Witam, jeżeli kanał olejowy w prowadnicy jest na przestrzał (na przelot) sprawdź sobie pokrywę boczną prowadnicy czy nie jest ona wytarta przez łańcuch, i nie zaślepia ona kanału olejowego, i właśnie tam może być wyciek oleju. Zrób fotki prowadnicy i pokrywy bocznej od środka i podeślij.
Ja tam podejrzewam zatkany kanał olejowy idący do tego popychacza, pytanie tylko jak sie tam dostać, żeby go ewentualnie "poszturchać" jakimś drutem
Tylko nie zaślep go zbyt głęboko, bo możesz zablokować kanał olejowy i nie będziesz miał smarowania na prowadnicy. tak ze 3-4 mm max
Czego się boję to że nagle ten olej zacznie sprzątać szlam i przytka jakiś kanał olejowy To jest mit. Może gdybyś jeździł na jakimś Selektolu, albo Superolu to jeszcze. No i przebieg nie jest duży.
albo zatkany kanał olejowy..albo uszczelka zle zalozona albo zatkany smok .. olej w silniku jest? kontrolka oleju gasnie ? pozdro:)
Patrząc na silnik z lewej strony masz kanał olejowy uszczelka ze starości olej ci będzie puszczało do zbiorniczka i może na zewnątrz też lać. Koszty nie są duże tylko jak chcesz uszczelkę, masz rozebrane możesz zawory docierać uszczelniacze wymienić.
Ten czujnik ze zdjęcia wg mnie to zawór który otwiera kanał olejowy natrysku oleju na tłoki I masz rację. W takim razie ten silnik nie ma klasycznego czujnika/kontrolki ciśnienia oleju Znowu masz rację. kierowce o awarii poinformowała panewka Niemcy wyszli z założenia, że jak pompa się kręci - to pompuje i ciśnienie jest. Śmieszne - ale taka jest tendencja...
Obudowa rozrządu jest wytarta przez łańcuszek Tam jest kanał olejowy z pompy oleju. ( w pokrywie ) Sprawdź czy nie został spiłowany przez łańcuszek i otwarty, bo będzie to skutkowało brakiem smarowania silnika.
sprawdziłeś czy aby uszczelka pod głowicą jest taka sama jak poorzednia? nie pamiętam jak w tym silniku ale kiedyś udało mi się założyć odwrotnie i kanał olejowy zatkałem, całe szczęście że nie zdążyłem wyjechać autem tylko na wolnych obrotach ścieło klin na kole rozrządu.
dzięki, zrobione ;)
Nie ma znaczenia jak ją włożysz, ona w trakcie pracy obraca się.
Jak już będziesz odpalał, to proponuję odpalić bez pokrywy zaworów (na chwilkę) i sprawdzić wizualnie czy faktycznie olej jest podawany na cały wałek. Może być ciśnienie oleju ok, ale jeśli będzie przytkany kanał olejowy to wiadomo, znów się zatrze i urwie. Silnik Ci zachlapie trochę, ale lepsze to, niż niepewność, czy smarowanie jest ok. Silnik da...
Witam, Przy wymianie filtra oleju urwała mi się plastikowa końcówka z oringiem i wpadła w kanał olejowy podstawy filtra oleju. Czy da się to jakoś wyciągnąć bez rozbierania połowy silnika? Gdzie mogła się zatrzymać ?Zdjęta miska- nie ma w niej tego elementu. Auto to volvo v40 1.6 D2 2015 rok.
Jeśli to Cursor to hamulec Jackobsa. Z przodu silnika na głowicy jest elektrozawór czy coś (nigdy nie rozbierałem) otwiera to kanał olejowy którym olej silnikowy wypycha takie tłoczki w głowicy, tłoczki z kolei podpychają takie dźwigienki które z kolei podpierają zawory wydechowe czyli zmniejszają ich luz. Jak cała ta orkiestra działa jak trzeba to...
