Jak wał po założeniu magenta lekko się obraca to możliwe, że blokada sprzęgła kopniaka nie trafiła w swoje prowadzenie w karterze.
Ok, zakupiłem tą tulejkę i średnica zewnętrzna jest 7mm. I teraz pytanie, mam nagwintować otwór w karterze. Po gwintowaniu wkręciła by się bez problemu :) Czy użyć takiego specyfika: CX-80 AUTOWELD KLEJ DO METALU SPAWANIE NA ZIMNO na tą tulejkę i wkręcić ją kombinerkami, bo luźno się ona się nie wkręci ? Ewentualnie po wkręceniu wypełnić wokół tej szpilki...
Dwa łożyska od strony koła magnesowego, oddzielone podkładką na wale korbowym, ponieważ kanał olejowy dostarcza mieszankę pomiędzy tymi dwoma łożyskami. Jedyny sposób na dobranie podkładki to pomiary... Ja to widzę tak. Wał z zamontowanym łożyskami po jednym z każdej strony i pomierzona szerokość. W lewym karterze łożysko zamontowane do końca. Następnie...
Oczywiście musiałem kupić z neta droższe bo na tych ze sklepu które były zbyt sztywne dalej ciągnął lewe powietrze. To wcale nie musiało być tak jak piszesz. Moje doświadczenie mówi, iż zbyt miękkie simmeringi stanowią problem w 2T. Zauważ, że pracują "na dwie strony", choć typowy simmering był projektowany do pracy jednostronnej, Czyli ciśnienia (większego...
Witam. Cylinder nie wchodzi na tłok czy w karter?
Zobacz jednak pływak, czy na boku nie masz gdzies śladów otarcia , to może świadczyć o przycinaniu się pływaka. Czy cylinder jest uszczelniony od dołu, między karterami?
Dziękuje. A jak najlepiej włożyć wał w łożyska w karterach?
No to może załóż kontensator np. od malucha :) tylko wtedy musisz go wyciągnąć na zewnątrz i umocować go na karterze. PS. albo poszukaj kondensatora ze starych zapasów rometa, a nie tandetny wyrób rzemieślniczy...
Prawdopodobnie zabezpieczenie na wałku startera nożnego wyłamało karter pod deklem sprzęgła. Przyczyna - zbyt mocno napięta sprężyna kopniaka.
Musisz zdjąć pokrywę od strony sprzęgła. Jak patrzysz na silnik z tej perspektywy, to po lewej stronie widać wałek od startera na nim nałożona jest taka frezowana blokada. Musisz ją zdjąć, naciągnąć trochę sprężynę poprzez naciśnięcie na "nóżkę od kopania" i założyć z powrotem na wałek tak, aby zapierała się o karter. Powodzenia :)
Są to ewidentne objawy ubogiej mieszanki. Jeżeli twierdzisz, że gaźnik masz przeczyszczony, to tak jak mówią koledzy- sprawdź iglicę, ewentualnie trochę ją podnieś. Obstawiam, że łapie gdzieś lewe powietrze. Uszczelka pod cylindrem, simmering na wale lub uszczelka między karterami.. (jeżeli zauważyłeś, że romecik zaczął ci mocno kopcić, to simmer lub...
Bardziej prawdopodobne jest pęknięcie karterów lub kół zębatych skrzyni biegów, ewentualnie łożysk. Chińczyki tak mają.
Oczywiście, łożyska najpierw wkładasz w kartery, dopiero potem wał. Najlepsza do podgrzewania karterów jest kuchenka elektryczna.
Motor pobiera lewe powietrze. Wymień zimmering od strony magneta, sprawdź uszczelnienie cylindra z karterem, oraz głowicy z cylindrem.
Dziś przyszedł mi nowy cylinder + tłok i pierścionki razem 5 sztuk 2 są cieńsze 2 troszkę grubsze i jeszcze jeden może ktoś z was wie jak i gdzie się go zakłada https://obrazki.elektroda.pl/9967446000_...
Nie chcę niszczyć karterów i iskrownika , będzie przerabiany iskrownik od skutera do karterów charta . O to ten zapłon który chcę zamontować.
Cały zapłon z Rometa Charta pasuje do karterów i na wał silnika 023 (nic nie trzeba przerabiać.). Zapłon z charta nie potrzebuje akumulatora, ale kierunki bez niego CI nie będą działać.
