Witam, jeżeli kanał olejowy w prowadnicy jest na przestrzał (na przelot) sprawdź sobie pokrywę boczną prowadnicy czy nie jest ona wytarta przez łańcuch, i nie zaślepia ona kanału olejowego, i właśnie tam może być wyciek oleju. Zrób fotki prowadnicy i pokrywy bocznej od środka i podeślij.
Ten czujnik ze zdjęcia wg mnie to zawór który otwiera kanał olejowy natrysku oleju na tłoki I masz rację. W takim razie ten silnik nie ma klasycznego czujnika/kontrolki ciśnienia oleju Znowu masz rację. kierowce o awarii poinformowała panewka Niemcy wyszli z założenia, że jak pompa się kręci - to pompuje i ciśnienie jest. Śmieszne - ale taka jest tendencja...
Tylko nie zaślep go zbyt głęboko, bo możesz zablokować kanał olejowy i nie będziesz miał smarowania na prowadnicy. tak ze 3-4 mm max
Ja tam podejrzewam zatkany kanał olejowy idący do tego popychacza, pytanie tylko jak sie tam dostać, żeby go ewentualnie "poszturchać" jakimś drutem
Patrząc na silnik z lewej strony masz kanał olejowy uszczelka ze starości olej ci będzie puszczało do zbiorniczka i może na zewnątrz też lać. Koszty nie są duże tylko jak chcesz uszczelkę, masz rozebrane możesz zawory docierać uszczelniacze wymienić.
Obudowa rozrządu jest wytarta przez łańcuszek Tam jest kanał olejowy z pompy oleju. ( w pokrywie ) Sprawdź czy nie został spiłowany przez łańcuszek i otwarty, bo będzie to skutkowało brakiem smarowania silnika.
Jedyna rzecz którą mogłeś zlie zrobić to zapchać kanał olejowy na głowicę, rozmiar uszczelki do tego co piszesz nie ma znaczenia, chyba że uszczelka jest inna albo ją źle położyłeś na bloku.
Nie ma znaczenia jak ją włożysz, ona w trakcie pracy obraca się.
sprawdziłeś czy aby uszczelka pod głowicą jest taka sama jak poorzednia? nie pamiętam jak w tym silniku ale kiedyś udało mi się założyć odwrotnie i kanał olejowy zatkałem, całe szczęście że nie zdążyłem wyjechać autem tylko na wolnych obrotach ścieło klin na kole rozrządu.
Dwa łożyska od strony koła magnesowego, oddzielone podkładką na wale korbowym, ponieważ kanał olejowy dostarcza mieszankę pomiędzy tymi dwoma łożyskami. Jedyny sposób na dobranie podkładki to pomiary... Ja to widzę tak. Wał z zamontowanym łożyskami po jednym z każdej strony i pomierzona szerokość. W lewym karterze łożysko zamontowane do końca. Następnie...
dzięki, zrobione ;)
Jak już będziesz odpalał, to proponuję odpalić bez pokrywy zaworów (na chwilkę) i sprawdzić wizualnie czy faktycznie olej jest podawany na cały wałek. Może być ciśnienie oleju ok, ale jeśli będzie przytkany kanał olejowy to wiadomo, znów się zatrze i urwie. Silnik Ci zachlapie trochę, ale lepsze to, niż niepewność, czy smarowanie jest ok. Silnik da...
Jeśli to Cursor to hamulec Jackobsa. Z przodu silnika na głowicy jest elektrozawór czy coś (nigdy nie rozbierałem) otwiera to kanał olejowy którym olej silnikowy wypycha takie tłoczki w głowicy, tłoczki z kolei podpychają takie dźwigienki które z kolei podpierają zawory wydechowe czyli zmniejszają ich luz. Jak cała ta orkiestra działa jak trzeba to...
uszczelka pod głowicą raczej odpada bo płynu ci nie ubywa olej raczej nie ma jak się dostać do komory spalania przez uszczelkę, jest tylko jeden kanał olejowy pod ciśnieniem reszta to spływy oleju, jaka musiałaby być tam dziura aby go zasysało, a przy takiej dziurze to silnik nie będzie równo pracował, może zrób mały test niech jedna osoba dodaje gazu...
