Jedyna rzecz którą mogłeś zlie zrobić to zapchać kanał olejowy na głowicę, rozmiar uszczelki do tego co piszesz nie ma znaczenia, chyba że uszczelka jest inna albo ją źle położyłeś na bloku.
Ciśnienia u góry nie było, bo tak jak pisałem urwało się sitko w osłonie walków, które to zapchało kanał olejowy jak to często się w tych silnikach dzieje. Z tym że, Sitko nie poszło w kanał tylko było urwane i zostało przy tej osłonię więc w sumie mogło się urwać ale nie nabroic. I możliwe jest.,ze jednak coś z pompa oleju jest nie tak. Jutro będę...
A miska nie jest wgięta? Jest dużo możliwości... Może być również zapchany kanał olejowy. Ja bym jak na razie nie jeździł, zrobiłem kiedyś tak, to mi panewkę obróciło.
Dokładnie, zatarł się na dwóch głównych i dwóch korbowodowych, zapchał się kanał olejowy najprawdopodobniej, częste w tych silnikach. Texa usunie błąd, ale na razie nie kasuje, jest nieaktywny i jeździ normalnie.
DPF usunięty, a katalizator został? Co masz w miejsce DPFa pustą puszkę? Tam może świstać. Możesz się wpiąć w miejsce czujnika, ale jak chcesz mieć miarodajny pomiar, to wepnij się przed turbiną. Jak będziesz miał zapchany kanał olejowy, to przy czujniku będzie dobrze, a turbina szybko odejdzie do krainy szczęśliwych turbin.
No to sprawa wyjaśniona, wkręciłem manometr w miejsce czujnika czarnego manometr pokazuje 3kg/cm2 niby za duzo no ale ok, pomyślalem wkrece manometr zamiast zaślepki w głowicy a tu moje zdziwienie ciśnienie max 1kg/cm2 po wyłączeniu silnika powoli schodzi do zera około 5min w pierwszym momęcie pomyślałem zapchany kanał olejowy, no ale wpadłem na pomysł...
Tak, hs 31 z zaworkami okrągłymi, co do zapchanych kanałów olejowych to mało powiedziane, one są zabite i to metalem z panewek i tłoki po bokach już lekko przerysowane, pytałem na okolicznych szrotach to nie mają jelczowskich sprężarek a ceny na alle i tabl... to trochę dobijają
Witam, Problem dotyczy auta Ford Escort 1.6 16V Zetec, 90 KM. Ciśnienie oleju mierzone zaraz po odpaleniu wynosi ok. 5 bar. Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika (do ok. 2000 obr/min) ciśnienie oleju rośnie do 7 bar. Po chwili samochód gaśnie i przy ponownej próbie odpalenia występuje odgłos braku kompresji. Jak silnik się nagrzeje, wszystko...
To jest silnik 1,6 ośmio zaworowy. Uszczelka oryginalna vw (przynajmniej ta druga). Jak sprawdzić czy kanał olejowy nie jest zapchany?
Nie koniecznie. Przyczyn może być wiele, od słabej jakości oleju, zapchanych kanałów olejowych po rozciągnięty/uszkodzony łańcuch czy uszkodzoną wiązkę. Same błędy nic nie powiedzą, trzeba to dokładnie zdiagnozować u kogoś kto ogarnia dobrze diagnostykę.
"Przetrzeć cylindry papierkiem powyżej 1000 na olej ." To jest coś w rodzaju honowania. Po szlifowaniu cylinder jest gładki jak pupa niemowlęcia ale wtedy ....najłatwiej się zatrze bo film olejowy praktycznie nie powstaje . Honowanie to zrobienie mikrorys specjalnymi "pilniczkami" żeby film olejowy utrzymywał się na ściankach cylindra i było smarowanie....
Sprawdź jeszcze raz na spokojnie ustawienie rozrządu, bo jest to mało prawdopodobne aby padły wszystkie popychacze razem. Może kanał olejowy w głowicy się zapchał. Wykręć świece i zobacz czy na rozruszniku podaję olej na głowice.
Zapchane kanały olejowe, sygnałem była uszkadzająca się chłodnica. Wcześniej ktoś uznał że wymiany oleju są za częste i wymieniał co 30kkm gorszej jakości olejem.