Dorobić ściągacz na oba wałki jak w Simsonie, podgrzać kartery do 100°C wokół gniazd łożysk przed rozpołowieniem.
Simeringi wsadz przed złożeniem całego silnika . Możesz je wsadzic po łożyskach jesli masz zamiar grzac kartery , lub tez pierwsze jesli bedziesz wbijac lozyska bez grzania karterów.
jak tak to musiałbyś kupic karter(bloki)skrzynie a sprzęglo raczej to samo będzie
W teorii to wszystko ładnie wygląda a jak jest w praktyce, wszyscy wiemy. Młotek lub ciągniecie śrubami karteru, ewentualnie jedno i drugie jednocześnie.
Tak tylko pytałem:) Zdobyłem ten motorek za pare groszy i chciałbym go zrobic jak nalezy,wiec prosze o wybaczenie za moje glupie pytania. A co w takim silniku jest najwazniejsze?W sesie zeby on chodzil równo,nie szumiał itp? Nie wspominalem wczesniej, ale mam nie wielkie luzy w gniazdach łożysk w karterach Czy jest na to jakis sposób?
No nieszczelnosc jest na karterach to o to chodzi? W iskrowniku bulo wymieniane komdensator,cewka zapłonowa,kabel WN fajka,platynki tyle.
Nie wiem czy wiesz ale łańcuch powinien byc naciągnety z luzem na wysokośc 1,5 cm minimalnie. jak jedziesz po dziórach to on sie mocniej naciaga i dlatego jest słaby a rozwiercanie dysz nic cie nie da poza wiekszym zuzyciem paliwa, siweca tez nie ma nic do zeczy, odkręc rure i przepal na samym kolanku. jak chcesz tuningowac to najlepiej przetocz tłook...
Ludzie pomocy już nie wiem co z tym silnikiem, dziś zobaczę bez kolanka bo muszę kawałek się przejść by nie robić hałasu na mieście xd, nie wiadomo jak ustawie gaźnik to i tak nie ma siły jechać i dalej ma problem z obrotami, zapłon ustawiłem 0,3 gmp, chyba sprzedam ten silnik dla majsterkowicza który sobie go naprawi, bo już straciłem nadzieje xd,...
hm jeśli o to chodzi to pewnie masz gdzieś nieszczelnośći na karterach, simmeringach ciągnie ci olej ze skrzyni biegów u mojego rometa był identyczny problem wymiana uszczelek i simmernigów pomogła moze być też rozkalibrowana dysza w gaźniku lub za duży poziom paliwa w komorze pływaka sprawdz to to że simmering jest nowy nie znaczy że jest dobry a jak...
Czyli, potwierdzasz że jest ok złożone ale jednak tak nie powinno byc? A jaki jest skutek jesli ta zawleczka nie jest zablokowana w karterze ? Bo może mi jednak wyskoczyla jak go skrecalem ale na 90& zwracałem na nia uwage...Jak ci pokazac chcesz foty ?
Właśnie się mylisz... chciałem założyć cyl i tłok od 2 biegowego do 3 i lipa, cylinder za wyskoki, tłok nie dochodzi do GMP i nie ma kompresji. Jeżeli ktoś był by łaskawy zrobić pomiar tłoka i cylka od 3 biegowego był bym wdzięczny. Dokładnie chodzi mi o wysokość cyla( od pow. styku z karterami do górnej krawędzi tuleji) i tłok (od osi sforznia tłoka...
Już tłumacze: 1. O-ringi na wałku startera oraz zmiany biegów. Proste podcięcie aby silnik się nie pocił. Cienki o-ring między wałkiem a karterem w miejscu prowadzenia. 2. Cienkie podkładki w celu redukcji luzu wzdłużnego na wałkach.
Witam. Mam rometa ogara 205 z silnikiem nie wiem czego bo mieszany chyba z kilku modeli. Zepsuła mi się sprężyna startera. Jest ona schowana w karterze, taki ślimak co się wkłada w frez na wałku, i tu jest problem gdyż za nic nie mogę założyć nawet kawałka tej sprężyny na tą część żeby założyć na frez. Jakieś patenty jak to założyć?