Wpadła mi w ręce dysza od nagrzewnicy olejowej, Witam. Ja kiedyś pisałem, że zastosowałem dyszę od nagrzewnicy olejowej, nie musiałem nic przerabiać bo ona miała kanał olejowy i powietrzny, ale otwór w niej to coś ok. 0.6mm ok. 8-10 kW przy powietrzu 0,15 i oleju podawanym ciśnieniowo. Pracuje drugi sezon bez problemów.
Witam, Przy wymianie filtra oleju urwała mi się plastikowa końcówka z oringiem i wpadła w kanał olejowy podstawy filtra oleju. Czy da się to jakoś wyciągnąć bez rozbierania połowy silnika? Gdzie mogła się zatrzymać ?Zdjęta miska- nie ma w niej tego elementu. Auto to volvo v40 1.6 D2 2015 rok.
Już dwa nowe poszły i dalej to samo fakt że na wale jest lekka bruzda ale nawet montaż z tuleją montażową nie pomaga wszystko równo dopasowane odległości ok nawet febi o średnicy 92 mm i dalej to samo Dodano po 11 W bloku od strony skrzyni jest zaślepka tylko czy to kanał olejowy czy płyn pojęcia nie mam może z niego podcieka
A czy ten "niby wadliwy napinacz" miał widoczne uszkodzenia tj. wyłamana blokada, przetarcia na tloku Zacinanie się .. cokolwiek Może jakimś dziwnym trafem ten napinacz nie jest zasilany w dostateczną ilość oleju, to znaczy kanał olejowy w głowicy nie w pełni drożny Sprawdzić by trzeba było sprężonym powietrzem Może być też po prostu coś źle poskładane....
https://obrazki.elektroda.pl/4679060900_... Witam, chciałbym zaprezentować mój pomysł na kompresor do warsztatu samochodowego. Kompresor ten zbudowałem ok. 6 lat temu, założenie było, że ma być wydajny, w miarę cichy, bezobsługowy. Po takim czasie eksploatacji 24h 6 dni w tygodniu stwierdzam, że spełnia wszystkie moje wymogi i warto...
Jak nie naruszony, skoro wlazła jedna pod drugą, to zrobił się owal i jeszcze działanie temperatury, bo przecież kanał olejowy został przytkany i brak smarowania=tarcie=temperatura. Stało się to w trakcie obrotów silnika i może dużych.
Coś kojarzę, że były tam problemu z ciśnieniem oleju i że kanał olejowy do czujika jest zwężony i najlepiej sprawdzać ciśnienie oleju przy zasilaniu turbiny stosując jakiś adapter, wtedy jest pokazane rzeczywiste ciśnienie oleju. I faktycznie usterka jest trudna i druga bo albo faktycznie dół panewki i korby do wymiany lub łożyskowanie walka rozrzadu....
Witam. Uszczelka pod głowicą kanał olejowy do układu chłodzenia nie komora spalania do układu chłodzenia, dlatego nie ma ciśnienia. Jedź do mechanika warsztatu, bo tak na odległość to ciężko. Pozdrawiam.
Dzięki, kolego, tak chyba zrobię, chociaż znalazłem tu ten temat sprzed jakichś 12 lat w tył, a tam było, żeby zaślepić jakiś kanał olejowy i wywiercić dziurę, chyba w obudowie. On z takiej rady skorzystał i zadziałało.
Witam wszystkich, Ja także walczę z wg. Mnie niskim ciśnieniem oleju t5 cfca 2.0 tdi Pompa przerobiona na ta na pasek z caac(zaślepiony kanał olejowy smarujący wałki balansujące) silnik jest po kompletnym remoncie: nowe panewki, walki rozrządu, samoregulatory, tłoki z pierścieniami, wal zmierzony luzy na panewkach wszystkie w normie. Na zimnym silniku...
Dokładnie, zatarł się na dwóch głównych i dwóch korbowodowych, zapchał się kanał olejowy najprawdopodobniej, częste w tych silnikach. Texa usunie błąd, ale na razie nie kasuje, jest nieaktywny i jeździ normalnie.
Rozrząd w maluchu też się wymienia mimo że jest na łańcuchu to interwał wymiany to 45-50 tyś km bo nie ma napinacza. Przestań takie rzeczy wypisywać! Krótszego łańcucha rozrządu niż w maluchu nie widziałem Jak to nie ma napinacza? Jest ich pełno - te ciężarki na każdym ogniwie, to napinacze odśrodkowe. Uwaga za luźny łańcuch przecina obudowę a w niej...