Regeneruj lub szukaj drugiego sprawnego turbo. Wiem, że tak najłatwiej. Dzwoniłem do zakładu gdzie regenerują turbiny i stwierdzili, że aby turbina puszczała olej jak nie ma luzów to sporadyczne przypadki. Mówili, że zdarzają się przypadki że kanał olejowy jest zapchany, za duże ciśnienie oleju w układzie, zasyfiony smok olejowy od pompy. Wtedy turbo...
Jest ok. Kanał olejowy w podstawie filtra oleju byl przytkany... wyczysciłem i śmiga prawidłowo. Podsumowując... ten zatkany kanał i zapchany katalizator dawał efekt przytartego silnika. Pozdrawiam wszystkich i dzięki za sugestie :)
Syntetyk to całkiem inna bajka a mineralny czy tzw. półsyntetyk to prawie to samo. Półsyntetyk to nic innego jak mineral z uszlachetniaczami które występują także w syntetykach. Jak twoje auto ma przebieg n/n czyli około 300-400km to ja bym lał mineralny i zmieniał trochę wcześniej bez obawy że substancje myjące rozpuszczą nagar, który zapcha kanały...
Moim zdaniem szkoda pieniędzy na drogie oleje do aut z przebiegiem ponad 200 tyś. km. różnicy nie zauważysz praktycznie żadnej tylko będziesz miał spokojne sumienie (albo i nie). Nie powinno się raczej przechodzić z mineralnego na półsyntetyk. Największym zagrożeniem jest nagar który jeśli odłożył się w silniku może zapchać kanały olejowe. Mi kiedyś...
Ostatnio borykałem się z takimi właśnie problemami w passacie b3 1.6 benzyna, przymierzałem się do wymiany uszczelki pod głowicą (Ze względu na znikający płyn, wyciek oleju - ubytku nie było widać na bagnecie, oraz pianę w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego) i rozrządu, po ściągnięciu głowicy i wyjęciu uszczelki, masakra. 3 otwory zardzewiałe/zatkane...
(at)boryna Sama zmiana marki oleju tu nam nic nie wyjaśnia bo zmieniłeś z syntetyka na mineralny. Zapchanie kanałów olejowych i filtra następuję po odwrotnej zmianie czyli jeśli ktoś zaleje po mineralnym syntetyk i ten zaczyna wypłukiwać syf i wtedy wystarczy 2-3 tys. kilometrów i silnik zatarty. Przestrzegam tych co jeżdżą na mineralnym żeby po tych...
Czepiacie się tego ciśnienia oleju a przecież to wcale nie jest wyrocznią tego czy kanał olejowy w głowicy jest niedrożny. Wszystko zależy od punktu przyłożenia manometru. Jeśli zamontujemy go w miejscu czujnika ciśnienia oleju a kanał faktycznie zapchany to najwyżej pokaże nam minimalnie większe ciśnienie od tego gdyby był drożny. Zatem w jaki sposób...
Dzięki za odpowiedź. U mnie zaczęło się kilka miesięcy temu problemami z odpaleniem. Błąd czujnika położenia wału. ale czujniki na wale i wałkach są ok. Jeszcze nie ma objawów szumu łańcucha. Wymieniam olej bo okazało się ze jest o 15000 przeciągnięta wymiana, filtr nieco zmęczony co jeszcze nie dało do myślenia. Wlany shell 5w30 żeby wyczyścić nagary...
Mierzyłem ciśnienie wczoraj dwoma manometrami o większym zakresie mniej dokładny i o mniejszym zakresie bardziej dokładny początkowo na zimnym silniku ok. 1 bara na wolnych obrotach koło 3000 obr/min 2,5 bar po nagrzaniu spadło ale na tym mniej dokładnym manometrze - drugi manometr silnik rozgrzany wolne obroty 0,6 bara 3000 obr/min 2,6 bara. Zakres...
Napewno ma nieprawidłowe ciśnienie skoro zapala się kontrolka, a wygląda to na zbyt wysokie . Oczywiście pod warunkiem, że przewody "drożne", a czujnik jest dobry. Gdyby była to wina wiązki, to odrazu po odpaleniu silnika "wywalałoby" kontrolkę i brzęczyk. Tak się działo w kilku Fabiach z tymi silnikami. Sprawdź czujnik. Rozważ również drugą opcję...
