeśli ktoś ma wątpliwości, niech rozgrzeje takie auto, podjedzie drugim, na grube kable rozruchowe podłączy pracujące auto i spróbuje odpalić to nie palące. Tyle że taki test może nie wyjść: - lichy rozrusznik, - spadki napięć w instalacji, - przewody rozruchowe grube ale tylko z zewnątrz bo w środku mniej miedzi niż w przewodzie 2,5mm2 Reszta to...
To podłącz sprawny akumulator do instalacji, nawet samochodowy na kablach rozruchowych i powiedz czy główne światła są zasilane z akumulatora. O ile żarówki są sprawne, nie przepalone.
Witam. Jak sprawdzić (miernikiem), czy kable rozruchowe o dł 2,5m i nominalnych 400A i 12V, faktycznie będą w stanie przesłać taki prąd? Czy pomiar oporności pozwoli na wyliczenie prawdziwej przepustowości? Jeśli tak to jak to policzyć? Jeśli nie, to jak inaczej sprawdzić jakość przewodów?
Zostaw na razie tylko dysk systemowy i ustaw w biosie bootowanie z niego lub z tego na ktorym miales partycje rozruchowa.
Na szybko 35mm2 x12m Po jaką cholerę ci kable rozruchowe o dł. 6m???
Za pomocą kabli rozruchowych weź masę bezpośrednio z akumulatora i podłącz do silnika na próbę.
Czy jest taka możliwość ze przez złączenie kabli z multiblok na sztywno, zaczęło to rozładowywać akumulator ? Bo zastanawiam sie czy to jest przyczyna. Bardzo prawdopodobne, niemal pewne. Druga rzecz to nie mam pojęcia czemu nie odpala rozruchowo poprzez podłączenie kabli z innego auta. Bo rozładowany akumulator jest niemalże zwarciem, i prąd ze sprawnego...
Jeden kabel rozruchowy do minusa akumulatora, drugi koniec do masy silnika, drugi kabel rozruchowy też do minusa akumulatora a drugi jego koniec do masy karoserii. Zapali! Pozostanie znaleźć usterkę!
Dokładnie, gdyż to że są grube nic nie znaczy. Wystarczy obejrzeć gruby kabel rozruchowy od pana czajny, aby się o tym przekonać. Kryterium oceny to grubość żyły a nie zewnętrznej powłoki kabla. Dodam jeszcze, że izolacja w tych chińskich przewodach rozruchowych pomimo grubości, bardzo lubi się łamać. ;)
Kable rozruchowe i drugi samochód / akumulator. Lub podmienić ten co jest na sprawny. Może nie odpalić bo po prostu obroty ma za niskie do odpalenia. Przy słabym akumulatorze to najbardziej w kość dostaje ROZRUSZNIK.
kable rozruchowe kable rozruchowe lutowanie kable rozruchowe długość
czujnik biegu wstecznego schemat gniazdo zapalniczka automatyczna skrzynia biegów naprawa
wideodomofon leelen wideodomofon leelen
Czujnik położenia wału Saab 3.0 TiD - lokalizacja i objawy awarii Miniwieża Blaupunkt - brak odbioru stacji radiowych