Udało się problem rozwiązać, więc opiszę, może ktoś będzie kiedyś miał podobny i będzie szukał rozwiązania. Przyczyną okazała się przystawka do przedniego napędu - a konkretnie pierścienie uszczelniające na wale przystawki. Przez wał do przystawki doprawadzony jest kanał olejowy w którym pojawia się ciśnienie oleju rozłączające napęd. Jedne z pierścieni...
Czasami w dobrych pieniądzach można trafić chłodnice od Aspy 3jW60. Dodano po 39 Panowie spotkał się ktoś z tłokiem/pierścieniami do HS 11 o wymiarach 2.5+2.5+2.5+3mm? Sprawdzałem w katalogu Primy i takie pierścienie nie występuje i co najwyżej to 2.5+2.5+2.5+4mm. Niestety dostępnych na 1 szlif (61mm) nie ma. Myślałem o zakupie dwóch zestawów pierścieni...
Może jakiś kanał olejowy tamtędy wiercony.
Witam, mam problem z Stihl 023, piła od nowości, ale to już będzie pewnie ponad 20 lat, używana raczej sporadycznie, dopiero ostatnio przy budowie trochę więcej, ale w gorszym jakościowo drewnie. Problem jest ze smarowaniem łańcucha, czytałem wcześniejsze posty - znam wszystkie, i mam taki z nią problem, że podaje olej, ale nie trafia do prowadnicy,...
Panowie pomocy! 2.0 TDI 140KM 8V BMP Ustawiałem pompowtryskiwacze i z nasadki wyskoczył mi imbus (wielotorx) i wpadł miedzy 2 a 3 wtryskiem w kanał olejowy (a bardziej spływ). Pytanie jak go stamtąd wydobyć? Czy mógł spaść do misy olejowej? Zaznaczam na zdj. gdzie wpadł: https://obrazki.elektroda.pl/8509274100_... https://obrazki.elektroda.pl/7524981800_...
Witam, zmontowałem wstępnie całość i wychodzi, że strzałka na tłoku nie może wskazywać kierunku obrotów. Jeżeli takie było prawidłowe ułożenie przy pierwszym rozebraniu jak na zdjęciu, to jest ona skierowana w stronę rozrządu (1) - przeciwnie do kierunku obrotów. Dwa to kanał olejowy skierowany w stronę strzałki na tłoku. Takie ułożenie by było zgodne...
Rozszczelnienia silnika się nie boje bo to głupie jak ma cieknąć to i tak będzie. Wiekszego poboru oleju też sie nie boję niech se bierze. Czego się boję to że nagle ten olej zacznie sprzątać szlam i przytka jakiś kanał olejowy
Ciśnienia u góry nie było, bo tak jak pisałem urwało się sitko w osłonie walków, które to zapchało kanał olejowy jak to często się w tych silnikach dzieje. Z tym że, Sitko nie poszło w kanał tylko było urwane i zostało przy tej osłonię więc w sumie mogło się urwać ale nie nabroic. I możliwe jest.,ze jednak coś z pompa oleju jest nie tak. Jutro będę...
A jesteś pewny ze to kanał wodny a nie olejowy?? bo mi to wygląda na olejowy tak wygląda jakby kanał szedł po jednej śrubie w głowicy co jest często stosowane... W kanałach olejowych stosuje się zawory między dołem a głowica zapobiega to spływaniem oleju do miski jak i często zawory towarzyszą jak magistralia oleju silnika jest dwu ciśnieniowa..
Temat to już wykopaliska, ale w sprawie łożysk. Były oryginalne i to w bardzo dobrym stanie. Dokładnie pomierzyłem sam wał i cały dół łącznie z pompą oleju. Korbowodu nie rozbierałem. Kanał olejowy drożny, luz wzdłużny korobwód - wał korbowy jest nominalny. Po wypłukaniu oleju z łożyska igiełkowego, nie budzi zastrzeżeń. Złożony był na oryginalnych...
Do klawiatury dociera olej (sprawdzone na wszystkich cylindrach). Do ostatniej panewki też. Reasumując jeżeli ciśnienie jest poniżej 6 bar jest ok. Wyższe może rozerwać filtr (jedyne potwierdzone zagrożenie). Moje obawy były związane z tym iż kanał olejowy na półpanewki jest od góry i zwiększone ciśnienie będzie mocniej dociskać wał na dolną półpanewkę.