Myslalem nad tym ze jakis kanal olejowy jest zapchany ale ten pisk nie pojawia się czesto
Tak ale pisałem do tego pierwszego posta.Masz może 7 ostatnich z vin-u? Dodano po 9 Zamontowanie - Sprężarka w silnikach 9-, 11-, 12- i 13-litrowych z układem PDE lub HPI Dotyczy silników z blokiem cylindrów 1. lub 2. generacji. 1. Montując nową sprężarkę: Najpierw przenieś koło zębate ze starej sprężarki. Użyj odpowiedniego ściągacza WAŻNE! Ostrożnie...
Odpuściłem sobie zabawę z montażem wodnego zaworu zwrotnego w miejsce nieszczelnych oryginalnych. Poprzedni właściciel cos grzebał w sterowaniu kompresora, teraz zrobiłem to "po bożemu"(czyli tak jak przewiduje producent) i przed każdym uruchomieniem(zwłaszcza w trybie AUTOMATYKA), jeszcze przed załączeniem stycznika Y, przez kilka sekund odpręża się...
może po porostu wysiada czujnik, albo pompa olejowa. Najlepszym sposobem jest zmierzenie miernikiem podczas tego piszczenia czy czujnik zwiera do masy, jeżeli nie to wymiana czujnika, jeżeli nadal problem wróci to albo, zapchany smok ssący, albo jakiś kanał ciśnieniowy, lub sama pompa kończy żywot.
Odnośnie uszczelki się nie wypowiem ale na sylikon radzę uważać. Widziałem kilka silników uszkodzonych przez to, że kanały olejowe zapchane były silikonem. Jeśli już musisz użyć silikonu bardzo dokładnie odtłuść powierzchnie i starą uszczelkę przed naniesieniem. Samego silikonu należy nałożyć cieniutką warstewkę. Mimo wszystko nie polecam silikonu -...
A jakiej firmy filtr oleju i olej? Poziom oleju właściwy? Może olej zamarza i stąd takie niespodzianki a jeśli to nie to, to pozostaje rozbierać dół silnika i patrzeć co tam się dzieje. A po co rozbierać dół silnika. Jak by coś było tam nie tak to by nie miał ciśnienia. Zawór jest tak zrobiony żeby nie dać większego ciśnienia w układ niż było fabrycznie...
Po takiej robocie uniemożliwia się zapłon silnika poprzez odłączenie cewki zapłonowej, pompy paliwa lub wtryskiwaczy i kręci się rozrusznikiem aż zgaśnie kontrolka ciśnienia oleju. A podstawowym błędem było złożenie tego na sucho. Można spróbować to poskładać, chociaż nie wygląda to dobrze ale wyczyścić lub sprawdzić kanały olejowe, czy nie zapchane.
Dziękuję za dokładne zdjęcia - to właśnie ta rurka i te kanały wodne. Wszystkie kanały przy uszczelce to raczej się nie zapchały, ale gdzieś po drodze mogą się łączyć. Rurka i okolica jest drożna - ładnie wchodzi sprężynka (taka jak od regulacji lusterek). Z boku, pod kołem rozrządu jest brok, zaślepka, która zasłania jakiś kanał wodny. Wygląda, że...
Witam grupowiczow mam problem ze swoim golfem 1.4 tsi auto jak noc postoi to jest na miarce idealny stan oleju już po odpaleniu i zgaszeniu nie pokazuje oleju na bagnecie odmę mam wyczysczona może ktoś miał taki problem moim zdaniem to sie zbiera na walkach i nie spływa do dołu ale wątpię że tyle kanałów olejowych było by na raz zapchane ,turbo lekko...
Odkręć tą metalowa rurkę i wyciągnij ją z głowicy. Odepnij cewki i pokręć chwilę rozrusznikiem. Jak zacznie wypływać z tego otworka olej w znacznych ilościach to może być rurka zatkana. Jak nie będzie olej wypływał to na 100% masz uszczelkę założona odwrotnie. Miałem takie przypadki ze dwa razy. A to dlatego że kanał olejowy w bloku jest przesunięty...