Już dwa nowe poszły i dalej to samo fakt że na wale jest lekka bruzda ale nawet montaż z tuleją montażową nie pomaga wszystko równo dopasowane odległości ok nawet febi o średnicy 92 mm i dalej to samo Dodano po 11 W bloku od strony skrzyni jest zaślepka tylko czy to kanał olejowy czy płyn pojęcia nie mam może z niego podcieka
Dwa łożyska od strony koła magnesowego, oddzielone podkładką na wale korbowym, ponieważ kanał olejowy dostarcza mieszankę pomiędzy tymi dwoma łożyskami. Jedyny sposób na dobranie podkładki to pomiary... Ja to widzę tak. Wał z zamontowanym łożyskami po jednym z każdej strony i pomierzona szerokość. W lewym karterze łożysko zamontowane do końca. Następnie...
Witam. Uszczelka pod głowicą kanał olejowy do układu chłodzenia nie komora spalania do układu chłodzenia, dlatego nie ma ciśnienia. Jedź do mechanika warsztatu, bo tak na odległość to ciężko. Pozdrawiam.
Wpadła mi w ręce dysza od nagrzewnicy olejowej, Witam. Ja kiedyś pisałem, że zastosowałem dyszę od nagrzewnicy olejowej, nie musiałem nic przerabiać bo ona miała kanał olejowy i powietrzny, ale otwór w niej to coś ok. 0.6mm ok. 8-10 kW przy powietrzu 0,15 i oleju podawanym ciśnieniowo. Pracuje drugi sezon bez problemów.
Jak nie naruszony, skoro wlazła jedna pod drugą, to zrobił się owal i jeszcze działanie temperatury, bo przecież kanał olejowy został przytkany i brak smarowania=tarcie=temperatura. Stało się to w trakcie obrotów silnika i może dużych.
Może jakiś kanał olejowy tamtędy wiercony.
Dzięki, kolego, tak chyba zrobię, chociaż znalazłem tu ten temat sprzed jakichś 12 lat w tył, a tam było, żeby zaślepić jakiś kanał olejowy i wywiercić dziurę, chyba w obudowie. On z takiej rady skorzystał i zadziałało.
Wygląda na uszczelkę pod glowicą. Najbardziej prawdopodobne - w tym miejscu przy krawędzi jest kanał olejowy.
uszczelka pod głowicą raczej odpada bo płynu ci nie ubywa olej raczej nie ma jak się dostać do komory spalania przez uszczelkę, jest tylko jeden kanał olejowy pod ciśnieniem reszta to spływy oleju, jaka musiałaby być tam dziura aby go zasysało, a przy takiej dziurze to silnik nie będzie równo pracował, może zrób mały test niech jedna osoba dodaje gazu...
Dokładnie, zatarł się na dwóch głównych i dwóch korbowodowych, zapchał się kanał olejowy najprawdopodobniej, częste w tych silnikach. Texa usunie błąd, ale na razie nie kasuje, jest nieaktywny i jeździ normalnie.
Ta dupka kompresora to rodem z kraza/ziła a pojemność skokowa rodem z hs11. Sprawdź czy nie potrzebują smarowania pod ciśnieniem bo właśnie pośrodku tej dupki w krazie podawany jest olej. VCC miałeś rację, ostatnio miałem trochę czasu, rozkręciłem sprężarkę i faktycznie śruba w tej dupce jest zasilaniem smarowania a w wale jest kanał olejowy. Dziwne...
Witam mam pytanie w jaki sposób został zaślepiony kanał olejowy ?
Ja bym podłączył się w kanał olejowy i zewnętrzną pompą pompował olej. Bo albo kanał jest zatkany albo jest dziura którą ucieka olej. Smok sprawdzony?
to po prostu kolejne wersje z drobnymi modyfikacjami bez wpływu na całość - np dali trochę większy kanał olejowy, dodatkowe otwory do montażu wsporników itp. Wszystkie są zamienne.
Już poprawione. To rzeczywiście kanał olejowy. Po prostu zostałem wprowadzony w błąd
A smarowanie idzie blokiem silnika, czy jest osobna rurka z bloku do głowicy? Nie wiem jak on zrobiony jest, ale są silniki, w których smarowanie klawiatury idzie wzdłuż jednej ze śrub głowicy. Zamiana śrub powoduje brak smarowania. Może uszczelka pod głowicę wadliwa, nie ma otworu na kanał olejowy. Zdarzało się.