Ja bym podłączył się w kanał olejowy i zewnętrzną pompą pompował olej. Bo albo kanał jest zatkany albo jest dziura którą ucieka olej. Smok sprawdzony?
Witam. Po wymianie oleju wraz z filtrem świeciła się kontrolka oleju tylko na wolnych obrotach po wciśnięciu gazu gasła. W poszukiwaniu usterki odkręciłem jeszcze raz filtr oleju i gdy go zobaczyłem była urwana końcówka plastikowa na samym końcu (taki trzpień z oringiem ) . Filtr wyrzuciłem i założyłem z powrotem stary i już się kontrolka nie świeci...
Kosiarka Husar TB53S11E Zamontowany silnik w kosiarce to OHV HUSAR nr. seryjny TB53S11E21030336 Jakie powinny być ustawione luzy zaworowe? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie • Zawór ssący (dolotowy): 0,10 – 0,15 mm • Zawór wydechowy: 0,15 – 0,20 mm Luz mierzymy i regulujemy na całkowicie zimnym silniku (temperatura otoczenia). --- 1....
Rurka doprowadzająca olej z głowicy do osi zaworów ma na dole uszczelnienie gumowe trzeba zdemontować klawiaturę i sprawdzić drożność kanału w głowicy. Kanał olejowy do smarowania klawiatury ma kształt litery Z. Dlatego dalsze sprawdzanie możliwe jest po zdjęciu głowicy, w uszczelce PG jest wycięcie który przechodzi olej z bloku do głowicy pod kątem...
podlaczając kanał olejowy pod zbiornik uzyskasz nadciśnienie w przewodzie ale po pierwsze to bedzie teoretycznie takie samo jak w cylindrze, po drugie silnik przestanie działac prawidlowo o ile wogole bedzie działac
Świst turbiny również nie świadczy o jej nieprawidłowej pracy bądź też jej uszkodzeniu... Wymiana turbiny czy tam jej regeneracja nie za duży ma wpływ na ten błąd. No chyba że po wymianie wessało Ci cały olej z miski... Maska do góry sprawdź poziom oleju. Jeśli jest w porządku skasuj błędy w PCM. Jeśli problem nie zostanie rozwiązany trzeba będzie szukać...
W tym miejscu nie ma czujnika położenia wałka w głowicy? Teraz widzę że to na krzywce to może kanał olejowy do smarowania tej panewki która jest zużyta.
Uszkodzenie uszczelki pod głowicą nie zawsze oznacza przeciek płynu chłodniczego do komory olejowej lub na zewnątrz głowicy bądź do cylindrów. Są tam kanały olejowe, które odprowadzają olej spod wałków rozrządu, wzdłuż głowicy przez uszczelkę do bloku silnika, prawdopodobnie winna jest uszczelka pod głowicą w miejscach gdzie jest kanał olejowy - będzie...
Czujnik już drugi i to samo. Wykręciłem korpus filtra oleju, sprężonym powietrzem psyknąłem w kanał olejowy przy korpusie filtra i było widać jak reszta oleju wygania kanałem w głowicy.Na dodatek dodam iż wszystkie kanały olejowe podczas remontu były czyszczone pistoletem do konserwacji z ON.
Jak najbardziej i to nawet litrami ta uszczelka ma kanał olejowy zasilający...
Tak są jeszcze inne miejsca gdzie mógłby gubić ciśnienie. Miałem niedawno do czynienia z silnikiem gdzie nie było zaślepki kanału od strony rozrządu . Równie dobrze może być pęknięty blok [ czysto teoretycznie ] . Jak zdejmiesz miskę , to w kanał olejowy od pompy olejowej wdmuchnij powietrze a nóż może coś pokaże . Pozdrawiam Zbigniew
Ja mam tylko dwa podejrzenia albo pompa albo kanał olejowy się gdzieś zatkał a panewka nie miała smarowania i w najgorszym wypadku mogła się obrócić.
Ciśnienie za duże ponieważ kanał olejowy zatkany (za filtrem).
kanał olejowy silnika zapchać kanał olejowy czyścić kanał olejowy
pompa miele testy akumulatorów odzyskać telefon
yamaha zniekształcony dźwięk podłączenie oswietlenia awaryjnego
Epson L455 – sączek tuszu, wymiana absorberów, reset licznika, external waste tank Kod autoryzacji dostępu wózek widłowy STILL – PIN, RFID, reset, Master PIN, RX-60, RX-70