A próbowałeś odłączyć przewody z wsuwek przy karterze?Może w tej gumie zwiera do masy po nagrzaniu.Ogólnie rzecz biorąc, to po nagrzaniu ,jeżeli traci iskrę to wychodzi na cewkę WN.Ale ty piszesz że wymieniałeś.Przewód WN z palcem mierzyłeś omomierzem,jest przejście, jaki opór w Ω.
Pewnie coś przeoczyłeś przy składaniu. Źle uszczelnione karter, uszkodzone uszczelniacze wału przy składaniu, źle uszczelniony kolektor ssący(dolotowy cylinder-gaźnik). Źle założony tłok. i wiele innych przyczyn może być.
Dałeś ciała. Trudno. O ile pamiętam, na wale powinna być podkładka oporowa aby koło zębate kosza miało ustalenie położenia i nie niszczyło simmeringu. Ten ostatni założony odwrotnie (słabo widać) i zniszczony właśnie przez koło zębate. Tuleja brązowa (materiał) pewnie oparła sie o uskok czopa wału i w miejscu styku powstało zatarcie. Kosz musiał ocierać...
Kurdę,widziałem. Teraz te wszystkie Romety i Junaki to Chinskie 4-ro takty.Wsadziłem tego Romka do jednego wora z nimi :-( Nie uszkodziłeś czasem uszczelniaczy na wale? Albo czy nie ma możliwości że ciągnie powietrze przez podział karterów? Sprawdź kondensator na przerywaczu. Jaki kolor ma iskra,jest niebieska czy czerwona? Swieca jest prawidłowa? Jeśli...
Ok temat ogarnięty już dość dawno. Do rozpołowienia silnika zdemontowałem praktycznie tylko prawą część silnika(od strony kosza sprzęgłowego). Z prawej strony oprócz odkręcenia śrub mocujących kartery trzeba odkręcić pokrywę zdjąć czujnik zmiany biegów i pod nim jest śrubka na imbus, która mocuje mechanizm zmiany biegów. Przy okazji polecam wymienić...
A co do teorii że sprzęgło smarowane jest z wnętrza silnika jest jak najbardziej prawdziwa, najprawdopodobniej pod łożyskami od strony sprzęgła w ogóle nie ma simmeringów, gdyż są zbędne i nic by nie dały, bo oryginalne łożyska nie mają zaślepek i przepuszczają . Bez uszczelki po deklem sprzęgła silnik będzie łapał lewe powietrze Wiekszej glupoty nie...
Witam, Romet Ogar 205 z silnikiem 023 2b - po kapitalnym remoncie odpala na zimnym, lecz po odpaleniu mimo że wydaje się ze chodzi prawidłowo to nagrzeje się na postoju lub podczas niedalekiej przejażdzki i gaśnie - odcina go kompletnie silnik ogień i gaśnie a także nie mogę odpalić go potem już. Poza tym jest bardzo słaby na 1 tylko jadę na 2 nie ma...
Nie przeczę, ale kiedy sobie przypominam moją "sztukę", to mnie tylko krew zalewa. Na miejscu autora wątku, DOKŁADNIE bym się przyjrzał temu Ogarowi, który będzie kupował: czy szprychy nie są luźne, czy kartery silnikowe nie są popękane, czy obydwa są z tego samego "okresu", bębny na kołach (tam skąd wychodzą szprychy), czy tam też aluminium, które...
Zamiast tych śmiesznych gaźników rozglądnął byś się za jakimś dellorto ze skutera 12mm. Innych części niż almot raczej nie dostaniesz. Cylinder oryginalny do szlifu nie trudno raczej znaleźć, wał korbowy zostawił bym z łożyskiem igiełkowym (ten nowszy). Tłok można dopasować ze skutera (na allegro masz tłoki po 20-30zł są 10x lepsze jak te oryginalne....
Wiec tak co do remontu to simeringi,łożyska,pierscienie i uszczelki,tarcze sprzęgla i rozne zebatki przekladnie w srodku to taka raczej podstawa ewentualnie platynki w zaplonie i kondensator,pamietaj tez o przeczyszczeniu gaznika. A co do tej skrzyni to jak odkrecisz aparat od zmiany biegow to w karterze powinienes widziec taki bolec co chodzi w dwie...