Ciśnienia u góry nie było, bo tak jak pisałem urwało się sitko w osłonie walków, które to zapchało kanał olejowy jak to często się w tych silnikach dzieje. Z tym że, Sitko nie poszło w kanał tylko było urwane i zostało przy tej osłonię więc w sumie mogło się urwać ale nie nabroic. I możliwe jest.,ze jednak coś z pompa oleju jest nie tak. Jutro będę...
A czy ten "niby wadliwy napinacz" miał widoczne uszkodzenia tj. wyłamana blokada, przetarcia na tloku Zacinanie się .. cokolwiek Może jakimś dziwnym trafem ten napinacz nie jest zasilany w dostateczną ilość oleju, to znaczy kanał olejowy w głowicy nie w pełni drożny Sprawdzić by trzeba było sprężonym powietrzem Może być też po prostu coś źle poskładane....
Witam, zmontowałem wstępnie całość i wychodzi, że strzałka na tłoku nie może wskazywać kierunku obrotów. Jeżeli takie było prawidłowe ułożenie przy pierwszym rozebraniu jak na zdjęciu, to jest ona skierowana w stronę rozrządu (1) - przeciwnie do kierunku obrotów. Dwa to kanał olejowy skierowany w stronę strzałki na tłoku. Takie ułożenie by było zgodne...
W tym miejscu nie ma czujnika położenia wałka w głowicy? Teraz widzę że to na krzywce to może kanał olejowy do smarowania tej panewki która jest zużyta.
Jak najbardziej i to nawet litrami ta uszczelka ma kanał olejowy zasilający...
Witam, u mnie podobny był przypadek, lecz nie było jazdy do przodu, tzn. jeździła słabo, po podpięciu zegarów i bezpośrednio z hydromotoru do rozdzielacza podłączenie węża nic to nie dawało, więc winowajcą była kolumna obrotu, u mnie był rozwalony kanał olejowy, a w większości przypadków są zużyte uszczelnienia.
podlaczając kanał olejowy pod zbiornik uzyskasz nadciśnienie w przewodzie ale po pierwsze to bedzie teoretycznie takie samo jak w cylindrze, po drugie silnik przestanie działac prawidlowo o ile wogole bedzie działac
Ciśnienie za duże ponieważ kanał olejowy zatkany (za filtrem).
Panowie pomocy! 2.0 TDI 140KM 8V BMP Ustawiałem pompowtryskiwacze i z nasadki wyskoczył mi imbus (wielotorx) i wpadł miedzy 2 a 3 wtryskiem w kanał olejowy (a bardziej spływ). Pytanie jak go stamtąd wydobyć? Czy mógł spaść do misy olejowej? Zaznaczam na zdj. gdzie wpadł: https://obrazki.elektroda.pl/8509274100_... https://obrazki.elektroda.pl/7524981800_...
Do klawiatury dociera olej (sprawdzone na wszystkich cylindrach). Do ostatniej panewki też. Reasumując jeżeli ciśnienie jest poniżej 6 bar jest ok. Wyższe może rozerwać filtr (jedyne potwierdzone zagrożenie). Moje obawy były związane z tym iż kanał olejowy na półpanewki jest od góry i zwiększone ciśnienie będzie mocniej dociskać wał na dolną półpanewkę.
To płukanka, jak mówię, trochę się boję płukanki, że jakiś gruz się oderwie i zatka kanał olejowy. Czym grozi wlanie Cerateca na świeży olej bez zrobienia płukanki? Czy Ceratec może coś zatkać, zalepić?
Przyczyną może być zatkany kanał olejowy .Najlepiej podepnij zamiast czujnika barometr i sprawdź ciśnienie oleju.