Akurat temat który linkujesz nie jest mój Silnik to masz chyba taki sam. Popatrz na dźwigienkę z popychaczem, trochę pomniejsz i zobaczysz że kanał olejowy popychacza ma góra z 1,5mm. Nie życzę przepychania wszystkich podobnych dziurek, na "moim" forum już ktoś męczył się z takim przypadkiem braku smarowania góry głowicy. Jakiś paproch i miał zabawę...
Przy okazji, sprawdziłeś coś z naszych rad czy tak tylko sobie pisaliśmy? Tak, termostat zawiesił się w pozycji otwartej. Więc dzisiaj zajrzałem do auta. Najpierw spróbowałem je uruchomić i motor zapalił od strzała. Tak kilka razy pod rząd. Silnik zdawał się pracować równo oprócz jednego przypadku kiedy obroty falowały rytmicznie od 1 do 2.5 tys. Nie...
Witam problem wysokiego ciśnienia oleju rozwiązany , auto trochę postało ale nie było takie pilne . Po wymianie całego aluminiowego bloku w którym jest pompa ciśnienie wróciło do normy , podciśnienie o którym pisałem również zanikło . Olej z przelewu zaworu nad miarowego przechodzi przez blok do miski olejowej kanały są duże i zapchanie ich raczej nie...
1. Zimny start i zgęstniały olej, rozrusznik ma cieżej przekręcić wałem, olej tak szybko nie dociera do powierzchni które wymagają smarowania, pompa oleju wolniej buduje ciśnienie, ma też mniejszy wydatek. Jak brakuje filmu olejowego, to tarcie metal-metal jest ogromne, zwłaszcza w dieslu, korbe bokiem potrafi wywalić, jak ktoś zaraz po odpaleniu zimnego...
Witam, w sprawie remontu w/w silnika mam pytanie . Spotkała mnie przykra przygoda , konkretnie uszkodzeniu uległa panewka na sworzniu tłokowym, oczywiście wszędzie dużo opiłków, problemem jest wyczyszczenie spryskiwaczy podających olej na sworznie tłokowe. Trzy na cztery są zapchane, w poniedziałek będę musiał wyjąć zaślepki kanałów olejowych. Pytanie...
Witam, nikt nie może dac ci gwarancji szczęśliwego dojazdu do Polski. Jeżeli masz takie info komputer daj ci znak, że coś niedobrego dzieje się z twoim układem smarowania - następstwem słabego ciśnienia jest zatarcie silnika. 1.6 hdi - jest bardzo udanym silnikiem i oszczędnym- olej zmieniać co 12 tyś km. Jeżeli masz syf w misce, zapchane sitko lub...
Dzień doberek :) Od maja zeszłego roku stałem się nieszczęśliwym posiadaczem czerwonej Corsy C 1.2 Twinport z 2004 roku. Nie przyszło mi do głowy, żeby wpisać do wyszukiwarki numer telefonu sprzedającego. Zrobiłem tak niedawno i wyskoczyło mi archiwalne ogłoszenie z tym samochodem. Pisało w nim ,,pilnie sprzedam". No i się przekonałem, dlaczego pilnie......
W maluchu ważnym elementem układu chłodzenia jest podwójne dno miski olejowej, część powietrza z wentylatora kierowana jest łącznikem w kanały tego podwójnego dna i przepływając chłodzi olej. Zagnieciona miska lub zapchane kanały zmniejszają wyraźnie chłodzenie. Co do otwierania klapy to czy próbowałeś kiedyś otworzyć okno w pociągu wychlić głowę i...
Nie neguję doświadczenia kolegi powyżej, ale mam Seicento od prawie pięciu lat, nie doświadczyłem przegrzania silnika ani pęknięcia alternatora (choć łożyska w nim musiałem wymieniać w tym czasie dwukrotnie), ma tylko małe purchle rdzy na tylnej klapie, zrobiłem w tym czasie ponad 50 000 km w różnych warunkach pogodowych i zastanawiam się, czy mam...
kanał olejowy kanał olejowy silnika kanał olejowy skrzynia
zasilacz złącze 20pin 24pin kondensator szeroko kocio vaillant sterowa
klimatyzator zelmer internet mobilny
Potencjometry Alps RK27 "Blue Velvet" - Katalog i Specyfikacja Ekranowanie: Aluminium vs Blacha Stalowa - Który materiał wybrać?