Końcówka wałka skrzyni biegów uszkodziła karter. Czy olej przez ten wałek będzie się wydostawał na zewnątrz? I czym się reguluje dopływ paliwa do gaźnika, bo po przepompowaniu pali, po kilku minutach gaśnie i znów po przepompowaniu pali tak jakby nie dostawał paliwa, bo świeca jest sucha?
Splanować głowicę, wypolerować doloty , dopasować kartery, głowicę, gażnik, pobawić się z dyszami od gaźnika, zamontować inny gaźnik, popracowaćnad dolotem, przeczyscić wydech lub zamontować o więkzej średnicy, dobrze ustaw zapłon - ogólnie zrób podstawowe rzeczy, które robi się w przypadku dwusuwów
Na pewno nie masz napiętej linki gazu? Musi być zachowany luz ok. 2 mm na pancerzu, nie może się naciągać przy skręcaniu kierownicą. Podnoszenie obrotów biegu jałowego może być spowodowane zaciąganiem lewego powietrza do skrzyni korbowej silnika, najczęściej poprzez zużyty uszczelniacz od strony zapłonu (ostatnimi czasy to niezwykle częsty przypadek...
ktoś wie jak zrobić by miał większą moc Na to jest wiele sposobów, jak np.: a) - przez przerobienie cylindra, aby zmienić tylko wysokość okna wylotowego przez podpiłowanie o 1 mm górnej krawędzi okna. Tutaj musi to być wykonane bardzo dokładnie (precyzyjnie). Po podwyższeniu okna musi się oczywiście skorygować cały kanał wydechowy tak, aby uniknąć...
Szkoda, że żaden z kolegów - lepiej obeznanych z motorowerami - nie podał, jaki powinien być poziom paliwa w komorze pływakowej. Na mojego czuja - będzie to ok. 15 mm poniżej krawędzi. Ma być za każdym razem taki sam, gardziel gaźnika sucha, gaźnik z zewnątrz - suchy. Jeśli paliwo przelało się przez gaźnik - tkwi w skrzyni korbowej i po pewnym czasie...
Witam problem polega na tym że nie moge ustawić biegu jałowego w moim charcie. Romet ma podniesioną przepustnice prawie do połowy za pomocą napinacz linki gazu (bo śruba regulacyjna nie daje takiej możliwości) próbowałem regulacji iglicy przepustnicy, brak rezultatu nie wchodzi na obroty, na niskich dławi się. Simeringi zostały zmienione na nowe. A...
Ja bym obstawił 2 przyczyny, jw puchniecie tłoka to jedna a druga, to masz walniętą cewkę zapłonowa w iskrowniku. Miałem tak samo w swoim ogarze silnik składałem od gołych karterów cyl,tłok ,wal, lozyska wszystko robilem na perfekt jak dalo sie najlepiej. Silnik dzwonek odpalał z dotyku, lecz po chwili gasl i nie dało sie go za nic odpalić , nie wiedziałem...
Rozumiem, że jak włączysz bieg bez gazu to ci gaśnie. Jeśli tak to podnieś tylne koło włącz bieg i zobacz czy ono się obraca na wciśniętym sprzęgle. Obracające się koło oznacza, że należy wyregulować sprzęgło, o ile dobrze pamiętam bedziesz potrzebował klucza 10 rurkowego i wkrętaka. W miejscu gdzie łaczy się linka przy karterze z dzwignią znajduje...
Nagrzanie aluminium powyżej 500 stopni usuwa utwardzanie dyspersyjne; palnikiem bardzo łatwo uzyskać tyle na powierzchni mimo szybkiego odprowadzania ciepła przez aluminium. Nie trzeba przecież aż tak grzać, wystarczy opalarką podgrzać tak 120 - 150 stopni, lub karter do nagrzanego piekarnika i wystarcza. Takie temperatury (lub nawet większe) silnik...
Witam. Poszukuje schematu lub manuala do tego modelu. Dlaczego? Została mi oto taka część i nie wiem gdzie mogłaby być. Byłem w 4 serwisach i nikt nie ma pojęcia(większość po prostu nie rozkładała jeszcze tego silnika). Czy ktokolwiek z was rozkładał ten silnik? Oto załącznik. Mam przypuszczenia, że jest ona z prawego kartera, ale nie wiem gdzie mogłaby...