W jakimś kanale olejowym może być w deklu zaworowym śrubka i tam jest kanał olejowy, kolejne miejsce to zaslepiony otwór koło dźwigni sprzegła w deklu ale musiał byś wrzucić zdjecia silnika bo mimo modelu motocykla silniki mogą mieć różny osprzęt
Ja mam tylko dwa podejrzenia albo pompa albo kanał olejowy się gdzieś zatkał a panewka nie miała smarowania i w najgorszym wypadku mogła się obrócić.
Czujnik już drugi i to samo. Wykręciłem korpus filtra oleju, sprężonym powietrzem psyknąłem w kanał olejowy przy korpusie filtra i było widać jak reszta oleju wygania kanałem w głowicy.Na dodatek dodam iż wszystkie kanały olejowe podczas remontu były czyszczone pistoletem do konserwacji z ON.
Witam, mam problem z Stihl 023, piła od nowości, ale to już będzie pewnie ponad 20 lat, używana raczej sporadycznie, dopiero ostatnio przy budowie trochę więcej, ale w gorszym jakościowo drewnie. Problem jest ze smarowaniem łańcucha, czytałem wcześniejsze posty - znam wszystkie, i mam taki z nią problem, że podaje olej, ale nie trafia do prowadnicy,...
Zatkal się kanał olejowy silnik zostal wymieniony na inny temat jest skończony
A miska nie jest wgięta? Jest dużo możliwości... Może być również zapchany kanał olejowy. Ja bym jak na razie nie jeździł, zrobiłem kiedyś tak, to mi panewkę obróciło.
Uszkodzenie uszczelki pod głowicą nie zawsze oznacza przeciek płynu chłodniczego do komory olejowej lub na zewnątrz głowicy bądź do cylindrów. Są tam kanały olejowe, które odprowadzają olej spod wałków rozrządu, wzdłuż głowicy przez uszczelkę do bloku silnika, prawdopodobnie winna jest uszczelka pod głowicą w miejscach gdzie jest kanał olejowy - będzie...
Załozyłeś uszczelkę odwrotnie W tym silniku sie da. Nie pasuje tylko kanał olejowy .
Rozrząd w maluchu też się wymienia mimo że jest na łańcuchu to interwał wymiany to 45-50 tyś km bo nie ma napinacza. Przestań takie rzeczy wypisywać! Krótszego łańcucha rozrządu niż w maluchu nie widziałem Jak to nie ma napinacza? Jest ich pełno - te ciężarki na każdym ogniwie, to napinacze odśrodkowe. Uwaga za luźny łańcuch przecina obudowę a w niej...
W jednym z gwintów w bloku jest kanał olejowy smarujący głowicę. Dlatego taki kształt śrub. Czyli olej do głowicy dostaje się "po śrubie" głowicy.
W tym miejscu powinna być zaślepka kanału olejowego, jednak Stihl nie oferuje jej jako część zamienną. W przypadku wypadnięcia tego elementu producent zaleca wkręcić w ten otwór śrubę (niezbyt głęboko żeby nie zablokować kanału poprzecznego który wychodzi na prowanicę) numer kat. 00009531001, wchodzi ciasno dlatego warto lekko podgrzać korpus w tym...
Rurka doprowadzająca olej z głowicy do osi zaworów ma na dole uszczelnienie gumowe trzeba zdemontować klawiaturę i sprawdzić drożność kanału w głowicy. Kanał olejowy do smarowania klawiatury ma kształt litery Z. Dlatego dalsze sprawdzanie możliwe jest po zdjęciu głowicy, w uszczelce PG jest wycięcie który przechodzi olej z bloku do głowicy pod kątem...
Żeby było zabawniej zawór jest wkręcony w kanał olejowy w misce oleju. W samej pompie nie ma nic. Ale OK.
Jeżeli 2gi raz obróciło panewki wygląda na zły montaż podzespołów ewentualnie źle dobrane części, ewentualnie obróbka podzespołów została źle wykonana Głównym powodem obrócenia panewek jest małe lub zupełny brak ciśnienia oleju w silniku ale w tedy to zazwyczaj leci góra silnika najpierw Pompa oleju do sprawdzenia i kanały olejowe przy tak kosztownej...
Witam, przerabiam taki silnik na sprężarkę... zaślepiłem już kanał olejowy co idzie do głowicy, otwory po popychaczach. Kolej przyszła na zaślepienie otworów po pompce paliwa. Jak to zaślepić??? wystarczy jak przykręce kawałek blachy z uszczelką???, czy może trzeba coś włożyć do środka żeby zatkać jakiś kanał olejowy. Poprostu pytam, żebym czasem nie...
wiórów w kanał olejowy. O to to.
albo przytkany kanał olejowy przed tym popychaczem. Eureka !
To mógł by pęknąć jedynie nad wałkiem rozrządu tak idzie kanał olejowy ale i to ciężko uwierzyć do płaszcza wodnego jest mega daleko.
A jak tam jest kończony kanał olejowy w wale? Zaślepka (może nie trzyma) czy rodzimy metal?
Być może jeszcze zawaliłeś kanał olejowy silikonem.A druga sprawa to nie smaruje się silikonem po same łożyska jak to widać na zdjęciu.Trzeba sprawdzić dół.Jak ok to wydmuchać kanały i szukać głowicy.To musiało stanąć całkowicie żeby aż pasek przeskoczył.
Uszczeleczka pod głowicą chyba nie siadła dobrze. Kanał olejowy jest tam bliziutko wodnego.
Usunąłeś progi papierem w gniazdach pompek? Wyjąłeś to, co wpadło w kanał olejowy???
Kolego jeśli jest smarowanie na czwartym cylindrze to kanał olejowy musi być drożny, stawiam na szklanki a raczej na zaworki w środku szklanek ,najprościej to zamień szklanki z innego cylindra i zobacz jaki będzie efekt
Tak są jeszcze inne miejsca gdzie mógłby gubić ciśnienie. Miałem niedawno do czynienia z silnikiem gdzie nie było zaślepki kanału od strony rozrządu . Równie dobrze może być pęknięty blok [ czysto teoretycznie ] . Jak zdejmiesz miskę , to w kanał olejowy od pompy olejowej wdmuchnij powietrze a nóż może coś pokaże . Pozdrawiam Zbigniew
Za kołem zamachowym sprawdż zaślepkę wałka rozrządu i korek zaślepiający kanał olejowy.
To jest silnik 1,6 ośmio zaworowy. Uszczelka oryginalna vw (przynajmniej ta druga). Jak sprawdzić czy kanał olejowy nie jest zapchany?
Bo ją ktoś odwrotnie założył i kanał olejowy jest zatkany. Nie ty pierwszy i nie ostatni zapewne.
W Polsce znajdują się zakłady dorabiające panewki. Przypomniałem sobie że Pan Marek Olachowski ma sposób na rozbieranie takich odchudzonych wałów korbowych. Zajmuje się także dorabianiem czopów do motocykli zabytkowych. Koszt naprawy wału nie byłby tani, ale chociażby sekcja zwłok i znalezienie przyczyny uszkodzenia panewki byłaby przydatna. Nie zatkał...
Witam. Po wymianie oleju wraz z filtrem świeciła się kontrolka oleju tylko na wolnych obrotach po wciśnięciu gazu gasła. W poszukiwaniu usterki odkręciłem jeszcze raz filtr oleju i gdy go zobaczyłem była urwana końcówka plastikowa na samym końcu (taki trzpień z oringiem ) . Filtr wyrzuciłem i założyłem z powrotem stary i już się kontrolka nie świeci...
Coś kojarzę, że były tam problemu z ciśnieniem oleju i że kanał olejowy do czujika jest zwężony i najlepiej sprawdzać ciśnienie oleju przy zasilaniu turbiny stosując jakiś adapter, wtedy jest pokazane rzeczywiste ciśnienie oleju. I faktycznie usterka jest trudna i druga bo albo faktycznie dół panewki i korby do wymiany lub łożyskowanie walka rozrzadu....
Rozrusznik do diesla to moc paru kW i odpowiednie obroty tak że bez niego nie ruszy.Natomiast olej silnikowy i to wtłoczony w kanał olejowy np.czujnikiem olejowym.