Witam kolegów. Zwracam się do was z problemem jaki występuje w moim Ogarze 200. Mianowicie po odpaleniu silnik zaczyna gasnąć tak, jakby tracił iskrę. Jedynym sposobem, żeby utrzymać jego pracę to dodawanie gazu, lecz nawet przy lekkim dodaniu gazu silnik gwałtownie wkręca się na wysokie obroty, by za chwilę "przerwać" i zgasnąć (chyba, że znów dodam...
Witam chciałbym sprzedać lub wymienić komara Romera 2375 i ogara 200 zdjęcia poniżej . Cenę jaką bym chciał nie wiem proszę proponować ale tylko całość , żaden silnik nie chodzi w s38 jest zapłon CDI i gaźnik z jackmotors podróba dellorto 15mm trzeba go zamontować i zapłon CDI iskra jest kompresja bardzo duża wystarczyłoby dalej złożyć w 2375 silnik...
Witam. Jeśli zły dział to proszę o przenieśienie Kupiłem ten wał do jawy 50 i założyłem go w prawy karter po kilku dniach naczytałem sie o nim ze jest słabej jakości materiałowej i ze może sie rozpaść to jest dziwne bo kosztował mnie 139 zł niektórzy mówią ze wał z korbowodem duells jest lepszy więc nie wiem czy ten wywalic i kupić ten duells czy zostawić...
Z braku czasu ubiegłego roku zmontowałem małego potworka, a mianowicie "składaka" z silnikiem Rometowskim. Z racji że oryginalne pedała zostały można by go było potraktować jako rower ze wspomaganiem gdyby nie pojemność nieznacznie większa niż ustawa przewiduje. Jeśli chodzi o konstrukcję to poza sposobem montaży zębatki na koło, czyli roztoczenie jej...
Samo planowanie głowicy nie da Ci trzykrotnego wzrostu mocy, przelicz sobie jaki byś musiał mieć stosunek KM/l. Takie zwiększenie mocy to kompleksowy i profesonalny tuning. Polerowanie komory spalania i ewentualnie zmiana jej kształtu (silnik rometowski czy Jawy?), zmniejszenie pojemności skrzyni korbowej,wypolerowanie kanałów, dokładne zgranie kanałów...
Witam. Gdy zabrałem się za skręcanie silnika, przy próbie złożenia nie mogłem zamknąć karterów. Gdy skręce do tego stopnia że zostaną z 2mm przerwy to nie da się obrócić wałkiem startera, po prostu jakby się zblokował. Mam nałożone kolejno od strony kopki > podkładka w środku>półksiężyce>zębatka z25> sprzęgło> blaszka> sprężyna>pierścień co blokuje...
Simsona kupiłem przed kilkoma miesiącami i miałem już założony cylinder 50 ccm firmy Almot. Przyznaje ze może i materiały z których jest wykonany są dobre ale Polacy zmaścili w nim kanały. Kanał ssacy ma srednicę 18 mm czyli gaźnik 16 mm przechodzi gwałtownie w 18 (rozpilowalem gaźnik tak że mam na wyjściu 17 mm a za uszczelką 18 i jest płynna zmiana...
Po pierwsze od kiedy jesteśmy na TY ?? Po drugie książek się musiałem naczytać .Nie wiem czy doczytałeś ale jakiś czas temu z ogólno-dostępnych częśći i ze specjalnie odlanego karteru zrobiłem dwucylindrowy silnik z zapłonem żarowym o poj 30ccm , napędzany był metanolem zasysanie mieszanki do gaźnika za pomocą tarczy ssącej z otworem.Motorowerów i motocykli...
:-) Po włączeniu świateł ładowania nie będzie, bo w zaproponowanym przeze mnie układzie napięcie spadnie do wartości ok 4V ...a takim napięciem akumulatora nie naładujesz - poza tym światła też będą świeciły minimalnie ciemniej bo taka jest charakterystyka magneśnicy w funkcji strumienia magnetycznego... Za powyższe rozwiązanie należy podziękować chyba...
spawa karter simson karter grzałka karter
laser klasa cyfrowy analizator miernik lm358
echosonda lowrance echosonda lowrance
Schemat zasilacza APDP-22SA1 do TV Sony Hilti TE 2-A22: Diody świecą, silnik nie działa