Witam, Nissan Micra K12 1.2 16V 59kW 2004r. Jak poprawnie należy zamontować to koło przy wymianie rozrządu ? Koło jest na klinie ale nowe jest odblokowane, czytałem że należy dmuchnąć sprężonym powietrzem w kanał olejowy w głowicy ale po co ?
Poprawka, zawór ciśnienia oleju jest wyżej po lewej stronie, ta śrubka to po prostu zaślepka kanału olejowego.
Jest ok. Kanał olejowy w podstawie filtra oleju byl przytkany... wyczysciłem i śmiga prawidłowo. Podsumowując... ten zatkany kanał i zapchany katalizator dawał efekt przytartego silnika. Pozdrawiam wszystkich i dzięki za sugestie :)
Głowica po planowaniu, miałem składać ale przypomniał mi się test na szczelności zaworów przy użyciu nafty, jeden zawór przepuszcza od razu, reszta trzyma od godziny. Ktoś mi powie który kanał olejowy w bloku jest kanałem zasilającym głowicy?
Te syfy już dawno zatkały kanał olejowy na 4 cylindrze i wygoliło krzywki. ALE o dziwo sprężanie jest, bo gorsza jest wydechowa i silnik chodzi.
Więc dlatego, że kanał olejowy znajduję się najbliżej ściany zewnętrznej silnika, uszczelka puściła blisko tego miejsca dlatego leje się olej a wszystko inne jest w porządku?
witam!głowica po regeneracji, prowadnice zaworów nowe oraz zawór też nowy. wszystko leciutko pracowało. Czy mógłby uszkodzić się kanał olejowy podczas kolizji głowicy?
To jest chyba otwór technologiczny bez niego nie było otworu w tym kanale
Sprawdź jeszcze raz na spokojnie ustawienie rozrządu, bo jest to mało prawdopodobne aby padły wszystkie popychacze razem. Może kanał olejowy w głowicy się zapchał. Wykręć świece i zobacz czy na rozruszniku podaję olej na głowice.
Kto coś sknocił trudno powiedzieć. Moja diagnoza to zapewne po planowaniu głowica została niedostatecznie oczyszczona zatarte popychacze, które stanęły. Ewentualnie było planowanie na partyzanta bez rozbrojenia głowicy lub został zatkany kanał olejowy.
pompa wysokiego ciśnienia pomalutku przepuszcza.Jak chcesz uniknąć tego problemu to załóz nowsza pompe ale musisz też wymienić jej napęd bo jest tam kanał olejowy.
Zatkany kanał olejowy?Niedrożna odma?Najprościej wymienić popychacze.Klient zapłaci.A potem pretensje do sprzedawcy,że sprzedał.Mechanior zadowolny,zarobiony.A stuka nadal...
panowie z warsztatu mogą mieć rację miałem taki przypadek ale w vw 1,5 d okazało się że był pęknięty kanał olejowy ( blok kupiłem z ogłoszenia)
Tłoki gonią zawory, stąd cały kabaret. Albo brak luzów, albo przesunięte fazy. Raz w życiu widziałem zatarte koniki na osiach, kanał olejowy był zabetonowany żużlem. Silnik na zimno jechał względnie normalnie, a słabł w miarę rozgrzewania.
Odpuść sobie sprawdzania i zacznij szukać drugiego silnika. Pęknięta głowica w tym silniku to coś nieprawdopodobnego. Jedna ze śrub od głowicy jest wkręcana w kanał olejowy, jak ktoś przed skręcaniem nie poczyścił śruby i nie oczyścił gwintu w bloku z oleju i innych zanieczyszczeń to wkręcając tę śrubę mógł doprowadzić do pęknięcia bloku i wtedy dzieje...
Masz wkładki panewek z kanałem ale panewki już ich nie mają 😁 Zakładaj.
Sprawdź czy nie jest zatkany kanał olejowy w pokrywie doprowadzający olej do łożysk wałków rozrządu. Wtedy na popychaczach hydraulicznych będzie za duże ciśnienie. W Fordach spotkałem się też ze specjalnymi otworami obniżającymi ciśnienie oleju w głowicy. Zatkanie takie otworka powoduje podwieszanie się zaworów.
Dostanie się płynu do oleju to nie jest błachostka. W tym czasie olej traci swoje własności smarne i powoduje zacieranie się panewek, wału korbowego i innych rzeczy. Tak myśle czy po szlifie i wymianie części mechanicy wyczyścili wszystkie kanały olejowe, może w czasie pracy silnika któryś kanał był zatkany i to spowodowało zatarcie panewki. Jest też...
Problem rozwiązany. Zatkał się kanał olejowy przez co rozwaliła się głowica, wałek, koniki, pastylki. Wymieniłem głowicę i jest idealnie.
Witam wszystkich, Ja także walczę z wg. Mnie niskim ciśnieniem oleju t5 cfca 2.0 tdi Pompa przerobiona na ta na pasek z caac(zaślepiony kanał olejowy smarujący wałki balansujące) silnik jest po kompletnym remoncie: nowe panewki, walki rozrządu, samoregulatory, tłoki z pierścieniami, wal zmierzony luzy na panewkach wszystkie w normie. Na zimnym silniku...
Można dostać sam popychacz tani zamiennik wg. InterCars 53zł/szt lepszej jakości ok.150zł/szt. Po zdjęciu dźwigienek można sprawdzić drożność kanałów olejowych np. sprężonym powietrzem.
Czujnik przynajmniej wymaga przeczyszczenia,przeglądu i pomiaru okablowania bo jeden z błędów mówi o przerwie,zwarciu.Co do napinacza to bez wyjęcia się nie obejdzie,może kanał olejowy jest niedrożny.Nowy 350-400 zł.Łańcuch bym zostawił.
Trzeba rozpinać rozrząd, jak podniesiesz dekiel to uwolnisz wałki. Umyj wszystko dokładnie i obserwuj, często olej wydostaje się uszczelnieniem zaworu zmiennych faz, siedzi obok wlewu oleju.Zastosowany uszczelniacz nie ma nic wspólnego z luzem wałków, nie stosuje się tam silikonu żeby nie zakleić kanałów olejowych
Silnik rozebrany, okazało się że zatarło jedną panewkę na wale korbowym, przyczyną był zatkany kanał olejowy. Reszta wszystko w porządku. Jutro wał jedzie do szlifowania bo delikatnie jest porysowany.
Ile ono ma przejechane? pytam bo usterka może być głębiej, brak ciśnienia oleju bo pompa nie daje, zatkany kanał olejowy, to tak na przykład. Mierzyłeś ciśnienie ? czy nie taniej by było poszukać drugiego silnika. W jakim stanie są tłoki? Sama wymiana pierścieni moze nie pomóc na zużycie oleju. Proszę momenty:
Dziękuje za odpowiedzi , już coś chociaż się dowiedziałem. Sprzęgło to jedna sprawa ,jak miałem rozebrany dekiel to wydaje mi się że coś tam brakuje dlatego jest taki duży luz na tej śrubie i kapie olej a już głębiej nie idzie jej wkręcic . Jeszcze jedno w deklu przez tą śrubę idzie jakiś kanał olejowy. Zdjęcia chwilowo nie mam ale postaram się wkleic....
...do tego dojdzie nagar ze ścianek bloku itd może to spowodować nawet zablokowanie kanałów olejowych np tych do głowicy i przytarcie lub zatarcie wałka rozrządu ,zablokowanie regulatorów jak hydrauliczne , itd. A ja dotąd myślałem, że olej, zanim trafi z pompy oleju gdziekolwiek, m.in. do kanału olejowego głowicy, jest filtrowany i zostawia zanieczyszczenia...
kanał olejowy silnika zapchać kanał olejowy kanał olejowy skrzynia
obliczać obwód metoda oczko parametr maszynowy paliwo vectra zbiornik
Zworka J4 w mierniku KM409 - konfiguracja i funkcje Skrypt do restartu systemu Linux - przykład i analiza